[SD] Kommentit pelikerroista

Keskustelut roolipeleistä ja pelatuista peleistä

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Viiksu » 20 Helmi 2012, 22:49

Joo ihan jees settiä celwyanissa.

Kuten toveri Pyry tuossa asiasta kommentoi, niin tornille pääseminen oli, ehkä hiukan turhan simppelisti hoidettu. Pikemminkin tarkoitan, että selviytymis mahdollisuudet tuommoisen nuolisateen edessä on aika pienet,
mutta tämä nyt oli pientä. torni itse oli kyllä ihan mukavan pelkistetty ja huipulla oleva velho oli kyllä melko murhaava sarjatuli tulipallojen kanssa. Hyvin se nyt kuiteski sujui.

Kaeris'hielin pentele nyt sitten lähti yksin sooloilemaan ja omasta mielestä tämä on varsin outoa toimintaa ainakin Valierin mielestä. Jos alkuperäisenä suunnitelmana oli stormata vihollisen HQ kolmella ryhmällä, niin mistä ihmeestä
Kaeirisähiel sai päähänsä lähteä sinne yksin? Valier is confused and conserned. Tästä tullaan viellä puhumaan.

Taiteiden akatemia oli ihan vänkä paikka, vaikka vähän jäikin tutkimatta. Haltia neito oli jokseenkin epäilyttävä ja demoni ruhtinaan patsas astetta tappavampi. Hullu barbaari morallakaan ei kyllä ollut mikään mukava tuttavuus, mutta
ainakin selvittiin hengissä. Haluu lisää AC'ta!. Nyt sitten ollaan jumissa jossain ihmeen ulottuvuudessa Castron kanssa. Mitähän siitäkin tulee? Ainakin siellä selviää hengissä vähän pitempään kuin muu porukka jos ne 5 päivän ruokavarat pääsee loppuun......
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 21 Helmi 2012, 00:20

Hyvä pelikerta, taistelupainoisena pysyy edelleen mutta vaihtelua tulee, elkee huoliko. Hieman koitin keksiä vaihtelua niillä leiriseteillä, Devianin juttu oli mietitty etukäteen ja muut keksin siinä istuessani (mikä tietty näkyi vähän jäljessä, en ihan oo tyytyväinen itteeni). Pahemmin ei mielestäni tuo pitkähkö tauko näkynyt, mikä on hyvä juttu, ei pelota tällaiset tauot niin paljoa kun voisi pelottaa. Ehkä myös tämän kirjan selkeys on myös etuna, ei kovin paljoa ole muistettavaa/on eph:ita jotka voi teitä muistuttaa (kuten Shalelu muistutti Maailmanlopun Kaiusta).

Torni-setti oli taas tälläne sovellus alkuperäisestä, oikeastaan nappasin elementtejä alkuperäisestä torni-kohtauksesta pois ja lisäsin ne muualle ja sitten tein tilanteesta vaarallisemman ja realistisemman. Että jos tuo tuntui helpolta keikalta niin se alkuperäinen olis olul viel helpompi. :P Ite tykkäsin, siin oli sellasta nopeaa elokuvallista toimintaa. Tietty olisin voinu kuvailla, miten paljo enemmän vasamia lenteli sun muuta mutta eipäs tullut mieleen. Kannattaa muistaa, että perustiedustelijat on ykkös- tai kakkos-tason tyyppejä joille pari vasamaa meinaa jo tajunnan menetystä, tulipallo ehkä kuolemaa. ;) Teille nuo ei ehkä ole niin vaarallisia mutta te olettekin eliittiä.

Akatemia meni kivasti, muokkasin tuotakin hieman (poistin ja lisäsin elementtejä) ja toimi kivasti. Vrockin muistin kesken pelikertaa ja huomasin antaneeni kahdelle shin'rakorathille vahingossa aseöljyt jolla tuo muuttui tosi triviaaliksi tappeluksi. Däm. Mutta eipäs ole seuraavaan taisteluun sitten sellasia enää, MUAHAAH. 0_o Akatemia eteni kivasti ja sutjakkaasti, pelkäsin että ette pääse Kaikuun saakka ennenko pitää lopettaa mutta yllättitte nopeudellanne. Kardogras (barbaarihirmu) oli kyll mainio, vähä pelotella teitä sillä, että droweista tosiaan löytyy myös toisenlaisia taistelijoita. Kaikki ei ole rapier+weapon finesse tyylisiä kevyitä pistelijöitä vaan kyll ne osaa ihan voimallakin lyödä. Nopea taistelu mutta pidempi oliskin ollu teille kuolemaksi. Niin tulipalloansan kuin barbaarin tehtävä siis täyttyi: muistuttaa teitä että drowit on vaarallisia ja teidän duuni on kohdata näitä vaarallisia vihollisia as a daily basis. Visalle, tollaset one-hit-KO -ansat eivät tule tavaksi, ei huolta. Ite en juurikaan niistä diggaile, en pj:nä enkä pelaajana. :)

Maailmanlopun Kaiku. Ensi kerralla valoittunee paremmin tämä kiva tasku-ulottuvuus mutta olin iloinen että sain teidät sinne asti. Jos ihmeitä ei tapahdu niin seuraava pelikerta, joka on meiän kymmenes, päättää tmän kolmannen opuksen. Kamppiksen puoliväli alkaa olla saavutettu koht'puoleen. :)

Ismo kirjoitti:Kaeris'hielin pentele nyt sitten lähti yksin sooloilemaan ja omasta mielestä tämä on varsin outoa toimintaa ainakin Valierin mielestä. Jos alkuperäisenä suunnitelmana oli stormata vihollisen HQ kolmella ryhmällä, niin mistä ihmeestä
Kaeirisähiel sai päähänsä lähteä sinne yksin? Valier is confused and conserned. Tästä tullaan viellä puhumaan.

Selvennetään hieman, jos tuo meni ohitse: Kaerishiel ei "sooloilut" vaan oli oman solunsa (Kae+4 shin'rakorathia) kanssa tekemässä tiedustelua, jolla piti varmentaa Devianin kuulustelemat tiedot/kerätä lisää infoa Akatemian puolustuksesta. Kuitenkin drow arkanistit ilmestyivät kuin tyhjästä ja aloittivat voimakkaan tulipallo-sodan johon liittyi sitten drow-sotilaita myrkytettyjen vasamien kanssa. Ilmeisesti kaikki muut menehtyivät väijytyksen alkuvaiheessa mutta Kaerishiel jäi vangiksi. Asha (pantteri) menetti tajuntansa mutta drowit eivät ymmärtäneet lemmikin päälle, joten tämä sai mahdollisuuden karata Akatemiasta ja kertoa tarinan teille. Eli siis mistään sooluilusta tai vastaavasta ei ollut kyse vaan yllättäen vaaralliseen paikkaan joutumisesta, joka johti vangiksi jäämiseen.

Jatketaan sotaa 4.päivä maaliskuuta.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1024
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Viiksu » 21 Helmi 2012, 00:54

Noinhan se menikin. Omalta osalta muistin, että pantteri pakeni akatemian sisältä ja kaeris'hiel olisi siellä jäänyt vangiksi ja solu surmattu. Nooh näitä sattuu.
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 21 Helmi 2012, 01:18

Ismo kirjoitti:Noinhan se menikin. Omalta osalta muistin, että pantteri pakeni akatemian sisältä ja kaeris'hiel olisi siellä jäänyt vangiksi ja solu surmattu. Nooh näitä sattuu.

Joo näitä sattuu. Hyvä, että tuli korjatuksi tämä väärin käsitys. ^^
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1024
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 05 Maalis 2012, 13:56

Pelikerta oli ja meni, kamppiksen puoli väli on saavutettu ainakin tapahtumien kannalta. Kohtuullinen lopetus hyvälle kirjalle, ehkä vähän lässähti loppua kohti tuo homma. Alku oli kiva, tykkäsin tuosta miten sain teiät hajalleen ja vähän erilaista tietoa Kaiusta ja sen tapahtumista ja kuitenkin sain teit yhteen kohtuu nopeasti. Incubus-tappelu oli kiva, samoin observatorion sisällä ollut ensimmäinen taistelu mutta sitten Sirppisarvesta eteenpäin peli meni musta jotenkin kummalliseksi. Ehkä se on tuo toverin kaatuminen mikä vaikuttaa mutta noin muutenkin. Ihan olen tyytyväinen tuohon loppukohtaukseen ja taisteluun, ehkä omaan panokseeni en sitten olekkaan niin tyytyväinen.

Valierin kuolema. Musta on mielekkäämpää menehtyä klassisen lohikäärmeen käsittelyssä kuin drowien, eikös? No joka tapauksessa, saatiin ny toinen kuolonuhri pelille. Hieman meni irtovitsien heittelyksi tuo kuoleman jälkeinen aika mikä verotti ainakin mun tunnelmia tuon jälkeen. Muutenkin pelikerralla tuntui olevan aiempaa enemmän levottomuutta ja irto-/puujalka-vitsejä. Näitä voitais koittaa karsia jotta peli pysyy edelleen mielekkäänä. Työ ootta ammattilaisia ja sen olis kiva näkyä. Off-game-juttuja varten voidaan pitää taukoja nii vitsit voipi kertoa sit sillo. :)

Riimuvaltiaita mun alaisuudessa pelanneet tietää miun yhen säännön pelatessa: ei Monthy Python-lainauksia (juuri noiden irtovitsien vuoksi). Nyt mie käytän pj:n oikeutta tehä toisen säännön jonka noudattaminen on tuota edellistä sääntöä tärkeämpi: ei viittailla jo pelattuihin PF-kamppiksiin kesken peliä. Voidaan muistella menneistä sit pelin ulkopuolella ja sillä porukalla jolla ollaan ko kamppis pelattu mutta ei pelipöydässä, varsinkaan kesken pelin. Tästä ei tartte enää huomauttaa ketään, eihän? :) Koskee siis niin Riimuvaltian Nousu, Karmiinivaltaistuimen Kirous, Varkaiden Neuvosto ja Raatokruunu-kamppiksia, kuin myös Aten johtamia moduuleita.

Maailmanlopun Kaikua, sen historiaa ja Celwynviania on mahdollista tutkia edelleen. Teillä on avain Kaikuun, joka mahdollistaa uudet käynnit menneisyydessä. Teillä on myös kirjastosta saatu lasipallo, josta on hyötyä Celwynvianin historiantutkimisessa ilman Kaikua. Kaiussa on toisaalta mahdollisuus jututtaa kirjastonhoitajaa itseään ja lukea kirjoja joita ei enää ole. Myös Nolveniss Azrinaen (yllättäen, vähien) muistiinpanojen lukeminen on mahollista lisätiedon saamiseksi drowien suunnitelmista.

Maailmanlopun Kaiku oli enemmän suoraa toimintaa kuin kamppiksen alussa puhuttua viitta&tikari-hiippailua. Kannattaa varautua henkisesti kosa seuraava osa, Päättymätön Yö (Endless Night), on paluu tämän teemaan äärelle. Mie lupasin vaihtelua, sitä te tulette saamaan. Seuraavaan kertaan!
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1024
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Visa » 05 Maalis 2012, 15:26

Juu se alku oli hyvä, tykkäsin harhailusta kaupungissa, sellasta sopivaa survival-tunnelmaa (vaikkei mitään kovin kummosta Gah´nen ei joutunukkaan kokemaan).

Valierin kaatuminen oli kieltämättä eeppinen, teki loppuun(?) asti sen, mitä solu ja järjestö häneltä odotti. Tilanteen roolipelaaminen jäi vähän huonoksi eikä sekavuutta
vähentänyt se, että oltiin keskellä vihollisaluetta ja koko tehtävän suoritus vaarantui.

Onneks Caerishiel liittyi taisteluun osoittautuen voimakkaaksi liittolaiseksi. Lopputaistelu oli aikamoinen vääntö loppuun asti, itseäni pelaajana (ja hahmoani ehkä myös)
turhautti se, että loitsut oli loppu ja että kesken ainoan jäljellä olevan muodonmuutosloitsun tuli niin pahasti pataan, että hahmon henki oli aika herkässä ja loitsun
lopettaminen puolestaan olisi tietänyt sitä, että olisin ollut kokonaan hyödytön. Onneksi scentistä oli sentään jotakin iloa, hyvä vainu on ihan kova sana. Ja sainpa sitten
lopussa vähän purtuakkin sitä.

Kirja oli tosiaan taistelupainotteinen kahden hiippailukirjan jälkeen mutta itseäni ei haittaa, varsinkin jos jotain herkullista on tiedossa. Itse en ole oikein tyytyväinen
omaan roolipelaamiseeni, kovatempoisen juonen keskellä se on vaikeaa jos ei ole hyvä improvisoimaan eikä koko ajan muista, että kyseessä on rope. Tai ainakin itselle
se on vaikeaa.

Yritetään olla tekemättä turhia viittailuita jatkossa :)
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 689
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Pyry » 06 Maalis 2012, 19:31

Hiiohoi, pelikerta tuli ja meni, mutta sydämistämme ei häviä koskaan!

Pidin kyllä kovin, alussa yksin jääminen oli omasta mielestä hyvin vedetty. Kaikki pääsi sooloilemaan, mutta kukaan ei joutunut kuitenkaan odottelemaan omaa vuoroansa vuosisatoja, vaan nopeasti aina siirryttiin seuraavaan pelaajaan. Kun joukko saatiin kokoon, niin matka jatkuu skapparin pelastusta varten.

Muutama drow, joista ei kuitenkaan kamalaa vastusta ollut.
Taistelu heti observatorion eteishallissa(?) oli hyvä! Pelaajana pidin kovasti etenkin siitä, kun Valier jähmettyi ja mustat haltiat luulivat jo saavansa etulyöntiaseman.
Pelaajana sanon Devianin puolesta, koska herra itse on juuri nyt estynyt pääsemästä koneelle: Vaikka Devian huusikin sen "Sota ei yhtä miestä kaipaa" one-linerin tjsp, niin se ei tarkoita, etteikö heebo välittäisi toveristaan. Devian on sotilas ja tietää, että sodassa henki on löysässä, mutta tiesi myös sen, ettei Valier ollut loppujen lopuksi varmassa kuoleman vaarassa. Ainakin Devian luotti jouseensa tuossa tilanteessa. Jos Deviania ei Valierin henki olisi kiinnostanut, niin hän olisi varmaankin keskittynyt kahteen muuhun viholliseen, jotka siinä vieressä heiluivat.

Nonniin, notta lohikäärme(there's always some).
täytyy kyllä sanoa, että pelaajana unohdin koko otuksen ja sen poissaolon kokonaan. Taistelu oli rankka, mikä on tottakai ymmärrettävää, kun lohhari on aena lohhari. Valierin kuolema oli paha kolaus ryhmälle, vaikkakin tosiaan taidettiin siinä jtn läppää vaan pelaajina heittää, mutta sen sanon, etten ollut ainakaan tällä kertaa pääsyyllinen, vaikkakin osasyyllinen :D
Mutta joo, Deviania homma raivostutti vietävästi, sillä hänen seuraava nuoli surmasi hirviön. Yksi nuoli enemmän aikaisemmin, niin Valier olisi ollut edelleen hengissä, vaikka heikossa hapessa. Niin ja kyllä se taistelijatoverin kaatuminen kosketti muutenkin Deviania. Toverin loottaaminen kuulostaa ehkä kylmältä, mutta siinä tilanteessa käytännölliseltä. Mieluummin sitä varustautuu paremmin, kuin huonommin ja jättää paremmat varusteet lojumaan kuolleiden kanssa taakse.
Vaikka "paha" onkin niin ei ole tunteeton.
Devianin psykoanalyysista myöhemmin (ehkä)

Niin ja löytyhän se Kaer'Ishielkin perhana...

Viimeinen taistelu oli paha. Meinaan oikeasti. siinä olis voinut käydä paljon pahemminkin, enkä ollut varma, että selvitäänkö hengissä, eikä ollut Devianikaan. Työ on kuitenkin tehtävä, suunnitelmat suunniteltiin ja hiiohoi; Kohti taistoa! Yllätys onnistui jotenkuten, mutta vahva drowimaagi oli selvästi hieman paremmin tottunut yllätyksiin kuin rivisoltut ja pääsi sen vuoksi muuttumaan näkymättömäksi ja kunnolla sittenkin. Kärsivällisyydellä se kuitenkin alas saatiin. Pelaajanahan jäi ketutti se, että sain ammuttua jopa yhden nuolen möttöseen perhana. pientä tyydytystä Devian sai kuitenkin Quasitin lähettämisestä takaisin helvettiin. Kaiken kaikkiaan loistava pelikerta!
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
Pyry
Knight
 
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Elo 2011, 19:20

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Viiksu » 06 Maalis 2012, 20:39

Jeesbox tälläistä settiä.

Hmm alotus oli hyvä, koko Celwyanin menneisyyden tutkiminen oli ihan nastaa ja tunnelma oli kohdallaan. Mukavalla nopeudella päädyttiin sitten yhteen, tosin olisin toivonu inasen enemmän ropetusta kyseisessä mestassa. Incubukset olivat melko ärsyttäviä ja tajusin just että 75% tappeluista kyseisellä pelikerralla oli lentäviä möttejä vastaan. Fighteria pelaavana tämä ketutti, vaikka ihan ymmärrettäväähän se oli. Kun vaan ei saa mitään aikaseks niin ei saa. Nopatkin on tupannu pyöriin järkyttävällä 5-6 keskiarvon tienoolla joten vähän on mielimustana. Noh kuiteski.

Drowi papitarta ja lakeijoita vastaan olevassa mätössä oli kieltämättä oma hektisyytensä ("dam you hold person!") mutta ihan hyvin siitä selvittiin. Taas rikottiin todennäköisyyksiä nopanheitossa.

Lohari......noh oli lohari. Helvetin vaarallinen ja silleen. Taistelun alussa en muista ilmaisinko asiasta mitenkään, mutta ilmeisen haluttomilta nämä fellow "specialistit" vaikuttivat kohtaamaan tämän mötin joten Valier vähän turhautuneena otti kärkietenijän paikan. Hiemanhan tuo kuolema ketuttaa kun yks isku olis riittäny sen kaatamiseen, mutta nyt kävi näin. Lopusta jätän kommentoimatta kun en siihen varsinaisesti kuulunut. Kaerishielilla..........siis KENRAALI Kaerishielilla pelaaminen oli kyllä mukava kokemus, herras haltia on melko kova luu kieltämättä. Saikohan se puolet Azrinain healtista ekalla kiepillä?

Mutta takaisin Valieriin, kuolema on aina melko kylmäävä kokemus ja tovereiden eräänlainen "pelkuruus" on luonut pienen särön Valierin ja muun ryhmän välille. Saatatte huomata, että tuntemanne miekkamies on hieman muuttunut kyynisempään ja turhautuneempaan suuntaan. Saatatte ehkä myös huomata turhautuneisuutta koko järjestöä kohtaan. Tästä kuitenkin lisää seuraavalla pelikerralla.

Lopuksi yleisestä tunnelmasta pelipöydässä. Hyvin kieltämättä alko tuo pelikerta, mutta lohari mätön jälkeen se sitten jotenkin muuttu melko levottomaksi. Komppaan tuota natsikorttia PJ'ltä että ei keskustella muista kamppiksista. Myöskään kaikkea mitä mieleen juolahtaa ei välttämättä tarvitse pukea sanoiksi asti. Rajansa kaikella. My 2cents.

Seuraavaa kirjaa odotellessa. Kiinnostaa kyllä mitä seuraavaksi tapahtuu.
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Visa » 06 Maalis 2012, 21:29

En muista mitään siitä loppupelikerrasta paitsi että se oli jotenki levoton :D Itse en tosin
natseja tue.

Noh, kyllähän siinä lopulta lähdettiin taistelemaan loharia vastaan, Gah´nenin liikkeellelähtö
myöhästyi, kun loitsin ensin Valieriin flyn, sitten itseen Bull´s strenghtiä ja sen jälkeen vielä piti
laittaa potionia naamaan kun ekasta breath weaponista meinasi jo mennä henki. Sen jälkeenhän
sinne linjaan kyllä tultiin mutta vähän liian myöhään. Taistelu oli kova, harmi jos Valier koki
muun ryhmän toiminnan vajavaiseksi, parhaani mukaan autoin pääsemään lähikseen fly:lla :(

Kuoleminen on kyllä kova kokemus ja muuttanut hahmoa jos toista. Tai ainakin Deviania ja Jal...
jalkapalloilijoita.
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 689
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 07 Maalis 2012, 01:25

Kiitoksia pitkistä ja asiarikkaista kommenteista, aina ilo lukea tällasta määrää tekstiä. Nappailin joitain kommentteja ja kommentoin takaisin. Niputin teeman mukaan samanlaisia kommentteja yhteen ja vastasin niihin kerralla. :)

Visa kirjoitti:Juu se alku oli hyvä, tykkäsin harhailusta kaupungissa, sellasta sopivaa survival-tunnelmaa

Pyry kirjoitti:Pidin kyllä kovin, alussa yksin jääminen oli omasta mielestä hyvin vedetty. Kaikki pääsi sooloilemaan, mutta kukaan ei joutunut kuitenkaan odottelemaan omaa vuoroansa vuosisatoja, vaan nopeasti aina siirryttiin seuraavaan pelaajaan.

Ismo kirjoitti:Hmm alotus oli hyvä, koko Celwyanin menneisyyden tutkiminen oli ihan nastaa ja tunnelma oli kohdallaan. Mukavalla nopeudella päädyttiin sitten yhteen, tosin olisin toivonu inasen enemmän ropetusta kyseisessä mestassa.

Kiva kuulla, että alku toimi. Lainasin ideaa toisesta kamppiksesta mutta jätin doppelgangerit pois, toiseen kertaan käytettäväksi. ;) Tykkäsin tosta "haahuilusta" itekkin, sai vähän tunnelmointia alkuun ja myös vähä tollasia taustasysteemejä tuotua esille. Jos tuntuu siltä, että haluaa vielä kokea Kaiun tapahtumia, tutustua menneisyyteen ja nähdä maailman taas tuhoutuvan niin se on mahdollista kun teillä on varjoavain hallussanne. Vaarallinen paikka edelleen, varjojen maailmantason vaikutus ei ole kadonnut minnekkään.

Pyry kirjoitti:Taistelu heti observatorion eteishallissa(?) oli hyvä!

Ismo kirjoitti:Drowi papitarta ja lakeijoita vastaan olevassa mätössä oli kieltämättä oma hektisyytensä ("dam you hold person!") mutta ihan hyvin siitä selvittiin. Taas rikottiin todennäköisyyksiä nopanheitossa.

Hyvä, että tykkäsitte. Käytännössä ainoa "helppo" taistelu tällä pelikerralla joten lieni oivallisessa kohtaa. Hold Person-kikka toimi kuin toimikin, mikä loi totta kai oman tunnelmansa kohtaukseen. Valierin henki oli jo tuossa kohtaa hiuskarvan varassa. Sikäli Devian ja Orval tekivät oikean ratkaisun kun eivät tiputtaneet aseita, se drow olisi napaissut miekkansa Valierin kaulan läpi samalla hetkellä kun aseet olis kolahtanu maahan. :) Jostain syystä ne drowit on vähä tommosia.

Ismo kirjoitti:Tajusin just että 75% tappeluista kyseisellä pelikerralla oli lentäviä möttejä vastaan.

Joo tää oli miun moka. Olin ihan innoissani Incubuksista ko näin ne Bestiary kolmosessa (musta succubukset on tylsiä?) ja halusin kohtaamisen niiden kanssa. En tajunnu, että pelikerralle tuli näin kauheasti lentäviä vihollisia. Vaihtoehto olis löytyny Lords of Chaos-kirjasta, ei lentäviä mättäjiä mutta ehän mie tajunnu. Koitan tulevaisuudessa pitää silmällä sitä, ettei tule liikaa samanlaisia taisteluita.

Pyry kirjoitti:Taistelu oli rankka, mikä on tottakai ymmärrettävää, kun lohhari on aena lohhari.

Tästä kommentista olen iloinen. Lohikäärme nautti kerrankin ansaitsemaansa kunnioitusta. Se on ikoninen vihollinen, vaarallinen taistelussa ja älykäskin vielä, sitä tuleekin kunnioittaa ja pelätä vihollisena. Huvittavaahan oli se, että Sirppisarvi ei ole edes 50 vuotta vanha. :P Mutta tää oli just hyvä!

Ismo kirjoitti:Kaerishielilla..........siis KENRAALI Kaerishielilla pelaaminen oli kyllä mukava kokemus, herras haltia on melko kova luu kieltämättä. Saikohan se puolet Azrinain healtista ekalla kiepillä?

Hyvä, että miellytti. Aina ikävä kun hahmo tippuu leikistä pois ennen huippukohtaa joten päätin, että Kaerishiel on paremmassa kunnossa kun sen pitäis olla (kirjan mukaan sillä on STR 3, CON 3 kun se löytyy. Drowit osaa kyllä kiduttaa) ja annoin sen sulle pelattavaksi. Kenraali kyllä näytti miten homma toimii Shin'Rakorathin kanssa: veit noin 80% Nolveniksen hipareista siinä ekalla kierroksella, johonka päälle viel näkymättömien hyökkäykset. Kumma juttu, että näkymättömyys+kivi-iho oli velhon seuraava siirto? ;)

Visa kirjoitti:Lopputaistelu oli aikamoinen vääntö loppuun asti, itseäni pelaajana (ja hahmoani ehkä myös) turhautti se, että loitsut oli loppu

Pyry kirjoitti:Viimeinen taistelu oli paha. Meinaan oikeasti. siinä olis voinut käydä paljon pahemminkin, enkä ollut varma, että selvitäänkö hengissä, eikä ollut Devianikaan.

Epic battle is EPIC. Nolveniksen piti olla tiukka vihollinen ja sitähän se myös oli. Huomasin, että ootte aika pahasti alivoimaisina menossa sinne mutta en sanonu mitään, teette itse omat päätöksenne. Yksi vaihtoehto olis ollu paeta observatoriosta Kaerishielin kanssa, levätä ja miettiä suunnitelma uusiksi ja taistella tie uudestaan sisällä. Mutta ette sitä käyttäneet. Huomasin, että ajatus siitä että "Kaerishiel pitää pelastaa mahdollisimman nopeasti" sai teiät tekeen melkosen itsetuhoisen keikan, kun kerran loitsut ja hiparit oli lopussa. Oma valintanne ja kieltämättä sellane "kiireen" fiilis saattoi Shalelulta jäädä päällimmäiseksi aatokseksi. Toisaalta Shin'Rakorathin oppeihin olis sopinu myös seuraava: "kenraalilla ei oel väliä jos saamme drowien johtajan tapettua, tällöin sota Celwynvianista päättyy. Kaerishielin uhrausta/panosta kunnioitetaan kuten muiden jäsenten." ;) Ihan vaan ajatukseksi tulevaisuutta varten, ainakin meiän evil-herroille tuo olisi ollut ihan looginen ajatus.

Pyry kirjoitti:Kaiken kaikkiaan loistava pelikerta!

Ismo kirjoitti:Kiinnostaa kyllä mitä seuraavaksi tapahtuu.

Molemmat kommentit nostattavat hymyn suupieliini, kiitoksia pelikerrasta ja kiinnostuksesta tulevan suhteen. Hienoja juttuja viel luvassa, ei huolta, ei huolta. ;)
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1024
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 09 Maalis 2012, 16:06

Ismo kirjoitti:Taistelun alussa en muista ilmaisinko asiasta mitenkään, mutta ilmeisen haluttomilta nämä fellow "specialistit" vaikuttivat kohtaamaan tämän mötin joten Valier vähän turhautuneena otti kärkietenijän paikan.

Tästä tuli mieleen juttu joka on pitänyt sanoa jo aiemmin. Musta pelin henkeen sopii se, että varsinkin yllättävissä tilanteissa joku ottaa komennon ja lähtee johtamaan solua kohti taistelun voittoa. Kuten tuossa lohikäärmetappelussa, miksi Valier ei sanonut miten haluaisi muiden toimivan? Sen ei tarvitse olla erikseen päätetty henkilö vaan se kuka tilanteessa kokee, että kykenee ohjaamaan muita. Myöskään pelin sisäisten neuvojen ja tollasten jakaminen ei ole kiellettyä. Tollasia pieniä juttuja jokka muuttaa "figushakkia" elävämmäksi taisteluksi. Varsinkin silloin jos kokee, että tilanne ei lähde hoitumaan omalla painollaan.

Esimerkiksi taistelu Sirppisarvea vastaan, Valier tajuaa että solu jäätyy lohikäärmeen takia pahasti:
Valier: "Devian, kauemmaksi ampumaan, anna palaa täydeltä laidalta. Orval, käytä tilaisuutta pistää vihollista kylkeen heti kun paikka aukeaa, kierrän sen taakse. Gah'nen, tue mahdollisimman nopeasti muita. Toimikaa."

Shin'Rakorath on kuitenkin sotilaallinen järjestö jossa te olette tottuneet siihen, että joku komentaa. Ihan vaan ajatuksena, toisi myös sellasta solu-henkeä mukaan, ettei jokainen taistele aivan oman päänsä mukaan vaan jokainen voi heittää pelin sisällä ohjeita ja pyyntöjä avusta. Tämä ei tarkoita sitä, että kerrotaan kaverille että "kun otat tosta 5 jalan askeleen tohon niin pääset flänkkiin" vaan kuten yllä. (: Ajatuksia saa jakaa tästäkin aiheesta, Hopeiseen Sirppiin tälläne toiminta sopis oikein hyvin.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1024
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Visa » 09 Maalis 2012, 18:30

Juu hyviä pointteja Antti kyllä, tähän asti ei ole ollut sellaisia taisteluita, joissa joko a) olisi tarvinnut (lue: helppo) tai sitten
b) jengi on ollut niin ymmällään tilanteesta, ettei kukaan tiedä, mitä tehdä (kuten se ekan kirjan lopputaistelu) tai sitten
c) roolit on ollu erittäin ilmeiset (jousi mies ampuu kauas jnejne.).

Mutta vaikka tosiaan ollaan "samanarvoisia", ei Gah´nenilla ole ainakaan ongelmia ottaa ohjeita Valierilta taistelussa toimimisessa
tai Orvalilta naamioituessa. Jokainen on ekspertti alallaan ja osaaminen tuo valtaa (ja vastuuta) haluamattaankin. Vaikka Gah´nen kokee
olevansa sotilas riippumatta siitä, mitä parhaillaan tekee, ei hän ole oikein johtaja ja kokee olonsa jopa hieman epämukavaksi
jos tilanne on sekava eikä selkeitä käskyjä ole, mikä näkyi mm. taistelussa lohikäärmettä vastaan.

Siksi ei olisi ainakaan hänen luontonsa vastaista ottaa vastaan käskyjä taistelussa Valierilta, joka selkeästi on häntä kokeneempi
ja pätevämpi taisteluissa vaikkei varsinainen taktikko olekkaan. Jos ryhmä on kohdannut jotain todella omituista maagista/ekstraplanaarista,
on Gah´nen vastaavasti yrittänyt ohjeistaa tiimiä oman tietämyksensä avulla.
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 689
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Viiksu » 01 Huhti 2012, 22:43

Jaas taas päästiin eteenpäin kuukauden tauon jälkeen ja hyvää settiähän se oli vaikka hieman itse koomailin siinä alussa, ei oikein ajatus juossut vaikka toisaalta
Valierilla ei hirveästi mitään sanottavaakaan ollut.

Kuitenkin, pelikerran alku oli ihan jees, drowien siistiminen metsästä ja mahdollinen celwynianin asutus anto mukavasti sen fiiliksen, että oltiin saatu jotain aikaseksi.
Aamiainen/neuvonpito oli ok, vaikka en kaikkea saanutkaan sanotuksi mitä piti sanoa kiitos oman koomailun, mut taas saatiin yks itsemurhatehtävä joten np :P.
Sitten homma menikin vähän mielenkiintoisammaksi kun saavuttiin pimentomaille, kuvaileminen oli PJ'n kohdalta hyvää tosin itse unohdin kysyä, että miten tuo
kaiku oikein käyttäytyi kaupungissa? Tosin paikka oli kyllä sen verran isossa luolassa, että eipä siellä varmaan pahemmin kaukunut. Ammattikoulu sivistys ftw.
Paikka tosiaan on valtava, ainakin näin pintaeläjän silmin. Melko luontevasti myös pääsimme yhden suvun palkkalistoille, vaikkakin melko kliseisesti tuo on kirjassa toteutettu.
Itse olisin, ehkä ehdottanut menemistä Asrinaein suvun puheille kertomaan, että Nolvenis on kaatunut taistelussa. Oltais toisaalta varmaan oltu lukin ruokaa tuon teon jälkeen, mutta
perus kaupunki humppaamisella ei yleinsä oikein saa tietoa ylimystön tavoitteista. Ryhmän sisäistä keskustelua käytiin myös joka oli jees, saa nähä mihin tuon Orvalin kanssa viellä mennään......

Vähän niitä irtovitsejä ammuttiin hieman liian tiheään tahtiin taas mun makuun, mutta muuten ihan jees pelikerta. Jatkoa odotellessa......
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Visa » 02 Huhti 2012, 21:20

Pitkästä aikaa päästiin pelaamaan ja homman luonne muuttui aika paljon edellisestä kirjasta.

Kuvio soluttautumisineen kaikkineen muistuttaa hieman ensimmäistä kirjaa mutta miljöö on "hieman" erilainen.
Uudet ihmeelliset paikat PJ:n kuvaamine säväyttivät ja tuntui todella siltä, että oltiin jouduttu ihan eri maailmaan.
Rutiinitehtävät oli hauskoja pelattavia mutta päätehtävää ei saa unohtaa. Viikon-parin jälkeen on pakko ruveta tekemään
kovempia siirtoja sen suhteen jos mitään ei ilmaannu.

Tuollanen keskustelu ja säätö oli hauskaa, en muistanukkaan miten hauskaa se saatto olla.

Ei niitä irtovitsejä niin paljoa ollut, ainakin vähemmän kuin aikaisemmin :D

EDIT: Niin joo, siksi tykkäsin lukeista, että pääsin kokeilemaan uutta loitsua :p Jatkoa seuraa...
Viimeksi muokannut Visa päivämäärä 03 Huhti 2012, 15:48, muokattu yhteensä 1 kerran
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 689
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Pyry » 03 Huhti 2012, 11:29

Hiiohoi.

Jeesbox, mitäköhän sitä nyt sanoisi... Aloitetaan kuitenkin sillä, että hyvä pelikerta! Drowiksi muuntuminen oli aikas yllättävää. Devian ei kuitenkaan epäröinyt, sillä jos jokin tehtävä on haltijakansan hyväksi, niin oma turvallisuus heitetään narikkaan (vaikkei tyhmänrohkeiksi ruvetakkaan).

Drow-kaupunki oli(on) rankka paikka. Kulttuurishokki monelle hahmolle ja Devian on hieman huolissaan siitä, että joku solun jäsen ehkä herättää epäluuloja oudolla käytöksellä ja pahimmassa tapauksessa paljastaa itsensä tai koko ryhmän.

Kuitenkin siis. Perheen sisään pääsy oli aikas nopeasti hoidettu, mikä ei itseäni haittaa ollenkaan. Jos meidän olisi pitänyt ihan omasta päästä keksiä, miten me voisimme saada tietoja itsellemme, niin siinä olisi mennyt pelaajilta sormi suuhun.
Tehtävät perheessä olivat aikas... mielenkiintoisia :D Tykkäsin kyllä näistä, vaikkei Devian ollut yhtälailla koko sydämmellä mukana. Ainakaan siinä ruoskinnassa...
Drowlukit toi pientä taistelupainoa pelikerralle, mutta olisi ilmankin selvitty, sillä omasta mielestäni kuitenkin ihan tapahtumarikas pelikerta.

Tykkäsin siis hiiohoi ja taakse poistun!
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
Pyry
Knight
 
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Elo 2011, 19:20

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 04 Huhti 2012, 12:50

Kiitokset pelikerrasta ja kommenteista. Yllättävän kivuttomasti lähti peli liikkeelle kuukauden tauosta ja aamuisesta ajelusta huolimatta. Edellisenä iltana peli aiheutti vähän ylimääräistä tärinää, koska nyt kampanjassa alkoi se vaihe, että mun omia "muutoksia" tulee enemmän. Nykyinen opus ei paljoa tartte korjailua, oikeastaan se "huonoin" kohta on jo ohitettu.

Peli eteni aika kivasti. Hieman tuo alun "koomailu" näkyi myös itsellä mutta kuhan sen yli päästiin niin eteni kivasti. Maanalinen on kylkä jännä paikka ja lämmittää mieltä, että koitte huomaavanne olevanne maan alla, pois tutusta ympäristöstä. Itselle aina nuo toimintaympäristöt ja niiden kokeminen on tärkeitä joten jos tuntuisi, että on aivan sama olla maan alla tai sen päällä niin olisin epäonnistunut. Teidän pyörimistä Zirnakayninissa oli hauskaa seurata, parasta oli ehkä Devianin kommentti Gah'nenille että "älä kiitä mistään". :D Tuntui, että ainakin Devian ja Valier löysivät drowin roolin aika nopeasti, Orval selviää nopean kielensä avulla ja Gah'nen olemalla kiinnittämättä huomiota. Hyvältä näyttää. Eli siis pelaajille kehuja, ainakin pelikerran perusteella näytti siltä, että löysitte hahmollenne sopivan tavan "olla drow".

Kokonaisuutena oikein mukava pelikerta miun mielestä. Lisää drow-yhteiskunnan herkkuja luvassa ensi pelikerralla!
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1024
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 04 Huhti 2012, 13:28

Sitten vuorossa perinteinen "PJ kommentoi pelaajien kommentteja"-osio. Mun omat fiilikset löytyy tuosta ylemmästä viestistä.

Ismo kirjoitti:miten tuo kaiku oikein käyttäytyi kaupungissa? Tosin paikka oli kyllä sen verran isossa luolassa, että eipä siellä varmaan pahemmin kaikunut.

Kaiku ei itse kaupungissa käyttäydy kovinkaan kummoisesti, kuten sanoit on niin isosta paikasta kyse. Peruskaupungin meteli joka puolella. Sen sijaan käytävissä ja sivuluolissa kaiku voi tehdä tepposet, kun käytävät saattaa kiertää kulkijan taakse, aiheuttaen kuuloharhan, että joku seuraisi. Vaan elä totu siihen ääneen, joskus siellä voi olla joku. ;) Kaupungin melu kuuluu sivukäytävissä vähän paikan mukaan.

Ismo kirjoitti:Melko luontevasti myös pääsimme yhden suvun palkkalistoille, vaikkakin melko kliseisesti tuo on kirjassa toteutettu.

Voi kuule, et tiedäkkään miten tää olis menny "as written".. Paizon sivuilla tämän kirjan alkua kutsutaan leikkisästi "elven chuu-chuu train"-nimellä.

Visa kirjoitti:Kuvio soluttautumisineen kaikkineen muistuttaa hieman ensimmäistä kirjaa mutta miljöö on "hieman" erilainen.

Heh, hienosti peilattu vanhoihin tapahtumiin. Itse hokasin tämän kun luin kirjoja lävitse tätä kampanjaa varten. Oikeastaan voisi sanoa, että SD:ssä on aina kahdessa kirjassa hieman samanlaiset teemat, kun tätä johtaa haltiakamppiksena. Jos olisi tavallinen seikkailijaryhmä niin teemat ei näkyisi näin vahvasti kun nyt.

Visa kirjoitti:Viikon-parin jälkeen on pakko ruveta tekemään kovempia siirtoja sen suhteen jos mitään ei ilmaannu.

Mainio muistutus kaikille pelaajille. Teidän tulee itse nähdä hieman vaivaa, että saatte jotain irti tehtäväänne varten. Itteäni ärsytti tätä pelatessa miten kaikki tieto annettiin valmiina käteen, nyt teidän pitää nähdä vähän vaivaa ja ns. laittaa nahkenne likoon. Orval ja kirjastosta pöllitty kirja on hyvä esimerkki: Orval löysi sen, sai tehtävän jossa kirjan nappaaminen kävisi helposti, vei kirjan ja hoiti homman muutenkin tyylikkäästi. Muistakaa, että voitte myös kaupungilla koittaa udella Azrinaen huoneen liikkeistä ja drowien tarkoituksesta Celwynvianissa. Hämärät kujathan on aina parhaita paikkoja tiedonkeräämiseen? ;) Myös Vonnarcin huoneen palvelijat tietää juttuja mutta en aio paljastaa mitään ellette näe vaivaa tiedonkeräämiseen. Joo oon ilkeä pelinjohtaja. :)

Visa kirjoitti:Rutiinitehtävät oli hauskoja pelattavia

Pyry kirjoitti:Tehtävät perheessä olivat aikas... mielenkiintoisia Tykkäsin kyllä näistä, vaikkei Devian ollut yhtälailla koko sydämmellä mukana. Ainakaan siinä ruoskinnassa...

Heh, hyvä että tykkäsitte. Koitin saada noihin tosiaan vähän muutakin sisältöä kuin "teet näitä töitä tänään, heitä taitoheitto". Kuitenkin ehkä parhaita paikkoja päästä esittelemään drowien ajatuksen juoksua ja myös aktivoida teitä roolipelaamaan. Antavat myös mahdollisuuden toteuttaa sitä alkuperäistä tehtävää jos ottaa työtehtävistä kaiken irti, kuten Orval otti. Eli ei ne ihan turhia töitä ole alkuperäisen tehtävän suhteen vaan niistäkin voi olla hyötyä (okei joku voi olla eri mieltä ruoskinnasta). Katsotaan sit miten paljon näitä on ens pelikerralla, ootte aika lähellä jo sitä pistettä, että saatte niitä "parhaita hommia" tehtäväksi. Jos tuntuu kummalta tuo teidän nopea eteneminen niin verrattuna muihin Vonnarcin huoneen alaisiin te olette ammattilaisia, moniosaajia. Sellasta arvostetaan drow-yhteiskunnassa, olkoonkin että mestari varokoon ettei kisälli lyö veistä selkään. ;)

Sitten ylimääräiseen osioon: Kommentteja kolmesta ensimmäisestä kirjasta. Seikkailut Varjo Taivaalla, Tyhjyyden Lapset ja Maailmanlopun Kaiku: Mikä miellytti kussakin kirjassa, mikä kaipaisi edelleen fiksaamista, mieleenpainuvimmat kohtaukset ja eph:t? Ovatko taistelut olleet mielekkäitä, mitä kaipaisit enemmän? Miltä ryhmä on tähän asti tuntunut, onko tarkasti määritelty ryhmä ollut hyvä vai huono asia? Miltä oma hahmo on tuntunut pelata? Oletko saanut omaan pelaamiseesi tästä kampanjasta jotain uutta? Jotain näiden kysymysten kautta tulevaa palautetta olisi mukava saada seikkailupolun loppua varten, jotta voin lisäillä/muuttaa seikkailua teidän toiveiden mukaisesti. Kaikenlaisia kommentteja otetaan vastaan.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1024
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Visa » 07 Huhti 2012, 20:12

Drow-yhteiskunta on kieltämättä kovin erilainen, toiset ryhmässämme sopeutuivat paremmin kuin toiset.
Vaikka Gah´nen on maailmaa ja vieraita kulttuureja nähnyt, on esimerkiksi tuo kiittäminen yms. tavat jääneet
aatelisen kasvatuksen saaneeseen miehen melko tiukkaan. Ehkäpä tästä vielä selvitään silti, huonomminkin
voisi olla.

Vaikea sanoa Antin tekemistä muutoksista alkuperäiseen mutta kamppis on toiminut kokonaisuutena hyvin.
Kolmannen kirjan kovaan taistelutahtii oli vaikea sovittaa hirvittävästi ropettamista vaikka sitäkin nähtiin
ainakin ryhmän välisten neuvonpitojen ja nopeiden päätösten muodossa. En ole varma pidinkö tästä vai en,
vaikka ei siinä tylsääkään ollut ja sodan tuntu, raakuus ja muut puolet kyllä tulivat mukavasti esiin.

Ensimmäiset kaksi kirjaa olivat tässä suhteessa kivasti tasapainossa ja omine teemoinensa mukaansatempaavia
pelattavia. Aikaa noista on jo hetki vierähtänyt enkä oikein pysty enää muistamaan, mitä olisin jäänyt kaipaamaan
tai jättänyt pois. Paholaisen kyynärä kokonaisuutena oli aika muhkeaa tykitystä alieneineen ja lumoittuine
rosvojohtajineen. Tausta tarina sumussa merellä kerrottuna toimi ja se heräsi aavemaisesti vähitellen henkiin
saarella olon aikana. Laivataistelu on myös mainitsemisen arvoinen, kaikilla taisi olla hauskaa sen parissa
ja se oli sopiva välikohtaaminen. Harmi, että toinen kirja kesti vain kaksi pelikertaa, vaikkakin loistavaa sellaista.

Jossain vaiheessa mainittu asia, että tekemisillä on seurauksia, ei ole ehkä parhaalla tavalla tullut esiin ainakaan
niin, että itse olisin sen huomannut. Parhaiten tämä tuli esiin siinä, että pelastimme sen haltianeidon saarelta.
Tätä voisi tuoda hieman enemmän esiin vaikkakin ei tosin niin paljoa, että hahmojen elämä kävisi kohtuuttoman
vaikeaksi jonkin huonon ratkaisun vuoksi.

Olin aluksi omaan hahmooni ja sen taustaan erittäinkin tyytyväinen, en tosin koe saaneeni ehkä parasta irti siitä
roolipelillisesti. Kahden NG-hahmon jälkeen tuollainen suoraselkäinen LN-sotilas on hauskaa vaihtelua. Ennalta
määrätyt asiat ryhmän kokoonpanossa eivät ole mielestäni ainakaan heikentäneet kamppiksen laatua. Itsestäni
hieman tuntuu, että tavallisella sillisalaattiryhmällä tämän kamppiksen tekijä saisi olla aika velho, että saisi
juonesta luontevan.
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 689
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Visa » 14 Huhti 2012, 23:08

Toinen pelikerta maanalisessa oli kutkuttavaa juonittelua, mustat haltiat ovat aika velikultia :D

Hyvä pelikerta ja hommat eteni kivasti ja saatiin raatislaisten kustannuksella pelata hieman pidempään,
mihin itse olin tietysti tyytyväinen mutta ymmärrettävästi harmitti asianosaisia. Alkupuoli oli hyvää pelilua
ja Orvalin juonet kirjaston johtoon pääsemiseksi olivat mielenkiintoista seurattavaa niin pelaajana kuin
hahmona. Lopussa alkoi itselläni (joko pelaajalla tai hahmolla, en ole itsekkään ihan varma) turhautuminen
kun homma näytti aika umpikujalta. Gah´nenin mielestä hyökkäys kaupungin arkkivelhoa vastaan
tuntui täysin absurdilta ajatukselta ja siitäkin huolimatta se oli paras mahdollisuus saada asioita selville.
Asrinaen johdon kadottua heidän toimensa taivaan pudottamisen suhteen tuntuivat ilmeisiltä ja sitä taustaa
vasten kaupungin arkkivelhon toimien tutkiminen tuntui aika triviaalilta mutta sitten taas, eipä parempaakaan
ollut.

Tornin oppilaaksi hakeutuminen tulikin Gah´nenin mieleen mutta onneksi ilmestyi paljon nopeampi ja helpompi
tapa, ehkäpä nyt jotakin selviää. Viimeistään ensi jaksossa!
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 689
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 15 Huhti 2012, 16:11

Visa kirjoitti:*snip*..mustat haltiat ovat aika velikultia. :D

Olette tekin aika velikultia, kun luovitte mustien serkkujenne yhteiskunnassa kuin olisitte siellä jo pidempäänkin olleet. :D

Mainio pelikerta, joka jatkoi edellisen session vahvaa juonittelu- ja roolipelauslinjaa. Jotenkin tuntui, että tuota saattotehtävään liittyvää tappelua ei olis ees tarvittu, meni jotenkin vaivattomasti tuo pelkkä roolipelaus. Ainoa pelkoni onkin se, että olenko jakanut valokeilan valoa riittävän tasaisesti? Suurin pelkoni on, että Visa&Gah'nen on jäänyt hieman muiden jalkoihin, etten ole tarjonnut riittävästi mielekkäitä juttuja hälle? Mitä sanoo pelaaja? Mikko on ehkä saanut eniten valokeilassa oleilua, koska on itse luonut tilanteita kirjastossaan. Joka tapauksessa teidän otteita on ollut ilo seurata, kaikki selviää roolipelillisistä tilanteista erinomaisesti. Myöskään ette jumita ollessanne roolissa vaan roolissa oleminen on spontaania ja luontevaa. Nää kaks pelikertaa on kyllä ollu mainiota ja opettavaisia tulevien kamppiksien suhteen, nähny vähä teiän taitoja ja vahvuuksia. :)

Viimeisen tunnin keskustelu oli kyll mainio, hymyilin ja nautin siitä mitä ja miten suunnittelitte seuraavaa siirto kun "vain" 5 viikkoa on aikaa tehtävälle. Vaikka siinä kierrettiin vähän ympyrää (välillä) niin joka tapauksessa teillä oli kyll hyviä idiksiä ja sopivalla tavalla ammatillisia. Eli siis: kehuja satelee, miulla oli ihan sairaan kivaa lauantaina. ^^

Katsotaan sit mitä ens pelikerralla tapahtuu, jäi hyvään kohtaan peli. ;)
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1024
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

EdellinenSeuraava

Paluu Roolipelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron