Lautabowlin uusi herääminen

MMBBL ja kaikki Blood Bowliin liittyvä

Lautabowlin uusi herääminen

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 05 Tammi 2015, 18:22

Tervehdys Blood Bowlin ystävät!
Tämän ketjun tarkoitus on avata keskustelu ja toivottavasti myös polkaista vauhtiin otsikossakin mainittu Lautabowlin uusi herääminen.
Juttelimme eilen Bluen valmistujaisissa mahdollisuudesta wanhojen hyvien päivien tapaan pelattavaan lautabowliliigaan.
Itse ainakin olen ajatuksen kannalla ehdottomasti ja hyvin mielissäni osoitetusta kiinnostuksesta.

Mitään ei tarvitse vielä kirjoittaa kiveen, mutta ajatukset ja keskustelu johtavat yleensä ennemmin tai myöhemmin tuloksiin :)
Lopputuloksena kevyesti pyörivä hauska liiga, joka palauttaisi tämän mainion lautapelin pelattavien kastiin ja Aten ehdottamat
joukkueprofiilit/otteluraportit täällä foorumina olisi mielestäni aika epiikkaa.

Itse ajattelin yrittää saada Khemri porukkani kasaan tätä varten (jos joku lainaisi maaleja olisi mahtavaa ;) )
Tarjota jollekin toiselle pelaajalle, jos haluaa kokeilla jotain uutta, olisi Örkkiporukka ja Pimentohaltiat (Puolituiset saa toki myös :D)

Olkoon tämä avaus tässä, sana vapaa!
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Lautabowlin uusi herääminen

ViestiKirjoittaja Jalakanen » 05 Tammi 2015, 22:50

Hauki! Niin, toinen päämäärä Bowlin herättämisellä henkiin on laajempi: figuilun herättely Saamattomien keskuudessa. Eihän se toki täysin kuollut ole vaan lähinnä sirpaloitunut eikä sellaista koko porukkaa koskettavaa proggista ole ollut sitten ... edellisen Bowli-liigan. Tämähän kertoo myös siitä kuinka hyvä peli on kyseessä?

Kuten Miksa sanoi, lähdettäköön riittävällä keveydellä liikkeelle, unohtamatta kuitenkaan pieniä yksityiskohtia mausteeksi. Jos/kun tämä kausi menee loistavasti ja säännötkin taas hanskassa, voidaan lähteä rönsyilemään enemmän. Aloittamisen aikataulusta ei puhuttu mitään, joten heitän ehdotuksen: ennen vappua. :o Tässä olisi uusia joukkueita tulossa, joten niiden väsäily vie oman aikansa. Lisäksi suunnittelu ja harjoituspelit.

Itselläni siis örkit. Undead Blues on luvattu Visalle, mikäli hän haluaa sillä pelata.
Toki niinku toki lähtökohtaisesti toki haasteellista toki niinku toki sitä kautta toki niinku toki enään toki hässäkkä toki.
And something smart here in english. It's in english - not in finnish - so of course it's smart.
Avatar
Jalakanen
Bishop
 
Viestit: 407
Liittynyt: 04 Syys 2011, 11:17
Paikkakunta: Nahkalippis-City

Re: Lautabowlin uusi herääminen

ViestiKirjoittaja Visa » 06 Tammi 2015, 20:28

Joo Bluesin voisin ottaa komennukseeni, onhan kyseessä perinteikäs ja hieno joukkue.

Yhteisfiguprojekti pitkästä aikaa tekee hyvää eivätkä muut pelit koko porukassa selkeästi aiheuta niin suuria tunteita kuin BB.
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: Lautabowlin uusi herääminen

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 06 Tammi 2015, 20:43

Vanha maailma oli murroksen reunalla. Vanhat taistelutkentät seisoivat hiljaisina ja sotarummut keräsivät pölyä nurkissa. Kenraalit niin Keisarikunnan kartanoissa, kääpiöden vuorilinnoissa ja hiljaisissa hautakammioissa tuskastelivat. Armeijoiden ylläpitäminen ei ollut kannattavaa, kun ei kuitenkaan kukaan koskaan enään halua tapella. Ahneet kauppiaat veivät viimeisetkin kultakolikot. Kansakaan ei ollut tyytyväinen, vaan mellakoi verotuksesta ja kaljan laimeudesta. Ihan niinkuin sekin olisi rikkaiden vika, köyhät paskat. Jopa Kaaoksen ikivalittu, se vanha läski Archaon, itse itsensä parhaaksi nimittänyt Grimgor ja taas kuolleista noussut Nagashkin vain hieroivat rasvaisia käsiään yhteen tekemättä mitään. Tarvitaanko me joku uusi Kaaoksen Myrsky, Lopun ajat tai kääpiökruunu ennenkuin voidaan hakata toisiamme?

Mutta toivo kajasti keisarikunnan synkissä metsissä, Middenheimin kaupungissa. Erään harvinaisen kovan ryyppyillan jälkeen kehittelivät vanhat urheilulegendat Rexted "Mahtikuokka" Hackson, pohjoisen Ragnar, Yyrp sieltä jostain, Undead Bluesin vanha kylttimies ja ykkösfani sekä rottaogre-veteraani Börje hullun idean. Heidän nuoruudessaan pelattiin kovasti tällaisina rauhan aikoina peliä, jonka väkivaltaisuus sai sadistisimmankin pimentohaltian voimaan pahoin ja verenhimoisimman Khornen ritarin jäämään kotiin pitämään pekkaspäiviä. Riittää että löydät 11 urheinta, tyhmintä ja juopointa renttua jolle maksaa hieman kultaa ja tarjota juomat pyhiksi. Sen pelin nimi on Blood Bowl. Veripalttu, pelien kuningas. Ja kaikkien kisojen ykkönen oli Middenheim Master's Blood Bowl league, MMBBL. Viiden veteraanin rahat riittävät lisenssin ostoon ja parin areenan vuokraan. Innokkaita kapteeneita löytyi niin örkkien erämailta kun Zharr-Naggrundin savuisilta lakeuksilta. On aika taas ottaa miehestä mittaa, ja katsoa kenelle hauki kuuluu. On aika pelata....


Hienoa! Kaaoskääpiöjoukkue Thunder From Down Under on valmis! Mikon ehdotus aikataulusta on hyvä, vaikka voihan sitä aikaisemminkin jo aloittaa. Harjoituspeli ei kuulosta huonolta idealta, täytyy ottaa jossain välissä vähän testiä kyykillä :P

Multa löytyy tosiaan siis Kaaokset, Nurglen kaaokset, epäkuolleet ja norskat lainaan, jos vain tarvitsee. TFDU ei moisia kaipaa- "Ain't No Mountain high enough!" niinkuin kapu aina sanoo.
Viimeksi muokannut Rosgakori päivämäärä 08 Tammi 2015, 13:18, muokattu yhteensä 2 kertaa
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Lautabowlin uusi herääminen

ViestiKirjoittaja Waldo » 07 Tammi 2015, 17:30

Atte heititkö ton hatusta? Aivan loistavaa :.DD Ja liigan aloittaminen on hyvä idea kuten sanottua. Mulla kääpiöjoukkue valmiina lainattavaksi kuten myös melko väsynyt norsetiimi. Itseäni himottaa Khorne tahi Amazonit, kummallekkaan ei figun figua :D katsotaan mitä tapahtuu. Ajan puitteissa mukana pöhinöissä.
"Couldn't swing a dead cat round here without hitting a giant spider... Maker!" - Old Barlin
Avatar
Waldo
Setlementti II
 
Viestit: 171
Liittynyt: 27 Elo 2011, 23:01
Paikkakunta: Raumandello

Re: Lautabowlin uusi herääminen

ViestiKirjoittaja Visa » 07 Tammi 2015, 20:21

Loistavaa atte :D

Khorne ei taida olla virallinen joukkue mutta jos ei ole liian cheddar-parmesaaninen niin ehdotan että kelpuutetaan. Ja jos on niin house rulet on olemassa. Lauma verijumalan berserkkeripalvojia ei voi huonontaa tätä peliä.

Joukkue jossa kaikilla on frenzy kuullostaa siltä, että tulee paljon vauhtia ja vaarallisia tilanteita.
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: Lautabowlin uusi herääminen

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 07 Tammi 2015, 23:01

Sieltä tuli kyllä Atelta sellainen setti että Middenheimin liigatoimisto palkkaa toimittajaksi välittömästi :'D
Omasta puolestani jos joku välttämättä ne Khornen demonit haluaa kentälle kuskata touhuamaan niin tehköön niin :D
Itsekin tässä pähkäilin että jos vaihtaisi Khemrin oletetun jokapelisen stallaus 2-1 grindin iloisesti hyppivään sammakkojoukkueeseen..
Jotain suurta on selvästi käsillä
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Lautabowlin uusi herääminen

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 07 Tammi 2015, 23:12

Khronen porukkahan on seuraavanlainen...

0-16 60 000gp Pit Fighter Cultists 6 3 3 8 Frenzy GP / SA
0-4 80 000gp Bloodletter Daemon 6 3 3 7 Regeneration, Horns, Juggernaut SGA / P
0-2 90 000gp Khorne Herald 6 3 3 8 Horns, Juggernaut, Frenzy SG / AP
0-1 180 000gp Bloodthirster 6 5 1 9 Juggernaut, Claw, Horns, Frenzy, Wild Animal, Loner, Regeneration S / GAP

Rerolls 70,000 Each
Apoteekkarin saavat myös

Varsinkin tuo Bloodthirster on aika hirveä kapistus.. Kovasti blizaava joukkue myös kun löytyy juggernautia ja sarvia. Ja tietysti sitä frenzyä ^^
Viimeksi muokannut Miksalvarez päivämäärä 08 Tammi 2015, 01:31, muokattu yhteensä 1 kerran
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Lautabowlin uusi herääminen

ViestiKirjoittaja Visa » 07 Tammi 2015, 23:33

S5 + juge + claw + horn on aika jäätävä kapistus. Rottaogre on (muistaakseni?) 30k halvempi ja vaihtaa clawit mb:hen ja hornit prehensile tailiin. 30k regestä ja juggernautista tuollaiselle blockittomalle ja foulattavalle blitz-mörssärille on inasen halpa.

Tokikin, wild animal aiheuttaa sen että tuota on pakko liikutella pitkin blitzaamalla mutta keskimäärin se ei liene ongelma.

Mutta kyllähän tuollainen raivopääporukka tuo vähän vipinää kentälle. Eivät ole kamalan halpoja sikäli, että juggernauttia on puolella väellä vaikka blitzejä saa vain yhden/vuoro. Toisaalta se tuo mielenkiintoisia mahdollisuuksia hyökkäysten edistämiseen kun väkeä saa siirrettyä edestä.

Saavatkos nuo norminopalla mutaatioita?
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: Lautabowlin uusi herääminen

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 08 Tammi 2015, 01:31

Muokkasin vielä skillit edelliseen, eivät tosiaan sentään saa mutaatioita ^^
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Lautabowlin uusi herääminen

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 08 Tammi 2015, 13:32

Juhani A kirjoitti:Atte heititkö ton hatusta? Aivan loistavaa :.DD Ja liigan aloittaminen on hyvä idea kuten sanottua. Mulla kääpiöjoukkue valmiina lainattavaksi kuten myös melko väsynyt norsetiimi. Itseäni himottaa Khorne tahi Amazonit, kummallekkaan ei figun figua :D katsotaan mitä tapahtuu. Ajan puitteissa mukana pöhinöissä.


Amatsooneja voisi väkertää vaikka GW:n Witch elffeistä jotka nykypäivänä ovat muoviakin (10 ukkoa, mutta multa voi saada pari vanhaa witch elffiä). Jos haluaa mennä ulos GW:n kategorioista niin on Impactin valkyyriat. Vähän hintavia, mutta saa ainakin täyden tiimin heti.

Mun Tiimit joilla voi pelata:
-Lizardmen
-Chaos
-Norse
-Nurgle's Rotters
-Undead
-Elf/ Wood elf
-Dwarves
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Lautabowlin uusi herääminen

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 12 Tammi 2015, 12:49

Mietittiin tuossa että olisiko sellainen mitään, että pidettäisiin pieni herättely/lämmittely pelipäivä jossa otettaisiin pieni bowliturnee ?
Jos kaikki kahdeksan saamatonta olisi mukana, saataisiin perinteisellä Swiss tyylillä mukava kolme peliä päätä päälle,ei mitään monimutkaisia pudotuspelikaavioita ym.
Palauteltaisiin mieleen että kuinka sitä foulia nyt heitettiinkään ja muutenkin olisi mukava koko porukalla jälleen viettää aikaa ^^
Ajatuksia? Sopivan päivämäärän löytäminen lienee suurin haaste, itselläni ei nyt puoleen vuoteen ihmeempää ole mutta tiedän että osa herroista on kiireisiä.
Jos ennen vappua saataisiin kuitenkin onnistumaan jos vihreää liputetaan :D
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Lautabowlin uusi herääminen

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 12 Tammi 2015, 21:16

Miksalvarez kirjoitti:Mietittiin tuossa että olisiko sellainen mitään, että pidettäisiin pieni herättely/lämmittely pelipäivä jossa otettaisiin pieni bowliturnee ?
Jos kaikki kahdeksan saamatonta olisi mukana, saataisiin perinteisellä Swiss tyylillä mukava kolme peliä päätä päälle,ei mitään monimutkaisia pudotuspelikaavioita ym.
Palauteltaisiin mieleen että kuinka sitä foulia nyt heitettiinkään ja muutenkin olisi mukava koko porukalla jälleen viettää aikaa ^^
Ajatuksia? Sopivan päivämäärän löytäminen lienee suurin haaste, itselläni ei nyt puoleen vuoteen ihmeempää ole mutta tiedän että osa herroista on kiireisiä.
Jos ennen vappua saataisiin kuitenkin onnistumaan jos vihreää liputetaan :D

Pre-season turnaus kuulostaa hyvältä. Itse ehdottaisin vaikka neljää kierrosta swissiä niin saadaan hieman erojakin pelaajien välille. ;) Tätä voi alkaa suunnitella, mulla pitäisi olla jo helmikuussa aikaa tälläselle toiminnalle. Liiga käyntiin maaliskuussa ja sillai.

Isoin haaste tuon turnauksen kanssa lienee paikka. Mihin mahdutaan kaikki kahdeksan ja pelilaudat yhtä aikaa kun Linna ei ole käytössä?
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Lautabowlin uusi herääminen

ViestiKirjoittaja Visa » 13 Tammi 2015, 19:35

Helmikuu kuullostaa hyvältä.

Voidaan kysellä josko tuonne Pukaraan hunajatiloihin pääsisi, siellä on talvella hieman rauhallisempaa.

Täytyy varmaan seuraava kämppä katsoa sen verran isoksi että mahtuu turnailemaan :D
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: Lautabowlin uusi herääminen

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 13 Tammi 2015, 22:36

Visa kirjoitti:Voidaan kysellä josko tuonne Pukaraan hunajatiloihin pääsisi, siellä on talvella hieman rauhallisempaa.

Kuulostaa hyvältä jos onnistuu. Kuitenkin parasta pelata tollasta turnausta niin, että kaikki mahtuu samaan huoneistoon. ^^ Koitetaan sopia vkonloppua jossain kohtaa niin voidaan saada joku tieto myös tilan vapaudesta.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Lautabowlin uusi herääminen

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 14 Tammi 2015, 01:22

Blue_Hill kirjoitti:Pre-season turnaus kuulostaa hyvältä. Itse ehdottaisin vaikka neljää kierrosta swissiä niin saadaan hieman erojakin pelaajien välille. ;)

Kolme kierrosta riittää kahdeksalla täyteen rankingiin, mutta toki enemmänkin voi pelata jos porukkaa kiinnostaa :) Mutta kolmekin peliä - noin kuusi tuntia - on kuitenkin jo aikamoinen urakka yhdelle päivälle.
Joo samat tilat olisi ehdottoman kova ! Ja tosiaan voitaisiin tavoite laittaa vaikka helmi- tai maaliskuulle :)
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Lautabowlin uusi herääminen

ViestiKirjoittaja Visa » 20 Tammi 2015, 18:12

Moi,

näin vanhempiani tänään lyhyesti ja totesivat että pyrkivät talvella olemaan tekemättä viikonloppuisin töitä, mikä oli pienoinen järkytys. Joka tapauksessa, tämä merkitsee sitä että sovitaan joku päivä (tai kaksi?) ja ilmoitetaan hyvissä ajoin niin päästään pelaamaan. Yöpyminenkin varmaan käy kyseeseen.

Helmikuun vika viikonloppu ei käy, kaikki muu käy. Eli heitetään että pelattaisko vaikkapa 7.-8.2.? Itseäni kiinnostaisi lyödä tämä ajoissa lukkoon.

Myöskin, tämän yhteyteen voisi sopia lautapelaamista ja/tai manse filesiä jos pidetään kahden päivän sessio.
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: Lautabowlin uusi herääminen

ViestiKirjoittaja Jalakanen » 20 Tammi 2015, 18:40

Kyllähän tuo viikonloppu mulle sopii, ja taitaa käydä kaikki muutkin helmikuussa.
Toki niinku toki lähtökohtaisesti toki haasteellista toki niinku toki sitä kautta toki niinku toki enään toki hässäkkä toki.
And something smart here in english. It's in english - not in finnish - so of course it's smart.
Avatar
Jalakanen
Bishop
 
Viestit: 407
Liittynyt: 04 Syys 2011, 11:17
Paikkakunta: Nahkalippis-City

Re: Lautabowlin uusi herääminen

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 20 Tammi 2015, 21:01

Tuona viikonloppuna olen lastenleirillä hommissa perjantaista sunnuntaihin. Ystävänpäivänä (seuraava lauantai) olen joko Turussa tai järjestämässä nuorten aikuisten iltaa, sunnuntai tosin sopii. Sit seuraavana viikonloppuna lähden vetämään riparia viikoksi. Näin hyvin mulle siis sopii ensi kuussa viikonloppuna. :P Mutta jos pelaatte sitä lämppäriturnausta niin ei mun pakko ole olla mukana, ainoa vaan peliparien suhteen se olisi kivempaa.

(Nää on näitä mun ammatin kiroja, että työt saattaa keskittyä vahvasti viikonloppuihin ja oon sit arkena lomalla kun muut on töissä. Sori jätkät.)
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Lautabowlin uusi herääminen

ViestiKirjoittaja Visa » 26 Tammi 2015, 22:01

Joo no ehkä pitää sit myöhempään ajankohtaan jättää. Parillinen määrä pelaajia olisi bueno.
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Seuraava

Paluu Middenheim Master's Blood Bowl League

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron