Hiiohoi!
Vihdoinkin päästiin jopa pelaamaan! Alun Rhaegoksen lähteminen ei tullut pelaajalle eikä hahmolle suurena yllätyksenä, koska moisesta oli jo vinkkeja aikaisemmin. Zoroa jäi kyllä vankkureiden tuhoaminen vituttamaan D:
Einharin sisääntulo oli ihan mainiosti toteutettu monellakin tapaa ja hahmo vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta(tai ainakin niin mielenkiintoiselta, kun LG Paladiini pystyy olemaan, vaikkakin Zoroa vähän mietitytti, että kuinka moinen voi olla niinkin hyvissä väleissä Gundon kanssa, jonka motivaatiot olivat myös ehkä hieman arveluttavia välillä).
Taistelu lentopetoa päättyi kyllä aika lyhyeen, kiitoksia Turon pommien...
Ja sitten portaalista sisään, hiiohoi!
jossain syvällä maan alla ollaan ja Zoro veikkaisi sijainniksi joko jossain päin lahden pohjaa, tai sitten niillä soilla, vai missäs ne nyt ne naapurit majailikaan. Taistelu jakomielitautiliskoa vastaan oli aika hämäävää. Jos sillä ei olisi ollut tätä ihmeen hutilyöntijuttua, niin Zorosta olisi tullut aika lailla puolen kilon viipaleita. Isoilla kirveillä on tapana tehdä aika selvää jälkeä kritatessaan... Mutta "sankareiden" näkökulmasta taistelu päättyi onnellisesti.
hmm, kovin kummallinen kalpea nainen. Ulkomuoto ynnä muu johtui varmaankin kaikista niistä maan alla vietetyistä vuosista. Saa nähdä missä kunnossa piruparan psyyke on loppupeleissä.
Ja sitten vielä loppumesta ja viimeinen taistelu... Tämä aave tms. oli aika mielenkiintoinen omalta osaltaan. En kyllä tainnut nähdä mitään kuvaa kyseisestä oliosta, joten siitä jäi vähän tyhjä fiilis, että minkälainen se sitten oli, kun muistaakseni jotenkin vaihtoi muotoansa siinä kun taistelu alkoi.
Turon menehtyminen oli aika jäätävä tapaus. En olisi kyllä arvannut, että sillä olisi ollut tuollainen save or suck-ominaisuus, joka toimii kun tajuttomaksi menee. Turon forttiseivi+Mikon heitot. Not a single change. Aika tyytyväinen olin, että loppuporukka selvisi jopa hengissä koitoksesta.
Zoroa Turon menehtyminen kosketti/koskettaa monella eri tapaa. Ensinnäkin Turo oli ryhmässä ns. Zoron paras kaveri, tai ainakin Zoro tuli tämän kanssa hyvin toimeen. Myöskin se, että Turolle tutkiminen oli lähellä sydäntä, toi näitä kahta hahmoa lisää yhteen. Myöskin se, kun Zoroaster taistelun päätteeksi ymmärsi, että on nyt Ryhmän ainoa alkuperäinen jäsen, jäi/jää häntä vaivaamaan.
Ryhmä menetti jäsenen, jonka maailmantietämys oli vailla vertaa ja taisteluissa pommien teho tuhoisaa. Mutta tärkein kaikesta, ryhmä menetti hyvän maahisen ja hyvän ystävän! Rest in pieces...
Rosgakori kirjoitti:Taas jälleen, ylimääräistä kohellusta tuli pelikerralla ihan liikaa, ja se häiritsee/syö tunnelmaa ihan sikana. Luulisi ettei meidän ikäisten tarttis leikkiä näin paljoa enään ja pystyisi keksittymään enemmän. Ja onhan se hienoa että pojilla on yhteinen harrastus, mutta nekin puheet voidaan jättää pelikertojen ulkopuolelle ja jättää turhat viittaukset ja vitsit pois, jos vain sopii. Ja GM voisi myös lopettaa turhat vihjeiden jakamiset ja neljännen seinän rikkomisen kertomalla liikaa juttuja. Pelaajahahmot eivät tiedä näitä asioita, joten turha niitä on pelaajille kertoa.
Tähän yllämainittuun lainaukseen tahtoisin sanoa muutaman sanan:
Joo kyllähän sitä ns "kohellusta" oli, mutta omasta mielestäni lähinnä pelikerran alussa, lähinnä ennen kuin aloitettiin kunnolla pelikertaa. Tähän toki vaikuttaa se, ettei tällä porukalla olla taas pelattu pirun pitkään aikaan. Ainakin omasta mielestäni on vähän kylmää lähteä noin parin kuukauden tauon jälkeen suoraan pelaamaan ilman, että alussa jauhettaisiin jonkin verran shaibaa. Toki raatisporukalla on ollut huomattavan suuria vaikeuksia peliin keskittymiseen aina, I give you that ja se olisi ihan mukavaa, jos onnistuttaisiin keskittymisessä itse pelaamiseen paremmin, silloin kun pelataan.
Ei kuitenkaan tarvitse alkaa ottaa erikseen esille sitä, että kun me muut pelataan Dotaa, että juuri siihen liittyen ei saa heittää viittauksia ja vitsejä. Onhan niitä viittauksia ja vitsejä muihinkin aiheisiin heitelty aikaisemmin, eikä se ole ennen haitannut ketään, ainakaan näin paljoa.
En nyt sinänsä huomannut että Ismo olisi antanut niin paljoa vihjeitä pelikerran aikana. Oikeastaan en noteerannut tällaista ollenkaan, tai en ainakaan tähän hätään muista moisia. Ei sen puoleen, meikäläinen on ainakin tippunut vähintään 30%:sti juonesta pihalle pitkien taukojen vuoksi ja ilman minkäänlaista vihjeiden antamista tällaisessa tilanteessa, alkaa itseäni pelaajana turhauttamaan pirusti, kun ei muista että miksi ollaan paikassa x ja mitä siellä pitäisi oikeastaan tehdä. viimeisen puolen vuoden aikana meillä on kuitenkin ollut... kuinkas monta pelikertaa? tän vuoden puolella noin kolme tai neljä, tuskin sitäkään. Eniveis, alkaa vähän muisti pätkiä, että mitä milloinkin on pitäisi tehdä ja mitä hittoa ylipäätänsä oltiin tekemässä. Toivoisin siis kovasti, että pystyttäisiin pelaamaan edes se kerran kahdessa viikossa, kun tiheämpi aikataulu näyttäisi muille olevan lähes mahdotonta.
Eniveis, mukava nädä, että peliporukka on edelleen hengissä! Pelikerta siis omasta mielestäni ihan mukava ja sillai ja seuraavaa pelikertaa odotellessa!
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."