Kalloja & Kahleita: Kommentit pelistä [spoilereita]

Keskustelut roolipeleistä ja pelatuista peleistä

Re: Kalloja & Kahleita: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 28 Helmi 2014, 17:20

Kiitoksia!

Itsekin tykkäsin pelikerrasta paljon, vaikka tuntuikin välillä että menin liian nopeasti eteenpäin, pitääpä opetella jarruttamaan :D Juu, tästä tuli juurikin mieleen että pitää alkaa lisäämään noita meri-konflikteja sään puolesta vähän matkoillekkin. Halusin puhuriruhtinaasta vahvan luonteen esille, kun Tessalla oli sen porukka ja bravado, niin Puhuriruhtinaalla on sitten semmonen kovan äijän jolle ei väitetä vastaan-luonne. Tykkään kyseisestä hahmosta kovin paljon :)

Taistelut kieltämättä olivat haastavia ja Rogue/Fighter parivaljakollemme vähemmän mukavia, mikä tosin on vaihtelua kun yleensä Morian ja Dario on aika ykkösluokkaa tappeluissa. Morianilla oli kyllä hienoja momentteja seikkailun aikana, tykkäsin seurata kyllä Ismon työskentelyä. Loppu oli hieno, ja kun olin kuullut että monille tämä oli aivan törkeän vaikea ja monet hävisivät, niin yllätyin positiivisesti teidän tehokkuudestanne ja taidostanne!

Ensi kirja on sitten Kimin mukaan "Pelihahmot-matalaan-hautaan-kirja", katsotaan miten pärjäätte ;)
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Kalloja & Kahleita: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Visa » 28 Helmi 2014, 20:46

Olihan tuossa pikku iltapäiväpurjehduksessa vaaran paikkoja mutta onneksi on vaarallinen miehistökin!

Jahas, reincarnatea kovaan käyttöön vaan... onkin ollut kovin hiljaista sillä rintamalla...
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: Kalloja & Kahleita: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Pyry » 08 Maalis 2014, 18:18

Hiiohoi! Siinä oli taas menoa ja mäiskettä! Paljosta pidin osasta en niin paljoa, mutta mennään positiivisiin puoliin ensimmäiseksi:
Oma saari! Yeaaaaaahhhh. Saari vaikuttaisi olevan paljon enemmän kuin pelkästään pieni maapläntti palmuineen. Sisältöä vaikuttaisi riittävän enemmän kuin pariksi pelikerraksi! Rannan tuntumassa olevat rauniot olivat paljon vaarallisemmat, miltä päältä päin vaikutti ja taistelut erilaisten hirviöiden kanssa toivat mukavaa vaihtelua merimiehiä - ja naisia vastaan. Kaikin puolin paljon mielenkiintoista juttua ja tutkittavaa!

Mutta kuitenkin jäi pari juttua kovasti kaivelemaan, jotka lähinnä liittyvät omaan hahmooni ja muiden pelaajien, pelaajahahmojen ja pj:n suhtautumiseen. Omasta mielestäni shadowdancerin säännöissä ei ole kauheasti mitään, minkä takia oikeasti pitäisi monet pelikerran läpeensä kiistellä säännöistä. En jaksanut alkaa kyselemään sen tarkemmin esim. Miksi se phase spider näki meikäläisen hahmon, kun käytin Hide in plain sightia. Uskoisin johtuvan siitä, että mötillä on darkvision eikä siitä, että mötin perspection bonus huitelisi jossain kolmenkymmenen tienoilla. Siitä alempana lisää.

Sitten tähän varjoon, josta etenkään pj ei tunnu kauheasti pitävän. Huoh, ei se omasta mielestäni ole niin vahva kuin minä sitä pidetään. On monia hirviöitä, joita vastaan siitä ei ole mitään hyötyä, kuten ne painajaiset. Satunnainen jättiläistursas sitten? Mietitäänpäs taistelua omalta kannaltani. En käytännössä olisi itse hirviölle voinut tehdä mitään muuta, kuin ampua sitä kerran kahdessa kierroksessa varsijousella tehdän 2-11 pistettä vahinkoa. Jee jee. Sitten kun kaikki muut ryhmän jäsenet olivat turson syleilyssä, ajattelin pelaajana, että en tässä kuolisi turhan monta hahmoa turhan randomissa kohtaamisessa, että näkisin siinä mitään hauskaa, joten otin varjon apuun, vaikka ajattelin että en käytä sitä niin paljon, kun en jaksa suoraan sanoen kuunnella valitusta sen ylivoimaisuudesta.
Samoin phase spidereitä vastaan käytin sitä, kun yksi Roku oli hieman pahassa pinteessä hirviön kanssa. Tässä kohtaamisessa en kyllä nähnyt mitään väärää että käytin varjoa(enkä kyllä muutenkaan).

Tahdon mainita, että hahmoni ei todellakaan ole munchattu. En tee vahinkoa, enkä... no niin, Darion ainoat vahvuudet ovat puhetaidot ja piiloutuminen. Piiloutuminen silloin kun on Dim-lightia, eli suhteellisen harvoin loppujen lopuksi. Diplomacya lukuun ottamatta hahmoni vahvuudet ovat siis hide in plain sight ja se varjo. Kummastakin tulee sanomista. Pistää pikku hiljaa vituttamaan. Muutenkin on tuntunut siltä, että omaa hahmoani kohtaan heitetään turhan paljon lokaa. Ei se haittaa että muut hahmot eivät luota täysin hahmooni, mutta kyllä se pikkuhiljaa alkaa harmittamaan, että Sd:n abilityista tulee koko ajan sanomista. Tuntuu vain että osalla pelipöydässä istuvilla on jotain hahmoani vastaan. En sano että näin on, en tahdo syytellä, vaan haluaisin että tähän tulisi jonkinlainen päätös, joka tyydyttäisi kaikkia osapuolia.


--------------------->>>>>>> SNNNNIPPPPP, SÄÄNTÖHÖLINÄÄ VAIHDETTU ISO SIIVU YLEISEEN KESKUSTELUUN <<<<<----------------------
Viimeksi muokannut Pyry päivämäärä 08 Maalis 2014, 19:19, muokattu yhteensä 1 kerran
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
Pyry
Knight
 
Viestit: 184
Liittynyt: 27 Elo 2011, 19:20

Re: Kalloja & Kahleita: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 08 Maalis 2014, 18:36

ATTE-edit iski jälleen. Tämä toisaalla.

Kommentoin kunnolla itse pelikertaa myöhemmin.¨
Viime kerralla oli muuten taas sitä turhaa äksyilyä ja toisen sanomiseen regoimisesta. Turhat "turpa kii" ja "mitä sä ny teet" on ihan ylimääräistä minun pelipöydässä, samoin kännykän soundboardeilla leikkiminen (välillä hauskaa, muutoin tunnelmaa syövää ja ärsyttävää).

ps.

Pyry kirjoitti: että mötin perspection bonus huitelisi jossain kolmenkymmenen tienoilla

Se näkee sut Etherealilla maailmantasolla. Ja sillä oli aika korkea se bonuskin.
Viimeksi muokannut Rosgakori päivämäärä 08 Maalis 2014, 19:23, muokattu yhteensä 2 kertaa
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Kalloja & Kahleita: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Pyry » 08 Maalis 2014, 18:51

*viesti sensuroitu [spoiler] löytyy yleisestä keskustelusta[/spoiler]
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
Pyry
Knight
 
Viestit: 184
Liittynyt: 27 Elo 2011, 19:20

Re: Kalloja & Kahleita: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Visa » 09 Maalis 2014, 13:16

Jahas, kommentoidaanpa itse asiaakin kun on ylenmääräiset lätinät saadu toisessa langassa pois alta.

Retkikunnan varustaminen on aina hauskaa ja sain hankittua hienon taide-esineen tulevaan Gozreghin temppeliin!

Saari otti meidät hienosti vastaan ja oli lopettaa meidän touhut heti alkuunsa :D Tuli todettua että tuollainen "aivan tavallinen luontokappale" voi tietyssä tilanteessa olla aika vaarallinen. Ainakin tuli pointti selväksi että tänne ei tulla takki auki vain siirtokuntaa rakentamaan (muistuttakaa ensi kerralla että kesytetään se tursas ettei jää pyörimään jalkoihin).

Muinainen linna oli aika mielenkiintoinen tapaus. Kiperiä tappeluita ja todella eksoottisia vastuksia (Se yksi rankki planesia osoittautui hyödykkääksi). Hyvää vaihtelua verrattuna tyypilliseen vastusvalikoimaan! Mitaba rupesi hieman säälimään sitä mielipuolta ja pidättäytyi tappamasta sitä. Kyseessä oli kuitenkin ehta survivor ja vahva yksilö kun oli tällaisessa paikassa selvinnyt. Harmi että on sekasin kuin käki. Aaron onneksi ymmärsi hänen tilaansa ja teki nopean diagnoosin. Harmi ettei voida vaan tehdä asialle mitään...

Unikohtaus oli hieno, kovin ei usein noin tyylikkäitä questin antoja tule. Se kristallihirviö joudutaan joka tapauksessa poistamaan saarelta joten miksi emme suostuisi? Kyllä se varmasti aarteestaan luopuu sitten, eikö? Jotain taisi olla yön akasta puhe, eiköhän käydä sellaista kiskomassa kuuppaan, eiköstä? Ei ne voi vaarallisia olla...

Hyvä pelikerta huolimatta ylimääräisestä sääntöteknisestä ym. tauhkasta. Ensi kertaa odotellessa.
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: Kalloja & Kahleita: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 14 Maalis 2014, 12:10

Kohtuullinen pelikerta ja mahtava pelikerta, noin niiko aikajärjestyksessä. Eilinen oli mahtava, sitä edeltävä vähän keskitasoisempi. Keskitasoisuus johtui lähinnä off-game lätinästä (johon itse syyllistyin useasti), sooloilusta ja turhautumisesta vihollisiin (itseäni ei tosin haittannut). Sääntöjutuista on nyt jouduttu vääntämään (varsinkin viime viikoisella pelikerralla) mistä en myöskään pidä pelikerran aikana. Mutta jääkööt tuo pelikerta muistoihin, keskityn alempana pariin Pyryn nostamaan pointtiin ja viimeisimpään pelikertaan. Lainauksien vastauksiin ei tarvitse reagoida täällä, yv:llä voi heittää jos ei ole sellaista mikä kaikkien olisi hyvä tietää.

Pyry kirjoitti:Sitten tähän varjoon, josta etenkään pj ei tunnu kauheasti pitävän. Huoh, ei se omasta mielestäni ole niin vahva kuin minä sitä pidetään.

Touch attack, joka tekee ilman seiviä STR damagea, joka heikentää vihollisten kykyä olla meille vaaraksi ja jos vihollisella ei ole taika-asetta sitä ei voi vahingoittaa. Jos olisin PJ olisin huolissani tuon ylikäyttämisestä. Varjot on CR:nsä nähden todella kovia vihollisia, saati sitten pelaajien voimavarana. Itse lähinnä vierastan tuota varjoa sen takia, että se tekee meidän seikkailemisesta liian helppoa. Vihollinen on liian vahva? Varjo hoitaa. Lukittu ovi, olisiko sen takana vihollisia? Varjo hoitaa. Lähinnä tuon takia olen suhtautunut nihkeästi kun varjo tulee esiin, se on helppo vastaus moneen ongelmaan joita kohdataan jos sitä käytetään koko ajan. Itse pelaajana kävelen mielelläni väijytykseen, jos siitä tule hieno kohtaus/se on suunniteltu hienoksi kohtaukseksi mutta jos jokin rajaton resurssi vie seikkailemisesta ja pelaamisestä yllätykset ja jännityksen pois niin en tykkää. Tämän takia on voinut välittyä kuva, etten varjosta pidä. Siihen on syynsä. Sellainen näkökulma, että Jadevaltiaassa varjotanssija olisi varjonsa takia pannassa: koko AP:ssa taitaa olla yksi tai kaksi vihollista joihin sen hyökkäys ei tepsisi. Liian helppoa.

Osittain turhaudun myös siihen, että Dario hilluu niin paljon yksin. Tiedustelu on ihan kivaa ja fiksuakin välillä mutta kun esimerkiksi tämän kirjan ensimmäisellä pelikerralla Darion tiedusteluretkeen käytettiin huomattavasti enemmän aikaa kuin rantautumisen pelaamiseen noin muuten. Tuli itselle sellainen olo, että statistina täällä seisoskellaan kun yksi seikkailee ja taistelee. Rannalla olisi voinut keksiä vaikka mitä hauskaa mutta huomion vei tiedusteluretki mikä oli mun näkökulmasta tylsä (taistelu jossa ei tapahtunut mitään ja tieto jota paikasta saatiin tuolla reissulla oli melko vähäistä). Tiedustelun olisi voinut hoitaa toisellakin tapaa, esimerkiksi Dario olisi käynyt vain kääntymässä ja todennut että linna näyttää hylätyltä, hyökkäyksen kohteeksi joutuneelta ja siellä on näitä rakennuksia ja sitten olisi palannut muiden luokse ja pohdittu mitä tehdään. Tämä siis Antin näkökulma, Roku ajattelee hieman toisella tapaa.

Pyry kirjoitti: Pistää pikku hiljaa vituttamaan. Muutenkin on tuntunut siltä, että omaa hahmoani kohtaan heitetään turhan paljon lokaa.

Tästä olen pahoillani mutta meidän peleissä loka on lentänyt aiemminkin (varsinkin Ismon hahmoihin liittyen Valier&Ragnar sai aikanaan paljon paskaa niskaansa) ja itse ehkä menin siltä pohjalta, että se on OK kun en ole PJ. Merirosvopelimme on myös ollut hieman rennompi kuin monet muut pelimme niin ajattelin, että vitsailu on OK. Koitan vähentää vitsailua muutoinkin pöydässä mutta kannattaa kaikkien miettiä mitä puhuu pöydässä off-gamena. Itseäni ärsyttää esimerkiksi tuo "pimeyden voimat"-huutelu.

Mutta siis keskiviikkoinen pelimme! Ehdoton parannus edelliseen. Luonnossa pyöriminen ja tapahtumat oli rautaa. Hyvin tuli esille millaista faunaa ja kasvistoa saarella on, musta tämä oli mielenkiintoista vaikka Roku ei ehkä niin paljoa tajunnutkaan niistä. Myös taistelut oli bueno, kyklooppiharpyijat ehdoton suosikkini, vaikka rapurannalla Roku ownasi mereneläviä 100-0. ^^ Pelikerralla jo totesin, että olen Visan kanssa eri mieltä siitä, että tein pelaajana tyhmästi kun kookoksiin koskin. Vaikka pelaajana ehkä vähän aavistelin, että jotain mystistä niihin palmuihin liittyy, ei Rokulla taas ole tuollaisista mitään hajua. Se, että metsä yrittää tappaa ei ole kovin normaalia. Okei, vedenneito jotain puheli mutta sen jutut näyttäytyi Rokulle hyvin sekavina, että varoitukset kyllä unohtui heti kun matkaan lähdettiin (sitä paitsi vedenneidon kanssa jutellessa Rokun keskittyminen saattoi herpaantua olennon... viehätysvoiman vuoksi). En myöskään pelaajana tykkää pelata niin, että varon jokaista tekoani, koska siitä voisi seurata jotain huonoa. Ero taas siihen, että lohikäärmettä en ärsyttäisi tahallani mutta en kyllä kukkia ala varomaan, koska paikalla ehkä voi olla joku joka suuttuu.

Musta on siistiä, että osataan juosta karkuun. Saatamme elää tämän taidon avulla pidempään.

Hullun miehen sepustukset oli mainioita, vähän uutta näkökulmaa retkeemme kun unikiven hakeminen ei olekkaan se turvallisin tapa ratkoa ongelmaa. Saa nähä miten käy. Kykylooppikaupunkia odotellessa, siitä tulee siistiä.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kalloja & Kahleita: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Pyry » 14 Maalis 2014, 15:46

Hiiohoi! Tästä tuli jälleen pitkä teksti, mutta minkäs teet.
Blue_Hill kirjoitti:
Pyry kirjoitti:Sitten tähän varjoon, josta etenkään pj ei tunnu kauheasti pitävän. Huoh, ei se omasta mielestäni ole niin vahva kuin minä sitä pidetään.

Touch attack, joka tekee ilman seiviä STR damagea, joka heikentää vihollisten kykyä olla meille vaaraksi ja jos vihollisella ei ole taika-asetta sitä ei voi vahingoittaa.

Tarkennus: on paljon sellaista, jonka takia sen käyttäminen taistelussa kävisi Darion kannalta ongelmalliseksi. Jos jokin sitä pystyy vahingoittamaan, vedän sen aina pois. Hahmoni tietää, että se on hengelle vaarallista, että joku tuhoaa tuon varjon, joten ei tahdo pistää sitä vaaralle alttiiksi. Tarkoitan vain sitä, että moni loitsu tekee sen verran vahinkoa, että vaikka tulisi vain puolet vahingosta lävitse, niin ei se sitä paljoa kestä.
Blue_Hill kirjoitti:
Pyry kirjoitti: Pistää pikku hiljaa vituttamaan. Muutenkin on tuntunut siltä, että omaa hahmoani kohtaan heitetään turhan paljon lokaa.


Tästä olen pahoillani mutta meidän peleissä loka on lentänyt aiemminkin (varsinkin Ismon hahmoihin liittyen Valier&Ragnar sai aikanaan paljon paskaa niskaansa) ja itse ehkä menin siltä pohjalta, että se on OK kun en ole PJ. Merirosvopelimme on myös ollut hieman rennompi kuin monet muut pelimme niin ajattelin, että vitsailu on OK. Koitan vähentää vitsailua muutoinkin pöydässä mutta kannattaa kaikkien miettiä mitä puhuu pöydässä off-gamena. Itseäni ärsyttää esimerkiksi tuo "pimeyden voimat"-huutelu.

Hmm, en koskaan pitänyt, enkä pidä sitä nyttenkään, samanlaisena tuota Raggelle ja Valierille huutelua. Meikän hahmo ja Valier sk:ssa kuitenkin suhteellisen avoimesti vihasivat ja halveksivat toisiaan, mitä pidin ihan siistinä juttuna ropen kannalta. Ragnarista on mielestäni tullut jostain syystä, ilman mitään oikeaa syytä, tietynlainen vitsailunlähden kamppiksen jälkeen. En itse muistaisi että ks. hahmolle pelikerroilla kukaan sen ihmeemmin huuteli.(mainittakoon myös, että Faenor taisi vähän heittää vitsiä kaikista, jotka liikkui kahdella tai useammalla jalalla)
Siksi koen(miksi jo aikaisemmin siis sanoin), että tässä ollut "Dario-viha" on ollut vähän epäoikeutettua. On se kuitenkin eri asia, jos "vitsien" aiheena on jatkuvasti toisen heittäminen laidan yli sekä autiolle saarelle jättäminen. D:

Blue_Hill kirjoitti:Osittain turhaudun myös siihen, että Dario hilluu niin paljon yksin. Tiedustelu on ihan kivaa ja fiksuakin välillä mutta kun esimerkiksi tämän kirjan ensimmäisellä pelikerralla Darion tiedusteluretkeen käytettiin huomattavasti enemmän aikaa kuin rantautumisen pelaamiseen noin muuten.


No tässä olen kyllä samaa mieltä. Toisaalta, eipä se ollut oma syyni, että Dario törmäsi käteen joka ei osu ja johon Darion tekemä vahinko oli lähinnä nimellistä. Ja samasta syystä tulin sieltä aika nopeasti taistelun jälkeen pois. Ihmettelin kyllä sitä kovasti, etttä kun tämä sankarillinen taistelu oli ohitse, niin ajattelin että Atte oli siirtynyt heihin seuraavaksi, mutta eipäs siirtynytkään. Darion sooloilut on ollutkin puheenaiheena tuossa meikäläisen ja pj:n kanssa aikaisemmin ja yksi syy on pysynyt edelleen samana näihin sooloiluihin erittäin monen pelikerran jälkeen: Dario kokee, että muut laivan jäsenet suhtautuvat tähän epäluuloisesti ja osa välillä vihamielisestikin. Siksi tahtoo olla yksin, koska muiden seura ei ole kovinkaan ystävällistä. Myöskin Dario haluaisi joka tapauksessa "kuulua joukkoon", joten on yrittänyt osoittaa arvonsa tekemällä asioita muiden hyväksi yksin ja vain yksin.
Itse en ole tullut ajatelleeksi sitä, että se olisi niin paljoa muita haitannut, pahoitteluni siitä.
Mutta enivei, tästä riittäisi kaikenlaista keskusteltavaa, itseäni ei haittaa, mutta se, että jos keskustelu täyttyy vanhoihin kamppiksiin liittyvistä erimielisyyksistä, niin se voi muidenkin mielestä olla ehkä hieman meh :)

Mutta jeesbox, pelikertaan! Oli aikas monipuolista, jotten sanoisi! Tuli koluttua ja nähtyä kaikemmoista. Muutat taistelut joita käytiin, olivat monipuolisia ja uusia. Harpy-kykloopit olivat hämmästyttävä kokemus, eikä todellakaan kakkoseksi jäänyt leiriin hyökänneet(vai sitä "puolustaneet") menneisyyden aaveet.
Vedenneito taas. Hmmm, Dario ei kyllä luottanut olennon puheisiin pätkääkään, sillä moinen epänormaali kummajainen, puheiden perusteilla oli monia vuosisatoja vanha, oli kaikinpuolin Darion mielestä jotenkin... Väärin. Olento oli tottakai kaunis, sitä ei Dariokaan kiellä, muttei mielellään olisi moisen kanssa sen enempää tekemisissä. Etenkin kuin olennon voimat olivat selvästikin aika sairaan valtavat.
Rapuja, laitureita ja puumiehiä. No joo, se on vain pakko palata aikaisempiin keskusteluihin ja mainita, että se kyllä syö ihan kaikesta vähän tunnelmaa, että jos mainitsenkin varjon, niin sitä jo automaattisesti alkaa jännittyneesti katsomaan muiden reaktiota siihen(ja muiden reaktiot ovat negatiivisia. Mutta siinä vaiheessa kun oma hahmo roikkuu kesämökin kokoisen jättiläisravun saksissa, niin siinä vaiheessa kyllä pistän varjon tulille, oli se muiden mielestä kuinka epäreilua tahansa.
Hullun vangin kertomat asiat olivat joka tapauksesta hyvä lopetus pelikerralle. Vaikkakin Dario ei hullun miehen puheita aivan kokonaan purematta niele, niin olivat ne silti huolestuttavia.
Oli sinänsä onni, että pelikerran alussa pj kertoi Sandaran hoitavan miestä. Muussa tapauksessa olisi hahmoni ottanut Morianin kanssa puheeksi sen, että kannattaako sekopäätä, jonka parantuminen on aika epätodennäköistä, pitää hengissä, sillä ainakin Dario on sitä mieltä, etttä vanki osaa jonkin sortin taikuutta ja mitä tuollainen sitten saisi aikaan, jos pääsisi karkaamaan...
Näihin ristiriitaisiin tunnelmiin, seuraavaa pelikertaa odotellessa!
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
Pyry
Knight
 
Viestit: 184
Liittynyt: 27 Elo 2011, 19:20

Re: Kalloja & Kahleita: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Visa » 17 Maalis 2014, 21:48

Juu viimeisin kerta oli tiukkaa uudisraivaaja-tutkimusmatkailumeininkiä. Nähtiin luonnon suuria ihmeitä ja Mitabakin oppi paljon uutta luonnon ihmeistä. Ja pääsi hämmästyttämään kanssamatkustajia örkkien tavoilla ja dinosaurustiedollaan. Pakoon juostiin kanssa, se oli jotenkin virkistävää. Elävästä metsästä pakenemisessa oli tunnelmaa ja ne ravut oli helvetin pelottavia. Vaikka oon aina sympanny puumiehiä niin se flame strike tuotti jostain syystä suurta tyydytystä :D

Haamut oli aika pelottavia mutta sainpa repiä yhden pään irti. Aggressiivinen puoli Mitabasta on saatu tyydytettyä taas hetkeksi. Opittiinpa ainakin se, että siihen haamuun ei voi luottaa. Eikä sen hullun selvänä hetkenä kertomat asiat ainakaan yhtään lisää luottamusta. Mielestäni voitaisiin hankkiutua siitä eroon hienolla uudella haltiahelyllä ja sitten käydä hakemassa se unikristalli ja keksiä sille jotain jännää käyttöä.

Pelikerralla jo totesin, että olen Visan kanssa eri mieltä siitä, että tein pelaajana tyhmästi kun kookoksiin koskin. Vaikka pelaajana ehkä vähän aavistelin, että jotain mystistä niihin palmuihin liittyy, ei Rokulla taas ole tuollaisista mitään hajua. Se, että metsä yrittää tappaa ei ole kovin normaalia. Okei, vedenneito jotain puheli mutta sen jutut näyttäytyi Rokulle hyvin sekavina, että varoitukset kyllä unohtui heti kun matkaan lähdettiin (sitä paitsi vedenneidon kanssa jutellessa Rokun keskittyminen saattoi herpaantua olennon... viehätysvoiman vuoksi). En myöskään pelaajana tykkää pelata niin, että varon jokaista tekoani, koska siitä voisi seurata jotain huonoa. Ero taas siihen, että lohikäärmettä en ärsyttäisi tahallani mutta en kyllä kukkia ala varomaan, koska paikalla ehkä voi olla joku joka suuttuu.


Oltiin lähdössä siitä pois niin siinä hälinässä pointtini jäi varmaan vähän epäselväksi. Tarkoitin siis että itselleni tuli pelaajana sellainen sisäinen "hidastettuna huudettu noooooooooouuu!!!"-momentti, vähän samaan tapaa kuin elokuvassa jossa päähahmo kävelee ansaan josta tietää etukäteen :D Tarinallisesti ja roolipelillisesti Roku teki vähintäänkin sen mikä oli väistämätöntä, ellei muuten niin eph:den toimesta. "Now you know better than to stab a coconut".
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: Kalloja & Kahleita: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 19 Maalis 2014, 15:23

Kaksi viimeisintä pelikertaa siis!

1. Saaren tutkiminen ina lla it's glory! Hirmuliskoja, joita kohtaan osoitetaan niidena arvoista kunnioitusta ja arvostusta, vaikka olisi se ollut hauska tappelu niitä Triceratopseja vastaan :P Imertasin tyttäret eli harpyijat oli yksi asia miksi pidän tästä kirjasta paljon, ne vaan on ihan pirun freakyn näköisiä :D Ja yöllinen kalmohyökkäys oli kiva vetää, siitä tuli hyvin tunnelmallinen ja olin tyytyväinen ainakin itse! Lahden tuollapuolen sitten oli vähn erillaista- edellinen porukka joka oli saarta yrittänyt kesyttää olivat pysyneet poissa tuolta ja ihan suosiolla. Joko mä kuvailen vihollisia liian tehokkaasti, tai sitten on joku muu syy siihen että tuonpuolen tappelut oli aika vetäytymisvoittoisia vaikka teillä ihan mahdollisuus oli, ja kaatuihan se toinenkin Entti ihan hyvin.

2. Eilinen vasta olikin menoa! Hyvin combat-painotteinen mutta hauska pelikerta siitä huolimatta! Kyklooppien kyvyt on ihan liian kivoja- autoconfirmit great axella on tosi naminami. Tappelu tornilla oli hauska ihan vaan sen savupilven ja kyklooppien hämyjen kykyjen vuoksi. Mutta ehdoton lempiskenet oli tappelu kyklooppikenraalin ja Istorethin kanssa. Hyvin hauskoja, tyylikkäitä eikä mitään läpihuutojuttuja todellakaan. Kun Istoreth olis vaan saanut niitä full attackeja vaan osumaan, niin hahmokuolmea olis tullut aika äkäseen- vaikka täytyi sielä siltikin heitellä kamppiksen ekat massive damage-heitot! Kaiken kaikkiaan, me likey!
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Kalloja & Kahleita: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Pyry » 24 Maalis 2014, 18:56

Hiiohoi!
Menoa ja mäiskettä! Erittäin taistelupainotteinen oli juu, mutta ei se mitään. Päinvastoin. Taistelut olivat jollain tavalla uusia, eli siis jokin näissä tappeluissa oli sellaista, ettei ihan hetkeen samanmoisia olisi ollut! Hyviä! Kukaan hahmoista ei jäänyt taka-alalle ja oltiin sankareita kaikki. Kyklooppien autocritit olivat kyllä pelottavia, voi pojat! onneksi ne eivät saaneet siltikään ihan niiiin pahaa jälkeä aikaiseksi, mitä olisi voinut. Niin ja saatiin ensimmäinen massive damagekin vastaanotettua, hiiohoi! Ah, tässä pelikerrassa ei ollut oikein mitään huonoa, paitsi ehkä häslääminen sen kallio-tunneli-kompleksin ulkomuodosta, mikä oli toisaalta taas oikeastaan huvittavaa :D
Itselleni, ja etenkin Dariolle tuli kyllä nyt sellainen tunne, että nyt olemme oikeasti tiimi. Tarkoittaen, että toisiin voi luottaa niin taistelussa kuin sen ulkopuolella. Paitsi että eräs Mitaban päivänvalo-loitsu jäi arveluttamaan, että ehkä mystinen aliperämies näki tilanteen päästä arvoasteikossa ylemmäksi... Dunh-Duhn-Duhnnnn! :D

Joo eteenpäin sano mummo lumessa ja seuraavaan pelikertaan!
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
Pyry
Knight
 
Viestit: 184
Liittynyt: 27 Elo 2011, 19:20

Re: Kalloja & Kahleita: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Visa » 24 Maalis 2014, 19:05

Juu hyvä kerta, makeita taisteloita jotka tuotiin kunnialla kotiin! Vastapuoli löi kyllä kovaa mutta me lyötiin kovempaa.

Roku oli niin mykistävän kova että seuraavassa taistelussa vanhat tavat valtasivat Mitaban ja oli pakko vähän näyttää että kyllä pesee ja linkoaa. Vaikkakin, kuten sanottu, toisten tarvitsee muuttua mummonmökin kokoiseksi ja toisten ei :D Ei mutta tosiaan, kaikki saivat aikaiseksi ja voitettiin vihollinen tiiminä. Sandaran panos oli kova ja hän osoitti hämmästyttävää rohkeutta taistelussa suurkyklooppia vastaan (ylennys tai jokin muu kunniamaininta?) Darion kritti isolla lekalla oli komea kruunu kaikelle! Odotan näkeväni näitä lisää jatkossa.

Päivänvalo tuli täysin refleksinä kun sitä pyydettiin. Jos olisin tajunnut sen haittaavan Darion toimintaa... noh, olisin tehnyt silti. Enlargattuna ;)
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: Kalloja & Kahleita: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 30 Maalis 2014, 00:55

Iso viholliset on aina kivoja, kykloopit vielä omine hämyine kykyineen extramakeita. Ylängön tutkiminen eteni mielestäni ehkä inasen liian nopeasti (tai sit pelikerran loppuessa ulkona on kunnolla yö) mutta toisaalta kyllä päällystetty tiekin saattoi auttaa asiaa. Ylängöllä oli paljon sellaisia juttuja jotka yllätti kunnolla, niin kuin tuo päällystetty tie ja kallion sisäinen kaupunki. Vartiotornin kyklooppeja vastaan taistelu oli hyvä aloitus, lopulta huipentuen tuohon jättikyklooppiin. Vaaran määrä lisääntyi koko ajan vihollisen tullessa "tutummaksi", harvoin näin pääsee käymään. Piti jännitystä sopivasti yllä. Kuten totesin pelikerran jälkeen, tällä pelikerralla taistellessa tuntui siltä, että kaikki taisteli ryhmälle eikä itselleen. Oli siistiä saada tällainen kokemus. Lopputaistelu oli muikea, sisälsi muutamia mahtavia nopan heittoja (Roku varjoissa, Darion kritti) ja rohkeaa pelaamista (esim että ylipäätään jäätiin taistelemaan).

Seuraavaa pelikertaa odottaen. Toivottavasti täältä löytyy aarteita joita saadaan myytyä, onneksi kyklooppien asett ja haarniskat on ollut käytännössä arvottomia (isojen kamojen myymisessä ei ole mitään järkeä imho). Odotan innolla mitä saarelta vielä löytyy ja miten lähetään saarta rakentamaan/muuttamaan MEIDÄN saareksi.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kalloja & Kahleita: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Visa » 30 Maalis 2014, 19:04

Joo asfaltti oli mielenkiintoinen uusi tuttavuus. Ei ne kykloopit ihan tyhmiä ole olleet joskus. Harmi että eivät taipuneet yhteistyöhön vaan luonnonvalinnan piti tehdä tehtävänsä. Heikkohermoisempi olisi varmaan kyllä joo paennut suurkyklooppia mutta PH:oilla oli varmasti sen verran adrenaliinia veressä edellisten koitosten jäljiltä että ei epäröity käydä toimeen.

Mitä tulee saaren asuttamiseen niin ylänkö on varmaan se asutettavin paikka useammastakin ilmeisestä syystä (ei petoja, naurettavan helppo puolustautua mitä tahansa vastaan mikä ei kiipeä pystysuoraa seinämää( tai lennä) vastaan, viljavan oloinen maa, valmiit tiet...).

Ja tietenkin Gozrehin temppelin rakentaminen on se prioriteetti nro. 1 ;)
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: Kalloja & Kahleita: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 09 Huhti 2014, 12:33

Edellinen pelikerta oli selvästi kevyempi tapahtumiensa suhteen: tutkimusta ja satunnaisia hirviöitä. Satunnaisia mutta myös yllättäviä hirviöitä, itse tykkään siitä että pj haluaa haastaa meitä kunnolla (liikkuva lattiamatto oli aikas kova kaveri esimerkiksi). Saaren/kyklooppien historia selveni hieman, voisin haluta jonkinlaisen koosteen itselleni tästä kaikesta kun Roku on niitä tutkinut ja koittanut painaa mieleensä. Kivoja aarteita tuli myös ja se hiton "muna" oli kyll kaikessa ufoilussaan ihan siisti. Unikivi hajosi melko helposti ja vaikka oli selvästi vaarallinen kapistus niin aika "mitättömän" tuntuinen esine ainakin vielä tässä vaihessa. Fiilis on tuollainen lähinnä siksi, että aattelin tuollaisen olevan vähän kovempaa tekoa ja odotin jotain erikoistilannetta jossa tuo pitää tuhota. Toisaalta voihan kivi vielä palata jollain tapaa kummittelemaan.. Ken tietää.

Paluu leiriin oli mainio ja yllätykset eivät jääneet ylängölle. Laivat on tässä kamppiksessa aina kivoja. ;)

Nähään parin tunnin päästä!
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kalloja & Kahleita: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Visa » 12 Huhti 2014, 12:05

Viime kerralla oli vähän tuollaista pähkäilyä, ei ole merirosvon elämä aina vain huoletonta aavalla purjehtimista ja aarteiten valtaamista. Pitää miettiä miten suojella miehistöä ja orastavaa siirtokuntaa kannibaaleilta, miten ajaa pois hulluja haamuja ja torjua kolmemetrisiä zombikäärmeitä. Ei ole helppoa päällystön arki ei.

Noista kolmesta tuo kannibaalihomma on kyllä huolestuttavin. Mistä ihmeestä se laiva oikein tuli? Mitä hemmettiä? Nehän ovat satojen kilometrien päässä... tai pitäisi olla. Vähän kihelmöi jättää osa miehistöstä sinne saarelle.

Pelikerran taistelukohtaamiset oli mielenkiintoisia, melko erilaisia vastuksia kuin mitä tähän asti on kamppiksessa totuttu näkemään. Mitaba olisi ehkä muistanut diagnosoida onnistuneen religion-checkin jälkeen taistelijat jälkeen päin tautien varalta mutta Visa ei moista tokikaan muistanut. Hassunniminen aave oli aika vaarallinen mutta onneksi ei käyttänyt corrupting touchia enempää... ja onneksi ei päässyt pakoon! Kapteeni Morian on kova jätkä taistelussa, sehän tappaa ihan kaiken :D Darion viime aikoina ilmenneet loitsintakyvyt ovat herättäneet vähän kummastusta mitabassa mutta toisaalta eipä puoliörkinkään voimista ei ole kyselty liikoja.

Itseäni tuollainen kolonisaatiohomma on aina kiehtonut ja tykkään asuttamisen suunnittelusta (T: simcity, settlers, CIV, jne-fani). Mitaba toisaalta vähän vierastaa hienon ja kahleidenkin mittapuulla aika eksoottisen saaren asuttamista rankalla ja haluaisi pitää ihmiskäden jäljen siellä mahdollisimman maltillisena.
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: Kalloja & Kahleita: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 12 Huhti 2014, 14:06

Kahteen edeltävään pelikertaan verraten hyvin erilainen pelikerta tämä viimeisin, numero 21. Hyvää vaihtelua luolaston/kaupungin tutkimiselle. Itse tykkäsin ehottomasti eniten siitä, että meillä oli vapaat kädet tehä mitä haluttiin ja jouduttiin ihan miettimään mikä olisi järkevin ratkaisu. Vaikka osittain keskustelu käytiin pelin ulkopuolella oli tämä silti tärkeää, jotta ollaan samalla kartalla tilanteesta. Varsinkin kun villien uhka oli uutena epävarmuustekijänä tilanteessa.. Tulevaisuudessa ja tulevissa kamppiksissa tällainen periaatepäätösten ja ratkaisujen tekeminen tulee koko ajan tärkeämmäksi, esimerkiksi Kingmakerissa pelaajilla on hyvin paljon päätösvaltaa siihen miten peli etenee ja miksi se etenee. Tekee hyvää treenata vähän pienemmässä mittakaavassa.

Molemmat taistelut pelikerralla oli ihan kivoja, kärmekset oli ihan mukavia vihollisia. Pikendi-aaveesta odotin pidempää ja "rasittavampaa" (koska aave ja koska velho) taistelua mutta se meni ihan näppärästi ja kohtuu pienellä vaivalla. Iso tekijä oli totta kai Morianin tikari, joka auttoi kyllä kovasti.

Oli kiva päästä purjehtimaan ja käymään muualla. Odotan kyllä innolla seuraavaa pelikertaa ja oman kylän suunnittelua.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kalloja & Kahleita: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Pyry » 13 Huhti 2014, 22:59

Hiiohoi!
Jälleen yksi pelikerta takana päin! Pari näyttävää taistelua, sekä saaren asuttamista. Eikä unohdeta kannibaaleja! Kurut eivät kauheasti pelottanut Dariota, eikä tämä usko, että niistä mitään ongelmaa synny. Villit asuvat kuitenkin kaukana ja vaikkakin tämä yksi laiva jonka miehistö oli syöty parempiin suihin, nyt rantautuikin meidän saaren edustalle, ei Darion mielestä tarkoita vielä mitään. Vaikka ne villit nyt jostain syystä tahdoisivatkin hyökätä meidän kimpppuumme, niin meillä on kuitenkin linnoitus ja osaavaa miehistöä, joiden aseina ei ole primitiivisiä nuijia yms.
Aaveen kanssa taisteleminen oli sitten asia erikseen. Köpelösti olisi varmaankin käynyt ilman maagista aave-tikaria! Ah, tuo ase jota Dario janoaa itselleen... Mikä olisikaan oloistavampi ase Hiljaisuuden jäsenten varjoja kohtaan? Saari on nyt suhteellisen turvallinen jos ei lueta mukaan muutaman kymmenen tonnin painoisia hirmuliskoja :D

Saaren asuttaminen. Noh, pistän siitä yleiselle osiolle enemmän, mutta sanon tähän, että omasta mielestäni tähän ei tosiaan kannata hirvittävästi aikaa tuhlata, kasvaa jos on kasvaakseen. Mutta hiiohoi, lisää asuttamisesta yleiselle palstalle!
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
Pyry
Knight
 
Viestit: 184
Liittynyt: 27 Elo 2011, 19:20

Re: Kalloja & Kahleita: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Pyry » 18 Huhti 2014, 02:03

Tryy-trii-tryy...

Nonniin, saari on virallisesti kesytetty, hiiohoi! Tykkäsin kyllä paljon, sillä tämä oli aika monella tapaa sisältörikas pelikerta. Vaikka jonkin verran oli taas levottomuuksia pelipöydässä, ei se päässyt pilaamaan ihan koko tunnelmaa! Monia pieniä yksittäisiä tapahtumia ja juttuja oli pelikerrassa, joka oli juurikin jees. Ei ollut puuduttavia juttuja ja saariraadin tuomat pienet lisätehtävät (mini games, hell yeah!) oli näyttäviä ja vielä näyttävämmin hoidettu! Vaikkakin en voittanut aseista riisumistaistelua, meni sekin sen verran näyttävästi, että palkintoa ropisi siitäkin.
sitten se lopputaistelu, joka oli kyllä kaikessa kummallisuudessaan erittäin antoisa ja siinäkin riitti hienoja tilanteita. Vaikka hahmoja harmittikin(ja pelaajia) ettei alkemistia päästy kuulustelemaan. Tai no, Dario ei kyllä niitten pommituksien jälkeen tuntenut mitään sympatiaa mölliä kohtaan. Toki jos olisi säilynyt hengissä, oltaisiin kuulusteltu, mutta Dario olisi ainakin vaatinut puolituisen teloittamista, eikä vangitsemista. Olihan meidän kimppuun käyty meidän omalla saarellamme silloin kun on tärkeitä viearaita. mutta ach well, turha jossitella, pätkä on läpsitty kuolioon.

Hiiohoi, kohti seuraavaa pelikertaa tasokkaampana kuin koskaan!
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
Pyry
Knight
 
Viestit: 184
Liittynyt: 27 Elo 2011, 19:20

Re: Kalloja & Kahleita: Kommentit pelistä [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Visa » 19 Huhti 2014, 20:26

Hymyilevä veijari osui reitillemme parahiksi ryöstettäväksi, aivan mahtavaa! Saatiin uusi laiva laivastoon, paljon juotavaa ja rotta vangiksi. Mikä onnekas sattuma! Harmi että Cheliaxilaisten liikkeistä kahleilla ei juuri opittu uutta mutta ehkä he ovat lakanneet salamyhkäiset toimintansa kahleilla kun heidän pääagentti katosi jne... Nooot. Sandaran yleneminen laivan kapteeniksi oli hieno asia, tykkään!

Pari kuukautta meni puuhaillessa ja askarrellessa ja Mitaba sai vihdoin rakennettua oman temppelin jumaluudelleen. Ajopuu on hyvä materiaali! Ja kun akolyyttikin löytyi temppeliä hoitamaan niin mikäs sen parempaa! Temppeli vesiputouksen partaalla houkutteli mutta se ei olisi ollut kovin hyvä vierailukohde...

Arvokkaiden merirosvovieraiden vierailu, tilusten esittely ja heidän viihdyttäminen oli mahtavaa, itse ainakin pääsin hyvään tunnelmaan. Harmi että ilta ei päättynyt ihan odotetulla tavalla. Seikkailukirjan loppupahikseksi puolituinen oli...pieni. Kooltaan ainakin. Murhe joka olisi syntynyt hänen pahojen suunnitelmiensa onnistuessa olisikin sitten ollut paljon isompi juttu mutta onneksi meillä oli valppaita upseereita, jotka olivat äkkiä tilanteen tasalla. Taistelu itsessään oli aikamoinen kissa ja hiiri leikki kun dispelit epäonnistuivat ja puolituinen juoksenteli pitkin vapaasti. Ja teki se vahinkoakin, ainakin Darioon. Harmillisesti ei saatu pyromaania elävänä. Joka tapauksessa meillä on selkeästi kahleilla vihollisia joilla on kovat resurssit lähettää tuon kaliiberin mies pilaamaan elämäämme. Puolituinen toki voisi viitata Jolis Rafflesin suuntaan. Luulisi että jos Vinkkilahdesta löytyy sovelias tietolähde, noin voimakkaan alkemistin alkuperä löytyy jos on tuttu niillä suunnillla...

Noh, seuraavaksi sitten katsomaan miten piraattien byrokratia toimii :D
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

EdellinenSeuraava

Paluu Roolipelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron