Ismo kirjoitti:Jännä miten tuo Anevien kohtaus jakaa tosin mielipiteitä :) itse kyllä diggailin mokomasta screenin takana (tosin tietää aina enemmän).
Se jakaa mielipiteitä monesta syystä. Mies, joka on nainen jolla ei myöskään ole ahdistusta omasta tilastaan on aika jännä ratkaisu. Toisaalta kohtaus talolla olisi voinut mennä toisin, Aten kanssa juteltiin ja todettiin, että twisti olisi ollut hienompi jos tuo Vagorg olisi kumonnut Anevien lumouksen heti kättelyssä (mukana ollut nainen olikin mies!-järkytys ja taistelu) tai koko asia olisi selvinnyt vasta Liedellä, jossa joku olisi poistanut lumouksen. Näkeminen ja livenä kokeminen tuottaa vahvemman reaktion kuin kuuleminen. (:
--
Viihdyttävä pelikerta, sääli että viimeinen puolisko meni vähän vähemmällä teholla kuin ensimmäinen (pj:n väsymys ja muut asiat). Kultistipesäkkeiden tutkinnassa ei ollut samaa virtaa kuin Railonvartijoiden kirjastolle matkaamisessa. Tykkäsin tuosta hiippailusta kaupungilla ja pienistä yllätyksistä matkan varrella. Horgus myös mainio kohtaus, loistava syy siihen miksi talo on täysin kunnossa (ja miksi kaveri oli varma että se on kunnossa). Railonvartijoiden kirjastolla pääsi taas näyttämään millaista hahmoa pelaan, oli oikein hauskaa saada kunnon kaaos aikaiseksi. Sitä hieman ihmettelin, että miksi jousimiehet ampuivat Durotania eivätkä Noctista mutta se oli pientä. Kaksi kertaa tajuttomana ja kaksi onnistunutta stabilointi-heittoa. Oujea. Vihollinen oli kyllä melkoisen kova luu haasteensa ja AC:nsa kanssa..
Taistelut pelikerralla oli muutenkin kivoja ja haastavia, quasitit ehkä hieman turhia vaikka kohtauksena oli muuten mainio. Tornin taistelu näytti hetken aikaa pahalta, osittain johtuen vihollisten hyvin yllättävästä kyvystä hahmottaa taistelua taktisesti (ja kovasta loitsijasta). Tuossa oli paljon vihollisia, PJ:ltä olisin ehkä hieman nopeampia viholliskierroksia toivonut. Kesti muutaman hetken liikaa ennen kuin sieltä alkoi väki vähentyä. Sellaista ratkaisua voisi mun mielestä koittaa, että esimerkiksi jos on 6 kultistin niin jakaa ne kahteen kolmen kultistin ryhmään, joille heitetään omat initiativet. Eli kultistit 1,2,3 toimii init 12, kultistit 4,5,6 init 8. Nopeuttaa eph:iden vuoroa (ja vähentää massan ylivoimaa neljää hahmoa vastaan). Tämä nyt oli ensimmäinen kerta kun tiettyä "hitautta" ja väsymys ei varmaan ainakaan auttanut asiaa. Eli ei hätää, enemminkin oma huomio kuin suuri moka pelikerralla.
Viholliset tuntuu onnistuvan saving throweissaan melko hyvällä prosentilla, mielestäni yksi vihollinen on epäonnistunut hampering hexaa vastaan (quasit). PJ voi mun mielestä fudgettaa myös pelaajien eduksi, loitsujen ja ammatin kykyjen toimiminen on kuitenkin osa sitä kokemusta, että "mun hahmo osallistuu ja osaa jotain". DC 14 ei kuitenkaan ole ihan automaatio onnistuminen tämän tason vihollisille. Taas enemmän huomio kuin ongelma pelissä, itse PJ:nä suosin fudgeamista molempiin suuntiin. (Tästä "fudgesta" hyvä esimerkki on esimerkiksi Kalloista ja Jadesta, jossa viholliset kohdistivat ammuntahyökkäyksiään hahmoihin, joilla oli deflect arrows. PJ tietää hyvin, että vihollinen tuhlaa kierroksensa mutta pelaajalle se taas on "pieni voitto" kun omat kyvyt toimii).
Mutta viihdyttävä pelikerta. 4-taso on kyllä mainio Noctikselle vaikka kikat onkin pienempää kalibeeria kuin muilla. Staattinen vahinko nousee ja taidot alkaa näyttää ihan kivoilta myös. ^^ Perjantaihin käännän katseeni!