Saamattomien Discord-kanava

Säännöt, foorumin tiedotteet ja Mökkicon suunnittelua.

Saamattomien Discord-kanava

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 22 Syys 2016, 14:47

Lyhyesti:
Mikä? Discord on chattipalvelu, erityisesti tarkoitettu kun halutaan kommunikoida pelatessa. Lyhyesti Discord paranneltu Skype ja TeamSpeak, ilmainen ja sisältää myös tekstichatin hieman IRC:n tapaan.
Miksi? Kuten olen useamman kerran sanonut, tietokoneen välityksellä pelaaminen kiinnostaisi kovasti. Aattelin, että Discord, jota on kehuttu, voisi toimia tässä mainiosti. Myös muussa pikaviestinnissä tätä voi käyttää, kun tuo tekstichat löytyy myös.
Miten? Lataa Discord joko tietokoneelle tai käytä selaimen kautta. Hakeudu Peliporukka Saamattomat-kanavalle ja ala ihmetellä miten homma toimii. Kanava-linkki on voimassa vain 24h kerrallaan mutta mun tai muiden jäsenten (just nyt nolla) kautta saa linkkiä uudestaan ja päivitän tätäkin kun muistan.

Mitä seuraavaksi? Testaillaan miten homma toimii. Muutaman tekstikanavan olen tehnyt, nykyisille kamppiksille ja yhden puhekanavan (Civi-miehet). Testatkaa rohkeasti ja raportoikaa joko Discordin chattiin tai tänne kokemuksia. Kootaan sit vähän ja mietitään onko tälle käyttöä. Mun suunnitelma on, että tämä testaus johtaa vielä johonkin projektiin, jonka laatu paljastuu joskus myöhemmin.

Sitten testaamaan!
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Saamattomien Discord-kanava

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 27 Syys 2016, 00:19

Discordiin tiensä ovat löytäneet Visa, Ismo ja Miksa. Ei kovin syvällistä keskustelua mutta pientä jutustelua ja ominaisuuksien testailua. Muutama tekstikanava on tehty ja niille jaettu käyttöoikeuksia (esimerkiksi Visa ja Ismo ei pääse Käärmeen Kallon keskustelua ihmettelemään jne). Visan kanssa testattiin vähän äänikanavaa, tykkäsin helpoudesta käytön suhteen ja mielestäni äänenlaatu oli myös hyvä. Miksan kanssa taas kikkailtiin sunnuntaina DiscordAppin kanssa eli älyluuriversion kanssa. Toimii myös hienosti. Ainoa miinus noihin roolipeliprojekteihin tässä on se, että Discord ei tarjoa vielä videochat mahdollisuutta. Itse koen sen tärkeäksi, että näkee pelikaverin ilmeet ja kehonkielen. Paljon jäisi omasta kokemuksesta puuttumaan ilman sitä. Jatkamme kokeilua ja muutkin tervetulleita mukaan ihmettelemään menoa.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Saamattomien Discord-kanava

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 22 Tammi 2017, 01:10

Neljä kuukautta Discord-elämää takana. Läsnä ovat olleet allekirjoittaneen lisäksi Miksa, Visa, Ismo, Ari ja Atte (Atte ehkä eniten satunnaisesti). Keskustelu on ollut satunnaista ajatusten, aikataulujen ja kuulumisten vaihtamista enemmän tai vähemmän päivää polttavista puheenaiheista. Viime viikkoina Discordin käyttö on lisääntynyt keskusteluyhteyden muotona, kun pon porukalla pelailtu erilaisia pelejä (Civi, Vermintide, Overwatch). Arin kanssa kävin viime vuoden puolella PJ-niksinurkka keskustelua, mikä oli todella hauskaa hommaa.

Tänä vuonna, kun Discord saa videopuhelut toimimaan, uskon Discordin käytön lisääntyvän. Itselläni se on koko ajan auki, jos olen kotikoneella. Nopeaan keskusteluun ja viestien vaihtamiseen hyvä väline. Pysyvämpää ja vähemmän kiireellistä viestintää varten foorumi on edelleen hyvä, täältä ei olla siirtymässä pois vieläkään.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala


Paluu Ilmoitukset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron