Lohikäärmeen Vaatimukset
Taldorin murentuva valtakunta tarjoaa paljon mahdollisuuksia uraansa aloittelevalle seikkailijalle. Olette juuri löytäneet oman mahdollisuutenne- Silas Gribb, karavaanari ja kauppias, tarvitsee suojelijoita uudelle matkallensa. Yanmassin kauppakaupungista olisi tarkoitus päästä pieneen Belhaimin kylään Verduranin metsässä. Matka on pitkä, mutta Taldorin sisämaat ovat suurimmalta osin rauhallista aluetta. Mutta metsän lehväkattojen alle mahtuu paljon salaisuuksia. Mitä odottaa Verduranin metsässä ja uneliaassa Belhaimissa?
Kyseessä on siis Pathfinder-minikampanja. Lohikärmeen Vaatimukset on Pathfinder-seikkailumoduuli joka kestää 4-5 pelikertaan ja vie palaajahahmot tasolta 1 tasolle 6. Tarkoituksena on pelata tämä Ismon Vanhurskaiden Raivo-kampanjan ollessa tauolla Mikon ollessa jenkkilässä. Pelaajina näill' näkymin Ismo, Antti ja Juhani, mutta kyllä tähän muitakin mahtuu. Tarkoituksena olisi tosin saada tämä pelattua ennen Mikon paluuta jenkeistä (n. 3 viikkoa).
Tässä hahmonluonnin peruskaavat:
-20 PB stateille.
-150 gp aloitusrahat
-Core-rodut.
-Hahmoluokat: Kaikki muut paitsi Ultimate Combat-kirjan kolme hahmoluokkaa (Samurai, Ninja, Gunslinger)
-Hyviä taitoja: Disable Device, Diplomacy, Knowledge ( Dungeoneering, Arcane, History)
Tarkoituksena olisi myöskin taas jälleen koettaa uusia sääntöjä ja ideoita joita tuo ihmetehdas on taas pulauttanut pihalle. Näistä esimerkkeinä on Pathfinder Unchained-kirja sen muutokset ja sääntölisäykset. Niistä käytössä on ainakin:
-Unchained-hahmoluokat
Pathfinder Unchained- kirjassa uudistettiin joitakin vanhoista hahmoluokista: Barbarian, Monk, Rogue ja Summoner. Näitä kutsutaan yleisesti nimellä Unchained-hahmoluokat. Tarkoituksena oli yksinkertaistaa ja tehostaa näitä hahmoluokkia. Esim. Munkki saa kasan "Ki-voimia" antaen pelaajan itse päättää millaisia kikkoja munkki oppii ja osaa käyttää. Näihin voi tarkemmin tutustua Pathfinder Unchained-kirjassa....tai täällä.
-Wound Threshold
Esimerkki: Durotan-Barbaarilla on 300 kestopistettä. Jos hän on ottanut 299 pistettä vahinkoa, on hän vielä täysin toimintakykyinen- vaikka onkin ottanut vahinkoa aivan naurettavan määrän. Mutta kaksi pistettä lisää ja poks, mies on maassa. Tähän "ei kovin realistiseen" tilanteeseen tuli muutos Unchained-kirjassa: Wound Threshold. Jaa omat kestopisteesi neljään kategoriaan. Aina kun hahmon vahinko liikkuu kategoriasta toiseen, saa hahmo myöskin miinuksia riippuen kuinka paljon vahinkoa on tullut. En osaa selittää sitä fiksusti, joten tähän voi tutustua myöskin täällä.
Nämä säännöt on ainakin käytössä. Lisäkysymyksiä saa esittää.