Jalakanen kirjoitti:Yksi ennakkokysymys hahmoni - ja kaikkien hahmojen - taustaa ajatellen. Mikä vuosi on, kun peli alkaa? Viimeksihän aloimme 1900-luvun lopulta eli vuodesta 2000 (niin se todellakin on! :twisted: ). Onko siis kukaan hahmoista kokenut varsinaista sotaa vai ainoastaan Mad Max-helvetin.
Hyvä kysymys! vastaus ei ehkä ole ihan yhtä hyvä mutta koitetaan.
Mun ihan alkuperäinen ajatus oli, että heitän Twilight 2000-tarinan romukoppaan ja korvaan sen omallani, joka kuitenkin seurailee samoja teemoja. Vuosiluku tulee näyttämään jotain 2030 - 2045 välistä aikaa, joukkotuho* on tapahtunut nimenomaan 2000-luvun alkupuolella ja maailma on siitä edelleen huonona mutta se on jo monille "historiaa", he eivät tiedä ajasta ennen nykyistä tilannetta. Syyni tälle on se, että haluan itselleni hieman enemmän vapauksia kuin mitä tuollaisen valmiin historian seuraaminen ehkä antaisi. Tarkoitus olisi myös, että ns. aika ennen tuota "2000-luvun alkua" selviää hahmoille, jos he siitä päättävät alkaa etsiä tietoa. Tässä myöskin syy sille, että valmis tarina lentää sivummalle, haluan yllättää myös pelaajia joillain asioilla, Mikko ainakin tietää Twilight 2000-taustan aika hyvin. Mutta oletuksena, jotain saman kaltaista on tapahtunut mutta pahimpaan varautuvat pelaajat osaa jo arvata, että tulen tarjoilemaan jotain julmia totuuksia, jos sille päälle satun.
Toinen asia on Twilight 2000-sääntöjen
kausi-ajattelu. Mielestäni kaudet toimivat tuollaisenaan aika hyvin, mä keksin vain sellaisen tapahtuman mikä "vastaisi" sodan syttymistä puhtaassa Twilight 2000-pelissä. Niille, jotka eivät ole Twilight 2000-peliä aiemmin pelanneet, kaudet ovat siis ajanjaksoja hahmonluomisessa ja ne vastaavat n. 4 vuotta hahmon elämästä. Kun hahmoa aletaan tehdä, sulla ei ole varmuutta montako kautta tulet saamaan ennen kuin "sota syttyy" ja hahmo saa viimeisen kautensa ennen kampanjan alkamista. Et siis myöskään saa itse päättää hahmosi ikää, mikä on ihan vänkää.
Kausissa painotus on siviiliurissa mutta saa sinne väliin heittää sotilasuraa, jos siltä tuntuu, vaikkei tuollaisia virallisia armeijoita enää olekkaan. En luultavasti lähde väsäämään uusia uria (ellei sitten netistä löydy jotain sopivaa, kuten vaikka "kapinallistaistelija" tai "terroristi" uria) joten mennään soveltaen. Tarkoitus siis olisi, että pelin ytimessä on suht tavallisten heppujen taistelu selviytymisestä julmassa maailmassa. Kuitenkin julma maailma on heitä jo hieman koulinut selviytymään tai he eivät seisoisi omilla jaloilla pelin alussa.. Tällanen tasapaino pitää siis löytää hahmonluontiin.
Miltä tämä kuulostaa pelaajien mielestä? Mun ajatus on nimenomaan heittää peli hyvin Fallout-hengessä suht kauaksi totutusta ja hahmot olisivat myös sellaisia, jotka eivät "vanhasta maailmasta" juuri mitään tiedä. Oliko teidän ajatus sama vai tuleeko yllätyksenä, miltä kuulostaa? Lähdetään yhdessä tekemään meille kivaa kampanjaa! ^^
*joukkotuho = tapahtuma/tapahtumia, jotka muuttivat maailmaa rajusti. Paljon tuhoutui mutta jotain jäi silti, pioneerit ovat osanneet palauttaa jotain jonnekin ja jotain muuta taas jonnekin. Älkää siis odottako ihan tyhjää erämaata vaan jostain päin saattaa löytyä vaikka yliopiston tapainen koulu tai vaikka "poliiseja" kouluttava kylä. Lehtimiehiä ja muotiblogaajia tästä maailmasta ei kuitenkaan tahdo löytyä, ei ole oikein yleisöä tällaisille ammateille.