Juhani A kirjoitti:Tertullinen hc-kyssäreitä:
1)Minkä sorttisia buffeja Lenny tarjoilee ja mikä on miehen order? Ettei mee sitten päällekkäin :D
2)Jotta joku kohde olis "threatened by a character" niin tarviiko 'uhkaajan' olla lähiksessä vai riittääkö että tämä on kykenevä vahingoittamaan kohdetta? (esimerkki asiayhteydestä: Apg, Order of the Star, orderin oma challenge-bonari)
3)Saako eläinkumppani lisää hipareita vain niillä tasonousuilla kun sen hd kasvaa?
4)Millä määritetään kaukotaisteluaseen range increment?
5)Kun loitsin kääröstä suurempitasoisen loitsun kun mitä ite osaan, mutta se on kuitenkin loitsulistalla, tartteeko mun tosiaan heittää c. lvl check että saan sen toimimaan?
1)Miksa varmaan vastaa tähän paremmin mutta laulua (kahen sorttista) ja heroismia sieltä usein on tullut. Mua ei päällekkäisyys haittaa, toinen heittää toisessa mätössä ja toinen toisessa. :P
2)Uhkaaminen viittaa juuri lähikseen, ketkä on siun lyöntietäisyydellä.
3)Juu vaan sillo ko HD kasvaa. Helpointa keino laskea lemmikin hp:t on käyttää seuraavaa kaavaa (jota käytetään mm. Pathfinder Societyssä): (HD*4.5)+(HD*CON bonus). Eli siis lemmikki saa 4.5 (d8 keskiarvollinen tulos on 4.5) hiparia per HD plus HD kertaa CON bonus päälle. Miksei se saa täyttä hipari noppaa (8) per taso, edes yhtä? Koska täyden hiparinopan saamisen vaatimus on edes yksi PH-ammattia, sama juttu favored class pisteen kanssa. Esimerkiksi viitos-tasoinen susi (hd 5, Con 15) saa hipareita: (5*4.5)+(5*2)=32.5 ~32. Olettaen siis, että CON on 15 ja ei ole otettu toughnessia/tms.
4)Tähän on paha vastata nin foorumilla, livenä olis helppoa. Yritän silti. Aseilla on kantamat ja sen sie tiijät, pitkäjouselle 100 jalkaa. Pitkäjousen eka "range increment" on tuohon 100 jalkaan asti, ei haittoja. 101-200 on toinen range increment, johon tulee -2 haitta koska kohde alkaa olla tosi kaukana. Sitten 201-300 on kolmas increment ja niin edelleen. Jokaisesta 100 jalasta lisää tulee kasautuva -2 osumiseen. Ampuma-aseilla maksimi kantama on 10 range increamenttia (ts. pitkäjousella 1000 jalkaa, -20 haitalla), kun taas heittoaseilla on 5 increamenttia.
Sääntökirja, Chaper 6 Equipment kirjoitti:Range: Any attack at more than this distance is penalized for range. Beyond this range, the attack takes a cumulative 2 penalty for each full range increment (or fraction thereof) of distance to the target. For example, a dagger (with a range of 10 feet) thrown at a target that is 25 feet away would incur a 4 penalty. A thrown weapon has a maximum range of five range increments. A projectile weapon can shoot to 10 range increments.
5)Ei siun ei tartte heittää testiä jos seuraavat ehdot täyttyy: son siun taikatyyppiä (divine/arcana), se on sun loitsulistalla ja sun loitsimisominaisuus riittää sen loitsun loitsimiseen. Jos nuo ehdot täyttyy ja sun caster level (CL) on vähintään sama kuin käärön CL, käärön käyttö onnistuu ilman ongelmia. Jos sun CL on matalampi kuin käärön, pitää heittää CL-testi, jonka vaikeus (dc) on "1+käärön CL", jotta käärön aktivointi onnistuu. Jos tuon feilaa, käärö kuluu ja pitää heittää dc 5 Wisdom check, jolla välttää sit ikävät sivutuotokset. Sääntökirjasta sama info löytyy "Magic Items"-luvun alta, kohdasta "Scrolls".
Tulipas taas tekstiä, toivottavasti on iloa!