Ne klassiset: Shakki, Tammi, Backgammon...

Keskustelu lauta- ja korttipeleistä. Peliesittelyt, hehkutukset, tarinat ja aikataulusopimiset sopivat tänne erinomaisesti.

Ne klassiset: Shakki, Tammi, Backgammon...

ViestiKirjoittaja Jalakanen » 06 Elo 2015, 20:55

Mökillä käytyjen keskustelujen ja virinneen shakki-innostuksen myötä aloitan uuden ketjun klassisista lautapeleistä. Klassinen ei tässä tarkoita esim. Afrikan tähteä, vaikka se onkin perinteinen ja miehen iässä. Klassiset pelit ovat satoja, eri esiasteineen ja muunnoksineen jopa tuhansia vuosia vanhoja. Niiden keksijää voidaan harvemmin nimetä. Niissä ei jahdata zombeja tai lennetä avaruusaluksella. Niitä on enemmän kuin moni uskoo ja siksi niistä olisi mukava saada tietoa - tänne siis sitä. Postailla voi myös esim shakkipähkinöitä tai kuvia hienoista laudoista. Julistan myös Saamattomien epävirallisen shakkikerhon matitetuksi.
Toki niinku toki lähtökohtaisesti toki haasteellista toki niinku toki sitä kautta toki niinku toki enään toki hässäkkä toki.
And something smart here in english. It's in english - not in finnish - so of course it's smart.
Avatar
Jalakanen
Bishop
 
Viestit: 407
Liittynyt: 04 Syys 2011, 11:17
Paikkakunta: Nahkalippis-City

Re: Ne klassiset: Shakki, Tammi, Backgammon...

ViestiKirjoittaja Jalakanen » 08 Elo 2015, 19:20

Sääntöjen lukeminen kannattaa aina. Olen tulkinnut linnoitussääntöä liian tiukasti luullessani, ettei mikään ruutu kuninkaan ja linnoittautuvan tornin välissä saisi olla uhattu. Saa olla, kunhan kuningas ei kulje sellaiseen ruutuun tai sellaisen ruudun läpi. Torni saa kulkea.
Toki niinku toki lähtökohtaisesti toki haasteellista toki niinku toki sitä kautta toki niinku toki enään toki hässäkkä toki.
And something smart here in english. It's in english - not in finnish - so of course it's smart.
Avatar
Jalakanen
Bishop
 
Viestit: 407
Liittynyt: 04 Syys 2011, 11:17
Paikkakunta: Nahkalippis-City

Re: Ne klassiset: Shakki, Tammi, Backgammon...

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 09 Elo 2015, 02:27

Kun ostin tuon shakkini, luin säännöt varmaan ensimmäisen kerran yli 10 vuoteen. Enkä oikein ymmärtänyt tuota linnoitusta. Josko siihen tulisi selkoa tulevissa peleissä.
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Ne klassiset: Shakki, Tammi, Backgammon...

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 09 Maalis 2016, 01:55

14-vuotias superlahjakkuus nöyryytti mua riparilla niin shakissa kuin tammessa.. Shakki oli hänelle lähes läpihuutojuttu, tappio tuli n. 15 minuutissa. Tammessa, jota molemmat osasivat huonommin, olin lähes voittaa mutta yksi moka maksoi pelin kalliista. Selvästi pitäisi pelata näitä enemmän ihmisiä vastaan, eikä vain konetta vastaan. Tammi söi erityisesti, kun olin jo niin lähellä. Shakissa oli siistiä katsoa kun jannu palautti nappulat asetelmaan jossa tein virheen ja sitten kävi 2 erilaista vaihtoehtoa läpi, jotka olisivat olleet mulle parempia siirtoja kuin se minkä tein. Sitä oli siistiä katsella. ^^"
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala


Paluu Lauta- ja korttipelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron