Mitä pelaamme foorumilla?

Foorumiroolipelit ja niihin liittyvä keskustelu.

Mitä pelaamme foorumilla?

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 09 Maalis 2016, 01:51

Tuolla ilmoitus-osiossa juteltiin foorumipelin mahdollisuudesta. Mikä peli teitä foorumipelaajia kiinnostaisi ottaa työn alle? Homma vaatii totta kai jonkin verran sitoutumista mutta onneksi foorumilla käyminen ei ole kovin haastavaa tehtävää. Ehkä isoin haaste on valita sopiva peli. Mulla on pari ideaa pelistä josta voi sit lähteä kehittelemään itse kamppista. Totta kai voidaan vaihtaa peliä jos tuntuu, ettei homma maistu valitulla hyvältä. Pelissä mekaaniikkaa käytetään vain silloin kun on ihan pakko ratkoa tilanteita. Pelinjohtaja huolehtii nopan heittämisestä. Alla muutama ajatus multa joista voi lukea lisää täältä foorumilta jo useammasta paikkaa.

  • HEIMOT, pitkään "pitäisi pelata"-listoilla heilunut suomalainen avaruusooppera. Fireflyn ja Dyynin tuntevat ovat kotonaan. Luultavasti avaruusaluksen sisäisen hierarkian ja hylättyjen asemien/planeettojen tutkimista sisältäisi tämä peli.
  • Warhammer 40K roolipeli, eli jotain Dark Heresy/Rogue Trader/Deathwatch-henkistä synkistelyä Warhammer 40'000 maailmassa. Heresyssä ollaan Inkvisiittorin apulaisia, Traderissä taas keisarillisia avaruuden tutkijoita ja Deathwatchissa taas avaruusjalkaväen eliitin eliittiä, xenoja ja muita uhkia tuhoavia Deathwatch-mariineja. Viimeinen multa löytyy jo hyllystä mutta oon miettinyt sijoittavani tähän peliin jossain kohtaa.
  • Necessary Evil, tätä superpahispeliä oon mainostanut paljon. Pelaajahahmot eivät ole supersankareita. Käytännössä supersankareita ei enää ole, vain superpahiksia pitämässä vielä isommat pahat kundit aisoissa.

Kaikkia näitä yhdistää sellainen sääntösysteemi, joka on melko nopea oppia ja ne on mulle jotenkin tuttuja. Myöskin teemoiltaan nää on sellasia, jotka luultavasti toimisi teidän kanssa pelatessa. Mainostan kuitenkin yhtä, mun hyllyssä kohta 10 vuotta ollutta peliä mistä en hirveästi ole huudellut:

  • Vampire: the Requiem, ihmiskunta ei ole ruokaketjun huippu. Huipulla on kauhuja, jotka kuitenkin pitävät itsensä piilossa ihmisiltä. Näihin kauhuihin mahtuu kaikkea vampyyreista ihmisusiin. Vampire: the Requiem on nimensä mukaisesti vampyyreihin keskittyvä peli. Vampyyrit, jotka kilpailevat elintilasta keskenään, samoin kuin ruuasta (eli ihmisistä) yrittäen kuitenkin pysyä heiltä piilossa. Tämä peli on ns. personal horroria, milloin minusta tulee täysin hirviö vai onnistunko pitämään sisälläni olevan pedon aisoissa? Politiikkaa, juonia ja taistelua omaa sisintä vastaan, sitä on Vampire: the Requeim.

    (Vampyyri-teema totta kai säikyttää monia mutta voin luvata, nämä vampyyrit eivät kimmellä valossa, ne kuolee siihen. Romantiikkaa ja teinipaskaa ei ole luvassa, vaikka haluaisitte jostain syystä..)
  • World of Darkness, on yläpeli Vampirelle, jossa pelataan näitä raukkaparka ihmisiä tässä julmassa maailmassa missä yö on täynnä saalistajia. Peli "pelkillä" ihmisillä voi tulla liian lähelle Dresden Filesia, siksi en oikeastaan kuin vain mainitse tämän.

Sellaista. Keskustelu on avattu, foorumiroolipeleistä kiinnostuneet kommentoikaa!
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mitä pelaamme foorumilla?

ViestiKirjoittaja Jalakanen » 10 Maalis 2016, 21:58

Heimot.
Toki niinku toki lähtökohtaisesti toki haasteellista toki niinku toki sitä kautta toki niinku toki enään toki hässäkkä toki.
And something smart here in english. It's in english - not in finnish - so of course it's smart.
Avatar
Jalakanen
Bishop
 
Viestit: 407
Liittynyt: 04 Syys 2011, 11:17
Paikkakunta: Nahkalippis-City

Re: Mitä pelaamme foorumilla?

ViestiKirjoittaja Visa » 11 Maalis 2016, 20:05

Heimot ja Necessary evil saavat äänen samalla painolla. Heimot koska se on kaiketi varsin hyvä peli, Necessary evil koska supersankari (tai pahis)-skene ovat itselle täysin tuntematonta aluetta.

Eri asia vain onko itsellä aikaa ja jaksamista lähteä mukaan. En tiedä.
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: Mitä pelaamme foorumilla?

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 21 Maalis 2016, 23:29

Yksi vaihtoehto Heimojen-tyyliselle pelille on myös netistä ilmaiseksi saatava Stars Without Number, joka on suoraviivaisempi ja yksinkertaisempi mutta toimii samankaltaisella oletuksella kuin Heimot. Suomalaista peliä on totta kai kiva tukea ja pelata mutta aattelen myös, että yksinkertaisuus on hyväksi foorumipohjaisuudessa. Mutta katsotaan miten tämä etenee, vähän hiljaista on ollut tällä saralla ainakin vielä..

Visa kirjoitti:Eri asia vain onko itsellä aikaa ja jaksamista lähteä mukaan. En tiedä.

Onko sulla aikaa käydä foorumilla, lukea ja kirjoittaa tänne? Siitä se lähinnä on kiinni. Skypen/Teamspeakin kautta tapahtuvan pelin kohdalla aika ja jaksaminen on ehkä enemmän kysymyksiä, mun mielestä foorumipeli on suhteellisen helppo hoitoinen tapaus ajan suhteen. Jaksaminen on sit ihan toinen juttu, joka totta kai kannattaa ja täytyy miettiä aina ennen projektiin ryhmtymistä. :)
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mitä pelaamme foorumilla?

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 22 Maalis 2016, 12:24

Mielenkiinnolla seuraan mihin tämä etenee :) Mulla ei pelin suhteen ole niinkään vahvaa mielipidettä koko homman ollessa niin erilaista mihin on tottunut ja mistä tietää, että hyppään mukaan mikäli "tarve" on ja hyvältä tuntuu
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere


Paluu Foorumipelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron