[SD] Yleinen Keskustelu
Lähetetty: 28 Elo 2011, 12:38
Toinen Pimeys
Nouseva pimeys, varjojen leikki
kuunvalossa on vain sinisen sävyjä.
Korruptio ja synti, valon ja pimeyden terällä
toivon pilkahdus, synkimmälläkin hetkellä.
Syksyllä olisi tarkoitus aloittaa Paizon julkaisema seikkailupolku Toinen Pimeys (Second Darkness, SD). Olemme tästä jo sähköpostin avulla viestitelleet mutta koin, että on hyvä siirtää sama informaatio tänne foorumille, saadana jotain keskustelua aikaiseksi ja tulee foorumi heti käyttöön. Itse pelasin Toisen Pimeyden tammi-toukokuussa 2010 Aten alaisuudessa. Kampanjassa oli monia siistejä juttuja mutta myös isoja vikoja (ihan siis juonen puitteissa, ei Aten takia) ja jo silloin heräsi halu katsoa miten kampanjasta saisi hieman toimivamman kokonaisuuden. Eräs suomalainen pj veti Toisen Pimeyden "hieman erilailla" kuin kampanja on kirjoitettu ja hänen jalanjäljissään lähden tätä kampanjaa teille johtamaan. Tarkoitus on johdonmukaistaa ja fiksailla kampanjaa niiltä osin kuin itse koen, että jokin homma ei toimi. Samalla haluan myös ajaa hieman erilaista pelaamismallia teille: kaikkea ei kuulu, eikä voi voittaa tai hommia hoitaa väkivallalla vaan pelaajia rohkaistaan miettimään vaihtoehtoisia ratkaisuja ja suunnittelemaan etukäteen.
Yleisissä keskusteluissa käymme läpi kampanjan tyyliä, pelautusnopeutta sekä hahmoja ja heidän taustojaan ja motiiveja. Palauteketju ilmestyy tänne kunhan peli pyörähtää käyntiin. Koitan tarjota mahdollisimman hyvän pohjan haltioiden pelaamiselle mutta myös esitellä hahmojen taustajärjestöön kuuluvien haltioiden ajatusmallia, jotta pelissä voidaan olla jo roolissa eikä tarvitse miettiä tai opetella "miten nää hemmot tekee työtään". Tietenkin pelaaminen on aina oppimista enkä vaadi ektään muistamaan kaikkea infoa ulkoa mutta jos saadaan muutamia juttuja jäämään mieleen niin hyvä tulee. Varsinkin Shin'Rakorathin ajatusmallin esittäminen tiiviisti on tärkeää.
Sen pidemmittä puheitta kiitän Mikkoa, Visaa, Pyryä ja Ismoa kiinnostuksesta kampanjan suhteen. Uutta ja ihmeellistä on luvassa ja aika ajoin hommat muuttuvat hurjiksi joten pidetään hatuista ja suippokorvista kiinni kun peli lähtee käyntiin.
Nouseva pimeys, varjojen leikki
kuunvalossa on vain sinisen sävyjä.
Korruptio ja synti, valon ja pimeyden terällä
toivon pilkahdus, synkimmälläkin hetkellä.
Syksyllä olisi tarkoitus aloittaa Paizon julkaisema seikkailupolku Toinen Pimeys (Second Darkness, SD). Olemme tästä jo sähköpostin avulla viestitelleet mutta koin, että on hyvä siirtää sama informaatio tänne foorumille, saadana jotain keskustelua aikaiseksi ja tulee foorumi heti käyttöön. Itse pelasin Toisen Pimeyden tammi-toukokuussa 2010 Aten alaisuudessa. Kampanjassa oli monia siistejä juttuja mutta myös isoja vikoja (ihan siis juonen puitteissa, ei Aten takia) ja jo silloin heräsi halu katsoa miten kampanjasta saisi hieman toimivamman kokonaisuuden. Eräs suomalainen pj veti Toisen Pimeyden "hieman erilailla" kuin kampanja on kirjoitettu ja hänen jalanjäljissään lähden tätä kampanjaa teille johtamaan. Tarkoitus on johdonmukaistaa ja fiksailla kampanjaa niiltä osin kuin itse koen, että jokin homma ei toimi. Samalla haluan myös ajaa hieman erilaista pelaamismallia teille: kaikkea ei kuulu, eikä voi voittaa tai hommia hoitaa väkivallalla vaan pelaajia rohkaistaan miettimään vaihtoehtoisia ratkaisuja ja suunnittelemaan etukäteen.
Yleisissä keskusteluissa käymme läpi kampanjan tyyliä, pelautusnopeutta sekä hahmoja ja heidän taustojaan ja motiiveja. Palauteketju ilmestyy tänne kunhan peli pyörähtää käyntiin. Koitan tarjota mahdollisimman hyvän pohjan haltioiden pelaamiselle mutta myös esitellä hahmojen taustajärjestöön kuuluvien haltioiden ajatusmallia, jotta pelissä voidaan olla jo roolissa eikä tarvitse miettiä tai opetella "miten nää hemmot tekee työtään". Tietenkin pelaaminen on aina oppimista enkä vaadi ektään muistamaan kaikkea infoa ulkoa mutta jos saadaan muutamia juttuja jäämään mieleen niin hyvä tulee. Varsinkin Shin'Rakorathin ajatusmallin esittäminen tiiviisti on tärkeää.
Sen pidemmittä puheitta kiitän Mikkoa, Visaa, Pyryä ja Ismoa kiinnostuksesta kampanjan suhteen. Uutta ja ihmeellistä on luvassa ja aika ajoin hommat muuttuvat hurjiksi joten pidetään hatuista ja suippokorvista kiinni kun peli lähtee käyntiin.