Ismo Vulli
[RK] Kommentit pelikerroista
Elikkäs tänne kommentteja pelikerroista. Olisi mukava saada tietää kaikista pelikerroista jotain, niin tietää sitten parantaa seuraaville pelikerroille.
14. elokuuta kello 21:45 · Tykkää · · Tilaa
Atte Timonen
Jees.
Mainio aloitus, mutta kuten Ismolle jo sanoinkin niin enemmän olisi voitu kuvailla kylää ja tunnelmaa sielä. Kendran suru oli uskottavaa, samoin muidenkin ep-hahmojen tunteet oltiin hyvin vedetty. Vähän meni tämänpäiväiset sekoilut nopanheiton piikkiin, sillä oli ihan hyviä ideoita mutta ne valitettavasti sortuivat juuri niihin 1:siin (ja 20:siin jossain mielessä :D)
Se huura/kylmyysjuttu oli enemmänkin sellainen tunnelmanluontijuttu, ei niinkään mikään peliteknillinen haitta tai komedianlähde. Piste.
15. elokuuta kello 0:27 · Tykkää
Pyry Pesonen
Niinpä niin. ykköset ja kaksikymppiset tulivat väärissä paikoissa, väärille ihmisille D:
Atte tuossa sanoikin tuon päällimmäisen oleellisen. Juurikin tuo ensimmäinen "tappelu" oli aika kutkuttava omalla tavallaan. Zoroaster ei henkilökohtaisista syistä tuntenut armoa, vaikkei halunnut ketään tappavan (nopat pyöri, minkäs sille voi). Ehkä hänen ajatuksensa selviää muillekin jossain vaiheessa. Sepän hommat on bueno ja oon ihan tyytyväinen, että sain hommia!
Päiväkirjan tutkiminen oli oikeasti mielenkiintoinen kohta ja siitä seurannut sekoilu valekryptilla... (aloin juuri hymyillä livenä) Se menin erittäin loistavasti päin mäntyä etten sanoisi :D asiasta voi tulla seuraamuksia myöhemmin, ehkä pahempia kuin siinä tapauksessa jos asia olisi heti selvitetty, mutta turha jossittelu pois!
Miljöön tunnelma oli kyllä onnistuneesti luotu etten sanoisi ^^
Että hyvä suoritus Ismolta. gud, gud. Ainoa asia tosiaan, eli se mistä mainitsinkin, oli se, että siinä kun kaikki teki omia juttuja, niin kohdat pitkittyivät ehkä hieman ja sellainen voi jossain vaiheessa joitakin pitkästyttää, kun ei itse voi tehdä mitään.
Ei ole kyllä pj:n vika kokonaan, kun kaikki tahtoivat tehdä omiaan (mikä ei sinänsä ole yhtään epäloogista, eli turha miettiä syyllistä...). Elikkäs jos moisia tilanteita vielä syntyy, niin ei auta muu, kuin pistää vettä myllyyn ja siirtyä vähän nopeammin pelaajasta toiseen.
Zoroasterin näkökulmasta vielä vähän:
Ei ole harvinaista, että ryhmästä (mistä ryhmästä tahansa) yksi nousee ns. johtajan rooliin, mikä on oikeastaan ihan hyväkin. Zoroaster selvästikin tähän rooliin pääsi/joutui. Itselleen asia on ihan sama. Jos muut haluavat seurata hänen ohjeitaan, niin mikäs siinä, mutta jos joku muu haluaa, tai on muuten vain sopivampi kyseiseen rooliin, niin se on Zoroasterille se ja sama. Voi olla, että tämä homma on kuitenkin tilanteesta riippuen välillä jollain muulla.
(ryhmänjohtajasta sen verran, että se on hyvä, että yksi sitten sanoo lopulta, että "näin me teemme. Me menemme tuonne ja teemme tätä." muuten hommasta ei tule mitään. päätökset tehdään tietenkin yhdessä, mutta yhden pitää loppujen lopuksi potkia muita persuksille, että jotain tapahtuu mahd. nopeaan. Am I right? )
Kuten ehkä joku huomasikin, niin Zoroaster ei tuomitse muiden mielipiteitä, aatteita ja tekoja. Jos joku on jostain asiasta jotakin mieltä, niin siitä vain. Aligmetti selvästikin pyörii jossain true-neutralin ja lawul-neutralin välimaastossa.
15. elokuuta kello 11:43 · Tykkää
Atte Timonen Ryhmänjohtajuus on ainakin mulle ihan ookoo juttu. Lumina on varsin itsenäinen nainen, mutta kuuntelee järjen ääntä. Zoroaster taitaa olla vielä vanhempikin kuin Lumina (20v) niin iän tuomaa auktoriteettia löytyy kans. Ja järkevältä jätkältä se kuulostikin.
15. elokuuta kello 13:05 · Tykkää
Ismo Vulli
Jees omasta mielestä tuo ensimmäinen pelikerta meni varsin muikeasti. Granted, tuossa alussa olisi voinut Ravengroa kuvailla vähän paremmin, mutta loppujenlopuksi hautajaisten aikaan kaupungin kuuluikin olla yllättävän hiljainen. Buustaan kaupunkien kuvailua tästä eteenpäin (jos jouduttu muihin kaupunkeihin *snort).
Hahmot olivat hyvin keksittyjä, varsinkin Zoroasterista ja Luminasta tykkäsin taustatarinan puolesta vaikka eivät Sturm ja Turokaan jääneet mitenkään pohjalle.
Tuosta kaupungilla pyörimisestä: Valid pointti Pyryltä, mutta ainakin näin ensimmäisen pelikerran kohdalla ainakin itse aattelin, että paras tutustuttaa PC't kunnolla Ravengroon, kuin antaa "Tulet taloon, teet jotain talossa ja lähdet talosta" monologin. Kun Kaupunki tulee tutuksi niin nämä asiat varmaan supistuvat pois :)
Nopanheitto hipoi eeppisyyttä ^^ Pointsit erityisesti Atelle. Noin hyvin suunniteltu roolipelikohtaus ei ole kyllä ikinä feilannu noin pahasti (tosin Acolyytti feilas kans so no biggy). Tätä lisää kiitos ^^
Kiitokset vastanneille ja ens kertaan.......
16. elokuuta kello 12:09 · Tykkää
Mikko Järviniemi
Täältä kommenttia myös, vaikka tuskin mitään kovin erilaista kuin yllä mainittua tuleekaan.
Onnistunut pelikerta, tykkään Ravengrosta varsinkin tuon tunnelman vuoksi. Mielenkiintoinen asetelma laittaa pelaajahahmot vihattuun asemaan, vaikka vaikuttaakin siltä että omilla asenteillamme ja toimillamme voimme siihenkin vaikuttaa. Itseäni ja Turoa häiritsee muutama karmiva juttu, joista ei pienimpänä se lapsien laulu... huh huh, loistavaa tunnelmaa :D Ehkä tuo kaupungilla pyöriminen jokaisella erikseen vie vähän "turhaa aikaa", mutta kun niin sanotut alkusuhteet on luotu ei jokaista yksittäistä työpäivää varmaan tarvitse pelata kovin tarkasti :D Eli hyvällä tiellä ollaan uskon ma. Innolla odotan seuraavaa pelikertaa ja uusia jännityksiä...
Turon näkökulmasta johtajajuttuun: mielestään ei ehkä sovellu itse varsinaisiksi kasvoiksi vaatimattoman vartensa johdosta, mutta sokeasti hän ei (eikä toivottavasti kukaan muukaan) ala seurata kenenkään käskyjä. Eli juurikin Zoroasterin idea ryhmän yhdessä asioista päättämisestä ja näin edelleen. Eiköhän jokaiselle hahmolle löydy oma osuutensa jossa saa puhua ja loistaa (kuten yllä mainittu valekrypta fail ;D)
ei mittään, seuraavaa pelikertaa äkkiä!
16. elokuuta kello 19:57 · Tykkää
Juhani Aalto
Hyvää mehua :)
Pj:n panos ensimmäisen oman kamppanjansa ensimmäiseen pelikertaan oli mummielestä todella kehuttava. Kendra oli eph:na varmasti tavallista haastavampi pelattava mutta Ismo onnistui siinäkin.
Zoroaster ei tainnu mihinkään rooliin joutua vaan itse tahtoi ohjat käsiinsä... Lyhyesti: Sturm ei ota ohjeita saatika käskyjä keneltäkään paitsi Calistrialta ja hyviltä enkeleiltä. Sturm on yksilö henkeen & vereen ja sen takia täytyykin keksiä pitävää motia olla ryhmän jäsenenä ainakin jonkin aikaa.
Kirjotan lisää kun on aikaa!
18. elokuuta kello 18:40 · Tykkää
Atte Timonen Luminallahan on motivaatio-ongelma käännettynä ylösalaisin: Ei tärkeää tekemistä tai suuria tavotteita, joten lähtee aika hyvin messiin kaikkeen. Toisaalta, sitä ei kiinnosta kauheasti mikään suuremman hyvän tavoittelu. Sturm on vähän yksin kohta, ja sit se on kusessa. Mutta hei, essence of drama is conflict so it's great!
18. elokuuta kello 21:38 · Tykkää
Pyry Pesonen Ei Zoroaster ottanut ohjia käsiin sen takia, että tahtoisi olla johtaja, vaan sen takia, kun tilanne sitä tarvitsi. Sitä tarkoitin viestissäni. D:
19. elokuuta kello 12:02 · Tykkää
Atte Timonen Siirräppä tää sinne foorumille niin pistän kommentia sit.
13 tuntia sitten · Tykkää
Pelistä kommentoiti kasvattaa luonnetta ja mahdollistaa paremman pelaamisen. Kommentoikaa ahkerasti. :)