Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

Keskustelut roolipeleistä ja pelatuista peleistä

Re: Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 28 Marras 2012, 00:06

JONTE!

Eeppinen tappelukerta. Varsinkin siis lähinnä se Song of Valhalla-Dimension Door-turborynnäkkö. Hieno ensimmäinen rynnäkkö, tätä tullaan käyttämään tulevaisuudessakin. Vähän on gore joo, mutta sekin on aika Pett-tyylistä nyt kun mietin... :twisted: Erillaisia, mielenkiintoisia tappeluita kuten se Ya-Noi-oni ja isohiisinunnat, Jonte-gorgon ja sen ratsastaja, vitun vesiliukumäki, oe voe. Saas nähdä mitä on vielä tulossa...mamma ainakin. Menimme muuten varmaankin nukkumaan kuitenkin leiriin, koska ne vapautetut vangit on ylhäällä, yksin, pimeässä, araneiota kuhisevan tornin juurella..:D Vois vähän masentaa jos ne on menty syömään yöllä meitin laiskuuden takia.

Lissää!

100. kommentti tähän ketjuun. Antaa tulla lissää vaan! -Blue_Hill
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 549
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Fantasiapelit Tampere

Re: Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 29 Marras 2012, 19:14

JONTE!!

Ihan messevä tappelupainotteinen kerta. Song of Valhalla oli mahtavaa, en muista koska olisin ollut yhtä fiiliksissä mistään erikoiskyvystä. Ja vielä eeppinen alkurynnäkkö josta ansaitut tulokset viikingeille. Jotka olivat vielä huonompia kuin piti (statillisesti) ja silti turboilivat! Mahtavaa. Toinen suosikkikohtani oli ehdottomasti Murtuneen Tien (?) sisaria vastaan taistelu "ritilällä". Mahtava kungfu-leffafiilis kun munkit / ninjat kamppailivat pudotuksen päällä. Sitten tapahtui samurai, no jaa! Jonte läbänder meni vähän pitkälle, mutta kaikilla oli edes hauskaa! Omasta puolestani gorekuvausta on ollut aika sopivasti, kuitenkin propsit siitä jos leikkasit PJ jotain pois sillä sitä on nimenomaan ollut sopivasti :D ei enempää, ei vähempää. Tyylikäs paikka, diggailen ihan kympillä! Ehkä musiikilla voisi luoda lisää tunnelmaa? ei sillä että siitä olisi puutetta mutta voisi sopia paikoin.

LISSÄÄ LISSÄÄ!
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 454
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 06 Joulu 2012, 11:51

FIGHT SCENE.

Mättöpainotteinen ja haastava pelikerta. Akinosa ja sen Silkinohuet oli aika kovia vihulaisia, ikäviä varjoja, baleful polymorpheja ja sähköloitsuja. Akinosa jatkaa sarjassamme "tyylikkäät viholliset", tykkäsin! JA sit mentiin taas alas, alas, vaan kohti pohjaa. Ja Noibarbaarit oli aika härskejä äijiä, mutta onneksi Titos ja Nazze pisteli ne tehokkaasti kimppuun. Myös tyylikäs pelikertapäätös kun loikattiin taas kaninkoloon ja alas vaan mennään.

Jatkoa piakoin plz!
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 549
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Fantasiapelit Tampere

Re: Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 17 Joulu 2012, 17:32

Kaksi pelikertaa takana ja isoilta osin Henkien Metsä on takana päin. Viimeisin pelikerta oli itseltäni vähän väsynyttä, edellinen yövuoro alkoi ottamaan veroaan siinä viimeisen tunnin aikana pahasti mutta selvittiin kunnialla loppuun. Kokonaisuutena Henkien Metsä on yksi suosikkejani vaikka (kuten toitte esille) nimi antaa ymmärtää että kyseessä olisi vähän toisenlainen seikkailu. Edellisen osan avoimen maaston ja matkaamisen sijaan ollaan tiiviissä, suljetussa paikkaa ja toimitaan hyvin keskitetysti. Kirjan alun Prinssi&Ordo-Aganhei-kohtaukset on selvän eron luomiseksi ja päämäärän saavuttamisen merkkinä. Toivottavasti viihdyitte Henkien Metsän parissa. (:

Pelikerta oli taistelupainotteinen mutta mukaan mahtui vähän tutkimustyötä ja sitten lopun fiilistelyt karavaaniin paluun merkeissä. Olin kyllä ihan kummissani karavaaniin paluun kohdalla, mitenkäs nämä eph:t taas puhuivatkaan? Toisaalta myös olotilani vaikutti hieman tähän hämmennykseen. Munasukaru tuli kukistettua ja samoin hänen pieni armeijansa/perheensä tuhottua. Saitte myös jonkin verran tietoa Viiden Myrskyn oneista vaikka melko hyvin väistitte kaiken millä koitin saada teitä tutkimaan lisää tästä mystisestä ryhmittymästä. ;) Opitte sentään jotain, toivottavasti Hallan muistiinpanoista on myöhemmin riemua eikä merkinnät ole liian abstrakteja.

Huomasin myös, että hieman oli aiemmin saadut tiedot kadoksissa teiltä pelaajina. Se on anteeksi annettua, ohan tässä nyt jo yli puoli vuotta (!) pelattu tätä kampanjaa mutta kertaamisesta ei varmasti ole teille haittaa. Itse kun pj:nä en erikseen tykkään muistuttaa vanhoista vihjeistä (ellette te sitä erikseen pyydä). Joten siis kampanjan Mekanismi-sivun tutkiminen seuraavia pelikertoja varten ei ole yhtään huono idea (tärppeinä Tyrskyvallin Perinnön kaikki pelikerrat, Jäätyneiden Varjojen Yön viimeinen pelikerta sekä jossain määrin Nälkäisen Myrskyn pelikerrat 18, 21 ja 22 ja Henkien Metsän pelikerta 26). Itse kun pj:nä tiedän lähes kaiken juoneen liittyvän niin on vaikea muistuttaa teitä saamistanne vihjeistä ilman, että annan teille uusia vihjeitä siinä sivussa. Teitä vartehan nuo pelikerrat tuonne on kirjattu, edelliset kaksi tulee asap!

Kiitoksia hyvistä hetkistä Henkien Metsän parissa, seuraavaksi vuorossa Kunnian Vuoksi.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1024
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 18 Joulu 2012, 23:04

Pelikerta oli antoisa ! Henkien metsä itsessään jäi aika pieneksi osaksi hyvää kirjaa pääroolien mennessä alkusoitto-Hongalalle ja parrasvalojen Pagodalle. Hieno kokemus tuo alun helpolta ja pieneltä näyttäneen paikan tutkinta, todella vaarallisia tilanteita ja tiivistä tunnelmaa. Tappeluja riitti mutta ne olivat tarkoituksenmukaisia ja uniikkeja, erityisesti tykkäsin paitsi lopputaistelusta niin possushogunista ja ristikko kohtaamisesta Rikotun polun kanssa. Ou jees!
Jännää palata taas karavaanille ja tien päälle, tässä oli ehkä vähän kaikilla taas hakemista. Kyllä ne NPC:t sieltä taas löytyvät ! Vaikkei tuossakaan vikaa ollut !
Pitää tutkia mekanismia, vaikka kyllähän me oneista viime kerrallakin opittiin ! Hienoa jos ja kun palapelissä on elementtejä , merkityksellisiä sellaisia, jo aiemmalta ajalta.
Alvarez kuittaa ja kiittää
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 454
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Viiksu » 20 Joulu 2012, 20:41

Kirja oli kyllä hyvää settiä vaikka itse olinkin hieman yllättynyt miten suppea se loppujenlopuksi oli. Henkien metsästä itsestään olisi voinut tehdä melkoisen wtf-paikan, mutta sen sijaan keskityttiin vain yhteen rakennukseen. Hyvä näinkin, mutta siitä olisi saanut enemmänkin irti. Bagodan vihulaiset olivat kyllä miellyttävän uniikkeja ja omalla tavallaan tappavia vaikka lopputaistelun kohdalla itsellä ainakin oli semmonen fiilis, että nyt mennään. Mitä me oikeesti tehtäis ilman Spiyviä?

Lempikohdat tämän kirjan kohdalta Akinosa sekä jontte. Ei muuta. Onward men! onward
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 24 Joulu 2012, 13:48

Jouluisissa tunnelmissa aloitettu uusi kirja sytytti ainakin meikäläiseen paloa! Titos oli aika fiiliksissä, niin hyvissä kun pahoissa lähestyessämme Minkaita ja varsinkin päästyämme epäilevien Moukkien leiriin. Hyviä roolipelikohtauksia, mainittakoon ennen leiriä tapahtunut Palava Pilvi Paholainen jonka ehdotus oli hyvin mielenkiintoinen. Ehkä tapaamme vielä? :D Sankarien maan kutsu ainakin tuntui Hallaa kutkuttavan.. Moukkien leiri taas oli mielenkiintoinen hamlet kaiken suuruudenhullun taistelun jälkeen, siistiä myös koko kapinallisidea + luottamuksenvoittotarkoitus. Pääsi Titoskin kiehahtamaan Ameikon hengen turhasta vaarantamisesta. Arvoitus oli myös jännittävä, ja pääsi Nazze loistamaan :) Muutenkin siis kuin miekan varressa ;) Mielenkiintoista nähdä onko vastauksillamme kauaskantoisempia seurauksia.. Perinteiset duelit vielä päälle niin ehyt ja tarkoituksenmukainen kokonaisuus oli kasassa :) Olkoonkin sitä flurry of misses-määrää... Kohti nimihirviölinnaa matkamme käy!
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 454
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 25 Joulu 2012, 15:11

Siis pagodan pitkien käytävien tämä pelikerta oli ihan kultaa. ^^ Pitkiä hyviä kohtauksia ennen leiriin saapumista, hieman tuota Minkain ihmeellisyyttä oli tuotava esille matkalla. Sankarien Kuningas/Palava Pilvi Paholainen oli pakollinen kohtaamien matkalla, jos kaverin edesottamuksista haluaa tietää tarkemmin niin Pathfinder romaanin "Master of Devils" saa meiltä lainaan. ;) Matkan parhaita hetkiä oli teidän nuotiosopimus siitä, mitä Minkaissa tapahtuu/miten ryhmä toimii siellä. Tämä oli ihan tärkeä, sillä olin pohtinut miten te suhtaudutte saapumiseenne ja muuttuuko teiän tehtävänkuva jotenkin (esim. Nazrak taisi jossain välissä todeta, että hänen tavoitteensa on saada Ameiko Minkaihin, mitäs sitten kun hänet on sinne saatu?). Mutta keskustelu oli muutenkin mainio. ^^ Lisää hyvää settiä oli tiedossa Moukkien Leirissä, jossa esimerkiksi tuo "arvoitus" on yksi parhaita juttuja pitkään aikaan. Sääli, että ette saaneet yhtenäistä vastausta aikaiseksi... :P

Atella lienee jokin toive kahdelle pelaajatoverille. Kuunnelkaa häntä kunhan saa kommenttinsa raapusteltua tänne.

Rento ja paljon hyviä roolipelikohtauksia sisältänyt pelikerta. Edelleen rohkaisen teitä aloittamaan kohtauksia karavaanin eph:iden kanssa tai kuvailemaan keskusteluja joita käytte heidän kanssaan. Ameiko tulee olemaan enemmän teidän kanssa ainakin ensi pelikerralla, toivon saavani hänestä vähän enemmän kuin Spiveystä..

Kunnian Vuoksi jatkuu toivottavasti vielä ennen viikonloppua!
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1024
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 25 Joulu 2012, 23:45

Hiiohoi!

Pagodan käytävien jälkeen tämä pelikerta oli ihan kultaa. Paljon puhetta oli pitkien taistelujen jälkeen hyvä asia, ja tykkäsin kovasti kyllä! Burning Could devil oli kyllä hiano, ja Quain kuulosti tyylikkäältä Hallan mielestä! Suosittelen myös Master of Devilsiä, kylläkin vasta Prince of Wolvesin jälkeen! Moukkien leiri ja se telttakeskustelu oli hieno, tunnelmallinen ja tylikäs. Lempikohtaus pelikerralla, eittämättä. Hienosti huomasi myös kuinka erillaisia (yet samanlaisia) me ollaan. Pahan ja todella neutraalin vastaus tohon kysymykseen olis ollut mielenkiintoinen, saatikka reaktiot. Ronin oli aika jäykkä jäpikkä, ja Hatsue taas rikkoi soturimunkin stereotypiat aika nopeasti :D Äkkiä lissää!

P.S Niin. Hallaa ja minua ärsyttää tällä hetkellä ihan suunnattomasti se että Tianin osaamista käytetään välillä (useammin kuin ehkä hiffaatte) joko Hallan tai Linnormimaan pilkkaamiseen. Se on ärsyttävää niin minusta, ja Hallan kannalta se kasvattaa epäluottamusta ja riitaisuutta. Titoksen kanssa käytetty Skald on lähinnä käytetty siihen ettei viholliset/NPC:t jotka ei ansaitse kuulla totuutta tajua mitä höpötetään. Nazrak tuntuu käyttävän sitä usein Hallan pilkkaamiseen. Se on kuulkaas pyllystä. Omasta vinkkelistä siinä tulee lähinnä se, että kun on jättänyt kielen pois Hallalta koska ei halua kaiken olevan liian helppoa / Hallalla on paska kielipää, niin se tuntuu kostautuvan nyt tätä kautta lähinnä. Voin toki ottaa Tonguesin, ja sit kuulen ja ymmärrän kaiken, mutta toivon ettei tähän tartte mennä koska en halua sitä itse, eikä se olis kivaa.

Ei mitään radikaalia muutosta peliin, vaan enemmän suoraa puhetta. Muuten halla suutahtaa.Ja sit kellään ei oo kivaa.

P.P.S Ocham: "Samurai hilpaisee karkuun, maajusi mukanaan. Tyhmä se maaherra, miekka testataan aineilla, kuten hiomakivellä, hapolla, sammakonsuolella,lepakonnahalla, , hei mihin te meettee???"

Rhaegos: "No se samurai tappaa aluks sen maajussin, sit sen hienoperseen. Ja vie rahat ja menee kaljalle. Helppoa."
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 549
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Fantasiapelit Tampere

Re: Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 26 Joulu 2012, 16:38

Tuohon Tien pointtiin:
Ymmärrän kyllä Aten ärsytyksen asiasta, mutta sinänsä Hallan ei pitäisi suurinta osaa ajasta jos Linnormeista vitsiä heitetään Tieniksi niin asiaa tajuta. Tässä tulee se mitä pelaaja ymmärtää ja mitä samalla hahmo ei, kun emme oikeasti voi kielillä puhua kuin pelissä. Jos taas päällä on "kokoaikainen Sense motive skannaus" niin siitäkin voi miettiä kuinka perusteltua se on, tai mitä sitten ylipäätään tehdään "tovereina" jos kaikkea sanomista epäillään. On hieno elementti olla ottamatta Tieniä tarinallisin perustein, enkä nyt puolustele vitsinheittoa/päänaukomista pelkästään, mutta tätä molemminpuoleista vitsailua on kuitenkin ollut kautta linjan, Halla on ehkä eniten kasvanut siitä ulos. Esimerkkinä tilanne jossa Titoksen piti kysyä Pilvipaholaiselta ottaako tämä naisia palvelukseen, Titos kysyi otatko juotavaa ja paholainen pudisti päätään. Oliko Hallalla syytä heti epäillä Titoksen vitsailevan kun "miellyttävää" vastausta ei tullut, ja jos oli niin miksi kysyä ollenkaan Titoksen kautta. Välittömästi kun pelaaja tiesi mitä toinen pelaaja sanoi niin viskottiin Sense Motivea. Mutta turhan kettuilunkin voisi myös lopettaa, välillä se menee. Syyttely tms ei ole tarkoituksena, kunhan pointtia omista havainnoista. Titoksen päämäärä ainakin on kaikken mieltä nostattava huumori kun sitä harjoitetaan, eikä turha naljailu.

Gundo: "Samurai potkaisee tietenkin daimyota viisasten kiville, vie tämän lompakon, heittää yläfemman maajussin kanssa ja tarjoaa isonherran rahoilla kaljat."
Gerald: "Samurai kehottaa maalaisen juoksemaan niin kauas kuin jaksaa, lyö Daimyon maahan isommalla miekalla, kaivaa pienemmällä miekalla hammasvälit puhtaiksi, ampuu vielä pari nuolta varmuuden vuoksi Daimyoon, ja poistuu ihaillen omaa peilikuvaansa poislähteissä"
Armand : "Hajaannutaan !"
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 454
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Viiksu » 26 Joulu 2012, 20:04

Pelikerta itsessään oli kyllä hyvä, vaikka tässä kohtaa alkaa hieman tuntumaan toistolta tuo rope-luolaston koluaminen-rope-luolaston koluaminen rutiini. Yllättävän paljon ilmennyt tässä kamppiksessa tuota, että ne taistelutilanteet tulee jonkinlaisissa vihollisen tukikohdissa sen sijaan, että vaikka taisteltaisiin metsässä ja avoimessa maastossa jne. Mutta tämä on nyt kamppiksen itsensä linja ei siitä sen enempää. Tykännyt olen kuitenkin.

Olis sinänsä kyllä himottanut suostua pilvipaholaisen pyyntöön, mutta tehtävä ennenkaikkia ensin. Ois voinu matsata :)
Moukkien leiri taas oli kyllä ihan kiva, kunnon tommonen "lainsuojattomat" leiri. Tulee vähän robin hood mieleen. Kohtaamiset siellä oli kyllä jees, hatsua varsinkin.
Testi oli kyllä mielenkiintoinen ja itse olisin kyllä hahmon suhteen feilannut tuon täydellisesti, mutta onneksi miksa pelasti :)
JATKOA!!! *vaikka se sitten oliskin tätä luolaston koluamista

PS. pointtiin oon Miksan kanssa kyllä samoilla linjoilla. OK täytyy myöntää, että Nassen itsensä suhtautuminen Hallaan on hieman monimutkainen, jos ei nyt todellakaan nyt mikään paras kaveri niin pikemminkin "pakko se nyt on kestää". Toi nyt on melko suorasti sanottu, mutta molemmat kumminkin ovat amatatsu suojelijoita ja yksi liittolainen lisää "mahdottoman" tehtävän edessä on aina plussaa.

Itse en sinänsä ymmärrä mikä ongelma tuon kielen kanssa nyt varsinaisesti on? Eihän Halla nyt edes kerta ymmärrä mistä puhutaan, joten miksi turhautuis? OK ehkä pelaaja turhautuu, mutta itse en koskaan ole tarkoituksella ainakaan suoraan pilkannut/ilkkunut toista. Kyllä mainitsin, että Norset ovat kurkunkatkojia jne. (en nyt ihan noin), mutta loppujenlopuksi Nasse ei olekaan Linnormkuninkaiden mailta ja ainakin itse oon siinä uskossa, että kun pitkälaivat alkaa seilaamaan hiekkasärkän lähellä (ainakin näin hypoteettisesti) niin siinä alkaa kaikki lantsarit olemaan vähän varuillaan. Vai olenko väärässä? Porukan kulttuuri kuitenkin perustuu muilta ryöstelemiseen, right? Olkoon kuinka mahtavia sotureita ja tulevat valtaamaan maailman jne. niin kuitenkin ei Nassen näitä uskomuksia tarvitse kompata jos ei halua?

Jos nyt kuitenkin olen mennyt itse tässä yli niin nöyrimmät anteekspyynnöt, mutta en koe kyllä sinänsä tehneeni mitään mistä nyt olisi mielensä pitänyt pahottaa.
But no hard feelings, lets continue?
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 26 Joulu 2012, 20:16

Ismo kirjoitti:Yllättävän paljon ilmennyt tässä kamppiksessa tuota, että ne taistelutilanteet tulee jonkinlaisissa vihollisen tukikohdissa sen sijaan, että vaikka taisteltaisiin metsässä ja avoimessa maastossa jne. Mutta tämä on nyt kamppiksen itsensä linja ei siitä sen enempää. Tykännyt olen kuitenkin.
Ismo kirjoitti:JATKOA!!! *vaikka se sitten oliskin tätä luolaston koluamista

Voin luvata, että tämän kirjan mahdolliset luolastot ovat vähemmän koluamista vaativia kuin mitkään aiemmat teidän kohtaamat luolastot. Siis Henkien Metsän luolasto on massiivinen, osittain koska tarina vaatii sitä mutta osittain siksi, ettei Nälkäisessä Myrskyssä ollut "kunnon" luolastoja juuri nimeksikään (miettikää kauanko olitte jäätikölle ja montako hetkeä siitä olitte luolastossa). Vähän kuin tasapainoa koko touhuun. Mutta olette kyllä oikeassa, Jadevaltiaassa ollaan paljon "vihollisten" tukikohdissa ja niitä tutkimalla selviää asioita ja juoni liikkuu eteenpäin. It's a feature, not a bug. :) Voi ehkä johtua siitäkin, että Jadevaltiaan osia kirjoittamaan valittiin "ne parhaat" eli on voitu tehdä pitkiäkin mutta laadukkaita luolastoja joilla on merkitystä tarinan kannalta. Mutta vinkit otettu vastaan, erilaisia taisteluja tiedossa. Ei pelkästään neljän seinän sisällä. (Ensi pelikerta paljastanee tästä osasta seikkailua enemmän, odottakaa vaan)

Kiva kun kaikki vaatii jatkoa, toivon notta pystyn tarjoamaan viihdettä koko ajan edestä.

En ota kantaa Linnormimaiden pilkkaamisen/tienin puhumisen/Hallan reagointi-keskusteluun ellei ole ihan pakko. Hieman tästä tematiikasta teitä varoittelin jo kun pelattiin Jäätyneiden Varjojen Yötä. Selaamalla kommentteja voitte löytää mun pointit jotka nostin esille kesällä.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1024
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 29 Joulu 2012, 19:47

Kuolema tai Kunnia! Epic fight scene!

Edellisen pelikerran täydellinen vastakohta, mutta silti loistava! Ameikon mukaanotto oli oikea ratkaisu, jotenkin tunnelma oli sen ansiosta loistava! Linnake oli tyylikäs paikka ja scouttailukin oli meiltä fiksua toimintaa. Sitten.

Taistelu! Taistelu oli kaoottinen, kauhistuttava ja väkivaltainen, jossa kaikki yrittävät parhaansa ja ihmisiin sattuu! Viholliset olivat tasokkaita ja haasteet hyviä. Talon sisällä oli sopivan ahdasta, ja taistelua harrastettiin kahteen suuntaan. Nasse kävi jo lähellä tajuttomuutta, ja tiukka oli taisto! PAko oli kyllä omasta mielestäni välttämätön, ja uudelleenhyökkäys oli tyylikäs (vaikka itse sanonkin.), kunnon viikinkirynnäkköä ei voita mikään!

Hyvä pelikerta, tyylikäs päätös!
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 549
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Fantasiapelit Tampere

Re: Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 30 Joulu 2012, 15:01

Huh huh, Lok'tar Ogar! Suurin taistelu hetkeen, joka päättyi sankarien hyväksi vaikka hetken näytti jo pahalta. Huh!
Näytettiinpä taas voimiamme.. Ja nyt Titoskin tietää että näkymättömyys loppuu hyökkäykseen ;D Ensi kerralla scouttaus hallitaan taas paremmin !
Ajallisestihan tuo massamättö vei kauan mutta toisaalta se oli tyylikästä vaihtelua ja toisekseen meidän oma vikamme :D
Repullinen (vai karavaanillinen) loottia, uusi tukikohta ja yhdeksän moukan luottamus, not too bad! Saa nähdä mitä seuraava kerta tuo tullessaan...
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 454
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Viiksu » 31 Joulu 2012, 19:57

Miksalvarez kirjoitti:Lok'tar Ogar!


/Facepalm

Kieltämättä hyvä pelikerta vaikka juonellisesti ei paljoakaan edennyt. Täytyy tosin myöntää, että nyt oli semmonen erittäin sopivan kokoinen luolasto varsinkin tuon bagoda sekoilun jälkeen. Taistelu itsessään oli varsin hurja ja molemmat osapuolet osasi kyllä kepittää toista kohtuullisesti. Nassekin sai pari onerounderia :) ja viikinkirynnäkkö oli kieltämättä varsin jännä taas, tosin Ismona hieman kyseenalaistan tätä. Vaikka se nyt olikin tuommoinen klimaattinen comeback tapaus niin itse pidän sinänsä hieman epäuskottavana, että juuri tajuttomaksi ja verille kolkatulla pelihahmolla riittäisi oikeasti energia tuommoisen vetämiseen. Sama juttu koettiin hiljan juuri second darknessissa, mutta ei siitä sen enempää. Välillä vain pelihahmojen väsymys tuppaa unohtumaan, jos sitä oikeasti nyt edes muistetaan. Just my 2'cent.

Kaikesta huolimatta hyvä pelikerta ja sitä kuuluisaa jatkoa odotellessa...
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 02 Tammi 2013, 17:02

Kuten te jo sanoitte, hyvä pelikerta joka muuttui melekoiseksi selviytymistaisteluksi Gangasumin rosmoja vastaan. Tykkäsin aloituksesta ja matkasta kohti Seinaru Heikikoa, tollanen kevyt ja mukava aloitus. Oli myös kiva pelauttaa vihollisjengiä jotka ei istu käsiensä päällä odottaen, että seikkailijat saapuvat heidän luokseen vaan oli annettu todella tarkat neuvot siitä, miten rosmojengi reagoi vihollisiin yöllä ja päivällä. Taistelu vei suurimman osan pelikerrasta mikä ei ollut kovin kiva juttu mutta tää korkean tason pelaaminen on vähän tällästä. Seuraavilla pelikerroilla toivottavasti selvitään vähän kevyemmillä taisteluilla (tai ilman taisteluja, ihan miten päätätte toimia).

Oli myös kivaa pelata Ameikolla Spiveyn sijasta. Koitan seuraavilla pelikerroilla saada vähän enemmän irti teidän suojeltavastanne, tuo taistelu vei vähän mahdollisuuksia tuoda seikkailija-Ameikoa esille. Seuraavat pelikerrat näyttää varmaan lisää tältä saralta.

Ismo kirjoitti:Vaikka se nyt olikin tuommoinen klimaattinen comeback tapaus niin itse pidän sinänsä hieman epäuskottavana, että juuri tajuttomaksi ja verille kolkatulla pelihahmolla riittäisi oikeasti energia tuommoisen vetämiseen.

Kohtaus oli siisti vaikkakin hieman hätiköidysti mietitty mutta menkööt. Säännöt ei sano mitään siitä, miten paljon seikkailijat jaksaa painaa eteenpäin taistelua/miten paljon taiston jälkeen tarvitaan taukoa (barbaari on ainoa ammatti, jolla on selvä lepäys vaatimus), joten se on silloin pelaajien vastuulla millaista realismia halutaan pitää yllä. Hallalta tietty huvittava suunnitelma sikäli, että menetti heti tajuntansa loitsun jälkeen. Tykkään ajatella, että jokaisen taistelun jälkeen hörpätään vähän vettä, annetaan adrenaliinin tasaantua ja sitten jatketaan matkaa. Minkä verran tuohon sit kuluu aikaa on toinen juttu. Musta pelikerran viikinkirynnäkkö oli vähän poikkeustilanne normaaliin verrattuna. Ja koska parannustaikuus on keksitty niin joku voisi sanoa, että se parantaa/helpottaa myös tuota taisteluväsymystä/huijaa kehoa luulemaan, että jaksaa edelleen jatkaa.

Just my 2'copper pieces.

(Sidenote: The One Ring-roolipeli olettaa, että jokaisen taistelun jälkeen saattue lepäilee/sitoo haavoja/juo vettä/kerää mahdollisia aarteita/varmistaa ympäristön turvallisuutta puolen tunnin ajan, ihan sama millainen taistelu on ollut kyseessä. Toisaalta peli myös käsittelee taistelua/vahinkoa/lepäämistä/taikuutta eri tavalla kuin Pathfinder.)

Hei tästä on hyvä jatkaa.

Ismo kirjoitti:Sama juttu koettiin hiljan juuri second darknessissa, mutta ei siitä sen enempää.

Second Darkness.. Miksi se kuulostaa tutulta? Heitä Ismo mulle yv tahi fb:ssä viesti aiheesta, en pysty muistaan vastaavaa tapahtumaa ko. kamppiksesta. Ainakaan kovin tuoretta tapausta.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1024
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 13 Tammi 2013, 14:56

Hyvä pelikerta tuo edellinen, vaikka vähän paikallaan jumittikin alussa. Sakakabe on iso kaupunki, kiva kun jaksoitte olla kiinnostuneita siitä. Toivottavasti saitte siitä myös jotain irti, yllättyin ehkä hieman tosta teidän kiertelystä ja yksityiskohtaisesta tutkimisesta. Kaiken päälle olin etukäteen miettinyt, että lähdette ensimmäisenä Enganokaan, joka oli siis mulle tutumpi kaupunki. :P Ei teistä vaan voi koskaan tietää. Ensi kerralla geishan tapaaminen ja katsotaan saako poliisivoimat mitään aikaiseksi, Halla kuitenkin aika nokkavasti heitä käsitteli.. ;) Hyvää duunia kaikilta roolipelipuolella, tykkäsin teiän panostuksesta.

Kunnian Vuoksi sisältää paljon kaikkea siistiä. Jos ette vielä ole myytyjä tämän ajatuksen suhteen, oottakaa vaan. (:

Sellainen kommentti teille, että haluaisin tulevaisuudessa kuulla mielellään jo ennen pelikertaa jos teillä on jokin aikarajoite. Vaikka itse tykkään määritellä pelikerran pituuden etukäteen ja pitää siitä myös kiinni niin välillä tulee tarvetta venyttää jotta peli jää sopivaan kohtaan. Tää ei nyt liity juuri edelliseen pelikertaan, jonka itse pistin huonon olon vuoksi pakettiin mutta aiempiin ja erityisesti tuleviin pelikertoihin. (: Tiedän, että millon on mahdollista venyttää ja millon ei.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1024
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 29 Tammi 2013, 00:41

Se oli erilainen pelikerta kuin olin odottanut mutta nää on just näitä hyviä hetkiä pelatessa. Geishan tapaamisen jälkeen peli menikin vähän uusille urille kun ette päässeet yhteisymmärrykseen siitä mitä tehdä. Jotenkin tyypillistä teille mutta huvittava tilanne sillai, että tapahtumapaikka oli sen verran kaukana että mitään hätäisiä "minäpä teen nyt näin"-ratkaisuja ei voinut tehdä kun kahden päivän reissun päähän olisi pitänyt lähteä. Samoin Ameikon ja Sandrun käyttäminen mahdollisti mulle tavan puuttua siinä kohtaa kun homma lakkasi tuottamasta mitään peliä hyödyttävää sisältöä. Jos noi kohtaukset on teistä OK niin jatketaan samaan tapaan, jos ei niin mietitään mitä tehdään. Itse tykkäsin, tuohon ei kuitenkaan koko pelikerta kulunut niin mun näkökulmasta ei ollut ongelmaa. Mielenkiintoinen pointti koko keskusteluun on se, että kävitte ehkä kiivaimman "mitä tehdään"-keskustelun kun teillä oli kaksi ihan alusta asti mukana ollutta eph:ta mukana.. Mitä se kertoo teidän hahmoista? ;)

Loppupelikerta olikin sitten seuraavan tapahtumapaikan esittelyä, erilaisten hahmojen tuomista mukaan peliin ja taistelu. Numataro-kappa on mainio hahmo, melkein jo hirvitti että missaatte Numataron kun inron salaisuus ei tahtonut teille aueta. Inrosta vielä: oli kivaa puuttua teidän peliin sivuhahmon kautta ilman, että tuntui siltä että ohjaan teitä johonkin suuntaan. Toivottavasti teistä ei tuntunut siltä, nuo tärkeät eph:t on aiemmin olleet vähän statisteja mutta tarkoitus olisi koko ajan lisätä heidän rooliaan teidän rinnalla. Miksa jelppasi hyvin kohtauksessa, jossa Ameiko ja Titos oli jututtamassa O-Hakamia, kiitoksia siitä. Lauttataistelu päättyi Titoksen suhteen vähän ikävästi mutta sattuma on pelissä mukana niin.. Toinen ei saa ysiä nopasta kun samalla toinen heittää kauhean määrän kakskymppisiä putkeen. ;) Harvoin mun peleissä käy näin, että hahmo kuolee noin puhtaasti taistelun arvaamattomuuteen mutta olkoon se mallina ja esimerkkinä siitä, että niin voi käydä. Taisteluhan ei noin muuten ollut kovin vaarallinen, lasileukaisia oneja jotka löi lujaa.

Kartano.. Tykkään tunnelmasta, tykkään siitä mihin meidän pelikerta jäi. Cliffhangerit on kivoja, tässä kampanjassa niitä ei juuri ole ollutkaan kun aina tulee kirjoitettua pelikerta episodimaisesti kiinni. ;) Seuraava pelikerta alkaa hyvästä tilanteesta, ainakin ollaan nopeasti asian ytimessä kiinni.

Teidän kommentteja odotellen, pj:nne.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1024
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 29 Tammi 2013, 12:09

Se oli hyvin erillainen pelikerta! Geishareissu oli hauska, ja se on hieno huomata kuinka jos hahmo ei tiedä mitään tästä geisha-kulttuurista sitä voi luulla ihan mitä tahansa! Tämän jälkeen meni homma vähän tahmeaksi, kun saatiin ehkä paras kiista ikinä tähän mennessä, ja Ameikokin sai vähän näyttää mieltänsä! Onneks lopulta kuitenkin päästiin taas oikeille urille!

Numataro oli tyylikäs ja tunnelmallinen ukkeli, ja samoin koko laguuni. isot kilpikonnat toivat sadunkaltaisen, uhkaavan tunnelman. And then suddenly, pc died. Aika tehokkaasti, ei ollut edes mikään minor bosse tai mikään muuten juusto hirmu, joskus vaan nopat pyörii. Noh, pyöri ne sitten meilläkin ja loput Ja-noit meni suolistuskoneen läpi. Numataron olemassaolosta kiitämme!

Kartano on kovin kummallinen ja aavemainen, ja shogihullutus tästä vielä puuttuikin! kalliolla roikkumaan jäimme, lisää pian!
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 549
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Fantasiapelit Tampere

Re: Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 29 Tammi 2013, 15:34

Kas niin, nyt jäi jälkipolville kerrottavaa!
Pashaboy & Master Nasse bluffi meni reisilleen, mutta saatiin uutta suuntaa geishain ansiosta. Oli kyllä tyylikäs kohtaus, vaikka Titos saikin pelätä etteivät emännät arvosta Hallan tapoja ja pian heittävät meitin pihalle! Sitten taas kerran kinastelemaan, tällä kertaa yllättävän parin voimin pääosin. Kuitenkin argumentti jäi ratkaisutta, jäikö se myös siihen? Titoksen mielestä ainakin siinä oli oleellisesti kyse Ameikon turvallisuudesta. Tästä ennen matkaan lähtöä vähän mentiin taas rajoilla ajankäytössä mutta ihan positiivinen maku jäi kaikkiaan suuhun touhuilusta!
Sitten tavattiinkin random maajussi, ja lopulta itse mestari Numataro. Tyylikäs vanhaherra ehdottomasti! Sitten homma olikin suorasukaista kunnes Titos otti spear chuckasta kylkeen... Arpea iskusta mies tulee kantamaan elämänsä loppuun (trii trii..)! (Niin, jos olisi ottanut vain moven olisi iskun voinut vaan torjua, mutta halusin tyylikkään vedenpintajuoksun :D no jaah!) Tästä eteenpäin nuorukaisen tyyli saattaa hieman muuttua useammassakin asiassa. Kiitos ja ylistys Numatarolle! Myös PJ saavutti Hard Hitter - achievementin ;D

Ja sitten hulppeaan kartanoon. Arvoituksellinen tunnelma jäi ilmaan, ja shogikohtaus vaikuttaa suoralta mahtavuudelta :D odotan innolla että päästään jatkamaan ja katsomaan mihin tämä "ihmisshakki" johtaa..
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 454
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

EdellinenSeuraava

Paluu Roolipelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron