MökkiCon13

Säännöt, foorumin tiedotteet ja Mökkicon suunnittelua.

MökkiCon13

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 10 Huhti 2013, 22:52

SE ELÄÄ!

Ai mitä, mikä tää on? No tää on virallinen ketju meiän hienolle perinteelle lähteä valloittamaan Sahalahden mettiä! Perinne saattoi katketa viime vuonna mutta mitä sitte. Ny herätellään kalmo kuolleista ja lähetetään se viemään pelaamisen ilosanomaa metsän peikoille ja tontuille!

Gentlemen, we have the games, we can make this happen.

~~
Joku voi ihmetellä, että miksi oon aiheen kanssa näin ajoissa liikkeellä. No syy on siinä, että KESÄKUU on musta paras kuukausi tälle tapahtumalle. Ainakin kahdesta syystä: Järviniemen Mikko lähtee armeijaan heinäkuussa ja mulla alkaa työt seurakunnassa heinäkuun alussa. Teen oikeastaan vain leirejä ja muutaman nuortenillan, eli mun aikataulut sopis tän kanssa kovin huonosti yhteen heinä-elokuussa ennen kouluja. Heinäkuussa on myös Ropecon viemässä yhen viikonlopun pois käytöstä. Kesäkuuhun on kuitenkin vain 1.5 kuukautta aikaa joten musta asia pitää saada tulille niiko ny!

Odottelen kommenttejanne ja ajatuksianne aiheesta. Tärkeintä tässä kohtaa olisi kuulla seuraavaan kysymykseen vastaus: miltä sun kesäkuu näyttää? Onko pakollisia menoja/velvollisuuksia, miten arkipäivät sopii mettään linnoittautumiseen ja oletko edes kiinnostunut lähtemään. Vastauksia otetaan vastaan huhtikuun loppuun asti, jos siihen mennessä ei ole mitään sanonut niin vaietkoon iäksi aiheesta. Omapa on häpeäsi, ettet meiän virallista kanavaa ole seurannut.

Iloisin ja toiveikkain terveisin, johtamistaitoja harjoitteleva Blue. ^^

Edit 13413: Visa hei, tuu avaan tää keskustelu kun kukaan muu ei näemmä kehtaa.. Kai Lappeenrannassa on jo netti?
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: MökkiCon13

ViestiKirjoittaja Visa » 13 Huhti 2013, 20:35

Ketä sä Antti johdat? :p

Joo kyllä mulle kesäkuu passaa. Varmaan pystyn tekemään töitä sen verran sisään että sais yhden perjantain tai maanantain vapaaks. Ja jos ei saa ni ehtii siinä kyllä sittenkin olemaan ihan mukavasti.

Kuun eka viikonloppu on valmistujaisia, onko kellään moisia osallistuttavana? Itsellä ei kyllä ole.
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: MökkiCon13

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 13 Huhti 2013, 22:07

Kiitos Visa, suhun voi aina luottaa vastaamisen suhteen! Etkä pelkää olla edes ensimmäinen vastaaja! ;)
Visa kirjoitti:Kuun eka viikonloppu on valmistujaisia, onko kellään moisia osallistuttavana? Itsellä ei kyllä ole.

Kyllä tuossa itsellä ainakin yhdet valmistujaiset on.. ;) Kaksi ekaa viikonloppua on siis mulle huonot viikonloput.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: MökkiCon13

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 14 Huhti 2013, 14:48

Sama juttu kuin Antilla, kaksi ekaa viikonloppua ovat huonoja! Mutta siitä eteenpäin sopii ihan mikä vaan!
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: MökkiCon13

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 16 Huhti 2013, 19:21

Visa älä mene lupailemaan tuollaisia...
Itselleni loppukesäkuu (siis puolivälin jälkeen) olisi kulta aikaa ja mökille on nyt tällä vesseliporukalla päästävä :)
Töitä ei ole joten muiden ehdoilla pääsee nyt paremmin kuin viime vuonna jonka tulos oli rumppa!
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: MökkiCon13

ViestiKirjoittaja Visa » 16 Huhti 2013, 23:00

Niin ja onhan siinä juhannuskin jossain välissä.
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: MökkiCon13

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 18 Huhti 2013, 16:24

Kyllä :) ja lupaus viittaus oli valmistujaisiin, ihan selkeyden vuoksi :)
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: MökkiCon13

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 20 Huhti 2013, 23:51

Tein tällaisen nopean Doodlen aikataulutyöstöä varten. Käykää klikkailemassa teille sopivat viikonloput näkyviin, jos ette tähän ketjuun ole niitä kirjoittaneet. Toisaalta voi siellä käydä klikkaileen vaikka on tähän kirjoittanut. Tästä pääsette perille: KLIK. Päivät edustaa KYSEISTÄ VIIKONLOPPUA. Aloituspäivä voi siis olla eri kuin perjantai, mielestäni noin kuitenkin yksinkertaisinta ilmaista, ainakin vielä. Eli valitse sulle sopiva viikonloppu ja muista laittaa nimi myös näkyviin.

Saa hei aktivoitua asian suhteen, mun yksinvaltiaan oikeuksin asettamaan takarajaan (huhtikuun loppu) on vain 10 päivää aikaa.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: MökkiCon13

ViestiKirjoittaja Waldo » 25 Huhti 2013, 13:46

Mukana ollaan! Nimi aina eri, trolli sama!
"Couldn't swing a dead cat round here without hitting a giant spider... Maker!" - Old Barlin
Avatar
Waldo
Setlementti II
 
Viestit: 171
Liittynyt: 27 Elo 2011, 23:01
Paikkakunta: Raumandello

Re: MökkiCon13

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 05 Touko 2013, 12:18

Noniin, eli näillä näkymillä viikonloppu olisi siis tuo 28-30.6. Nyt on Toukokuu ja hyvässä vauhdissa, joten eiköhän isketä ideoita tiskiin!

Lautapelejä!
Näitähän riittää. Vanhat klassikot Catan, Carcassonne, Bang!, Munchkin(nyt myös suomeksi!) ovat varmasti pelailun tarpeessa, mutta myös löytyy paljon sellaisia joita kaikki eivät ole pelanneet vielä: Arkham Horror, Elder Sign, Game of Thrones Card/boardgame, Castle Ravenloft, Smallworld, Lords of Waterdeep, Pandemia...Näitähän riittää. Eiköhän pakata yksi auto samantien näillä.

Roolipelejä!
En tiedä ilmestyykö We Be Goblin Too! ihan tuoksi, mutta jos ei niin ainakin itse voin johtaa jonkun kivan mökkiseikkailun. Jos PF ei kiinnosta, niin LotFP ja kaikki ne Antin tuhat ja yksi muuta ropea ansaitsisivat kokeilun. Listalta löytyvät varmankin Star Wars-RPG, Spirit of the Century, Generian Legendat ja sun muuta.

Figupelejä!
Eläkööt pienet figupelit (Hell Dorado, Blood Bowl etc.) sillä aikaa!
Eiköhän tällä mennä! Blood Bowl voisi mennä joko pienenä turneena tai sitten vaan haastetaan toisiamme pelaamaan. Hell Doradoa voi ainakin pelata, se on sen verran pienen luokan peli että oksat pois. Jalkanen puhui niistä WW2-sotapeleistä, niistä voin itse sanoa hyvin vähän. Toisaalta, jos se mökin pöytä on 4'/6' kokoinen,niin voi siinä 40K:takin hakata. :D

Korttpelejä?
Halukkaille voin opettaa erittäin hauskaa World of Warcraft-TCG:tä. Älkää antako nimen ajaa pois, kyseessä on hauska ja helppo peli.

Ruokaa!
Voi kuulkaas. Kun ei viime kesänä päästy smökkeilemään, niin olen hautonut päässäni uusia ruokaideoita ja niiden toteuksen mahdollisuutta. Juomapolitiikka sama kuin ennen.

Sellaista. Sitten teidän ideoitanne!
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: MökkiCon13

ViestiKirjoittaja Visa » 07 Touko 2013, 17:21

Jos ollaan koko pitkä viikonloppu niin iso battleground-taistelu olis hieno toteuttaa. Mutta vaatii aikaa ja organisointia, saa nähdä onnistuuko.

Jotain lautapelailua tienkin pitää olla, otetaan läjä mukaan niin eiköhän niistä joku tule pelattua. Esimerkiks mukaan joku isompi peli (arkham?) ja sitte perussetti jotain kevyitä ja nopeita kortti/lautapelejä.

Bowlia ei ehkä turneeta jaksa/kerkiä, yksittäispelejä voisin kyllä itsekkin pelata. Helldorado ja battleground pienessä mitassa kelpais kans.

Joku kiva kevyt rope kelpaa myös. LotFP on bueno, star wars olis edelleen kiva, siitä on jo hetken aikaa puhuttu. Dragon ageen mulla olis jo hahmoki. Entäs sitten one ring?

Yksi medium-kana, kiitos!
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: MökkiCon13

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 08 Touko 2013, 16:56

Nyt olisi hienoa kuulla Pyryltä ja Ismolta täällä foorumilla ovatko lähdössä messiin? Jalkasen tilanne tulemisen suhteen on epävarma. Samoin Miksalta olisi hyvä kuulla, että eniten ääniä saaneena viikonloppuna (28.6. ympäristö) mökki on meidän käytössä. Kun saadaan mietittyä millä välillä ollaan mökillä niin voidaan alkaa miettiä mitä siellä ollaan tekemässä. Visan ja muiden kesätöitä kesäkuussa tekevien työajat kiinnostaa siis. Itsehän olen kesäkuun näillä näkymin vapaalla.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: MökkiCon13

ViestiKirjoittaja Visa » 09 Touko 2013, 10:17

Oon päivätyössä liukuvalla työajalla. Jos ei töissä ole jotain älytöntä tilannetta päällä, saan hoidettua itseni vapaalle viimeistään kolmen maissa perjantaina.
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: MökkiCon13

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 12 Touko 2013, 13:04

Miksa vahvisti, että tuona aikana (28.6 ympäristö) mökki on meidän käytössä. Nyt sitten seuraava vaihe lienee tarkan aloitusajan lukkoon lyöminen. Ollaanko me paikalla 28.-30. väli (eli pe-su) vai onko osalla jengiä aikaa, mahdollisuutta tai halua aloittaa mökkeilyä aiemmin? Kuten oon sanonut, olen lomalla kesäkuun ja voin teoriassa olla vaikka koko viikon mökillä jos joku avaa ovet. Erityisesti muiden kun mun ja Aten ajat kiinnostaisi kuulla. Visa tuosa jo mainitsi, että perjantaina pääsee töistä joten se lienee ainakin jonkinlainen ehto Visan mökkeilylle? Eli nyt kun tiedetään viikonloppu niin tarkat päivämäärät seuraavaksi tarkasteluun.

Tajusin tuossa, että mulla on yksi mahtava mökkipeli hyllyssäni. Oon sitä joskus mainostanut mutta listataan se vielä tähän. Fiasco on parin tunnin mittainen sekametelisoppa, jonka aikana tehdään hahmot, heille suunnitelmia ja tavoitteita ja katsotaan kun kaikki romahtaa niskaan. Mahtavaa! Lautapelien saralta uusin lisäykseni Dixit on sellainen, että sitä on PAKKO pelata Saamattomien porukalla. Katsotaan vähän miten hyvin ymmärretään toisiamme ja miten ajatukset menee samaa rataa (Miksan kanssa 9/10 on jo legenda). Samoin Small World, Gloom ja Arkham Horror ovat sellaisia mitä pitää päästä pelaamaan.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: MökkiCon13

ViestiKirjoittaja Pyry » 13 Touko 2013, 22:54

Hiiohoi, meikäläiselle tosiaan sopii ihan mikä päivä vain mökkiconin ajankohdaksi, eikä sitä varmaan enää muteenkaan menä vaihtelemaan D: Olen kaikessa mukana, figupeleissä varmaan vähemmän, vaikka battlegrounds kiinnostaakin!
Eli siis tuttuun tapaan: kaikki käy!
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
Pyry
Knight
 
Viestit: 184
Liittynyt: 27 Elo 2011, 19:20

Re: MökkiCon13

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 14 Touko 2013, 10:51

Miksa vahvisti, että tuona aikana (28.6 ympäristö) mökki on meidän käytössä.

Pitää paikkansa :)! Tuo viikonloppu on aivan varmaa kauraa että jokainen (ideaalitilanne, toteutuuhan se jookos) voisi olla paikalla sen ajan! Aiemmin, siis viikolla, riippuu hieman kuinka porukat sielä viihtyvät mutta tarvittaessa voin koettaa neuvotella siitäkin!

Lautapelejä mukaan, itse tuon mainion Red November kännitonttusukellusveneseikkailun, Descent Hero Quest manttelinperijän, Agricolan, Brändi Dogin ja Zombie Dicen. Vähintään. Aivan ja Settlers , voi veljet näitä kaikkia jo tarjottujahan me pelataan kuukauden verran :D

Jos porukka haluaa voin suunnitella sopivan lyhyen Dragon Age - setin. Pathfinder moduuli- tyyliin. Visalla on tosiaan hahmo tehtynä settiin joka ei ole vielä alkanut, ja muitakin sankareita löytyy, voitaisiin pelata jonkinlainen prelude tälle joskus toteutuvalle pikkukamppikselle :)?

Figupuolella Bowl voipi olla vain kaunis haave, pelataan Fantsussa sitten ;) Itse en oikein ole muuta kyvykäs järjestämään mutta osallistun mielelläni tilaisuuden tarjoutuessa!

Nyt vaan kommentit loppuporukalta, tämä alkaa muotoutua hyvin!
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: MökkiCon13

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 14 Touko 2013, 11:06

Miksalvarez kirjoitti:
Jos porukka haluaa voin suunnitella sopivan lyhyen Dragon Age - setin. Pathfinder moduuli- tyyliin. Visalla on tosiaan hahmo tehtynä settiin joka ei ole vielä alkanut, ja muitakin sankareita löytyy, voitaisiin pelata jonkinlainen prelude tälle joskus toteutuvalle pikkukamppikselle :)?


OH GOD YES.
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: MökkiCon13

ViestiKirjoittaja Waldo » 14 Touko 2013, 12:32

Tuun mielelläni heti kun sinne ollaan menossa, vaikka ennen viikonloppuakin. Perjantaina pääsen viimeistään mutta muusta en oo nyt ihan varma vielä.

Omia toiveita olisi joku kiva mökkiseikkailu Pathfinderia ja the World of Darknessia tahtois päästä testaamaan. Dragon Agelle näytän vihreää valoa aina :3 Jos Hämeenkyrön miehet haluaa niin voin vetää 'finderia Brevoyn verran, tämän ensimmäisen matkan loppuun? Se on ihan joku kolmen tunnin homma. Valmistelen sen ja katotaan onko sille sitten aikaa sekä kiinnostusta. Elder Sign kuulostaa jännältä lautapeliltä!

Mitähän kaikkea jäi sanomatta...

Onkos muuten kaikki muut jo pelannut We be goblins ykkösen? Mää en o :D Ainiin, bowlin suhteen olen samalla kannalla valtaväestön kanssa että turnausta tuskin jaksaa mutta saatanpa ottaa silti kyykkäjoukkoeen pörröisen laukkuun mukaan.

Kanat tulille, vähän juomaa siihen ja humppaa saabista. Bara bra.
"Couldn't swing a dead cat round here without hitting a giant spider... Maker!" - Old Barlin
Avatar
Waldo
Setlementti II
 
Viestit: 171
Liittynyt: 27 Elo 2011, 23:01
Paikkakunta: Raumandello

Re: MökkiCon13

ViestiKirjoittaja Waldo » 20 Touko 2013, 14:03

Pojat hei. Jos on aikaa niin pelataan sitä yhtä ropea jonka nimeä en muista! Natsi-zombeja siinä humpattiin ja taisi olla suomalainen peli.

Edit: Aivan, E.N.O.C. En muista millä porukalla joskus pelattiin mutta on tietyllä tavalla paras rope mitä olen pelannut...
"Couldn't swing a dead cat round here without hitting a giant spider... Maker!" - Old Barlin
Avatar
Waldo
Setlementti II
 
Viestit: 171
Liittynyt: 27 Elo 2011, 23:01
Paikkakunta: Raumandello

Re: MökkiCon13

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 20 Touko 2013, 15:49

Tuossa on ideaa, varsinkin jos mennään osa aikasempaan niin just onnistuu nämäkin ideat.
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Seuraava

Paluu Ilmoitukset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron