Sivu 1/4

Kalloja & Kahleita: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiLähetetty: 02 Loka 2013, 16:05
Kirjoittaja Rosgakori
Tuosta vähän teemaan sopivaa musiikkia.

"Orjia! Orjia olette te kaikki maar! Jok'ikinen Kahleiden poika on kymmenen teitin kuppaisten pirujen arvoinen ja jokainen Kapteeni selviää jokaisest teitin sloopista ja kadottaa ne myrskyyn! Me ryöväämme hopeareittejänne, viemme kaikki hopealantit jossa sen Abrogailin pärstä on ja kuskaamme ne takas kotisatamaan jossa juomme ja juhlimme kunnes meri meidät nielaisee! Mie olen valmis tanssiini Besmaran kanssa, en kadu vapaata elämääni aalloilla. Kuolleet ovat parempaa ryyppyseuraa kuin kukaan teistä kalkkinaamaisista pirunorjista! !"
-Vapaakapteeni Wilhelm Wachen viimeiset sanat ennen hirttämistä.


Kahleet ovat saaristo etelän merillä Garundin mantereen länsipuolella. Se tunnettaan yhdestä asiastamerirosvoista. Hurrikaanikuningas ja hänen piraattihovinsa hallitsee tätä levotonta seutua, jossa piraattiruhtinaat kilpailevat maineesta ja mammonasta. Jopa alhaisin juoppo tai messipoika voi unelmoida omasta laivasta ja mahdollisuudesta olla huipulla. Merirosvous ei ole vain tuhoamista ja väkivaltaa ihannoiville- laivalla saavat monet yhteiskuntaluokkansa rajoittamat aivan uuden vapauden. Monet heistä eivät selviydy kauaa, sillä Kahleiden saaristossa varomattomasti seilaavat joutuvat helposti muiden piraattien kynsiin, kannibaalien uhreiksi tai vaipuvat meren synkkään syleilyyn ikiajoiksi. Kaikki eivät nouse laivalle omasta tahdostaan, mutta voivat nuosta sieltä merirosvojen tarinoiden sankareiksi ja ottaa sen minkä heille tarjotaan. Vain taivaanranta on rajana...

KALLOJA & KAHLEITA on uusi Pathfinder-kamppanja joka alkaa piakoin. Tässä hieman sääntöpolitiikkaa jota seurata hahmonteossa:

-20 -pisteen ostolla statit.
-HP:t kuin Pathfinder Societyssa, koskee niin hahmoja kuin näiden lemmikkejä.
-CRB:n perusrodut käytössä +Tiefling*. APG:n variantit rotumuunnokset ja favored class-bonukset käytössä kun niistä neuvottelee PJ:n kanssa.
-CRB ja APG käytössä sinällään, UC:sta Ninja ja UM:sta Magus. Arkkityypit kaikki käytössä, paitsi Master Summoner, Evolutionist ja Antipaladin. Kaikki Pathfinder Companion-kirjojen sisältöä saa käyttää GM:än luvalla.
-2 traittia: yksi kamppanjatrait Player's Guidesta, yksi jostain muualta.
-Alkuraha kaikilla 150 kultarahaa. Taikaesineitä ei voi ostaa alkurahalla. KAIKKI ESINEET kirjoitetaan erilliselle lomakkeelle.

*Tiefling seuraavilla muutoksilla: EI Darkness-spell-like abilitya. Tilalle saa joko cantripin spell-like abilityna tai Bite attackin (1d4, secondary attack).

Kirjoittakaa Hahmotaustatarinat mulle YV:llä SUUNNITTELUKERRAN JÄLKEEN. Peruskonsepteista ja muista keskustellaan suunnittelukerralla joko Maanantaina 7.10.

Re: Kalloja & Kahleita: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiLähetetty: 05 Loka 2013, 18:31
Kirjoittaja Blue_Hill
Kysymyksiä pj:lle ja vastauksia pelaajille. Facebook-keskustelussa esiin nousseita ja mieltä askarruttavia. Noita kysymyksiä on vaikeaa löytää fb:stä joten siirrä niitä tänne. Atte voi vastailla joko täällä tai sit maanantaina suunnittelupelikerralla.

-Mikä on politiikka combat maneuverien kanssa? Kuten sääntökirja sanoo vai onko house ruleja? (köhköhJadevaltiasköhköh)

-Entäs improved fiittien ottamiseen? Tarvitsenko combat expertisen ottaakseni improved tripin? Tai power attackin ottaakseni improved sunderin?

-Onko jotain fiittejä/loitsuja, jotka on automaattisesti bännilistalla?

-Mitenkä paljon alignmentia tuijotellaan pelissä?

-Mitä kirjoitetusta taustasta tulisi tulla esille? Ilmeisesti se ei ole automaattista tietoa muille hahmoille vaikka ehkä pelaajille? (perhe, syy olla merillä, viholliset, suku viidenteen polveen asti vai hahmon luonne/kasvukohdat?)

Sellaista. Maanantaita odotellen.

Re: Kalloja & Kahleita: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiLähetetty: 05 Loka 2013, 21:31
Kirjoittaja Viiksu
Blue_Hill kirjoitti:-Mitä kirjoitetusta taustasta tulisi tulla esille? Ilmeisesti se ei ole automaattista tietoa muille hahmoille vaikka ehkä pelaajille? (perhe, syy olla merillä, viholliset, suku viidenteen polveen asti vai hahmon luonne/kasvukohdat?)


Nyt kun Antti otti tämän esille niin pakko kommentoida. Omasta mielestäni olisi erittäin mieluista, etteivät PC't ja pelaajat tietäisi toistensa taustasta juurikaan mitään. Tällä saataisiin stimuloitua keskustelua ja roolipelausta tutustuttaessa. PJ nyt tietenkin tietäisi mistä tyypit ovat jne. Tässä siis vain omia aatoksiani.

Re: Kalloja & Kahleita: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiLähetetty: 05 Loka 2013, 22:19
Kirjoittaja Blue_Hill
Ismo kirjoitti:Nyt kun Antti otti tämän esille niin pakko kommentoida. Omasta mielestäni olisi erittäin mieluista, etteivät PC't ja pelaajat tietäisi toistensa taustasta juurikaan mitään. Tällä saataisiin stimuloitua keskustelua ja roolipelausta tutustuttaessa. PJ nyt tietenkin tietäisi mistä tyypit ovat jne. Tässä siis vain omia aatoksiani.

Olen Ismon kanssa samoilla linjoilla, siksi oikeastaan tuon tuohon muotoilinkin. Musta olis siistiä, että parin ekan pelikerran aikana nähään vähän ekstra vaivaa siinä että opitaan tuntemaan toistemme hahmot in-game ja sit vasta myöhemmin tuodaan näytille nuo taustat. Samalla ehkä helpottaa taustan kirjoittamista, koska se ei voi olla kovin pitkä: minkä verran oikeasti kertoisit suullisesti tarinaa menneisyydestäsi?

Tietty ongelmaksi tulee se, jos joku ei halua kertoa tarinaansa mutta musta tää on pelisopimuksellinen asia. Jos maanantaina päätetään, että taustat tulee muille pelaajille ja hahmoille pelin sisällä jossain muodossa niin musta pelaajien pitää asennoitua siihen että tämä tavoite täytetään. Kirjoittaa vaikka valmiit repliikit jos ei muuten luonnistu. :)

Re: Kalloja & Kahleita: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiLähetetty: 05 Loka 2013, 23:55
Kirjoittaja Rosgakori
Blue_Hill kirjoitti:
Ismo kirjoitti:Nyt kun Antti otti tämän esille niin pakko kommentoida. Omasta mielestäni olisi erittäin mieluista, etteivät PC't ja pelaajat tietäisi toistensa taustasta juurikaan mitään. Tällä saataisiin stimuloitua keskustelua ja roolipelausta tutustuttaessa. PJ nyt tietenkin tietäisi mistä tyypit ovat jne. Tässä siis vain omia aatoksiani.

)


Kyyyllähän tuo voisi onnistua, kysytään vielä veljesten mielipidettä tästä. En ole ideaa vastaan laisinkaan. Siinä tapauksessa hahmotaustoja ei tule tänne vaan yv:llä mulle.

Re: Kalloja & Kahleita: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiLähetetty: 06 Loka 2013, 00:04
Kirjoittaja Miksalvarez
Tälleen kampanjaan osallistumattoman kommentti ennen kuin Kallojen & Kahleiden ketjut silmiltäni sulkeutuvat kunnes itse olen mukana tahdon vaan toivottaa hyviä pelejä ja aina niin jännittävää uuden kamppiksen alkua. On se vaan aina nättiä ^^

Re: Kalloja & Kahleita: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiLähetetty: 06 Loka 2013, 19:34
Kirjoittaja Visa
Juu ei kai niitä taustoja tarvitse ylen huudella ainakaan kaikille. Jos taustoihin sopii niin onhan jotkut pj:t voineet tavata.

Miksi improved feattien vaatimukste ohitettaisiin? :P Noo, eipä sen kai niin tarkkaa oo.

Sit pitäs keksiä vielä joku hahmo. En oikein osaa roolipelaamisen kannalta keksiä mitään. Ehkä tuo pelaajan oppaan lukeminen auttaisi.

Re: Kalloja & Kahleita: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiLähetetty: 06 Loka 2013, 20:00
Kirjoittaja Blue_Hill
Visa kirjoitti:Miksi improved feattien vaatimukste ohitettaisiin? :P

Siksi, että Combat Extertise vaatii Int 13 jotta sen voi ottaa ja se saattaa olla aika iso rajoitus joillekkin ammateille (munkki, paladiini, jotkut muut melee classit?) ja sitten jää ilman niiden riemuja. Tosin jos käytetään tuota house rulea, että vain epäonnistuminen tarjoaa aoo:n niin sillon ei ole väliä suuntaan tai toiseen. Ton house rulen tavoitteena oli saada yrittää hienoja juttuja ilman automaattista rangaistusta yrittämisestä (ts. munkkini yrittää viedä vihollisen vyöltä macguffinin, vihollinen saa vaparin koska en omista yhtä fiittiä.. Miksi edes yrittäisin? House rulella taas homma on loogisempaa: kun onnistuu niin ei tule vaparia ja homma on hauskaa. Fiitistä on edelleen hyötyä, koska +2 ja epäonnistumisvaparin poisto).

Visa kirjoitti:Ehkä tuo pelaajan oppaan lukeminen auttaisi.

Ehkä. :)

Re: Kalloja & Kahleita: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiLähetetty: 07 Loka 2013, 13:26
Kirjoittaja Rosgakori
Hiiohoi! Mekanismissa nyt Kalloja & Kahleita-sanastoa! Tällä hetkellä lähinnä Kahleiden saariston tärkeimmät alueet, lisää tulee.

Re: Kalloja & Kahleita: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiLähetetty: 07 Loka 2013, 23:30
Kirjoittaja Rosgakori
Blue_Hill kirjoitti:
-Mikä on politiikka combat maneuverien kanssa? Kuten sääntökirja sanoo vai onko house ruleja? (köhköhJadevaltiasköhköh)

-Entäs improved fiittien ottamiseen? Tarvitsenko combat expertisen ottaakseni improved tripin? Tai power attackin ottaakseni improved sunderin?

-Onko jotain fiittejä/loitsuja, jotka on automaattisesti bännilistalla?

-Mitenkä paljon alignmentia tuijotellaan pelissä?

-Mitä kirjoitetusta taustasta tulisi tulla esille? Ilmeisesti se ei ole automaattista tietoa muille hahmoille vaikka ehkä pelaajille? (perhe, syy olla merillä, viholliset, suku viidenteen polveen asti vai hahmon luonne/kasvukohdat?)


1-2. House rule voimassa-ei vaatimuksia paitsi Greater-featteja ottessa.

3. Butterfly Sting. Muuten kaikki käytössä yleisesti.

4. Ei likaa. Alingment toimii loitsujen tehoja tarkkaillessa.

5. Motivaatio merirosvoudelle, miten päädyit Turmasatamaan, oletko kotoisin Kahleilta vai muualta? Onko perhettä/ystäviä/vihollisia? Luonne? Ei mitään pahuuden ja tappamisen palvojia, muttei mitään altruistisia hyväntekijöitään. Kunniaa ja mainetta kaipaavia opportunisteja.

Eli nämä mitä tänään pohdittiin!

Re: Kalloja & Kahleita: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiLähetetty: 12 Loka 2013, 12:16
Kirjoittaja Blue_Hill
Hei toverit! Mekanismi-sivun päivittäminen seikkailujen osalta on tällä hetkellä mun duuni, koska haluan tehdä sitä. Haluaisin tuonne sivuille myös meidän hahmot ihasteltaviksi ihan statteja myöden. Alla on tyhjä pohja, joka sisältää Mekanismin vaatimat muotoilut jotta sivu näyttää kivalta. Älkää koskeko muotoiluihin mutta täyttäkää hahmonne tiedot tuohon pohjaan ja lähettäkää mulle yv:nä. Ok? Joskus saatan pyytää päivitystä aiheesta tai kysyä miten tilanne on muuttunut. Kuhan ollaan tutustuttu in-game kunnolla, lisäilen myös teidän hahmojen tunnettua taustaa stattien kaveriksi tuonne sivulle. Roku löytyy stattien osalta jo kokonaan Mekanismista.

Vinkkejä: jos pohjassa on tupla-vinoviiva (\\), kirjoita teksti vinoviivojen vasemmalle puolelle (esim. "Init" +3\\), älä poista vinoviivoja. Kohtaan sex race class level ja alignment size type, korvaa nuo sanat vastaavilla tiedoilla. Rokun tiedoista voi ottaa mallia.

!! Nimi

->''Sitaatti/rivin konsepti/mitävaan''

Sex Race Class Level \\
Alignment Size Type
----
'''Init''' \\
'''Senses''' Perception
----
'''AC''' , touch , flat-footed ; (+ armor, + Dex)\\
'''hp'''\\
'''Fort''' , '''Ref''' , '''Will''' \\
'''Special Defenses'''
----
'''Speed''' \\
'''Melee''' \\
'''Melee''' \\
'''Ranged''' \\
'''Ranged''' \\
'''Special Attacks'''
----
'''Spells known'''\\
1st (x/day) ''spells'' \\
Cantrips/Orisons (at will) ''spells''
----
'''Str''' , '''Dex''' , '''Con''' , '''Int''' , '''Wis''' , '''Cha''' \\
'''Base Atk''' ; '''CMB''' ; '''CMD''' \\
'''Feats'''\\
'''Skills''' Skill +x (ranks)\\
'''Traits''' \\
'''Languages''' \\
'''SQ'''
----
'''On person'''\\
'''In backpack'''\\
'''Wealth'''\\
'''Encumbrance''' x lb. without backpack, x lb. with backpack (x lb. light/x lb. medium/x lb. heavy)
----
'''Notes'''


Ensimmäinen pelikerta Mekanismissa: Kaapatut

Re: Kalloja & Kahleita: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiLähetetty: 12 Loka 2013, 18:12
Kirjoittaja Pyry
Hiiohoi, tuossa olisi! Virheitä varmaan löytyy, mut ei varmaan mitään kauhean pahoja :)

!! Dario Crimwill

->''Ystävyys voi olla kultaakin kalliimpaa, mutta pidän silti yleensä enemmän kullasta''

Sex Race Class Level Male Human Cad 2\\
CN Medium Humanoid
----
'''Init''' +5\\
'''Senses''' Perception +0
----
'''AC''' , 14 , 12 ; (+ 2armor, +3 Dex, Dodge)\\
'''hp''' 18\\
'''Fort''' +3, '''Ref''' +3, '''Will''' +3 \\
'''Special Defenses''' None
----
'''Speed''' 30ft. \\
'''Melee''' Cutlass +5 (1d6+1/x2)\\
'''Melee''' Dagger +5 (1d4+1/x2) \\
'''Ranged''' \\
'''Ranged''' \\
'''Special Attacks'''
----
'''Spells known'''\\
1st (x/day) ''spells'' \\
Cantrips/Orisons (at will) ''spells''
----
'''Str''' 12, '''Dex''' 17, '''Con''' 12, '''Int''' 13, '''Wis''' 10, '''Cha''' 14\\
'''Base Atk'''2 ; '''CMB''' 3; '''CMD'''16 \\
'''Feats'' Dodge, Weapon Finesse, Quick Draw, Imp. Dirty Tricks\\
'''Skills''' Acrobatics +8 (2), Bluff +6 (1), Climb +5 (1), Diplomacy +7 (1), Intimidate +6 (1), Perform(Dance) +5 (2), Stealth +7 (1), Swim +5 (1)\\
'''Traits''' Reactionary, Barroom Talespinner\\
'''Languages''' Common, Varisia,\\
'''SQ'''
----
'''On person''' 2 Daggers\\
'''In backpack''' Cutlass\\
'''Wealth''' 55Gp\\
'''Encumbrance''' x lb. without backpack, x lb. with backpack (x lb. light/x lb. medium/x lb. heavy)
----
'''Notes'''

Re: Kalloja & Kahleita: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiLähetetty: 17 Loka 2013, 23:47
Kirjoittaja Blue_Hill
Muutoksia miehistössä on luettavissa Mekanismissa. Myös teidän hahmot löytyy sieltä, Moriania lukuun ottamatta.

Kunhan pelaajat ja pelinjohtaja ovat sitä mieltä, että hahmojen taustat ovat tulleet pelissä riittävästi esille, voidaan niitäkin lisäillä tuonne luettavaksi.

Re: Kalloja & Kahleita: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiLähetetty: 27 Loka 2013, 23:35
Kirjoittaja Rosgakori
Pelikerta-loottia!

Huorien Buduääri:
-1 Potion of Cure Moderate Wounds
-3 Mwk-tikaria
-Häämekko koristeltuna helmillä ja rubiineilla -400gp
-Valaanluinen korsetti helmiupotuksilla-20gp
-koruja n.1100 gp arvosta.

Kirskuristajien luola:

Suolasuvun Kuningatar:
-Kostonhimon Harppuuna, +1 returning harpoon jota voi heittää veden alla normaalisti. Tehty sarvivalaan sarvesta.
-wand of summon nature's ally II (/12)
-potion of cure moderate wounds
-3 mwk tikaria joista yksi hopeaa
-1 mwk kylmärautainen sirppi
-Kaiverrettu seremoninen sauva, arvo n.124 gp

-Hainleuka-koriste hopearenkailla, arvo n. 250 gp
-Valaanluusta tehtyjä kääröjä: alter self, black tentacles, blur, colour spray, daylight, enlarge person, hypnotism, slow, touch of idiocy ja vampiric touch
- 4x Hopeharkkoja, arvo yhteensä 100 gp
-4x +1 crossbow bolts
-lesser bracers of archery
-156 gp

Re: Kalloja & Kahleita: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiLähetetty: 29 Loka 2013, 00:07
Kirjoittaja Blue_Hill
Rosgakori kirjoitti:Pelikerta-loottia!

Huorien Buduääri:

-3 Mwk-tikaria Jaettu

Kirskuristajien luola:

Suolasuvun Kuningatar:
-Kostonhimon Harppuuna, +1 returning harpoon jota voi heittää veden alla normaalisti. Tehty sarvivalaan sarvesta. Mitaba?
-wand of summon nature's ally II (/12) Mitaba
-3 mwk tikaria joista yksi hopeaa Jakoa, kuka haluaa erikoismateriaalisen?
-1 mwk kylmärautainen sirppi Mitaba?

-4x +1 crossbow bolts Myyntiin? Haluaako joku?
-2*cure moderate wounds Rokulle kelpaa kyllä toinen, kuka muu kokee ottavansa paljon vahinkoa?


Poistin laivan huoltoon menneen omaisuuden, tuossa ehdotuksia noista jakamattomista. Atte heittänee tämän päiväisen pelikerran loottilot tänne pian näkyville.

Haluaisin myös päivittää Mekanismi-sivut teidän hahmojen osalta! Eli heittäkää tähän keskusteluun tai yv:llä mulle päivitetty versio hahmiksesta käyttäen aiempaa pohjaa. Vinkki, tuo pohja päivitettynä kannattaa tallentaa omalle koneelle niin käy tosi helposti muokkailu kun ei tarvitse joka kerta lähteä tyhjästä.

Re: Kalloja & Kahleita: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiLähetetty: 29 Loka 2013, 19:52
Kirjoittaja Visa
Harppuuuna olis kyllä aika äijä ase :) Ehkä pitää laittaa reenit pystyyn. Samoin se cold iron sickle olis aike druidy ase.

Re: Kalloja & Kahleita: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiLähetetty: 30 Marras 2013, 14:36
Kirjoittaja Blue_Hill
Tasonousujen mukana kaipaisin teiltä päivitettyjä versiota hahmolomakkeista tuonne Mekanismiin laitettavaksi. Ota siis hetki aikaa ja päivitä aiempi lomake ajantasalle ja pistä mulle yv:nä tai sähköpostilla, kumpaa suositkaan. Ajantasalla oleva nettilomake helpottaa esimerkiksi seuraavia tilanteita: a) jos oikea lomake katoaa/tuhoutuu/unohtuu niin et ole täysin vailla turvaa b) PJ voi tarkistaa hahmojen osaamista ja erilaisia valintoja kätevästi c) meiän kamppis-sivu näyttää kivalta kun on ajantasalla.

Pelikerta raportit tulevat tuonne asap, ehkä jo tänään lauantaina.

Re: Kalloja & Kahleita: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiLähetetty: 30 Marras 2013, 15:17
Kirjoittaja Pyry
Jaahas, elikkäs Darion päivitetyt tiedot!

!! Dario Crimwill

->''Ystävyys voi olla kultaakin kalliimpaa, mutta pidän silti yleensä enemmän kullasta''

Sex Race Class Level Male Human Cad 5\\
CN Medium Humanoid
----
'''Init''' +6\\
'''Senses''' Perception +1
----
'''AC''' , 19 , 12 ; (+ 3armor, +4 Dex, Dodge, natural armor +1)\\
'''hp''' 41\\
'''Fort''' +4, '''Ref''' +4, '''Will''' +2 \\
'''Special Defenses''' None
----
'''Speed''' 30ft. \\
'''Melee''' Cutlass +10 (1d6+1/x2)\\
'''Melee''' Dagger +10 (1d4+1/x2) \\
'''Ranged''' \\
'''Ranged''' \\
'''Special Attacks'''
----
'''Spells known'''\\
1st (x/day) ''spells'' \\
Cantrips/Orisons (at will) ''spells''
----
'''Str''' 12, '''Dex''' 18, '''Con''' 12, '''Int''' 13, '''Wis''' 10, '''Cha''' 14\\
'''Base Atk'''5 ; '''CMB''' 6(dirty tricks 9; '''CMD'''22 \\
'''Feats'' Dodge, Weapon Finesse, Quick Draw, Imp. Dirty Tricks, mobility, catch-off guard, spring attack, combat reflexes\\
'''Skills''' Acrobatics +11 (4), Bluff +7 (2), Climb +5 (1), Diplomacy +9 (3), Intimidate +6 (1), knowledge (engineering) +5 (1) perception +1 (1), Perform(Dance) +5 (2), profession (sailor) +4 (1), sleight of hand +8 (1) Stealth +12 (5), Swim +5 (1)\\
'''Traits''' Reactionary, Barroom Talespinner\\
'''Languages''' Common, Varisia,\\
'''SQ'''
----
'''On person''' 2 Daggers\\
'''In backpack''' Cutlass\\
'''Wealth''' 55Gp\\
'''Encumbrance''' x lb. without backpack, x lb. with backpack (x lb. light/x lb. medium/x lb. heavy)
----
'''Notes'''

Jees, en tiiä mihinkäs special abilitiesit pistetään, joten ne tulee ny! Dirty manouvers +1, payback

Re: Kalloja & Kahleita: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiLähetetty: 02 Joulu 2013, 16:28
Kirjoittaja Rosgakori
PLUNDERIN MYYMINEN.

Pistämpä nämä säännöt tänne vielä niin voi vähän ennakkoon vilkaista!

Plunderin myyminen tapahtuu kaupungeissa. Kaupungin koko vaikuttaa siihen, kuinka hyvän hinnan siitä saa. 1 plunderin hinta on noin 1000 gp:tä. Mitä pienenmpi kaupunki, sitä pienenmpi on plunderin arvo- tätä voi kuitenkin onnistuneella diplomacy/intimidate/profession:merchant-taidolla nostaa isommaksi:

kylän kokoluokka -Perushinta- Maximi tinkimismäärä

Thorp -10%(100 gp) - 20%(200gp)

Hamlet- 20%(200 gp) -30%(300gp)

Village- 30%(300 gp) -40%(400gp)

Small Town- 40%(400 gp) -60%(600gp)

Large Town- 60%(600 gp) -80%(800gp)

Small City- 80%(800 gp) -90%(900gp)

Large City- 90%(900 gp) -120%(1200)

Metropolis- 100%(1000 gp) -140%(1400gp)

Hahmoitukseen: Hiekkasärkkä on Small Town, Korvosa Large City ja Ricketyn Paja Village.

Olette siis saapuneet juuri Senghoriin, joka on onnekksenne Metropolis. Sieltä saatte siis täyden markkinahinnan lootista. Yhden plunderpisteen myymiseen menee päivä. Kaupungeilla voi olla rahaa, mutta harva kantaa monia tonneja rahaa mukana. Markkinahinnan kohottamisen DC on salaisuus, mutta vinkkinä se että mitä isompi kaupunki, sitä vaikemapaa se on.

Mutta! Plunderia ei ole kaikkea pakko myydä. Näin isossa kaupungissa teillä on hyvä mahdollisuus taas kasvattaa teidän infamya ja disreputea! Ennen kuin pelaaja heittää Infamy-checkin nostaakseen mainetta, voi hän tuhlata pisteen plunderia saadakseen +2 bonuksen per plunderpiste. Tarina on aina vakuuttavampi, kun joku ostelee drinkkejä ja leveilee saalillaan. Jos epäonnistut heitossa silti, voit käyttää välittömästi 3 pistettä plunderia häittäksesi uudestaan. Näin voi tehdä vain kerran päivässä.

Tällaista siis. Huomenna alkaa siis sellaiset merkkinat notta ei olla ennen nähty.

LOOTIT:

Gortus Sward, Pirun Polkan kapteeni
-Hakkaaja, +1 keen falcata.
-hyvintehty haarniskatakki (armored coat)

Komentaja Kyan Kain, Dominaattorin sotilaskomentaja.
-potion of fox's cunning
-Tuomio, +1 battleaxe
-Komentajan mantteli, cloak of resistance (tämä taisi jo mennä Dariolle?)

Re: Kalloja & Kahleita: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiLähetetty: 05 Joulu 2013, 14:03
Kirjoittaja Blue_Hill
Mitä ootan:
-Atelta ootan mun infopakettia suorittamastani tutkimuksesta Senghorissa.
-Visalta ja Ismolta tason viisi statteja laitettavaksi Mekanismiin.
-Seuraavaa pelikertaa

Lootti asiaa
Atelle jo mainitsin asiasta pelikerran jälkeen: kaikki muut saa kivaa loottia paitsi Roku. Kaikilla muilla on taika-aseet (jopa useampi) ja mahdollisuus kivoihin taika- tai erikoishaarniskoihin. Ei sillä että tämä haittaisi mua suuresti mutta jos kaikille sopii niin voisin jostain saaliista ottaa hieman suuremman osuuden tasoitukseksi (käyttäisin sen taikajuomiin, joista olisi Rokulle apua) tai sit vaan mahdollisuuden valita tulevista looteista ensimmäisenä sopivaa tavaraa itselleni (muutamia esineitä on mennyt hahmoilla "nopeat syö hitaat"-henkisesti). Siinä kohtaa kun koko muu porukka on taika-aseistettu alkaa munkki jäädä muista jälkeen (vaikka Roku kyllä tekee hyvin vahinkoa jos osuu, en kiellä) osumisessa ja sen sellaisessa. Tällänen pieni sivuhuomio mistä ei tarvi kenenkään mieltään pahoittaa.

Tulevaisuus
Mitä jengi meinaa ottaa tason seittemän fiittinä? Mulla kun ei ole mitään havaintoa siitä mitä ottaisin..