Dragon Age - synkkä "viitta&miekka" pöytäroolipeli

Keskustelut roolipeleistä ja pelatuista peleistä

Re: Dragon Age - synkkä "viitta&miekka" pöytäroolipeli

ViestiKirjoittaja Visa » 24 Marras 2011, 18:54

Kyl se siitä ismo, mitä muutakaan tekisit kuin pelaistit meidän kanssa? ;D

Saattaisin keretä sunnuntaina suunnittelemaan, itelle olis sitä parempi mitä aiemmin alotetaan. Ei ihan seiskalta mut kuitenki.
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: Dragon Age - synkkä "viitta&miekka" pöytäroolipeli

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 26 Marras 2011, 10:10

Kerro toki Visa mihin aikaan sulle kävisi parhaiten? Mullekin aikainen aloitus sopisi erittäin hyvin, huomisen agenda näyttää valitettavan täydeltä iltapäivän ja illan suhteen :/
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Dragon Age - synkkä "viitta&miekka" pöytäroolipeli

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 26 Marras 2011, 17:29

Ismo kirjoitti:Omalta osalta on kyllä vähän meh, alottaa uutta rope peliä tässä kohtaa kun SD ja RK vie melko paljon aikaa mahdollisista pelipäivistä. Ihan kiinnostunut olisin toisaalta ja mun kämpillä vois tuon suunnitteluvaiheen aineski houstata no problem.

Iha oman mielenkiinnon ja jaksamisen mukaan. Ehkä huominen palaveri selväntää tilannetta suuntaan tahi toiseen.

Mikä huomisen tilanne on, aamusta Ismolla vai? Ratkaisuista tietoa esille.

EDIT: Sain kuulla, että huomenna klo 11.00 kokoonnumme. Toivottavasti tieto välittyy muillekkin.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Dragon Age - synkkä "viitta&miekka" pöytäroolipeli

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 26 Marras 2011, 20:21

Kyllä, siis huomenna as in Sunnuntaina 27.11.2011 paikkana Ismon boksi kello 11.00. Be there, please! Selvennystä toivottavasti luvassa!
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Dragon Age - synkkä "viitta&miekka" pöytäroolipeli

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 28 Marras 2011, 21:17

Jes, nyt on hahmot kasassa, maailmasta ja kampanjasta keskusteltu ja kipinä sytytetty Dragon Age-pelailua varten. Yeah! Mie oon ihan innoissani, teitte muut mielenkiintoisia hahmoja ja odotan kyllä isolla kiinnostuksella millaista settiä saadaan aikaseksi tälläisellä kokoonpanolla. Hyvä te. ^^ Tässä ketjussa lienee hyvä esittää kysymyksiä ja ajatuksia tulevasta, ellei sitten halua lähestyä Miksaa (tai jota kuta pelaajaa) henkilökohtaisella viestillä.

Sellainen kysymys Juhanin puolesta (siksi että mie autoin Juhania hahmon teossa ja missasin yhen jutun), että osaahan hänen orlesialainen apostaattinsa puhua orleasiaa automaattisesti? Kakkosboksin sivulla 35 on sidebar (jota en tajunnut edes etsiä hahmoa luodessa) jossa todetaan että tämän pitäisi olla mahdollista. Juhki valitsi Linguistics-talentilla kieleksi orleasian koska sanoin, ettei voi muuten saada sitä. Uskoisin vaihdon olevan mahdollinen ratkaisu, ain't that right? :)
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Dragon Age - synkkä "viitta&miekka" pöytäroolipeli

ViestiKirjoittaja Visa » 28 Marras 2011, 22:18

Juu mielenkiintoiselta vaikuttaa, pelisysteemi stuntteineen kaikkineen miellytti. Vaikka heittelin aika hassusti ne ominaisuudet, tuli hahmosta aika lailla sen näköinen kuin suunnittelinkin. Hahmoni taustasta ei varmaan tule kovin kummoinen kun maailma ei ole tuttu mutta kyllä sitä aina jotain keksii :D Se lohikäärmeen metsästäjä oli vähän turhan geneerinen fantsutausta (ei sillä, että se paha olisi mutta jotain muuta kaipaisin) joten pitääpä ihmetellä jotain muuta.

Mielenkiinnolla odottelen pelaamaan pääsemistä. Toivotaan että joululomalla ei olla liian kiireisiä.
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: Dragon Age - synkkä "viitta&miekka" pöytäroolipeli

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 30 Marras 2011, 21:11

Visa kirjoitti:Mielenkiinnolla odottelen pelaamaan pääsemistä. Toivotaan että joululomalla ei olla liian kiireisiä.

Itse todella toivon tätä. Musta oliskin hyvä keskustella siitä, mikä on porukan odotukset pelaamisen suhteen, lähinnä ajallisesti ja tahdillisesti.

Itsehän olen lomalla koko tammikuun (mitä ny verkkokurssia/tms pientä mutta siis ei lähiopetusta ollenkaan), joten miun menoista ei ole kiinni tämä touhu. Tämän takia haluankin esittää kysymyksen muille siitä miten sitoutuneita ollette pelaamaan Dragon Agea kaiken muun ohella? Mulla on vaan Toinen Pimeys johdettavana, jonka kohdalla tehtiin jo MökkiCon11 päätös, että koitetaan pelata noin joka toinen viikko. En näe sitä oman pelaamiseni esteenä. Kannattaa pohtia sitä mitä haluaa pelata ja mihin se oma aika riittää. Itselläni kun ei ole oikeastaan mitään muuta kuin roolipelaaminen niin oon valmis pelaan vaikka neljää settiä yhtä aikaa.

Lopulta siihen mitä tise toivon: tasaista pelitahtia, vähintään kerran viikossa tai kerran kahdessa viikossa. Mulle kävis viikolla pelaaminen oikein hyvin mutta tiijän, ettei tämä sovi esimerkiksi Juhanille, ja Visallekkin varmaan huonosti. Itse olen valmis sovittelemaan Toisen Pimeyden ja Dragon Agen limittäin niin, että molempia päästään pelaamaan järkevällä tahdilla, suosimatta omaa peliäni. Itse oletan, että tälläistä sovittelu mielialaa löytyy myös muilta. Olen tätä olettanut aiemminkin mutta iha kaikki ei liene samalla taajuudella mun kanssa, joten sanoinpa senkin nyt ääneen. Mulle pelaaminen on ykkösjuttu ja petyn aina jos en pääse pelaamaan viikonloppuisin kun Hämeenkyröön tulen.

Tämän enempää Miksan varpaille hyppimättä totean: lienee hyvä jokaisen pohtia tykönään omaa pelaamistaan ja miten tärkeänä sitä pitää. Jaksaako useita pelejä päällekkäin ja onko valmis laittamaan omia aikataulujaan miten paljon uusiksi pelaamisen vuoksi. En ketään halua häätää pelipöydästä (varsinkaan Miksan pöydästä, that guy is golden) mutta haastan vaan miettimään.

[Pitäis varmaan tehä joku avautumis-ketju tänne foorumille niin vois skriivata tälläset avautumiset sinne.]

ps. Voin siirtää/poistaa tän viestin jos tuntuu, ettei kuulu Dragon Ageen, Miksa päättää.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Dragon Age - synkkä "viitta&miekka" pöytäroolipeli

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 30 Marras 2011, 22:21

Seconded. Olen vähän samassa jamassa. Viikonloppuina tuntuu olevan aino mahdollisuus nykyään pelata, ja silloin on yleensä kaksi peliä ainakin kilpailemassa ajasta ja joskus jos ahneeksi rupean niin kolme. Da:ta tahdon päästä pelaamaan (NOW!!) ja odotankin innolla pelien alkamista, mutta kuten arvon hilla kirjoitti, tietyssä mielessä kannattaa asiaa pohtia.

Hienot hahmot syntyivät sunnuntaina! Mielenkiintoinen porukka hahmoja kasassa, katsotaan kuinka hyvin toimivat yhdessä kun on apostaattimaageja (jotka ovat vielä haltia/ulkomaalainen) pari, yksi harras uskovainen templarinpuolikas, yksi aika neutraali (?) ja yksi qunari joilla on nyt ongelmia omien velhojensakkin kanssa-tästä tulee hauskaa. Qunarin pelaaminen ei tule olemaan helppoa, mutta yritän parhaani ja yritän tuoda qunarit ja qunin esille tehokkaasti ja ehkä vähän propagandaisesti (hyväksykää qun!)

Viimeksi oli hauskaa, uskon saman toistuvan!

Asit Tal-Eb.
Viimeksi muokannut Rosgakori päivämäärä 02 Joulu 2011, 23:38, muokattu yhteensä 1 kerran
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Dragon Age - synkkä "viitta&miekka" pöytäroolipeli

ViestiKirjoittaja Visa » 30 Marras 2011, 22:52

Tämän ph-ryhmän kanssa ei pitäisi kyllä tulla tylsää tai ainakin lähtökohtaisesti aika värikkään oloista settiä tulossa.

Pitää tuon pelaamisen kanssa vähän katsoa miten pystyy. Joulun jälkeen pitäisi olla hieman paremmin aikaa pelailla kuin tässä syksyllä mutta aika kovaa viikkoa kuitenkin tiedossa. Aikaa pitäisi kyllä (lähes ) viikoittaiseen pelaamiseen löytyä mutta en ole varma onko rahaa. Ei bussireissun kustannus valtava raha ole mutta opiskelijabudjetissa varteenotettava määrä(olkoonkin että antilla se on tuplat tuo, puhumattakaan matka-ajoista). Tosin rahan vastine on aika hyvä :D Jos alkaa pahalta näyttämään niin voi sitä jättää Dragon Aget pelaamatta, pääseepähän muut sitten paremmin sopimaan päiviä eikä Antin tarvitse jäädä peleittä.

Itselleni kävisi joskus niinkin, että esim. perjantai-iltana väännetään jotain ropea ja yöpyisin jossain siellä hoodeilla ja sitten aamupäivällä pelattais jotain toista peliä.
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: Dragon Age - synkkä "viitta&miekka" pöytäroolipeli

ViestiKirjoittaja Viiksu » 01 Joulu 2011, 12:29

Voin majottaa varmaan 1-2 ihmistä jos siihen täytyy mennä :P
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: Dragon Age - synkkä "viitta&miekka" pöytäroolipeli

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 01 Joulu 2011, 22:03

Kyllä fellow gamerille aina peti löytyy meidänkin huushollista :D

Bluelta erittäin hyvin summattu analyysi tuosta pelien priorisoinnista. Aika ei tosiaan riitä kaikkeen enkä taas minä halua tämän pelipöydän kulmia runnoa Bluen tai Ismon varpaille PJ-näkökulmasta, tiedostan että te olitte ensin ja tietyssä mielessä homman prioriteetit ovat ainakin first come- first serve. Olisi ehkä tarpeen varsinkin Toisen Pimeyden pelaajien pohtia tätä DA-näkökulmaakin, Raatokruunun porukastahan nähdään inansa isompi prosentti DA:ssakin screenin puolella tai toisella. Mutta pysyköön nämäkin analyysit täällä toistaiseksi, tuovat ehkä lisää lukijoita ;D

Mutta samaa kuten Blue, toivon ihan rehellistä mietintää pelipriorisoinnin suhteen ja minä en mieltäni pahoita mistään kommenteista. Itse ymmärrän aikarajoitteet ja niiden tuoman vitutuksen erittäin hyvin ja omakohtaisien kokemuksien kautta. Tämä kamppis tulee sopimaan joko säännölliseen tahtiin pelattavaksi tai sitten sillointällöin huvitteluhumpaksi, sillä sen päävetäjiä olette te rakkaat pelaajat ja enemmistö outrulaa tässäkin tietyssä mielessä.

Kiitokset myös taustoja meikäläiselle lähettäneille, niistä vastailen asap! Arvostan panostusta tätäkin kohtaan, ja niille keneltä ei vielä YV:tä ole pätkähtänyt niin jotain pikku osviittaa vähintään toivoisin silleen kun vain kerkiätte ^^

Ei tässä muuta, roger and out
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Dragon Age - synkkä "viitta&miekka" pöytäroolipeli

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 04 Joulu 2011, 02:09

Miksa kirjoitti:Mutta samaa kuten Blue, toivon ihan rehellistä mietintää pelipriorisoinnin suhteen ja minä en mieltäni pahoita mistään kommenteista.

Vastauksia ei ole muilta kuulunut joten tuon oman korteni tähän kekoon uudemman kerran: itse toivon tasaista pelitahtia, vähintään kerran viikossa tai kerran kahdessa viikossa. Mulla ei ole mitään suurempaa priorisoinnin tarvetta, seuraava kappale ehkä paljastaa miksi. Itse olen lähinnä kiinnostunut kuulemaan mikä muiden priorisointijärjestys on.

Näkisin Dragon Agelle hedelmällisimmän ajan olevan tammikuussa kun itse "lomailen" 30. päivään saakka, sanokaa jos olette eri mieltä. Yritämmekö saada Dragon Agen sopimaan viikonlopuille jotka tuntuu nyt jo menevän aika tiukoille Raatokruunun ja SD:n takia? Tammikuussa homma voisi periaatteessa(tm) toimia niin, että SD:tä pelattaisiin arkipäivinä ja Raatokruunua ja Dragon Agea viikonloppuisin. Tällöin viikonloput ei olisi aivan täyteen buukattuja (musta kaksi peliä on OK?) ja kaikki halukkaat* pääsisivät pelaamaan.

Vastatkaa Mikon kysymykseen ja muutenkin kommentoikaa keskustelua.

*(ovatko kaikki hahmon luoneet halukkaita/kiinnostuneita pelaamaan, sen ilmaiseminen olisi tosi jees kaikkien suunnitelmien kannalta. Ismo ja Juhani on tällä hetkellä mysteereitä mulle.)
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Dragon Age - synkkä "viitta&miekka" pöytäroolipeli

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 20 Joulu 2011, 16:39

Mie tääll huutelen taas ko kukaan ei vastaa. Olisko eka pelikerta joulun ja uuden vuoden välillä mahdollinen? Miksa lienee paremmin kartalla siitä onko hää valmis johtamaan mutta noin niiko lähtökohtaisesti olis siistiä päästä pelaamaan. Juu tiijän että ite just äsken SD:n pelikertaa suunnittelin sinne ja Raatokruunuakin varmaan pelailette mutta tässä tää tuleekin: ketkä on tulossa pelaamaan? Pystytkö pelaamaan useampana päivänä peräkkäin (eri pelejä) vai onko jotain muuta mikä rajoittaa pelaamista?

Mie, Atte ja Visa ollaan tässä ketjussa näytetty oma halumme pelata. Ismo oli marraskuussa (24.pvä) kirjoittanut että vähän "meh" omalta osaltaan mutta teki hahmon palaverissa. Onko tilanne muuttunut palaverin jälkeen? Juhki ei ole kirjoittanut mitään aiheesta, mukava olisi kuulla ajatuksia.

[lopettaa Miksan varpaille hyppimisen]
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Dragon Age - synkkä "viitta&miekka" pöytäroolipeli

ViestiKirjoittaja Visa » 20 Joulu 2011, 20:21

En kyllä pysty mitään kerran viikossa tahtia lupaamaan kun on sd rinnalla päällä. Tuo joululomakin näyttää hankalalta kun juuri ja juuri näyttää aika sd:lle riittävän mutta ehkäpä tämä vielä tästä muotoutuu.
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: Dragon Age - synkkä "viitta&miekka" pöytäroolipeli

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 21 Joulu 2011, 17:50

Ei kuulu vastauksia ei vaikka vähän on koitettu "niistää" :D Että en tiedä onko edellämainitun toistelemisessa järkeä ja toivoa mutta vastatkaahan toveri gamerit! Visalle kiitokset rehellisestä mielipiteestä!
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Dragon Age - synkkä "viitta&miekka" pöytäroolipeli

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 29 Joulu 2011, 00:25

Onnistuisko peli esimerkiksi 2. päivä tammikuuta? Atte lienee taas palveluksessa tuolloin mutta karatkoon pelaamaan vähä aiemmin. Tässä kohtaa rajuimpienkin uuden vuoden juhlijoiden tulisi olla selvillä vesillä.

Miten on?
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Dragon Age - synkkä "viitta&miekka" pöytäroolipeli

ViestiKirjoittaja Visa » 30 Joulu 2011, 17:58

Selvistä vesistä en tiedä mutta asiaa voisi harkita.
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: Dragon Age - synkkä "viitta&miekka" pöytäroolipeli

ViestiKirjoittaja Waldo » 01 Tammi 2012, 19:19

Osallistun mieluusti jos sopiva aika löytyy! En osaa tässä vaiheessa sanoa mitään muuta varmaksi kuin että 14.-15.01. oon kiinni :roll: Onneksi pelaajia on niin monta että vaikka yhdelle tai toiselle ei sovi niin sessio saadaan ehkä silti järjestettyä...
"Couldn't swing a dead cat round here without hitting a giant spider... Maker!" - Old Barlin
Avatar
Waldo
Setlementti II
 
Viestit: 171
Liittynyt: 27 Elo 2011, 23:01
Paikkakunta: Raumandello

Re: Dragon Age - synkkä "viitta&miekka" pöytäroolipeli

ViestiKirjoittaja Visa » 02 Tammi 2012, 15:12

Noh, ei pelattu tänään. Tai ainakaan minä en pelaa. En oo kyllä aivan varma, onko itellä aikaa ja rahaa enää pelailla pidempiä settejä kun on sd:ki (ja seki on kovasti riippuvainen Pyryn lomista).

Jotain muutaman pelikerran juttua voi harkita mutta varmaan vähän enemmän olisi vissiin tarkoitus pelata?
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: Dragon Age - synkkä "viitta&miekka" pöytäroolipeli

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 12 Maalis 2012, 22:04

Hei! Tämä elää taas!
Tuossa ja tässä Bluen kanssa pähkäilimme, että kun herran 7 viikon harjoitusjakso täällä H-kyrössä alkaa 26.3, niin paikallisella populaatiolla (allekirjoittanut, Blue, Ismo, Rosqis) olisi ehkä mahdollisuus pelata arkipäivisin Dragon Agea? Muille mukaan haluaville se tietenkin järjestyy, mutta päällekäisten kamppisten vuoksi tämä voisi olla hyvä alkuratkaisu, katsotaan sitten jatkossa miten saadaan kaikki mukaan.
Mitä ajatuksia? Sana vapaa mutta pakollinen.
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

EdellinenSeuraava

Paluu Roolipelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron