Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

Keskustelut roolipeleistä ja pelatuista peleistä

Re: Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 13 Helmi 2013, 23:03

Kauhean hiljaista täällä vaikka meillä oli mainio pelikerta sunnuntaina. Diak-kaverille hehkutin, että meiän sunnuntain pelikerta muistutti mua siitä miksi haluan pelauttaa ja pelata roolipelejä, oli niin hauskaa teidän ja pelin kanssa. Ensinnä teidän pelaaminen oli tuttua hyvää tasoa ja toiseksi seikkailussa päästiin siihen tunnelmalliseen osuuteen jossa oli tollasta vanhan liiton fiilistä. Varjosokkelo on yksi hienoimpia luolastoja koko pelissä, kaiken lisäksi kun se on mahdollista kävellä läpi ilman yhtään random encounteria/ansaa, jos vaan pysähtyy miettimään miten liikkuu ja sitä mitä tiedätte aiemmista tapahtumista. Hetki siinä meni, että saitte hommasta kiinni mutta kun oikea vaihde löytyi niin näytti ainakin, että teillä oli kivaa niin in-game kuin off-game. (:

Varjoshogi osoittautui yllättävän toimivaksi. Kirjoitettuna se ei ole noin toimiva, enemmän sellainen "haistakaa p*ska jos ette tajua"-tyylinen taistelu. Lainasin ideaa Paizon sivuilta ja tollaisena tuo toimi paljon paremmin. Kiva välillä rajoittaa teidän ja vihollisen liikkumista, Halla tietty valitsi viisaasti kun otti nappulan joka voi liikkua läpi koko laudan. ;)

Shosaito osoittautui kovemmaksi luuksi kuin kuvittelin, mikä oli toisaalta tosi hyvä juttu. Pitkästä aikaa oikeasti sellainen taistelu, että sain puskettua teidät aivan äärimmilleen, polttamaan resursseja ja ottamaan riskejä. Shosaito taisi ottaa kaksi iskua koko taistelussa, yhden Hallalta ja yhden Nazrakilta? Siirtymä-loitsu ei koskaan ole toiminut noin hyvin kuin nyt. :P Hallan kaatuminen oli tietty ikävä asia mutta toisaalta sopi tuohon taisteluun, teidät puskettiin niin äärimmilleen että kyllä jonkun piti murtua vihollisen taika-arsenaalin edessä, tällä kertaa Halla.

Tavoittelin pelin loppuun hieman Mikko-tyylisesti tuollaista kohtausta jossa näytettiin mitä saitte aikaiseksi, mitä te tästä hyödyitte. Tarkoitan tietty paluuta takaisin Sakakabeen ja geishojen kanssa jutustelua tulevasta. Kiva kohtaus, joka jäi kuitenkin vielä auki ja josta on hyvä jatkaa seuraavalla kertaa. Laskeskelen noita Sandrun myymiä kamoja ja kirjoittelen muita kamoja tuonne Yleiseen Keskusteluun jossain kohtaa (=kun tänne ilmestyy pari kommenttia lisää). Myös sitä Hallan tilaamaa lähetys-loitsun sanamuotoja saa siellä pohtia.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1024
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 14 Helmi 2013, 14:05

Oujeaaaa.....aa..a. I died? Is this valhalla?

Hyvä, dynaaminen ja toiminnantäytteinen pelikerta! Shogi meni ihan näppärästi, ja pääsin vielä itse hakkaamaan kunkun palasiksi :D Lbyrintti oli miehekäs, ja kun hieman ihmettelyn jälkeen labyrintin luonne paljastui, totuus iski naamaan kuin perjantai! Varjojen maailmantaso. kiva.

Kuolema oli sit vähän sääli juttu, mutta Mandariini/ tri Fu Man Chu oli sen verran kova pala että ei jäänyt harmittamaan. Olishan se hienoo ollut jos ei ois kuunaan kuollut, mutta aina ei voi voittaa.

Sit sendingiä Seinaruun ja hyvä tulee!!
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 549
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Fantasiapelit Tampere

Re: Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 21 Helmi 2013, 12:03

Kommentti kerkiää vielä ennen seuraavaa pelikertaa ;D
Kyllä vain hyvät humpat saatiin aikaiseksi. Varjoshogi oli jännää, hieno kohtaus joka näytti kuinka "figushakki" voikin olla äärimmilleen vietynä hauskaa :D sääli että se loppui niin pian kuin kävi! Myös hieno sidonta seitsemän moukan shogimestariin, ilmeisesti peliä foreshadowattiin jo kauan sitten Seinaru Heikikossa :) juuri tällaisten asioiden vuoksi tasaisella tahdilla tulevat pelikerrat ovat tärkeitä.
Sitten varjojen maailmaan. Ilmeisesti ymmärsin Inron merkityksen oikein (Titos is a bright lad ;)) ja päästiin oraakkelin neuvoilla etenemään. Tyylikäs luolasto kyllä kaiken kaikkiaan, ei "turhia" encounterita vaan omat ratkaisut vaikuttavat. Ansapeilit voisivat mielestäni olla vielä kuolettavampiakin, nyt ne olivat lähinnä ärsyttävän asteella, ja "virheillä" etenemisessä ei ollut suurta merkitystä. Peilien suhteen siis, viholliset olivat kyllä kuolettavia josta pisteet.
Sitten taikapurkki taistoon. Hemmetin tyylikäs helmikohtaus ja kuolettava mättö. Halla antoi henkensä hyvän asian puolesta, sääli mutta onneksi saatiin nainen pian takaisin. Vähän PJ - boon herätyksistä ollaan päästy nauttimaan mutta tietenkin olis epätarkoituksenmukaista tehdä herätyksistä tolkuttoman vaikeita tässä kohtaa. Tappeluiden vaikeus on ollut kauttaaltaan mielestäni nousussa mikä on ehdottomasti vain hyvä, pj saa ja pitää pistää pelaajia senkin osalta testiin. Kamppiksessa on kauttaaltaan testattu myös älynystyröitä mistä tykkään, toivottavasti myös loppu jatkuu samalla tavalla.
Mutta näin, geishojen yhteistyö löytyy, mutta kuvernöörin on kuoltava ja ninjojen yhteistyö saavutettava. Sitä kovasti odotellessa !
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 454
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 22 Helmi 2013, 05:25

Terveisiä yövuorosta.

Miksalvarez kirjoitti:Myös hieno sidonta seitsemän moukan shogimestariin, ilmeisesti peliä foreshadowattiin jo kauan sitten Seinaru Heikikossa :) juuri tällaisten asioiden vuoksi tasaisella tahdilla tulevat pelikerrat ovat tärkeitä.

Joo siis tätä maalailtiin kahdesti ennen itse tapahtumaa: moukkien leirissä Hatsuen shogi-taidot tuli esille, ehkä jo vähän siitä väsynyttä ulkokuorta myös. Sitten Seinaru Heikikossa tuli suoraa nuo univaikeudet ja kummalliset painajaiset. Nyt tietty jäi mysteeriksi, että oliko Hatsue oikeasti teidän luona vai oliko se vain uni-Hatsue. ;) Ja olen kanssasi samaa mieltä, tämän takia tasaiset pelikerrat on tärkeitä.

Miksalvarez kirjoitti:Ilmeisesti ymmärsin Inron merkityksen oikein (Titos is a bright lad ;)) ja päästiin oraakkelin neuvoilla etenemään.

Oraakkelin neuvoista en tiä mutta inro oli kyllä koko Varjosokkelon ydin. En tiä aukesko se aivan kokonaan (teillä kävi puuhelmien kanssa onnea, köhköh) mutta toimi. Siellä olisi saanut itsensä nopeasti hengiltä/polttanut kaikki resurssit/tullut koti-ikävä jos olisi jokaisen sokkelon pään käynyt kattomassa. Ette sentään näin tehneet, parempi teille.

Miksalvarez kirjoitti:Tappeluiden vaikeus on ollut kauttaaltaan mielestäni nousussa mikä on ehdottomasti vain hyvä, pj saa ja pitää pistää pelaajia senkin osalta testiin. Kamppiksessa on kauttaaltaan testattu myös älynystyröitä mistä tykkään, toivottavasti myös loppu jatkuu samalla tavalla.

Johonkin tällaiseen olisi tarkoitus pyrkiä. Tätä on ihan pelin sisään koodattuna mutta aioin tuoda myös vähän omaa huttua mukaan. Katsotaan miten käy. "Vaikeustason" nousua on myös havaittavissa, korkean tason pelaaminen johtaa usein sellaiseen. :P
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1024
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 24 Helmi 2013, 20:54

Hei hei!
Loistava pelikerta ! Paremmin ei voisi sunnuntaita viettää, ja hyvin pysyi vielä allekirjoittanut mukanakin vaikka yöunet jäivät lyhyiksi. Vähän taas läppää ja hypeäkin mutta toivottavasti ei ketään liiaksi häiritsevästi :) Enganokan reissu oli hieno ja ninjojen kanssa Titos tuntee olevansa aivan liekeissä. Mahtavan karakteeriset kolme apinaa ja tyylikäs kohtaus.
Sitten vielä kuolettavia hetkiä Nimihirviöninjan kanssa niin mainio paketti oli kasassa. Tykkäsin ja kovaa, mielenkiintoista nähdä mihin suuntaan homma jatkuu! Jatkoa ja pian kiitos !
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 454
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 26 Helmi 2013, 20:13

Pienestä aamukankeudesta huolimatta pelikerta lähti liikkeelle kohtuullisesti kunnes sitten Sakakabessa ratas pyörähti paikoilleen ja peli eteni ihan omalla tahdillaan. Tykkään edelleen tosta teidän tyylistä pelata, että katselette ympärille, tutustutte paikkoihin, teette ikkunaostoksia, mietitte mitä eph:t tykkäis touhuta/ootte niistä kiinnostuneita ja niin edelleen. Pelkkää pisteestä A pisteeseen B juoksemista vois pidemmän päälle olla tylsä pelata mutta teidän kanssa siitä ei tarvitse olla huolissaan. Hyvä esimerkki tästä oli kiertely Kuroi Yane torilla, elävöitti mukavasti uuden tapahtumapaikan esittelyä. Mun ei tarttenut tuoda kaikkea esille heti vaan teidän toimiessa pystyin lisäileen ja tarkentaan juttuja. ^^

Päivän taistelut olikin sitten vähä eri kauraa kun normaalisti. Daikan Tetsukut jatkoivat hyvin tuttua oni-taistelu linjaa: "lyömme lujaa ja krittaamme hyvin". Sitten Kaibuninsho.. Onneksi Nazrakin kiusaamiselle oli pelin sisäinen syy tai joku olisi voinut luulla, että oikeasti metsästin achievementia. ;) Toisella kertaa te itse annoitte Nazrakin olla kohde, joten tiedostetut riski. Pelkäsin pahasti, että Kaibuninsho ottaa teiltä pahasti turpaansa eikä tarjoa mitään haastetta mutta toisin onneksi kävi. Supermies itse oli juuri sopivan tappavan haastava vaikkei kukaan kuollutkaan.

All in all, hyvä pelikerta jolle muodostui vahva ninja-teema tapahtumien ja toimien kautta.

Miksalvarez kirjoitti:Enganokan reissu oli hieno ja ninjojen kanssa Titos tuntee olevansa aivan liekeissä. Mahtavan karakteeriset kolme apinaa ja tyylikäs kohtaus.

Hyvä jos Apinoiden kanssa käyty kohtaus oli toimiva, sillä pelkäsin ettei siinä ole fiilistä mutta taisi olla jopa enemmän fiilistä kuin O-Kohakun kohtaamisessa? Ainakin mysteerisempiä hahmoja kuin O-Kohaku. Noista Hosokaya Kazu (Lohikäärmeen Varjo) on mun suosikki ihan vaan olemuksensa/annetun lyhyen persoonan kautta.

Miksalvarez kirjoitti:Vähän taas läppää ja hypeäkin mutta toivottavasti ei ketään liiaksi häiritsevästi :)

Läppä ei haittaa jos se on pelin sisäistä eikä inside-juttuja, hypessä sama juttu. (:

Miksalvarez kirjoitti:kiitos!

Ole hyvä!
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1024
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 01 Maalis 2013, 00:53

WATAAAW!

Eeppinen ja mainio pelikerta, toiseksi paras tän kirjan seikkailuista! Roolipelausta, uutta ympäristöä, eeppisiä battleja ja päästiin eteenpäin juonessakin! Kaibuninsho oli yksi tyylikkäimpiä äijiä ikinä, tykkäsin ihan sikana. Samoin Kolme apinaa katolla, tyylikkäitä tyyppejä kaikki! Hyvää kuvailua ympäristöstä, ja Enganokan erottaa Sakakabesta hyvin nyt tunnelmaltaan. Orvot, köyhät, basaari-kaikki jäi mieleen. Tappelut Kaibun kanssa oli hienoja, vielä kun Halla ois saanut oman henkilökohtaisen battlensa niin ois ollut hyvä :P

Kaupungivartijatappelu meni hienosti, ja Halla ei joutunut edes syyttävien sormien alle! Wuhuu! Ensi kerralla sitten takas apinaveljeskunnan luo, ja eikun bisneksiin.
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 549
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Fantasiapelit Tampere

Re: Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 11 Maalis 2013, 20:50

Kiitoksia edellisestä. Perjantaina pelattiin hyvin erilainen pelikerta verrattuna kahteen edelliseen. Millaisia ajatuksia/oivalluksia teillä heräsi tämän pelikerran tiimoilta? Mikä toimi ja mikä ei?

Kommentoin teidän kommentteja ja sitä kautta pelikertaa kunhan vastauksia tulee.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1024
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 11 Maalis 2013, 21:24

Oli jees iltapelikerta! Veto riitti hyvin kaikilla ja homma ei mennyt liian levottomaksi mistä kiitos ja plus :)
Tappeluitta jäätiin mutta roolipelillisesti sitäkin rikkaampaa, ensin ninjahommat ratkoen ja sitten eteenpäin! Jänniä hetkiä, aina vähän varpaillaan sai näiden "yksityisyrittäjien" kanssa olla mutta hyvät sopimukset saatiin :) Rahaa paloi mutta onneksi meidän Espoon karavaanille se ei ole ongelma ! Hallan iltakohtaus oli hieno, ja Titoksella oli kunnia olla mukana ! Pystin kuitenkin sivuummalla sillä spotin varaus oli selkeä. Sitten laivamatka Sakakabeen, ainakin osalla porukkaa. Tässä tuli se splitdaparty josta Pj vähän negaa liputti, mutta itse halusin pelaajana "tarjota" Hallalle ja Nazzelle (kuin myös Atelle ja Ismolle) vähän enemmän puhevalokeilaa. Titos on puhemies ja hommat ovat sujuneet pääosin hyvin, mutta tiedostan itsekin puhuvani 80+ prosenttia ajasta meidän puolelta. Jos tämä ei muita haittaa (enkä suoranaisesti yritä omia puheenvuoroja , tulee hahmopelaaja kombolta luonnostaan ^^') niin eihän siinä sitten mitään mutta saa rehellisesti aiheesta sanoa! Niin ja se amuletti.. :D jänniä aikoja, sillä Titos ei sitä aio ninjaklaanien välineeksi kaupata vaan tuhota mokoman. Toivottavasti suishenin heilautus Master Samurailta riittää :D
Kiitoksia!
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 454
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 16 Maalis 2013, 11:38

Erillainen ja hauska pelikerta! Tykkäsin erityisesti juuri tuosta Hallan ja Nassen kohtauksesta, kauppiaat ja aateliset kuulivat kunniansa. Nuo kolme apinaa katolla on kyllä jotenkin just niin...niiin...ninjoja. Epäluotettavia ihme hiippareita. Spivey yllätti hieman, hetken jo odotin jotain eeppistä viestiä joltain Jadevaltiaalta tyyliin "Sauron ja Palantirit" mutta oli se Spiveykin ihan kiva :)

Korubisnes vaikuttaa hämärältä, suosittelen sen heittämistä lähimpään Tuomivuoreen.
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 549
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Fantasiapelit Tampere

Re: Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 16 Maalis 2013, 15:50

Miksalvarez kirjoitti:Hallan iltakohtaus oli hieno..

Heh, kohtaus joka syntyi ihan vanhingossa. Huomasin tykkääväni tästä "palkkasoturista" ja hälle kehittyi vähän jopa luonnetta ja tavoitteita tossa pelaamisen lomassa. Hallan käytös taas tapaamisessa oli sellainen, että heti keksin siitä linkin hahmojen välille. Eli tein oivalluksen joka olisi pitänyt tehdä jo kauan aikaa sitten, mikä vähän harmittaa. Ette tajuu tätä viel mutta ehkä avaan tätä kun kampanja on saavuttanut loppunsa. :P En ole taaskaan tyytyväinen itseeni.

Hallaa oli kiva kuitenkin haastaa tollai epävirallisessa ympäsristössä, jossa "mokaaminen" ei johda koko tehtävän epäonnistumiseen. :P Ehkä Halla voi nyt purkaa turhautumistaan Kincaidiin ja voi keskittyä olemaan asiallinen muualla ;)

Miksalvarez kirjoitti:Tässä tuli se splitdaparty josta Pj vähän negaa liputti

Tarkoitus ei ollut negatiivisella asenteella liikenteessä vaan vain varoittaa, että kohtaus voi viedä jonkin aikaa. Toisaalta saatoitte hyvin tiedostaa tuon jo ilman mun varoitusta mutta päätin olla selkeä oman visioni kanssa. Mulla ei myöskään ollut mitään suunniteltua tekemistä niille, jotka jäi Enganokaan. Hyvin keksitte sitä toisaalta itse ja myös tuotin itse sisältöä aiheesta, joten varoitus liene hieman turha.

Miksalvarez kirjoitti:halusin pelaajana "tarjota" Hallalle ja Nazzelle (kuin myös Atelle ja Ismolle) vähän enemmän puhevalokeilaa. Titos on puhemies ja hommat ovat sujuneet pääosin hyvin, mutta tiedostan itsekin puhuvani 80+ prosenttia ajasta meidän puolelta.

Rosgakori kirjoitti:Tykkäsin erityisesti juuri tuosta Hallan ja Nassen kohtauksesta, kauppiaat ja aateliset kuulivat kunniansa.

Musta on siistiä, että tiedostat tuon itse että hoidat paljon teidän puhumisia ja haluut tarjota mahdollisuutta muille hoitaa juttuja. Tästä vinkki siis muille: jos Mikko tarjoaa teille mahdollisuutta käyttää ääntänne niin käyttäkää sitä. Myös silloin kun Mikko ei valokeilaa erikseen tarjoa niin ottakaa se. Varsinkin Ismoa ja Nazrakia kuulisi pelissä enemmän äänessä eph:iden kanssa, viime pelikerta vähän tasoitti tilannetta (Spivey&Sakakaben neuvottelut).

Kohtaus oli kyllä kiva, muutamia noista aatelisista/kauppiaista voi luonteensa pohjalta tunnistaa peleistä/tv-sarjoista. Ne kun on parhaita paikkoja lainailla juttuja. (Kauppias Noroi on näistä helpoin).

Miksalvarez kirjoitti:Niin ja se amuletti.. jänniä aikoja, sillä Titos ei sitä aio ninjaklaanien välineeksi kaupata vaan tuhota mokoman.

Rosgakori kirjoitti:Korubisnes vaikuttaa hämärältä, suosittelen sen heittämistä lähimpään Tuomivuoreen.

Muahahaaaah. Saa nähä miten amuletin kanssa käy, Titokselle näkisin tässä jännän haasteen: "Jos haluat testata miehen luonnetta, anna hänelle valtaa." ;) Aten kommentti on sikäli ihan osuva, koska Minkaissa sijaitsee kolme erittäin aktiivista tulivuorta, jotka tunnetaan nimellä "Kolme Tulta".

All in all. Hyvä pelikerta, jossa oltiin niin sanotusti asian ytimessä. Toimi hyvin tollaisena iltapelikertana, jossa oli paljon tunnelmaa. Heittelin mukaan kaikkea kummallista ja omaa (Kincaid, Spivey, jne) mikä lisäs fiilistä tästä. Kivaa tuntea oma pelinsä ja pelaajansa niin hyvin, että voi lennosta lisäillä juttuja mukaan. Nähdään taas pian pelipöydän ääressä. Kommentoikaa takaisin, jos mun kommenteissa oli jotain hassua/selvennettävää/väärää. (:
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1024
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 16 Huhti 2013, 19:33

Kas niin, tasan kuukausi viime kommentista täällä joten Alvarez käy bumptoimeen.
Tykkäsin pelikerrasta! Itsellä meni hetki päästä taas Titokseen kiinni pikku tauon jälkeen mutta kyllä se sieltä taas löytyi alun kangertelun jälkeen. Myös olin hieman hukassa sen suhteen mihin oltiin tarkalleen jääty, oma moka kun en ollut käynyt mekanismissa. Huomaa kuinka paljon se tekee että voi omaan tahtiin recapata touhua !
Ensin ropetus sitten taistelu - periaate oli taas hauskaa. Vähän avoimesti "Varakuvernööri" meille majapaikan suhteen tiedot heitti, Titos oli jo valmistautunut vähän asiaa kaivelemaan. Mutta bueno näin ja sekavissa mielialoissa murhatyöhön!
Kisa majalle oli vähän kummallinen sikäli että lopputulos oli näinkin hyvä. Siis ettei kukaan nähnyt porukkaamme esim kyläläisistä majan vieressä (tai sitten oltiin vaan hemmetin stealthy :D) ja koko homma tapahtui aika äkkiä. Toisaalta pelaajat olivat (harvinaisesti) hieman neuvottomia "miten edistää asiaa" suhteen joten ihan hyvä näin.
Takeltelujen jälkeen sisään majaan ja siellä homma meni taas timantiksi. Loistavaa scoutausta ja eeppistä paskat housuissa kyttäämistä kun sisään kävelee Sennakan kanssa Krouvin Oni :D Samurai sängyn alla ja neidot kaapissa, ninja katosta katsellen. Tästähän saisi aloittelevan japanibändin sinkkulyriikat. Sitten kun action alkoi homma oli loistavaa. Letaaleja tappeluja ja vihdoin samuraita myös vastapuolelle. Sennakan pako oli myös tyylikäs, Mikko jäi ihmettelemään miksi tyyppi jäi edelleen hoodeille mutta ehkä hänellä oli syynsä (tai varoitus on jo mennyt eteenpäin)
Titos ja Mikko olivat vaan varmoja että kun assasinaatio meni nimikkeen olisi mies karkauksen jälkeen jo kaukana.
Mutta homma etenee, käskynhaltijat vaihtuvat ja nostoväen uskollisuus on euron veroista valuuttaa.
Tästä on hyvä jatkaa :)
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 454
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 16 Huhti 2013, 19:36

Nimikkeen=munilleen, autokorrektin paholainen ja puhelimella en pääse korjaamaan :D
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 454
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 16 Huhti 2013, 20:34

Se oli mainio pelikerta! Päästiin viitoskirja lähes loppuun, Sennaka suolistettiin ja hommat etenee! Alussa oli vähän kankeaa, mutta ei mikään ihme. Ja tästä päästiin kyllä yli kun päästiin Itsurun kanssa juttelemaan. Hemmetin Kincade minua vainoaa, oi miksi, oi miksi! Hirveällä pullalla päästiin ennen muita huudeille, ja ihan hyvä suunnitelma meillä olikin. Teoriassa...kai. *sigh* Another proud moment for our little group.

Ninja kattoparruissa, Bardit kaapissa ja Samurai kerää pölyä petin allla. Töissä oli tänään vähän vaikea olla nauramatta kun tuon sanoi. Tilanteessa oli vähän jotain tuttua: Vähän tämmönen oli olo kaapissa ainakin kun Sennaka ja Iso poika tulee tupaan. Ja sit ne lähti karkuun.

Hirveä buffipäivä oli tänään, ois voinut vähän kasvattaa miekan lumousta huotralla, mutta unohtui samaan syssyyn Furious Focuksen kanssa. Oni kaatui kuitenkin yhtesipelillä ja Sennaka hirveällä väännöllä. Tehtävä jatkuu!
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 549
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Fantasiapelit Tampere

Re: Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 17 Huhti 2013, 17:23

Kiitos Miksalle ja Atelle kommenteista, poimin joitain yksittäisiä juttuja teidän kommenteista ja heitän joitain ajatuksia niistä.

Miksalvarez kirjoitti:Ensin ropetus sitten taistelu - periaate oli taas hauskaa.

Mie en tykkää aloittaa peliä taisteluilla. En tiijä mikä siinä on mutta mie en vaan tykkää. Vaikka cliffhängerit on kivoja niin sellainen "taistelu alkaa mutta pelaamme sen vasta seuraavalla kertaa"-tyyppinen ratkaisu ei ole mun mieleen pj:nä. Joskus se toimii, kuten jotkut teistä saattaa muistaa aiemmista kamppiksista, mutta pääosin en tykkää. Oma fiilis on, että pelikerran fokus on silloin väärä. Hauskaa, että huomaist tän preferenssin, toisaalta tarinakin vaati ensin roolipelausta joten sikäli suotta selittelen.

Miksalvarez kirjoitti:Vähän avoimesti "Varakuvernööri" meille majapaikan suhteen tiedot heitti, Titos oli jo valmistautunut vähän asiaa kaivelemaan.

Njoo, pikkuveli oli myös hyvin kyllästynyt tilanteeseen joka oli veljen syytä. :P Ajattelin, että Itsuru olisi helpompi keskustelukumppani kuin Kolme Apinaa, joiden kanssa sai koko ajan olla varpaillaan niin tuli tollanen kohtuullisen suora ja avoin kaveri tuosta Itsurusta. Ja eikös ne ominaisuudet tee siittä hyvän kuvernöörin. ;)

Miksalvarez kirjoitti:Kisa majalle oli vähän kummallinen sikäli että lopputulos oli näinkin hyvä. Siis ettei kukaan nähnyt porukkaamme esim kyläläisistä majan vieressä..

Rosgakori kirjoitti:Hirveällä pullalla päästiin ennen muita huudeille, ja ihan hyvä suunnitelma meillä olikin. Teoriassa...kai. *sigh* Another proud moment for our little group.

No päätin tehdä ihan selvän syrjähypyn valmiista juonesta ja antaa teille mahdollisuuden hyvillä ideoilla saavuttaa haluamanne tavoitteen. Pääasia oli siis siinä, että riittävän hyvät ideat olisivat antaneet teidän saapua ennen Sennakaa metsästysmajalle. Tilanne taisi tulla hieman yllätyksenä kun aivan huippumahtavia ideoita ei tullut, ajattelin että kerran olisi voinut antaa teidän hoitaa juttuja ilman nopparallia, vähän tuohon tapaan kun se meni. Ehkä teidän ryhmä kokoonpano on kuitenkin sellainen ettei ainakaan tollaisissa eräilyhaasteissa teillä ole mitään erikoisjippoja käytössä, verrattuna johonkin samooja-druidi-velho -tiimiin. Noh tulipahan kokeiltua.

Majalle pääsitte helposti siksi, että musta se etäisyys oli sen verran paljon (1000-1300 jalkaa, vähän riippui miten laski) ettei siellä puunhakkaajien kämpiltä ollut mitään tsäänsejä huomata teitä kun hylkäsitte ratsutkin metsään. Kuitenkin jokaisesta kymmenestä jalasta tulee perceptionin dc nousee +1 (eli tässä tapauksessa jotain +100 ja +130 dc:hen väliltä, näkyvillä olevan hahmon havaitsemisen DC on 0). Siksi saitte mennä noin rauhassa, en uskonut teidän kulkevan kovin läheltä puunhakkaajien mökkejä, joten DC oli koko ajan melko korkea.

Miksalvarez kirjoitti:Loistavaa scoutausta ja eeppistä paskat housuissa kyttäämistä kun sisään kävelee Sennakan kanssa Krouvin Oni. Samurai sängyn alla ja neidot kaapissa, ninja katosta katsellen.

Rosgakori kirjoitti:Ninja kattoparruissa, Bardit kaapissa ja Samurai kerää pölyä petin allla. Töissä oli tänään vähän vaikea olla nauramatta kun tuon sanoi. Tilanteessa oli vähän jotain tuttua: Vähän tämmönen oli olo kaapissa ainakin kun Sennaka ja Iso poika tulee tupaan. Ja sit ne lähti karkuun.

Rosgakori kirjoitti:Oni kaatui kuitenkin yhtesipelillä ja Sennaka hirveällä väännöllä.

Miksalvarez kirjoitti:Letaaleja tappeluja ja vihdoin samuraita myös vastapuolelle.

Joo tää oli kyll mahtava kohtaus, harvoin on pelin sisäisten juttujen takia ollut näin hauskaa, että sai vedet silmissä nauraa. Heti totesin, että kannatti antaa teidän saapua majalle ennen tuota Sennakan porukkaa, tuskin näin hauskaa olisi ollut muutoin. Taistelut oli tiukkoja ja mielestäni aika vaihtelevia, voitte olla eri mieltä kanssani. Oli kivaa juoksuttaa periaatteessa kolme tiivistä tappelua teitä vastaan tollai putkessa, haasteen lisääntyessä pikku hiljaa. Taistelu Sennakaa vastaan oli sitten taas vähän tiukemmasta päästä, pahoittelut ominaisuuksien sotkemisesta. Lyhyesti: olin lukenut sen oikein ja käytin LÄHES oikein. :P Seuraavalla kertaa oikein, näitä sattuu.

Miksalvarez kirjoitti:Sennakan pako oli myös tyylikäs, Mikko jäi ihmettelemään miksi tyyppi jäi edelleen hoodeille mutta ehkä hänellä oli syynsä (tai varoitus on jo mennyt eteenpäin). Titos ja Mikko olivat vaan varmoja että kun assasinaatio meni munilleen olisi mies karkauksen jälkeen jo kaukana.

Ehkä jonkinlainen selitys on se, että oni teki loitsun, ei Sennaka. ;) Oni siirsi Sennakan turvaan, henkivartijoiden taakse, josta pystyttiin komentamaan Taifuunit taisteluun. Puolialastonta kuvernööriä ei esitellä 100 sotilaalle vaan hälytyksen jälkeen odotellaan, että tukijoukot saapuu paikalle. Nyt niin ei kuitenkaan käynyt koska Itsurun joukot. Toisaalta eihän noista onien aivotuksista koskaan tiedä.

Miksalvarez kirjoitti:Mutta homma etenee, käskynhaltijat vaihtuvat ja nostoväen uskollisuus on euron veroista valuuttaa.

Ohan ne uskollisia, istuvalle kuvernöörille. Ei kukaan kumartele kuolleille. ;)
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1024
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 17 Huhti 2013, 17:41

Tykkäsin pelikerrasta, melkein puolentoista kuukauden tauon jälkeen tää oli taas huippua touhua. Tauko oli vähän turhan pitkä, meni itselläkin hetki siihen että pääsi taas hommasta kiinni. Onneksi kuitenkin pelikerran raamit oli aika selkeät niin ei mitään alisuorittamista tullut omalta puolelta, ainakaan pahemmin. Musta myös pelin fokus pysyi hyvin pelissä eikä tauko tuonut sellasta turhaa off-game puhetta peliin, mistä kehut tietty teille. Tykkäsin teidän esityksestä (koska en tykkäisi mutta silti!), jotenkin esimerkiksi teille on kiva vetää tappelukohtauksia kun niissä tapahtuu kaikkea muutakin kuin nopan heittoa. Itse voisin tietty panostaa myös vihollisten toimintaa samalla tapaa, Sennakalla ja samurailla hieman oli jo yritystä tuoda omaa luonnettaan taisteluun. Oni taas jäi turhaksi mylvijäksi ja yamabushi tengut taas musta tosi tylsiksi, vaikka tekivät tyylikkään paluun ensimmäisestä kirjasta. Olis voinut kehitellä jotain niillekkin.

Pelikerran parhauksia:
"Samurait on stormtrooppereita"
"Haluun healbotin"
"00.00-00.36"
"Kai se Sennaka nyt edes kylpee yksin.."
"Oni varmaan pesee sen selän.."
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1024
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 03 Touko 2013, 14:23

Selänpesijä oni teki paluun tälläkin pelikerralla... Musta on siistiä miten in-game jutuissa saamme revittyä huumoria.

Mie lasken tämän viikon pelikerrat samaksi pelikerraksi, maanantainen oli pitkä prologi eiliselle. Ei vaan, kaksi hyvin mieluisaa pelikertaa joihin mahtui paljon hyvää sisältöä. Ensimmäinen osa oli puhtaasti suunnittelua ja hahmojen välistä interraktiota, mikä teidän kanssa on aina riemullista toimintaa. Musta oli huvittavaa miten pitkään pystyitte miettimään seuraavaa siirtoa ottamatta huomioon Itsurua, jolla oli kans isoja muutoksia edessään. Mutta Seinaru Heikikoon palaaminen oli todella mieleistä, osittain iso haaste mulle mutta mieluisaa silti. Haaste siksi, että viimeksi Shalelua, Koyaa, Spiveytä, Ulfia ja muita tuttuja kasvoja on tullut pelattua kunnolla tammikuun alussa eli tollanen neljän kuukauden tauko. Okei Spivey ja Koya vähän viestitteli matkan aikana mutta silti. Hetki kesti ennen kuin pääsi kiinni ja oikeastaan vasta eilisellä pelikerralla oikeasti pääsi taas kiinni heihin. Spiveyn ääni on vähän kadonnut muutenkin ensi esiintymisen jälkeen, antakaa anteeksi.

Taistelu ei tosiaan olisi tuossa muodossa olisi ollut tunnissa ohitse, joten ihan hyvä että siirrettiin toiseen ajanhetkeen. Maanantaina tuo ei olisi ollut näin eeppinen eeppos vaan paljon suorempi ja "tylsempi". Tämä Helmien Syvänne-klooni toimi varsin hyvin, taisi siellä jengi käydä ihan lähellä kuolemaakin. Apujoukkojen juoksuttaminen kentälle oli hauskaa, toivottavasti ei tuntunut siltä että koitan teitä pelastaa tilanteesta vaan luonnolliselta ja loogiselta kun liittolaisten luona olitte. Sellainen "te ette ole yksin"-fiilis oli tarkoitus aiheuttaa kun jengiä hyppi paikalle. Ootte kuitenkin tähän asti aika pitkälti yksin hoitaneet juttuja niin tässä saitte taistella rinnakkain eph:iden kanssa. Tuli yai on mun suosikki oneja koskaan, tyylikäs ja vaarallinen. Oli kivaa myös esitellä uusi oni-tyyppi teille näin hienossa taistelussa. Pärjäsitte hienosti, osaatte tuoda tarina-elementtejä hyvin taisteluihin.

Kokonaisuutena musta nää kaksi pelikertaa oli näyttävä, erinomainen ja toimiva päätös Kunnian Vuoksi-kirjalle. Onhan noita juonia vieläkin auki mutta jos seuraavalla kertaa saatais teidät jo Kasaihin niin olis kyll nättiä.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1024
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 03 Touko 2013, 19:53

"Eikö sillä ressulla ole edes DR:ää?"

Pelikerran paras lausahdus, vaikkakin ilta oli täynnä hyviä heittoja ja mainioita huomautuksia! Mahtava, omalta osaltani myös täysin puskasta tullut hyökkäys joka haastoi taas ajattelemaan erilailla tilanteissa! TuliYai oli hienoa ja äijä vastustaja, sääli ettei Halla saanut tilaisuutta tapella sen kanssa. Noooh, mutta olipahan Atamahutat. Kovia äijiä, ihan tämän kaliiperin hyökkäystä ei olla koettukkaan vielä. Se Tulinen tuhkapilvi olis ollut meillekin aika ikävä. Hallan laulun barbaarit tuli taas liian myöhään, varmaan olis +3/+3 laulu auttanut vähän taistelun aikana. Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin ja Kunnian Vuoksi on iskenyt yli tämän maan vailla kunniaa.
Ensi kerralla sitten Kasai!!
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 549
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Fantasiapelit Tampere

Re: Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 06 Touko 2013, 09:47

Kyllä kyllä, kommentoin nyt vastoin periaatettani sillä oli sen verran hauska pelikerta parts I ja II :) Kieltämättä Rosgan ja Ismon kommentti oli legendaarinen "Taistelun alussa mietitään että *'ttu me kuollaan, nyt lopussa 'eikö sillä ressukalla ole edes DR:ää' " :D loistavaa!
Kirjan loppuunnitominen on aina jees, mutta Alvarezin on tunnustettava että en uskonut enää eeppisen loppumätön iskevän kuin maanantai. Noh, onni niille joilla on aina panssari päällä ;D
Ennen sitä hyvää ropetusta ja jo píentä Kasai invasionin suunnittelua. Sitten ilmestyy Sadepilvi ja Valkoinen Aave.. Hetkonen, mitäs nyt ?
Kunnon taistelohan siitä saatiin, ja kuten PJ totesikin että harvemmin pyöritetään yli kymmenelle yksilölle combattia. Sujui kuitenkin ihan mukavasti (vaikka aikaa vietettiinkin kanveesissa) siis sujuvuudenkin puolesta eikä vain taistelutehon :D Siitä meille on harvemmin ollut ongelmaa. Onit kyllä käyttivät ympäristöä armotta hyväksi, siitä propsit PJ:lle.
Ilman apujoukkoa olisivat sankarit jälleen kuukahtaneet, joten ihan hyvää muistutusta siltäkin saralta ettemme ole kuolemattomia kuitenkaan :)
Ei muuta kuin jatkoa :)!
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 454
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Jadevaltias: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 10 Touko 2013, 12:22

Hellurei!
Ei elämää suurempia kommenteja täältä, sanotaanko näin että meille tyypillinen pelikerta :D. Rahaa tuhlattiin ja sosiaalisia suhteita ylläpidettiin. Ismon kanssa naureskelimme, että joku muu porukka voisi kuitata saman mitä teimme eilen <10 minuutissa, mutta tietenkin meidän tapamme on parempi ja mieluisampi. Homma alkaa selkeästi lähestyä sitä finalea mitä on pedattu Tyrskyvallista lähtien.
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 454
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

EdellinenSeuraava

Paluu Roolipelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron