[SD] Kommentit pelikerroista

Keskustelut roolipeleistä ja pelatuista peleistä

[SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 06 Loka 2011, 18:20

Olenpas taas reipas ja teen tämänkin ennen ensimmäistä pelikertaa. Viisas mies sanoi kerran: "Pelistä kommentointi kasvattaa luonnetta ja mahdollistaa paremman pelaamisen. Kommentoikaa ahkerasti." ja tätä kehotusta haluan noudattaa peleissäni. Pelaajat ovat velvoitettuja kirjoittelemaan palautetta; hyvää ja huono, rakentavaa kuin vähemmän rakentavaa ja tärkeää tai vähemmän tärkeää palautetta. Joskus riittää pari lausetta, joskus voi vuodattaa monta kappaletta tekstiä.

Myös pelinjohtaja on velvollinen kommentoimaa peliä ja vastaa tässä ketjussa omista ratkaisuistaan pelissä. Pelin aikana ohitetut sääntömekaaniset jutut tulevat myös tähän ketjuun, kun pj on tehnyt tutkimusta siitä, miten jonkun säännön olisi pitänyt mennä.

Muistetaan hyvät käytöstavat ja kohteliaisuus antaessa palautetta muille pelaajille. Muistakaa palautetta lukiessanne ajatella "parhaalla mahdollisella tavalla", tuskin kukaan meistä oikeasti haluaa loukata muita mutta täällä netissä kun ei tuota ele- ja kehonkieltä ole.

[Käytetään Yleiset Keskustelut-ketjua pelien välillä tapahtuvien juttujen ratkomiseen: jakamattomien aarteiden jakaminen, ostokset/tms. Tämä ketju on puhtaasti kommenteille pelistä.]
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1024
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Visa » 08 Loka 2011, 23:10

Noniin, homma saatiin käyntiin ja lopulta myös hahmot saivat asioita aikaiseksi pienen alkuverryttelyn jälkeen. Tässä jotain mietteitäni:

-Vaikka meinasi (ainakin Pyryn/tämän hahmon mielestä, vähän omastanikin) mennä vähän jahkailuksi, päästiin kuitenkin etenemään. Kuten sanottu, se yksinkertainen ratkaisu on usein paras ja helpoin.
Tykkäsin pelata hahmoa solussa, jossa kaikki jäsenet ovat koulutettuja hommaan eli kenenkään ei tarvitse yleensä miettiä, olisiko oma hahmo tarpeeksi ovela keksiäkseen jonkin ovelan kikan taistelussa (lukuunottamatta pahinta sääntöteknistä juustoilua). Siis ihan tuolleen roolipelausmielessä.

-Vaikka operaatio köyhäinkodissa ei ollut aivan täydellinen, oli sen toteutuksessa ainakin hyvää ajatusta kehissä ja homman kruunasi rikollispomon jahtaaminen läpi hämärän kaupungin (kiitos muikeiden havaintoheittojen). Kaikesta huolimatta yritys esittäytyä konsultteina oli mielestäni "ihan hyvä".

-Neljä pelaajaa on huomattavasti parempi kuin viisi, paljon vähemmän hälyä. Luultavasti en halua tämän jälkeen pelata ainakaan pitkiä Pathfinder-kamppiksia useammalla pelaajalla. Muut pelit on toki asia erikseen.
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 689
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 09 Loka 2011, 13:05

Ensimmäinen pelikerta on aina vähän hakemista mutta tämä meni oikein mukavasti. Taas vähän testailin miten hyvin te saatte itse aikaiseksi ilman, että heittelen teille koukkuja koko ajan eteen. Pari ohititte komeasti mutta mikäpäs siinä kun kuitenkin peli eteni. Hieman samoilla linjoilla Visan kanssa tuosta suunnittelusta. Te ette pysty ennakoimaan kaikkia tapahtumia, joten kaikkien mahdollisten muuttujien ennakointi ei tule onnistumaan. Muistakaa että olette ammattilaisia, joten te osaatte kyllä improvisoida, ja tiedätte miten parhaatkin suunnitelmat epäonnistuvat aina välillä. Ei sillä, että eilen olisi mitenkään liikaa ollut tuollaista mutta ihan vaan huomiona.

Kaikki osallistuivat pelaamiseen ja kukaan ei tuntunut omivan valokeilaa itselleen. That's nice. Rahapussiin en ota muuten kantaa kuin, että "nopeat syö hitaat" ei toimi sitten läheskään aina. ;)

Hyvää peliä noin muuten. Muistetaan edelleen, että jos joku puhuu tai on aloittamassa puhumista niin ei aloiteta omaa lausetta siihen päälle. Neljällä pelaajalla tätä on helpompi toteuttaa joten pidetään huoli, että kaikki saavat sanoa asiansa rauhassa (ellei tilanne ole sitten sellainen, että on sopivaa puhua päälle esimerkiksi riitatilanne, taistelu/tms).

Tsekataa kamppiksemme yleisistä keskusteluista mun viesti jakamattomista aarteista ja jakakaa ne ennen ensi pelikertaa. Suosittelen myös lukemaan mun kirjoittamia juttuja Shin'Rakorathista, haltioista ja kampanjasta ylipäätään. Nyt kun pelattu niin ehkä näette paremmin mitä haen takaa kaikella kirjoittamallani. ^^
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1024
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Jalakanen » 09 Loka 2011, 13:40

Hep! Oli ERITTÄIN MUKAVAA roolipelata pitkästä aikaa. Komppaan Visaa ja totean, että neljä pelajaa tuntuu toimivan parhaiten. Viidestä mulla ei ole kokemusta, mutta neljä toimii myös paremmin kuin kolme.

Musta asiaan mentiin niin nopeasti kuin se on ylipäätään mahdollista ja tuo kaupungiksikin kutsuttu hökkelikokoelma osoitti heti alkuun, ettei hahmojamme odota mikään mukava ja kunniakas keikka. (Orval toivoo, että vastaisuudessa kysyisimme tietä hieman rikkaammilta, joilla olisi jotakin varastettavaa. :roll: ) Majatalossa meitä palvellut henkilö osoittautui erääksi kaupungin pahiksista, mikä oli mielenkiintoinen ja mieluisa yllätys, ja lisää haasteita. (Huoneemme tutkitaan ja meitä salakuunnellaan aivan varmasti.) Ensimmäinen tehtävämme olis osoitus siitä, kuinka rikollisuus pyrkii tunkeutumaan kaikkialle hallitakseen kaikkea. Toimintakohtaukset olivat kaikin puolin toimivia, johon lisäsimme jännitystä totaalisen surkeilla heitoillamme. :D

Kaikin puolin mukava aloitus. PJ, jatka samaan malliin!
Jos lihaliike Reino Jokinen on sun ainoo menomesta
kyl maar jotain puuttuu sun katu-uskottavuudesta
Avatar
Jalakanen
Bishop
 
Viestit: 404
Liittynyt: 04 Syys 2011, 11:17
Paikkakunta: Nahkalippis-City

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Visa » 09 Loka 2011, 15:15

...lisäsimme jännitystä totaalisen surkeilla heitoillamme.

Hoh, my dice says: CRIT! Ja ne pari kaksikymppistä havaintoheitoista oli komeita...

Ja unohdin koko pelikerran ajan, että hahmollani olisi ollut arcane strike (lähitaistelun asehyökkäyksiin +1 damaa) :D

Ja Antti: en huomannut yhtään koukkua missään >_< En luultavasti huomaisi vaikke se tarttuisi hahmoni suippokorvaan ja repisi sen irti...
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 689
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Pyry » 09 Loka 2011, 23:58

Notta aamuntähdestä päähän hiiohoi...

Jees, mukava aloitus uudelle kamppikselle. Mukavasti sisältöä ja värikäs miljöö. muut hahmot ihan kasvokkaita, joten propsit siis pj:lle ja pelaajakollegoille. (paitsi mikon hahmolle. prkl varasssdrnnndnrnndnrnn!).
Tehtävämme on aika lailla sellainen, mitä odotinkin. Kerjäläisten kodissa kaikki meni niin hyvin kuin pitikin... noh, siis paria nuijan iskua ja nuolta lukuunottamatta. Tiukkoja tilanteita ja melkein jo ensimmäinen hahmo kuopattuna. Loistava aloitus etten sanoisi D:
Myös rötösparonin kanssa käyty keskustelu oli mielenkiintoinen, samoin kaupungilla tietojen onkiminen.
Itse tehtävän saattaminen päätepisteeseen taitaa olla sitten ihan oma tarinansa... kiristystä, hiipimistä, soluttautumista, uhkailua ja valehtelua: kaikkea sitä mistä pidän oikeassa elämässäkin!
Odottelen siis seuraavaa pelikertaa vesi kielellä!

Siitä rahapussukasta puhutaan vielä!

(vakavasti ottaen tuntui kummalliselta, ettei muita se rahapussi, minkä Orval omi, tuntunut kiinnostavan pätkääkään. Kulta on kumminkin se asia, millä ostamme varusteemme, lahjomme tyyppejä yms. Myöskin se, että solun pitäisi toimia ns. "yksilönä" ei tuntunut olevan kovinkaan läsnä kyseisessä tilanteessa. Onko asiasta muilla näkökulmia/mielipiteitä?)
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
Pyry
Knight
 
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Elo 2011, 19:20

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Visa » 10 Loka 2011, 09:52

Joo no rahapussin kohdalla päätin ettei hahmoni huomannut koko asiaa juostessaan enemmän tai vähemmän verenhimoisena kohteen perässä seuraavan miekaniskun kulmaa miettien.
Ehkä myöhemmin olisi voinut kiinnostaa enemmän kun Pyryn hahmo toi asian esille.

No oli meillä tiimityötä mielestäni sikäli, että ryhmän työnjako toimi. Salamyhkäisemmät hahmot tekivät tiedustelua kun taas enemmän taisteluun orientoituneet tarkkailivat tilannetta etäämmältä.
Harmi vain, että rähinän alkaessa backup-tiimi oli talon takana mukiloimassa jengiläistä.
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 689
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Viiksu » 10 Loka 2011, 14:45

Jees ihan mielenkiintoinen kamppiksen aloitus oli tämä kyllä.

Riddleport vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta kaupungilta, varsinkin ominaispiirteidensä aniosta (rötösherrat, pääjehu ja muutenkin silmäänpistävät rakennukset). Nyt sitten vaan odottamaan kultahiiden avajaisia ^^
Ryhmä vaikuttaa tässä kohtaa kyllä mukavan tasapainoiselta vaikkakin tuo ensimmäinen bravuuri saikin aikas rumia käänteitä, toinen sai aika pahasti iskua päähän ja toinen heilu kuin mikäkin tuulimylly mutta ei osunu oikein mihinkään. Mut joo kyl tää tästä. Vähän täytyy viellä sisäistää tuo oma hahmo paremmin, mutta kyllä se tässä ensimmäisen kirjan aikana vakiintuu.

Mutta muuten ei mitään, hyvä aloitus ja vahvaa kerrontaa. Jatkoa odotellessa.....
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 12 Loka 2011, 21:25

Kommentoitte ihaltavalla antaumuksella, pidetään tämä meininki jatkossakin! Nyt vähän kommenttia teidän kommenttien pohjalta. Otin vapauden vähän leikellä viesteistänne sellaisia osia pois mihin en viittaa vastauksessani.
Jalakanen kirjoitti:Hep! Oli ERITTÄIN MUKAVAA roolipelata pitkästä aikaa. Komppaan Visaa ja totean, että neljä pelajaa tuntuu toimivan parhaiten. Viidestä mulla ei ole kokemusta, mutta neljä toimii myös paremmin kuin kolme.

Majatalossa meitä palvellut henkilö osoittautui erääksi kaupungin pahiksista, mikä oli mielenkiintoinen ja mieluisa yllätys, ja lisää haasteita. (Huoneemme tutkitaan ja meitä salakuunnellaan aivan varmasti.)

Kiitoksia kommentistasi. Oli mukava päästä pelaamaan sun kanssas melkein vuoden tauon jälkeen. Orval on hieman useampi sanainen hahmo kuin Rolfsnudder, joten senkin takia on hienoa päästä vetään peliä ko oot mukana. ^^ Heh, Avery esiintymässä majatalon isäntänä, kehitin koko jutun "on-the-spot" ihan vaan parin seikan pohjalta: ensinnäkin isännästä tuli mun kuvaillussa todella paljon Averyn näköinen, idea oli musta hieno ja kyseiselle eph:lle sopiva temppu. Ehkä myös myin hahmon teille tuollaisella "tempulla" paremmin. Klisehän tuo on (ainakin mun mielestä) mutta ne tuppaa toimimaan aina välillä erittäin hyvin, siksi ne on kliseitä. Tulevat pelikerrat kertoo sitten miten yhteistyö lähtee sujumaan.

Visa kirjoitti:Ja unohdin koko pelikerran ajan, että hahmollani olisi ollut arcane strike (lähitaistelun asehyökkäyksiin +1 damaa) :D

Ja Antti: en huomannut yhtään koukkua missään >_< En luultavasti huomaisi vaikke se tarttuisi hahmoni suippokorvaan ja repisi sen irti...

Arcane Strike toimii muuten ihan kaikilla aseilla, ei tartte olla lähitaisteluase vaan myös jousella. Kuluttaa aina swift actionin. Eikä mitään jos et koukkuja huomannu, muutama siel killui mutta katotaan miten jatkuu ens viikolla. No hätä ja on ehkä ihan hyvä juttu ettei näe mikä on selkeä "koukku" ja mikä taas satunnainen sattuma. :) Mukavampaa pelata.

Pyry kirjoitti:Itse tehtävän saattaminen päätepisteeseen taitaa olla sitten ihan oma tarinansa... kiristystä, hiipimistä, soluttautumista, uhkailua ja valehtelua: kaikkea sitä mistä pidän oikeassa elämässäkin!
Odottelen siis seuraavaa pelikertaa vesi kielellä!

Mukava kuulla, että miellytti, varsinkin kun pelaat toista kamppista samaan aikaan. Tuossa sulla on aika hyvä lista toimintamalleista peliä varten, sen kun puukotatte, murhaatte, soluttaudutte, ketkuilette/tms. mielin määrin tehtävänne onnistumisen vuoksi. Itse odotan myös kovasti seuraavaa kertaa, jäi muhimaan just oikeaan paikkaan ja seuraava kerta tulee sisältämään tätä samaa meininkiä kuin aloitus pelikerta. Odottaminen tekee tästä vielä mainiompaa. ^^

Ismo kirjoitti:Jees ihan mielenkiintoinen kamppiksen aloitus oli tämä kyllä.
Riddleport vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta kaupungilta, varsinkin ominaispiirteidensä aniosta (rötösherrat, pääjehu ja muutenkin silmäänpistävät rakennukset). Nyt sitten vaan odottamaan kultahiiden avajaisia ^^
Mutta muuten ei mitään, hyvä aloitus ja vahvaa kerrontaa. Jatkoa odotellessa.....

Jees, kiitoksia myös tänne suunnalle, hyvä jos aloitus miellytti. Pakko tunnustaa, että koko laivakohtauksen kehitin siinä istuessani teitin edessä. Olin kyllä päättänyt, että saavutte kaupunkiin ja saatte briiffin ennen kaupunkiin saapumista mutta mitä briiffi pitää sisällään/tms syntyi siinä pelatessa teidän tarpeiden mukaan. Hyvä jos Riddleport tuntui mielenkiintoiselta, itse kun pelkäsin että jää vaisuksi. Pitää panostaa ensi kerralla vielä lisää, jos sais teiltä jotain vihareaktioita. ;) Oon siun kans kyll samaa mieltä tuosta, että kaupungissa on paljon siistejä juttuja, joista voi repiä mielenkiintosta settiä irti. Ei ole suotta Salaisuuksien Kaupunki lisänimeltään (englanniksi City of Cyphers, siitä lisää sit ensi pelikerralla että mitä tuo tarkoittaa).
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1024
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Visa » 23 Loka 2011, 15:32

Sankariemme matka jatkui työntäyteisissä merkeissä ja melkein 'vahingossa' pääsimme rötösherra Vankarskerginin (kirjoitetaanko se noin?) sisäpiiriin. Itseäni (lähinnä pelaajana) epäilyttää hieman asioiden kulkeminen liiankin helposti vaikka toisaalta kaupungin uus-vanhalla nousukkaalla ei liene paljoa varaa valita liittolaisiaan. Omituista oli se, että ryhmä esitettiin 'liikekumppaneina'. Lisämausteen soppaan tuo uusi puolhaltia-neito; onko hänellä jotain taka-ajatuksia vai onko juuri sitä mitä väittää olevansa. Ainakin kovin uskottavalta tuo vaikuttaa.

Gah´nen on sitä mieltä, ettei naapurin setä-Zinzeriä kannattaisi oikein härnätä (viitaten Mikon hahmon julistekampanjaan), tai ainakin sen vaikutuksista omiin toimiimme pitäisi pitää solun kesken kokous. Peiteoperaatio kaupungissa, jossa vaikutusvaltainen rikollinen on solua vastaan, voi käydä jotensakin konstikkaaksi.

Pelikerta itsessään oli mielenkiintoinen ja kasinolla työskentely oli jotenkin mieleeni. Homma on jotenkin tasapainossa :D Riddleport on vaarallinen kaupunki ja henki on löyhässä, mikä saatiin tuntea Valierin kanssa kaupungilla kulkiessa. Harmillisesti ei oikein edetty varsinaisessa tehtävässä mutta ehkä uudet kontaktit edistävät asiaa ensi kerralla.
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 689
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 23 Loka 2011, 23:09

Kyllähän oli pelikerralla tapahtumia. Hieman loppusessiosta itsellä alkoi ajatus hajoilla, kiitos päänsäryn. Silti selvittiin kunnialla jonkinlaiseen välietappiin. Tuosta on taas helppoa jatkaa parin viikon päästä. Saul Vancaskerkin, uusi hahmo jolle piti suunnitella puhemaneerit etukäteen mutta sehän taas jäi. Ensi kerralla sitte paremmin, tuli hieman liikaa omalla äänellä ja omalla tyylilläni, esimerkiksi verrattuna Averyyn. Kehittämistä kehittämistä.

Kasinon avajaiset ja ryöstö.. Tykkäsin tuosta miten hoiditte sen, ei ehkä kovin ammattimaista "kuin öljytty kone"-toimintaa mutta saitte kuitenkin tavoitteita täytettyä ja hieman ylimääräisiäkin juttuja tuli matkaan. Jos tuntuu, että ryhmä tarvitsee jonkunlaisen palaverin tehtävästä ja miten jutut hoidetaan niin aiheita voidaan alustaa täällä mutta pelikerralla tiimipalaveri on in-game -tilanne. Foorumillakin kannattaa tehdä selväksi onko kyseessä hahmon mielipide vai pelaajan mielipide.

Viikko töissä, kymmenisen Riddleportissa kokonaisuutena (9. päivä saapuminen, 11. avajaiset ja siitä sitten viikon verran, sanotaan että on jäi 20. päivään). Työntäyteinen viikko osui juuri tohon mun huonoon hetkeen. Miten on miltä tuo tuntui? Tuollaset työkuviot on sillee vähä kakspiippunen juttu. On ikävää skipata ne muutamalla lauseella ("ootte viikon töissä ja mitään suurempaa ei tapahdu") mutta myöskään jokaisen päivän pelaamisessa erikseen ei ole hirveästi järkeä.. Miltä tuo viikon pelaaminen tuntui? Tuo sisälsi ensimmäiset päivät työssä, ensimmäisen illan töissä, Zincherin visiitti ja näin. Sitten parit tekivät omat keikkansa (Averyn luona känyti ja Juottolan keikka) ja hieman taas toin Riddleportin luonnetta esille. Sitten skipattiin ilman suurempia ihmettelyjä viikon verran. Mikä olis teidän mieltymys? Jos halutaan pelata kasinopäiviä erikseen niin voidaan tehdä mutta silloin voineepi tuntua siltä että kasinolla ei tapahdu mitään. Voidaan taas pelauttaa sillai "mitä teette tällä viikolla" ja keskittyä joihinkin isompiin tapahtumiin joita tulee tai vain skippailla eteenpäin sellasiin juttuihin jotka mie haluan teidän eteen tuua. Sanokaa sanottavanne aiheesta, ettei odotukset menis hirveästi ristiin.

Tällästä tällä kertaa. Kommentoikaa ahkerasti, otetaan tuo Rattokruunun palauteketju kiinni viestien määrässä. ;)
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1024
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Visa » 24 Loka 2011, 18:37

Kyllä yksi Rattokruunu aina päihitetään ;) Meillä tosin ei ole yksi pelaaja larppaamassa...

Tuo kasinopelautus meni juuri niin kuin tykkäsin ja olisin itse varmaan pelauttanut pj:nä samalla kaavalla. Sopivasti tuli sellaista tunnetta että ei tässä ihan laakereilla olla oltu mutta kuitenkin jotakin saatiin aikaiseksi. Itse en erityisemmin huommannut, että Saulin replat olisi jotenkin hatusta heitettyjä, eli ihan kelpo settiä.

Ei se ihan öljytty kone ollut kun toinen puoli ryhmästä sokeutui heti laakista mutta toisaalta ei se nyt niin toivomisen varaa jättänyt. Gah´nen totesi, että pakenevan velhon kiinni ottaminen pakotilanteessa voisi joka tapauksessa olla hapokasta, varsinkin kun tällä on minioneja mukana. Sen sijaan mikon hahmo (Orval?) toimi juuri niin kuin itse (pelaajana) odotin, eli sniikkaili takahuoneeseen. Oma ajatukseni oli heti ensimmäisenä kaaoksen hyödyntäminen ja se myös tehtiin, olkoonkin, että lopputulos olisi voinut olla hedelmällisempikin mutta eipä tuossa ajassa ihmeitä tehdä. Mutta vorot saatiin kiinni ja loppu hyvin kaikki hyvin. Nyt sitten vaan soluttaudutaan parempiin asemiin ja katsotaan mitä selviää. Toivotaan ettei koko kasinon keikka ollut ihan vesiperä...
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 689
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Jalakanen » 24 Loka 2011, 20:52

Viime kerta oli loppujen lopuksi varsin hedelmällinen, kun sitä tarkemmin miettii. (...tavattiin pari uutta paronia, oltiin jälleen keskellä täyttä kaaosta, tehtiin "rehellistä" työtä ja osa ryhmästämme pääsi käyttämään lautturin palveluita...)

Kasinossa pelaaminen oli mukavaa, ja PJ onnistui lopettamaan sen juuri sopivalla hetkellä ennen tappioputkea ;) Onneksi Orval sokeutui - näin voidaan sanoa - koska muuten olisin ehkä ottanut osaa taisteluun, vaikka tuo sniikkailu sopii hahmon luonteeseen paremmin.

Ongelmahan on se, ettei varsinainen tehtävämme juurikaan edistynyt, mutta rosvoparoneihin tutustuminen edistänee sitäkin. On vain muistettava alkuperäinen tehtävä ja hahmotettava kokonaisuus, ettemme ala ajaa parin rosvoparonin etua! Orval ehkä haluaisi provosoida paroneita toisiaan vastaan, sillä jos koko kaupunki olisi kaaoksessa, voisivat petturit tipahtaa ryhmämme hampaisiin.
Jos lihaliike Reino Jokinen on sun ainoo menomesta
kyl maar jotain puuttuu sun katu-uskottavuudesta
Avatar
Jalakanen
Bishop
 
Viestit: 404
Liittynyt: 04 Syys 2011, 11:17
Paikkakunta: Nahkalippis-City

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Visa » 24 Loka 2011, 22:39

Pitää vaan muistaa, että jos kaaos syntyy, niin me ollaan herkästi siellä heikommalla puolella jos joudutaan välien selvittelyn väliin (Vaikka toki ammattilaisia ollaan). Ehkä siinä vaiheessa, kun tiedetään edes jotain siitä mitä kaupungissa oikeasti tapahtuu, voi pikku kaaos olla paikoillaan.
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 689
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Pyry » 27 Loka 2011, 16:37

Jeesbox, pelikerta olin varsin mukava!

Kasinon sisälle soluttautuminen meni aika kivuttomasti. Kasinon ryöstön tapahtumat suoritettiin omasta mielestäni ihan ammattitaitoisesti ja hyökkäys ryöstäjien pesäpaikkaan oli nopea ja tehokas. Ei mikään ihme, kun mukana oli salaisen järjestön "ammattilaisia". dnnndrnnn.

Muuten meno olikin mukavan rentoa kasinon mainostamisen, uhkapelien pelaamisen ja niiden vetämisen merkeissä. Ihan mielenkiintoista olla kolmoisagentteja :D
En osaa sanoa oikein mitään rakentavaa pelikerrasta, hyvinhän se meni. Orvalin tyyli kerätä tietoja on tottakai ehkä hieman kyseenalaista ja riskialtista, mutta näyttää kovasti kuitenkin toimivan |,,/

Pahoittelen lyhyttä kommenttia, mutta mitään ei tule mieleen, paitsi se että oli hyvä pelikerta :)
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
Pyry
Knight
 
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Elo 2011, 19:20

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Jalakanen » 27 Loka 2011, 20:22

Pakko saivarrella. Mehän emme ole kolmois- emmekä edes kaksoisagentteja, koska olemme täysin lojaaleja alkuperäiselle työnantajallemme. Kaksoisagentteina olisimme pettäneet järjestömme, kolmoisagentteina antaisimme ymmärtää pettäneemme sen, mutta emme oikeasti olisikaan. Jos alamme vakoilla Averya Saulin hyväksi, silloin olisimme ehkä kaksoisagentteja, mutta emme kuitenkaan aidosti ... öh kai. :roll:
Jos lihaliike Reino Jokinen on sun ainoo menomesta
kyl maar jotain puuttuu sun katu-uskottavuudesta
Avatar
Jalakanen
Bishop
 
Viestit: 404
Liittynyt: 04 Syys 2011, 11:17
Paikkakunta: Nahkalippis-City

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Visa » 28 Loka 2011, 18:20

Josko olemme yksöiskaksoisagentteja?
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 689
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Jalakanen » 06 Marras 2011, 20:49

Jaahas. On myönnettävä, että ilmeisesti väsymyksen takia ajatus oli metrin jäljessä koko viime pelikerran, joten mahdanko edes muistaa kaikkea mitä tapahtui.

Jos jossakin vaiheessa kaikki tuntui sujuvan liiankin helposti, nyt asiat tuntuvat mutkistuvan, emmekä vieläkään ole edenneet alkuperäisessä tehtävässämme. Jos jaksan ja ehdin (tuskin), yritän tehdä jonkinlaisen selventävän kaavion koko vyyhdestä. Kääpiön katoaminen ja kuolema kaikkine lavastuksineen tuntuu eittäin kömpelöltä tapaukselta, mihin sillä sitten pyrittiinkään. Mielestäni todisteet viittaavat LIIAN selkeästi Sauliin. Keneltä saimmekaan toimeksiannon soluttautua kasinoon? Niin, rosvoparonilta joka on epäilyttävästi laajentanut laivastoaan ja jonka palveluksessa on ilmeisesti ainoa kaupungissa näkemämme haltia. :roll:
Jos lihaliike Reino Jokinen on sun ainoo menomesta
kyl maar jotain puuttuu sun katu-uskottavuudesta
Avatar
Jalakanen
Bishop
 
Viestit: 404
Liittynyt: 04 Syys 2011, 11:17
Paikkakunta: Nahkalippis-City

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Visa » 06 Marras 2011, 22:12

Joo emme kyllä ole edelleenkään fiksumpia ja lisäksi rotat ovat perässämme. Itsestäni hieman tuntuu että kääpiön murha sen Boriksen (tjsp) toimesta oli ihan vaan ahneudesta johtuvaa eikä liity mihinkään. Tuo rottien ilmaantuminen on hieman häiritsevää, samoin viittaus meihin 'nukkeina'. Itselläni on vahva tunne, että rottien kautta tehtävämme voisi edistyä. Rottakuulustelun tuloksia odotellessa...

Mutta pelikerrasta tykkäsin kovasti kaikesta väsymyksestä ja säädöstä huolimatta. Etsivänä puuhailu oli hauskaa ja uusin juonenkäänne oli jokseenkin yllättävä. Tästä on hyvä jatkaa!
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 689
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 08 Marras 2011, 01:25

Jalakanen kirjoitti:Jaahas. On myönnettävä, että ilmeisesti väsymyksen takia ajatus oli metrin jäljessä koko viime pelikerran, joten mahdanko edes muistaa kaikkea mitä tapahtui.

Visa kirjoitti:Mutta pelikerrasta tykkäsin kovasti kaikesta väsymyksestä ja säädöstä huolimatta.

Melkosen väsyneitä olette olleet tai sitten mie oon ollu todella väsyny, koska en pelikerralla kertaakaan huomannut teistä mitään väsymyksen piirteitä. Ainakaan haitaksi asti. Hieman oli ehkä aikainen aloitus varsinkin Tampereelta tuleville, ei tule tavaksi onneksi, mie en ainakaan jaksaisi.

PJ:n mielestä meillä oli mitä parhain pelikerta. Pelin alun "mitä teette viikolla, muuta kuin kasinon hommia" oli mielestäni yllättävän toimiva ratkaisu, ei pelattu jokaista päivää mutta saatiin silti sisältöä ajanjaksolle noin ihan konkreettisesti. Me likey, toivottavasti ees jotenkin upposi teihin, ehkä tulen myöhemmin käyttämään toisenkin kerran vastaavaa "leikkausmetodia". Olisipa tämän osannut jo KVK:ssa, toisaalta viime pelikerran salapoliisin työhön tämä sopi paremmin kuin KVK:n meininkeihin, ainakin musta.

Mielestäni pelikerta sisälsi paljon sellaista, mitä mie halusinkin tältä ensimmäiseltä kirjalta. Aktiivista tutkimusta, salapoliisityötä, ajattelu- ja pohdintaketjuja ja toimintaa siinä ohella. Mentiin vahvasti teidän ehdoilla, mistä diggailin kovasti. Miun tartti vaan miettiä, miten maailman reagoi teihin eikä miten te reagoitte jos maailma tekee asian X. Ei paineita tulevaan mutta tää on just sitä mistä mie tykkään. ^^ Yllättävät käänteet teidän puolelta (kuten bloodbiography-loitsun ostaminen) tekee mun pelaamisesta hauskaa, pääsee soveltamaan valmista settiä. Todella jees.

Kaiken hehkutuksen jälkeen muutama huomio muuten pelistä, jotka eivät kuitenkaan himmennä edellistä hehkutusta. Menikö sitten väsymyksen tai vastaavat piikkiin mutta tuntui, että oli enemmän toisen päälle puhumista ja tästä johtuvaa ärtymystä kuin aiemmin. Kunnioitetaan toista ja annetaan hänelle rauha sanoa asiansa loppuun (ellei päälle puhumiseen ole pelin sisäistä syytä, -pj huom.) ja sen jälkeen kerrotaan oma asia. Myöskänä ei ole suotavaa hermostua/kimmahtaa/tms. jos joku puhuu päälle, sitä tapahtuu ja tulee tapahtumaan aina myös normaalissa elämässä, suotta korotamme ääntämme tai muuten reagoimme hyökkäävästi tälläiseen käytökseen. It (and other shit) happens, get over it.

Toinen pointti on se, että esittäkää hieman selvemmin milloin ääneen sanottu on pelin ulkopuolista (ns. metakeskustelua) ja milloin hahmona (pelin sisällä). Itse oletan kaiken teidän sanoman olevan aina pelin sisällä sanottua, hahmon suusta tulevaa puhetta ellei nyt puhuta jääkiekosta tai musiikista jota kuunteli autossa, jolloin on itsestään selvää onko pelin sisällä vai ei. Tähän kannattaa kiinnittää huomiota, en rankaise siitä, että kaikki puhe ei tapahdu pelin sisällä mutta se olisi toivottavaa.

Tälläisillä kommenteilla muistan teitä ennen nukkumaanmenoa. Toivon, että tekin muistatte minua kommenteilla, mun kommenttajakin saa kommentoida, ei tarvitse olla pelkästään pelin hehkutusta tai haukkumista. :) Ihmisrotan kuulustelusta irtoava tieto ilmestyy huomenna tai viimeistään ylihuomenna näkyviin tänne foorumille. Mekanismin wiki päivittyy myös as soon as possible.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1024
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Seuraava

Paluu Roolipelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron