Vanhurskaiden Raivo: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

Keskustelut roolipeleistä ja pelatuista peleistä

Re: Vanhurskaiden Raivo: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Viiksu » 22 Syys 2015, 16:11

Tämä käy khyllä
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: Vanhurskaiden Raivo: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 22 Syys 2015, 16:37

Mä en luultavasti ehdi ihan puoli viideksi, puoli kuusi olisi realistisempi. Mutta te voitte kokoontua milloin haluatte ja aloitetaan kun mie saavun paikalle. Meidän isoskoulutuskertaus on noin 12-17 välistä toimintaa mutta voi olla, että ehdin jo aiemmin paikalle.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Vanhurskaiden Raivo: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Waldo » 22 Syys 2015, 20:38

Lauantaina viiksun deniin!
"Couldn't swing a dead cat round here without hitting a giant spider... Maker!" - Old Barlin
Avatar
Waldo
Setlementti II
 
Viestit: 171
Liittynyt: 27 Elo 2011, 23:01
Paikkakunta: Raumandello

Re: Vanhurskaiden Raivo: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Viiksu » 24 Syys 2015, 19:56

Koska nyt viimeaikoina pelipäivien saaminen on käynyt melko hankalaksi niin ajattelin tänne raapustella hieman omia ajatuksiani. Prioriteetit muuttuvat elämän aikana ja tälle ei voi mitään, mutta onhan sekin vähän ikävää, että meilläkin käytännössä ainoa pelipäivä joka on ainakin näin perjaatteessa kaikille vapaapäivä on lauantai ja perjantai sekä sunnuntai ovat rajoitettuja, joko iltoihin tai aamuihin. Nämä siis tavallisten viikkojen kohdalla. Koska nyt ei ole tullut mitään aikataulu ilmoituksia niin oma olettamukseni on, että emme ole pelaamassa tänä(kään) viikonloppuna? Tavallaan en itse erityisesti stressaa asiasta enään, mutta kieltämättä on hieman kuluttavaa kun menee aina niin hilkulle se pelin valmistelu ja sitten kun on valmistelut tehtynä hyvissä ajoin niin tulee se peruutus.

Joten mitä pitäisi tehdä? Itse nyt tässä miettiessäni meillä olisi käytännössä kaksi vaihtoehtoa.
1) Otetaan kerran kuukaudessa pelaaminen käytäntöön (joka omalla tavallaan on jo käytössä, mutta meh....) ja ne pelipäivät sovitaan juurikin ns.pitkän ajan päähän ja niistä pidetään kiinni. Silloin vastaukseksi ei käy muut menot kuten sähly tai sarjismessut. Nämä kaksi nyt vain esimerkkinä no shots fired :D
2) Jäädään puhtaasti ja rehellisesti tauolle kunnes aikataulut antaa "paremmin" myöden.

Toivoisinkin nyt, että mietitte kyseisiä vaihtoehtoja ja pidetään ne prioriteetit mielessä sekä ollaan rehellisiä siitä mihin pystyy sitoutumaan. Keskustelu vapaa. Jotain pointteja taisi jäädä multa sanomatta tässä, mutta kirjoittelen sitä mukaan niistä kun niitä tulee mieleen.
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: Vanhurskaiden Raivo: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Viiksu » 24 Syys 2015, 20:06

Tosiaan sen unohdin, että tottakai saa myös ehdottaa eri tapoja hoitaa tämä dilemma. Nuo nyt vain oli semmoset ehdotukset mitkä mulle tulee ekana mieleen.
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: Vanhurskaiden Raivo: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 27 Syys 2015, 12:35

Ismo kirjoitti:1) Otetaan kerran kuukaudessa pelaaminen käytäntöön (joka omalla tavallaan on jo käytössä, mutta meh....) ja ne pelipäivät sovitaan juurikin ns.pitkän ajan päähän ja niistä pidetään kiinni. Silloin vastaukseksi ei käy muut menot kuten sähly tai sarjismessut.

Näin me sovittiin tämän päiväinen Manse Filesin kerta kun muutoin ei tahtonut saada pelipäivää aikaiseksi ja mielestäni tämä on toimiva ratkaisu. Elämänsuunnittelu muutaman viikon päähän ei pitäisi olla kovin vaikeaa, väki luultavasti tietää mitä edessä on. Jos siellä on sählyä/sarjismessut/korttipeliturnaus/synttärit/työpäivä niin se sanotaan ääneen ja siihen ei sovita peliä, vaan etsitään toinen päivä. Priorisointia saa ja kuuluu mielestäni tehdä. Jos meidän tähän astinen tyyli ei toimi niin itse olisin tämän kannalla.

Ismo kirjoitti:2) Jäädään puhtaasti ja rehellisesti tauolle kunnes aikataulut antaa "paremmin" myöden.

Itse mietin milloin tällainen aika mahdollisesti olisi. Itse olen nyt töissä ja teen työtä jossa on tavallisen ihmisen mielestä kummalliset työajat (iltoja, perjantaista sunnuntaihin töitä, leiriviikkoja, vapaalla maanantaisin ja tiistaisin?) ja haen töitä juuri tähän ammattiin. Esimerkiksi nyt kirjoittelen työhakemusta yhteen seurakuntaan, jossa aukeaa alkuvuodesta vakituinen nuorisotyönohjaajan pesti. Kyseinen seurakunta sijatsee 160km päässä Hämeenkyröstä ja Tampereesta. Eli jos tulisin valituksi, kolmen kuukauden päästä olisi vielä "huonommat" ajat pelata kun tämä sivarilöhöily muuttuu oikeiksi töiksi, virkavelvollisuuksineen ja -vastuineen. Totta kai mie täällä kävisin pelailemassa vielä työpaikan saamisen jälkeen mutta ymmärrätte näkökulmani. En sano, että meidän pitäisi nyt hosua kamppista kasaan mutta halusin sanoa tämän.

Enemmän kuin mitään muuta, näen tässä meidän tilanteessa ehkä hieman tahtotilan puutetta. Osa syynä on tietty elämänmuutokset ja pelaajien levittäytyminen isolle alueelle, mikä rajaa pelipäivät lähinnä viikonlopuille. Sitten kun lyödään samaan kasaan opiskelijaelämä, työajattomaa työtä tekevä, monet harrastukset ja muut pelit (jotka eivät kyllä juurikaan ole tätä peliä kampittaneet, tämä sunnuntai on harvinainen poikkeus: Mansea on pelattu viimeksi kesäkuussa ja Riimuvaltiain Nousu ei ole mielestäni kertaakaan blokannut Raivoa) niin tämä on todellisuus jossa elämme. Tahtotilan puute näkyy siinä, että WhatsApp ja tämä foorumi ovat hiljaisia, ihmiset eivät juuri jaa omia aikataulujaan vaan jonkun ehdottaessa päivää, yleensä jotain osuu päälle. Itse syyllistyn tähän myös, esimerkiksi viikonlopun töistäni en juurikaan ole teitä varoitellut, eilinen hyvänä esimerkkinä.

Eli, pienellä asennemuutoksella ja avoimuudella me saadaan varmasti pelejä aikaiseksi. Jaetaan omaa elämäämme toisille vaikkei niin aktiivisesti nähdäkään kuin vaikka puoli vuotta sitten. Me kuitenkin ollaan tunnettu toisemme jo niin kauan, että uskoisin kaikkien voivan sanoa suoraa mikä tilanne omassa elämässä on. Tämän peliporukan tyypit on kuitenkin pisimpi aikaisia kavereita ja ystäviä mitä itselläni on ollut. Avoimuus, rehellisyys ja ymmärrys toisia kohtaan kuuluu tällaiseen toveruuteen jota meillä on.

Tuli paljon tekstiä mutta oli paljon sanottavaa. Antti out!
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Vanhurskaiden Raivo: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Viiksu » 27 Syys 2015, 13:38

Sen verran tarkennan viellä omaa viestiäni ja sen tarkoitusta, että tämä ei todellakaan oli mitään raivoamista omalta osaltani vaan pikemminkin keskustelun herättelyä ongelmasta joka meitä on riivannu nyt hyvän aikaa. Tää on tosin harrastus ja harrastuksena se nimenomaan pysyy, mutta tähän on kuitenkin kaikki viisi meistä uhrannu aikaa ja mielenkiintoaan. Myönnän, että itse pelinjohtajana olen vähän motivaatio painotteinen, jonka varmasti on huomannu siitä miten seikkailun taso on muuttunut kun pelikertojen aikaväli on alkanut pidentymään. Tykkään vaan käytännössä vakaista peliajoista ja itselleni se nyt vain on vähän kuluttavaa kun on valmistautunut ja sitten ei pelatakkaan.

Antilta hyviä pointteja tilanteeseen liittyen. Erityisesti:

Eli, pienellä asennemuutoksella ja avoimuudella me saadaan varmasti pelejä aikaiseksi. Jaetaan omaa elämäämme toisille vaikkei niin aktiivisesti nähdäkään kuin vaikka puoli vuotta sitten. Me kuitenkin ollaan tunnettu toisemme jo niin kauan, että uskoisin kaikkien voivan sanoa suoraa mikä tilanne omassa elämässä on. Tämän peliporukan tyypit on kuitenkin pisimpi aikaisia kavereita ja ystäviä mitä itselläni on ollut. Avoimuus, rehellisyys ja ymmärrys toisia kohtaan kuuluu tällaiseen toveruuteen jota meillä on.
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: Vanhurskaiden Raivo: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 27 Syys 2015, 17:11

Olen itse samoilla linjoilla!
Lähinnä luulen, että jos tuo tauolle pistäminen tulee kyseeseen, jää luultavasti koko kamppis siihen koska päälle tulee uutta projektia ennemmin tai myöhemmin.
Itseäni harmittaa, että kesällä ei saatu tätä kamppista käytännössä yhtään eteenpäin ja kuten Bluen viestistä nähdään, ainakaan yhtään helpompia aikoja ei liene luvassa.
Mulle toi pelikertojen sopiminen pidemmän matkan päähän ainakin kuulostaisi hyvälle. Sählyjuttujen osalta ainakin pystyn sanomaan aika pitkälle miten hommat menee, ja Tampereen seudulla pelien ollessa ne ei välttämättä edes sulje pelikertaa siltä päivältä.
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Vanhurskaiden Raivo: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Waldo » 28 Syys 2015, 14:05

Jos se toimii, niin pelikertojen sopiminen hyvissä ajoin on varmaan ainut ratkaisu tilanteen muuttamiselle. Ja sille ettei muiden projektien takia jää tämä hopealle.
"Couldn't swing a dead cat round here without hitting a giant spider... Maker!" - Old Barlin
Avatar
Waldo
Setlementti II
 
Viestit: 171
Liittynyt: 27 Elo 2011, 23:01
Paikkakunta: Raumandello

Re: Vanhurskaiden Raivo: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 30 Syys 2015, 12:58

All good, mutta itseäni alustavasti kiinnostaisi eniten saada uusi pelikerta. Onko nyt viikonloppuna mahdollisuus pelaamiseen? Peruskaava itsellä, olen Fantsussa 10-15 töissä.
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Vanhurskaiden Raivo: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Waldo » 01 Loka 2015, 12:09

Mulle käy jos muille käy!
"Couldn't swing a dead cat round here without hitting a giant spider... Maker!" - Old Barlin
Avatar
Waldo
Setlementti II
 
Viestit: 171
Liittynyt: 27 Elo 2011, 23:01
Paikkakunta: Raumandello

Re: Vanhurskaiden Raivo: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Viiksu » 01 Loka 2015, 14:03

Eli käytännössä lauantaina viideltä olisi ehkä tavallaan hyvä aloitella? Mites mikko?
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: Vanhurskaiden Raivo: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 02 Loka 2015, 18:43

Mä en ehdi huomenillalla :/
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Vanhurskaiden Raivo: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 02 Loka 2015, 20:13

Sunnuntai?
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Vanhurskaiden Raivo: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Viiksu » 02 Loka 2015, 22:12

Elikkäs watsapissa ehdotettiin lauantaita/sunnuntaita (10-11 päivä(t)) seuraavaksi pelikerraksi. Miltä päivät vaikuttavat? Myös arkipelaamisen mahdollisuus syyslomalla otettiin esille.
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: Vanhurskaiden Raivo: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 03 Loka 2015, 00:06

Antin viikonloput (pe-su) lokakuussa:
-9.10 töissä, 10.-11.10 käy pelaamiselle
-16.10 luultavasti töissä, 17.10 töissä, 18.10 käy pelaamiselle
-22.10 - 25.10 ei käy pelaamiselle

Syyslomaviikko (viikko 42) käy arkena pelaamiselle, paitsi yllä mainitut 16.-17.päivä sekä torstai-ilta 15.10, jolloin houstaan peli-iltaa. Jotain töitä sillä viikolla on (postitusta jne) mutta ne ei estä pelaamista. Sellaisia. Eli ensi viikolla käy lauantai ja sunnuntai, niistä mieluummin lauantai-ilta.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Vanhurskaiden Raivo: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 05 Loka 2015, 01:55

Ensi viikonloppuna käy Lauantaina iltapäivästä. Sunnuntaina lähden iltapäivästä takaisin Poriin, joten silloin tekee huonoa.
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Vanhurskaiden Raivo: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Viiksu » 05 Loka 2015, 12:43

Lauantaina siis it is. Mihin aikaan immeiset haluaa alottaa? Perus neljän aikaan?
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: Vanhurskaiden Raivo: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 06 Loka 2015, 13:25

Itsehän olen siis 16:15 about Hämeenkyrössä. Itse ehdottaisin 17, koska voisin haluta haukata jotain töitten jälkeen.
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Vanhurskaiden Raivo: Yleinen Keskustelu [spoilereita]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 06 Loka 2015, 14:24

Rosgakori kirjoitti:Itsehän olen siis 16:15 about Hämeenkyrössä. Itse ehdottaisin 17, koska voisin haluta haukata jotain töitten jälkeen.

Muut paikalle klo 16, Atte klo 17 niin saadaan off-game höpinöitä jo hoidettua ja valmistauduttua pelaamiseen. Esimerkiksi tehtyä tasot jos sellasta ei vielä ole tehnyt.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

EdellinenSeuraava

Paluu Roolipelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron