Kalloja & Kahleita: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

Keskustelut roolipeleistä ja pelatuista peleistä

Re: Kalloja & Kahleita: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 05 Joulu 2013, 14:33

Aseen esiin vetäminen
Tästä saatiin vähän sääntöteknista vääntöä pelikerralla joten oma viesti tälle aiheelle (tsekatkaa myös mun ylempi viesti). Eli aseen esiin vetäminen lyhyesti.

-Toiminto aseen vetämiselle (draw a weapon) on: move action, no AoO. Special: If you have a base attack bonus of +1 or higher, you can combine one of these actions with a regular move. If you have the Two-Weapon Fighting feat, you can draw two light or one-handed weapons in the time it would normally take you to draw one. Regular move tarkoittaa tavallista liikettä, kun kulutamme liiketoiminnon liikkumiseen. 5' askel ei ole liikkumista termin varsinaisessa merkityksessä, vaikka hahmo silloin liikkuukin (ts. se ei ole "regular move"), jolloin asetta ei saa vetää esille ilmaiseksi. Mutta tilanteessa jossa sääntövääntö syntyi ei sikäli tapahtunut virhettä, koska Morian olisi voinut edellisellä kierroksella vetää molemmat aseensa esille sillä samalla draw a weapon-toiminnolla (move action), koska hänellä on Two-Weapon Fighting-fiitti. Huomatkaa, että samat säännöt koskevat myös aseen pois laittamista, liikkeen aikana on mahdollista laittaa ase/aseet tuppeen "ilmaiseksi".

Eli aseen saa esille joko kulutamalla move actionin (pysyt paikallasi ja vedät aseet esille) tai liikkeen aikana (liikut X määrän jalkoja mutta ei 5' askel) ja vedät liikkeen aikana aseet esille. Tietenkin on yksi tilanne jossa tämä toimii eri tavalla eli rynnäkkö: If you move a distance equal to your speed or less, you can also draw a weapon during a charge attack if your base attack bonus is at least +1. Eli rynnäkön aikana saa vetää aseen/aseet esille mutta vain jos matka on korkeintaan oman liikkeen verran. Yksinkertainen poikkeus.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kalloja & Kahleita: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Visa » 05 Joulu 2013, 21:27

Laitan tässä leveliä tulemaan joku kerta tässä.

Ensi pelikerta ma-ti-akselilla?

Munkit ovat kyllä vähän heikoilla loottikarkeloissa. Ehkä asiaa voitaisiin huomioida jatkossa paremmin. Tosin amulet of natural armorin passasit meikäläiselle :D

Ainoa vaihtoehto: Wild Spell
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: Kalloja & Kahleita: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 09 Joulu 2013, 17:57

Facebook ei ainakaan meitsillä pelitä joten linkki toissa pelikertaan tulee tänne: Tiukkoja tilanteita Kuumemerellä (parempaa nimeä saa ehdottaa...)

Huomenna nähdään TTY:llä klo 17. Mie haen Ismon klo 16 koulusta, käydään kaupassa ja ajetaan Hervantaan eli aika tasan viideltä tosiaan ollaan paikalla. Pyry ja Visa sumplii omat kyytinsä keskenään, eiksje? Huomiseen!
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kalloja & Kahleita: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 12 Joulu 2013, 00:02

Lööt lööt

Isabela "Mustenahka" Locke:
-Suolasäilä: +1 rapier, joka osuneella iskulla iskostaa suolavettä haavaan. DC14 fortitude check tai -1/-1 to hit/damage. Aquatic/water subtypen omaavat olennot ottavat 3d6 pistettä lisävahinkoa säilän imiessä nesteitä.

-Swinglin Silmä: Astrolabi, josta saa +2 bonuksen Survival, Knowledge(geography), Profession(Sailor)-taitoihin kun navigoi laivalla. Kerran päivässä yhden kierroksen ajan, sillä voi onnistuneella perception-heitolla nähdä asiat kuin true seeing-loitsulla. Kun kyky on käytössä, näkee myös savun ja sumun tuoman näköesteen läpi normaalisti ja saa +10 perception-heittoon löytää piilotetut asiat.

-Amulet of natural armor +2
-Headband of Alluring Charisma
-Syväplatinasta tehty koru, arvo n. 1000gp

"Rystys-"Grype:
-+1 Breastplate
-Amulet of Mighty Fists +1
-Belt of Giant Strenght +2
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Kalloja & Kahleita: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 15 Joulu 2013, 20:18

Tajusin tässä, että emme sopineet pelikerralla mitään provikkaa Conchobarin kanssa niistä aarteista mitä hän ryöstää meidän alaisuudessa. Vai annetaanko me Conchobarin&miehistön pitää kaikki ryöstämänsä? Jos Vuorovetten kivi toimii maahiskapteenin pääpaikkana ja aarrekätkönä (ainakin nyt kun me ollaan selvästi poissa sieltä) niin onko 50-50 liian epäreilu Conchobarille ja tämän miehistölle joka kuitenkin laittaa itsensä altiiksi? Olisko 60-40 (40 meille) sopiva? Vai miten tuo alaisuudessa purjehtiminen toimii Kahleilla, maksaako nämä "alaiset" isommalle jotain provikkaa ja minkä kokoista?

Kommentteja myöhemmin. Aarteita näkyville sit kans!
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kalloja & Kahleita: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 19 Joulu 2013, 00:28

Lööt

Krelloort, Sahuaagien heimojohtaja
-Zul: +1 human bane trident. Tämä ase on rakennettu tuntemattomilla voimilla Azlantin ihmiskulttuurin kukoistaessa. Jos asetta pitää kädessä ilman natural armor bonusta tai rautahanskoja, ottaa 1p vahinkoa. Välittömästi onnistuneen iskun jälkeen Zulin kantaja voi muuttaa kohteen ihon kovaksi koralliksi. 1d4 pistettä vahinkoa dexterityyn ja hidastaa kuin slow-loitsu 1 kierroksen ajaksi. DC16 fort negatoi hidastusilmiön. Jos kohteen Dexterity tipahtaa nollaan, muuttuu kohde korallipatsaaksi. Kykyä voi käyttää 7/päivä.

-2x potion of cure moderate wounds.

Cyrus Wolfen aarteen taika-esineet.

-Besmaran luut: Tämä keulakuva on huhuttu kuuluneen yhteen Besmaran omista laivoista. Kerran päivässä laiva voi kirota toisen onnistuneella rammming-hyökkäysmanööverillä. Laivan pitää onnistua DC14 will-savessa tai laivan pilotti ottaa -4 iha sika moneen taitoon, eikä laiva voi koskaan saada upper handia tappelussa. Kerran päivässä laivan kapteeni voi käydä koskettamassa keulakuvaa ja saada False Life-loitsun hyödyt.

-Slippers of Spider Climb

-2x Fan feather token

-Kapteenin Kirstu
: Vanha taikalaatikko, joka imee aika paljon tavaraa sisäänsä. Nostaa laivan varastotilaa 50% MUTTA VAIN LAIVASSA. Jos täysi laatikko viedään pois laivasta, se pamahtaa auki ja tekee pipiä.

Siinähän nuo.
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Kalloja & Kahleita: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 19 Joulu 2013, 12:22

Rosgakori kirjoitti:Lööt

Krelloort, Sahuaagien heimojohtaja
-Zul: +1 human bane trident. Tämä ase on rakennettu tuntemattomilla voimilla Azlantin ihmiskulttuurin kukoistaessa. Jos asetta pitää kädessä ilman natural armor bonusta tai rautahanskoja, ottaa 1p vahinkoa. Välittömästi onnistuneen iskun jälkeen Zulin kantaja voi muuttaa kohteen ihon kovaksi koralliksi. 1d4 pistettä vahinkoa dexterityyn ja hidastaa kuin slow-loitsu 1 kierroksen ajaksi. DC16 fort negatoi hidastusilmiön. Jos kohteen Dexterity tipahtaa nollaan, muuttuu kohde korallipatsaaksi. Kykyä voi käyttää 7/päivä. Mitaba treenaa, Dario osaa käyttää

-2x potion of cure moderate wounds. Rokulle kelpaa yksi

Cyrus Wolfen aarteen taika-esineet.

-Besmaran luut: Tämä keulakuva on huhuttu kuuluneen yhteen Besmaran omista laivoista. Kerran päivässä laiva voi kirota toisen onnistuneella rammming-hyökkäysmanööverillä. Laivan pitää onnistua DC14 will-savessa tai laivan pilotti ottaa -4 iha sika moneen taitoon, eikä laiva voi koskaan saada upper handia tappelussa. Kerran päivässä laivan kapteeni voi käydä koskettamassa keulakuvaa ja saada False Life-loitsun hyödyt. Taikalaatikossa Raivolla

-Slippers of Spider Climb Mitaba hyötynee eniten?

-2x Fan feather token Raivolla tyynen kelin varalta

-Kapteenin Kirstu[/i]: Vanha taikalaatikko, joka imee aika paljon tavaraa sisäänsä. Nostaa laivan varastotilaa 50% MUTTA VAIN LAIVASSA. Jos täysi laatikko viedään pois laivasta, se pamahtaa auki ja tekee pipiä. Raivolla


Siinä mun ajatuksia loottien jaosta.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kalloja & Kahleita: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Visa » 19 Joulu 2013, 21:25

Mitaba pitää Zulia jumalansa pyhänä esineenä (ei väliä onko oikeasti) mutta ehkä Dario on tarpeeksi arvokas kantamaan sitä jos haluaa. Vaadin sen silti osaksi uskonnollista aamuseremoniaani inspiraatiota antamaan.

Jos joku keksii hyvää käyttöä spider climb slippereille niin voi kyllä ottaa käyttöönsä, itsellä on animal aspect ja wild shape. Ja raskas panssari joka päällä tavallinen kiipeäminen on lievästi sanottuna tahmaista.

EDIT: Mitaba on edelleen sitä mieltä että Besmaran luut pitäisi ottaa käyttöön!
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: Kalloja & Kahleita: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Visa » 27 Joulu 2013, 19:12

Noniin, käytin englanti-swahili-sanakirjaa ja annoin Mitaban fregattilinnulle nimen Dhoruka (myrsky tms) ja papukaijalle nime Kicheko (nauru, virnistys). Heidät tunnettakoon tästedes niillä nimillä, kaiken maailman Dario Grimjoyt ja Morian Grimwillit saa luvan muistaa tämän!
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: Kalloja & Kahleita: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 13 Tammi 2014, 17:53

Aarteita odotellen. Jotain sanottavaa mulla oli mutten nyt tietty muista ko koneella olen.

Seuraava peli joko lauantaina 25.1 tai sunnuntaina 26.1. Tammi-helmikuun pelit sijoittuvat viikonlopulle, maalis-huhtikuussa (3.3-17.4) taas mahdollista pelata arkena.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kalloja & Kahleita: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 14 Tammi 2014, 19:48

Mekanismin pelikertaa odotellen.

Morton
-Cloak of Resistance +1
-Ring of Protection +1
-Scrolls (Osan otti Mitaba, Osan otti Morian)
-500 gp koruina
Rautakallojen Sormus

Orrrmandarrrr
-+1 Trident
-Bracers of Armor +2
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Kalloja & Kahleita: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Visa » 14 Tammi 2014, 20:11

Riippuen siitä ollaanko demokraattisia vai altruistisia joko arvomme ring of protectionin saajan tai sitten se menee eniten tarvitsevalle (Roku?)

Cloak of resistance ei tainnut kelvata kenellekkään kun on shoulder slotit täynnä, jos se on hieno niin ehdotan sen säästämistä ja ansioituneen merirosvon palkitsemista sillä sopivassa tilanteessa.
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: Kalloja & Kahleita: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 14 Tammi 2014, 20:46

Visa kirjoitti:Riippuen siitä ollaanko demokraattisia vai altruistisia joko arvomme ring of protectionin saajan tai sitten se menee eniten tarvitsevalle (Roku?)

Cloak of resistance ei tainnut kelvata kenellekkään kun on shoulder slotit täynnä, jos se on hieno niin ehdotan sen säästämistä ja ansioituneen merirosvon palkitsemista sillä sopivassa tilanteessa.

Onkos Morianilla viitta-paikka vapaana? Muistelin, että pelikerralla Roku otti yhden viitan mutta se saattoi olla edellisellä pelikerralla tullut viitta (esim örkkikapteenilta jos sillä oli). Atte voisi todeta pitääkö ajatukseni paikkansa. Suojaussormus meni Rokulle, jolla on/oli jengin pienin AC mutta jos joku kokee vahvaa vetoa ko sormukseen niin voin luopua. Tarpeeseen kyllä tuli ko esine kun ei noita freedom of movement-sormuksia ole näkynyt. ;)
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kalloja & Kahleita: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Visa » 15 Tammi 2014, 18:48

Örkki-capulla oli +2 cloak of resistance.

Juu Rokulle menköön sormus, Mitaba luottaa cooliuteen, hit pointteihin ja loitsuihin selviytymisessä. :P
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: Kalloja & Kahleita: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 15 Tammi 2014, 18:54

Visa kirjoitti:Örkki-capulla oli +2 cloak of resistance.

Juu Rokulle menköön sormus, Mitaba luottaa cooliuteen, hit pointteihin ja loitsuihin selviytymisessä. :P

Rokun viitta oli +1, eli tilanne lienee selvä. Antti kiittää sormuksesta.

Rosgakori kirjoitti:
Morton

Rautakallojen Sormus Ken haluaa? Ihan jees pitää mukana jos salapoliisityötä tarvitsee tehdä joskus.

Orrrmandarrrr
-+1 Trident Myyntiin?
-Bracers of Armor +2 Roku, mulla on jo +2 mutta tsekkailen näistä muinaiset merkit ja glyyphit talteen.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kalloja & Kahleita: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 31 Tammi 2014, 11:57

Giles Halmis, palkkatappaja Sargavasta
- potions of cure light wounds (2)
- +1 shadow stutted leather armor
- Kauna, +1 human bane heavy crossbow
- Tarkk'ampujan Terä
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Kalloja & Kahleita: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Pyry » 08 Maalis 2014, 19:16

Niin. Sitten siihen Darkvision vs. Shadowdancer:
En ole asiaa koittanut selvittää paizosta tai muualta, sillä pidän asiaa itsestäänselvänä. Mutta kun asia nousee aina pintaan ja etenkin tällä pelikerralla meni melkein hermot siinä vaiheessa, kun sääntöjä tulkitaan väärin ja stompataan vain oman hahmoni kykyjen ylitse, niin päätin sitten etsiä paizosta tietoa asiasta, josta löytyikin suhteellisen tyhjentävä vastaus koko kysymykseen. Quote alla, vieressä linkki keskusteluketjuun --->http://paizo.com/threads/rzs2lea3?Darkvision-and-Stealth#1 Alla oleva quote on noin kolmaskymmenes postaus ketjuun JA jottei tästä asiasta tarvitsisi tämän enempää kiistellä, toivoisin että jokainen lukee tuon quoten alusta loppuun. Se on helpompi lukea tuolta paizon sivuilta, kun viestin omat quotet näkyy jne jne:

Shadowlord Oct 18, 2010, 04:17 PM
3 people marked this as FAQ candidate. 2 people marked this as a favorite.
Danse Macabre
Hobbun wrote:

I would actually be curious to hear your stance on the matter. As RAW, just because HiPS is a (SU)/(EX) ability does not mean it automatically disregards vision.

All HiPS allows you to do is hide while being observed, you still need cover.

That is Ranger HiPS, as pointed out, but you are also forgetting that Ragers get Camouflage (which is the part that allows them to hide without cover/concealment) at an earlier level and those two abilities combined to act the same way that Shadowdancer HiPS works with a few key differences.

Firstly is why Ranger HiPS would be utterly unaffected by Darkvision. Well, because Ranger HiPS has exactly ZERO to do with shadows and concealment. It has 100% to do with the Ranger's intimate knowledge of his Favored Terrains. When in his Favored Terrain he can use Camouflage and HiPS whether it is in bright light, normal light, dim light, or darkness and no amount of seeing through shadows is going to affect that in any way.

....

Now there are several completely separate reasons why I think that Shadowdancer and Assassin HiPS would trump Darkvison.

1) Let's examine the actual text defining Darkvision. A lot of people get hung up on that one sentence in the Vision and Light section of the rules; the part I have in bold:
PRD wrote:

Characters with darkvision (dwarves and half-orcs) can see lit areas normally as well as dark areas within 60 feet. A creature can't hide within 60 feet of a character with darkvision unless it is invisible or has cover.

But this isn't what Darkvision is, it is just a simple explanation of how Darkvision interacts with the normal, non-magical, ambient light conditions of the world. It does not take into account in any way, special cases or abilities; it is just how DV interacts with the light conditions. Now what I want to draw your attention to, and what most people tend to avoid or forget, is the text in the Glossary section of rules describing what DV actually is. Pay particular attention to the highlighted sections:
PRD wrote:

Darkvision is the extraordinary ability to see with no light source at all, out to a range specified for the creature. Darkvision is black-and-white only (colors cannot be discerned). It does not allow characters to see anything that they could not see otherwise—invisible objects are still invisible, and illusions are still visible as what they seem to be. Likewise, darkvision subjects a creature to gaze attacks normally. The presence of light does not spoil darkvision.

And now I want you to look back up to the first quote and pay particular attention to the first sentence: "Characters with darkvision can see lit areas normally as well as dark areas..." When we combine those parts we have some fluff, and we have some mechanics. The mechanics are what is important here, and they are:

1) DV allows you to see in dark areas (dim light, darkness) as well as you would normally see in lit areas (bright light, normal light). Which means that while shadows still exist in the radius of their vision, they see everything within that radius AS IF it were in fact normal light. And that is all it means. They don't have beams of light coming from their eyes melting away the shadows. The shadows are still there, they just don't affect the accuracy of Darkvision sight the way they affect basic and low-light vision sight. (This by the way is 100% the reason why you can't use Stealth within the radius of DV unless you have cover or invisibility. It has nothing to do with dissolving the shadows in that radius. It has to do with you being able to see as if you were in the normal lighting condition. Read the normal lighting condition, it says you may not use Stealth without cover or invisibility.)

2) Darkvision allows you to see with no light source at all. So there is no light and you can still see. You are not producing flames from your eyes that burn away shadows. If you wanted to explain it the way Night Vision Goggles work, that is fine, but it still has no actual affect on the mechanics. You are not producing any kind of visible light that would change the lighting conditions in the radius of your vision. The shadows are still there, it is still dim light or darkness, you are simply able to see regardless of that fact.

3) Lastly, darkvision does not allow you to see anything you could not otherwise see of which, magical effects would be the most common things in that category, but it's not exclusive. This is just saying you aren't gaining any type of magical vision; you are simply able to see in darkness as if you were in normal light.

....

Now after breaking Darkvision down in that manner, why do I feel Shadowdancer and Assassin HiPS are both able to trump Darkvision? I would think it is fairly obvious where I am going with this but I will break that down as well:

1) Darkvision is (EX) and Shadowdancer/Assassin HiPS is (SU). I generally don't allow natural (EX) abilities that a number of PCs, NPCs, and Monsters are born with to outclass a hard earned (SU) ability that my players have spent a great deal of time and character resources achieving (unless it is specifically stated, and in the case of DV vs HiPS it is not). That would be a fairly dickish and anti-PC thing to do IMO.

2) The description of Darkvision actually comes out and explicitly states that it is not magical and does not allow you to see through magical effects. HiPS (SU) is a magical effect, all Supernatural Abilities are:
PRD wrote:

Supernatural Abilities (Su): Supernatural abilities are magical but not spell-like. Supernatural abilities are not subject to spell resistance and do not function in areas where magic is suppressed or negated (such as an antimagic field). A supernatural ability's effect cannot be dispelled and is not subject to counterspells.

4) Darkvision eliminates a creature's ability to hide based on the concealment granted by the lighting conditions. However, Shadowdancer and Assassin HiPS allows them to use Stealth based on a whole different set of parameters. They are not using the concealment granted by the shadows. They are using the empowerment of a magical ability granted to them by mere proximity to shadows. As explicitly stated above, Darkvision does not eliminate the shadows in the area, it simply allows the creature to see as if in normal lighting conditions, which eliminates the effect of concealment only. Again, the Shadowdancer/Assassin is not using concealment to hide, he is using the presence of the shadows, which are still very much there.

5) Lastly, Darkvision only allows you to see normally in dark areas as if it were a lit area, but does not allow you to see anything you could not otherwise see, magical or not. So I pose this example: A creature with normal vision is looking at a Shadowdancer who is standing in normal light but is also within 10' of dim light. The Shadowdancer attempts Stealth and is successful, he disappears. No one argues that this isn't an acceptable use of the HiPS ability. It is exactly what the ability states the Shadowdancer may do. He can be standing in normal light (where generally he would need cover or invisibility to hide) and use Stealth as long as he is within 10' of dim light. So I ask you this, why do you say that the Shadowdancer can hide in broad daylight from the creature with normal or low-light vision, but can't hide in shadows from the creature with darkvision? Before you answer, think carefully about what I said about DV. It doesn't allow you to see anything you couldn’t normally see, and it only allows you to see as if you there were normal light conditions. (IE: If the guy with NORMAL vision can't see you in NORMAL LIGHT, then the guy with DARKVISION can't see you in DIM LIGHT/DARKNESS.)

....

You can go to THIS THREAD and check out some of the threads that have been linked there for further information or study. This thread is just a big list of all the Stealth threads we could find and link together. I will be adding this thread to that list momentarily.



Enivei, toivoisin että kaikilla olisi oma mielipiteensä sanottavana tähän asiaan. Asia ei muista ehkä vaikuta niin tärkeältä, mutta minulle se on, minähän se sitä Shadowdanceria pelaan.

JA ATTE SITTEN OLI TÄTÄ MIELTÄ NII:
Rosgakori kirjoitti:Mitä nyt tuli tuossa luettua ja konsultoimatta omaa sääntökirjaa typojen varalta sanoisin että seems legit. Se vaan tuntuu välillä liiankin tehokkaalta+ tuo lyön sitä pimeydestä ja se ei näe mua on vaan naurettavaa. Ja SD:n varjoa kohtaan mulla on henkilökohtainen fakkiintuminen, se on tosi vahva kyky ja vaikka sitä varjoa voi satuttaa ja tappaa, niin se on vähän sama asia kun sunderointi ja että viholliset keskittää hyökkäykset animal companioniin- pelaajan kannalta ärsyttävä ja rampauttava taktiikka. Jos sille taasen ei tee mitään niin ne ennemmin tai myöhemmin tappaa ja rampauttaa jokaisen normaalin vihollisen (Fighterit, Barbaarit joilla paska dex on ihan puuroa sen edessä). Anteeksi jos se on näkynyt liikaa.

Viime kerralla oli muuten taas sitä turhaa äksyilyä ja toisen sanomiseen regoimisesta. Turhat "turpa kii" ja "mitä sä ny teet" on ihan ylimääräistä minun pelipöydässä, samoin kännykän soundboardeilla leikkiminen (välillä hauskaa, muutoin tunnelmaa syövää ja ärsyttävää).

Kommentoin kunnolla itse pelikertaa myöhemmin.

ps.

Pyry kirjoitti: että mötin perspection bonus huitelisi jossain kolmenkymmenen tienoilla

Se näkee sut Etherealilla maailmantasolla. Ja sillä oli aika korkea se bonuskin.



MIHIN SITTEN MEIKÄLÄINEN SANOI TÄHÄN TAPAAN:
Pyry kirjoitti:
Rosgakori kirjoitti:
ps.

Pyry kirjoitti: että mötin perspection bonus huitelisi jossain kolmenkymmenen tienoilla

Se näkee sut Etherealilla maailmantasolla. Ja sillä oli aika korkea se bonuskin.


En silti oikein ymmärrä, että miten se ohittaa muiden sipernatural abilityt. Toisin kuin koskaan aikaisemmin, kävin katsomassa tietoja pspideristä, koska asia jäi mietityttämään, eikä sen kyvyistä sanota omasta mielestäni mitään siitä, että voisi kyseisessä tilanteessa ohitaa muita su-abilityja. Not sure if I'm right





LUU KURKKUUN, JATKAKAA MUUT
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
Pyry
Knight
 
Viestit: 184
Liittynyt: 27 Elo 2011, 19:20

Re: Kalloja & Kahleita: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 08 Maalis 2014, 19:23

Mitä nyt tuli tuossa luettua ja konsultoimatta omaa sääntökirjaa typojen varalta sanoisin että seems legit. Se vaan tuntuu välillä liiankin tehokkaalta+ tuo lyön sitä pimeydestä ja se ei näe mua on vaan naurettavaa. Ja SD:n varjoa kohtaan mulla on henkilökohtainen fakkiintuminen, se on tosi vahva kyky ja vaikka sitä varjoa voi satuttaa ja tappaa, niin se on vähän sama asia kun sunderointi ja että viholliset keskittää hyökkäykset animal companioniin- pelaajan kannalta ärsyttävä ja rampauttava taktiikka. Jos sille taasen ei tee mitään niin ne ennemmin tai myöhemmin tappaa ja rampauttaa jokaisen normaalin vihollisen (Fighterit, Barbaarit joilla paska dex on ihan puuroa sen edessä). Anteeksi jos se on näkynyt liikaa.

Viime kerralla oli muuten taas sitä turhaa äksyilyä ja toisen sanomiseen regoimisesta. Turhat "turpa kii" ja "mitä sä ny teet" on ihan ylimääräistä minun pelipöydässä, samoin kännykän soundboardeilla leikkiminen (välillä hauskaa, muutoin tunnelmaa syövää ja ärsyttävää).
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Kalloja & Kahleita: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Pyry » 08 Maalis 2014, 19:30

Pyry kirjoitti:En silti oikein ymmärrä, että miten se ohittaa muiden sipernatural abilityt. Toisin kuin koskaan aikaisemmin, kävin katsomassa tietoja pspideristä, koska asia jäi mietityttämään, eikä sen kyvyistä sanota omasta mielestäni mitään siitä, että voisi kyseisessä tilanteessa ohitaa muita su-abilityja. Not sure if I'm right

Paitsi että nyt hieman tarkistelin asiaa vielä tarkemmin ja olen aika varma että olen oikeassa tässä asiassa. phase spiderillä ei ole mitään kykyä nähdä Material planella olevia piileskeleviä hahmoja ethereal tasolta. Phase spiderin kyky toimii täsmälleen kuin tuo loitsu --> http://www.d20pfsrd.com/magic/all-spells/e/ethereal-jaunt
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
Pyry
Knight
 
Viestit: 184
Liittynyt: 27 Elo 2011, 19:20

Re: Kalloja & Kahleita: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Viiksu » 08 Maalis 2014, 20:14

Pyry kirjoitti:
Pyry kirjoitti:En silti oikein ymmärrä, että miten se ohittaa muiden sipernatural abilityt. Toisin kuin koskaan aikaisemmin, kävin katsomassa tietoja pspideristä, koska asia jäi mietityttämään, eikä sen kyvyistä sanota omasta mielestäni mitään siitä, että voisi kyseisessä tilanteessa ohitaa muita su-abilityja. Not sure if I'm right

Paitsi että nyt hieman tarkistelin asiaa vielä tarkemmin ja olen aika varma että olen oikeassa tässä asiassa. phase spiderillä ei ole mitään kykyä nähdä Material planella olevia piileskeleviä hahmoja ethereal tasolta. Phase spiderin kyky toimii täsmälleen kuin tuo loitsu --> http://www.d20pfsrd.com/magic/all-spells/e/ethereal-jaunt


Hirviöt toimivat kuten PJ sen sanoo olipa se fluffipohjaista tai sääntöpohjaista. Mikko kerran viisaasti sanoi, että olisi hyvä jos bestiaryä ei lukisi kukaan muu kuin porukan PJ (KOSKAAN), mutta valitettavasti tämä olisi hieman epäkäytännöllistä monellakin tapaa. Phase spider on maaginen olento, joka osaa siirtyä materian maailmantasolta ethrealiselle maailmantasolle. Tekeekö tämä sen sitten loitsun avulla vai synnynnäisillä kyvyillään? Asialla ei sinänsä omasta mielestäni ole merkitystä, koska emme tiedä miten ethrealin maailmantaso toimii verrattuna materian tasoon. Tässä kohtaa se toimii kuten PJ sen sanoo toimivan. Täytyy myös todeta, että itse pidän mauttomana sitä, että jälkeenpäin mennään katsomaan hirviön tarkat statit netistä ja aletaan nillittämään. Eiköhän anneta PJ'n luoda uniikkeja taisteluja/kohtaamisia eikä lukkiuduta täysin sääntöjen sanelemaan maailmaan? Itse ainakin pidän siitä, että tietyt asiat yllättävät pelissä, joka alkaa jo omaltaosaltaan käydä melko tutuksi.

Darkvisionin kohdalla ainakin luettuani tuon pätkän olen ainakin itse sen kannalla, että darkvision ei toimisi HIPS'siä vastaan. TOSIN hyökkääminen varjoista on asia erikseen. En tosin ota tähän tarkemmin kantaa viellä kun en asiaa taas muista tarpeeksi hyvin.

Sitten tämä Darioon kohdistunut epäluulo ja shaiba. Noh.......itselläni on ainakin semmoinen tietynlainen käsitys siitä miten piraatit toimivat ja se tulee enimmäkseen elokuvista sekä kirjoista. Tämän mukaan olen pyrkinyt pelaamaan näiden tapojen mukaan ja jos laivalla sattuisi olemaan henkilö, jonka perässä on salamurhaajien kilta ammoisilta ja mahtavilta ajoilta, jotka taistelivat kuolleen jumalan kirkkoa vastaan ja jotka Darion omien sanojen mukaan pystyisivät tappamaan kaikki aamunraivolla silmänräpäyksessä niin mikä sitten olisi oikea reaktio?

Vaikka pelaajahahmojen tarinat ovat aina mukavia niin ainakin omasta mielestäni ne eivät saisi nousta kilpailemaan päätarinan kanssa. Tässä tuntuu käyneen niin. Itselläni ei ole mitään tätä vastaan, Dario on kaikinpuolin hieno hahmo, mutta kun meidän suurimmaksi uhaksemme on noussut tälläinen mystinen järjestö niin.......
*(muistetaan Rhaegosin sekä Turon seikkailut eräällä raatiksen pelikerralla (3 kirja), jonka seurauksena moni turhautui)

Ei perkele joudun keräileen ajatuksia tän kanssa. Kaiken mitä sanoin en tarkoittanut provosoivaksi millään tasolla jos se siltä kuulosti vaan sanoin ilmi muutamia asioita, joita olen tässä miettinyt.
Peace and love.......ja turpaan!!!!!
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

EdellinenSeuraava

Paluu Roolipelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron