Lautabowlin uusi herääminen

MMBBL ja kaikki Blood Bowliin liittyvä

Re: Lautabowlin uusi herääminen

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 17 Helmi 2015, 18:12

Maaliskuu on myös mulle hyvä, paljon kevyempää. Kolo kuulostaa hyvältä!
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Lautabowlin uusi herääminen

ViestiKirjoittaja Visa » 21 Helmi 2015, 22:56

14. päivä on eka viikonloppupäivä kun mulle käy mikäli tuun hengissä Ruotsista takasin. Loppukuusta ei ole ihmeempiä sovittuna varmaan.
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: Lautabowlin uusi herääminen

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 22 Helmi 2015, 02:00

Viikko 10 on mulla täysin vapaa, eli sillon käy arkenakin pelit. Mutta viikonloppuisin käy kyllä, lukuunottamatta tuota 28-9 viikonloppua (Tampere Kuplii).
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Lautabowlin uusi herääminen

ViestiKirjoittaja Visa » 22 Helmi 2015, 14:07

Oon koko viikon 10 reissussa mutta ei sota toki yhtä miestä kaipaa.
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: Lautabowlin uusi herääminen

ViestiKirjoittaja Jalakanen » 23 Helmi 2015, 14:20

Tuo 14. päivä näyttäis sopivan aika hyvin kaikille jotka aikataulujaan ovat kertoneet. Otetaanko se tähtäimeen isommalla porukalla Bowlittelun osalta?
Toki niinku toki lähtökohtaisesti toki haasteellista toki niinku toki sitä kautta toki niinku toki enään toki hässäkkä toki.
And something smart here in english. It's in english - not in finnish - so of course it's smart.
Avatar
Jalakanen
Bishop
 
Viestit: 407
Liittynyt: 04 Syys 2011, 11:17
Paikkakunta: Nahkalippis-City

Re: Lautabowlin uusi herääminen

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 23 Helmi 2015, 15:56

Käy kyllä, olisko silloin sitten Pukarassa pelitila käytössä?
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Lautabowlin uusi herääminen

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 24 Helmi 2015, 01:14

14.3 I'm in! Voin koettaa järjestellä tilojakin jostain jos Pukara wärkers inte
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Lautabowlin uusi herääminen

ViestiKirjoittaja Visa » 24 Helmi 2015, 21:28

Täytyy selvitellä pelitilan tilanne.
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: Lautabowlin uusi herääminen

ViestiKirjoittaja Jalakanen » 10 Maalis 2015, 19:24

Gä-bööm! Mitenkä ens lauantai - Pucara? Onko meillä vara-areenaa? Millä säännöstöllä - onx linkkii? Voinko pelata Mixan puolituisilla? Mikä on elämön tarkoitus?
Toki niinku toki lähtökohtaisesti toki haasteellista toki niinku toki sitä kautta toki niinku toki enään toki hässäkkä toki.
And something smart here in english. It's in english - not in finnish - so of course it's smart.
Avatar
Jalakanen
Bishop
 
Viestit: 407
Liittynyt: 04 Syys 2011, 11:17
Paikkakunta: Nahkalippis-City

Re: Lautabowlin uusi herääminen

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 11 Maalis 2015, 18:48

SWOOSH!
Mukava olisi saada kaikkien herrojen varmistukset suunnalta tai toiselta miten asioiden kanssa nyt aiotaan toimia! Voin kysäistä koskilinnan kolon pimeitä syövereitä jollei Pucara Arena ole käytössä.
Sääntöinä varmaankin kaikille ainakin puolitutut "Competition Rules":it (http://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/58520/manuals/Blood_Bowl_Competition_Rules.pdf?t=1407400777)
1,000 000 kultapalan joukkueet niinkun "oikeassakin" liigassa ja sitten harjoituspelejä vapaan jutustelun ohella?
Puolituiseni pelaavat Jalkaselle ruokapalkalla.
Ja kai viimeisessä kysymyksessä vastaus on pelaaminen, etenkin Blood bowlin?
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Lautabowlin uusi herääminen

ViestiKirjoittaja Visa » 11 Maalis 2015, 19:37

Yritän muistaa tiedostella Pu´caran tilannetta.
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: Lautabowlin uusi herääminen

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 12 Maalis 2015, 11:59

Visan tiedustelun tulos oli että viikonloppuna Pukaraan pääsee molempina päivinä. Mulle ei käy sunnuntai mutta en katso pahalla jos silloin on pelejä, jos/kun se on paras päivä muille. Oon silloin koko päivän Jyväskylässä.

Eli sitten vaan tarkempia aikoja sopimaan.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Lautabowlin uusi herääminen

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 12 Maalis 2015, 12:58

Juuri näin. Ja niin pelataanko pieni turnaus vai ihan one-off höntsyä ^^ Kolmesta pelistä puhuttaisiin turnauksen osalta, uskoisin (ja silloin aloittelu jo aamusta olisi suotavaa)
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Lautabowlin uusi herääminen

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 12 Maalis 2015, 13:51

Turnaussäännöt pähkinänkuoressa tässä mikäli turnaukseen päädytään:
Pelataan kolme ottelua "Swiss" muodolla. Voitosta 3p, Tasapelistä 1p, Tappiosta 0p. Periaate että pelaaja pelaa samoissa pisteissä, tai lähes samoissa, olevaa vastustajaa vastaan kuitenkin niin ettei samaa vastustajaa kohdata kahdesti. Eli "voittajat voittajia, häviäjät häviäjiä vastaan". Ensimmäisen kierroksen parit arvotaan. Kolmen kierroksen jälkeen eniten pisteitä kerännyt voittaa, tiebreakerina netto Casualtyt + netto TD:t.

Joukkueen kasaamiseen on 1 100 000 kultapalaa. Aiemmin esitetyn sääntökirjan mukaiset rosterit, Inducementit eivät ole käytössä PAITSI OSIN Tier 3 joukkueilla, alla lisää.
Star Player Pointit (XP) eivät ole käytössä. Myös loukkaantumiset / kuolemat parantuvat pelien välillä. Pelaajien skill-kehitys ei vaikuta pelaajan arvoon.

Joukkueet on jaettu vahvuuden mukaan kolmeen Tieriin

Tier 1
Amazon, Chaos Dwarf, Dark Elf, Dwarf, Lizardman, Norse, Orc, Skaven, Undead, Wood Elf

Tier 2
Chaos, Chaos Pact, Elf, High Elf, Human, Khemri, Necromantic, Nurgle, Slann

Tier 3
Halfling, Goblin, Ogre, Underworld, Vampire


Taidot: Valmentaja voi valita pelaajilleen taitoja (kasautuen) kuhunkin peliin seuraavasti (normaali=regular, tupla=double):

Tier 1: Ottelu 1; 3 normaalia taitoa, Ottelu 2; 1 normaali taito + 1 tupla taito, Ottelu 3; 2 normaalia taitoa TAI 1 tupla taito TAI 1 normaali taito pelaajalle jolla on jo NORMAALI taito

Tier 2: Ottelu 1; 4 normaalia taitoa + 1 tupla taito, Ottelu 2; 1 normaali taito + 1 tupla taito, Ottelu 3; 2 normaalia taitoa TAI 1 tupla taito TAI 1 normaali taito pelaajalle jolla on jo normaali tai tupla taito

Tier 3: Ottelu 1; 4 normaalia taitoa + 1 tupla taito, Ottelu 2; 1 normaali taito + 1 tupla taito, Ottelu 3; 2 normaalia taitoa TAI 1 tupla taito TAI 1 normaali taito pelaajalle jolla on jo normaali tai tupla taito

Samalle pelaajalle ei saa valita kahta taitoa paitsi ennen ottelua 3 kuten yllä noteerattu.

Lisäksi Tier 3 joukkueet voivat ostaa seuraavia Inducementeja : Bribes, Halfling Master Chef, Star Players. Jos kaksi joukkuetta palkkaa saman Star Playerin, molemmat voivat pelata.

Kysymyksiä saa esittää yllä olevaan liittyen. Mikäli mukaan ei saada parillista määrää pelaajia istun varmaan itse sivuun ja ohjaan touhua jotta ei tarvitse mitään skippaus vuoroja järjestellä.
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Lautabowlin uusi herääminen

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 14 Maalis 2015, 19:28

Noniin vielä täälläkin kiitokset mukavasta päivästä mukanaolleille herroille ja toivotaan että ensi kerralla kaikki pääsevät paikalle ^^
Turnauksen kärkipaikan näillä pullansyönneillä korjasi kummatkin pelinsä voittanut Sallad Boycows, Huzzah!
Toivottavasti saadaan liigaan sama tunteita herättävä, mutta ei liian vakava meininki.
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Lautabowlin uusi herääminen

ViestiKirjoittaja Jalakanen » 15 Maalis 2015, 15:52

Kiitos kaikille täältäkin! Miksa ilmeisesti suunnittelee liigan konseptin? Nyt olisi vissiin korkea aika heitellä ideoita, mikäli haluaa vaikuttaa. Itsellä ei nyt ainakaan tule mitään erityistä mieleen. Oliko muuten puhetta, että esitellään joukkueet ennen kautta. Se toisi ehkä mukavaa maustetta ja pikanttia jännitystä ehkä hyvinkin yksityiskohtaisilla taustatarinoilla.

Surukseni huomasin, ettei Fungusta saa örkeille :cry:
Toki niinku toki lähtökohtaisesti toki haasteellista toki niinku toki sitä kautta toki niinku toki enään toki hässäkkä toki.
And something smart here in english. It's in english - not in finnish - so of course it's smart.
Avatar
Jalakanen
Bishop
 
Viestit: 407
Liittynyt: 04 Syys 2011, 11:17
Paikkakunta: Nahkalippis-City

Re: Lautabowlin uusi herääminen

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 15 Maalis 2015, 18:23

Hauska päivä ja oli erittäin kiva pelata tätkin peliä taas pitkästä aikaa, vaikka ekassa matsissa oli tulla jo suru puseroon :P

Itsellenikään ei tule mitään ainakaan säätöteknisiä ideoita mieleen, mutta Mikon idea joukkueiden esittelystä kuulostaa hyvältä.

Sitten, tämmöistä infoa: Kun pistin kuvia tuosta pelistä FB:seen, niin kaverini Dean Clayton ilmoitti että hänellä olisi Blood Bowl-palkintopytty jonka hän on itse tehnyt, ja voisi sen myydä. Itse Pytty on tuollainen elikkäs aika näyttävä. Hintana sillä olisi 60e, joka olisi siis meille 8 pelaajalle 7,5 naama, eli ei paha hinta. Mites on, onko kiinnostusta? Musta ainakin olisi aika hieno olla tommonen ns. "oikean" blood bowl-pokaalin näköinen palkinto.
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Lautabowlin uusi herääminen

ViestiKirjoittaja Visa » 15 Maalis 2015, 19:00

Hyvät pelit oli eilen, mukava palata tämänkin lajin pariin ja vieläpä ennen kokeilemattoman joukkueen (Undead / Kalmolan Työväenurheilijat) puikoissa. Saattaapi olla että lähdetään niillä myös liigaan haastamaan.
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: Lautabowlin uusi herääminen

ViestiKirjoittaja Jalakanen » 16 Maalis 2015, 23:43

Joo, pytty on komea. Jos kaikki muut osallistuu niin kyllä minäkin. Harmi kun ei ole omaa kerhohuonetta, siellähän se olis komia. Olen ajatellut, että jos saan ideaa ja ehdin ja jaksan, voisin väsätä kolmelle parhaalle annettavat mitalit jotka saapi ihan omaks, mutta kattoo nyt. Metallikurssilla ne ois hyvä tehdä, mutta mulla on ankkurin teko kesken.

ANPÖsta on nyt 9 figua maaleissa! :o
Toki niinku toki lähtökohtaisesti toki haasteellista toki niinku toki sitä kautta toki niinku toki enään toki hässäkkä toki.
And something smart here in english. It's in english - not in finnish - so of course it's smart.
Avatar
Jalakanen
Bishop
 
Viestit: 407
Liittynyt: 04 Syys 2011, 11:17
Paikkakunta: Nahkalippis-City

Re: Lautabowlin uusi herääminen

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 17 Maalis 2015, 12:31

Pokaalille peukkua !
Meikäläinen hoitaa liigajärjestelyt. Vähän tulee muutosta sääntökirjan touhihin lähinnä rahankäytön muodossa, muuttuu fiksumpaan suuntaan jota monissa muissakin liigoissa käytetään mutta tästä tuonnempana.
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

EdellinenSeuraava

Paluu Middenheim Master's Blood Bowl League

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron