One-Shot: Synthian Pyhättö (Dungeon World)
Lähetetty: 20 Loka 2016, 01:14
Synthian Pyhättö
Viidakko herää yöstä ja aamun kosteus kerääntyy kasteena sen puiden ja lehtien pinnoille. Värikkäät linnut aloittavat laulunsa, apinat rääkymisensä ja vuorilta laskeutuvan sateen ropina täyttää pian metsän. Kukat kukkivat keskikesän kunniaksi, pian valossa kylpevä viidakko näyttää smaradgin vihreältä, safiirin siniseltä ja rubiinin punaiselta. Laaksossa, sakean sumun ja viidakon keskeltä nousee yksittäinen kivinen torni. Kaukaisuudessa näemme lisää samankaltaisia torneja nousevan viidakosta, täplittäen viidakkoa jykevällä olemuksellaan. Yhden tornin juurella seisoo joukko matkaajia, pitkän matkan väsyttäminä mutta valmiina aloittamaan varsinaisen tehtävänsä. He ovat löytäneet Synthian pyhätön.
Viidakosta heitä tarkkailevat kellertävät silmät.
Synthian Pyhättö on ensimmäinen Saamattomien one-shot peli. Peli pelataan Kangasalla 3. tai 4. joulukuuta, peli kestää noin 4-6 tuntia alusta loppuun. Pelisysteeminä käytetään Dungeon World-peliä, joka on fantasiaroolipeli jossa hahmot etsivät kultaa, kunniaa ja mainetta kokien hurjia seikkailuja yhdessä. Säännöiltään peli on kevyt mutta erilainen mihin olemme tähän mennessä tottuneet, ei kuitenkaan mahdoton oppia ja sisäistää. Peli sijoittuu Kaakkois-Aasiasta vaikutteita lainaavaan maailmaan, joka on täynnä viidakkoa, meille eksoottista luontoa, vaaroja ja totta kai viidakkoon kadonneita temppeleitä, kaupunkeja ja luolastoja. Eli siis itästä eksotiikkaa fantasiatwistillä luvassa. Hahmonluonnissa ja pelin aikana pelaajilla on paljon mahdollisuuksia sanoittaa ja keksiä maailmaa yhdessä PJ:n kanssa, tätä ei ole missään olemassa valmiina. Hahmonluonti hoidetaan marraskuussa kiinnostuneiden pelaajien kanssa erikseen sopien.
Pelin fokuksessa on yhden raunion tutkimus ja syyt miksi rauniota ollaan tutkimassa oman hengen uhalla. Millaisista syistä matkaajat ovat täällä ja miten heidän mahtaa käydä kun raunio paljastuukin vähemmän autioksi kuin oli aiemmin huhuttu. Yksinkertainen lähtökohta, jotta uusi sääntösysteemi saadaan tutuksi kaikessa rauhassa.
Tässä ketjussa voi kysyä pelistä, ilmoittautua mukaan ja muutenkin keskustella aiheesta. Sana vapaa ja kaikkia ideoita otetaan vastaan.
Viidakko herää yöstä ja aamun kosteus kerääntyy kasteena sen puiden ja lehtien pinnoille. Värikkäät linnut aloittavat laulunsa, apinat rääkymisensä ja vuorilta laskeutuvan sateen ropina täyttää pian metsän. Kukat kukkivat keskikesän kunniaksi, pian valossa kylpevä viidakko näyttää smaradgin vihreältä, safiirin siniseltä ja rubiinin punaiselta. Laaksossa, sakean sumun ja viidakon keskeltä nousee yksittäinen kivinen torni. Kaukaisuudessa näemme lisää samankaltaisia torneja nousevan viidakosta, täplittäen viidakkoa jykevällä olemuksellaan. Yhden tornin juurella seisoo joukko matkaajia, pitkän matkan väsyttäminä mutta valmiina aloittamaan varsinaisen tehtävänsä. He ovat löytäneet Synthian pyhätön.
Viidakosta heitä tarkkailevat kellertävät silmät.
Synthian Pyhättö on ensimmäinen Saamattomien one-shot peli. Peli pelataan Kangasalla 3. tai 4. joulukuuta, peli kestää noin 4-6 tuntia alusta loppuun. Pelisysteeminä käytetään Dungeon World-peliä, joka on fantasiaroolipeli jossa hahmot etsivät kultaa, kunniaa ja mainetta kokien hurjia seikkailuja yhdessä. Säännöiltään peli on kevyt mutta erilainen mihin olemme tähän mennessä tottuneet, ei kuitenkaan mahdoton oppia ja sisäistää. Peli sijoittuu Kaakkois-Aasiasta vaikutteita lainaavaan maailmaan, joka on täynnä viidakkoa, meille eksoottista luontoa, vaaroja ja totta kai viidakkoon kadonneita temppeleitä, kaupunkeja ja luolastoja. Eli siis itästä eksotiikkaa fantasiatwistillä luvassa. Hahmonluonnissa ja pelin aikana pelaajilla on paljon mahdollisuuksia sanoittaa ja keksiä maailmaa yhdessä PJ:n kanssa, tätä ei ole missään olemassa valmiina. Hahmonluonti hoidetaan marraskuussa kiinnostuneiden pelaajien kanssa erikseen sopien.
Pelin fokuksessa on yhden raunion tutkimus ja syyt miksi rauniota ollaan tutkimassa oman hengen uhalla. Millaisista syistä matkaajat ovat täällä ja miten heidän mahtaa käydä kun raunio paljastuukin vähemmän autioksi kuin oli aiemmin huhuttu. Yksinkertainen lähtökohta, jotta uusi sääntösysteemi saadaan tutuksi kaikessa rauhassa.
Tässä ketjussa voi kysyä pelistä, ilmoittautua mukaan ja muutenkin keskustella aiheesta. Sana vapaa ja kaikkia ideoita otetaan vastaan.