Kuule sodan huuto! Näe mahdollisuuksien päähän ja varmista kaiken hinta!YleistäLiekkien Perintö on Pathfinder-kampanja, jota pelataan arkipäiväisin, yleensä maanantaisin ja keskiviikkoisin. Mukana pelissä itseni lisäksi Viiksu, Andom ja buffalo, joiden toiveesta peli heitettiin kasaan melko nopeasti. Peliä suunniteltiin maanantaina 5.3. ja ensimmäinen pelikerta on suunniteltuna keskiviikolle 7.3.
Mekanismi-sivuilta löytää hahmoja ja tulevaisuudessa pelikertoja, jos saadaan innokkaita kirjoittajia mukaan toimintaan. Itselleni tämä peli eräänlainen testi, miten paljon vielä pidän Pathfinderin johtamisesta ja sen pelaamisesta ylipäätään.
Teemoja ja vinkkejä pelaajilleTässä kampajassa tutkitaan mystistä Katapeshiä, matkustetaan sen sisällä, kukistetaan vihollisia, löydetään muinaisia aarteita ja uhmataan vaaroja. Erilaiset itämaisen mystiikan ja taruston teemat ovat esillä: 1000 ja yhden yön sadut, Sindibadin Seitsemäs Matka, Arabian Lawrence, Prince of Persia ovat kaikki innoitteita tämän kampajan seikkailuille.
Pelataan Pathfinderia, jonka pohjana toimii valmiit seikkailumoduulit mutta kuten suunnittelussa sanoin, itse uskallan kyllä hypätä raiteilta jos tilanne sitä vaatii, pelaajien ei tarvitse tuollaista miettiä ja varoa. Pelaajille muita hyviä toimintaohjeita on
"ole rohkeasti seikkailija",
"tee mikä kuulostaa hauskalta",
"ota vastuu hahmon tekemisistä" ja hieman varovaisesti
"toimi nyt, mieti myöhemmin". Varovaisesti siksi, että en kannusta teitä pelaajina juoksemaan esimerkiksi sellaiseen taisteluun, jonka tiedätte heti hävityksi (tai hyppäämään pohjattomaan kuiluun jne).
Periaatteita- Pelataan XP:tä käyttäen, toisin kuin koskaan ennen. Emme farmaa boareja XP:n toivossa mutta pelaajina tiedätte miten paljon tarviitte seuraava tasoa varten. Valinta asioista joita teette on teillä: kannattaako lähteä kohti ison kihon luolaa vai sittenkin vielä hoitaa joku pienempi juttu tai tutkia tuntematon osa luolaa. Valinta on teidän, ei minun.
Hahmot saavat XP:t täyden levon jälkeen ja leveloi "heti" jos taso iskee. "Let's engage the reward structure of this game!"- Ei ilmaisia lounaita: taistelu-fiitit pitää ottaa omina fiitteinään. Combat Maneuverien tekemisestä keskustelu jäi vähän kesken. Statit on arvottu käyttäen
Dungeoneticsia tai 18 pisteen ostoa. Molemmat pelaajien valintoja alkukeskustelussa.
- PJ pelaa peliä niin kuin se on tarkoitettu pelattavaksi. En ole tappamassa hahmoja mutta jos näin käy peliä pelatessa (joko huonon tuurin vuoksi tai pelaajan valintojen tuloksena), niin käy. Mekaniikka on muutenkin näkyvillä ja sitä noppaa heitettiin (tai otetaan niitä 10/20 tuloksia ennen kun on heitetty sitä noppaa), esimerkiksi Diplomacy-taitoa heitetään ja DC:t lasketaan sen mukaan kuten säännöt sanovat. Erinomaisesta puheesta tai erittäin tunteikkaasta ulosannista voi silti saada bonuksia.
- Eri roduille ja jumaluuksille suunnittelut loitsut/fiitit/kaikki on tarkoitettu vain ko. rodun jäsenille/jumaluuden palvelijoille.
- Tässä ketjussa käydään kaikki keskustelu tästä pelistä: kommentit, aarteen jako, kaikki. Riimujen ketjuihin tuli niin vähän viestejä, että tuskin tarvitaan oikeasti kahta ketjua. Siksi yksi saa hallita kaikkea!
- Pidetään hauskaa yhdessä, eihän tässä muuten olisi mitään järkeä! ^^