Jadevaltias: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

Keskustelut roolipeleistä ja pelatuista peleistä

Jadevaltias: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 05 Kesä 2012, 12:49

Jadevaltias-kampanjan yleinen keskustelu-osio on avattu pelaajille. Tänne tulee aikataulu suunnitelmat (ellei sitten suullisesti sovita), lootin jaot, hahmojen taustat niiltä osin kuin haluatte muille pelaajille kertoa sekä kaikki muu viestintä, joka ei sovi kommenttiketjuun. Ensimmäisenä totta kai haluaisin nähdä hahmojenne taustat täällä, jotta mulla ja teillä pelaajilla on joku käsitys siitä millainen kaveri sieltä on tulossa pelipöytään seikkailemaan ja kokemaan Jadevaltias-kampanjan tarinan.

Toivon, että vain kampanjaan osallistuvat pelaajat kirjoittavat tähän ketjuun ja muut kunnioittavat spoiler-varoitusta joka on otsikossa annettu.

Jadevaltiaan hahmonluonti kirjoitti:-20 -pisteen ostolla statit.
-HP:t kuin Pathfinder Societyssa, koskee niin hahmoja kuin näiden lemmikkejä.
-CRB:n perusrodut käytössä. APG:n variantit rotumuunnokset ja favored class-bonukset käytössä kun niistä neuvottelee PJ:n kanssa.
-CRB ja APG käytössä sinällään, UM:stä ja UC:stä vain samurai ja ninja suoraa käytössä. Muusta materiaalista pitää neuvotella pj:n kanssa etukäteen ja taustoittaa miksi ja mihin pyrkii ko. valinnalla.
-2 traittia, yksi Jade Regent Player's Guidesta, yksi jostain muualta.
-Alkuraha kaikilla 150 kultarahaa. Taikaesineitä ei voi ostaa alkurahalla.


Yhdessä neuvoteltuja 'sääntöjä' kirjoitti:-Combat Maneuverit eivät tarjoa tilaisuushyökkäyksiä, jos onnistut. Epäonnistumistuminen tarjoaa tilaisuushyökkäyksen, jonka vois poistaa ottamalla Improved-featin. Koskee sekä hahmoja, että eph:ita.
-Jonkinlainen sankaripiste-systeemi tulee, koitan pohtia tarkemmin ennen pelin alkua.
-Idän aseita on mahdollista oppia käyttämään harjoittelulla. Harjoittelu tapahtuu pelin sisällä, vie aikaa ja sisältää roolipelaus-kohtauksia.

-Pakoon juokseminen on vaihtoehto. Jotkut viholliset voivat olla teille liian kovia/osoittautua liian koviksi joten pakoreitin suunnittelu ei ole väärin. Rinta rottingilla eteenpäin-tyyli ei ole aina järkevin vaihtoehto muutenkaan.
-Pelin tyyli on vahvasti tarinallinen, johon kuitenkin jokainen pelaaja tuo omalla hahmollaan panoksensa. Parhaiten homma toimii kun PJ ja pelaajat pelaavat yhteen hiileen ja yhteiseksi iloksi.
-Optimointiin ja min/max-hahmoihin ei kannata ryhtyä. Tästä oltiin palaverissa yhtä mieltä. Fiittien, taitojen, loitsujen ja muiden temppujen valinta sen mukaan mikä on tarinan kannalta järkevää saa multa vahvan kannatuksen.
-Uusia hahmoja tuodaan mukaan jos on tarvetta.


Päivittelen tätä viestiä sen mukaan kun tarvetta tulee, saa muistuttaa jos unohdin jotain tärkeää.

Ensimmäinen pelikerta on perjantaina 8.6 klo 16.00. Pelipaikka on Ismon asunto.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Jadevaltias: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 05 Kesä 2012, 16:29

Halla "Korppitukka" Sigrundidottir, Neutral Good female human Savage Skald. Tästä sitten teemamusaa:Poks.

Halla Sigrundintyttären saaga.

Kaukaisessa pohjoisen valtakunnassa, Linnormiruhtinaiden mailla, hallitsi hirveä jaarli Olaf Pysäyttämätön. Hän oli viikinkikansansa esimerkki, mies joka ei antanut armoa ja jonka elämä oli yhtä sotaa ja hävitystä. Hän jopa hyökkäsi muiden ruhtinaiden maille rikkauksien toivossa. Mutta Olaf ei tiennyt, että kohtalolla oli jotakin suunnitteilla hänen varalleen. Olafin laivat hyökkäsivät Rautasaarille, Jaarli Estridin maille. Sieltä hän kaappasi mukaansa aimo saaliin, jossa oli myös joukkion orjia. Yksi näistä oli kuuluisa laulajatar, Skaldi Sigrund. Olaf palasi tyytyväisenä Hajotettuun Lahteen ja juhli kolme päivää ja kolme yötä, jonka aikana hän ehti jakaa lempeä monille naisille. Kuten Sigrundille, josta hän tekikin itselleen jalkavaimon. Olafilla oli jo kolme lasta, ja uusi jalkavaimonsa antoi hänelle vielä yhden, tyttären nimeltä Halla. Halla kasvoi siskonsa Amoran ja kahden veljensä, Torsleighin ja Thorfinnin kanssa. Torsleigh ja Thorfinn pitivät uudesta pikkusiskostaan, ja ottivat tämän usein mukaan leikkeihinsä ja seikkailuihinsa lähimetsiin, mutta Amora ei sietänyt Hallaa. Amora oli vanhempi ja kauniimpi, mutta silti kaikki kiinnittivät huomionsa ensimmäiseksi Hallaan, mustahiuksiseen rasavilliin josta oli myös kasvamassa kaunis tyttö. Joitakin vuosi myöhemmin, äiti Sigrund kuoli. Amora piikitteli tyttöä tästäkin ja haukkui tätä usein rumaksi, ja poikien seurassa ei Halla pahemmin saanut ulkonäöstän kehuja. Hallalla on tästä syystä varsin huono itsetunto ulkonäkö-asioissa. Toisaalta, Halla rakasti laulamista ja soittamista sekä miekkailua. Hän muistutti päivä päivältä enemmän veljiään kuin tavallista ulfeninaista.

Valitettavasti, Amora ei jättänyt tätä kertomatta isälleen Olafille. Olaf ei pitänyt näkemästään. Hän oli suunnitellut naittavansa Hallan yhdelle thegneistään kodinhoitajaksi, mutta kuka mies haluaisi naista joka on tappava miekankäsittelijä ja puhuu kuin nuoret soturit? Mutta Amoralla oli suunnitelma. Olafin piti murtaa Hallan kapinamielen. Hän kaikessa salamyhkäisyydesä kaappasi tyttären sängystään ja antoi hänet orjaksi yhdelle vasalleistaan, pois Hajonneesta Lahdesta. Siellä hänet pistettiin vasallin avustajaksi ruokapöytään ja julkisiin tilaisuuksiin. Häntä kutsuttiin Halla Ravnhåriksi, Korppitukaksi.Raskaat rautaketjut nilkoissaan hän kaatoi juomaa, leikkasi lihaa ja vei astioita pois. Hänen asemansa oli vaihtunut jaarlin tyttärestä orjaksi, jota kuritettiin ja käpälöitiin ja joka ei saanut sanoa takaisin vaikka mikä tulisi. Raivo kihisi koko ajan Hallan sisällä, mutta hän ei antanut vielä periksi vihalle. Hän päätti kestää ja näin näyttää olevansa paljon vahvempi kuin muut ajattelivat. Tämä toimikin, jonkun aikaa. Hän sai koko ajan nöyryyttävämpiä ja rankempia töitä aina lattioiden pesemisestä käymälöiden tyhjentämisiin. Viha kihisi sisällään, mutta hän muisteli lauluja mitä äiti oli opettanut, ja seikkailuja Thorfinnin ja Torsleighin kanssa ja jopa Amoran piikittelyä. Kun Halla täytti setsemäntoista vuotta, oli jaarlin aika tulla hakemaan tyttärensä takaisin. Edellisenä iltana pidettiin pidot hyvän ryöstösaaliin kunniaksi. Vasalli joi ja söi kuin porsas, ja Halla kärsi miehen vaatiessa ja huutaessa hänelle ja muiden nauraessa. Simaa kului, ja lopulta vasalli käski humalaisessa hulluudessaan Hallaa laulamaan. Halla epäröi hetken, mutta lopulta hän lauloi:

1.Siso kule kylessäni
Liku pieni vieressäni
En mie muista kussa koto
Kussa koto synnyinsija

2.Vaikka matka perin raskas
vaikka matka mahoton
Saatamme sen silti mennä
saatamme sen tarpoella

3.Koivun oksil linnut lauloi,
niiden välis ompi tähti
Lintuja on näitä kaksi
hepä meitä opastaapi

Läpi metsäin, läpi korpein


Sali hiljeni. Niin kaunista oli ollut Hallan laulu, että osa yleisöstä pystyi vain tuijottamaan eteenpäin lasittuneesti. Vasalli katseli hetken Hallaa, ja näki kuinka ylpeys ja uhmakkuus hohti yhä kuin lohikäärmeen liekki naisen sisällä, ja hän ei ollut pystynyt kaikkina näinä vuosina sitä sammuttamaan. Vasalli tajusi, että häntä pelotti. Raivoissaan epätoivosta ja simasta humaltunut vasalli nousi pystyyn ja löi kaikkien voimiensa takaa Hallan maahan, ja alkoi raahata tätä kohti makuukammaria. Jos et tällä laannu, niin et sitten millään! Karjui vasalli ja heitti Hallan sängylleen. Tämä oli virhe. Hetkessä Halla tempaisi seinältä miekan, vasallin Sovngarden ja upotti sen syvälle miehen kurkkuun. Lämmin veri virtasi pitkin terää hänen käsilleen, jotka eivät kuitenkaan tärisseet. Hänet oli luotu tätä varten. Vakaasti hän irrotti miekan miehen kaulasta ja kuivasi veren lakanaan. Hän nappasi mukaansa nopeasti vasallin pitkämiekan, juoksi ulos ikkunasta kylmään talvi-iltaan ja karkuun.
Paksussa hangessa Halla marssi eteenpäin, kuitenkaan tietämättä mihin mennä. Hän harhaili pitkin poikin, kunnes kuuli miesten ja koirien ääntä-häntä ajettiin takaa! Kylmässä hän vaelsi eteenpäin, ja piilotteli luolissa ja puissa, tilallisten ladoissa ja lopulta hän saavutti Bildtin kaupungin laitamat. Täällä asui myös Olaf-ja tärkeimpänä, hänen sisaruksensa. Hän hiipi kohti Olafin tilaa, ja iltahämärän laskeutuessa hän löysikin siskonsa terassilta. Hän tervehti iloisesti Amoraa, mutta tämän nähdessä Hallan oli hänen katseessaan vain inhoa. Hallan kerrottua mihin isänsä oli hänet lähettänyt, Amora vain nauroi. Halla ihmetteli, ja huudahtikin siskolleen että mitä hauskaa siinä on. Amora vastasi tyynesti: Voih, typerä siskokultani. Minähän kunnioitettua isäämme pyysin sinut sinne lähettämään. Halla katsoi siskoaan kauhuissaan. Aina kun hän yritti sanoa jotain, sanat juuttuivat hänen kurkkuunsa. Hän otti miekkansa käteensä-ja samalla hetkellä Amora huusi keuhkojensa pohjasta KARANNUT ORJA JA MURHAAJA! HÄN ON TÄÄLLÄ! Halla otti jalat alleen. Hän vaivoin pääsi karkuun. Hän piiloutui Bildtin venetelakalle, jossa hän istui vain, ja mietti itkien katkeria kyyneliä. Amora oli toki aina ollut typerä hienohelma, mutta ei hän siskostaan noin julmaa uskonut ikinä tulevan. Myöhemmin hän sai kuulla että noin seitsemän vuotta sitten hänen veljensäkkin oltiin lähetetty pois kotoa, nimittäin aseenkantajiksi Freyr Tummaviinille itään. He eivät siis tienneet mitään asiasta. Lopulta Halla pääsi jäniksesi yhteen laivaan piiloutumaan, ja niin jäi Bildt ja lapsuudenkoti taakse.
Riddleportissa hän nousi laivasta, ja sielä hän joutui taasen ajojahdin kohteeksi isänsä miesten toimesta. Hän juoksenteli pitkin poikin merirosvojen kaupunkia ja lopulta piiloutui erään Varisialaisen naisen kärryihin-naisen nimi oli Khoya Mvahsti. Khoya näki kuinka nuori tyttö kipusi hänen kärryihinsä ja piiloutui mattojen alle. Kun ulfenisoturit kysyivät vanhukselta että oliko hän nähnyt nuorta, mustatukkaista naista, Khoya sanoi: En. Khoya otti hänet mukaansa takaisin Varisiaan, jossa hän asui Hiekkasärkän kylässä. Khoya adoptoi Hallan, ja huolehti tästä. Halla oli hyvin kiitollinen, ja vannoi elämänsä Khoyalle. Halla pitää myös kylästä-rauhallinen, idyllinen ja täynnä ystävällisiä ihmisiä. Hän ystävystyi hyvin mm. Khoyan toisen kasvattilapsen Sandru Vhiskin ja kapakoitsija-seikkailijatar Ameikon kanssa. Varsinkin Ameikon kanssa Halla viettää paljon aikaa, toisen kertoessa seikkailuistaan ja Hallan kertoessa tarinoita mitä oli kuullut äidiltään. Halla pitääkin Ameikoa siskona millainen Amorankin olisi pitänyt olla. Hän pitää yhä laulamisesta, ja laulaakin silloin tällöin Ruosteisessa Lohikärmeessä, Ameikon majatalossa. Hän myös juo paljon, ja päätyy usein selliin riehumisen johdosta. Kylän vanhempi väki pitää Hallaa riitapukarina, mutta nuoriso pitää Hallaa elämänjanoisena, eksoottisena laulaja-soturina, mikä hän onkin. Vaikka Halla on iloinen, hänen päätään vaivaa yhä se mitä hänen siskonsa teki, ja ikävöi veljiään. Hän usein näkeekin painajaisia orja-ajoistaan mutta lauluissaan hän muistelee seikkailuja veljiensä kanssa. Vaikka Sovngarde kuului miehelle jota hän vihasi, hän pitää miekkaa aina mukanaan, symbolina vapautumisestaan. Miekkaan on kirjailtu teksti: Briinah Bruniik Sahrot Vahdin (Sisko hurja,Impi väkevä. )

Halla on 170-senttinen, 22-vuotias, tanakka ulfeninainen. Hänellä on mustat, paksut hiukset jotka on usein oudoilla leteillä. Halla on kaunis, kalpeaihoinen ja sinisilmäinen, mutta hän usein piilottelee kasvojaan hiuksiensa takanana. Hän pukeutuu lähes aina nahkapanssariin ja pitkään mekkoon, ja kantaa mukanaan pitkämiekkaansa Sovngardea. Halla on äkkipikainen, iloinen ja äänekäs, mutta piilottelee näiden takana suruaan. Halla rakastaa laulamista ja soittamista, ja onkin harva se päivä esintymässä jossakin Hiekkasärkän baarissa. Halla on ikuisessa kiitollisuudenvelassa Khoyalle, ja rakastaa tätä nykyään kuin omaa äitiään. Shelyn ja Gorum ovat hänen jumalansa, ja Halla usein yhdistelee tätä outoa parivaljakkoa taistelulauluissaan. Hänen äänensä on samaan aikaan kova ja heleä ja voikin laulaa eri tavoilla. Hän unelmoi joskus palaavansa takaisin Bildtiin, tapaamaan veljiään ja hoitamaan asiat loppuun isän ja siskon kanssa..

Kuveja: Jotain näillä main, mutta tosiaan mustat ja pitkät hiukset.
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Jadevaltias: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Viiksu » 05 Kesä 2012, 18:06

Nazrak Gunlao LN Male Human Samurai. teema musiikki

Nazrak Gunlaon ensimmäiset muistot ovar ajalta, kun hän oli vain kuusivuotias ja hän löysi itsensä harhailemassa metsässä, mukanaan vain
pitkä käyrä miekka, jota Nazrak jaksoi hädintuskin edes kannatella ja jossa oli kirjoitusta terässä jota hän ei ymmärtänyt. Vietettyään muutaman päivän tai viikon kyseisessä metsikössä,
hän joutui pentujaan suojelevan karhun tielle. Karhu lähti ajamaan Nazrakia takaa, mutta loppujenlopuksi nälkiintyneellä pikkupojalla ei ollut juuri mahdollisuuksia päästä vihaiselta
karhu-emolta karkuun. Pienen takaaajon jälkeen Nazrak kohotti miekkansa itsensä ja karhun väliin ja jäi odottamaan kohtaloaan. Kuitenkin Karhu keskeytti hirmuisen
hyökkäyksensä viimehetkellä ja hetken aikaa näytti vain tuijottavan poikaa edessään, kunnes kääntyi ympäri ja palasi takaisin metsän siimekseen. Tästä hieman hämmentyneenä
Nazrak kohautti olkiaan ja kääntyi lähteäkseen, vain huomatakseen takanaan seisovan hahmon. Hahmo oli pitkä ja solakka ruumiiltaan ja metsän hämärässä, mitään näkyviä kasvonpiirteitä
ei ollut näkyvissä. Nälissään ja fyysisesti loppuunpalanut Nazrak kuitenkaan ei jaksanut enempää miettiä asiaa vaan vasymyksestä uupuneena antoi itsensä lyyhistyä niille sijoilleen.

Herätessään Nazrak huomasi olevansa makaamassa pehmeässä vuoteessa ja huoneessa hänen kanssaan oli tukevanpuoleinen nainen, jolla oli hymyilevät kasvot ja pitkä kastanjanruskea tukka.
Huomatessaan Nazrakin heränneen nainen esittäytyi Betna Viheryöksi. Nazrakille selvisi, että hänet oli pelastanut karhulta muuan haltiasamooja nimeltään, Shalelu Andosana ja, että hän
oli tuonut tajuttoman Nazrakin Hiekkasärkän lähistöllä sijaitsevalle Viheryön tiluksille. Betna tiedusteli nuoren pojan menneisyyttä, mutta poika ei valitettavasti muistanut mitään menneisyydestään
paitsi nimensä ja vain hämärät muistikuvat vanhemmistaan, joilla molemmilla oli ollut valkea tukka ja purppuraiset silmät, kuten myös Nazrakilla. Pian huoneeseen astui pienikokoinen ja hintelä mies
joka esittäytyi Rob Viheryöksi ja myös Betnan aviopuolisoksi.

He olivat luvanneet Shalelulle, että huolehtisivat pojasta ja näin Nazrak jäi asumaan kaksikon luokse. Muutamassa viikossa Nazrak oppi talon tavoille ja vaikka Betna osoittautuikin melko ankaraksi
emännäksi oli hän kuitenkin erittäin reilu nuorta poikaa kohtaan. Rob taas ilmeni melkoiseksi historian tuntijaksi ja mielellään kertoi nuorelle pojalle kuuluisista tapahtumista ja henkilöistä.
Eräänä päivänä myös Shalelu poikkesi farmille ja kertoi Nazrakille seikkailuistaan Varisiassa ja kauempana. Lopulta Nazrak alkoi kutsumaan Viheryön tilaa kodikseen ja Rob ja Betna saivat myös isä ja äiti
statuksen. Shalelun vierailut olivat aina tervetulleita ja Nazrak käytännössä kasvoi Robin ja Shalelun outojen ja jännittävien tarinoiden keskellä. Monta kertaa Nazrak myös anoi lupaa päästä Shalelun mukaan
seikkailemaan, mutta aina kun Nazrak esitti kysymyksen Shalelu vain vastasi nauramalla ajatukselle ja antamalla luunappeja.

Vaikka Nazrakille olikin käynyt melko hyvin, kun ajattelee kaikkea mitä olisi voinut tapahtua, niin kaikki ei kuitenkaan ollut hyvin. Välillä Nazrak heräsi hiestä märkänä öisin ja pystyi vain muistamaan pelottavia
varjomaisia hahmoja, jotka ajoivat häntä takaa pitkin pimeää metsää. Alueen muut lapset/nuoret myös varautuivat Nazrakkiin melkoisella varauksella, sillä valkoinen tukka ja violetit silmät ilmeisisti pelottivat muita
lapsia, joten ystävien hankkiminen ei oikein luonnistunut nuorelle pojalle. Kerran kun Viheryön perhe oli visiitillä Hiekkasärkän kylässä, Nazrak (15v) tutustui Sandru Vhiski nimiseen mieheen, joka tarjosi nuorelle
miehelle mahdollisuutta nähdä hieman ympäröivää seutua hänen karavaaninsa kanssa. Nazrak suostui tarjoukseen ja otti käyrän miekkansa mukaan matkalle. Sandru hieman kummaksui asetta ja huvikseen halusi nähdä mihin poika
pystyisi aseen käytössä. Nazrak osoittautui kuitenkin melko osaavaksi aseen käytössä ja Sandru näki Nazrakissa potenttiaalia, joten hän alkoi sparraamaan pojan kanssa.

Vuosien kuluessa Nazrakista kehkeytyi osaava miekkamies ja hänelle kehkeytyi oma kunniakäsitteensä joita jokaisen tulisi noudattaa taistelussa. Shandru tosin tästä ei välittänyt ja opetti Nazrakille kantapäänkautta,
että kaikkie eivät taistele reilusti. Nazrak myös onnistuneesti auttoi hevosenvarsan maailmaan ja Sandru antoi sen "ikäänkuin" lahjaksi pojalle. Hevonen sai nimen Bravos ja Sandrun sekä Shalelun avulla Nazrak koulutti
Bravoksesta vahvan sotaratsun itselleen. Koulutuksen aikana tosin Nazrak alkoi huomaamaan, että hän osasi tuntea Bravoksen ajatusmaailmaa ja hevosesta tuli pian korvaamaton ystävä nuorelle pojalle.

Tavallinen elämä maatilalla alkoi kuitenkin käydä melko pitkäveteiseksi Nazrakille ja vaikka sijaisvanhemmat tästä eivät juurikaan pidä niin he kuitenkin ymmärtävät, että nuorta miestä ei voi loppuelämäkseen sitoa maatilan
arkeen, joten nyt Nazrak etsii syytä lähteä maailmalle. Shalelu, jota Nazrak on alkanut pitämään eräänlaisena iso-siskonaan on ehdottanut, että Nazrakin kannattaisi malttaa mielensä, sillä tilaisuus saattaa ilmestyä nopeammin kuin
hän arvaakaan.


Nazrak on 188cm pitkä, 23 vuotias, lihaksikas, mutta notkea mies. Kasvoiltaan hieman kapeakasvoinen ja silmät ovat hieman "mantelimaisemmat" kuin muilla paikallisilla ihmisillä. Tukka Valkoinen ja muutamalla letillä, sekä violetit silmät. Pukeutumiseltaan Nazrak ei juuri eroa muista kyläläisistä, paitsi kun on Sandrun kanssa karavaani reissuilla, jollain hän pukeutuu Suomuhaarniskaan ja puolittaiseen "lannehameeseen" sekä ruskeaan raskaaseen viittaan. Välillä viettää aikaa Hiekkasärkässä mm. tavernassa tai torilla. Jumalista Nazrak ei ole koskaan oikeastaan ollut kiinnostunut, mutta on kokenut Gorumin ja Abadarin sopivan itselleen melko hyvin.
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: Jadevaltias: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 06 Kesä 2012, 21:50

Loistavia tarinoita herrat, myös musiikkeja komppaan vahvasti! Jos jollekin ei heidän hahmonsa featuring-osiot omani tarinassa käy, muutetaan ne pois. Tässä oma Le Taustamusik

Titos Ruosteinen, CG Human "Ninja"
M-mitäsh helkkaria shinä luulet tekeväshi?, tai ainakin pääpiirteissään niin Titos pöydän ympäri heittäneen humalaisen mongerruksesta selkoa sai, ottaessaan napakan otteen miehen niskasta.
Emännän toive ei toivoakseni jäänyt epäselväksi, iltanne on päätöksessään. Poistukaa olkaa hyvä.
Haluakshää oikeeshti kuonoon kloppi? mies vastasi hapuillessaan vakaata jalansijaa, josta ponnekkaampi lyönti olisi mahdollinen.
En suinkaan, pikemminkin haluaisin tälläkin hetkellä makoilla sängyllä syljeskellen kattoon ja väistellä putoavia sattumia. Tosin itseäni vähä-älyisemmille päänaukominen on tasoltaan lähes yhtä hyvää viihdettä.

Mies katsoi Titosta pitkään hyvin kummastuneen näköisenä, kuin jokaisesta sanasta olisi tarvinnut tehdä selkoa erikseen. Lopulta hän naurahti voitonriemuisena Hah! No shen arvashinkin! Väishtä siitä kloppi. ja hoiperteli ulos Ruosteisesta. Titos katsoi että mies selvisi tammiselle ovelle asti, ja kääntyi sen jälkeen katsomaan baaritiskille. Sieltä Ameiko nyökkäisi hymyillen, selvästi tyytyväisenä.
Hetkeksi koko tilanne pysäytti nuoren miehen samankaltaisuudellaan menneeseen.

Titos syntyi Tern ja Aura (os. Kvatch) Asterin perheeseen seitsemäntoista vuotta sitten kauniina kesäyönä.
Asterit olivat maanviljelijäsuku joilla tila Hiekkasärkän lähimailla oli periytynyt isältä pojalle jo ajoista ennen kylän perustamista. Titosille alkoikin pienestä pitäen oppia työntekoon kotitilallaan, vaikka hän osoitti jo aikaisella kyvyllään puhua ja jopa lukea ettei poika ollut tyhmä. Menestyvät tavernayrittäjäserkut aiheuttivat Titokselle kateutta, samaa ikäluokkaa oleva Kvatchin poika Armand kun sai kaiken minkä pyysi Titoksen joutuessa tyytymään känsiin käsissään. Tern ymmärsi jo varhain opettaa pojalleen ettei helppo tie elämässä ole paras tie kuljettavaksi, ja kovalla työllä kuka tahansa voisi olla oman onnensa seppä.

Kymmenvuotiaana Titoksen elämä koki suuren heilahduksen, kun Tern katosi metsästysreissullaan lähimetsissä. Etsintöihin panostettiin, mutta tuloksetta. Jopa Shalelu Andosana joutui raskaasti toteamaan ettei ollut nähnyt mitään vastaavaa, että joku katoaisi tyystin jälkiä jättämättä. Tern julistettiin kuolleeksi ja suruaika painautui nuoren Titoksen mieleen ikiajoiksi. Isännän virka lankesi kuitenkin vain hetkeksi kymmenkesäiselle, sillä taloon saapui uusi mies, Jalgo. Jälkeenpäin ajatellessaan Titos ei voi ymmärtää mistä Aura hänet oli löytänyt, tai miksi, ehkä pelko ettei perhe selviäisi oli liian kova. Mies oli karkeatekoinen, puitteet kuin kirveellä veistetyt, pohjoisen kansan kasvatti. Peltohommissa hän oli jopa Terniä taidokkaampi, mutta myös talon kurista tuli helvetillinen. Jos puhui ilman että Jalgo puhutteli, sai nyrkistä. Jos otti ruokaa ilman lupaa, sai nyrkistä. Titos ikävöi Terniä, ja kasvoi yrittäen parhaansa mukaan vältellä uutta isäänsä. Tosin Titos oli tehnyt päätöksen, isää hänellä ei enää koskaan olisi.
Poika alkoikin viettää yhä enemmän aikaa talon ulkopuolella, tutustuen muihin lapsiin ja muihin perheisiin jotka elivät alueella. Hän kävi jopa joskus päiväreissuilla Hiekkasärkässä jalkaisin, jossa sai ihmetellä monenlaista kulkijaa. Samalla hartiat alkoivat leventyä ja ääni madaltua, pojasta oli tulossa mies. Raskaat peltotyöt ja omat urheiluharjoitukset tekivät tehtäväänsä.
'
Viisitoistavuotiaana Titos oli jo komea näky, pituutta 170 senttiä, oljenväriset, hieman takkuuntuneet pitkät hiukset kammattu pannalla taakse ja ruumiinrakenne ikäisiään suuresti vahvempi. Kotipirtissä kohtelu ei kuitenkaan ollut muuttunut miksikään, uusi pikkuveli Amos oli vain tullut kestämään vanhaa riehumista. Tuli kuitenkin aika jolloin Titos sai tarpeekseen. Humalainen Jalgo oli kirosanoin haukkunut Auran pataluhaksi ja jälleen satuttanut tätä niin että vihertävä mustelma muodostui kasvoihin. Ennen Titos oli joutunut katsomaan tätä vierestä mutta nyt hän ei enää voinut. Hän astui Jalgon ja äitinsä väliin, silmät leiskuen tuijottaen itseään pidempää miestä. Lopeta tai kadut. Jalgo räjähti nauramaan, ja yritti napata Titoksen kurkusta kiinni rähistäkseen, mutta poika oli humaltunutta miestä nopeampi. Sinä paskiainen olet kerjännyt tätä.. Titos murisi pyörähtäen irti otteesta ja ladaten nyrkkinsä miehen kasvoihin. Jalgo oli pöllämystyneen näköinen ja horjahti. Titos löi uudelleen, ja uudelleen, ja uudelleen kunnes Jalgo kaatui ja Titos alkoi potkia tätä. Päähän, kylkeen, minne tahansa hän vain ylettyi hän antoi patoutuneen raivonsa purkautua. Aura joka tajusi tilanteen vakavuuden kirkui kauhusta ja yritti tulla väliin, mutta kun hän lopulta sai Titoksen irti miehestään, makasi tämä tajuttomana verilammikossa.

Jalgo selvisi hengissä, mutta jälkiä tapahtuneesta hän tulisi kantamaan mukanaan aina. Niin vahvan taikuuden lunastamiseen kylästä ei ollut varaa. Titos arveli että toipumisensa jälkeen Jalgo tekisi hänen elämästään, jos mahdollista, vieläkin tuskallisempaa. Vannoen äidilleen ettei enää ikinä menettäisi malttiaan ja satuttaisi ihmistä peruuttamattomasti, Titos pakkasi vähän omaisuutensa ja lähti patikoimaan kohti Hiekkasärkkää toivoen löytävänsä jotain millä ansaita paikan jonne päänsä kallistaa.
Hiekkasärkässä Titos tapasikin vanhoja tuttujaan ja tutustui myös uusiin ihmisiin, tehden hanttihommia talleissa, kauppojen tavarahuoneissa ja muissa töissä jonne poika kelpuutettiin. Yksi hänen suosikkipaikoistaan oli Sandru Vhiskin karavaani, josta laatikoiden nostelusta maksettiin paitsi kelpo palkkaa, myös jännittäviä kertomuksia. Sandrulla oli joskus mukanaan Nazrak- niminen, hieman Titosta vanhempi ja rotevampi poika, jonka kyvystä käyttää miekkaa jo näin nuorella iällä oli Titos ymmällään. Sekä Sandru että Nazrak kohtelivat Titosta kuitenkin reilusti, ja olivatkin lähimpänä ystävää mitä Titoksella niin sanotuista kavereista oli. Titos kertoi heille hieman tilanteestaan ja he vaikuttivat ymmärtävän. Karavaanin kanssa käytetyt päivät olivatkin juoksupojan parhaita.
Jälkeenpäin ajatellen Titos on melko varma että ratkaiseva vinkki Ameikolle Titoksen palkkaamisen suhteen tuli juuri Sandrulta. Ehkä hän näki, että poika kasvaisi paremmin varmassa työssä kun kadulla. Joka tapauksessa eräänä päivänä Titos sai sanan tulla käymään Ruosteisen Lohikäärmeen majatalossa. Paikassa joka oli Titoksen mielessä vaan seikkailijoille ja hurjapäille, mitä kylässä tosin silloin tällöin nähtiin. Majatalossa omistaja, säkenöivä Ameiko Kaijutsu esitti asiansa lyhyen keskustelun jälkeen suoraan, hänellä olisi Majatalossa portsarin paikka avoinna. Titos ei tiennyt mitä tuo nimike tarkoitti, mutta otti jännittävän paikan ilomielin vastaan. Jonkinlainen sisäänheittäjä/ulospuhuja pojasta alkoikin kehittyä, ja varsinkin laaja supliikkivarasto teki useampaan asiakkaaseen vaikutuksen. Taas Titokseen vaikutuksen teki Ameikon ystävällinen luonne ja arvoituksellinen persoona, ja se vieraanvaraisuus mikä antoi hänelle sekä työ- että yöpaikan hänen halutessaan.

Nyt pian 18-vuotias Titos on ollut parin vuoden verran Ruosteisen Lohikäärmeen Majatalon palveluksessa, ja oppinut tuntemaan sen asiakaskunnan ja muutenkin merkittävät Hiekkasärkkäläiset, kuten myös päinvastoin. Yksi mielenkiintoisimmista kohtaamisista oli ensikohtaaminen muuan pohjolaisnaisen kanssa, joka sittemmin on useaan otteeseen esiintynyt Ruosteisessa (ja kannettu sieltä pihalle). Narikkapyyntöön "Aseet tänne, olkaa hyvä" vastaus oli ollut melko kipakasti "Ei onnistu." ja Titoksen yrittäessä tarttua miekkaan hän jo hetken luuli menettävänsä kätensä naisen sähähtäessä hänelle. Asia on sittemmin selvitetty, ja järjestelyt ovat olleet kaikkia miellyttävät. Hiekkasärkkäläisistä kuitenkin yksi on ylitse muiden, ja aina niin lähellä, Ameiko Kaijutsu. Hulluahan se on, Titos ajattelee itsekseen, edes kuvitella ihastuvansa Ameikoon joka on kymmenkunta vuotta vanhempi, ja jolle ottajia riittää herroista mitä isompiin sankareihin, mutta hänen kanssaan toimiessaan siltä ei ole voinut välttyä. Mitään mihinkään viittaavaa Titos ei ole kuitenkaan tehnyt, eikä ajattele tekevänsäkään. Edes hymy Ameikolta silloin tällöin on palkkio joka tekee minkä vaan teon suorittamisesta vaivan arvoisen. Titos aistii myös ettei Ruosteisen ylläpitäminen ole välttämättä sitä mitä Ameiko loppuelämältään toivoo, varsinkin kun hän on kuullut Ameikon seikkailuista aikoinaan. Ehkä siihen asiaan saadaan vaihtoehtoja pikemminkin kun arvataankaan

Eli (tuleva) sankari on nimeltään Titos. Sukunimeään ei enää tahdo käyttää, ja jos sitä kysytään hän vastaa usein "Ruosteinen" "uuteen kotiinsa" viitaten. Pituutta noin 185 cm, painoa 75 kg, jäntevä ja nopea. Juttua riittää ja majatalossa työskentelyä seuranneet tietävät, että hoitaa työnsä mieluiten puhumalla ja vain ääritapauksissa väkivalloin. Ja ääritapauksia sattuu äärimmäisen harvoin. Ei halua ainakaan tappaa ketään, Jalgon kanssa sattuneen tapauksen vuoksi. Välillä se palaa edelleen painajaisuniin, kuten pelko kostosta vaikka miestä hän ei ole nähnyt pitkään aikaan. Julkkisihastus Ameikoon, mutta tietää ettei oikeasti mahdollisuuksia ole. Sandruun (ja Nazrakiin) tutustunut apupoikana, Shalelun nähnyt aina silloin tällöin Ruosteisessa + Ternin etsinnässä. Khoya on aina vähän pelottanut Titosta, mutta nykyään mummo on lähinnä kunnioituksen kohde. Myös tämän äidin kuolemasta Titos oli aidosti surullinen ja pahoillaan.

STR 12 DEX 17 CON 12 INT 12 WIS 12 CHA 14 (Jäntevä, nopea, poikamainen charmi)
1. tason Featit :
Persuasive (Ruosteisessa ja kaduilla kehittynyt supliikki ja tarvittaessa rajumpikin ärähtely ovat kehittyneet huomattavaksi hyödyksi)
Sap Adept (Jos joskus on tarvinnu kuitenkin ihminen siirtää väkivalloin, perinteinen mutta vaaraton nuijanukutus ja kanto pihalle)
Traitit:
Reactionary (Jalgon kanssa kasvaessa täytyi oppia nopeaksi)
Crush:Ameiko (Katso yllä)
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Jadevaltias: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 07 Kesä 2012, 00:15

Kiitoksia teille, mie nautin näiden lukemisesta todella paljon. Hyvää jälkeä kaikilta, juuri sopivasti avointa tilaa kehittyä johonkin suuntaan mutta myös sellasta perustaa jonka kautta on helppo lähteä hahmoaan pelaamaan. Mie sain pystytettyä meille sivun Mekanismiin, Jadevaltias. Sinne ajattelin lisätä nuo teidän taustat myös näkyville, jos se on kaikille OK?

Kirjoitin Mekanismiin tälläisen pienen pätkän joka johdattalee kohti perjantain ensimmäistä pelikertaa:

Matka kohti mystistä Tiania, Lohikäärmekeisarikuntien mannerta, alkaa pienestä Hiekkasärkän kylästä. Kylä on kohdannut erillaisia vaikeuksia lähihistoriassaan mutta niistä on päästy ylitse, Hiekkasärkkä kukoistaa jälleen. Kuitenkin rauha ja harmonia ovat taas uhattuina kun läheisellä suolla elelevät hiidet ovat käyneet rohkeammiksi, on uusien sankarien aika suojella Hiekkasärkkää. Kuitenkin suo kätkee sisäänsä toisen salaisuuden, joka on odottanut löytäjäänsä jo kymmeniä vuosia. Salaisuus, joka tullessaan esille muuttaa usean hiekkasärkkäläisen elämän lopullisesti.

Käytännössä vähän muuttelin ensimmäisen kirjan takakansitekstiä meille sopivaksi. ;)

Pohdin kovasti käännöksiä paikannimille, riemu jonka kanssa saan aina taistella kun en tykkää finengleskasta. Saatan teiltäkin pyytää neuvoa mutta tällänen päivitys siitä, mitä pj puuhaa ennen kuin kampanjan alkaa. ^^"
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Jadevaltias: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 08 Kesä 2012, 22:54

Taustat saa mun puolesta laittaa :)
Jos jotain (lähinnä ehkä PJ) kiinnostaa niin päivittelen tännä Titoksen kehitystä kamppiksen edetessä, vähän kuten tuolla alla. Nyt kakkostasolla Ninja Trickinä otin Rogueiden "Finesse Roguen", eli Weapon Finesse tulee featina. Oli kuitenkin sen verran ketterää taisteloa hiisiveijarien kanssa :)
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Jadevaltias: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 09 Kesä 2012, 00:22

Miksalvarez kirjoitti:Taustat saa mun puolesta laittaa :)

Laitoin kaikki jo päivällä. Siellä kivasti luettavissa. ^^ Kirjoittelin jo ahkeruus puuskassa tämän päiväisen pelikerran Mekanismiin. Tästä pääsette lukemaan ja tutkimaan muutenkin Jadevaltias-kampanjamme Mekanismi-sivua. Taustat on siellä, ensimmäinen pelikerta sekä muuta pientä. :) Naattikaa.

Ja musta on kiva Miksa, jos heittelet noita tasovalintoja tänne, enkä todellakaan laita pahakseni jos Ismo tekee saman. Kiva tietää ennen seuraavaa peliä mitä kikkoja ootte itsellenne valinneet. (:

Tämän päivän lootit tulevat seuraavaksi, en odota että ehditte ennen huomista oikeasti jakaa näitä täällä mutta ovatpahan ehtiville näkyvillä. Jaetaan sit pelikerran alussa.

Walthus:
-perintöviitta, cloak of resistance +1

Hiidet:
-punainen koristeltu arkku, arvo n. 150 kultarhaa (Ameiko tykkää tästä kovasti).
-6 hyvää työtä olevaa shurikenia (mwk)
-hiusneula, jossa punainen helmi. 150 kultarahaa.
-kulta-norsunluinen viuhka, johon piirretty karkea kartta. 80 kultarahaa.
-1 taivasraketti

Gutwald
-lumottuja eläimen surma-nuolia (5), +1 animal bane.

Yhteensä rahaa: 329 hopearahaa, 112+32+300+14*10= 584 kultarhaa. Kultarahoissa siis arkussa ja Gutwaldin taskussa olleet sekä Hiekkasärkältä saatu palkkio.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Jadevaltias: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Viiksu » 09 Kesä 2012, 01:02

Juu, pistelen tänne vaikka noita tasonousu juttuja sitten kun niitä tulee, kekkos tasolla nyt ei tullut just mitään tähdellistä ni ei mitään raportoitavaa. Tykkään kyl ideasta että hahmon tasonousun jutut pistetään tänne. Vaikka tämä juna lähti niin vastataan nyt kuitenkin: pistä vaan taustat mekanismiin :P
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: Jadevaltias: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 09 Kesä 2012, 23:32

Juu mun mielestä ei olisi huono idea tehdä jonkinlaisia online lomakkeita tms. missä nyt ainakin tärkeimmät tiedot on kullekin hahmolle. Siitä saisi pika-avun jos joskus hahmo unohtuu tai PJ voi siitä katsoa haluamiaan juttuja tulevan varalle yms. Päivän lootit olisi taas mukava nähdä :)
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Jadevaltias: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Viiksu » 10 Kesä 2012, 00:33

Miksalvarez kirjoitti:Juu mun mielestä ei olisi huono idea tehdä jonkinlaisia online lomakkeita tms. missä nyt ainakin tärkeimmät tiedot on kullekin hahmolle. Siitä saisi pika-avun jos joskus hahmo unohtuu tai PJ voi siitä katsoa haluamiaan juttuja tulevan varalle yms. Päivän lootit olisi taas mukava nähdä :)


Itse tuppaan kirjoittaan aina omat tärkeet hahmot character cheetin yläreunoihin. Tosin mulla ois koko kirja sitä varten mut, meh.....
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: Jadevaltias: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 10 Kesä 2012, 00:45

Miksalvarez kirjoitti:Päivän lootit olisi taas mukava nähdä :)

Täältä pesee ja linkoaa, luurankosoturien luola:
-Kuiskaava Pääskynen, +1 wakizashi. Kerran päivässä kantaja voi loitsia shield other-loitsun koskettamalla miekalla loitsun kohdetta. CL 5. Miekan kädensija on rikki* ja kunnes miekka korjataan, hyökkäysheitot tehdään -2 haitalla. Miekan sisällä ollut putkilo on mithralia, johon voidaan kätkeä pieni kokoinen käärö (ei taiallinen). Kätkön huomaaminen on DC 20 Perception-heitto kun miekka on kädessä ja ehjä.

-Jadearkku
-5 kevyiden haavojen parannus-juomaa (CLW)
-2 vakavien haavojen parannus-juomaa (CMW)
-3 virkistys-juomaa (lesser restoration)
-Kiipeilysormus
-Tunnistus-sauva (identify, CL 1, 19 lataausta, joista Halla käytti yhden)

-hyvänlaatuinen ketjupaita (mwk chainshirt)
-kylmä rautainen miekka, samanlainen kuin Kuiskaava Pääskynen (cold iron wakizashi)
-11 Desna kynttilää
-4 taivasrakettia

-3820 hopearahaa, 421 kultarahaa, sekä koruja 560 kultarahan edestä

*Kuiskaavan Pääskysen korjaaminen: sepälle kädensijan korjaaminen on yhden päivän työ, arviolta korjaaminen maksaa 600 kultarhaa ja vaatii DC 20 craft (weapons)-heiton. Das Korvut suorituu korjaamisesta leikiten, jos miekka hänelle viedään (roolipelataan kohtaus maanantaina).

Sellaista tänään. Paljon kaikkea pientä kivaa, katsellaan taas maanantaina lisää. (:

Ismo kirjoitti:Itse tuppaan kirjoittaan aina omat tärkeet hahmot character cheetin yläreunoihin. Tosin mulla ois koko kirja sitä varten mut, meh.....

Mikko viittaa siis tietokantaan jossa olis teidän hahmoista ne kriittisimmät tiedot, lähinnä nuo pelimekaaniset statit ja ehkä tavaroita. Tarkoituksena olisi, että PJ voisi tarkastella väliaikoina hahmoja ja myös hahmiksen katoamisen kohdatessa olisi jotain tallessa hahmoista muuallakin. (:
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Jadevaltias: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 10 Kesä 2012, 22:17

Eilinen peli on Mekanismissa, tässä suora linkki: Peli 2. Looteista ei ole keskustelua tullut, jaetaanko taas siinä pelikerran alussa?

Huomenna siis neljältä Ismolla. (:
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Jadevaltias: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 12 Kesä 2012, 00:51

Kirjailin vielä ennen leirille tämän päiväisen pelikerran hyvin tiiviisti Mekanismiin. Toivottavasti ette pahastu pienestä tiivistämisestä, koitin kaiken tärkeimmän saada mahtumaan. Muokataan jos jotain jäi. ^^
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Jadevaltias: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 14 Kesä 2012, 09:41

Seuraavasta pelikerrasta. Meillä on kaksi hyvää ja yksi huono vaihtoehto. Hyvät vaihtoehdot on pelata joko ensi lauantaina sen jälkeen kun tulen lastenleiriltä kotiin tai sunnuntaina ennen kun lähden viimeiselle lastenleirille. Lauantaina aloitus olisi 18.00, leiriltä tulen kotiin 16.30. Sunnuntaina taas mun pitäis olla 17.00 Särkijärvellä eli pelin pitäisi päättyä 16.00. Ehdotuksia kumpana pelataan? Itselle ehkä mielekkäämpi olisi lauantaina, vaikka leiriltä tulenkin koska silloin ei ole mitään kellonaikaa johon mennessä peli pitää saada kohtaan johon on järkevää lopettaa. Voin taas fiiliksen mukaan etsiä hyvän kohdan johon laittaa stopin.

Huono vaihtoehto on olla pelaamatta tänä viikonloppuna ja odottaa esimerkiksi ensi tiistaihin, jolloin mun viimenen leiri loppuu. Huono vaihtoehto siksi, että meillä olis tsäänsit pelata viikonloppuna ja se, että Mikolla alkaa työt seuraavana päivänä (ennen töiden alkua ehtisi pelata kahdesti, viikonloppuna ja tiistaina, jos ihan ahkeroidaan).

Mutta kertokaa ihmeessä miten teille sopisi? Tänään olen kello 16.30 asti koneen äärellä, sen jälkeen vasta lauantai-iltana joten saa heittää viestillä aikatauluja myös leirille, vastailen kun huomaan viestinne. Mahtista olis päästä pelaamaan, huomasin eilen miten roolipelasessio mukavasti nollasi leiriä ja tänään jaksaa taas paremmin.

EDIT: 1000. viesti foorumille! Wuhuu! ;)
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Jadevaltias: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Viiksu » 14 Kesä 2012, 11:45

Mulle sopii ihan miten vaan, lauantai ja tiistai sounds bueno. Sunnuntaista nyt ei oo tosin viel varmuutta et miten sen kanssa käy, ilmottelen raatiksesta kun on ilmoteltavaa.
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: Jadevaltias: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 15 Kesä 2012, 18:58

Titoksen kolmostaso toi hahmolle seuraavaa :)
Feat: Two Weapon Fighting (Kiitos Nazrakin opetustuokion + kaksintaisteluiden + oikeiden kamppailujen Titoksesta tuntuu että nyrkillä ja "jännällä puukolla" tappelu samanaikaisesti onnistuisi)
Skillit : Akrobatia (luolahyppely), Appraise x2 (karavaanityö), Diplomatia (baaritwittuilun johdosta :D), Heal (Ameikon tilan tutkiminen), Perception, Perform [Tales] (Kiitos Halla), Sense Motive (tätä taitoa on käytetty mielestäni "aidonoloisesti", kiitos PJ!), Stealth ja Swim. Tällä hetkellä skillirivi
Skill - Rankit - Bonus
Akrobatia - 3 - 9
Appraise - 2 - 6
Bluff - 2 - 7
Climb - 1 - 5
Diplomatia - 3 - 10
Heal - 2 - 3
Intimidate - 2 - 9
Know. Dung - 1 - 2
Know. Local - 2 - 6
Know. Relig - 1 - 2
Perception - 3 - 7
Perf.Tales - 1 -6
Farmaus - 1 - 5
Sense Motive - 3 - 7
SoH - 1 - 7
Stealth - 1 -7
Swim - 1 - 5

Tulipas perinpohjaista..
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Jadevaltias: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 17 Kesä 2012, 09:29

Eilisellä pelikerralla ei pahemmin kertynyt aarteita:
-Andril Kortunin lohikäärme kypärä (250 gp)
-Andril Kortunin lyömämiekka, joka huomataan taialliseksi. Kuten skaldeilla on tapana, miekan nimi on Koitos. +1 longsword. Haluatteko jättää aseen Sandrun hoiviin vai ottaa itsellenne? Sandru kyllä antaa sen takaisin jos haluatte mutta voitte jättää sen myös Sandrulle, joka myy sen seuraavassa kaupungissa ja käyttää rahat karavaaniin.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Jadevaltias: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 19 Kesä 2012, 11:34

Myyköön Sandru miekan, mutta ehkä nyt kun pelaajahahmot osallistuvat "varainhankintaan", heillä voisi olla perusteita ehdottaa rahojen sijoitussuuntaa karavaanissa ;)
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Jadevaltias: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Viiksu » 19 Kesä 2012, 16:05

Sandru pitäköön miekan imo, unohtui tuossa mainita, että ennen levolle käyntiä, Nazrak putsasi sen kapteenin kypärän ja vähän testasi sitä.
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: Jadevaltias: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 19 Kesä 2012, 22:38

Miksalvarez kirjoitti:Myyköön Sandru miekan, mutta ehkä nyt kun pelaajahahmot osallistuvat "varainhankintaan", heillä voisi olla perusteita ehdottaa rahojen sijoitussuuntaa karavaanissa ;)

Joo näin miekin tuon ehdotukseni ajattelin, en vain ilmaissut asiaani. :P Sandrulla on kuitenkin vyöllään sapeli, joten ei tollanen pitkämiekka kiinnosta häntä. Miekasta saadut rahat menee karavaanin kassaan, kuten myös rosmoilta (3.pelikerta) saatu lootti (250 gp:tä).

Huomenna siis peli Ismon luolassa, alkaen 19.00. Pelataan taas episodimaiseen huippukohtaan. ;)
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Seuraava

Paluu Roolipelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron