Riimuvaltian Nousu: Kommentit pelistä [spoilereita]

Keskustelut roolipeleistä ja pelatuista peleistä

Re: Riimuvaltian Nousu: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Andom » 13 Marras 2015, 22:30

Pitkästä aikaa:

Uusi kirja on alkanut mukavan reippaalla tahdilla, ja yllättävän "selvästi". Eli alusta asti on ollut tekemistä ja ainakin joku selvä päämäärä, mikä tulisi saavuttaa. Hiekkasärkän alla tapahtunut kahakka on kyllä ehdottomasti koko kamppiksen aikana tulleista oma suosikkini, kaikkine mielipide-eroineen yms koukeroineen. Mukavasti hahmojen erilainen suhtautuminen asioihin tulee esille (teloitetaan se vielä kun voidaan T: Sotasaalis-Hagron).

Kohtaaminen loharin kanssa tuli todella *köh*mukavana*köh* yllätyksenä itselle, vaikka alueelle jotain "suojelijaa" odotinkin, hieno nähdä ettei kirjan kaikkia vihollisia ole suunniteltu voitettaviksi.
Toinen kiva pikku puzzle oli se taikuuden käyttäminen niiden avainten saamiseksi niistä patsaista, mukava pikku lisä. :)

Itse ?Riimuahjo? on ollut kyllä täynnä yllätyksiä. Ainakin Hagron on oppinut, että kaikkeen ei tarvitse koskea, vaikka se sitä kuinka "pyytäisi".
Ylipäätään viimeisimmät pelikerrat 5/5, maistuu salami :)

Pic Related to black goo
Kuva





****EDIT***** 3. Sivu auki kommenteissa, haistanko traitin? :3
Kuva
Andom
Rook
 
Viestit: 72
Liittynyt: 20 Heinä 2015, 00:37

Re: Riimuvaltian Nousu: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 19 Marras 2015, 00:45

Sellaisia pelikertoja, mun päällimmäinen fiilis on se, että en saa pidettyä Hagronia hengissä vaikka yrittäisin sitä. ^^ Ei vaan, hyviä pelikertoja tällä viikolla. Ylpeyden Kiiltelevät Verhot on yksiä mun suosikkeja koskaan ikinä, ne peilit on parhautta mutta myös muut paikat, riippuen vähän miten paljon tarinaa tulee vastaan ja löydettyä. Riimuahjo antaa niille, jotka jaksavat nähdä vaivaa ja tutustua kaikkiin raapustuksiin ja kirjoihin joita vastaan tulee.

Delvahinen ja Himon rautahäkkien tapahtumat menivät mielestäni hyvin vaikka muutama vitsi tulikin murjaistua, aina ei tarvi olla niin vakavaa. Tämän päiväinen mässäilyn kryptien tutkimus sisälsi monia hyviä kohtia ja mielestäni mielenkiintoisia taisteluita. Alun muumiot näytti taas teille, että ootte sankareita; superzombi taas haastoi hieman eri tavalla kuin muut viholliset tähän asti (nopea, tehokas ja parantaa itseään?), toiset muumiot taas oli hupikohtaus (aivan huikea) ja Azaven taas oli se big bad ja eeppinen vääntö kun molemmat osapuolet antaa kaikkensa voittaakseen. Tykkäsin kovasti. Unohdin näyttää teille alkuperäisen seikkailun kartan joka on aivan karmea, muistuttakaa ensi kerralla.

Hieman toivoisin pelaajilta enemmän keskustelua siitä mitä tehdään ja miksi. Kuten olette huomanneet, teidän moraalia ja tekemiä valintoja sekä luonnetta testataan täällä koko ajan. Ehkä joku keskustelun poikanen olisi siistiä kuulla siitä, mitkä paikat tuntuu millekin hahmolle omimmalta ja mikä taas vieraalta ja ajatuksia pelin sisällä siitä mihin ootte ryhtyneet ja mistä syistä. Teette kauppaa demonin kanssa? Kuuntelitte epäkuolleen kalmomaagin sepustuksia? Joku voisi ajatella, että teissä on tapahtunut muutosta.. ;)

Mutta mulla on kivaa ja kuhan ensi viikko koittaa, päästään toivottavasti taas tuttuun 2 peliä per viikko tahtiin. Ollaan vielä aikataulussa, että saadaan pelattua ennen Teemun armeijan alkamista.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Riimuvaltian Nousu: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Andom » 29 Marras 2015, 20:14

Hagron in a nutshell
Kuva
^^^^Shalelu
Kuva
Andom
Rook
 
Viestit: 72
Liittynyt: 20 Heinä 2015, 00:37

Re: Riimuvaltian Nousu: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Viiksu » 02 Joulu 2015, 02:49

Viides kirja oli kummallinen, mutta uniikki kokemus. Ehkä asiat etenivät omaan makuuni vähän liian nopeasti varsinkin kun oltiin juuri kepitetty armeijallinen jättiläisiä (tavallaan) ja juuri kotiin päästyä täytyi taas alkaa sykkimään. Mitähän tästä nyt tarinoisi?

- Xaliasan kohtaaminen oli hyvä. Saatiinpahan selville mitä siellä raunioiden pohjalla oli ja oon 6/10 tyytyväinen meidän motiiviin lähteä riimuahjolle.
- Riimuahjo itsessään nyt oli karkkimaa ainakin Decimukselle ja sarjassamme niitä kuolettavimpia luolastoja mitä on tullut kohdattua. Azaven ja Delvahine on ehkäpä ne mitkä muistaa parhaiten ja se pieni "paljastus" mässäilyn valtakunnasta.
- Lopputappelu oli hyvä......se lohari kyllä vähän yllätti ja Xaliasa perhana
- Liikaa Glabretzuja non-mythic seikkailussa........put slept pls

Suurin ongelma omaltaosalta on ehkä nyt neljännen kirjan jälkeen ollut se, että voimmeko me kolme (ja peto sekä shalelu) oikeasti tehdä Karzougille mitään? Eikö asiasta pitäisi tehdä vähän ns.isompi? Hiekkasärkänkin neuvosto kuulostaa enemmän vitsiltä kun ottaa huomioon minkä tasoinen uhka on kyseessä. Lisää ajatuksia voin kertoa livenä tästä.

Mutta joo viides kirja oli hyvää settiä. Ei mulla muuta.
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: Riimuvaltian Nousu: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 05 Joulu 2015, 14:16

Pelinjohtajan näkökulmasta olen tyytyväinen viidenteen kirjaan. Alku on yksiä suosikkejani (vaikka se alkaakin vähän liian suoraa Kivijättiläisten linnoituksesta), koska paluu Vihan katakombeihin aloittaa "kerrataan tapahtumia"-ketjun, josta livenä puhuttiin. En tiedä selvisikö se koskaan teille, että Erylium (se quasit) oli Xaliasan lemmikki? Tällaisen pienet vihjeet ja huomiot menneisiin tapahtumiin on parhautta, tykkään niistä sekä pj:nä että pelaajana. Hienosti te pongailitte niitä, osa niistä oli enemmän piilossa kuin toiset. Lohikäärmetaistelu on yksiä parhaimpia ja tappavimpia taisteluita mitä olen seikkailupoluissa nähnyt, koska Arkhyst hoitaa hommansa tehokkaasti. Riimuahjo taas on nimenomaan se karkkimaa, jossa voi kikkailla taustatietojen jakamisella, muinaisilla kummallisuuksilla ja kulttuurilla. Myös Riimuahjon sisäinen tarina selviää pienten vihjeiden kautta, teiltä puuttuu ehkä muutama yksityiskohta mutta pääpiirteet tiedätte.

Suosikkipaikkani koko Riimuahjossa on Ylpeyden salit ja se peiliansa. Se on vain niin loistava. ^^

Ismolle kiitos kommentista, juuri tuollaista palautetta kaipaisin useammin peleistä/seikkailun loputtua. Olisi hyvä kuulla mikä toimi ja mikä ei. Esimerkiksi nyt tiedän, että lisään glabrezujen määrää. ;) Eivaan, pitää tutkia löytyisikö mahdollisten tulevien demonien tilalle jotain tuoreempaa kuin glabrezut. Eli Teemu ja Ari, kirjoittamaan!
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Riimuvaltian Nousu: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Andom » 11 Joulu 2015, 19:00

Jaa että Riimuahjo käyty läpi... Oli kyllä mahtava paikka, vaikka välillä tunsin itseni jossain määrin riittämättömäksi. Jotenkin tää taistelijan rooli alkaa tuntua hieman pöhköltä, kun kykenen vain pitämään hirmuja noin 1-2 vuoroa kurissa ja sitten lennänkin seinään (looking at stone golem). Kylläkin kaikki pienemmät taistelut kuten se steroidi-zombi ja Synnistäsiinneet olivat omaa heinää. En tiedä paljonko näitä pienempiä olet pelistä poistanut, mutta niiden määrä on tuntunut melko vähäiseltä, ja sattuvat olemaan minun hahmon alaa. Kylläkin onhan tää nyt paljon eeppisempää, kun Hagron pitää epätoivoisesti linjaa, jotta Decimus ja Skip ehtivät tekemään pahaa jälkeä suurimpiin mörköihin.

Itse Riimuahjon ihmeet olivat juuri sellaista fantasia maailman seikkailua, mistä itse pidän: ei tiedetty mitä jokin asia tekee, vaikka meille annettin ohjeet yms. Tulee maailman mystisyys juuri kauniisti esille.
Kuten esimerkiksi meidän toopeilut sen riimualtaan kanssa, eihän me tiedetty yhtään mitä meidän pitäisi tehdä aluksi. :D

Ja sitten on vielä tuo mitä Ismo mainitsi tästä kyläneuvostosta yms. maailman asioista, komppaan hänen kommenttiaan.

Ari out.
Kuva
Andom
Rook
 
Viestit: 72
Liittynyt: 20 Heinä 2015, 00:37

Re: Riimuvaltian Nousu: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 05 Tammi 2016, 14:08

Kuva

I throw everything at you. EVERYTHING. Not a chance.

Onnea kamppiksen lopettamisen merkeissä!
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Riimuvaltian Nousu: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 05 Tammi 2016, 23:51

Noniin. Kampanja on päättynyt ja jonkinlaisia loppusanoja odottelen itse kultakin tänne nähtäville. Itse haluan pelinjohtajana kiittää pelaajia pelatusta kamppiksesta, tämä oli parhautta viimeisen puolen vuoden ajalta, monestakin syystä. Ensinnäkin, oli mahtavaa saada kaksi uutta pelaajaa ja päästä tutustua Ariin kunnolla, sekä nähdä Teemu taas uudessa valossa kuin aiemmin. Toiseksi, oli mahtavaa johtaa taas tämä legendaarinen kampanja, jota monet saamattomat sanovat parhaaksi mitä ovat pelanneet. Ja sitten kolmanneksi, oli vähintään hienoa tarjota Ismolle kokemus tästä kampanjasta, oot joutunut kuulemaan liikaakin tästä ja ilman toivoa mahdollisuudesta pelata.

Mielelläni kuulisin mitä te pelaajat tykkäsitte. Monesti sanoittekin mistä piditte ja mistä ette mutta haluan purkaa ajatuksia ja tuntemuksia kampanjasta. Tämä siksi, että osaan huomioida teidän toiveita myös tulevissa peleissä, siksi tällainen debrief on mun mielestä tärkeää. Mikä toimi, mitä haluaisitte nähdä lisää tulevaisuudessa, mitä taas vähemmän. Enemmän vapautta tehdä mitä haluatte, vahvempaa kuvailua, enemmän tappelua/vähemmän tappelua, enemmän vastauksia kuin mysteerejä pelin aikana? Lisää Aaron tekemiä proppeja? Pelisysteemistäkin ja sääntöjen esittämisestä teille saa antaa palautetta, varsinkin Ari ja Teemu, koska peli on teille vieraampi. Haluan kuulla ns "aloittelijan" näkemyksen pelistä, jota oon itse johtanut/pelannut vuodesta 2009. ^^

Itse kirjoittelen teille palautteita tänne piakoin, ensin haluaisin kuulla vähän teistä.

Iso kiitos joka tapauksessa peleistä, mulla oli kivaa 41 pelikerran ajan. Kampanja jää mieleen hyvästä tarinasta, huumorista ja pelaajien kauhun hetkist (Ismo teitä varoitti joskus kesällä, kun totesi mun nauttivan pelaajien ahdistuksesta ja kärsimyksestä. Nyt tiedätte.)
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Riimuvaltian Nousu: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Andom » 15 Tammi 2016, 23:53

Aivan mahtava kokemus oli koko kamppanja ja seuraavaa odotan innolla!

Viimeinen taistelu oli aivan järjettömän eeppinen, mahtava, mullistava ja räjäyttävä! Siinä tajusi, että this is it. Etenkin kaikki Karzougin loitsut sopivat mielestäni hänelle hyvin ja se ajan muokkaus mitä hän käytti taistelun alussa sai ainakin itseltä plasmat sekaisin. Hieman vain käy sääliksi niitä kahta alistettua myrskyjättiläistä. :c

Lyhyestä virsi kaunis ja suurkiitos Antille tämän pelin johtamisesta, ja samanlainen myös Ismolle & Teemulle, parhaille kanssaseikkailijoille!
Kuva
Andom
Rook
 
Viestit: 72
Liittynyt: 20 Heinä 2015, 00:37

Re: Riimuvaltian Nousu: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja buffalo » 17 Tammi 2016, 01:58

Vähän meinannut jäädä tämä kirjallinen puoli kommentoimisesta huomiotta, mutta sanotaan nyt tännekin jotain:

-kiitokset pelinjohtajalle huikeasta kamppanjasta, juonen käänteistä ja muista tajuntaa räjäyttävistä kokemuksista.
-kiitos pelikumppaneille
-kiitos myös ismolle.
-lopputaistelu oli hyvä ja odotettuakin hienompi
-koko kamppanjan juoni kuvio oli hieno, mutta aukesi vasta pizan äärellä (toisaalta sankareitakaan ei hirveesti kiinnostanut, miksi tapahtuu ainakaan verrattuna siihen, mitenkä sen voi estää tapahtumasta
- Antille +2 local bonus siittä että kuvailu kaikista varisian kohteista tuli luonnostaan ja jouhevasti koko kamppanjan ajan, ilman lunttausta
-Ismo pelasi velhoa jouhevasti ja vaikka se oli hankalin hahmo pelata, niin käytti kierroksiinsa vähiten aikaa
-tulee ikävä petoa
-lengistä olisi hieno kuulla lisää
-hahmoille oli mukava kuulla ja keksiä jatko tarinaa, ja myös odottan että joskus voitaisiin keskustella 'mitä jos' tyylisesti hahmojen loppu elämästä
-kaikki eph:t oli persoonallisia ja Hagronia huijattiin loppuun asti 5/5

Odotan että pääsen joskus osallistumaan yhtä massiiviseen ja hyvin rakennettuun roolipeli kamppanjaan. Graz.
buffalo
Goblin
 
Viestit: 18
Liittynyt: 15 Heinä 2015, 11:34

Edellinen

Paluu Roolipelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron