[RK] Yleinen keskustelu (spoilerz)

Keskustelut roolipeleistä ja pelatuista peleistä

Re: [RK] Yleinen keskustelu (spoilerz)

ViestiKirjoittaja Waldo » 02 Syys 2012, 10:40

Ehdotan että Pyry suorittaa taktisen karkaamisen ja hakataan tätä alkuviikko? Tai sitten pelataan lauantaina :I http://fs72.trilulilu.ro/imgs/oanamgo/p ... d5618a.jpg
"Couldn't swing a dead cat round here without hitting a giant spider... Maker!" - Old Barlin
Avatar
Waldo
Setlementti II
 
Viestit: 171
Liittynyt: 27 Elo 2011, 23:01
Paikkakunta: Raumandello

Re: [RK] Yleinen keskustelu (spoilerz)

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 02 Syys 2012, 12:10

Lauantai-ilta käy. Siinä kuuden aikaan tulen takas 'kyröön.
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: [RK] Yleinen keskustelu (spoilerz)

ViestiKirjoittaja Viiksu » 05 Syys 2012, 17:52

Jees eli näillä näkymin olemme pelaamassa lauantaina klo: 18.00. Mun kämpillä tai heiskalla. Heiskalla jos saadaan sinne mennä.
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: [RK] Yleinen keskustelu (spoilerz)

ViestiKirjoittaja Waldo » 08 Syys 2012, 17:21

Lopetetaanko Raatokruunu?

Ai miksi? Miksi ei.. Pelikertoja ei yksinkertasesti saada ja mä oon ainakin aivan pihalla juonesta, puhumattakaan tunnelmasta. Oliko kesän saavutukset 2 vai 3 pelikertaa?
"Couldn't swing a dead cat round here without hitting a giant spider... Maker!" - Old Barlin
Avatar
Waldo
Setlementti II
 
Viestit: 171
Liittynyt: 27 Elo 2011, 23:01
Paikkakunta: Raumandello

Re: [RK] Yleinen keskustelu (spoilerz)

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 09 Syys 2012, 09:09

mmmm...ei?

Vaikka pelaaminen on ollut hankalaa sillä välin kun olit armeijassa ja kesällä meni muuten vain aikataulut ristiin, niin ei se tarkoita siträ että kamppanja pitäisi lopettaa. Tunnelma on kiinni jostain aivan muusta kuin pelitahdista omasta näkökulmastani, ja juonesta tähän mennessä voi varmaan pyytää Ismolta recappia jos sen kokee tarpeelliseksi.

Huonosti voi mennä tahdin suhteen, mutta ei nyt sentään ryhdytä radikaaleiksi.
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: [RK] Yleinen keskustelu (spoilerz)

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 09 Syys 2012, 13:11

Kuulisin mieluusti Rosgan perustelun, miten pelitahti ei vaikuta tunnelmaan?

Kauhu teemana missä tahansa viihteen muodossa on hyvin haastava. Tragikoomisia esimerkkejä löytyy elokuvista, musiikista, kirjallisuudesta, mistä tahansa, eikä pääosin puhtaaseen mielikuvitukselliseen visualisointiin perustuva roolipelaus ole todellakaan helpoimmasta päästä näistä. Tällöin jo ensiasetelma kauhuun ja pelottavuuteen nojautuvaan roolipelikampanjaan on haastava. Jo märehditty läpänheitto ja paskanjauhaminen on varmasti syöneet tätä tunnelmaa, mutta varmasti eniten syynä on ollut pelitahti, tai siis sen puute. Myös hahmoon on vaikea päästä sisälle taukojen jälkeen, ja vieraantumisen huomaa, puhumattakaan siitä jos mukaan tuo uuden hahmon mitä on parikin kertaa käyty. Ainakin omalta osalta jälkeenpäin ajateltuna se olisi kannattanut jättää tekemättä, sillä "irtohahmolla" koko loossi jäi vähän merkityksettömäksi paikaksi. Onko Juhani päässyt kiinni Eufratiin ollenkaan?

Pelikerroilla ollaan päästy ihan hyviin tunnelmiin useastikin, mutta ei siitä tunnelmasta joka pelikerralla saavutetaan jää paljoa pohjalle seuraavalle kerralle, jos se tulee kuukauden tai kahden päästä. Varmasti tätä ei kukaan tältä kampanjalta toivonut, vähiten varmasti PJ joka on panostanut "esikoiseensa" selvästi ja halunnut luoda vahvan pohjan nimenomaiselle kauhulle ja kampanjan tunnelmalle.
Ollaanhan me toisaalta oltu pelikerroillakin (viimeisimmillä erityisesti) aika saamattomia. Junnattu turhissa asioissa liian kauan. Polku on polkenut paikallaan.
Myös jokainen on varmasti kerroilla huomannut, kuinka nimet ja motiivit unohtuvat... EPH:t , jotka ovat oleellisessakin asemassa , eivät soita mitään kelloja, taustat unohtuvat ja toiminnan merkityksellisyys kärsii. Vaikka hahmo tietysti muistaisi, jos pelaaja ei muista niin se on paskempi juttu.


Mielestäni Juhanin turhautuminen on perusteltua, herra on meistä ainoa jolle tämä kampanja on ainoa meneillään oleva tällä hetkellä.
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: [RK] Yleinen keskustelu (spoilerz)

ViestiKirjoittaja Pyry » 09 Syys 2012, 17:35

Turhautuminen ymmärrettäcää ja hyväksytävää.
Itseäkin suoraan sanottuna vituttaa, kun ei päästä pelaamaan. En syyttele ketään, mutta yritetään vähentää näitä loppuhetken peruutuksia okei? Jälleen tänä viikonloppuna kaikki suunnitelmat menivät vituiksi näiden takia. En katso kovinkaan hyvällä, että joudun peruuttamaan viikonloppujen menoa jonkun olemattoman asian takia(esim. pelikerran, jota ei olekkaan). Itseäni ei kiinnosta viettää viikonloppuvapaita kera kasan vesittyneitä suunnitelmia.
Itselläni ei pitkät tauot vesitä tunnelmaa tai vaikeuta hahmon housuihin hyppäämistä, mutta noin muuten menee kyl vähän maku tähän pelaamattomuuteen.

Ja siitä sitten ensi viikkoon ja muihin tuleviin viikonloppuihin. Ensi viikonloppu on ainoa mahdollisuus taas kolmeen viikkoon, sillä kahden viikon päästä olen itse kiinni ja seuraavat viikonloppuvapaat menevät sitten palautumiseen, kun takana on viikon metsäleiri ja sitten mukavan mittainen jalkamarssi täystaisteluvarustuksessa, josta viimeiset kymmenen kilometriä on pikamarssia (a.k.a juoksemista). Elikkäs, jos ensi viikonloppuna ei pelata, niin seuraava mahdollinen peli päivä on neljän viikon kuluttua.

Ja jos joku ei tiedä varmasti, että pystytäänkö pelaamaan ens viikonloppuna, niin silloin ei pelata koska olisi muutakin tekemistä kuin huomata, ettei pelattu taaskaan.

Tahtoisin saada jonkun toimesta tiedon ensi viikonlopusta puhelimeeni, sillä ei ole kovinkaan ruusuiset mahdollisuudet päästä koneelle tulevalla viikolla...

Mutta joka tapauksessa valoisin mielin eteenpäin kaikki!

Ps. Jos puhutaan tunnelmasta kamppiksessa pitkien taukojen jäljiltä, niin itse kyllä syytän enemmän pelaajia kuin tauon pituutta tunnelman vesittymisestä. Monia tilanteita on ollut, joiden tunnelmat on pilattu liiallisella läpänheitolla ja toissijaisiin asioihin keskittymällä. Itse olen pyrkinyt lopettamaan koko aikaisen läpänheiton ja omasta mielestäni olen siinä ihan onnistunutkin, joten toivoisin tätä myös muilta pelaajilta. Tiedän kyllä, että läpän heitto vähentyisi jos päästäisiin pelaamaan useammin, mutta kun ei päästä, niin asia pitää hoitaa itsekurilla ja jättää ne vitsit, hyvät ja huonot, tauolle.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
Pyry
Knight
 
Viestit: 184
Liittynyt: 27 Elo 2011, 19:20

Re: [RK] Yleinen keskustelu (spoilerz)

ViestiKirjoittaja Viiksu » 09 Syys 2012, 22:57

Jees ymmärrän kyllä turhautumisen liiankin hyvin. Itseäni tämä varmaan turhauttaa kaikista eniten kun pitää noille pelikerroille valmistautua ja silleen, mutta rage viestejä on aina kyllä vähän ikävä nähdä. Haluaisin kuitenkin huomauttaa, että tämä meidän normaali peliporukan tahti (varkaiden neuvosto, karmiini istuimen kirous) on aikas HC jos verrataan muihin roolipeliporukoihin jotka saattaa pelata juuri vaan tuon pari kertaa vuodessa. Vaikka suunnittelinkin, että pelataan tämä läpi noin vuodessa niin kyllä tässä kesän kohdalla piti vain hyväksyä, että se ei tule onnistumaan. Myönnän, että tämä on erittäin ikävää Juhanille ja Pyrylle ja olen itse henk.koht tästä pahoillani, mutta surullinen fakta on se, että kun pelaajilla elämä painaa päälle niin ei vaan yksinkertaisesti voi mitään. Perjaatteessa näin jälkeenpäin mietittynä jos olisin itse tarjoutunut auttamaan Attea viimeistelemään pukunsa pelikerran jälkeen, niin ehkä oltaisiinkin saatu pelattua, mutta tässä kohtaa asian märehtiminen on hieman....meh.

Jos ei kuitenkaan tykkää tästä pelitahdista niin en todellakaan pakota ketään pelaamaan, mutta jos niitä pelikertoja ei yksinkertaisesti saada aikaiseksi niin minkäs teet? Aikaa kun ei voi luoda tyhjästä. Myönnän, että itseäni kyrsi tämä parintunnin peruutus ja toivon kyllä, että tämmösiä ei tule toiste. En nyt tiedä miten sen puvun viimeistelyn piti tapahtua jos kerta se olisi aikaisemmin onnistunut pelikerran jälkeen, mutta tämä ei ole tässä kohdassa enään relevanttia. Toivottavasti tästä eteenpäin osataan suunnitella sen verran eteenpäin, että tämmöisiä ei enään nähtäisi.

Jos juoni on tosiaan päässyt unohtumaan niin multa saa kyllä re-cappiä, perjaatteessa vois kirjottaa tänne jonkinlaisen yhteenvedon jokasen kirjan tapahtumista tähän asti, mutta ehkä tärkeämpi kysymys kaikille niille joille juoni on hieman hukassa tässä kohtaa on: "Miksi"?. Onko tämä pelaajan, PJ'n vai taukojen syy? Koska aina voidaan parantaa ja juuri sen takia tuo kommentti ketju tuolla on. Koska itse en olekaan täysin tyytyväinen omaan pelinjohtamiseeni niin haluaisin todella kuulla teidän mielipiteitä noista pelikerroista, mutta ilmeisesti porukkaa ei ole oikein innostanut tämä. Miksi? etc.

Tästä jäi varmaan jotain tärkeetä sanomatta, mutta tässä kohtaa aivot jökkää.....

Kuitenkin, tästä voidaan mennä vain eteenpäin ja toivottavasti parempaan suuntaan.
*Tosin ironisesti tässä kohtaa täytyy sanoa, että Mikolle ei varmaankaan käy seuraava viikonloppu? Itse vois perjaatteessa tuon tuurin reissun peruuttaa, mutta siinä ei silleen oikein ois pointtia jos Mikko ei pysty pelaamaan.
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: [RK] Yleinen keskustelu (spoilerz)

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 09 Syys 2012, 23:23

Ensi viikonloppu käy.

Tunnelma on kiinni mielestäni muusta kuin pelitahdista, esim. kuvailusta, reaktioista, hahmojen teoista ja sanoista. Pelitahti voi vaikuttaa näihin, mutta sille ei sitten vaan voi mitään miten muut asiat kokevat. Mielestäni tunnelma on ollut hyvä aina loossista lähtien. Pahoittelin jo viestissäni kaikille äkkinäistä peruutusta. En ollut tiennyt Aaron sirkusreissusta joka meni päällekäin lauantain vapaa-aikani kanssa. Olin ilmoittautunut jo kilpailuun ja maksanut sisäänpääsymaksun ja olisi ollut ikävää perua se. Pistin sen etusijalle.

Näin lyhyellä varoitusajalla en tule enään perumaan. Sen lupaan.
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: [RK] Yleinen keskustelu (spoilerz)

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 12 Syys 2012, 19:13

Valitettavasti mulle ensviikonloppu tekee heikkoa mistä Pyryä jo infosinkin.. Ilmeisesti ollaan siis jälleen pitkähkön tauon edessä :/ tunnelmanäkemyksistä lienee sen enempää turha kiistellä, kukin on oikeutettu mielipiteeseensä
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: [RK] Yleinen keskustelu (spoilerz)

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 04 Loka 2012, 20:29

Ismo mainitsi lauantain mahdolliseksi pelipäiväksi, onko tämä tosiasia? Olis se kyl siistiä taas.
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: [RK] Yleinen keskustelu (spoilerz)

ViestiKirjoittaja Viiksu » 08 Loka 2012, 15:39

Seuraavana viikonloppuna 12-15.10 oon todennäköisesti menossa Tuuriin, ellei jotain odottamatonta tapahdu, niin keskiviikkona tai torstaina olisi mukava päästä pelaamaan. Any comments? Kuis teille sopisi?
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: [RK] Yleinen keskustelu (spoilerz)

ViestiKirjoittaja Pyry » 10 Loka 2012, 20:57

Juuh, ittelle sopii kummatkin (torstai-perjantai).
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
Pyry
Knight
 
Viestit: 184
Liittynyt: 27 Elo 2011, 19:20

Re: [RK] Yleinen keskustelu (spoilerz)

ViestiKirjoittaja Viiksu » 23 Loka 2012, 17:42

Seuraava mahdollinen pelipäivä olisi lauantai 27.10

Varmaan vois ottaa jonku aikasen alotuksen? Noin klo.10 tai jotain?
Jos siis kaikille tuo sopii kalenteriin :P
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: [RK] Yleinen keskustelu (spoilerz)

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 25 Loka 2012, 13:41

Lauantai on mulle valitettavasti no go :/
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: [RK] Yleinen keskustelu (spoilerz)

ViestiKirjoittaja Viiksu » 29 Loka 2012, 22:22

Näillä näkymin seuraava mahdollinen pelikerta on 17.11

Pistäkääpä ylös ja katsellaan lähempänä. Kuitatkaa tänne jos ajankohta sopii
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: [RK] Yleinen keskustelu (spoilerz)

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 31 Loka 2012, 12:02

17. Käy. Voin jo nyt sanoa mitkä päivät ei käy ensi kuusta:

22.11. Olen Tampereella ja illan koneella, Assassins Creed III pc-julkaisu.
23.11 In Imaginaerumin ensi-ilta, joten no dice.

3.joulukuuta alkaa sitten työt, viidesti viikossa klo 13-18, mutta en tiedä vielä onko viikonlopputöitä.
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: [RK] Yleinen keskustelu (spoilerz)

ViestiKirjoittaja Viiksu » 20 Marras 2012, 17:31

Jees, eli tänä lauantaina 24.11 olisi uutta yritystä. Mikolla on ilmeisesti tosin joku sähly pikkujoulu tuolloin, mutta hän saa torstaina tietää miten hänelle lauantai sopii.
Ilmoittelen torstaina tänne asiasta tarkemmin. Pyrylle ilmeisesti ei sovi sunnuntai pelipäuväksi.
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: [RK] Yleinen keskustelu (spoilerz)

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 20 Marras 2012, 19:34

Kuittaan! Olisi mukava saada peliä ennen rajua ryyppäystä mutta tosiaan ilmoittelen aikataulun tänne ja myös Ismolle tekstarilla suoraan kun kuulen siitä.
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: [RK] Yleinen keskustelu (spoilerz)

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 20 Marras 2012, 20:53

Toimii, joskin varmaan Assassins Creed III-laseilla :D Painotan tässä vaiheessa, että ostokset jotka teen Rakelle on keksitty paljon ennen ACIII:sta, vaikkakin ovat aika samanoloiset kuin kyseisen pelin hahmolla... :geek:
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

EdellinenSeuraava

Paluu Roolipelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron