[RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

Keskustelut roolipeleistä ja pelatuista peleistä

[RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 28 Elo 2011, 01:36

Tässä aiemmat kommetit fb:stä:
Ismo Vulli
[RK] Kommentit pelikerroista

Elikkäs tänne kommentteja pelikerroista. Olisi mukava saada tietää kaikista pelikerroista jotain, niin tietää sitten parantaa seuraaville pelikerroille.
14. elokuuta kello 21:45 · Tykkää · · Tilaa

Atte Timonen
Jees.

Mainio aloitus, mutta kuten Ismolle jo sanoinkin niin enemmän olisi voitu kuvailla kylää ja tunnelmaa sielä. Kendran suru oli uskottavaa, samoin muidenkin ep-hahmojen tunteet oltiin hyvin vedetty. Vähän meni tämänpäiväiset sekoilut nopanheiton piikkiin, sillä oli ihan hyviä ideoita mutta ne valitettavasti sortuivat juuri niihin 1:siin (ja 20:siin jossain mielessä :D)

Se huura/kylmyysjuttu oli enemmänkin sellainen tunnelmanluontijuttu, ei niinkään mikään peliteknillinen haitta tai komedianlähde. Piste.
15. elokuuta kello 0:27 · Tykkää

Pyry Pesonen
Niinpä niin. ykköset ja kaksikymppiset tulivat väärissä paikoissa, väärille ihmisille D:
Atte tuossa sanoikin tuon päällimmäisen oleellisen. Juurikin tuo ensimmäinen "tappelu" oli aika kutkuttava omalla tavallaan. Zoroaster ei henkilökohtaisista syistä tuntenut armoa, vaikkei halunnut ketään tappavan (nopat pyöri, minkäs sille voi). Ehkä hänen ajatuksensa selviää muillekin jossain vaiheessa. Sepän hommat on bueno ja oon ihan tyytyväinen, että sain hommia!
Päiväkirjan tutkiminen oli oikeasti mielenkiintoinen kohta ja siitä seurannut sekoilu valekryptilla... (aloin juuri hymyillä livenä) Se menin erittäin loistavasti päin mäntyä etten sanoisi :D asiasta voi tulla seuraamuksia myöhemmin, ehkä pahempia kuin siinä tapauksessa jos asia olisi heti selvitetty, mutta turha jossittelu pois!
Miljöön tunnelma oli kyllä onnistuneesti luotu etten sanoisi ^^

Että hyvä suoritus Ismolta. gud, gud. Ainoa asia tosiaan, eli se mistä mainitsinkin, oli se, että siinä kun kaikki teki omia juttuja, niin kohdat pitkittyivät ehkä hieman ja sellainen voi jossain vaiheessa joitakin pitkästyttää, kun ei itse voi tehdä mitään.
Ei ole kyllä pj:n vika kokonaan, kun kaikki tahtoivat tehdä omiaan (mikä ei sinänsä ole yhtään epäloogista, eli turha miettiä syyllistä...). Elikkäs jos moisia tilanteita vielä syntyy, niin ei auta muu, kuin pistää vettä myllyyn ja siirtyä vähän nopeammin pelaajasta toiseen.

Zoroasterin näkökulmasta vielä vähän:
Ei ole harvinaista, että ryhmästä (mistä ryhmästä tahansa) yksi nousee ns. johtajan rooliin, mikä on oikeastaan ihan hyväkin. Zoroaster selvästikin tähän rooliin pääsi/joutui. Itselleen asia on ihan sama. Jos muut haluavat seurata hänen ohjeitaan, niin mikäs siinä, mutta jos joku muu haluaa, tai on muuten vain sopivampi kyseiseen rooliin, niin se on Zoroasterille se ja sama. Voi olla, että tämä homma on kuitenkin tilanteesta riippuen välillä jollain muulla.
(ryhmänjohtajasta sen verran, että se on hyvä, että yksi sitten sanoo lopulta, että "näin me teemme. Me menemme tuonne ja teemme tätä." muuten hommasta ei tule mitään. päätökset tehdään tietenkin yhdessä, mutta yhden pitää loppujen lopuksi potkia muita persuksille, että jotain tapahtuu mahd. nopeaan. Am I right? )

Kuten ehkä joku huomasikin, niin Zoroaster ei tuomitse muiden mielipiteitä, aatteita ja tekoja. Jos joku on jostain asiasta jotakin mieltä, niin siitä vain. Aligmetti selvästikin pyörii jossain true-neutralin ja lawul-neutralin välimaastossa.
15. elokuuta kello 11:43 · Tykkää

Atte Timonen Ryhmänjohtajuus on ainakin mulle ihan ookoo juttu. Lumina on varsin itsenäinen nainen, mutta kuuntelee järjen ääntä. Zoroaster taitaa olla vielä vanhempikin kuin Lumina (20v) niin iän tuomaa auktoriteettia löytyy kans. Ja järkevältä jätkältä se kuulostikin.
15. elokuuta kello 13:05 · Tykkää

Ismo Vulli
Jees omasta mielestä tuo ensimmäinen pelikerta meni varsin muikeasti. Granted, tuossa alussa olisi voinut Ravengroa kuvailla vähän paremmin, mutta loppujenlopuksi hautajaisten aikaan kaupungin kuuluikin olla yllättävän hiljainen. Buustaan kaupunkien kuvailua tästä eteenpäin (jos jouduttu muihin kaupunkeihin *snort).

Hahmot olivat hyvin keksittyjä, varsinkin Zoroasterista ja Luminasta tykkäsin taustatarinan puolesta vaikka eivät Sturm ja Turokaan jääneet mitenkään pohjalle.

Tuosta kaupungilla pyörimisestä: Valid pointti Pyryltä, mutta ainakin näin ensimmäisen pelikerran kohdalla ainakin itse aattelin, että paras tutustuttaa PC't kunnolla Ravengroon, kuin antaa "Tulet taloon, teet jotain talossa ja lähdet talosta" monologin. Kun Kaupunki tulee tutuksi niin nämä asiat varmaan supistuvat pois :)

Nopanheitto hipoi eeppisyyttä ^^ Pointsit erityisesti Atelle. Noin hyvin suunniteltu roolipelikohtaus ei ole kyllä ikinä feilannu noin pahasti (tosin Acolyytti feilas kans so no biggy). Tätä lisää kiitos ^^

Kiitokset vastanneille ja ens kertaan.......
16. elokuuta kello 12:09 · Tykkää

Mikko Järviniemi
Täältä kommenttia myös, vaikka tuskin mitään kovin erilaista kuin yllä mainittua tuleekaan.

Onnistunut pelikerta, tykkään Ravengrosta varsinkin tuon tunnelman vuoksi. Mielenkiintoinen asetelma laittaa pelaajahahmot vihattuun asemaan, vaikka vaikuttaakin siltä että omilla asenteillamme ja toimillamme voimme siihenkin vaikuttaa. Itseäni ja Turoa häiritsee muutama karmiva juttu, joista ei pienimpänä se lapsien laulu... huh huh, loistavaa tunnelmaa :D Ehkä tuo kaupungilla pyöriminen jokaisella erikseen vie vähän "turhaa aikaa", mutta kun niin sanotut alkusuhteet on luotu ei jokaista yksittäistä työpäivää varmaan tarvitse pelata kovin tarkasti :D Eli hyvällä tiellä ollaan uskon ma. Innolla odotan seuraavaa pelikertaa ja uusia jännityksiä...

Turon näkökulmasta johtajajuttuun: mielestään ei ehkä sovellu itse varsinaisiksi kasvoiksi vaatimattoman vartensa johdosta, mutta sokeasti hän ei (eikä toivottavasti kukaan muukaan) ala seurata kenenkään käskyjä. Eli juurikin Zoroasterin idea ryhmän yhdessä asioista päättämisestä ja näin edelleen. Eiköhän jokaiselle hahmolle löydy oma osuutensa jossa saa puhua ja loistaa (kuten yllä mainittu valekrypta fail ;D)

ei mittään, seuraavaa pelikertaa äkkiä!
16. elokuuta kello 19:57 · Tykkää

Juhani Aalto
Hyvää mehua :)

Pj:n panos ensimmäisen oman kamppanjansa ensimmäiseen pelikertaan oli mummielestä todella kehuttava. Kendra oli eph:na varmasti tavallista haastavampi pelattava mutta Ismo onnistui siinäkin.

Zoroaster ei tainnu mihinkään rooliin joutua vaan itse tahtoi ohjat käsiinsä... Lyhyesti: Sturm ei ota ohjeita saatika käskyjä keneltäkään paitsi Calistrialta ja hyviltä enkeleiltä. Sturm on yksilö henkeen & vereen ja sen takia täytyykin keksiä pitävää motia olla ryhmän jäsenenä ainakin jonkin aikaa.

Kirjotan lisää kun on aikaa!
18. elokuuta kello 18:40 · Tykkää

Atte Timonen Luminallahan on motivaatio-ongelma käännettynä ylösalaisin: Ei tärkeää tekemistä tai suuria tavotteita, joten lähtee aika hyvin messiin kaikkeen. Toisaalta, sitä ei kiinnosta kauheasti mikään suuremman hyvän tavoittelu. Sturm on vähän yksin kohta, ja sit se on kusessa. Mutta hei, essence of drama is conflict so it's great!
18. elokuuta kello 21:38 · Tykkää

Pyry Pesonen Ei Zoroaster ottanut ohjia käsiin sen takia, että tahtoisi olla johtaja, vaan sen takia, kun tilanne sitä tarvitsi. Sitä tarkoitin viestissäni. D:
19. elokuuta kello 12:02 · Tykkää

Atte Timonen Siirräppä tää sinne foorumille niin pistän kommentia sit.
13 tuntia sitten · Tykkää


Pelistä kommentoiti kasvattaa luonnetta ja mahdollistaa paremman pelaamisen. Kommentoikaa ahkerasti. :)
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1024
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: [RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 29 Elo 2011, 01:14

Jees, elikkäs siis parista viime kerrasta. Hyvää settiä, vaikka välillä on mennyt vähän tervassa. Pelinjohtajalle propsit nyt jo paremmasta tunnelmanluonnista, varsin timangia. Ennuskivi on hieno, spooky paikka jolla on oikeasti pelottava tunnelma (ainoastaan karmivampaa olisi jos se olis mielisairaalal.). Mie tyksin. Parissa kohdassa on ollut vähän silleen että eikös tästä nyt vois päästä vain yksinkertaisesti ohi (JO tuttujen kummittelujen ohi juoksemalla). Kylän vainoharhaisuus jota alussa ylistettiin on jäänyt vähän taka-alalle, tai ainakin siltä tuntuu.

Muille pelaajille: Vaikka jotkut muistuttavat välillä kaikista muuttujista että onko ne nyt messissä, ei se ole paikka ärähdellä toisille. Se ärsytti suunnattomasti KVK:ssa, ja meilläkin sitä on nyt esiintynyt jo jonkin verran. Auttaahan siinä vain yritetään, ihminen tekee virheitä.

Muuten, hyvin menee. Kuva
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 549
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Fantasiapelit Tampere

Re: [RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Pyry » 30 Elo 2011, 10:30

Rosgakori kirjoitti:
Muille pelaajille: Vaikka jotkut muistuttavat välillä kaikista muuttujista että onko ne nyt messissä, ei se ole paikka ärähdellä toisille. Se ärsytti suunnattomasti KVK:ssa, ja meilläkin sitä on nyt esiintynyt jo jonkin verran. Auttaahan siinä vain yritetään, ihminen tekee virheitä.



Voisin jopa allekirjoittaa ylemmän.

Nyt tulee sitten vähän risuja.
Omalla kohdalla ehkä hieman harmittaa se, että itse en ole päässyt niin hyvin kauhutunnelmaan. Johtuu ehkä lähinnä siitä, että kaikki heittävät enemmän tai vähemmän läppää, joka on enemmän tai vähemmän hyvälaatuista D: (Enkä todellakaan kiellä, ettenkö itsekin tähän sortuisi välillä) Ja sekin ehkä häiritsee vähän, että välillä pelaaminen menee enemmän siihen, että pelaajat pelaavat, eivät hahmot. Tarkoittaen siis sitä, että pelaajat laskelmoivat tilanteessa kuin tilanteessa tekemisensä, vaikkei moiseen olisi edes aikaa. Se pilaa myös tunnelmaa.
Myöskin se, että jos joku saa hyvän tuloksen skill-checkistä, eikä siinä kumminkaan onnistu, niin turha on alkaa valittaa tuloksesta. Tough luck.

Myöskin vähän turhan paljon on sellaista, että tahdotaan heittää joka tilanteessa jotain skill-chekkiä, joita ei oikeastaan edes voisi heittää kyseisissä tilanteissa. Myös muutaman kerran on tullut tilanteita, joissa käytetään skill-chekkejä "väärin", eli siis heitetään esim. Jotain knowledgea, joka ei tilanteessa edes toimisi(esim arcanaa religionin tilalla). Tämä onkin ainoa risu pelinjohtajallemme. Sanoisin, että sano vain suoraan, että tämä ei vain nyt onnistu näin.

Myöskin se vähän harmittaa, etten itse voi oikein edes sanoa kaikkea sitä ääneen, mitä HAHMONI ajattelee. Ihan sen takia, että koen, että jotkut pelaajista ottavat niitä asioita henkilökohtaisesti.
Välillä siis tuntuu, ainakin itselläni, että niin hahmojen, kuin pelaajien välit ovat turhan kireät. Hahmojen huonot välit eivät niin kovasti haittaa, mutta se haittaa, että kireät välit tuntuvat johtuvan välillä siitä, että pelaajat ovat kyrpiintyneitä.
Tiedän että meidän suoritukset noin niin kuin tehokkuudessa ovat olleet ala-arvoisia (meinaan lähinnä sitä, että koko ajan ollaan sairaalakunnossa), muuta en tahtoisi, että moinen vaikuttaisi pelaajien mielentilaan.

Että sellaisia risuja. Jos joillakin on lisättävää, kysyttävää taikka korjattavaa, niin kertokoon toki. Mainitsen vielä sen, että En edellisillä asioilla halua loukata ketään, enkä muutenkaan mitään sellaista. Tahdon vain lisätä itseni ja muiden mukavuutta pelikerroilla.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
Pyry
Knight
 
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Elo 2011, 19:20

Re: [RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Pyry » 30 Elo 2011, 10:51

Ja sitten viimeisimmästä pelikerrasta: (jätän nuo pari edeltävää nyt kommentoimatta ajan puutten vuoksi, enkä niihin enää palaa, kun muuten menee sekaiseksi)

Pidin siis kyllä. Yölliset seikkailut salamyhkäisen hiipparin perässä oli mielenkiintoista. (eiiii, muulini! Curse this day!)
Ja sitten matka Ennuskiven alakertaa. Hauskinta oli ehkä taiteilu siitä reijästä sinne alas. Siinä vaiheessa viimeistään alkoi tuntua, että ryhmämme on oikeasti joukko kunnon anti-sankareita. puupasäleitä täynnä oleva reikä taisi teloa hahmoja aika hyvin (ainakin kahta ensimmäistä, jotka laskeutuivat ja toimivat tehokkaasti miinaharavoina.). Kun sitten kaikki pääsivät hengissä alas ja ehdimme hetken hengähtää, niin seinistä tulleet epäkuolleet vihreän liman peitossa alkoi tuntua erittäin pahalta. Olin jo haistamassa suuria määriä coni-vahinkoa... Mutta onneksi siitä päästiin helposti ilman hengenmenetyksiä.
Seuraava kohtaaminen sai kyllä hieman hätkähtämään. Luurankojen nousu ja pillipiiparin ilmestyminen näytti oikeasti heti kättelyssä pahalta. lähinnä siksi, että luurankoja oli yllättävän paljon ja pillipiipari oli ulottumattomissamme. Onneksi ryhmä suoritti, eikä luurangoista ollut kunnollista vastusta, vaikka syttyivätkin yhtäkkiä tuleen. Pillipiipari sitten... joka kierroksella pelaajien mielenlujuutta koeteltiin ja vastus tuntui oikeasti ylivoimaiselta. Onneksi Lumina keksi kokeilla huilun soittoa (eikä Zoroaster onnistunut pistää huilua palasiksi ennen tätä). Vaikka huilu toimi, niin huilun soittajalle homma ei ollut mieluista. Zoroaster oli ihan oikeasti yllättynyt Luminan urhoollisuudesta, sillä Zoro ei olisi uskonut, että Lumina milloinkaan pistäisi henkensä omasta tahdostaan niin suureen vaaraan. "Ehkä kyseinen tytönhupakko on sittenkin muuttunut hieman parempaan suuntaan": tuumii Zoroaster itsekseen.

Palava luurankosoturi oli aika hemmetin vaarallinen kohtaaminen. Zoroaster sai aika pahoja vammoja ja kävi lähellä kuolemaakin. Ja kyllä siinä muutkin saivat kirveestä... palavasta kirveestä. Eikä vihollisen lyöminen, joka on tulessa tuntunut muutenkaan kauhean mukavalta. Onneksi saatiin nurin...
Pahalta näyttää... Ei ole enää parannusta jäljellä ja suurin osa on enemmän tai vähemmän huonossa kunnossa... Pahalta näyttää... Seuraavaan kertaan!
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
Pyry
Knight
 
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Elo 2011, 19:20

Re: [RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Viiksu » 31 Elo 2011, 18:14

Jees taas sai tietokoneen avattua pariinpäivään niin voi käydä kommentoimassakin :P

Elikkäs, tässä on nyt jäänyt varmaan 2 pelikertaa ilman kommenttia niin aloitetaan siitä.

Omaltaosalta täytyy sanoa, että itseekin nuo pienet huudahtelut välillä jurppivat, mutta toisaalta syyllistyn tähän itsekkin parikertaa pelikerralla, joten en oo oikea ihminen saarnaamaan näistä. Yritetään kitkeä nämä pois seuraavilla pelikerroilla. Dont get me wrong, hauskaa saa ja täytyykin olla, mutta ainahan se parantaa roolipelikokemusta jos ylimääräinen huutelu jää pöydästä pois. Nuo Skill-chekit olen enmmän sallinut siinä kohtaa jos henkilöllä voi olla aavistus jostain mistä ei varsinaisesti ole hajua, mutta olen kyllä huomannut, että annan liian helposti porukan heittää muutamia chekkejä. Lets just say, i'm working on it. Omana Risuna voisin sanoa, että pyritään jättämään se metapelaaminen pois. Omalta osalta tuo kyrsii kaikista pahiten. Mietitään sitä hiljaa omassa mielessä ja pidetään mölyt mahassa kapish? Ihan viimeisenä seuraava: Pyritään pelittämään kuitenkin hyvässä hengessä ja sovussa tämä kamppis jotta PJ ei joudu vetään rageja ja heitämään porukkaa ulos ikkunasta *snort

Sitten ihan pelikerroista:

Itselläni on ainakin ollut suunnattoman hauskaa katsella miten porukka on kauhistellut muutamia asioita. Vaikka tuo Ennuskiven karttazombailu vähän nakersi uskottavuutta niin ainakin nyt on kunnos tussit ja osaa valmistautua noihin. Noh kaikesta oppii. Porukka on ainakin omasta mielestäni selvinnyt hyvin tähän asti, kommenttina viimepelikerran kysymykseen, "Miten ollaan pärjätty". Monet pelaajat on ainakin paizossa vähän itkeny muutamia juttuja tässä ekassa kirjassa, mutta ei siitä sen enempää. Hyvin tulette pärjäämään jos vaan vedätte yhtäköyttä loppuunasti. Mitä nyt pullojen viskely ja kaverin silpominen lisää kyllä eeppisyyttä *snicker.

Henkilökohtaisesti huvitti, miten kauan teillä kesti löytää Vesorianna. Vain pari ovea jäljellä koko kerroksesssa ja porukka päättää mennä yläkertaan. Pure Epic. Ymmärrän kyllä miksi menitte ylös, mutta kuitenkin ;)

Ei mitään, huomenna näillä näkymin uutta sessioo sisään ja jne.....

ensikertaan, eli huomiseen......
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: [RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 31 Elo 2011, 18:47

Jebou, itse ainakin tykkään kuluvasta kamppiksesta ihan kympillä. Toissapelikerran rankkaisin top viitoseen kaikista yksittäisistä kerroista joissa olen ollut mukana, tunnelma oli kohdallaan ja ryhmän suoritukset mainioita. Tuohon antisuorittamiseen, olen samaa mieltä että turhauttavaahan se on että kaadamme pari vihollista -> takaisin Kendralle lepäämään (vähän raakasti karrikoituna) mutta pakollistahan se vielä toistaiseksi on kun adequatea parantajaa ei ryhmässä toistaiseksi ole. Kauhutunnelmassa olen itse ollut mukana, ja mielestäni se toimii pääosin hyvin. Metapelaaminen ja turha huutelu saavat kyllä jäädä pois, koitetaan puhua paska pois alta ja sitten pelata hyvä pelikerta ja sitten jatkaa tuota paskan puhumista tarvittaessa. Ei siinä välissä. Itse olen syyllistynyt samaann jos rankkoja sanoja käytetään, ihan samalla tavalla kuin kaikki muutkin. Myös tuossa jatkuvassa skill-checkien viskomisessa olen Pyryn kommentin kanssa aivan samoilla linjoilla. Rohkaisenkin PJ:tä heittämään meidän puolestamme, ainakaan meikäläistä se ei loukkaa / harmita millään tavalla. Taidot kuten perception tai knowledget (miksei tiirikointi, track tai mikälie survival yms. myös) antavat jo siinä vaiheessa kun niitä käyttää tiedon siitä, että jotain voidaan onnistuneella checkillä saavuttaa (tosin perceptionilla voi PJ tehdä "turhiakin" heittoja mutta tajuatte mitä meinaan), joten kun sieltä nopasta se ykkönen kierähtää niin 1) vituttaa 2) halutaan yrittää uudestaan. Sen sijaan jos PJ viskaa ykkösen niin eipä meille tule tietoon kuin joko epäonnistuminen tai sitten joku vähän pahempi juttu, kuten tiirikan katkeaminen. Joten aivan vapaasti ainakin omasta puolestani peruskillien bonuksia ylös ja viskomaan meidän pelaajien puolesta, ainakin omasta mielestäni tuntuu että sillä voisi saada aikaan paljon. Kyllä sitä noppaa päästään sämpylöimään aivan tarpeeksi muutenkin.

Ryhmästä noin muuten, mielestäni me toimimme yhteen jo varsin kohtuullisesti. Pieniä iskuja on ehkä jaettu puolin ja toisin, ja pieni kettuilu on roolipelauksen kannalta välillä ihan ookoo, mutta ei mennä liiallisuuksiin (eikä olla mentykään). Turo kaipaa ehkä sellaista ryhmän auttamista ylipäätään vähän enemmän, vaikka emmehän me vasta kun viikon ole olleet yhdessä, mutta siitä huolimatta täytettävänä on arvokas pyyntö kaikille yhteiseltä tärkeältä henkilöltä, eikä ainakaan Turolle tule mitään negatiivista mieleen kenestäkään ryhmän jäsenestä, joten jotain kiintymistäkin tullaan varmaan näkemään.

Taustatarinoita olisi kiva lukea muistakin hahmoista...
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 454
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: [RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 31 Elo 2011, 18:50

Ismo kirjoitti:Henkilökohtaisesti huvitti, miten kauan teillä kesti löytää Vesorianna. Vain pari ovea jäljellä koko kerroksesssa ja porukka päättää mennä yläkertaan. Pure Epic. Ymmärrän kyllä miksi menitte ylös, mutta kuitenkin ;)
.


Kyllähän tässä pelaajaakin hymyilyttää, ja sehän tässä koko touhussa parasta on :) Hienojen ystävien seura ja ropetus, ei paljoa homma parane. Joten kiitoksia ja jatkakaamme alati paranevaan malliin!
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 454
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: [RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 31 Elo 2011, 19:21

Miksalvarez kirjoitti:Itse olen syyllistynyt samaann jos rankkoja sanoja käytetään, ihan samalla tavalla kuin kaikki muutkin. Myös tuossa jatkuvassa skill-checkien viskomisessa olen Pyryn kommentin kanssa aivan samoilla linjoilla. Rohkaisenkin PJ:tä heittämään meidän puolestamme, ainakaan meikäläistä se ei loukkaa / harmita millään tavalla. Taidot kuten perception tai knowledget (miksei tiirikointi, track tai mikälie survival yms. myös) antavat jo siinä vaiheessa kun niitä käyttää tiedon siitä, että jotain voidaan onnistuneella checkillä saavuttaa (tosin perceptionilla voi PJ tehdä "turhiakin" heittoja mutta tajuatte mitä meinaan), joten kun sieltä nopasta se ykkönen kierähtää niin 1) vituttaa 2) halutaan yrittää uudestaan.


Vitsit ja huumori on ollut vähän liian yleistä edellisissä kampanjoissa, joissa niitä tuli heiteltyä. kunnon kauhupelaaminen on ehkä vielä vähän vieras käsite meille pelaajille, joidenka kokemus kauhuroolipeleistä perustuu lähinnä erääseen nimeltämainitsettomaan riimuherrojen kirjaan. Mutta jos tunnelmankuvailu paranee vielä ja pelaajatkin (minä mukaanlukien) immersoituvat pelaamiseen lisää, ni hyvä tulee.

Ryhmän toimimisesta yhdessä en sano vielä mitään, meillä on liian vähän pelikertoja takana. Ocham ei toiminut ryhmässä vielä viimeisessäkään kirjassa. Draama tulee konflikteista, vaikkapa ryhmän sisällä. Ja pelaajien kannalta voidaan sanoa että meidän porukkamme on kanssa aika sekavaa sakkia joten sekin voi vaikuttaa.
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 549
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Fantasiapelit Tampere

Re: [RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Pyry » 31 Elo 2011, 23:07

Miksalvarez kirjoitti:Taustatarinoita olisi kiva lukea muistakin hahmoista...


En ole siitä syystä julkaissut taustatarinaa (paitsi Ismolle noin puolet siitä), kun ajattelin, että pidän sen ns. "salaisuutena". Olen pieniä vinkkejä pelissä antanut, ja tulen niitä antamaan, että minkälaista taustaa Zoroasterilla on menneisyydessään. Pistän sitten koko roskan näkyville, kun omasta mielestäni tarpeeksi on tullut muille hahmoille julki :)
Olen antanut muutamia vinkkejä kumminkin, kuten sen, että Zoroaster on ollut ainakin Janderhofissa seppänä aikaisemmin, mutta esim. Kasvojen palovammoja ja muita arpia mies ei ole kertonut vielä kenellekkään. Eipä ole muita hahmoja näyttänyt kiinnostavan, tai sitten se on unohdettu D: Zoroasterin kasvot siis eivät ole mikään kaunis näky...
Toinen juttu, jonka ehkä osa on huomannut on se, että Zoroaster ei kauheasti pidä Ravencrowin (vai miten se kirjoitettiin) asukkaista ja pyrkii näitä välttämään.
Myös loitsujen käyttöä Zoroaster ei ole tehnyt silloin, kun muita kun ryhmän jäseniä on paikalla(eikä niitäkään oikein muita, kun cantrippejä. Mitä nyt viime kerralla tuli käytettyä hiukan fire handsia ja shoking craspia). Eikö ketään ole mietityttänyt se, miksi Zoro kulkee lyhdyn kanssa, eikä käytä valoloitsua, joka hoitaisi saman homman ilman vaivaa?


Eli yritän pitää Zoroa vähän ehkä mystisenä hahmona siinä mielessä, että hänellä on muille hiukan hämärä menneisyys. Yritän siis luoda omalta osalta ehkä hiukan tunnelmaa peliin sillä, ettei kaikkea tiedetä ja pelaajat tietävät tämän :)

En ole vielä saanut ihan loppuun asti kirjoitettua taustatarinaa, mutta se on kyllä päässä kaikki. Laitan siis Ismolle yksityisesti lisää heti kun saan aikaa kirjoittamiselle ^^
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
Pyry
Knight
 
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Elo 2011, 19:20

Re: [RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 01 Syys 2011, 01:15

Pyry kirjoitti: Eikö ketään ole mietityttänyt se, miksi Zoro kulkee lyhdyn kanssa, eikä käytä valoloitsua, joka hoitaisi saman homman ilman vaivaa?


Ei, koska lyhdyn kanssa kulkeminen on kaikille (myös velhoille) normaalia toimintaa. ja tiedämmekö että hänellä on valoloitsu? Taisi olla viime kerralla kun käytit ekan kerran. Jos Luminalla olisi lyhty se luultavasti käyttäisi sitä. Taikuus on saattanut kärsiä meidän peleissä inflaation, sillä siihen reagoidaan ihan liian lepsusti. Vaikka taikuus on Golarionissa vallitseva voima, on sen näkeminen julkisesti aina ei-taikojille tai taikuuteen tottumattomilla aina elämys. Meidän ryhmässä kaikki on loitsijoita- hence, ei wonderia.
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 549
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Fantasiapelit Tampere

Re: [RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Pyry » 02 Syys 2011, 21:28

Hiiohoi, jälleen yksi pelikerta takana.

Aluksi tutuksi tullutta suunnittelua siitä, mitä teemme jne. Miekan takominen ei lähtenyt käyntiin ihan niin kuin toivoin... Kyllä ne nopat mullakin joskus huonosti pyörivät, mutta se on elämää.
Jälleen koluttiin vähän Ennuskiveä, niin kuin vielä muutaman kerran, etenkin jos joka kerran jälkeen päästään sairastuvalle, mikä näyttää hyvin todennäköiseltä, jos homma jatkuu tällä tavalla : D
Paloittelijan henki oli kyllä rankka tapaus, mutta onneksi taistelu meni paremmin, mitä uskalsin edes toivoa. Bleeding axe oli aika vaarallinen, mutta kiitetään ylempiä voimia siitä, ettei ne kriittiset tullutkaan...
Takoja oli myös... sangen mielenkiintoinen. Zoroaster ei ainakaan usko, että kyseinen henki tipahti niinkin helpolla, kuin parilla pyhällä vedellä. Uskoisin että tapaamme vielä. Ja mikä tärkeintä, ensimmäistä kertaa loottia! NNNaisssss... Vähän tuo taloudellinen tilanne paranee, Zoro pääsee varmaan maksamaan vähän velkoja jne. (37gp/4=9,25gp) ja samoin Jorfalle tulee vähän lainan lyhennystä.

*Ottaa hörpyn kahvista.

Zoroaster varmaankin ehdottaa, että osan haarniskoista voisi myydä myös paikalliselle virkavallalle. Uskoisin että uusi rengashaarniska voisi maistua kylän sheriffille. Paikallisille noin muuten on vähän vaikeahko myydä löytyneitä haarniskoja ja aseita, sillä moiset ovat aika kalliita, joten niitä ei millään pilkkahinnalla olla myymässä!
Ajattelin kumminkin, että ehkä käynti paikallisessa ja kysely, että olisiko kukaan valmis ostamaan, voisi olla paikallaan. Ja hei! Varmastikin paras paikka, minne myydä massamurhaajien aseita ja tavaroita, jos ja kun niistä luovutaan, on paikallinen kuppila! paikan nimeähän en muista, mutta majatalon isäntä vaikutti sellaiselta, jota moiset esineet ihan keräilymielessäkin voisivat kiinnostaa...
(voi olla, että osa ryhmämme hahmoista voi olla eri mieltä näiden tavaroiden eteenpäin myymisestä, mutta Zoroaster ei sinänsä välitä. Ei siis aijo mitään kusetusta, ettei kerro, että näistä on haittaa mahdollisesti käyttäjälleenkin. Lähinnä se, että jotkut varmasti ostaisivat näitä esineitä keräilymielessä, tai sitten joku tarpeeksi vahva loitsija/vastaava varmaankin osaa näitä "haittoja" poistaa jos niikseen. Ymmärtäkään pointtini for god's sake!)
Lumottu köysi on aikas loistava juttu etten sanoisi. Olen aika varma että sille tulee vielä erittäin hyvää käyttöä.

Mitäs muuta... Niin joo, kidutuskammio... hittolainen, olikin jo ability-vahinkoa ikävä. Onneksi saatiin pojat ajoissa pois kaapeista, ettei ehtinyt käydä huonommin. Ei mukavia yllätyksiä moiset. Taidamme vetää seuraavaksi muutaman päivän lonkkaa. Ehdottaisin käyntiä pappismiehillä, jos heillä olisi jonkinnäköistä parannusta tiedossa...
Mainitaan vielä lopuksi tämä kasvi, joka kävi kimppuumme heti kättelyssä, kun menimme ennuskiveen kiertoreittiä. Yllättävä tapaus, josta selvittiin onneksi säikähdyksellä, vaikka Turo itsekkäästi päättikin alkaa viettää siestaa kesken taistelun. D:

NIIN JA SITTEN VIELÄ. Kokonaisuudessa mukava pelikerta, tunnelma oli jo paremmin kohdillaan, mutta unohdin aikaisemmin mainita, että se, että omalla kohdalla en pääse tunnelmiin johtuu lähinnä siitä, että en ihan vähästä hätkähdä vannoutuneena kauhu-, splatter-, gore- ja terrorleffojen fanina. Jos ns. "turha" huumori saataisiin ihan täysin kitkettyä pois kaikista pelaajista ja pelinjohtajasta (Eli siis tunnelmaa keventävät sutkaukset yms), niin siinä vaiheessa minuakin voisi jo alkaa jännittämään :)
Vitsit vain ainakin omalla kohdallani latistavat kauhutunnelman kokonaan.
Mutta nyt ei tule enää mitään mainitsemisen arvoista mieleen. Muistakaahan muutkin kommentoida ja sanoa ihan suoraan, jos jotkut asiat häiritsevät yms. :)

Hiiohoi, muiden vuoro, minä juon nyt kahvia ->
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
Pyry
Knight
 
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Elo 2011, 19:20

Re: [RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Viiksu » 02 Syys 2011, 22:09

Pyry kirjoitti:NIIN JA SITTEN VIELÄ. Kokonaisuudessa mukava pelikerta, tunnelma oli jo paremmin kohdillaan, mutta unohdin aikaisemmin mainita, että se, että omalla kohdalla en pääse tunnelmiin johtuu lähinnä siitä, että en ihan vähästä hätkähdä vannoutuneena kauhu-, splatter-, gore- ja terrorleffojen fanina. Jos ns. "turha" huumori saataisiin ihan täysin kitkettyä pois kaikista pelaajista ja pelinjohtajasta (Eli siis tunnelmaa keventävät sutkaukset yms), niin siinä vaiheessa minuakin voisi jo alkaa jännittämään :)
Vitsit vain ainakin omalla kohdallani latistavat kauhutunnelman kokonaan.
Mutta nyt ei tule enää mitään mainitsemisen arvoista mieleen. Muistakaahan muutkin kommentoida ja sanoa ihan suoraan, jos jotkut asiat häiritsevät yms. :)


Jees, tuosta kauhupuolesta täytyy hiukan kompata. Ihan kamppiksen alussa kävin itseni kannsa keskustelun:

-Ismo, teemmekö tästä ahdistavan vai kauhistuttavan?
-Hmmmm....paha valinta
-Kumman osaat kuvailla paremmin?
-kyllä se ahdistus toimii paremmin
-jep
-jep, gtfo siis

et tuollaista :P


Muuten pelikerta oli ihan mainio. Katkoja ainakin on omia henkilökohtaisia suosikkeja ainakin mitä tappeluihin tulee tässä kirjassa ja suovesi riipijän kohtaaminen osoittautui melko yllättäväksi ainakin omalta osalta. En ihan nähnyt että siinä noin kävisi *wink. Kidutuskammio oli myös ehdottomasti omia suosikkeja ja saa nähdä miten tilanne tästä kehittyy ;)

Ensikertaan.......
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: [RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Waldo » 03 Syys 2011, 20:45

Torstainen pelikerta miellytti muodossaan, kun turhanpäiväinen laskelmointi jäi vähälle ja saatiin pari napakkaa taistelua aikaseks. Kehittämisideoita ja huomautettavaa kirjotan myöhemmässä elämässä sikäli kun niitä vielä on.
"Couldn't swing a dead cat round here without hitting a giant spider... Maker!" - Old Barlin
Avatar
Waldo
Setlementti II
 
Viestit: 171
Liittynyt: 27 Elo 2011, 23:01
Paikkakunta: Raumandello

Re: [RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Waldo » 03 Syys 2011, 20:53

Pidin paikallisesta mestari kääpiösepästä jollain tavalla, olkoonkin että itketti kun siihen ei muulla kuin pyhällä vedellä saanu vahinkoa.. Voimakkaana aaveena tommoinen olis tyylikäs vastus.
"Couldn't swing a dead cat round here without hitting a giant spider... Maker!" - Old Barlin
Avatar
Waldo
Setlementti II
 
Viestit: 171
Liittynyt: 27 Elo 2011, 23:01
Paikkakunta: Raumandello

Re: [RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 01 Loka 2011, 17:23

Viime pelikerta oli kyllä juva. Rhaegosin paikalletuonnista propsit pelinjohtajalle, tarpeeksi hämärä ja hämmentävä mutta myös looginen ja dramaattinen tapa tuoda hahmo sisään! Asiaa.

Myöskin zombie-apokalypsi oli hyvä. ZOmbeja jokapaikassa, ylipappi ja velho ties missä ja ainoa asia kyläläisten ja aivokuolleiden välillä ovat muukalaiset. Ei kyllä käyny kyläläisiä kateeksi. Ei muuten muistettu kysyä tuliko kuolonuhreja?
Myös roiskija oli vänkä ja tappelu kova, josta kuitenkin vääntäydyttiin voiton puolelle!Ensi kerralla sitten taas lisää! Ta ta!
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 549
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Fantasiapelit Tampere

Re: [RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 09 Loka 2011, 11:36

Oijoijoi, eilinen pelikerta oli kanssa hyvää kamaa. ENsimmäinen kirja on pistetty pakettiin, ja toiseen siirryttiin sulavasti! Encounter Kierojen Serkkujen kanssa oli lievästi random aluksi, mutta sitten se alkoi tuntua loogisemmalta, kylläkin yhä varsin epätodennälöiseltä :D Mutta hauskaa oli, varsinkin tappelu Ulottuvuuslukkia vastaan. Tykkäsin ihan kyllä. Ja hyvä että pystytään puhumaan häiritsevistä asioista ääneen, olen ylpeä.

Ennuskiven Aaveet-kirjahan taisi voittaa sen Enie-palkinnon parhaasta seikkailusta. Kyseisen palkinnon ovat voittaneet mm. Burnt Offerings ja Howl of the Carrion King. Jälkimmäisestä en tiedä paljoa, mutta Riimuherrojen ykkönen on hyvässä muistissa. Olen lievästi pettynyt. Ensimmäiseksi kirjaksi tämä ei ole yhtä hyvä kun Muitten pelaamieni kamppanjoiden aloituskirjat. Olihan tässä kummittelua ja paljon roolipelattavia kohtia, mutta jotenkin tämä jäi mielestäni vähän turhan simppeliksi. Tähän voi vaikuttaa tietysti sekin että arvon pelinjohtajamme johtaa kamppanjaa ensimmäistä kertaa, joten let's cut some slack. Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin, varmemmalla kokemuksella ja tottuneisuudella.

GM-kritiikkiä: Puhu rauhallisesti. Itselläni on aivan sama ongelma, ja senat menee helposti sakaisin. Rauhallisesti puhumalla saa asiansa helpommin esille eikä tarvitse selitellä jälkeempäin. Säännöt on kyllä hyvin tallessa mielestäni, mutta välillä voisi unohtaa loputtomat skillit ja taidot ja luottaa draaman lakeihin. Kuvailussa ja tunnelmanluonnissa käytit ennuskivellä musiikkia, mikä toimi hyvin, mutta siinäkin voisit parantaa vielä. Ilmapiirin ja ympäristön kuvailu on tärkeää, ja eilenkin kun saavuimme Lepidstadiin olisit voinut kuvailla kaupunkinäkymää ulkoapäin itsessään-vanha, uusi, ränsistynyt, mahtipontinen-kaupunkikuvailu jäi mielestäni arkkitehtuuriselta kannalta köyhäksi.

Mutta hei, tästä voi vain mennä parempaan suuntaan! Ensi kerralla lisää!

ps. Vitu rillipää opettele ne knowledgehnndnrndndhrnndhhnnnrdrdrdnnndrnn!
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 549
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Fantasiapelit Tampere

Re: [RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Pyry » 09 Loka 2011, 18:41

Rosgakori kirjoitti:Mutta hei, tästä voi vain mennä parempaan suuntaan! Ensi kerralla lisää!


Kyllä tämä voisi ainakin omasta mielestäni huonomminkin mennä...

Jeesbox, bueno gaming, etten sanoisi. Ensimmäinen kirja takana, lisää loottia, se perkeleen miekka valmiina, hiparit laskettu oikein ymsyms.

Joo'o, ehkä oli "hieman" yllätys Zoroasterille, kun aamulla pienoisessa päänsäryssä päivän pilaa eräs henkilö synkästä menneisyydestä.
Saivat nuo muutkin hieman lisätietoa Zoron menneisyydestä. Niin ja sukunimikin tuli selväksi muille... Armenia on omasta mielestäni loppujen lopuksi ihan hyvä sukunimi, vaikka hetken mielijohteesta ilmoille heitetty, mutta sopii kuitenkin... Zoroaster Armenia on siis koko nimi. Hiiohoi.

Kohtaus sirkusseurueen kanssa oli ihan mielenkiintoinen. Itse ainakin pidin siitä ja hahmona olin suht yllättyny muiden negatiivisesta suhtautumisesta kummajaisiin. Saatu tehtävä ja taistelu Ulottuvuushämppyä vastaan oli erityisen hyvä omasta mielestäni. Parhautta oli ehkä pelinjohtajan imitoima ulottuvuushämpyn viimeinen ilme...
Seuraavaa pelikertaa odotellessa!
Niin kuin viestillä kaikille omasta mielestäni pistin, niin ensi viikonlopun lauantai ei sovi sittenkään itselleni, eli jos joku muu päivä sopisi muille, niin olisi kovin mukava. Kaikki muut päivät siis käyvät itselleni.

Loppuun vielä pelikerran lopun keskustelusta: Oli hyvä, että puhuimme asiasta ja Juhanille pisteet siitä, että asia otettiin vastaan enemmänkin rakentavana palautteena, kuin valituksena. Osoittaa jonkinsortin aikuismaisuutta IMO. Tiedän ihmisiä, jotka olisivat moisesta räjähtäneet ja melkeimpä käyneet käsiksi D:

Ja ihan loppuun piti pistää jotain perseilyä rilleistä ja knowledge checkeistä... tjsp
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
Pyry
Knight
 
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Elo 2011, 19:20

Re: [RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 09 Loka 2011, 19:46

Jees, ensimmäinen kirja takana! Täytyy henkilökohtaisesti tunnustaa etten ole Rosqiksen kanssa samalla aallonpituudella ollenkaan, tykkäsin nimittäin aloituskirjasta törkeästi. Ehkä meidän mahdollisesti ennenaikainen hortoilu Ennuskiveen vähän nopeutti hommia liiaksi eikä ns. "bondingia" tuohon mukavaan Ravengroon niin ehtinyt syntyä, mutta ainakin Turo alkoi kokea kylän ihan pelastamisen arvoiseksi ja mieluisaksi paikaksi jo henkilökohtaisistakin syistä. Taas GMPJ:n toiminnasta täytyy itse antaa todelliset propsit paitsi tunnelmanluonnista, myös asioihin paneutumisesta ja niiden hallitsemisesta. Ei ole itsestäänselvyys että PJ tuntee "alueensa" kuin omat taskunsa mutta tässä tapauksessa homma on mennyt niin ja siitä todellakin omat approveni. Muutamat senat sakaisin lähinnä nimien kohdalla ovat pientä kun historialliset taustat ja muu "fluffi" on kunnossa ja sitä riittää tarpeen mukaan. Joten kiitosket siitä, kakkoskirjaan on hyvä jatkaa tästä, varsinkin jos ja kun saatiin ylimääräiset kitkat pois kiusaamasta. Itselläni ei tuohon keskusteluun ole oikeastaan muuta lisättävää kuin että ihan yleisesti pelaajien olisi hyvä ottaa toisensa huomioon ja käyttäytyä kukin asiallisesti toisiaan kohtaan. Ainakin itse odotan näitä ropetussessioita kovasti koska ei tätä porukkaa muuten näe, eikä näinkään todellakaan liiaksi saatika tarpeeksi, joten olisi mukava että kaikki nauttisivat pelaamisesta. Ehkä ennen pelikertaa olisi myös hyvä mainita jos pelaajaa jokin asia erityisesti kyrsii tai muuten, jottei syntyisi epäselvyyksiä ja sitä pientä ärsytystä. Pelaajahahmothan tekevät riippumattomat ratkaisunsa ja niistä seuraa tietenkin pelinsisäiset seuraukset.

Jos jotain kritiikkiä / vinkkiä PJ:lle tulisi heittää, niin komppaan ajatusta joustavuus ennen orjallista pelimekaniikan noudattamista. Edelleen heitä ihan rohkeasti noppaa meidän puolestamme. Visko sitä vaikka sille ei olisi mitään syytä vaan pitääksesi meidät alitajuisesti/tietoisesti epäilevinä ja valppaina. Joidenkin asioiden on tarkoitus onnistua, ja joidenkin epäonnistua. Laske niitä etukäteen ja tilanteen tullen anna draaman viedä. Mielestäni eeppisyys syntyy epäonnistumisien ja onnistumisien sopivana summana, ja molempia tulee niin hyvissä kuin huonoissa hetkissä. Ja näinhän sen tulee mennä.

Pyrylle, niin omasta kuin hahmonikin mielestä Zoroaster on todellakin mielenkiintoinen, mysteerinen, ja tutustumisenarvoinen hahmo, mutta jos ihmettelet miksei tuttavuutta ole tehty enempää kuin on, niin miekkosta on sillointällöin ehkä hieman hankalaa lähestyä.. :D En tiedä ihmetteletkö, mutta jotenkin olen saanut vähän sellaisen kuvan että Zorolla on loistava taustatarina joka olisi hieno saada esiin myös muille pelaajille mutta ei se onnistu vasten Zoron tahtoa. Mutta jos Zoro tahtoo niin parempi niin, ei muuta.

Ei tässä muuta, puolestani voidaan jatkaa vaikkapa sunnuntaina näillä näkymin ?
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 454
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: [RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Pyry » 09 Loka 2011, 20:26

Miksalvarez kirjoitti:
Jos jotain kritiikkiä / vinkkiä PJ:lle tulisi heittää, niin komppaan ajatusta joustavuus ennen orjallista pelimekaniikan noudattamista. Edelleen heitä ihan rohkeasti noppaa meidän puolestamme. Visko sitä vaikka sille ei olisi mitään syytä vaan pitääksesi meidät alitajuisesti/tietoisesti epäilevinä ja valppaina. Joidenkin asioiden on tarkoitus onnistua, ja joidenkin epäonnistua. Laske niitä etukäteen ja tilanteen tullen anna draaman viedä. Mielestäni eeppisyys syntyy epäonnistumisien ja onnistumisien sopivana summana, ja molempia tulee niin hyvissä kuin huonoissa hetkissä. Ja näinhän sen tulee mennä.


Hiiohoi, komppaan tässä. Juurikin noppien "turha" pyörittely saa aina pelaajien ihon kananlihalle. Yksi idea, joka tuli mieleen voisi olla sellainen, että älä kysele pelaajilta perspectionia ja will savea, vaan voisi tehdä listan, mistä löytyy kaikkien pelaajien seivit, flat-footed ja touch AC, perspection bonukset jne. Tällainen toisi peliin sen, että niitä ei tarvitse kysellä pelaajilta... se voi joskus pilata tunnelman.

Seuraa juuri nyt sepitetty, hieman kärjistetty esimerkki:

Tapa 1:
PJ: "Hiiohoi, mikäs on Rambon will save?"
Pelaaja 1, joka tietää vastauksen: "auts..."
Rambon pelaaja: "öö, tällä hetkellä -1..."
PJ heittää noppaa ja hymyilee julmasti, pelaajat facepalmaa ja odottaa tuomiota.
Pj:"Jees, Rambo hyökkää yhtäkkiä tyhjä katse silmissään Camalucksen kimppuun, lyöden tätä kahdenkäden miekallaan..."

Tapa 2:
Pj heittää noppaa, mihinkä kukaan ei kiinnitä huomiota, sillä mokoma mielipuoli tekee sitä koko ajan.
Pj: "Kun kuljette pimeässä käytävässä, peläten jokaista varjoa. Olette melkein jo käytävän päässä, kunne Rambo, joka johtaa joukkoa, yhtäkkiä pysähtyy ja vetää selästänsä 2:n käden miekkansa. Ennen kuin ehditte kysyä mitään, niin hän kääntyy tyhjä katse silmissään ja ja yrittää lyödä miekallaan suoraan Camalucksia hartioiden väliin...
Kaikki pelaajat yhteen ääneen, samalla nuotilla: "Ohhoh, tämäpä yllättävä käänne!"

Ymmärrättekös nääs drnnndnrnnn

Miksalvarez kirjoitti:Pyrylle, niin omasta kuin hahmonikin mielestä Zoroaster on todellakin mielenkiintoinen, mysteerinen, ja tutustumisenarvoinen hahmo, mutta jos ihmettelet miksei tuttavuutta ole tehty enempää kuin on, niin miekkosta on sillointällöin ehkä hieman hankalaa lähestyä.. :D En tiedä ihmetteletkö, mutta jotenkin olen saanut vähän sellaisen kuvan että Zorolla on loistava taustatarina joka olisi hieno saada esiin myös muille pelaajille mutta ei se onnistu vasten Zoron tahtoa. Mutta jos Zoro tahtoo niin parempi niin, ei muuta.


Jees, tämäpä mukava kuulla. Itseasiassa Zoroa ei ole kukaan muu kunnolla yrittänyt lähestyä, kuin Lumina, mutta silloin Zoroa ei kiinnostanut tippaakaan alkaa vuodattamaan jollekin puolituntemattomalle tytönhupakolle historiaansa. Ehkä tällä hetkellä, kun ei ole enää niin kovaa stressiä, Zoro voi jopa jotain paljastaakin ja kertoa hiukan elämästäänsä muille, jos nämä sitä kysyvät. Noh, paitsi ehkä jos Rhaegos kysyy, niin en usko, että Zoroaster kertoisi kauheasti mitään... Ken tietää. En sano tässä, kuinka Zoroaster suhtautuu Rhaegosiin, mutta asia voi tulla yllättävässä paikassa esille joillekin/jollekin pelaajahahmoista jo ensi pelikerralla.

Ismolle sitten tiedoksi, että voi olla, että pistän Zoroasterin koko tarinan yv:nä tällä viikolla. (en ole vielä kokonaan kirjoittanut sitä, mutta on aika lailla jo mielessä, että mitä tapahtuu. Tiedossa lohikäärmeitä, prinsessoja ja maailmantasojen välistä huimaa seikkailua ja eeppisiä joukkotaisteluita!)
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
Pyry
Knight
 
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Elo 2011, 19:20

Re: [RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Viiksu » 10 Loka 2011, 15:07

Jees eeppisyys huipussaan. Khuiteskin ihan ensimmäisenä:

Jos Rambo ois mukana porukassa niin sillä ois jousi ja se räjäyttelis sillä helikoptereita.

Nyt kun saatiin tuo selvitettyä.......jees itse kyllä nautin suunnattomasti tuosta ensimmäisestä kirjasta, mitä nyt tuo "menemme Ennuskiveen" hiukan nopeutti teidän tahtia ja pakotti meikäläisen tekemään muutamia nopeita ratkaisuja, mutta loppujenlopuksi siitä selvittiin ihan hyvin. Hyvä kuulla, että Ravengro jäi ihan mieleen ja toivottavasti kaikilla nyt oli sentään jonkinverran mieluista tekemistä tämän kuukauden aikana. Ennuskivi itsessään on ehdoton suosikki ihan pelkästään sen "WTF is happening?" fiiliksen takia. Hengentuhoajatkin riitti teille just ja just :)

Muutaman kerran tuli vähän huoli, että mitenhän ne näihin reagoi, kuten Raegosin esiintyminen, Luminan katoaminen tai verikirjotukset, mutta ihan hyvin porukka noista tilanteista selvisi. Ennuskiven viisikko oli ehkä eeppisin "jengi" mihin oon pathfinderissa törmänny ja ainakin omalta osalta jäin näitä vähän jopa kaipaamaankin. Roiskemieshän nyt oli omaa liigaansa muihin verrattuja, mutta Shield loitsut ihan autto tätä vastaan mukavasti ;)

Nyt on Ravengron tilanne ratkaistu, Kendra lähtenyt Caliphakseen ja Zorokin sai viellä uuden muulin joten no hätä. Kohti kirjaa nr.2



Hetken tuossa jo odotin, että Kaleb Hesseltä putois pää melkein heti kun herra tuli puhumaan teille, mutta ihan nasevasti teidän porukka tämän tilanteen hoiti. Ulottuvuus hämppäri oli melko vaarallinen vastus täytyy myöntää, varsinkin kun se sai teidät erotettua ihan mukavasti toisistanne. Tosin kun Turo jäi jälkeen niin oli pakko hiukan virnistellä screenin takana. Saa nähdä mitä Lepidstadissa teitä odottaa. Pääsevätkö hahmonne viettämään mukavia lomapäiviä, kuten muutamat jo pelikerralla tästä keskustelivat? ;)


Hyvä, että saatiin ilmaa puhdistettua tuossa pelikerran jälkeen ja keskustelu säilyi asiallisena. Pointsit herroille tästä. Sunnuntaina mahdollisesti seuraava pelikerta, pistän viestiä tuossa ennen viikonloppua viellä. Jos porukalla on viellä taustaa hahmoistaan jne. niin pistäkää ihmeessä tulemaan tänne YV'llä tai meikän s.postiin.



Ismo kuittaa ja kiittää

Seuraavaan kertaan......
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Seuraava

Paluu Roolipelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron