Hell Dorado - säännöt
Lähetetty: 06 Marras 2013, 02:11
Nyt kun tätä peliä on taas pelailtu ja tarkoitus olisi pelata lisää, päätin tehdä tällaisen ketjun HD:n sääntö keskustelulle. Onko jotain kysyttävää? Jäikö jokin hämärän peittoon pelatessa? Mokasiko sääntöjen opettaja jossain vaiheessa? Mitä jokin erikoiskyky teki? Mistä niitä näppäriä cheat sheettejä saa? Kaikki näihin ja muihin kysymyksiin saa vastauksen tästä ketjusta! Kysyvälle vastataan ja sääntökirjaa referoidaan ymmärrettävään muotoon.
~~
Aloitamme samantien muutamalla sääntötarkistuksella sunnuntain peleistä. Pääosin pelit toimivat hienosti mutta allekirjoittaneelta jäi muutama tärkeä pointti huomioimatta selostusvaiheessa. Jos sitten seuraavalla kertaa musitettaisiin..
Sotajoukon kasaaminen, komentopisteet ja Dominance
-Hell Doradossa jengit ovat 200 pisteen kokoisia. Jengiä johtaa upseeri (officer) ja mukana on sekalainen sakki jalkaväkeä (troopers) ja itsenäisiä sankareita (independents). Uniikkeja (unique) hahmoja ei saa olla yhtä enempää jengissä, ne on uniikkeja! Troopperien määrää ei rajoita mikään muu kuin joukkojen CMD:n määrä, trooppereita ei saa siis olla enempää kuin yhteenlaskettu CMD. Ei-uniikkeja sankareita saa olla kortissa kerrottu määrä.
-Komentopisteitä (CMD) saa upseerilta ja sankareilta löytyvän arvon verran, yleensä jossain 5-10 välimaastossa. Jos joukkosi koostuu pelkästään yhdestä faktiosta, saa sotajoukko +1 CMD:tä. Tämä on tärkeää, sillä Jesaja ja Golemi voivat olla houkutteleva tarjous mutta yksi ilmainen komentopiste on lähes yhtä houkutteleva. Komentopisteitä käytetään pelin aikana moniin eri juttuihin kuten komentojen ja aurojen aktivointiin. Komentopisteet kuluvat joko hetkellisesti tai pysyvästi. Tästä lisää myöhemmin!
-Dominance eli Herruus määritellään seuraavasti: sotajoukon alku komentopisteet+ei-merkityksettömien yksiköiden lukumäärä+(first contact-taidon määrä)=alkuherruus. Se kummalla on suurempi, saa Herruuden itselleen ja saa/joutuu tekemään valintoja pelin valmisteluissa ja pelissä. Pelin aikana Herruus määritellään sen mukaan kumpi tappoi edellisellä kierroksella enemmän ei-merkityksettömiä joukkoja toiselta. Jos tilanne ei ole muuttunut tai on tasapeli, Herruus pysyy sillä jolla se jo oli.
Tällaisella tietoiskulla aloitettiin, keskiviikkoiltana tiedossa seuraava infopläjäys. Ennakkona kerrottakoon, että huomisen paketti käsittelee lemureita ja loitsuja. Jäikö sotajoukon kasaamisesta, komentopisteistä ja/tai Herruudesta jotain kysyttävää? Kysy niin saat vastauksen!
~~
Aloitamme samantien muutamalla sääntötarkistuksella sunnuntain peleistä. Pääosin pelit toimivat hienosti mutta allekirjoittaneelta jäi muutama tärkeä pointti huomioimatta selostusvaiheessa. Jos sitten seuraavalla kertaa musitettaisiin..
Sotajoukon kasaaminen, komentopisteet ja Dominance
-Hell Doradossa jengit ovat 200 pisteen kokoisia. Jengiä johtaa upseeri (officer) ja mukana on sekalainen sakki jalkaväkeä (troopers) ja itsenäisiä sankareita (independents). Uniikkeja (unique) hahmoja ei saa olla yhtä enempää jengissä, ne on uniikkeja! Troopperien määrää ei rajoita mikään muu kuin joukkojen CMD:n määrä, trooppereita ei saa siis olla enempää kuin yhteenlaskettu CMD. Ei-uniikkeja sankareita saa olla kortissa kerrottu määrä.
-Komentopisteitä (CMD) saa upseerilta ja sankareilta löytyvän arvon verran, yleensä jossain 5-10 välimaastossa. Jos joukkosi koostuu pelkästään yhdestä faktiosta, saa sotajoukko +1 CMD:tä. Tämä on tärkeää, sillä Jesaja ja Golemi voivat olla houkutteleva tarjous mutta yksi ilmainen komentopiste on lähes yhtä houkutteleva. Komentopisteitä käytetään pelin aikana moniin eri juttuihin kuten komentojen ja aurojen aktivointiin. Komentopisteet kuluvat joko hetkellisesti tai pysyvästi. Tästä lisää myöhemmin!
-Dominance eli Herruus määritellään seuraavasti: sotajoukon alku komentopisteet+ei-merkityksettömien yksiköiden lukumäärä+(first contact-taidon määrä)=alkuherruus. Se kummalla on suurempi, saa Herruuden itselleen ja saa/joutuu tekemään valintoja pelin valmisteluissa ja pelissä. Pelin aikana Herruus määritellään sen mukaan kumpi tappoi edellisellä kierroksella enemmän ei-merkityksettömiä joukkoja toiselta. Jos tilanne ei ole muuttunut tai on tasapeli, Herruus pysyy sillä jolla se jo oli.
Tällaisella tietoiskulla aloitettiin, keskiviikkoiltana tiedossa seuraava infopläjäys. Ennakkona kerrottakoon, että huomisen paketti käsittelee lemureita ja loitsuja. Jäikö sotajoukon kasaamisesta, komentopisteistä ja/tai Herruudesta jotain kysyttävää? Kysy niin saat vastauksen!