Talven Valta: Yleinen keskustelu

Keskustelut roolipeleistä ja pelatuista peleistä

Talven Valta: Yleinen keskustelu

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 02 Syys 2017, 18:57

Kuva

"Mun kihelmöipi peukalon,
Jotain pahaa tulos on!"


1400 vuotta sitten noitien kuningatar Baba Yaga valtasi maan joka tunnetaan nykyään nimellä Irrisen. Pakkasjätit, jääpeikot, talven keijut, huurahukat, noidat ja muut synkemmät olennot marssivat sotaan linnormikuningasta vastaan, ja murskasivat tämän viikinkipuolustajat 23 päivässä. Baba Yagan mukana tuli ikitalvi, murskaava pakkanen joka jätti Irrisenin lumisen peiton alle. Baba ei kuitenkaan jäänyt hallitsemaan maataan itse, vaan nimitti yhden tyttäristään Irrisen jääkuningattareksi. Vuosisatojen saatossa ovat kuningattareet vaihtuneet, mutta Irrisenin valta on absoluuttinen. Tähän asti on Irrisenin talvi pysynyt sen rajojen sisäpuolella, mutta viime aikoina on kuulunut uutisia talvien pitenemisestä, ja lumisateista keskellä kesää. Onko Irrisenin vaikutus leviämässä, ja talven valta lankeamassa Golarionin ylle?


Talven Valta on Pathifnder-seikkailupolkukampanja noidista, talvesta ja maailmoista näkemämme tuolla puolen. Vuodenaikaan nähden outojen lumipyryjen ja pakkasten iskettyä Taldoriin asti jää viiden seikkailijan harteille selvittää mitä on tapahtunut, mistä on kyse ja enteileekö tämä koko Golarioinin peittymistä lumivaipan alle? Seikkailussa kuljetaan niin Irrisenin jäisten salojen halki, kohdataan kylmien tunturien ja jäisten luolien asukkaita, keijuja ja satuolentojen niin eurooppalaisista kuin slaavilaisistakin kansantaruista, mitellään voimia mahtavien noitien kanssa ja koitetaan selvittää Baba Yagan salaiset suunnitelmat Golarionissa ja sen ulkopuolella. Onko hahmosi jäisten metsien mies, kulkeeko hän keijujen kanssa, harjoittaako hän synkkiä kykyjään noitien piireissä vai onko hänen verenperintönsä jään ja huuran peitossa?

1. Talvi & Kylmyys

"Walls will not hold the winter
Over and under crawl"


Talvi on isoin ja keskeisin teema seikkailupolussa. Talvi on kaikkialla mihin seikkailu sankarit johdattaakin. Ikitalvi vaikuttaa kaikkeen, ja ihmiset jotka elävät sen vaikutusalueessa ovat selviytyjiä. Kylmänkesto, oikea varustus ja asenne auttavat selviytymään kylmässä maailmassa. Edessä on kylmiä öitä, hyisiä loitsuja, pakkasjättejä ja jääpeikkoja.

Kuva

2. Baba Yaga

Sinä vuonna kevät ei koittanut Bereznikin kylään. Vuoden ajan, jokainen lapsi syntyi yksi silmä sokeana. Ja vanha väki tapasi sanoa: "Pitkä on Hänen otteensa."

Baba Yaga on noidista suurin. Hän lentää yli yötaivaan huhmareessa, työntäen vauhtia petkeleellä. Hän laskee kuolleiden miesten sormet hautumaalla ja hänen kananjalkatalonsa aita on valaistu syntisten kalloista tehdyillä lyhdyillä. Baba Yaga on enigmaattinen hahmo Golarionissa, ja hän ilmestyy vain sadan vuoden välein, jolloin hänen saapumistaan ennakoi oudot näyt ja pahat enteet. Seikkalut avaavat tämän hahmoa ja juonia mitä noitien kuningatar on punonut kuolevaisten päiden menoksi.

Kuva

3. Keijut eli Väki

"The fair folk dance and the fair folk sing
As the fair folk step in the magic ring
Oh, tread not here till the light of day
Or the fair folk steal your soul away."


Keijut, right? Pieniä iloisia siipiveikkoja jotka nauravat ja tanssivat, kilttejä metsän asukkeja. Ei, nämä ovat vanhojen tarinoiden ja satujen keijuja. He vievät lapsia kehdoista ja vaihtavat ne vaihdokkaisiin, kikattavat ja nauravat kun matkalainen nääntyy nälkään ja janoon seuratessaan heidän valojaan korven syvyyksiin ja nukuttavat heidän rajojensa loukkaajat ikiuneen. Samalla he suojelevat lapsia metsän vaaroilta ja auttavat heikkoja pääsemään suon läpi turvassa. He eivät ole aina pahoja tai edes ilkeämielisiä, mutta Väki on vapaampia, kauniimpia, valoisampia kuin me. Me olemme vain eläimiä.

Kuva

4. Toiset maailmat

A man may, perhaps, count himself fortunate to have wandered, but its very richness and strangeness tie the tongue of a traveller who would report them. And while he is there it is dangerous for him to ask too many questions, lest the gates should be shut and the keys be lost.

Tämä ei ole Irrisen-seikkailu. Irrisen on vain yksi etappi matkalla. Golarioinin kylmimmät ja kaukaisimmat kolkat ja maailmat tämänkin tuolla puolen tulevat tutuiksi seikkailun edetessä. Ja tämä ei tarkoita vain kävelyä, vaan on olemassa ovia, jotka vaativat vain oikeat avaimet. Hahmot jotka eivät halua lähteä kotoa tai nähdä maailmaa eivät pysy kauaa mukana tässä kelkassa.

Kuva

Pelaajina on Antti, Ismo, Miika, Mikko ja Pyry.

Hahmonluonti:
- Lataa Reign of Winter-pelaajanopas täältä.
- 20 pisteen PB-statit.
- Perus hp-generointi (puolet nopasta +1 +con)
- Core-rodut käytössä.
- Kirjoista käytössä hahmoluokkien suhteen Core, APG, Ultimate Magic, Ultimate Combatista Gunslingerit ja arkkityypit, Advanced Class Guide. Jos Occult Adventures kiinnostaa, mikäs siinä, kaikesta voi jutella. Ei arkkityyppejä muista julkaisuista ilman luvan pyytämistä (luvan luultavasti saa, mutta haluan vain tietää).
- 2 traittia. Yksi Reign of Winter-pelaajanoppaasta, yksi jostain muualta.
- Alkuraha kirjojen mukaan.

Kampanjan omia sääntöjä
- Taistelukikat eivät automaattisesti tarjoa tilaisuushyökkäystä, vain jos epäonnistut. Improved-fiitit poistavat myös tämän tilaisuushyökkäyksen (ja antavat totta kai +2). - improved trip/disarm/feint/dirty trick/steal/reposition eivät tarvitse Combat Expertise-fiittiä. Samoin improved bull rush/overrun/sunder/drag eivät tarvitse Power Attack-fiittiä. Molempia tarvitaan kuitenkin, jos haluaa ottaa ko. temppufiittien Greater-versioita.
- Joka hahmo, jolla on prerequisitet kunnossa, saa bonus feattina Power Attackin (+1 BAB STR 13), Deadly Aimin (+1 BAB DEX 13) ja Combat Expertisen (+1 BAB INT 13). Toimii myös jälkikäteen esimerkiksi stat-nousun yhteydessä. Pätee myös NPC:iden kanssa. Peruste: Joka hahmo, joka on kyvykäs, osaa taistella fiksusti tai rajusti, ja ampua tähdäten tarkasti.

Hahmotaustat
- Reign of Winter on jokseenkin tarinavetoinen seikkailu, mutta siinä on kyllä tilaa hahmojen omille tarinoille ja tavoitteille.
- Hahmot aloittavat seikkailunsa Heldrenin kylästä joka sijaitsee Taldorin kuningaskunnassa. Heldren on unelias pikkukylä Rajakorven sylissä, mutta hahmojen ei tarvitse olla välttämättä kotoisin täältä. Heldren on etappi matkalla Opparasta Zimariin, ja sen hiljainen ja rauhallinen idyli houkuttelee väsyneitä matkalaisia ja niitä, jotka haluavat kadota hetkeksi. Toki Heldrenin natiivien on helpompi hahmona ehkä heittäytyä auttamaan kylän ongelmissa.
-Lue Mekanismiin kirjoitetut taustatiedot Heldrenistä ja pohjolan kansoista.

Kysymyksiä mietittäväksi:

- Mikä tunne(tila) kuvaa hahmoasi?
- Mitä hahmosi tarvitsee eniten?
- Mikä on hahmon tavoite elämässä?
- Miten hän aikoo saavuttaa tämän?

- Mistä hahmosi on kotoisin?
- Miten hän kasvoi aikuiseksi?
- Mitä arvoja hänellä on?
- Miltä hän näyttää?
- Mitä metodeja hahmosi käyttää tavoitteidensa saavuttamiseen (diplomatia, raha, väkivalta tms)

- Onko hahmollasi henkilökohtaisia "makuja" tai mieltymyksiä?
- Mistä hahmosi välittää eniten?
- Onko hahmolla salaisuuksia?

Pelaajalle:
- Mitä roolia hahmosi täyttää?
- Mitä muut pelaajat tietävät hahmostasi?
- Millaiseen seikkailuun hahmosi kuuluu? (teemat, genre, tyylit)

Näihin kaikkeen ei tarvitse vastata taustassa itsessään. Minua ei pelinjohtajana kiinnosta lukea hirveitä romaaneja hahmon elämästä, vaan sellainen kiinteä paketti hahmon elämästä, tavoitteista, taustasta ja luonteesta. Näitä yksityiskohtia ja isoja menneisyyden käänteitä voi sitten täytellä pelin ja tarinan kuluessa. Seikkailupolku tarjoaa lukuisan määrän uusia tilanteita, ympäristöjä ja dilemmoja jotka antavat hahmoilel mahdollisuuden miettiä maailmaa ja itseään uudestaan ja kenties oppia, että maailma jonka näemme on vain pieni osa koko maailmankaikkeutta....
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Talven Valta: Yleinen keskustelu

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 04 Syys 2017, 23:57

Pelipöytää varten sovittuja ohjeita ja periaatteita:
- Pelataan pelaajille, eli pelikerralla tapahtuvat kohtaukset kuuluu kaikille pelaajille. Ei lappuja, WA:n välityksellä "pelattuja" kohtauksia. Ollaan taitavia pelaajia ja osataan iloita kohtauksista joissa ei olla mukana ja olla pilaamatta toisten siistejä juttuja. Pelikertojen ulkopuolella voi sit pelata PJ:n kanssa kaksin vaikka Discordissa.

- Omia tavoitteita ja "questeja" saa olla mutta muiden pelaajien/hahmojen ei ole pakko seurata/auttaa niiden toteuttamisessa.

- Ollaan pääasiassa Hyvän™ asialla mutta voidaan tarpeen mukaan ohittaa apua tarvitsevat maajussit.

- Huomioidaan toinen pelaaja ennen hahmoa: "onko tämä/tällänen sulle pelaajana OK"-kysymyksen esittäminen toiselle pelaajalle kohtauksen kesken on sallittua, jos on epäilystä muusta. Pelaajan vastausta tulee kunnioittaa.

- Itse annan luvan sopivissa hetkissä käyttää pelimekaniikkaa hahmoani vastaan: haluatko saada Akarielin mukaan johonkin tyhmään/tärkeään/vaaralliseen Projektiin™? Multa saa kysyä: onko Akariel suostuteltavissa/huijattavissa/uhkailtavissa mukaan "Projektiin™". Vastausvaihtoehtoni ovat: "Kyllä/Ehkä/Ei". Kyllä-vastauksella voit kertoa miten hahmosi suostuttelee ja suostun siihen mutta jos tuntuu että puhe ei lähde niin sen voi kääntää myös mulle, "mikä saisi Akarielin lähtemään mukaan "Projektiin™?". Ehkä vastauksella saat heittää sopivaa taitoa ja sitten nopat päättävät suostuuko hahmoni mukaan mutta puhetta ei tarvitse pitää. Ei on ei, hahmoni ei suostu mukaan "Projektiin™".

Tuossa ne tärkeimmät mistä puhuttiin. Sitten tietty kaikki tavalliset hyvät tavat on käytössä kuten aina. Esimerkiksi pelipaikan isäntää saa lahjoa ruualla ja juomalla, tuomalla niitä yhteiseen käyttöön. ;)
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Talven Valta: Yleinen keskustelu

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 05 Syys 2017, 11:12

Hyvältä näyttää, allekirjoitan tuon "PelimekaaniikkaHahmoaVastaan" myös Pablolle!

Piti kysymäni jo tapaamisessa mutta unohtui, miten suhtaudumme pelaajahahmon kuolemaan?

Näitä sattuu väistämättä ja se on aina "ongelma". Etenkin nyt kun pelaajia on viisi toivon ainakin itse ihan reipasta vaikeustasoa, eikä mitään "pulling blows" meininkiä PJ:ltä. Tästä syystä hyvinkin voi olla henki höllässä, ja mitä tällöin tehdään? Loputtomat Raise Deadit vie kuolemalta sen merkityksen, toisaalta ei ole kiva menettää rakasta hahmoakaan? Pitäisikö olla joku permanent-haitta joka tulee aina, kun hahmo herätetään? Vai pitäisikö pelaajan tietää ja "antaa mennä" jossain kohtaa ja tuoda kuvioihin uusi hahmo? Tästä olisi hyvä olla yhteisymmärrys ennen aloitusta :)
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Talven Valta: Yleinen keskustelu

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 05 Syys 2017, 15:53

Tässä AP:ssa on aika suotavaa, että hahmot ei hirveästi vaihdu pelin aikana. Tämä syy selkeytyy kyllä, mutta sen takia itse suosin ihan rehellistä raise deadin käyttöä, vaikka ymmärränkin Miksan esiin nostaman turruttavan elementin.

Tuo haitta-homma on hauska ratkaisu, mutta ikävä jos jonkun hahmo tuppaa kuolemaan enemmän vain huonon tuurin takia.
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Talven Valta: Yleinen keskustelu

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 05 Syys 2017, 18:09

Miksalvarez kirjoitti:Piti kysymäni jo tapaamisessa mutta unohtui, miten suhtaudumme pelaajahahmon kuolemaan? Näitä sattuu väistämättä ja se on aina "ongelma". Etenkin nyt kun pelaajia on viisi toivon ainakin itse ihan reipasta vaikeustasoa, eikä mitään "pulling blows" meininkiä PJ:ltä. Tästä syystä hyvinkin voi olla henki höllässä, ja mitä tällöin tehdään? Loputtomat Raise Deadit vie kuolemalta sen merkityksen, toisaalta ei ole kiva menettää rakasta hahmoakaan? Pitäisikö olla joku permanent-haitta joka tulee aina, kun hahmo herätetään? Vai pitäisikö pelaajan tietää ja "antaa mennä" jossain kohtaa ja tuoda kuvioihin uusi hahmo?

Totta, eipäs juteltu tästä. Mun näkökulma tähän on se, että on jokaisen pelaajan vastuulla pitää hahmonsa elossa, varsinkin jos hahmon menettäminen harmittaa. Kaikkeen ei aina voi varautua mutta jotain varotoimia pystyy aina tekemään: esimerkiksi retreat-toiminto ja täyspuolustus on aika hyviä optioita ajan ostamiseksi. Pathfinder on kuitenkin peli missä pelaajan taidoilla on merkitystä ja me ollaan pelattu niin paljon, että osataan jo aika hyvin varautua tapahtumiin ja arvioida kohdattuja vaaroja, miten höllässä henki on. Tästä hyvä esimerkki on Käärmeen Kallon eräs ulkopuolinen vihollinen, joka nähtiin, paettiin ja voitettiin myöhemmin. Pelaajina tunnistettiin vaara, hahmot tunnistivat sen ja mietittiin tilannetta uudestaan, TPK:n sijasta kaikki hahmot hengissä. Play smart, not hard.

Samaa mieltä olen siitä, että PJ saa olla niin julma kuin peli vaatii, "pulling blows" on tylsää. Se ei opeta pelaajille mitään vaan mahdollistaa sen, että edelleen voidaan pelata uhkarohkean tyhmästi, koska "PJ ei anna meidän kuolla". Kärjistetty esimerkki mutta siihen se johtaa. Mulla ei ole ongelmaa Raise Dead-sirkuksen kanssa, koska se on aina pois meidän resursseista ja/tai vaatii etukäteisvalmistelua, että sellainen on valmiina. Enemmän ongelma on se, että jos RD:tkin saadaan ilmaiseksi, se johtaa taas tuohon samaan tilanteeseen että saadaan kaikki mokat ilmaiseksi anteeksi.

Haittoja en lisäisi, koska kuten Mr. PJ kirjoitti, hahmot kuolee aina kuolemaan huonoon tuuriin (pelissä jossa automaattinen epäonnistuminen on, lähes kaikissa elämän kannalta tärkeissä hetkissä 5% tsäänsi). Sen sijaan jos kuolemasta saadaan mielekkäitä seuraamuksia (velkaa kirkolle&velan karhuajia, muutoksia hahmon tavoissa/tavoitteissa, jne) niin aina vaan parempi. Myöskään PF ei kaipaa yhtään enempää muistettavia muuttujia kuin siinä jo on (jos haitat olisi siis pelimekaanisia, tarinallisia haittoja näen mielelläni).

My 2cps.

EDIT:

Niin ja jos hahmo kuolee ja RD:iä ei ole tarjolla. Itse olen ainakin valmis tekemään uuden hahmon ja sovittelemaan hänet pelin narratiiviin PJ:n kanssa pelikerran ulkopuolella. En usko, että se on ylitsepääsemättömän vaikeaa.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Talven Valta: Yleinen keskustelu

ViestiKirjoittaja Viiksu » 05 Syys 2017, 23:21

Antin mainitsemista asioista semmonen turha kommentti että hurskussa ainakin kerättiin kokemusta jostain samankaltaisesta.......

Mut "bring it on" on oma mottoni
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: Talven Valta: Yleinen keskustelu

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 06 Syys 2017, 14:23

Pablon taustasta:

- Pablo kasvoi Opparassa, isä opettaja Kithissä (opparalainen), äiti tiennäyttäjä (alun perin kotoisin pohjoisesta). Helppo ja vauras lapsuus keskellä sivistystä höystettynä tarinoilla suurista seikkailijoista ja sankareista.

-20-vuotiaana Pablo myös Kithiin opiskelemaan bardiksi. Taitava laulaja ja esiintyjä, mutta tiedon tankkaaminen ei maistu yhtä hyvin kuin taistelu (ihailee etenkin tarinoiden kaksintaisteluita). Lukee oppikirjoja mielummin seikkailijoista (Halla Sigrundintyttären saaga, äidin kertomat tarinat Urheista Tovereista sekä Riimuvaltiaan Nousu ja Tuho by Armand Kvatch) ja harjoittelee magian käyttöä aseiden vahvistamiseen, kehonrakennusta sekä myös musiikkia.

-Kulee isältään (epävirallisesti) Teräleijonista joihin kuulemma soveltuisi hyvin ja jonne poikaa on myös suunniteltu rekrytoitavan. Ei pidä ajatuksesta poliittisen salamurhaajan urasta mutta tietää että tarjouksesta ei voi kieltäytyä sen saapuessa.

-Ymmärtää että on toimittava. Lähtee Kithistä 22-v hankkiakseen kokemusta mutta lupaa palata.

- Kiertää esiintyjänä Taldorin isompia kaupunkeja tienaten n. 20 hopeapalaa päivässä. Näkee myös Kullatun Kaupungin ja muiden asutusten nurjempia puolia ja kurjia oloja, sekä ihmisiä hukuttamassa murheitaan viinaan. Miettii haluavansa tehdä asialle jotain. Alkaa säästää palkkioistaan voidakseen hankkia karavaanin jolla matkustaa yhä kauemmas.

- Tapaa Upin ja Lucenzon, jotka liittyvät karavaaniin. Jokin puolituisen ja kääpiön välillä klikkaa kuin olisivat tunteneet aina. Broma Brothers syntyy ja alkaa niittää mainetta.

Pablo on iloluontoinen kookas puolituinen, tumma iho, mustat hiukset sekä kastanjanruskeat silmät. Hän pukeutuu aina huolitellusti, siistien taikuuden keinoin hiuksensa ja asunsa tarvittaessa. Pablo haluaa profiloitua taistelijana joka ei peräänny minkään uhan edessä, vaan tarvittaessa heiluttaa joukkonsa lippua viimeisenä miehenä pystyssä, mutta rakastaa myös musiikkia ja esiintymistä (jopa enemmän mitä uskaltaa myöntää). Pablo tuntee (itselleen ehkä alitajuntaisesti) vetoa pohjoiseen, tietäen äitinsä olevan alunperin kotoisin läheltä Viikinkien maita ja tarinat lumihuippuisista vuorista sekä talven hirviöistä ovat aina olleet hurjempia kuin lempeän auringon ja lämmön alla kerrotut. Hän puolituiselle ominaisesti tuntee vetoa heikompien puolustamiseen, eikä katso hyvällä pahansuopuutta. Kunnon työstä on maksettava kunnon palkka, mutta Pablo ei ole kuitenkaan ahne vaan pyrkii antamaan myös vähäosaisille. Pablo on kehittänyt tarinoista sekä oppimastaan vahvan halun elää ja kokea, taistelun adrenaliinisyöksy, kuuma tunnelma tanssiteltassa, kosteat jatkot kantakapakassa, ovat kaikki "nuoren taikurin" mieleen. Vastaavasti elämän vastaisuutta Pablo halveksii, suhtautuu epäkuolemaan ja sen kanssa vehkeilyyn vihamielisesti ja kokee vahvasti kaikkeen "luonnolliseen elämän kulkuun" poikkeavan taikuuden tai muiden keinojen olevan vääryyttä.

Hahmon rooli on vahvimmillaan "buffaaja", mutta Pablo tulee myös mittelemään voimiaan lähitaistelussa eikä piiloudu omien rivien taakse.

Muut pelaajat saavat tietää hahmon taustasta mitä haluavat (ja lisää kysymällä), hahmot sen sijaan ovat voineet kuulla alueella esiintyvistä Broma Veljeksistä (keskimäärin esiintyvät noin Perform tulos 20 arvoisesti, eli varsin hyvin). Mitä mieltä ovat asiasta on tietenkin hahmon oma juttu :D.



Pablo on toivottavasti sharp-dressed, nokkelia sutkautuksia ja vitsejä tarjoileva ja taistelussa tyylillä keihästä pyörittävä Kuva seikkailijaryhmän jäsen.
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Talven Valta: Yleinen keskustelu

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 06 Syys 2017, 21:20

Taustamusaa Akariel Wronalle:


Mr. PJ kirjoitti:- Mikä tunne(tila) kuvaa hahmoasi?
- Mitä hahmosi tarvitsee eniten?
- Mikä on hahmon tavoite elämässä?
- Miten hän aikoo saavuttaa tämän?

Akariel on tyyni kuin keskitalven kylmä pakkasyö mutta myös kiivas kuin kesämyrsky, joka repii puut juuriltaan. Yleensä hän asettuu johonnkin tuohon välimaastoon, täynnä elämää kuin kevään ensimmäinen etelätuuli. Akariel etsii tapoja toteuttaa tehtäväänsä kuningattarilleen (tarkat yksityiskohdat vielä hiomatta PJ:n kanssa), näyttääkseen olevansa saamansa manttelin arvoinen, luonnon tasapainon välikappale. Tätä tietty "hieman" sotkee se, että Akariel on vain kuolevainen, jonka on mahdotonta nähdä asiat samalla tavalla kuin ajattomat keijujen Vanhimmat näkevät (to err is human). Itselleen ja muille todistaminen on tärkeässä roolissa Akarielin kanssa, hahmo ei itse ehkä hae näitä hetkiä mutta pelaajana tähtään hetkiin joissa Akariel pääsee joko näyttämään arvonsa tai joutuu pohtimaan mikä kaikki pitää uhrata arvostuksen saamiseksi.

Mr. PJ kirjoitti:- Mistä hahmosi on kotoisin?
- Miten hän kasvoi aikuiseksi?
- Miltä hän näyttää?
- Mitä arvoja hänellä on?
- Mitä metodeja hahmosi käyttää tavoitteidensa saavuttamiseen (diplomatia, raha, väkivalta tms)

Akarielin lapsuudenkoti on jossain kaukana, tai ehkä lähellä. Siitä on jäljellä vain vähän muistoja. Hän on kasvanut aikuiseksi toisenlaisessa ympäristössä, jossain missä keijujen Ensimmäinen Maailma on lähellä Golarionia. Keijujen vaikutuspiirissä kasvaminen jätti jälkensä niin hyvässä kuin pahassa Akarieliin. Vanhemmilla ei ole hahmon stoorin kannalta isommin väliä, sen sijaan haltiakummilla luultavasti voi olla. Kyllä, kirjaimellinen "fairy godmother". Luultavasti suhde ei ole millään tapaa reilu Akarielille, voin olla velkaa kummille tai jotain vastaavaa. Have fun.

Akariel on hieman yli 170 senttiä pitkä, läpimärkänä 70 kiloinen pystyyn jäätynyt pulkannaru. Olemuksessa on nopeutta, äkkinäisyyttä ja nopeudesta syntyvää voimaa mutta puhdasta räjähtävää lihasmassaa ei sitten niinkään. Ulkonäöllä häntä ei ole myöskään siunattu, onneksi haltian verenperintö antaa mokomat asiat hyvin anteeksi. Hiukset ovat hieman olkapäitä pidemmät, mustat jotka sopivassa valossa taittuvat kohti sinistä. Asustus suosii myös sinisen sävyjä yhdessä punaisen kanssa. Olemuksen kummallisin osa on tyhjä miekan huotra.

Arvoista selvin on toki nykyisen maailmanjärjestyksen säilyttäminen, ainakin niin kauan kuin keijujen Vanhimmat ja Kuningattaret niin haluavat asioiden olevan. Toisaalta kuolevaisena Akariel näkee vapaan tahdon arvon ja haluaa suojella elävien olentojen mahdollisuutta valita oma kohtalonsa. Akarielin kyky loitsia tuo mukanaan arvostuksen muita taikojia kohtaan. "Elämä luo taikuutta ja taikuus elämää" on sanonta, jota puolihaltia saattaa joskus toistella, tästä syystä epäkuolema on loukkaus tätä filosofiaa vastaan.

Mr. PJ kirjoitti:- Onko hahmollasi henkilökohtaisia "makuja" tai mieltymyksiä?
- Mistä hahmosi välittää eniten?
- Onko hahmolla salaisuuksia?

Haltikummi on salaisuus, samoin tehtävän tarkemmat speksit, olettaen että hahmoni muistin kanssa on temppuiltu ennen kampanjan alkua. Kahteen ekaan tulee vastaukset pelatessa.

Mr. PJ kirjoitti:Pelaajalle:
- Mitä roolia hahmosi täyttää?
- Mitä muut pelaajat tietävät hahmostasi?
- Millaiseen seikkailuun hahmosi kuuluu? (teemat, genre, tyylit)

Etulinjan soturi, joka toivottavasti supernovaa vihollisia korkeilla tasoilla loitsimalla ja löymällä miekalla. Melko laaja temppuvalikoima tulossa koska kirjaan loitsunsa tallettava arkaaninenloitsija. Kiitän joe tukäteen kaikista buffeista ja parannusloitsuista, jotka mahdollistavat tämän roolin täyttämisen. Muut pelaajat tietää kaiken mitä tähän on kirjoitettu, hahmot sitten taas ei mitään vielä.

Akariel on suunniteltu nimenomaan noiden Baba Yaga, Väki ja toiset maailmat teemojen ympärille. Slaavilaiset tarinat, Hellboy, Witcher, Dresden Files, Elric Melnibonelainen, kasakka-kulttuuri (näyte 1, näyte 2, näyte 3, näyte 4) ja sellaiset kirjallisuuden klassikot kuin Karamazovin veljekset tai Tsaarin kuriiri.

Lisää voi kysyä ja sunnuntainahan jo mennään niin pian näette hahmon jo tosi toimissa!
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Talven Valta: Yleinen keskustelu

ViestiKirjoittaja Pyry » 09 Syys 2017, 19:57

Hiiohoi!

On aika jälleen pistää tauon jälkeen tiukkaa settiä meinaan joo'o!

Olipa kerran ja varmaankin edelleen, Kyonin metsän kupeessa Eragesista itään, pieni kyläpahanen, jossa eleli haltijoita, ihmisiä ja jotain siltä väliltä. Eräänä yönä, jolloin taivaalla möllötti punainen täysikuu, jätettiin pieni rääsyihin kääritty mytty erään puolihaltijan oven eteen. Taisi olla näkemisen arvoinen ilme paikallisella yrttien keräilijällä, kun aamulla löysi erikoisen vastasyntyneen ovensa edestä! Pienokaisella oli kummalliset silmät ja muutenkin vaikutti ihmeelliseltä; Vasen silmä kirkkaan sininen, toinen verenpunainen. Vuosien vieriessä tälle kovin sirolle ja nätille tytölle kasvoi pitkät leimuavan punaiset hiukset, sekä kaikkien kauhistukseksi tämän kynnet kasvoivat luonnotonta vauhtia ikävän teräviksi piikeiksi.

Kaikesta huolimatta la Gorda, kuten häntä sittemmin alettiin kutsua, oli kovin iloinen ja huoleton luonne, joka nautti enemmän luonnon helmassa leikkimisestä ja tanssimisesta, kuin mistään arjen askareista, joita hän vieroksui oikein kunnolla. Hän osaa olla oikein kultainen, oikea enkeli, mutta tulista temperamenttia ja räjähdysherkkyyttä löytyi myös hänestä ja muutamakin sai maistaa näitä mausteisia tunteita jos vahingossa meni sanomaan väärän sanan hänen kuullen.

Asiat kuitenkin muuttuivat, kun la Gorda pääsi noin viidentoista vuoden ikään. Hänen tuntemuksensa siitä ettei kuulunut muiden joukkoon, vaikka ei näitä inhonnut tai mitään, sai hänet karkaamaan kotoa. Hän pakkasi ruokaa mukaan ja lähti itään etsimään jotain, mistä ei osannut kertoa edes itselleensä. Asiat eivät tietenkään menneet kovin mutkattomasti ja ruuatkin loppuivat pian. Hän harhaili eksyksissä sankassa metsässä ja eräänä iltana, täysikuun aikaan istui itkien joen kupeessa, kiroten surkeaa elämäänsä ja todennäköistä nääntymistään nälkään, kunnes saukko ilmaantui joesta hänen viereen puhutellen häntä.
Ei la Gorda ensin edes tajunnut puhuvansa eläimen kanssa, kunnes mystiset voimat ja henget olivat jo hänen ympärillään, kertoen että "he" kyllä pitävät hänestä huolen ja Herra Napajää alkoi pitämään hänestä huolta, ruokkien ja myös opettaen ihmeellisiä temppuja.

Yhdessä, la Gorda ja Herra Napajää lähtivät seikkailuun, etsien kummallisen tytön tarkoitusta ja vastauksia siihen mistä hän on tänne tullut. Vuosi erämaassa opetti jo paljon. Pikkuhiljaa ystävykset vaelsivat Sellenin jokea etelään ja lopulta he päätyivät Taldoriin, jossa huoleton tyttö joka ei kuitenkaan liikoja paineita ota kutsumuksestaan, nautti elämästä ja kikatteli monesti erään hassun kaksikon esityksistä nauttien ja mukana tanssien. Elämä on mukavaa! Mikäpä voisi tätä synkemmäksi muuttaa?

Huolettomuudesta huolimatta la Gordalta löytyy myös oma arvomaailmansa, mikä tulee suhteellisen nopeasti muillekin tutuksi. Tai sitten hitaasti.
la Gorda pitää tanssista, luonnosta ja naurusta. Hän inhoaa töykeitä ihmisiä ja sellaista, mikä saisi elämän näyttämään synkältä ja surumieliseltä. Äkkipikaisuutensa vuoksi hän saattaa nopeasti tehdä impulsiivisia valintoja, mutta hän myös rauhoittuu yhdessä silmänräpäyksessä. Ehkä. Ja KUKAAN ei kiusaa Herra Napajäätä!
Edit: puhelee ehkä joskus itsekseen, ilkikurisesti hymyillen kertoo puhuvan henkioppaiden kanssa jos joku asiasta kysyy.
Hahmon rooli? Hmm, Herra Napajää osaa näyttää tietä ja la Gorda osaa keskustella eläinten kanssa, sekä hoitaa hieman haavoja. Pientä parantavaa taikuuttakin löytyy hältä hihasta.
la Gorda on hentorakenteinen, eikä mitenkään vahvan oloinen. noin 150cm ja 40-48kg tyttönen joka ei ihan vielä ole nähnyt 18:sta vuottansa. tuskin löytyy etulinjasta, eikä tarkkaa paikkaa vielä ole tiedossa. Eiköhän se rooli sieltä sitten löydy kun aika kuluu!
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
Pyry
Knight
 
Viestit: 184
Liittynyt: 27 Elo 2011, 19:20

Re: Talven Valta: Yleinen keskustelu

ViestiKirjoittaja Waldo » 10 Syys 2017, 16:57

Jälleen yksi talvi oli vierinyt Brevoyn yli ja linnut virittelivät nyt instrumenttejaan auringon koleissa ensisäteissä. Upi Lunkka käänsi kylkeään likaisessa ojassa tuntien, kuinka rintaa lämmittävä mystinen amuletti resonoi aurinkoon ja yhdessä nuo kaksi tähteä löivät kaamoksen yhä kauemmaksi. Kääntäessään päätään tavaton jomotus iski tajuntaan pajavasaran tavoin. Ehdottoman turpeasta olostaan ja mittaamattomasta surusta huolimatta sisimmän täytti outo toivon tunne, kuin uuden kynnyksellä. Ennen nukahtamistaan Upi näki niityn heinistä pilkottavan kärsän tärisevän unisesti. Pohjolan viimeisiä mammutteja edustava nuori Lucenzo otti niityllä helppoa - ensi kertaa päiväkausiin.

Alunperin kenties idästä päin Castrovin sisämeren tuolta puolen, Upi kulkeutui sijaisvanhempien mukana länteen. Vanhan kääpiöpariskunnan ja pikku-Upin matka jäi puolimatkan pysäkille, kun Avistaniin saapuessaan eukon vei paha vilustuminen. Ottoisä uhkapelasi itsensä pian tämän jälkeen hengiltä New Stetvenin juottoloissa ja kotiaan kaipaava kääpiönpoikanen harhaili tuntemattomiin metsiin. Vietettyään aikansa pakkasöiden turruttamana tuulikellona hän alkoi tuntea jotain lämmittävän, jopa näyttävän tietä? Koti tuntui olevan lähempänä kuin kuukausiin. Upi hapuili sormiinsa kaulalleen unohtamansa punaisen kehrän ja tunsi, kuinka se sykki elämää sydämen tavoin. Ainoa asia kotoa, muu vain usvaista muistoa. Pelkäämättä enää päämäärätöntä polkuaan Upia ajoi siitä eteenpäin sisäinen palo, puhdas elämänhalu, ajattelematta koskaan oliko kaikki vain illuusiota ja valhetta. Mitä väliä, jos elää todellisuuttaan totuudessa? Tuo punainen aurinko oli Upille hyvin todellista.

Ajan mittaan Upista tuli osa maisemaa, yksi olento muiden joukossa. Karhut ottivat pullean kääpiön omakseen ja Upin elämä koostui pitkään yksinkertaisten asioiden nauttimisesta - unista, kuutamokävelyistä, painista ja metsän herkkujen kämmentämisestä. Aistien terävöityessä ja kehonherruuden kasvaessa sosiaaliset ja älylliset taidot ottivat osumaa, laskien aina lähemmäs eläinten tasoa. Harvoilla käynneillään sivistyksen laitamilla Upi oppi, että lammessa kylpeminen etukäteen on hyvä ajatus.

Karhunelämänsä lomassa vahvaksi kasvanut Upi Lunkka löysi myös kuoleman ovelle ajautuneiden mammuttien jylhiä jälkeläisiä. Ensimmäinen eläinkumppani oli mammutti Africa, joka puolusti laumaansa viimeiseen asti alati vihamielisemmiksi käyneiltä eläimiltä. Upin elämää kehystäneiden arveluttavien adoptiotapahtumien sarja sai siten jatkoa, kun tämän yhteinen taival muukalaisvihalta eloon jääneen mammutinpoikasen Lucenzon kanssa alkoi. Vieläkään ei ole täyttä selvyyttä kumpi adoptoi kumman, mutta kysymys ei vaivaa asianomaisista kumpaakaan. Sen sijaan African kuolema aiheutti molemmille lähtemätöntä mielenvaivaa shokin, painajaisten ja melkoisen lohduttomuuden merkeissä. Suojellakseen Lupsua kuin viimeistä mammuttia, Upi jätti 30-vuotisen elämänsä luonnossa ja otti suunnan laakeammille teille. Ensiarvoisesti se tarkoitti tahattoman pahennuksen aiheuttamista eteläisen Brevoyn setlementeissä ja tukevahkojen sima-annosten kaatamista. Vuoden päivät Upi ja Lupsu seikkailivat maanteitä alvariinsa, kunnes emomammutin vuosipäivän ehtoona Upi teki vahingossa aikamatkan taaksepäin. Tällä kertaa simaa kaadettiin aina ojan pohjalle asti.

Tyylikkään puolituisherran naaratessa turpeakasvoista kääpiötä ylös äiti maasta tämän silmät avautuivat seuraavan kerran. Hän antoi parhaan hymynsä ystävällisen näköiselle muukalaiselle ja kahmaisi tukevan otteen vankkurin rattaasta. Puolituinen teki ammattimaisen skannauksen Upin profiilista ja virkkoi: "Laulu- ja soitinorkesteri Graniitti etsii uusia pelimanneja.... Pistetäänkö isäntä sellaiseen soittokuntoon että kestää vertailun?" Nämä sanat olivat alku taianomaiselle yhteistyölle, joka vei soittoniekat New Stetvenin puotien hämysiin nurkkapöytiin, Varisian tanssimarkkinoille ja Taldorin suurille lavoille, joilta scoutin silmää omaava Pablo pani merkille myös sangen viehättävän tulitukkaisen la Gordan. Ei aikaakaan, kun Graniitin seuraava draftaus oli vireillä ja karavaanin taitotaivas laajeni kaivatulle tanssi puolelle.


LYHYESTI

Mikä tunne(tila) kuvaa hahmoasi?
Tuulitunneli

Mitä hahmosi tarvitsee eniten?
Tosi ystäviä

Mikä on hahmon tavoite elämässä?
Em. suojeleminen

Miten hän aikoo saavuttaa tämän?
Menemällä eteenpäin

Mistä hahmosi on kotoisin?
Lämpimämmästä (Armal Khul?)

Miten hän kasvoi aikuiseksi?
No siis..

Mitä arvoja hänellä on?
Asemansa väärinkäytöstä (ezim heikompien sortamisesta) saa maksaa kalliisti

Miltä hän näyttää?
Upi tavallisesti: pöhöttynyt, risupartainen, lörppähuulinen, tyhjäkatseinen
Lupsu tavallisesti: reipas poika
Upi soittokunnossa: hymyilevä (kyseenalaista), sänkipartainen, iloinen, läsnäoleva
Lupsu uhattuna: karvainen stressipallo, oksentaa melkoisella varmuudella, tyhjennyksen jälkeen 5/5 tiimipelaaja

Mitä metodeja hahmosi käyttää tavoitteidensa saavuttamiseen? (diplomatia, raha, väkivalta tms)
Intuitiolla milloin mitäkin, yleensä järjestyksessä diplomatia, väkivalta, raha

Onko hahmollasi henkilökohtaisia "makuja" tai mieltymyksiä?
Varisialainen rivitanssi on todella mieleistä

Mistä hahmosi välittää eniten?
Lupsusta ja Graniitista

Onko hahmolla salaisuuksia?
On, mutta ei tiedä niitä itsekään
(jättiläisten verenperintö, Sarenraen johdatus)

Mitä roolia hahmosi täyttää?
Initiaatio strong

Mitä muut pelaajat tietävät hahmostasi?
Yhtä paljon kuin itekin ja lisää kysymällä, heitetään humppahatusta ;O)

Millaiseen seikkailuun hahmosi kuuluu? (teemat, genre, tyylit)
Into the heart of danger -tyyliseen ja normaali-paranormaali konseptilla leikittelevään, toivottavasti siis juuri tähän


Paljon jää sanomati, paljon vielä tulemati....

Ainiin,
https://www.youtube.com/watch?v=9B1M3IPVcXs
Upi joraa kohdassa 0:36-0:39, Pablo 0:20-0:24. KIITOS
"Couldn't swing a dead cat round here without hitting a giant spider... Maker!" - Old Barlin
Avatar
Waldo
Setlementti II
 
Viestit: 171
Liittynyt: 27 Elo 2011, 23:01
Paikkakunta: Raumandello

Re: Talven Valta: Yleinen keskustelu

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 12 Syys 2017, 13:36

Ensimmäinen pelikerta on dokumentoitu mekanismiin! Mulle saa lähettää myös updatet hahmolomakkeista! Linkki mekanismiin täsä: skädäm.
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Talven Valta: Yleinen keskustelu

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 06 Loka 2017, 10:57

Talvioven ympäristön lootit:

Ted Knotten:
- Miehenmetsästäjä, + 1 Boar Spear. Kerran päivässä kun lyöt onnistuneen kritin keihäällä, voi sen kautta loitsia hold person-loitsun (Will Save DC 13). Tämä loitsu pysyy voimassa niin kauan kun keihäs pysyy käyttäjänsä käsissä.
- Hopeareunainen käsipeili, arvo n. 25 gp

Hommelstaub:
- Scroll of Remove Blindness/Deafness, Resist Energy (Fire)
- Liquid Ice x 3
- Thunderstone x 1

Aarrearkku:
- Potion of Feather Step x 3
- Jalokivia, timantteja, rahaa ja koruja n. 4000 gp:n edestä.
- Maalaus tuntemattomasta kaupungista, keräilijälle 100 gp:tä.
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Talven Valta: Yleinen keskustelu

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 13 Loka 2017, 20:11

Eiköhän pistetä kaikki myytiin ja mennään eteenpäin :P
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Talven Valta: Yleinen keskustelu

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 15 Loka 2017, 13:55

Rosgakori kirjoitti:Talvioven ympäristön lootit:

Ted Knotten:
- Miehenmetsästäjä, + 1 Boar Spear. Kerran päivässä kun lyöt onnistuneen kritin keihäällä, voi sen kautta loitsia hold person-loitsun (Will Save DC 13). Tämä loitsu pysyy voimassa niin kauan kun keihäs pysyy käyttäjänsä käsissä. Oliko Miika kiinnostunut tästä?
- Hopeareunainen käsipeili, arvo n. 25 gp

Hommelstaub:
- Scroll of Remove Blindness/Deafness, Resist Energy (Fire) Otetaan kantoon, Grag ainakin osaa loitsia nämä, varsinkin remove on hyödyllinen
- Liquid Ice x 3 Akariel ottaa ainakin yhden..
- Thunderstone x 1

Aarrearkku:
- Potion of Feather Step x 3 Nää on hyviä, veikkaisin ainakin ryhmän vähän hitaampien tykkäävän koska lumihanget tuskin on katoamassa.
- Jalokivia, timantteja, rahaa ja koruja n. 4000 gp:n edestä.
- Maalaus tuntemattomasta kaupungista, keräilijälle 100 gp:tä. Tähän pitää tutustua, "tuntematon" kaupunki.. ;)

Tuollaisilla kommenteilla eteenpäin.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Talven Valta: Yleinen keskustelu

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 17 Loka 2017, 03:55

Kolmas pelikerta mekanismissa! Myös kolmostason hahmojen statit kiinnostaisi!
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Talven Valta: Yleinen keskustelu

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 22 Loka 2017, 15:26

Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Talven Valta: Yleinen keskustelu

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 11 Joulu 2017, 01:36

Meillä on jonkin verran loottia mukanamme ja ensi kerralla ollaan isossa kaupungissa, joka lupailisi mahdollisuutta käyttää vähän rahaa ja käydä kauppaa. Listaan tavarat jollain loogikalla, koittakaa kestää.

Rahaa, koruja, jalokiviä
- 3000 gp:n edestä koruja, kiviä/tms romua
- 240 gp
- 27 pp
- 6 jääsafiiria (arvo yht. 750 gp)
- 2 tuliopaalia (arvo yht. 500 gp)
- kaulakoru (arvo 500 gp)

Aseet, haarniskat
- mwk cold iron longsword
- 2 vasamaa, screaming bolt (arvo myydessä 267 gp)
- +1 longsword (arvo 1157.5 gp)
- mwk frostforged chainshirt Akariel
- taikanuolia: +2 arrow (3), +1 arrow (2)

Yleiset taikakamat
- elixir of fire breath (arvo myydessä 550 gp) Pidetäänkö? Hätävara peikkoa vastaan?
- ice flow elixir (arvo myydessä 1125 gp) Pidetäänkö?
- robe of useful items (arvo myydessä 3500 gp) Mites tämä?
- elixir of truth (arvo myydessä 250 gp)
- ring of feather fall Kenelle?
- bladed belt (arvo myydessä 1000 gp)

Taikajuomia, jakamattomat
- 1 endure elements
- 5 cure moderate wounds Jaetaan kun taas pelataan, näitä oli kertynyt pari..
- 1 feather fall
- 1 undetectable alignment

Taikakääröt
- 1 comprehend languages
- 2 cure moderate wounds
- delay poison
- remove disease
- 2 remove disease
- threefold aspect
- youthful appearance
- hold person
- resist energy (cold)

(näitä oli enemmän mutta oon merkinnyt 1 comp. languagesin, dispel magicin ja irrisen mirror sightingin menneen La Gordalle. Kaikki sellaisia että Akariel ei tee näillä mitään.)

Sellaisia. Merkkasin pari ehdotusta ja muiden kommentteja vaativaa esinettä.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Talven Valta: Yleinen keskustelu

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 11 Joulu 2017, 12:51

Rahaa, koruja, jalokiviä
- 3000 gp:n edestä koruja, kiviä/tms romua
- 240 gp
- 27 pp
- 6 jääsafiiria (arvo yht. 750 gp)
- 2 tuliopaalia (arvo yht. 500 gp)
- kaulakoru (arvo 500 gp)
Eli per lärvi 1008,8gp, ihan jees

Aseet, haarniskat
- mwk cold iron longsword DR:n läpäisyn suhteen voisi ottaa kantoon, joku joka pystyy käyttämään tietysti "small köhköh"
- 2 vasamaa, screaming bolt (arvo myydessä 267 gp) IMO myydään
- +1 longsword (arvo 1157.5 gp) myydään niin ikään mielestäni
- mwk frostforged chainshirt Akariel jaettu, hyvä
- taikanuolia: +2 arrow (3), +1 arrow (2) La Gorda? Hinta on niin mitätön että voisi ehkä mielummin pitää

Yleiset taikakamat
- elixir of fire breath (arvo myydessä 550 gp) Pidetäänkö? Hätävara peikkoa vastaan? Myydään, peikko kaatuu kyllä ja Grag grillaa loput. Efekti ei ole 550 kullan väärti IMO ja me ollaan aika köyhiä
- ice flow elixir (arvo myydessä 1125 gp) Pidetäänkö? Sama peruste kuin yllä, myydään
- robe of useful items (arvo myydessä 3500 gp) Mites tämä? Olikos tämä Lunkan Upilla
- elixir of truth (arvo myydessä 250 gp) myydään
- ring of feather fall Kenelle? Jonkun kannattaa ottaa, Pablo ei tarvitse
- bladed belt (arvo myydessä 1000 gp) Tää on kyllä siisti, mutta onko kenellekään käyttöä? Sanoisin, että myydään

Taikajuomia, jakamattomat
- 1 endure elements
- 5 cure moderate wounds Jaetaan kun taas pelataan, näitä oli kertynyt pari..
- 1 feather fall
- 1 undetectable alignment Pablo voi ottaa jos tarvitsee pääkaupungissa puhua paskaa jossain epäilyttävässä tilanteessa ;)

Taikakääröt
- 1 comprehend languages
- 2 cure moderate wounds
- delay poison
- remove disease
- 2 remove disease
- threefold aspect
- youthful appearance
- hold person
- resist energy (cold)
Nää on Pablolle aika turhia. Parannukseen liittyvät rullat vois pitää ja Comp. languagesin mut muut myyntiin?
(näitä oli enemmän mutta oon merkinnyt 1 comp. languagesin, dispel magicin ja irrisen mirror sightingin menneen La Gordalle. Kaikki sellaisia että Akariel ei tee näillä mitään.)

Sellaisia. Merkkasin pari ehdotusta ja muiden kommentteja vaativaa esinettä.[/quote]

Lisäilin tällä kommentteja
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Talven Valta: Yleinen keskustelu

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 17 Joulu 2017, 16:28

Muuta lisäys myytäviin eiliseltä:

- Rapier +1, myydään (1160 gp)
- kaulakoru (200 gp)
- hopeinen peili (100 gp)
- 4 rubiinia (200 gp)

Kun nämä ja edellisen viestini esineet robe of useful itemsiä lukuunottamatta on myyty, summa on 6009.5 gp, joka jaetaan viidelle ja lisätään tuo Mikon laskemat rahat/korut summa (edellinen viesti), jokainen hahmo saa 2210.7 gp. Esinekaavun myyminen antaa 700 gp:tä lisää per hahmo. Mukana ei ole yhtäkään myytyä taikakääröä eikä taikajuomaa, koska Pyry sanoi että La Gorda ottaa rullat ja juomia nyt voi kuka vaan käyttää.

Saatiin pelikerralla myös:
- mwk light crossbow, ottaako La Gorda?
- wand of spider climb (17 latausta), Upi Lunkka on meistä se joka pystyy tän aktivoimaan
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Talven Valta: Yleinen keskustelu

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 18 Joulu 2017, 11:09

On kyllä totta että tosta Robesta sais ison kasan rahoja!
Sikäli senkin myyminen vois olla ihan hyvä juttu. Vaikka siisti esine noin muuten onkin.
Scrolit ja muut on ihan hyvä olla olemassa tietysti, kunhan niitä muistetaan käyttää !

Hyvä summa joka tapauksessa. Mitäs mieltä muut seikkailijat on?
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Seuraava

Paluu Roolipelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron