Vanhurskaiden Raivo: Kommentit pelistä [spoilereita]

Keskustelut roolipeleistä ja pelatuista peleistä

Vanhurskaiden Raivo: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Viiksu » 30 Elo 2014, 20:31

Tuskinmpa vaatii suurempia selittelyjä.
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: Vanhurskaiden Raivo: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 07 Syys 2014, 18:37

Kuten jo monesti tuli todettua, erilainen ensimmäinen pelikerta tai kamppiksen aloitus. Yllättävä ja hyvin viihdyttävä. Diggailin kovasti tuota asetelmaa johon päädyimme. Toisiaan tuntematon joukko keskellä pimeää joutuu tukeutumaan toisiinsa selviytyäkseen pois maan alta. Erityisesti pidin tästä asetelmasta siksi, että Miksa ja Atte hoiti Neeman ja Durotanin osat loistavasti. Tuo olisi ollut selvästi haastavampi aloitus ilman kaksikon vahvaa yhteispeliä ja yhteistä säveltä. Itse pystyin jättäytymään sivummalle ja seurailemaan tilannetta kun Durotan ja Neema toimivat aktiivisesti alkutilanteessa. Tämä sopi mulle loistavasti niin pelaajan kuin hahmona. Sitten taas myöhemmässä hetkessä tuli itselleni hetkiä toimia ja näyttää millainen hahmo mulla on, todella hyvä. Toisaalta kiitos myös loistaville eph:ille, jotka loivat tilanteita joissa oli pakko reagoida hahmona. Anevia jäi selvästi vähiten noista mieleen mutta ehkä hänenkin hetkensä vielä tulee.

Alkutaistelu oli viihdyttävä, ei tosiaan liian vaikea tai helppo vaan sopiva haaste juuri tunnelman luomiseen. Ehkä inasen enemmän olisi voinut olla kuvausta siitä mitä ympärillä tapahtuu (onko koko kaupunki hyökkäyksen kohteena vai vain aukion ympäristö jne.) mutta toisaalta tuossa keskityttiin siihen mitä meidän ympärillä tapahtui. Maan alla oli myös mukavaa harhailla, arvostin sitä ettei tarvinnut piirtää karttoja tilanteiden hahmottamiseen kävellessä. Syväläiset oli juuri niin yllättävää kuin vain mahdollista mutta mukava yllätys.

PJ:ltä myös liike jättää peli tuohon kohtaan kellon näyttäessä yli kahtatoista. Aina ei päästä sinne minne suunnitelee mutta osoittaa hyvää pelinjohtotaitoa osata katkaista peli sopivassa kohtaa eikä pakottaa peliä pidemmäksi. Good job.

Seuraavaa kertaa odottaen.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Vanhurskaiden Raivo: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 08 Syys 2014, 18:26

Olipahan siinä.
Kenebrakseen saapuminen, puuhastelu ja kokoontuminen torille polkaisi homman hyvin liikkeelle. Meininki ei ainakaan Durotanin osalta ollut lainkaan liian forced (missään kohtaa), kohtaloahan tässä etsitään.
Viihdyttävä tappelu, tykkään että alussa päästään nopeasti vähän katsomaan sitäkin pelin aspektia ja tämä toimi hyvänä linkkinä tulevaan hahmojen joutuessa pakotettuun yhteistyöhön (ainakin jotain millä muita kulkijoita
referoida "jousimies" "miekkamies" :D) Taistelussa loistava kaaoksen tunnelma, ja kuten mainitsinkin diggailin kympillä demonien hyökkäyksestä ja etenkin lopun lohikäärmeen surmaamisesta (musiikki tähän ;) )
Tykkään kovasti myös tuosta maanalaisen selviytymistaistelun meiningistä. Ei mitään hajua missä ollaan ja mihin tulee mennä, kunhan vaan selviydytään. Ehkä tässä olisi voinut olla vähän lisää laajuutta, lisää painokkaita valintoja (nythän teitä oli lopulta vain yksi), kenties myös epämiellyttävämpiä EPH:itakin joiden kanssa joutuisi miettimään otetaanko ne mukaan, vaikka eihän tässä ole vielä kun avauskortit tietenkään käännetty.
Syväläiset oli mainio kohtaaminen jossa friikkisisarukset saivat hyvän kokemuksen erilaisuuden hyödyistä.

Ei sen kummempia lisättäviä pelistä, hahmoista sanottakoon tosin että olen tosi tyytyväinen (tulevan?) "ryhmän" kokoonpanoon mekaanisesti ja odotan kovasti hahmoihin paremmin tutustumista.
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Vanhurskaiden Raivo: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 08 Syys 2014, 20:16

Mekaanisesti mehän olemme hyvin tehokas pikku jalkapallojoukkue.

Piristävän erillainen kamppanjanaloitus. Tykkäsin alun setistä jonkun olit kehitellyt, erittäin hyvä lasku tähän kamppikseen. Epiikan tuntua olisi tosiaan voinut lisätä vielä tuomalla kaaosta ja kauhua alun hyökkäykseen vielä, ja kuten Mikko sanoi, musiikki. Kannattaa tsekata biisi "Riders of Doom", olisi ollut tähän täydellinen.

Maanalainen osuus oli mieleeni. Tykkään kun pelaajille annettaan selkeä tie, sen sijaan että alku on akwardia pyöriskelyä. This experience will eventually bind us together to as a family. Änpäärit oli mieleeni, mitä nyt se Anevia jäi vielä vähän pimentoon tai on kasattu tasan muiden mielipiteiden pohjalta. Mutta eiköhän yksijalkainen rosvo meille avaudu hahmona. Railonvartija oli piristävä yllätys, vaikka onkin aika mulkku jätkä. Tottakai herra isokauppias oli mieleenpainuvin, monellakin tapaa.

Tappelut oli sujuvia, ja mukavan pituisia.

Mongrelmen/ Syväläiset/Viemärimutantit oli hauskin yllätys. En osannut odottaa millään tätä Bestiaryjen c-luokan täytettä paikalle, mutta samalla se teki suunnattomasti järkeäkin! Mukavan värikkäitä kavereita, ja onneksi Noctis ei fileroinut niitä. En haluais ajatella mitä siinä olisi käynyt....

Neeman pelaaminen oli hauskaa, tosin täytyy vielä vähän hakea hahmon aspekteja auki. Välillä teki mieli pelata eri lailla jne. Tykkään tosin pelata hahmoja ns. ei-sivistyneistä kulttuureista. Neema ons entään sulkeutuneempi kuin Halla, mikä tuo erillaista haastetta. Eiköhän tämä tästä.

Perjantai, ole jo täällä!
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Vanhurskaiden Raivo: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Viiksu » 11 Syys 2014, 21:08

No siinähän oli heti ryhmän kuolema lähellä.

Mutta juu. Itse kyllä tykkäsin taas istua pj:n tuolissa vaikka muutamia virheitä tulikin tehtyä. Välillä tuo itselleni luonteinen piirre eli ajatusten unohtaminen tuppaa turhauttamaan mutta kunhan tästä ei häiriinnytä liiaksi niin bueno.

Pelaajien hahmoista taas voin sanoo vaan et HELVETTI kun oli hyvät hahmot. Itte kyllä diggailin kaikista vaikka neema ja durotan vähän varastikin showta, mutta khadonilla ja noctiksella oli kuitenkin omat hyvät hetkensä.

Sääli että tuli unohdettua musiikki siinä alussa mutta pistetään alkustressin piikkiin. Itselläni on eniten parannettavaa porukasta mutta eiköhän tämä tästä :)

Kommentit oli hyvät, mutta pienenä pyyntönä tulevaisuudessa niin kritiikistä oppii parhaiten joten yrittäkää joku huonokin pointti mainita. Rankasen sitten hahmoja suutuksissani :)
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: Vanhurskaiden Raivo: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Waldo » 12 Syys 2014, 12:39

Alright! Meillä on hieno kamppis alkamassa, lemme tell ya booy. Harvan seikkailun ensimmäisille tunneille mahtuu näin paljon epiikkaa. Pj onnistui mielestäni kokonaisuudessa hyvin ja vaikka joitain juttuja unohtaisi välistä ( jotka pjtä harmittaa ) niin tärkeintähän on homman pysyminen käsissä ja mielenkiintoisena. Eli tiiviinä ja sopivan mureana. Nam. Ja näin tapahtui :)

Kun pelin jälkeen tuli puheeksi aloitus as written niin heräsi mielenkiinto jännältä kuullostavaa flashback-versiota kohtaan, mutta pj tuntee kamppiksensa ja uskon että teki oikean valinnan modatessaan kronologiaa mieleisekseen.
Tykkäsin npc:iden avoimuudesta/positiivisuudesta/helppoudesta, hyvä ettei meitä laitettu kiukuttelevien hienohelmojen kanssa isoon kuoppaan. Toisaalta, kuten Mikko sivusi aihetta, ei jouduttu suurien moraalisten päätösten eteen koskien kanssaeksyneitä. Oliko se sitten huono vai hyvä, ei kai sen väliä koska todennäköisesti päätös jos toinenkin saatetaan joutua tulevaisuudessa mähkimään D:

Olisin halunnut tuoda oman hahmoni persoonallisuutta paremmin esille jo ensimmäisellä kerralla. Pitää selvittää nämä asiat itsellekin vielä paremmin ja tuoda pelipöytään sitten. Siinä jäätiin vähän geneeriseksi taustamieheksi. Oma vika :<
Suosikkikohtaus oli Neeman kanssa touhuileminen Toragin kivikappelissa. Rokattiin tykisti ~

Laitoin yleiselle puolelle vähän hahmon kuvausta jatkoksi
"Couldn't swing a dead cat round here without hitting a giant spider... Maker!" - Old Barlin
Avatar
Waldo
Setlementti II
 
Viestit: 171
Liittynyt: 27 Elo 2011, 23:01
Paikkakunta: Raumandello

Re: Vanhurskaiden Raivo: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 14 Syys 2014, 16:36

Hyvä iltapelikerta!
Sopivan pituinen setti ja 3. tasolle päästiin, minkä lisäksi tietysti vihdoin luolista pois.
Petturikylän raidaus oli hieman forced tapahtuma mutta toisaalta ainoa tie maan päälle on ainoa tie.
Taas kun kylään päästiin niin sopivan vaarallisia tappeluita ja eeppisiä hetkiä, Durotankin pääsi käymään jo tajuttomuuden puolella, mikä on hyvää ensimakua tulevasta.
Taistelut pysyivät jouhevina, pisteet siitä myös.
Ja se miekan löytäminen.. Yksittäinen hetki josta PJ onnistui pienellä työllä tekemään komean eeppisen. Todella jees, ja hieno lähteä katsomaan mihin homma tästä edistyy (multiklass paladiniksi röh röh)
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Vanhurskaiden Raivo: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 15 Syys 2014, 21:40

Viihdyttävä pelikerta, hieman taistelupainotteisempi mutta eipä tuo haitannut kun oli ihan mielekkäitä taisteluita ja ympäristöjä joissa taisteltiin. itse diggailin erityisesti inkvisiittorin kanssa käydystä taistelusta, hulluna jengiä joka puolella mutta silti oli tavallaan paljon tilaa liikkua ja tehdä mielekkäitä valintoja taistelun suhteen. Nuo periaatteet toteutui muutoinkin hyvin taisteluissa, paitsi ehkä siinä pappikaksikkoa vastaan käydyssä taistelussa jossa tilaa oli vähän ja muutenkin taistelu oli vähän kummallinen (osittain meistä itsestämme johtuen, osittain siitä että kaksikko odotteli oven takana että tullaan sinne, miksi eivät liittyneet isomman huoneen taisteluun?). Mutta hyvin tuo toimii, matalan tason taistelut on kivoja koska tuppaavat olemaan hyvin nopeita/oman vuoron saa takaisin nopeasti.

Tarinallisesti myös hyvä pelikerta. Pomo-Sul oli taas ihan vänkä, tosin ihmettelin tuota "kertokaa ylhäällä oleville, että autamme; tuhotkaa petturit koska ovat edessänne; tässä palkkio siitä, että teette kaksi edellä mainittua"-lähestymistapaa meihin mutta ehkä ollaan sit jotenkin korkeampi moraalinen ryhmä kun mitä seikkailu olettaa. Tai sit Sul pelkäsi todella, että heidän heimonsa kuolee jos Kenabres kuolee. Mutta se oli vähän kummallinen lähestymistapa koko reissuun, pois me kuitenkin haluttiin tuolta joten miksi maksaa meille siitä. Noh Sulin ja Neeman keskustelu oli hauska, varsinkin kun koru tuli puheeksi. Kivasti kannatti jututtaa kunnolla. Tätä lisää.

Loppukohtaus oli mainio, en tiedä säästettiinkö meidän reaktiot ensi pelikerran alkuun vai lopetettiinko pelaaminen vain nopeasti. Tuohon olisi voinut sopia sellaiset parin lauseen mittaiset reaktiot hahmoilta siihen, mitä kaupungissa tapahtuu. Toisaalta, eipä se vieläkään ole myöhäistä kun pelikerran alussa kerrataan tarkasti mitä demonit ja kultistit ovat tehneet. Tollaset hetket tuppaa olemaan niitä missä hahmojen luonne pääsee helpoiten esille, sopivan järkyttävä ja dramaattinen hetki. Noctikselta ainakin tulisi tuossa hetkessä paljon enemmän ulos kuin esimerkiksi Sulin tai Horguksen kanssa jutellessa. Vinkki tulevaan. ;)

Lyhyesti:
-Hyvät taistelut, toivottavasti laatu pysyy myös hyvänä tulevaisuudessa.
-Tarina eteni kivasti, odotan seuraavan pelikerran alkua kovasti.
-Muistetaan kuvailla myös taistellessa sitä mitä teemme, mitä hahmo sanoo tai miten hän hyökkää, miltä se näyttää, kuulostaa, mikä on hahmon kehonkieli taistellessa jne. Tuo eloa lisää myös noihin hetkiin. PJ muisti tämän hyvin esimerkiksi inkvisiittorin ja pappikaksikon kanssa hyvin mutta syväläiset jäi tässä vähän unohduksiin. Samoin miltä loitsut näyttää, kuulostaa, kaikki lisää tunnelmaa peliin kun vain jaksaa hetken käyttää aikaa kuvailuun. Tämä tietty edellyttää sitä peräänkuulutettua nopeaa toimintaa omalla vuorollaan.

Siinä "vähän" kommenttia. Perjantaita taas odottaen.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Vanhurskaiden Raivo: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Waldo » 16 Syys 2014, 22:17

Päästiinhän pois. Onneksi matkailu taivaan tavoittamattomissa päättyi ennenkuin tilanteen ahdistavuutta tajusi täydeltä laidalta :shock:

Nyt ollaan muuten äärellä jännän. Alan löytää itsestäni osia jotka nautiskelee pelin roolipelillisistä palasista taistelun töminää enemmän. Ehkä se on matalan tason vika tai sitten jotain muuta. Heti kun pelikertaan sisältyy vähän enemmän tappelukierroksia niin juonellinen eteneminen tippuu sangen roimalla potenssilla. Tästä syystä: :cry:
Kivoja pikku herkku koukkuja tuli pjltä, oikein hyviä olivat (;
Antin kanssa ehdottoman samaa mieltä taisteluiden tunnelman elävöittämisestä. Haluan tähän itse panostaa myös tällä hahmolla (aiemmissa seikkailuissa yrittänyt myös jonku verta) heti kun on jotain mihin panostaa. Oma mielikuvituskyky rajoittuu toisinaan (monesti) sillä tavalla, että muutaman nuolen ampumisen kuvailu jää luovuuden ulkopuolelle. Mutta loitsinta ja erityisesti erikoiskyvyt ja yliluonnolliset kyvyt on ehdottomasti pienen tunnelmaripauksen arvoisia.

Mitä pinnalta löytyy? Demonien pystyttämiä voimakiviä tai muuta suojaustaikuutta? Kuka on elossa nostaa käden ylös Nyt? Onko Kenabres ainoa suuri menetys? Anevia? Onko ketään kenen kanssa lyöttäytyä yhteen? Missä meidät otetaan vastaan? Ja kukahan kilteistä pakolaisista on suostuvainen lainaamaan ahjotouhuiluvälineitään.. [-päällimmäisiä kysymyksiä Khadonin mielessä meidän noustessa maan alta.
http://www.youtube.com/watch?v=_jlBjyxnwlU

Loppuviikkoa kohti nelistäen! Lippa takana ja perjantai edessä
__

Edit: Ällös unohtuko anymoor - miksi Khadon taitaa kielen abyssaalisen. Itseään toistavien painajaisunien vuoksi, joissa kaikuu hirviöiden kuiskaukset. Abyssalin tulkitseminen tuottaa joka kerta tuskaa sen muistiinpalauttamien epätoivontunteiden takia. Sen ymmärtäminen tuntuu lähinnä kiroukselta. Pelimekaanisesti tämä selittyy yhdellä rankilla linguistiikkaa sekä ammatin laajentamalla bonuskielivalikoimalla ( cel, inf, abys )
"Couldn't swing a dead cat round here without hitting a giant spider... Maker!" - Old Barlin
Avatar
Waldo
Setlementti II
 
Viestit: 171
Liittynyt: 27 Elo 2011, 23:01
Paikkakunta: Raumandello

Re: Vanhurskaiden Raivo: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 18 Syys 2014, 20:22

Kombat-painotteisempi pelikerta, mutta silti kivaa. Mitä nyt sääntöjeluku-virheen takia oltiin vähän resurrsipuolen kannalta huonolla hapella, kun kaikki potionit meni siinä :D Ei, ihan hauskaa että näinkin. Tappelut oli mielekkäitä ja taisteluun osanottajien lukumäärä oli hyvä, toi haastetta. Mitä nyt se dretchitappelu oli ihan turha, mutta menköön.

Miekan löytyminen yllätti, jotenkin uskoin että kirjeessä ei viitattu että se olisi täällä maan alla. Joskus asiat menee niinkuin halutaan!

Ja maanpäälle tuleminen oli tehty hyvin, kaikki pienet detaljikuvailut ilman henkäyksestä kasvoilla jne toimi hyvin.

Pelin paras kohta oli silti se kun Durotan nopeutti köydellä kulkemista omalla persoonallisella tavallaan.

En nyt tiedä pitäisikö jotain kritiikkä antaa, ehkä se näkyi enemmän viime kerralla mutta itse en ole sen fani että GM kuvailee mitä me tunnemme tietyissä tilanteissa.
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Vanhurskaiden Raivo: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Viiksu » 19 Syys 2014, 10:39

Semmoiset sembalot.

Päällisin puolin hommat näyttivät menevän ihan hyvin ei isompia kommentointeja. Diggailin ihan Sulin ja neeman keskustelusta ja lisäksi Hosillan taistelu oli mielestäni melko mukava johtaa. True Strike muahahaaaa!!!! Porukka kyllä puhaltaa hyvin yhteen hiileen, eli teillä on ns. hyvä flow päällä. Täytyy hieman viellä panostaa tiettyihin eph'n, mutta ainakin Aravashniel sai oman hetkensä tällä kertaa. Anevia ehkä hieman on viellä semmoinen villikortti, mutta saa nähdä miten hänen tarinansa etenee.

Muutamia kommentteja tiettyihin juttuihin.
-Syy miksi lopetin pelikerran "nopeasti" oli se, että halusin iskeä teitä rätillä kasvoille ja yrityksenä oli jättää pelikerta epätoivoon. En sitten tiedä miten tämä toimi, mutta tavoitteena oli se, että keskitytään seuraavan pelikerran alussa siihen mitä te näette ja koetta ja mistä hitosta te tulitte ylös.
- Se lopun labyrinttitappelu oli tosiaan täysin turha, mutta aattelin antaa teille viellä viimeisen esteen ennen ulospääsyä. Tämän olisi kyllä voinut mennä ihan kuvailullakin, mutta what the heck, let it flow.
- Pappikaksikko ei passittanut oven takana vaan kuulivat hälyä koska olivat palaamassa labyrintiltä (pinnalta?).
- Taistelun kuvailemiseen tulisi itse kaikkien viellä panostettava. Itselläni menee tosin välillä ajatukset sekaisin kun lasketaan vahinkoja ja pidetään kirjaa yllä niin jos jatkossa unohdan niin saa muistuttaa.
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: Vanhurskaiden Raivo: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 23 Syys 2014, 23:46

Kaksi ekaa pelikertaa oli kuin introa tälle kolmannelle, joka taas potkaisi isomman pyrön pyörimään. Tykkäsin pelikerrasta kovasti vaikka ennen pelikertaa oli menossa melkoinen ketutus (toivottavasti ei paistanut liikaa läpi) koska VR ja muut pelin ulkopuoliset syyt. Alku oli mainio, jatkettiin samoista fiiliksistä mihin edellinen pelikerta loppui ja pääsi näyttämään miten hahmo reagoi uuteen tilanteeseen. Tästä Aten ja Ismon kanssa sunnuntaina puhuttiinkin jo mutta kirjoitan tänne näkyviin myös: tykkäsin tuosta "Noctis lähtee etsimään tapettavia/syyllisiä/vihollisia" hetkestä, koska sen pitäisi kertoa jo paljon siitä millainen hahmo on kyseessä. Maanalainen meno oli kesyä, ilman tunnesiteitä tai muuta sellaista. Kenabreksen kohtalo taas.. Noh tunne kuohua oli kiva pelata ja katsoa miten pelaajatoverit reagoi. Haluan painottaa sitä, että pelaajana halusin teidän pysäyttävän Noctiksen ja nähdä miten paljon jaksatte nähdä vaivaa asian eteen (jotta osaan ensi kerralla tehdä likimain saman tasoisen haasteen pysäyttämisestä). Itse veikkailin, että Khadon saattaisi heittää nuolen joko varoituslaukaus tyyliin tai sit jalasta läpi (pari pistettä lämää ja tajuton Noctis) jolloin tulos olisi ollut sama mihin nyt tarvittiin 3 kultistia. Pahoittelen sitä, että tuohon meni noin paljon aikaa pelikerrasta, tarkoitus oli hoitaa tunnekuohu nopeasti mutta kohtaus vähän kasvoi tehdessä.

Myöhemmät hetket oli myös mainioita vaikka peli välillä junnasi vähän paikallaan, esimerkiksi herääminen holvikaarelta ja lähteminen tuntui vievän aika paljon aikaa. Taistelu demoneita vastaan oli viihdyttävä, vaikka se alkoikin erilaisesta asetelmasta kun PJ:n kuvailu antoi aluksi ymmärtää. Ei hätää asian suhteen. Pukkidemoni kaatui tyylikkäästi, tykkäsin. Anevien talo oli kiva, taistelu ehkä vähän turhan kova (resurssien kannalta varsinkin ja 20+ AC näillä tasoilla on myrkkyä) mutta vihollinen oli äänineen aika veikeä. Tykkäsin ehdottoman paljon Horguksen uloskävelystä, eph:t eivät ole vain mahdollistamassa meidän etenemistä vaan niillä on omat juonensa elettäväksi, arvostan. Majatalo oli hauska ja Anevien salaisuus mainio käänne.

Pelaajatovereille pari kommenttia: Juhani voisi rohkeammin ottaa roolia ja tuoda Khadonia esille pelikerroilla, vaikka sitten viittaamalla jos tuntuu ettei muuten saa puheenvuoroa. Atte ja Miksa pelaatte hyvin yhteen hahmojanne, tykkään. Atelle ehkä sellainen vinkki, että koita pysyä koko ajan in-game puheessa, mun on välillä vaikeaa erottaa millon Neema puhuu ja milloin Atte heittää sivuhuomion pelistä, mikä sotkee ja häiritsee välillä kun ei tiedä voiko hahmona reagoida asiaan. Toivon, että jos omassa pelaamisessani on jotain mihin pitäisi kiinnittää huomiota (hyvässä tai pahassa) niin sanotte. (:

Sellaista, lauantaita odotellen.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Vanhurskaiden Raivo: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 25 Syys 2014, 22:41

Kas niin !
Kaikin puolin hyvää settiä, tahti on oivallinen ja pelikerrat hyviä. Roolipelausta ja taistelua sopivassa määrässä. Maanpinnalle tulo, hävityksen keskelle, oli melkoista vielä huomioonottaen että resurssit olivat aivan loppu ja seikkailijat hajalla. Tykkäsin, mielestäni hardcore-meininkiä on Pathfinderissa yleensä liian vähän, välillä PJ:n pitää pistää pelihahmot ja pelaajat koville. Noctiksen ratkaisu ei yllättänyt pelaajaa, ja pelaaja olisikin halunnut pysäyttää miehen mutta taas Durotan ajattelee vastaavanlaisesta enemmänkin periaatteella "Katsotaan mihin miehestä on, ja jos on kuollakseen niin oppiipa ainakin rajansa"

Heh, Anevie kohtaus oli taas Amerikkaa parhaimmillaan, melkoinen odottamaton käänne. Tyylikäs tappelu myös, harmi ettei vielä saanut Durotan ensimmäistä crittiään pesään, mutta kyllä kuitenkin puolensa onnistuu pitämään. Diggailen muutenkin pelata hahmoani, hienoa taas pelata pathfinderia.

Vähän nyt alkaa lyödä tyhjää leirin jäljiltä, mutta toivottavasti inspiroi muut kommentoimaan ja jatkan tarvittaessa sitten inspiroituneena itsekin !
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Vanhurskaiden Raivo: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 26 Syys 2014, 00:42

Miksalvarez kirjoitti:Heh, Anevie kohtaus oli taas Amerikkaa parhaimmillaan, melkoinen odottamaton käänne.


Wat.


Anyhoo- Hauska pelikerta, vaikka ehkä vähän hidaskulkuinen tosin aikalailla omaa syytä tuo, välillä tuntui että löi vaan tyhjää. Mutta kohtaukset änppäreiden kanssa oli hauskoja, tappelut kovia ja varsinkin Vorgus(?) oli hieno vihollinen MUTTA KOHTAUKSENA IHAN PIRUN RANDOM. Se vaan...tulee jostain. Narratiivisesti tuo ei ollut kauhean sulava tapa kertoa hahmon taustaa ja varsinkin tuota sen salaisuutta, tuntui ehkä enemmän siltä että GM halusivain paljastaa tuon tarinan- ja ymmärrän hyvin, teen samanlaista mielenkiintoisten änppärien kanssa. En tiedä onko tuo kirjoitettu noin vai oliko GM:än valinta, mutta tuntui vähän kököltä. Show, Don't Tell.

Tykkäsin vähän out-of-nowhere tulevasta Neeman ja Durotanin taustahahmon namedroppauksesta, se oli hauska ja vielä hauskempi oli Neeman ja Durotanin outo käsitys kasvattihenkilönsä sukupuolesta. Ehkä se oli niinkuin Mikko sanoi- peilaa meitä itseämme (DEEP) mutta se jaksoi hymyilyttää vielä illalla pelin jälkeenkin. Kuten kohtaus Anevian talossa jossa sama tehokaksikko ihmettelee Avistanin "sivistynyttä" kotielämää.

Irabeth vaikuttaa mielenkiintoiselta ja kunnianarvoisena leidiltä, odotan innolla lisää kohtauksia tämän soturittaren kanssa.

Noctiksen ryntäys vihollisen kimppuun oli hauska pelaajan valintana ja osasin arvostaa sitä, vaikka Neema piti sitä tyhmyyden hupentumana. Tappelutilanteessa jos olisi Noctis tehnyt saman, olisi Neema kirittänyt kiinni taisteluraivossaan, mutta tuossa tilanteessa ei ihan. Ja täytyy joo vähän katsoa mitä sanoo missäkin olosuhteessa in-ja out-game. Välillä ei sitä itsekkään tajua.

Bottom Line- ihan hauska pelikerta, jolla oli haastavia tappeluita ja opittiin uutta tovereistamme, mutta Anevian kohtauksen olisi voinut tehdä paremmin/poistaa. Ensi kertaa odotan innolla!
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Vanhurskaiden Raivo: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Waldo » 26 Syys 2014, 15:15

Hitsi kun kesti päästä kirjoittamaan. No mutta sehän oli loistavaa. Hyvin onnistunut pelikerta kaikin puolin. Ja sanon muuten näin ihan tositarkoituksella. Ei edetty taaskaan paljoa juonessa, mutta tällä kertaa ei jäänyt myöskään ainakaan mulle sellaista makua että jostain olisi voinut rypistää aikaa pois. Eli aika tiivistä asiaa. Vähän harmitti että tulkitsin (hahmona ja pelaajana) Anevian tilanteen väärin mutta eipä siinä, puolijumalallista insightia odotellessa. Anna myytti-tieri.
"Couldn't swing a dead cat round here without hitting a giant spider... Maker!" - Old Barlin
Avatar
Waldo
Setlementti II
 
Viestit: 171
Liittynyt: 27 Elo 2011, 23:01
Paikkakunta: Raumandello

Re: Vanhurskaiden Raivo: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Viiksu » 27 Syys 2014, 09:51

Vagorg..........mikä halvatun vorgus?

Mutta joo täytyy kyllä todeta, että teidän hahmot sen kun paranee mitä pidemmälle mennään. Antille erityiset propsit hahmonsa ropetuksesta.

Jänne miten tuo anevie kohtaus jakaa tosin mielipiteitä :) itse kyllä diggailin mokomasta screenin takana (tosin tietää aina enemmän). Tuossa tosiaan tuli hieman epäilyksiä teidän pärjäämisestä, mutta durotan lyö erittäin kovaa niin aattelin että kyllä te pärjäätte ; p

Horgus *snicker
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: Vanhurskaiden Raivo: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 28 Syys 2014, 20:35

Hybää settiä, edelleen pelikertojen taso pysyy korkealla ja tappelujen taso samoin vaarallisena. Ei kannata antaa periksi vaikka näyttäisikin että pelaajat saavat turpaan, kummalta puolelta tahansa katsoen. Aina voi yrittää paeta, tai sitten puskea härän lailla päin vihollista. Ettei PJ ala "pulling punches" meininkiin ;)
Tykkään siitä että hahmot alkavat syventymään. Oli mukava päästä pelaamaan Durotania erilaisessa tilanteessa ja hahmokehityksen suhteen kohtuu tärkeissä paikoissa, ja mahdollisuus tehdä hyviä päätöksiä kaupungin hyväksi ja vastarinnan puolesta oli nättiä (esim Horguksen persuadeaminen antamaan varasto, hyvä kohtaus). Kaupungin tuhoon tuntuu myös löytyvän aina lisää kerroksia, hienoa että aihe ei jää junnaamaan paikalleen vaan aina löytyy uusia kauheuksia.

Nelostaso on myös asia josta olen innoissani, tuo Durotanille paljon hyviä lisää :) Ensi kertaa odotellessa, nam!
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Vanhurskaiden Raivo: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 29 Syys 2014, 13:07

Ismo kirjoitti:Jännä miten tuo Anevien kohtaus jakaa tosin mielipiteitä :) itse kyllä diggailin mokomasta screenin takana (tosin tietää aina enemmän).

Se jakaa mielipiteitä monesta syystä. Mies, joka on nainen jolla ei myöskään ole ahdistusta omasta tilastaan on aika jännä ratkaisu. Toisaalta kohtaus talolla olisi voinut mennä toisin, Aten kanssa juteltiin ja todettiin, että twisti olisi ollut hienompi jos tuo Vagorg olisi kumonnut Anevien lumouksen heti kättelyssä (mukana ollut nainen olikin mies!-järkytys ja taistelu) tai koko asia olisi selvinnyt vasta Liedellä, jossa joku olisi poistanut lumouksen. Näkeminen ja livenä kokeminen tuottaa vahvemman reaktion kuin kuuleminen. (:

--

Viihdyttävä pelikerta, sääli että viimeinen puolisko meni vähän vähemmällä teholla kuin ensimmäinen (pj:n väsymys ja muut asiat). Kultistipesäkkeiden tutkinnassa ei ollut samaa virtaa kuin Railonvartijoiden kirjastolle matkaamisessa. Tykkäsin tuosta hiippailusta kaupungilla ja pienistä yllätyksistä matkan varrella. Horgus myös mainio kohtaus, loistava syy siihen miksi talo on täysin kunnossa (ja miksi kaveri oli varma että se on kunnossa). Railonvartijoiden kirjastolla pääsi taas näyttämään millaista hahmoa pelaan, oli oikein hauskaa saada kunnon kaaos aikaiseksi. Sitä hieman ihmettelin, että miksi jousimiehet ampuivat Durotania eivätkä Noctista mutta se oli pientä. Kaksi kertaa tajuttomana ja kaksi onnistunutta stabilointi-heittoa. Oujea. Vihollinen oli kyllä melkoisen kova luu haasteensa ja AC:nsa kanssa..

Taistelut pelikerralla oli muutenkin kivoja ja haastavia, quasitit ehkä hieman turhia vaikka kohtauksena oli muuten mainio. Tornin taistelu näytti hetken aikaa pahalta, osittain johtuen vihollisten hyvin yllättävästä kyvystä hahmottaa taistelua taktisesti (ja kovasta loitsijasta). Tuossa oli paljon vihollisia, PJ:ltä olisin ehkä hieman nopeampia viholliskierroksia toivonut. Kesti muutaman hetken liikaa ennen kuin sieltä alkoi väki vähentyä. Sellaista ratkaisua voisi mun mielestä koittaa, että esimerkiksi jos on 6 kultistin niin jakaa ne kahteen kolmen kultistin ryhmään, joille heitetään omat initiativet. Eli kultistit 1,2,3 toimii init 12, kultistit 4,5,6 init 8. Nopeuttaa eph:iden vuoroa (ja vähentää massan ylivoimaa neljää hahmoa vastaan). Tämä nyt oli ensimmäinen kerta kun tiettyä "hitautta" ja väsymys ei varmaan ainakaan auttanut asiaa. Eli ei hätää, enemminkin oma huomio kuin suuri moka pelikerralla.

Viholliset tuntuu onnistuvan saving throweissaan melko hyvällä prosentilla, mielestäni yksi vihollinen on epäonnistunut hampering hexaa vastaan (quasit). PJ voi mun mielestä fudgettaa myös pelaajien eduksi, loitsujen ja ammatin kykyjen toimiminen on kuitenkin osa sitä kokemusta, että "mun hahmo osallistuu ja osaa jotain". DC 14 ei kuitenkaan ole ihan automaatio onnistuminen tämän tason vihollisille. Taas enemmän huomio kuin ongelma pelissä, itse PJ:nä suosin fudgeamista molempiin suuntiin. (Tästä "fudgesta" hyvä esimerkki on esimerkiksi Kalloista ja Jadesta, jossa viholliset kohdistivat ammuntahyökkäyksiään hahmoihin, joilla oli deflect arrows. PJ tietää hyvin, että vihollinen tuhlaa kierroksensa mutta pelaajalle se taas on "pieni voitto" kun omat kyvyt toimii).

Mutta viihdyttävä pelikerta. 4-taso on kyllä mainio Noctikselle vaikka kikat onkin pienempää kalibeeria kuin muilla. Staattinen vahinko nousee ja taidot alkaa näyttää ihan kivoilta myös. ^^ Perjantaihin käännän katseeni!
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Vanhurskaiden Raivo: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 29 Syys 2014, 20:59

Blue_Hill kirjoitti:
Viholliset tuntuu onnistuvan saving throweissaan melko hyvällä prosentilla, mielestäni yksi vihollinen on epäonnistunut hampering hexaa vastaan (quasit). PJ voi mun mielestä fudgettaa myös pelaajien eduksi, loitsujen ja ammatin kykyjen toimiminen on kuitenkin osa sitä kokemusta, että "mun hahmo osallistuu ja osaa jotain". DC 14 ei kuitenkaan ole ihan automaatio onnistuminen tämän tason vihollisille. Taas enemmän huomio kuin ongelma pelissä, itse PJ:nä suosin fudgeamista molempiin suuntiin. (Tästä "fudgesta" hyvä esimerkki on esimerkiksi Kalloista ja Jadesta, jossa viholliset kohdistivat ammuntahyökkäyksiään hahmoihin, joilla oli deflect arrows. PJ tietää hyvin, että vihollinen tuhlaa kierroksensa mutta pelaajalle se taas on "pieni voitto" kun omat kyvyt toimii).


This. Lisäksi avoimet saveheitot toimii "isompien / tärkeämpien" vihollisten kohdalla (ainakin toisinaan) hyvin. Ei tarvitse sanoa bonusta millä save tulee, mutta nopasta saa kuvan (hahmokin voi pelissä nähdä kuinka ulkoisesti vihollinen joutuu ponnistelemaan vastustaakseen efektin) millaisen ponnistuksen vihollinen tekee. Onnistui tai ei.
Pienempien mookkien kanssa sitten fuudgea suuntaan ja toiseen. Just my 50 cents.
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Vanhurskaiden Raivo: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 07 Loka 2014, 01:11

Viides pelikerta ja hyvältä näyttää, odotan seuraavaa pelikertaa kovasti koska kovaa menoa tiedossa. Pelikerta alkoi siitä mihin edellinen jäi ja tunnelma löytyi nopeasti. Tämä on toiminut oikeastaan hyvin koko kampanjan ajan, pelikertojen alut ovat olleet vahvoja ja asiaan on päästy nopeasti kun ollaan aloitettu. Tykkään. Kokonaisuutena pelikerta sisälsi omalta osaltani paljon uusia kokemuksia, harvemmin sitä tulee vastaan tilaisuuksia huutaa ja raivota tuolla tavalla kuin menneellä pelikerralla. Itse tykkäsin kyllä, toivottavasti ei ollut muille pelaajille epämiellyttävä kokemus myöskään (PJ:stä en ole huolissani, heitti sen verran leveän hymyn huutokohtauksen jälkeen ;) ). Lupaan, että Noctis ei aina huuda ja raivoa vaan säästelen noita sopiviin hetkiin ja harvoin otan kohteeksi muita pelaajahahmoja, koitan keskittyä noihin eph:ihin. Mutta siis mulla on koko ajan hauskaa hahmoni kanssa, mistä pidän kovasti. Ei sillä, että edellisten hahmojen kanssa ei olisi ollut hauskaa mutta tämä on uudella tapaa hauskaa.

Iso taistelu oli mainio, sopivasti vihollisia ja nopealla temmolla mentiin eteenpäin (mun ja Miksan 1 ja 2 heitot tietty nopeutti asiaa myös). Täysin eri luokkaa kuin tornin taistelu, joka oli toisella tapaa hieno taistelu. Tästä tuli hyvin sankarillinen olo kun vihollisten lauma oli melkoisen suuri mutta siitä mentiin silti lävitse. Oikein hyvä. Toisaalta siihen käytettiin jonkin verran resursseja, että parempi olikin että sujui. ^^

Unohdin reagoida Durotanin loitsimiseen, jotenkin meni siinä ohitse. Pahoittelut, piti huomioida asia in-game.

Jään odottelemaan seuraavaa pelikertaa ja muiden kommentteja.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Seuraava

Paluu Roolipelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron