Rosgakori kirjoitti:Toi kuulosti sen verran jännältä kiemuralta että pakko kysyä oliko pelimekaniikka itse tehtyä eli kotikutoinen peli vai oliko joku ihan kaupan hyllyltä hankittu?
Peli oli nimeltään
In a Wicked Age ja pelimekaniikkaa ei ollut nimeksikään. Välillä jos meno äityi pahaksi niin viskottiin vähän noppia [mie taisin heittää kolmesti koko pelikerran aikana?] mutta perusoletukselta tuo oli puhdas draamapeli. Alussa parista tavallisestä pelikortista katsottiin tarinalle puitteita [tyylillä: yksinäinen aarteenetsijä, jolle kuiskuttelee orjahenki; yksinäinen karu, likainen, pahanhajuinen sudenmetsästäjä; umpeenmuurattu huonen talon perustuksien alla, johon on vangittu paha henki; leopardin sieluinen nainen, joka on syntynyt tälläiseksi vahingossa], josta sitten kehitettiin millasia hahmoja pelissä vois olla.
Noista neljästä saatiin sellasiakin hahmoja joita ei ns. suoraa voi tajusta, esimerkiksi leopardin sieluisen naisen perhe tai aarteenetsijän apulaiset tai umpeenmuuratun huoneen vartija, mitä nyt saatiin venetettyä noista irti. Sitten niistä valittiin itsellemme hahmot, laitettiin noppia kuvaan ominaisuuksia, valittiin "supervoima"/erikoiskyky [joka mahdollisesti liittyy vahvasti fiktioon jota on jo luotu, esimerkiksi aarteenetsijällä oli kyky selviytyä mistä tahansa vammasta kun taistelee muitten puolesta mutta tällöin voima aiheuttaa pysyviä vammoja muille läsnäolijoille tai pahoja hengellisiä vammoja tälle aarteenetsijälle, mun metsästäjä taas näki pimeässä] ja luotiin ristiriitojen verkko eri hahmojen välille.
Esimerkiksi mun sudenmetsästäjä halusi tehdä Syksy-sudesta [toinen pelaaja hahmo ja itse asiassa susi jossa on leopardisieluisen naisen oikea sielu] karun, julman ja katkeran koska susi välitti hirveästi muista [paras ominaisuusnoppa kohdassa for others] ja ahdisti näin yksin elävää metsästäjää. Aarteenetsijä taas halusi todistaa leopardisieluisen naisen siskolle, että muista huolehtiminen tuo kuin lisää tuskaa [taas, "hyökkäys" toisen hahmon parasta ominaisuutta vastaan]. Sitten pj loihti kohtauksen jossa miun metsästäjä ja susi on mettällä ja tarina lähtee rullaamaan. Huomattiin, että pelissä oli ainekset melkoiselle tragedialle, koska hahmojen väliset ristiriidat oli niin isoa luokkaa mutta mikäs siinä.
Siin oli vähän tarkempaa kuvausta tuosta pelistä, oli oikein mainio. :)