[RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

Keskustelut roolipeleistä ja pelatuista peleistä

Re: [RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Waldo » 09 Loka 2012, 09:39

Tauot todella haittaa oikeestaan kaikkea mahdollista kampanjassa ja Pyryn mainitsemaa alkukankeutta todella riittää. Se on mun mielestä lähinnä noloa ettei saada draivia päälle pelikerroilla vaan ihmetellään mielummin sormi perseessä että ehkä se kamppis etenee siitä ittestään. Oon erittäin samaa mieltä Pyryn kanssa siitä mitä sanoit luun heittämisestä, mutta tämähän ei itsessään ole ongelma (vaikka voi joskus olla rasittavaa kun keinoja ei vaan löydy omasta takaa) vaan siitä tulee ongelma, kun luu heitetään liian myöhään. En tarkoita juonellisesti liian myöhään vaan sillä tavalla että hahmot on kerennyt käyttää muihin juttuihin, mahdollisesti samaan asiaan liittyen tai pahimmillaan johonkin täysin turhaan, merkittävästi aikaa ennen kuin kunnollinen johtolanka tms. annetaan. Ismo sanoi "Jees kyllä kieltämättä nämä tauot hieman syövät tuota jatkamista aina, mutta kyllä tämä ihan tälläinkin etenee." Toivottavasti et oo oikeasti tota mieltä, koska jos pj:lle riittää pelitahti jossa järjestelmällisesti edetään noin neljä kertaa hitaammin kuin mikä olisi mielekästä niin en usko että kamppiksella on toivoa kehittyä mihinkään suuntaan siltä osin. Jos tämän väitteen todenperäisyys epäilyttää niin miettikää lauantaista pelikertaa: matkustettiin Trustmooreen, haastateltiin paikallisia, osteltiin jotain, Rhaegoksen yöseikkailu, käytiin tappelemassa, Rhaegoksen päiväseikkailu ja tilanteen ihmettely. About aktiivisen tunnin sisältö siinä, mutta tilanteen ihmettelyä saatiin taas lykättyä joka väliin, ei ainoastaan Rhaegosin haavojen takia. Kun tarinassa ei tapahdu niin alkaa sitten ite touhuamaan jotain paskaa pöydän ääressä kun menohaluja ei ropen sisällä pysty päästelemään. Siinä alkaa wasabikin kummasti kiinnostamaan. Rhaegosin soolo ei ollut itsessään suuren vitutuksen arvoinen tapaus vaikka senkin parissa viihdyttiin pitkä aika ainakin omien kellonlukutaitojeni perusteella, mutta se oli melko istuva huipennus koko pelikerralle. Ei viihdyttävässä mielessä vaan niin että saatiin aneemiselle sessiolle viimesen päälle hidastettu päätös. Hahmojen sooloja vastaan mulla ei oo mitään mutta ei niitä kauheasti kaipaakaan, kun seikkailun etenemisvauhti on tämä.
"Couldn't swing a dead cat round here without hitting a giant spider... Maker!" - Old Barlin
Avatar
Waldo
Setlementti II
 
Viestit: 171
Liittynyt: 27 Elo 2011, 23:01
Paikkakunta: Raumandello

Re: [RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Viiksu » 23 Loka 2012, 17:38

Itsestäni alkaa tuntumaan, että me aletaan ottamaan ropetus hieman liian vakavasti välillä. Muistutan, että kyseessä on kuitenkin vapaaajan harrastus. Raatiksen tahti kieltämättä on ollut huono RL-asioitten takia, mutta yleistä kamppisten kestoaikaa ei omasta mielestäni ole kyllä hakattu mihinkään universaaliseen kiveen. Myönnän kyllä, että johdan peliä melko hitaasti, koska tykkään itse antaa pelaajien puuhailla mitä päähän nyt tuleekaan ja antaa tarinan kehittyä tällätavoin.
Viimepelikerralla esimerkiksi kun aloitte etsimään ratsastajaa, niin tehtävähän ei todellakaan ole helpoimmasta päästä kun sitä oikein miettii. Jos vaan antaisin teille sen olinpaikan niin itse kokisin, että kusisin vaan pelaajia silmään.
Tässä nyt törmätään siihen universaaliin kysymykseen: "Miksi roolipelaan"? Itse ainakin PJ'nä yritän antaa pelaajille matkan, jonka aikana pelaajat saavat kehittää hahmoistaan sellaiset kuin he sen näkevät. Kieltämättä huono pelitahti syö miestä ja moraalia, mutta oon kyllä vakaasti sitä mieltä, että tämä on enimmäkseen vain asennoitumis ongelma jos nyt ongelma lainkaan. Vaikka tuo itseäni harmittaa niin en todellakaan pidä sitä ongelmana.


Tämä keskustelu kuuluis oikeestaan varmaan yleisiin keskusteluihin....... :/
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: [RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 13 Tammi 2013, 21:47

Hiphei!

Päästiin hyvin eteenpäin! Rastasnummi on taaksejäänyttä elämää. Uusi paikka, pahasuo (?) ei lupaa hyvää. Pelkkiä kalanhajusia-ja näköisiä ukkoja joka paikka täynnä. Missä kaikki kauniit mannelikat ja kalastajien tyttäret??

Steikautti meni ihan hyvin, ja baarissa halusin vain koittaa heidän rajojaan. Jos he olisivat joukolla tulleet, olisivat he tappaneet minut. Eivätkä onneksi hyökänneet, olisi päättynyt ikävästi kaikille. Pormestari yllätti, että se on niinkin yhteistyökykyinen, vaikka fiilis salailusta tuntuu yhä. Kirkkoreissu sen sijaan...se meni ihan eri lailla kun odotin. Eufrat päätti pistää menemään, mikä muutti tilannetta lievästi. Rhaegoskin kävi taas kuoleman veräjillä heilumassa. Nyt, kun tutkitaan, niin toivon että saadaan jotain tietää ja voidaan sit hilppaista.

Atte toivoo että me ei saada tietää, just for the laughs :D Se vois olla hauskaa.
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 549
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Fantasiapelit Tampere

Re: [RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Pyry » 14 Tammi 2013, 00:14

Hiiohoi!

Ja vihdoinkin pääsee kirjoittelemaan kommentteja pelikerroista tositarkoituksella!
Jees, jälleen uusi takapajuinen kylä, joita Ustalav näyttäisi olevan yllättävän täynnä... Kyläläiset ovat aikas tönkköä väkeä, eikä niiden kanssa oikein tultu toimeen... Toiset huonommin ja toiset vielä huonommin D:
Pormesterin työehdotus oli kyllä yllättävä ja vielä yllättävämpää oli, että hän oli valmis maksamaan tutkimuksesta ihan mukavasti. Ja temppelin tapahtumat... No huhhuh, en ihan ajatellut että se olis päättynyt sellaiseen verilöylyyn D: Olivat kyllä sen verran verenhimoisia tyyppejä, etten usko että niillä olis ollu ihan puhtaat jauhot pussissa... Ens kerta näyttää sit!

Ja ihan pelaajahahmona täytyy myöntää, että nyt kyllä nopat pyöri näppärästi kyseisessä taistelussa. Ei yhtäkään kierrosta käytännössä ilman krittiä ja porukkaa kaatuu kuin heinää. Huhhuh, oli kyllä veristä toimintaa

Ps. Vielä kerran kiitoksia kaikille siitä ultimate magicista! Enpä olisi osannut millään muotoa moista odottaa, eli yllätys oli täydellinen! Eli siis: KIITOKSIAAAAANNNDRRRNNNNDRNNNN!
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
Pyry
Knight
 
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Elo 2011, 19:20

Re: [RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Waldo » 15 Tammi 2013, 18:07

Kas niin,

Enpä muistanut ennen sunnuntaita kuinka mukavaa kamppanjan pelaaminen on. Oli miellyttävä pelikerta lukuunottamatta isoa mättöä johon kului aikaa kuin turskaa kyläjuhliin (mikä ei toivottavasti teitä haitannut yhtä paljon kuin mua?) ja sitä että Rhaegos osasi taas "yllättää" turpaankerjäämisellään tärkeään aikaan. herra Ismo tuntui ohjailevan meitä rauhallisesti juonessa eteenpäin, mistä tykkäsin paljon varsinkin jos se ei ollut vaan mun omia kuvitelmia. Aiemmin vetovastuu on on ollut paljon hahmoilla ja omasta puolestani puhuen mukavampi modell on tähän viimekertaisen suuntaan. Aika HYviÄ!

Gozrehin mestan tapahtumat, menneet ja tulevat, ropetettaneen ensi kerralla niin en niistä soperra nyt. Mun olis kai pitänyt aiemmin valottaa syytä Eufratin omapäiseen toimintaan ja viileään olemukseen, mutta ainakin joskus tulevaisuudessa niin tulee käymään. Eufrat ei oo ollut parhaimmillaan sinä aikana kun muut hahmot on sen tuntenut.

Mitä muuten Rhaegos kuvitteli tekevänsä mannelikoilla tai kalastajien tyttärillä? ._o
Pahasuon pormestari on selvästi kaiken juonittelun takana, kaikkihan sen jo tietää!
:D
"Couldn't swing a dead cat round here without hitting a giant spider... Maker!" - Old Barlin
Avatar
Waldo
Setlementti II
 
Viestit: 171
Liittynyt: 27 Elo 2011, 23:01
Paikkakunta: Raumandello

Re: [RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Viiksu » 16 Tammi 2013, 17:51

Jees nannaa.....

Oli kieltämättä taas mukava hypätä PJ'n tuolille varsinkin näin pitkän tauon jälkeen :)

Pienimuotoisen alkukankeuden jälkeen pelikerta eteni mielestäni varsin mallikkaasti. Rastasnummen asiat saitte melko hyvin hoidettua ja Pahansuon tutkiminen oli teidän osalta kyllä hyvin hanskassa.
Oli mukava taas seurata miten erilaisia teidän hahmojenne persoonat taas ovat ja Horatio Croonin tapaaminen oli yksi niitä asioita mitä itse olen ainakin odottanut kolmoskirjan lopusta lähtien :)
Toivottavasti sain kaverista semmotteen "mukavasti sekasin" olevan kaverin vaikutelman annettua :P

Huvittavinta kaikesta oli kyllä huomata teidän reaktionne kun nyt teitä juurikin ohjattiin eteenpäin. Ainakin parilla pelaajalla näin silmissä semmosta vänkää pilkettä tästäjohtuen :)

Hahmojen toiminnasta ei juurikaan sanottavaa. Meni aikalailla samaan malliin kuin olin kuvitellut, mutta hieman täytyy viellä ehkä porukkana työstää tuota pelihahmo/pelaaja konseptia. Yritän puuttua tähän paremmin
pelipöydän ääressä tulevaisuudessa.

Temppelikohtaus meni hieman erilailla kun olin sen kuvitellu, mutta menihän se noinkin :) En kyllä kuvitellu, että olisitte yrittänyt koko temppelillistä hakata maahan, mutta kyllähän se sitten lopulta onnistui.

Mutta ei mitään, hyvällä höngällä eteenpäin ja katsotaan miten teidän käy :D
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: [RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 16 Tammi 2013, 23:10

Mukavat pelit kyllä ja jees! Pitempi tauko alla, toivottavasti nyt saadaan tahtia kiinni !
Hyvä että PJ potki arvon pelaajiaan, kuitenkin sopivan vaisusti. Homma etenee ja kaikki tykkää. Hahmotkin alkoi taas palautua mieliin, Rhaegos oli ottamassa pataan vanhaan malliin(tarkoituksella ja tarkoituksetta) ja Magus annihilates everybody. Hienoa touhua. Ei nyt mitään eriävää mitä ei olisi jo sanottu, mukava pelata tällä porukalla!
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 454
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: [RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 20 Tammi 2013, 19:25

Okeeeei.

Ihan semihyvä pelikerta. Alku oli tosi hyvä, mutta kartanolle mennessä karkas mopo käsistä. Kuinka vaikeasti voi ymmärtää/selittää ohjeet yhteen kartanoon? Tiedustelu meni muuten hyvin, mitä ne kummitukset vähän yllätti. Sekin oli hauskaa kuinka Rhaegokselle ei annettu kunnollista tilaisuutta yrittää puhua se jättiläinen pois. Jos kuka tahansa muu olis koittanut, se varmaan olis saanut siihen rauhan...en tiedä mihin Zoron pontti perustui, mutta common sense yleensä kieltää hyökkäämisen jättiläisten kimppuun ja hoitaa asiat ilman väkivaltaa. Yläkerrassa sen sijaan....Olihan se ihan hauskaa joo. GM teki vain pari virhettä: kertoi pelikerran lopussa loitsut ja sen "masokistisuudesta". Tolla irtaimistolla se olis voinut tappaa meidät kovinkin helposti, ja kovasti se meitä halusi tappaa puheittensa perusteella. Nyt, se oli vain GM-armoa mikä vei kys. hahmolta munat pois. Onhan se kiva elää, mutta nyt toi on vain vähän ärsyttävä, semivahva minorbosse ilman mitään uhkaa. Jos GM sanoo että on vaarallinen encounter, niin sen olis syytä olla sellanen.

Rhaegos oli jo lähteä, mutta ei ihan. Huomenaamulla nähdään sitten, sillä Rhaegos ei oikein tykkää elämänvoimiensa puutteesta tai kuuroudesta, ja ei oikein tunne vahvaa velvollisuuden tunnetta kyläpahaa kohtaan.

Ihan jees pelikerta.
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 549
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Fantasiapelit Tampere

Re: [RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Pyry » 20 Tammi 2013, 20:44

Hiiohoi

Notta sellaista! Alun kirkon koluaminen oli ihan semijees, vaikkakin nopeamminkin oltaisiin selvitty. Ja joo, se kartanolle siirtyminen oli jostain syystä kovin. Vaikeaa D:
Ja kartanon tapahtumiin:
Zoro oli alussa sen takia tiedustelijan lähettämistä vastaan, koska tiesi, että siellä on todennäköisesti voimakkaita vihollisia(siitä lapusta, jossa se yks sanoi, että ovat siellä). Aaveista tosin ei. Tietenkään ollut tietoa. Ei sillä, että zoro epäilisi rhaegosin taitoja niin paljoa, etteikö tämä oli selvinnyt kunnialla jostain muusta tilanteesta.
Jättiläisepisodi:
Ei. Zoroaster ei olisi antanut kenenkään muunkaan yrittää puhua sen jättiläisen kanssa, paristakin syystä: ensinnäkin zoro piti turhan epätodennäköisenä sitä, että oltaisiin saatu sen luottamus puolellemme. Toiseksi se pointti, että se piti valmiiksi jo sen verran meteliä, että tulostamme joka tapauksessa oltiin jo tietoisia, jolloin olisi ollut varsin ikävää, jos seuraavaksi olisimme törmänneet vihollisiin, jolloin jättiläiselle olisi valjennut, ettemme ole liittolaisia ja meillä olisi ollut todennäköisesti vihainen jättiläinen persuksissa peräsimensä kanssa. Zoroaster ei saanut kunnon tilaisuutta selittää toimiaan, sillä hänellä oli viimeiset puolustusloitsut päällä, joten en tahtonut tuhlata kallista aikaa, etenkin kun tiesin, että muidenkin voimavarat olivat hupenemassa. Tiesin kyllä, ettei rhaegos(eikä myöskään Atte) pitäisi siitä mitä tekisin, mutta omasta mielestäni(myös hahmon) tekoni oli täysin ymmärrettävissä.

Sitten pääjehu... Oli kyllä karu taistelu D: nopat pyöri järkyttävän huonosti ja olin kyllä aika varma että nyt hahmoja viedään. Ja oltaisiinkin viety jos Pj ei olisi tuntenut armoa D: niillä loitsuilla, joita sillä oli käytössä olisi kyllä kaikki kuollut, jos Pj olisi niin halunnut. Rhaegos tosin säästyi hengissä ainoastaan sen takia, ettei slay living osunut sumun vuoksi. Forttiseivi +ykkösellä ei olisi kauheasti ollut jakoa...

Jees höpötän lisää kun kerkiää. Nyt ei ehdi.
Mutta sen sanon vielä, että ilmassa tuntui olevan liian paljon jännitettä pelaajien kesken. En pidä siitä, että jos pelaajat pelaavat hahmojaan, niin siitä otetaan hernettä nenään. Etenkin Atte voisi ottaa asioita vähemmän henkilökohtaisina. Pelaat hahmoa, joka kaikessa hauskuudessaan ja mielenkiintoisuudessaan provosoi niin eph:ita, kuin muita hahmoja, joten sen kanssa nyt pitää elää, että kaikki ei kohtele rhaegosia kovinkaan lämpimästi. Pelaajana ei itselläni ole mitään rhaegosia vastaan, hahmolla ehkä enemmän, mutta sinun ei pitäisi ottaa sitä henk. Koht. Loukkauksena, sillä siltä se tuntuu, jos joku sanoo/kommentoi rhaegoksen tekemisistä.
Hiiohoi, pidetään keskustelu kuitenkin asiallisena!
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
Pyry
Knight
 
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Elo 2011, 19:20

Re: [RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Waldo » 22 Tammi 2013, 16:05

"Couldn't swing a dead cat round here without hitting a giant spider... Maker!" - Old Barlin
Avatar
Waldo
Setlementti II
 
Viestit: 171
Liittynyt: 27 Elo 2011, 23:01
Paikkakunta: Raumandello

Re: [RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 23 Tammi 2013, 20:58

Juhani A kirjoitti:Naapurit


:D Aika hyvä! Tässä ne jo vie Eufratia naapureille :D Mieleen tuli myös Kumikamelin "Sammakkomiehen Seikkailut" :D

Evämäiset kädet nousee mutaisesta vedestä. Silmämunat sinertävät kiikaroivat rantaa. Viisi vuosisataa vietin Ahdin valtakunnassa, vaaniskellen jään alla, kalamiesten kauhuna...
Pohjaliete pilaantunut ainoana muonana. Kalat happikatoon kuolleet laimeana seurana. Katsoin faunaa harvenevaa kasvavalla kaunalla. Kiduskannet kirskahdellen ryömin pohjamudasta...


Evämäiset jalat katukivetykseen maiskahtaa. Öinen savusumu minut katseiltanne piilottaa. Viisi vuosisataa viruin limaisessa lammessa, jätepäästöt evoluutiota hieman nopeuttaa...
Kalamiehet kammottavat marssii yli mantereen, vesistöjen saastaisien pohjamutien. Tahma-aalto tainnuttava hautaa alleen kuivan maan, eilen sitä polviin asti ja pinta yhä kohoaa.
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 549
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Fantasiapelit Tampere

Re: [RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 03 Maalis 2013, 23:29

Mainio pelikerta! Väri avaruudesta iski kuin perjantai!

Rhaegoksen kadottua herra yksin tietää minne, tulee Einhar ja pelastaa! Temppeliritari pääsi joukkoon tyylikkäästi mukaan, ja näyttikin jo mihin kykenee. Portaalin takainen maailma on hieno ja ahdistava. Hieman kohtauksista ja jo kylästä ennen tätä kaikkea tuli hyyvin vahvasti mieleen H.P Lovecraftin paras kirja Varjo Innsmouthin yllä jossa kammottavat Syväläiset (=Skum) ovat synkän sopimuksen mukaisesti vieneet kyläläisiä lisääntymistarkoituksessa syvyyksiin, jossa R'lyehissä nukkuu...noh, you know. Iso Skum ja Väri avaruudesta oli molemmat hienoja ja haastavia vihulaisia, ja valitettavasti Turon kohtalo toistui taas. Pienellä miehellä ei käy hyvä mäihä, ei ollenkaan.

Taas jälleen, ylimääräistä kohellusta tuli pelikerralla ihan liikaa, ja se häiritsee/syö tunnelmaa ihan sikana. Luulisi ettei meidän ikäisten tarttis leikkiä näin paljoa enään ja pystyisi keksittymään enemmän. Ja onhan se hienoa että pojilla on yhteinen harrastus, mutta nekin puheet voidaan jättää pelikertojen ulkopuolelle ja jättää turhat viittaukset ja vitsit pois, jos vain sopii. Ja GM voisi myös lopettaa turhat vihjeiden jakamiset ja neljännen seinän rikkomisen kertomalla liikaa juttuja. Pelaajahahmot eivät tiedä näitä asioita, joten turha niitä on pelaajille kertoa.

Muuten: Hyvä pelikerta, päästiin eteenpäin ja arvoitukset alkavat aueta. Sääli Turoa.
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 549
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Fantasiapelit Tampere

Re: [RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Pyry » 04 Maalis 2013, 23:59

Hiiohoi!
Vihdoinkin päästiin jopa pelaamaan! Alun Rhaegoksen lähteminen ei tullut pelaajalle eikä hahmolle suurena yllätyksenä, koska moisesta oli jo vinkkeja aikaisemmin. Zoroa jäi kyllä vankkureiden tuhoaminen vituttamaan D:
Einharin sisääntulo oli ihan mainiosti toteutettu monellakin tapaa ja hahmo vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta(tai ainakin niin mielenkiintoiselta, kun LG Paladiini pystyy olemaan, vaikkakin Zoroa vähän mietitytti, että kuinka moinen voi olla niinkin hyvissä väleissä Gundon kanssa, jonka motivaatiot olivat myös ehkä hieman arveluttavia välillä).
Taistelu lentopetoa päättyi kyllä aika lyhyeen, kiitoksia Turon pommien...

Ja sitten portaalista sisään, hiiohoi!
jossain syvällä maan alla ollaan ja Zoro veikkaisi sijainniksi joko jossain päin lahden pohjaa, tai sitten niillä soilla, vai missäs ne nyt ne naapurit majailikaan. Taistelu jakomielitautiliskoa vastaan oli aika hämäävää. Jos sillä ei olisi ollut tätä ihmeen hutilyöntijuttua, niin Zorosta olisi tullut aika lailla puolen kilon viipaleita. Isoilla kirveillä on tapana tehdä aika selvää jälkeä kritatessaan... Mutta "sankareiden" näkökulmasta taistelu päättyi onnellisesti.
hmm, kovin kummallinen kalpea nainen. Ulkomuoto ynnä muu johtui varmaankin kaikista niistä maan alla vietetyistä vuosista. Saa nähdä missä kunnossa piruparan psyyke on loppupeleissä.

Ja sitten vielä loppumesta ja viimeinen taistelu... Tämä aave tms. oli aika mielenkiintoinen omalta osaltaan. En kyllä tainnut nähdä mitään kuvaa kyseisestä oliosta, joten siitä jäi vähän tyhjä fiilis, että minkälainen se sitten oli, kun muistaakseni jotenkin vaihtoi muotoansa siinä kun taistelu alkoi.
Turon menehtyminen oli aika jäätävä tapaus. En olisi kyllä arvannut, että sillä olisi ollut tuollainen save or suck-ominaisuus, joka toimii kun tajuttomaksi menee. Turon forttiseivi+Mikon heitot. Not a single change. Aika tyytyväinen olin, että loppuporukka selvisi jopa hengissä koitoksesta.

Zoroa Turon menehtyminen kosketti/koskettaa monella eri tapaa. Ensinnäkin Turo oli ryhmässä ns. Zoron paras kaveri, tai ainakin Zoro tuli tämän kanssa hyvin toimeen. Myöskin se, että Turolle tutkiminen oli lähellä sydäntä, toi näitä kahta hahmoa lisää yhteen. Myöskin se, kun Zoroaster taistelun päätteeksi ymmärsi, että on nyt Ryhmän ainoa alkuperäinen jäsen, jäi/jää häntä vaivaamaan.
Ryhmä menetti jäsenen, jonka maailmantietämys oli vailla vertaa ja taisteluissa pommien teho tuhoisaa. Mutta tärkein kaikesta, ryhmä menetti hyvän maahisen ja hyvän ystävän! Rest in pieces...



Rosgakori kirjoitti:Taas jälleen, ylimääräistä kohellusta tuli pelikerralla ihan liikaa, ja se häiritsee/syö tunnelmaa ihan sikana. Luulisi ettei meidän ikäisten tarttis leikkiä näin paljoa enään ja pystyisi keksittymään enemmän. Ja onhan se hienoa että pojilla on yhteinen harrastus, mutta nekin puheet voidaan jättää pelikertojen ulkopuolelle ja jättää turhat viittaukset ja vitsit pois, jos vain sopii. Ja GM voisi myös lopettaa turhat vihjeiden jakamiset ja neljännen seinän rikkomisen kertomalla liikaa juttuja. Pelaajahahmot eivät tiedä näitä asioita, joten turha niitä on pelaajille kertoa.


Tähän yllämainittuun lainaukseen tahtoisin sanoa muutaman sanan:
Joo kyllähän sitä ns "kohellusta" oli, mutta omasta mielestäni lähinnä pelikerran alussa, lähinnä ennen kuin aloitettiin kunnolla pelikertaa. Tähän toki vaikuttaa se, ettei tällä porukalla olla taas pelattu pirun pitkään aikaan. Ainakin omasta mielestäni on vähän kylmää lähteä noin parin kuukauden tauon jälkeen suoraan pelaamaan ilman, että alussa jauhettaisiin jonkin verran shaibaa. Toki raatisporukalla on ollut huomattavan suuria vaikeuksia peliin keskittymiseen aina, I give you that ja se olisi ihan mukavaa, jos onnistuttaisiin keskittymisessä itse pelaamiseen paremmin, silloin kun pelataan.

Ei kuitenkaan tarvitse alkaa ottaa erikseen esille sitä, että kun me muut pelataan Dotaa, että juuri siihen liittyen ei saa heittää viittauksia ja vitsejä. Onhan niitä viittauksia ja vitsejä muihinkin aiheisiin heitelty aikaisemmin, eikä se ole ennen haitannut ketään, ainakaan näin paljoa.
En nyt sinänsä huomannut että Ismo olisi antanut niin paljoa vihjeitä pelikerran aikana. Oikeastaan en noteerannut tällaista ollenkaan, tai en ainakaan tähän hätään muista moisia. Ei sen puoleen, meikäläinen on ainakin tippunut vähintään 30%:sti juonesta pihalle pitkien taukojen vuoksi ja ilman minkäänlaista vihjeiden antamista tällaisessa tilanteessa, alkaa itseäni pelaajana turhauttamaan pirusti, kun ei muista että miksi ollaan paikassa x ja mitä siellä pitäisi oikeastaan tehdä. viimeisen puolen vuoden aikana meillä on kuitenkin ollut... kuinkas monta pelikertaa? tän vuoden puolella noin kolme tai neljä, tuskin sitäkään. Eniveis, alkaa vähän muisti pätkiä, että mitä milloinkin on pitäisi tehdä ja mitä hittoa ylipäätänsä oltiin tekemässä. Toivoisin siis kovasti, että pystyttäisiin pelaamaan edes se kerran kahdessa viikossa, kun tiheämpi aikataulu näyttäisi muille olevan lähes mahdotonta.

Eniveis, mukava nädä, että peliporukka on edelleen hengissä! Pelikerta siis omasta mielestäni ihan mukava ja sillai ja seuraavaa pelikertaa odotellessa!
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
Pyry
Knight
 
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Elo 2011, 19:20

Re: [RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 05 Maalis 2013, 14:40

Kyllä kyllä. Another one bites the dust.
Rosgakori kirjoitti:Rhaegoksen kadottua herra yksin tietää minne, tulee Einhar ja ärsyttää aineetonta mölliä joka tappaa Turon

Heh, tosiaan komiasti tuotiin Paladiino sisään ja yhteys Gundoon on mainio! Nyt ei tulle suurena yllätyksenä tapahtumien mentyä niinkuin meni että puolituinen saatetaan nähdä jatkossakin,joten kaksikon menneisyys saattaa myös valottua. Pelikerta oli kohtalainen. Vähän hitaasti taas touhuttiin mutta pahempaakin on nähty. Olen Pyryn kanssa samoilla linjoilla että koukkuja ja apua tarvitaan pelitahdin oltua mitä on, sillä pelaajavetoisena on nähty mihin homma johtaa. Ja sitä meistä kukaan tuskin toivoo, eikös niin?
Ihan tyylikäs tuo merikiviavaimen takaa auennut paikka! Kuvailu ja tunnelma ihan kohdillaan, mutta vähän kanssa jäi tuo aineeton hirvitys arvoitukselliseksi. Tilaisuushyökkäykset se ainakin taitoi, ja melkoista Fort-save suorittamista meikäläiseltä tosiaan.. Onnistunut Force pommitus kierros + Zoron Magic missilet olisivat luultavasti tehneet möllistä selvää kerralla.. Munakas teko PJ:ltä tappaa hahmo, siitä ehdottomat propsit ettei annettu mitään divine booneja kun tilanne kävi kohtalokkaaksi. Turo kaatui taistellen ja toveri(e?)nsa puolesta. Turo tuskin pääsee enää kertomaan miten arvosti Zoroa matkatoverina ja arkaanisen taikuuden tutkijaparina, mutta ihmismies voi tuntea kuinka siitäkin huolimatta että maahinen on poissa, on aivan kuin osa hänestä olisi edelleen läsnä katsoen kuinka ystävä vie alkuperäisen tehtävän loppuun.

Sitten siihen kohelluspointtiin.
Täysin samoilla linjoilla mitä Pyry sanoi, tehokas peliaika on aina kultaa mutta koska kaikki olemme sosiaalisia veikkoja joilla on enemmän ja vähemmän tarinoita ja kommelluksia jaettavaksi (sitä jopa itse odotan pelikerroilla, en toki niin että se häiritsee pelaamista mutta sitä ennen). Sitten kun peli alkaa PJ:n merkistä keskittymisen olisi tietysti oltava sorvissa, ja kunnolla. Tähän parannan itse kun pian toivottavasti jatkamme.
Ja niin, Dota pointti. Olen pahoillani jos Rosgakori on ottanut asian huonolla tavalla kun olemme häntä peliin kosiskelleet. Mutta kyseessä ei ole muu kuin että porukalla on mukava pelata, tällä saamattomien porukalla erityisesti. Olipa se sitten Dota tai roolipeli tai mitä tahansa. Mitään pahaa tässä ei ole, ja tietenkin valinta on jokaisen omassa kädessä. Mutta sitten tämän yhdistäminen siihen ettei vitsejä/viittauksia saisi heittää on vähän extremeä, tuleehan niitä muuhunkin (kuten Pyry sanoi).

Mutta jep, pelitahti tasaiseksi ja homma kunnialla loppuun!
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 454
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: [RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 05 Maalis 2013, 15:19

Miksalvarez kirjoitti:Kyllä kyllä. Another one bites the dust.
Rosgakori kirjoitti:Rhaegoksen kadottua herra yksin tietää minne, tulee Einhar ja ärsyttää aineetonta mölliä joka tappaa Turon


Details.
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 549
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Fantasiapelit Tampere

Re: [RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Pyry » 05 Maalis 2013, 19:31

Rosgakori kirjoitti:
Miksalvarez kirjoitti:Kyllä kyllä. Another one bites the dust.
Rosgakori kirjoitti:Rhaegoksen kadottua herra yksin tietää minne, tulee Einhar ja ärsyttää aineetonta mölliä joka tappaa Turon


Details.


Viitataan varmaankin siihen koukunheittoon, joka aloitti taistelun, missä Turo heitti henkensä kovasti kolisten.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
Pyry
Knight
 
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Elo 2011, 19:20

Re: [RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Waldo » 05 Maalis 2013, 19:46

Asks for details, gets DotA... Joo o aika rypistämistä taas ja vaikkei edistyminen ollut täysi rumppa eli 0 niin olisi suonut tuhdimman sisällön sessiolle joka venyi kummiskin loppupuolesta. Tykkäsin tästä portaalin tuonpuoleisesta mestasta (Eufrat ei) ja se olikin parasta illassa. Kertojen tiheys on niin jäätävän tappava että oon hahmostani aivan hukassa, varmasti näkyy myös pelaamisessa. Hahmolomakkeen unohtaminen kotiin ei auta yhtään ._: Jonkunverran ihan hitosti kyllästynyt näitten samojen aiheiden veivaamiseen kommenttiketjussa ja missä ketjussa milloinkin. Sessioo pöytään ja katotaan sitten uudestaan.

Viäkään en tajua mikä juttu tää raton pc-splatter karkelointi on :)
"Couldn't swing a dead cat round here without hitting a giant spider... Maker!" - Old Barlin
Avatar
Waldo
Setlementti II
 
Viestit: 171
Liittynyt: 27 Elo 2011, 23:01
Paikkakunta: Raumandello

Re: [RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 05 Maalis 2013, 20:06

Pyry kirjoitti:
Viitataan varmaankin siihen koukunheittoon, joka aloitti taistelun, missä Turo heitti henkensä kovasti kolisten.


Sarkasmia :) Pointtina kys. tapahtuman syyn olevan vain pieni yksityiskohta :D
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 549
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Fantasiapelit Tampere

Re: [RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Waldo » 03 Huhti 2013, 21:35

Voi juukelis puukelis! Meinasi tämäkin unohtua noin vaan. Jobboloo

Onnistunein ratto miesmuistiin. Edettiin aika hyvin tappeluiden ulkopuolella mutta taistelut vie paljon aikaa meiltä. Senkin takia toivoisin ettei kerta päättyisi lähes poikkeuksetta tappeluun :O Ärsyttävää lähteä kiireellä kauhea paska lahkeessa heti "loppu"tappelun jälkeen pelipöydästä kun monesti jonkun on lähdettävä äkkiä meneen. Inte snälla
"Couldn't swing a dead cat round here without hitting a giant spider... Maker!" - Old Barlin
Avatar
Waldo
Setlementti II
 
Viestit: 171
Liittynyt: 27 Elo 2011, 23:01
Paikkakunta: Raumandello

Re: [RK] Kommentit pelikerroista [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 04 Huhti 2013, 19:55

Kaikin puolin hyvä pelikerta! Edettiin ihan hyvin harppauksin, tapeltiin ja ropetettiin ja Gundokin tuli. Paskaaks tässä, hyvin meni!

Proffan metallinen sukelluskelloseko-elma oli lievästi hämy, mutta toimi sentään (vielä). Skumit oli aika housuja, mutta Ulottuvuussekoittajat ja Punttikarhu oli vähän pahempia. Toisaalta, 120+ vahinkoa jouselle toi hyv'n mielen, ahh. Toistekkin, kiitos! En tykännyt vaan itsekkään lopusta. En että piti lopettaa, mutta INHOAN ns. "itsemurha-vihollisia". Varsinkin kun taas GM sanoi sen "että tällä on taipumusta itsetuhoisuuteen." Vei vähän hohtoa siitä mörrimöykystä kyllä tuo. Vastaavaisuudessa voi jättää tuollaiset pois. Syövät hahmoilta uskottavuutta.

Muuten meni kyllä hyvin!
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 549
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Fantasiapelit Tampere

EdellinenSeuraava

Paluu Roolipelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron