Ikaroksen Siivet [SWN]

Keskustelut roolipeleistä ja pelatuista peleistä

Ikaroksen Siivet [SWN]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 02 Helmi 2017, 18:22

IKAROKSEN SIIVET

Mikä?
Scifi -roolipelikampanja, jossa pelaajahahmot ovat vapaakauppa-alus Ikaroksen omistajia ja miehistö. Pelissä seurataan miehistön elämää, heidän ottaessa vastaan ja suorittaessa tehtäviä, joista saadulla rahalla he voivat elää ja maksaa hankitusta aluksesta tullutta lainaa pois. Millä keinoilla ja tavoilla rahaa hankitaan on miehistön itsensä päätettävissä. Hades Lambda-sektorilla harvoilla on tällaista vapautta valita elämäntapansa ja kohtalonsa.

Millainen?
Sektori Hades Lambda ja Ikaroksen Siivet-kampanja edustavat estetiikaltaan karumpaa scifiä kuin vaikka Star Wars tai Star Trek ovat. Korkeaa teknologiaa on olemassa mutta miten teknologia näkyy ihmisten arjessa vaihtelee paljon planeetasta riippuen. Monta kertaa käytetty esimerkki, Fireflyn, Dyynin, ja ehkä Battlestar Galactican tuntevat löytävät sektorista ja sen elämästä paljon tuttua.

Sektorin historiasta sen verran, että ihmiskunta lähti Maasta tähtiin reilut tuhat vuotta sitten mutta Huutona tunnettu tapahtuma hajotti ihmisten kukoistavan kulttuurin, paljon tietoa ja osaamista katosi muutamassa hetkessä. Osa planeetoista palasi teknologisesti kivikaudelle, osa selvisi paremmin. Nyt Huudon tuhoista on jo toivottu mutta vain tämä sektori on ns tunnettua avaruutta, jonka sisällä avaruusalusten valoa nopeammat moottorit vielä riittävät asioiden saavuttamiseen. Sektori on melkoinen sillisalaatti erilaisia kulttuureita, tapoja ja näkemyksiä. Pelaajilla on paljon mahdollisuuksia vaikuttaa siihen miltä sektori näyttää ja tuntuu, tämä ei ole mikään valmiiksi kirjoitettu maailma. Pelinjohtajana saatan todeta pelaajan kysymykseen maailmasta: “en tiedä, kerro sinä.”

Viestin lopusta löytyy innostavaa kuvamateriaalia.

Miten?
Sääntöinä D&D scifiretroklooni Stars Without Number muutamilla sääntömuutoksilla (linkistä pääset lataamaan ilmaisen version pelistä). Tästä lisää sitten kun se on ajankohtaista. Peli on vanhemman liiton D&D:n henkinen mutta taitosysteemin kanssa seurataan vähän toisenlaista säännöstöä kuin pelin oma. Tiedossa vaarallista taistelua ja korkeita panoksia, onhan avaruus se viimeinen kesyttämätön, tappava korpimaa.

Kampanjan yksi lähtökohta on mahdollisuus pelata Roll20-palvelun kautta, jos saadaan riittävästi pelaajia mukaan. Ajatus lähti Visan viestistä tuolla vuoden 2017-suunnitteluketjussa, ettei hän ehdi tänä vuonna osallistua kampanjamuotoiseen peliin. Esittelin tämän mahdollisuuden ja siitä se ajatus lähti. Jos muita kiinnostuneita tällaiseen etäpelikokeiluun ei löydy mutta peli kiinnostaisi muuten, pelataan peli live-pelinä. Yksi vaihtoehto on tehdä myös kaksi peliryhmää, etä- ja liveryhmät jos kiinnostusta on paljon.

Milloin?
Kevättalvella aloitus, helmi-/maaliskuu on oma toiveeni. Tietty Isiemme Maa hoidetaan päätökseen ennen tämän aloitusta. Se asia mikä tähän vaikuttaa on varustautuminen, jos tätä pelataan netin välityksellä. Webbikamera, headsetti/mikki+kuulokkeet, kirjautuminen Roll20-sivustolle ja Skype (myöhemmin Discord kun videopuhelu-toiminto tulee sinne) ovat vähimmäisvaatimukset. Roll20-palvelun kautta peliaikataulun tavoite olisi, että pelattaisiin joka toinen viikko perjantai- tai lauantai-iltana n. klo 20/21-24. Viikonloppuisin muutkin ajat voivat käydä ja voidaan sovitella mutta pääosin iltaisin pelataan. Jos taas päädytään oikean pöydän ääreen, pitää aikataulua katsoa hieman tavallisemmin.

Mitä seuraavaksi?
Seuraavaksi keskustellaan pelimuodosta ja etsitään kiinnostuneita pelaajia. Ota rohkeasti osaa, sano mikä kiinnostaa/epäilyttää/jäi epäselväksi ja lähde kehittämään uutta roolipelikampanjaa. Muista klikkailla myös alla olevat linkit auki ja inspiroidu niistä!

Kohtaaminen avaruudessa
Avaruusromua edessä
Hylätyn tutkimusaseman luotaus elämän varalta
Hiekkaplaneetan elämää
Basaari
Megakaupungin osa
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ikaroksen Siivet [SWN]

ViestiKirjoittaja Andom » 02 Helmi 2017, 22:51

Itse olen erittäin kiinnostunut molemmista pelimuodoista. Webbikameraa en omista mutta voin jonkun 10€ vehkeen taikoa.


PS. Eikö tuo Skype enään vaadi sitä kuukausimaksua jos haluaa useamman käyttäjän samaan aikaan V-puheluun?
Kuva
Andom
Rook
 
Viestit: 72
Liittynyt: 20 Heinä 2015, 00:37

Re: Ikaroksen Siivet [SWN]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 02 Helmi 2017, 23:08

Tämä kiinnostaa kyllä ja paljon. Olen mukana oli pelimuoto mikä tahansa. Hahmoideoita pää täynnä.
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Ikaroksen Siivet [SWN]

ViestiKirjoittaja Jalakanen » 03 Helmi 2017, 19:06

Kyllä mukana. Netinkin kautta onnistuu, vaikuttaa niin hyvältä, ja jos se helpottaa aikataulutus. Voihan sitä sit välillä livenäkin jos onnistuu.
Toki niinku toki lähtökohtaisesti toki haasteellista toki niinku toki sitä kautta toki niinku toki enään toki hässäkkä toki.
And something smart here in english. It's in english - not in finnish - so of course it's smart.
Avatar
Jalakanen
Bishop
 
Viestit: 407
Liittynyt: 04 Syys 2011, 11:17
Paikkakunta: Nahkalippis-City

Re: Ikaroksen Siivet [SWN]

ViestiKirjoittaja Visa » 04 Helmi 2017, 10:05

Mukana, nettikamera hankintalistalle.

Tästä teemabiisi kamppikselle:


BlueEdit: Vähän muokkasin ja käytin uutta hienoa youtube-koodia;)
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: Ikaroksen Siivet [SWN]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 07 Helmi 2017, 13:15

Hienoa, että pelille on kiinnostusta ja myös avointa mieltä uuden pelialustan testaamiseen. Nyt olisi neljä pelaajaa kasassa (Andom, Rosgis, Jalkanen, Visa) mutta muutkin kiinnostuneet saa edelleen kommentoida ja jakaa ajatuksia pelistä. En pidä kahta ryhmää/peliä mitenkään huonona asiana.

Andom kirjoitti:PS. Eikö tuo Skype enään vaadi sitä kuukausimaksua jos haluaa useamman käyttäjän samaan aikaan V-puheluun?

Mielestäni tuo on ihan ilmainen toiminto, kunhan kaikilla vaan on Skype. Lähde tälle väitteelle. Edit: Huomattiin Visan kanssa kikkaillessa, että Roll20 osaa myös käsitellä kuvaa+ääntä, joten sekin on testaamisen arvoinen. Eli siis että voidaan selvitä ilman Skypeä.

likimain kaikki kirjoitti:Webbikamera ja muut laitteet

Pääasia on, että päästään testaamaan pelialustaa. Kameran hinnalla ei ole mulle väliä, kuhan toimii. Jos tästä tulee jotain pysyvämpää niin tietty laitteisiin kannattaa panostaa. Läppärin kamera riittää myös. Lyhyesti voisi sanoa, että kaikki mitä käytät tavalliseen videopuheluun, tarvitset netin välityksellä pelatessa.

Rosgakori kirjoitti:Hahmoideoita pää täynnä.

Ei yllätä ketään missään ikinä. :P

Olisiko maanantai 20.2. sopiva päivämäärä ensimmäiselle istunnolle, jossa testataan Roll20-sivustoa, videopuhelua ja tehdään hahmot? Viikonpäivä on eri kuin pelillä ehkä normaalisti mutta nyt vaadita 4h läsnäoloa vaan reipas tunti, hieman ehkä toista. Päivämäärä antaa mulle joustavuutta suunnittelun kanssa, aikaa hankkia varusteita ja myös muille aikaa huudella kiinnostuksesta. Periaatteessa 4 pelaajaa on paras määrä mutta kuten yllä totesin, jos on kiinnostusta niin toinen ryhmä ei ole mikään mahdottomuus.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ikaroksen Siivet [SWN]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 08 Helmi 2017, 15:07

Blue_Hill kirjoitti:Ei yllätä ketään missään ikinä. :P


I'm not on trial here.

20 päivä käy hyvin. Pitää vaan ennen sitä kanssa hankkia tommonen webbikamera jostain. Kaippa niitäkin jostain saa halvalla, ainakin jotain romuja.
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Ikaroksen Siivet [SWN]

ViestiKirjoittaja Visa » 08 Helmi 2017, 22:19

Luulen et 20. päivä onnistuu.
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: Ikaroksen Siivet [SWN]

ViestiKirjoittaja Jalakanen » 08 Helmi 2017, 23:53

Kyllä. Olen kotona noin klo 18.30, joten ehkä aikaisintaan klo 20.
Toki niinku toki lähtökohtaisesti toki haasteellista toki niinku toki sitä kautta toki niinku toki enään toki hässäkkä toki.
And something smart here in english. It's in english - not in finnish - so of course it's smart.
Avatar
Jalakanen
Bishop
 
Viestit: 407
Liittynyt: 04 Syys 2011, 11:17
Paikkakunta: Nahkalippis-City

Re: Ikaroksen Siivet [SWN]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 18 Helmi 2017, 14:49

Maanantai lähestyy hurjaa vauhtia! Muutama ohje maanantai-iltaa helpottamaan.

1) Luo Roll20-käyttäjätunnus, jos et vielä ole. Tunnuksen luominen käy nopeasti. Kun olette luoneet tunnuksen, lähetän teidän sähköpostiin linkin josta pääsette mukaan kampanjan Roll20-sivulle.
2) Asenna Skype ja luo Skype-tunnus jos sellaista ei vielä ole. Skype on meille varokeino jos Roll20 oma ääni+kuva ei palvele meitä halutulla tavalla. Mun yhteystiedot kannattaa lisätä omaan Skypeen (timonen[tähäneiväliäeikäsulkuja]90[at]hotmail[piste]com)
3) Varmista, että ääni+kuva-laitteistosi toimii.
4) Lataa valmiiksi Stars Without Numberin ilmainen sääntö-pdf. DriveThuRPG on turvallinen sivusto, netin isoin sähköinen roolipelikauppa.
5) Varaudu tekemään muutama muistiinpano sessiosta, joko Roll20 omaan muistiinpano-osuuteen tai ihan fyysisesti jollekin paperille. Perusmeininki mitä pelatessa tarvitsee muistiinpanoja tehdä, suttupaperia vaikka statsien ylös ottamiseen jne.

Muutoin ohjeet on samat kuin minkä tahansa pelin preppaussessiolla, avointa mieltä, ajatuksia ja ideoita siitä mitä haluatte pelissä nähdä ja siihen tuoda. Mun ajatus on tarjota hiekkalaatikkopeli, jonne mahtuu kaikenlaista ja näköistä kulkijaa. Käydään maanantaina enemmän läpi sitä mitä maailmasta löytyy, mitä ehkä löytyy ja mitä taas ei ole. Odotan innolla tätä!
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ikaroksen Siivet [SWN]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 21 Helmi 2017, 23:35

Tekniikan edistyksistä huolimatta oli oikein hyvä suunnittelukerta! Antti voisi vielä tänne hieman kerrata noita maailmafaktoja mitä listasit (mitä pelissä on/voi olla/ei ole), niistä en kauheasti muista enään. Hyvä pöhinä tässä pelissä, tykkään tästä porukasta ja hahmot vaikuttavat kerrassaan hauskoilta.

Tässä vähän tota dataa hahmosta, niin tulee kuva millainen kaveri on kyseessä

Hilde Donar

"Hälytys. Pataljoona taisteluvalmiuteen, vihollisyksiköitä saapumassa idästä ja pohjoisesta. Taistelulaivat ilmaan!"

"Tykistökoodi 19.85. Taistelulaiva Säremnir raskaan biotulen alaisena. Keskittäkää tuli viholliseen koordinaateissa 15-60-40. Maksimivoluumi."

"Yleinen hälytys 11-29-11! Taistelulaiva Säremnir on maassa, ja vihollinen on murtautunut sisään. Valmistautukaa taisteluun. Päädirektiivi: ette jätä tykistöä."


Hilde romahti nojaamaan päin kiskotykkiä, hengittäen tiheään. Muta, veri ja biomateria koristivat seiniä ja lattiaa, mutta taistelu oli nyt ohitse. Hilde pyyhkäisi hiuksia naamaltaan, ja hänen kätensä kostui verestä. "Hrrmh." Hän katsoi taivaalle, jossa viimeiset taistelulaivat varmistivat taistelualuetta. Niiden fuusiopolttimet hehkuivat kuin tuliset silmät taivaalla ja kaukainen tykkituli kuulosti kuin ukkoselta vuorien takaa. Ilmassa tuoksui rikki, bensiini ja veri. Hilde nousi ylös, ja asteli ulos laivansa kyljessä olevasta reiästä. Hänen palveluksensa Säremnirillä päättyi tähän. 8 kertaa hän oli lähtenyt taisteluun sen kannella. Nyt vanha romu ei enään nousisi taivaalle veljiensä joukkoon. Hilde otti kiväärinsä, ja lähti hölkkäämään kohti kokoontumisaluetta.



- Ex- avaruusjääkäri Thorhild-systeemistä. Taistelulaiva Säremnirin tykistön jäsen.
- Kotiplaneetta Mavros, born and bred.
- Ammattisotilas henkeen ja vereen.
- Hampaisiin asti aseistettu militaristi.
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Ikaroksen Siivet [SWN]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 22 Helmi 2017, 23:07

Rosgakori kirjoitti: Antti voisi vielä tänne hieman kerrata noita maailmafaktoja mitä listasit (mitä pelissä on/voi olla/ei ole), niistä en kauheasti muista enään.

Täältä pesee:

Mitä on
- Valoa nopeampi matkustus
- Psyykkisia voimia sekä miehiä ja naisia jotka ovat psyykisesti lahjakkaita
- Alieneita
- Kybernetiikkaa rikkoutuneiden jäsenten korjaamiseksi (mekaanisia käsiä/jalkoja)
- Energia-aseita

Mitä ehkä on
- Jättirobotteja/mechoja
- Nanoteknologiaa
- Kyberneettistä parantelua (DNA:n muokkausta jne)
- Tekoälyjä
- Paivovoiman hallintaa/muuntelua
- Maa

Mitä ei ole
- Valoa nopeampaa viestintää

Saatoin sanoa jotain mitä ei mun omalla listalla ollut, muistutelkaa niin lisäilen tähän unohtuneita.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ikaroksen Siivet [SWN]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 22 Helmi 2017, 23:18

Hyvä suunnittelukerta oli! Tekniikkaan meinasi mennä hermot, kun oli omassa päässä isoimmat ja ongelmallisimmat viat mutta jos saadaan nää haltuun niin uskon tästä tulevan hyvä juttu. Mun mielestä Roll20 toimi hienosti ja hahmonteko tällä systeemillä käy nopeasti ja tehdyt valinnat antaa sopivasti myös mahdollisuuksia luoda hahmon tarinalle jotain pohjaa (vrt vaikka PF/Flame Princess jossa hahmonluonti mekaniikat itsessään ei anna juuri ideoita hahmontaustalle). Saatiin miehistö kasaan ja myös maailmaa hieman luotua, mun mielestä tosi siistejä yksityiskohtia tippui jo nyt paljon peliin (yksi esimerkki vaikka se että Bessarionissa puhutaan latinaa englannin ohella).

Atelle jo totesinkin FB:ssä, että hahmolle ei tartte eikä välttämättä edes kannata luoda taustatarinaa ennen peliä. Mä tulen kysymään pelikerroilla teiltä kysymyksiä hahmoistanne, heidän historiastaan ja heidän kotiplaneetoista ja saatte siinä hetkessä vaikka keksiä vastaukset. Tietty etukäteen voi jotain pohtia parin viivan verran jos se auttaa mutta ei tosiaan mulle tartte jakaa tai kertoa, teidän hahmot on teidän hahmoja. Saatte varmasti kiinni tästä, ehkä vähän uudesta, lähestymistavasta jo heti ekalla pelikerralla. Pelinjohtaja ei ole ainoa totuuden lähde vaan myös te pelaajat. :)

Mä ootan innolla 11.3. että päästään aloittamaan! Sitä ennen voitte käydä Roll20 kattomassa hahmoanne ja alusta, tein siis Ikarokselle oman hahmolomakkeen. Sääntökirjaa voi lueskella hieman mutta ei ressiä. Peli on sen verran helppo, ettei sitä tartte juuri opiskella JA mä käytän esimerkiksi taitojen käytössä muutamaa house rulea, joista lisää 11.3.

Oon innoissani tästä!
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ikaroksen Siivet [SWN]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 06 Maalis 2017, 23:55

"Hilde! Elät, perkele!" Karu-Sil nauroi ja koitti nousta istumaan paarillaan. Verestä märkä sideharso kiersi tämän vatsaa ja käsivartta. Karu oli palvellut taistelulaiva Niddhögillä vasta kahden taistelun ajan. Käytännössä katsoen aloittelija. Tämän ruskeat hiukset olivat takkuiset ja likaiset mudasta.

"Hrrmh. Samaa ei voi sanoa susta." Hilde murahti ja asetti aseensa telineeseen ja istui penkille tämän viereen. "Palvelus voi olla hankalaa jos suolet roikkuu nivusissa."

"Ei tämä ole vakavaa. Pari päivää ja olen taas pystyssä." Karu hymyily hermostunutta hymyään. Hän oli kalpea. Häneen oltiin osuttu pahemmin kuin hän oli luullut. Nidhögg oli ensimmäinen sotalaivoista joka lankesi vihollistuleen. Se laskeutui liekehtien suoraan rämeeseen. Oli ihme että Karu oli ylipäätäänsä elossa.

Hilde katsoi ympärilleen kokoontumisalueella. Paikalla oli ehkä yksi kokonainen jääkärikomppania, ja jonkin verran tavallisia maanpuolustusjoukkoja. Maanpuolustusjoukot oltiin melkein teurastettu ennen kuin taistelulaivat tulivat heidän avukseen. Hilde otti tupakan ja sytytti sen noustessaan ylös. "Nähdään, Karu. Koita pärjätä." Hän taputti tätä polvelle ja käveli ulos.

Hän katsoi kohti taivasta. Sen tummansinisellä pohjalla näkyi tähtien lomassa kulkevien valtavien tähtilaivojen varjot. Hän oli katsellut tätä taivasta kohta kolmekymmentä vuotta. Mavros oli- hyvässä kuin huonossakin- hänen kotinsa. Hilde oli menettänyt ystäviä, perheenjäseniä ja ärsyttäviä vittupäitä tämän taivaan alla. Valokeilat tanssivat sotakentällä, kun Sleipnir laskeutui taivaalta. Sen moottorien ulvonta peitti alleen komentajien huudot. Hilde sulki silmänsä ja hengitti syvään. Hän kohensi kiväärinsä asentoa olallaan ja marssi pois.
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Ikaroksen Siivet [SWN]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 08 Maalis 2017, 15:26

Pelikerta siirretty sunnuntaille 12.3., PJ on online alkaen klo 19.30 Roll20-sivuston kautta, joka on saatu toimimaan kaikilla. Odotan innolla alkavaa peliä ja sitä mitä tulee tapahtumaan Roll20-ympäristössä kuin sitten itse pelissä. Jos kenelläkään (pelaajalla tai sivustaseuraajalla) on kysymyksiä niin niitä saa täällä esittää edelleen ennen peliä ja pelin jälkeen. Vastailen (ja pelaajat vastailevat) niihin mielellään.

Sektorin kokoinen hiekkalaatikko odottaa!
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ikaroksen Siivet [SWN]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 13 Maalis 2017, 02:14

Sehän meni kivasti.

Ei maar, tämä oli mainiota! Erittäin lupaava alku koko setille. Hyvä, elokuvallinen alku ja siisti tapa esitellä hahmot. Jokaisesta hahmosta jäi erilainen kuva ja fiilis mikä on tärkeää. Aika nopeasti liikuttiin alussa eteenpäin planeetalle, mutta se sopi aika hyvin pelikerran "pilot episode" tyyliin.

Hotelliskenaario oli todella hauska, vaikka vähän harmitti että kusin nopanheittojani aika hyvin. Onneksi muut paikkaa. Ja onnistuinhan sentään näkemään että pollarit oli tulossa, eli jotain sentään.

Tekniikkakin pelas aika hyvin, mitä nyt Mikon yhteys oli välillä aika säröinen.

Tämä oli kyllä jännä pelikerta, hyvin alku-ja- loppu- rakenteinen. Jännä nähdä mihinkä tämä tästä menee.
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Ikaroksen Siivet [SWN]

ViestiKirjoittaja Visa » 13 Maalis 2017, 22:33

Jos ennen peliä en tiennyt mitä odottaa niin nyt odotukset kamppista kohtaan ovat kyllä varsin korkealla, sen verran mukavaa menoa oli. Avaruuden kummallisuuksien ihmettelyä oli sopivasti ja juoni tiivistyi mainiosti kohde loppua ja sitä isoa pamausta, jonka myötä homman luonne muuttui varsin suuresti.

Pelaajahahmot olivat kyllä mielenkintoisia tuttavuuksia, saa nähdä millaisiin seikkailuihin tässä vielä päädytäänkään...

Ensi kertaa odotellessa! Milloin jatkuu?
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: Ikaroksen Siivet [SWN]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 14 Maalis 2017, 01:01

Visa kirjoitti:
Ensi kertaa odotellessa! Milloin jatkuu?


Ensi viikonloppu on monellakin tapaa kinkkinen. Kun silloin nääs on Tampere Kuplii, mikä sitoo mut Tampereelle/Hämeenkyröön perjantaista sunnuntaihin. Sunnuntaina samaan aikaan kun viimeksi voi onnistua, muuten on kyllä aika tiukilla. Hämeenkyrössä mulla ei oikein ole konetta jolla voisin osallistua peleihin esimerkiksi lauantaina illasta. Toki nyt arkena käy, jos teille passaa.
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Ikaroksen Siivet [SWN]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 14 Maalis 2017, 12:47

Uuden pelin aloittaminen on pelinjohtajalle aina yhtä jännittävää. Miten homma lähtee käyntiin, miltä maailma tuntuu, miten hahmot toimii suhteessa toisiinsa, ja niin edelleen. Nyt tämän päälle oli vielä pieni jännitys siitä miten tekniikka ja Roll20-alusta toimivat. Peliä edeltävät pari tuntia sisälsivät melkoista stressinpoistohyppimistä ja mentaalista valmistautumista täällä Kangasala HQ:ssa.

Ensimmäinen pelikerta eteni kuten likimain ajattelin: tutustutaan hahmoihin, alukseen ja syyhyn miksi he ovat yhdessä. Jälkimmäistä tehtiin vähän vähemmän mutta sekin selviää varmasti tulevilla pelikerroilla. Tavoitteeni oli näyttää teille millaisesta pelimaailmasta on kyse ja se tuntui onnistuneen. Arille totesin muiden lähdettyä, että pelikerta oli tv-sarjan pilottijakso; yksi, melko selkeä kokonaisuus jonka pohjalta opittiin maailmasta ja hahmoista. Itse tapahtumat ja varsinkin lopun kaaos olivat jotain mitä osasin odottaa teiltä. En tietenkään tiennyt mitä tapahtuu mutta tietäen pelaajat, jotain hyvin näyttävää ja kaootista osasin likimain aavistella. ;)

Saitte kotitehtäväksi miettiä hahmoillenne tavoitteita. Vinkki oli, että yksi tavoite nousee hahmon historiasta, yksi katsoo hahmon tulevaisuuteen ja yksi liittyy muuhun miehistöön/alukseen. Konkretia on aina eduksi tavoitteita kirjoittaessa, koska tavoitteet ovat tärkein kokemuspisteiden saamisen väline teille. Tehtäväty/seikkailut on enemmän lisä-expaa kuin se pääasiallinen lähde. "Teen työni hyvin" on kovasti vaikea tavoite mulle, koska en tiedä milloin ja miten tästä kuuluisi antaa kokemuspisteitä. "Päivitän Ikaroksen varustelutason tasolle X" on parempi, koska siinä nähdään joku ehto sille, milloin tavoite täyttyy. Tavoite voi olla pitkäaikainen ja ei niin selkeä mutta silloin neuvotellaan ehdoista milloin hahmosi saa siitä kokemuspisteitä (esim "pidän miehistön turvassa" ei tuota kokemuspisteitä jos ei ole vaaraa miltä pitää turvassa)

Tavoitteet kertovat siitä, mitä haluatte nähdä ja mitä pidätte kiinnostavana sisältönä pelille. Tämän vuoksi tavoitteilla on merkitystä, ne kertovat mulle siitä mitä haluatte peliltä.

Kiitoksia kommenteista ja kirjoitelkaa ihmeessä lisää!

Visa kirjoitti:Ensi kertaa odotellessa! Milloin jatkuu?

Tällä viikolla ei ole aikaa pelata, koska Aten mainitsemat syyt ja mulla on sunnuntai työpäivä. Ehdotan, että pelaamme 24.-26.3. viikonloppuna. Perjantaina mä olen töissä klo 20 asti mutta sitten muuten onnistuu hienosti. Sunnuntai on varmaan Atelle paras päivä.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ikaroksen Siivet [SWN]

ViestiKirjoittaja Jalakanen » 15 Maalis 2017, 10:41

Uusi pelitapa toisaalta rajoittaa, toisaalta antaa suunnattomasti mahdollisuuksia. Sopii mielestäni erinomaisesti juuri tähän, koska lajityyppinä on avaruusscifi. Tuo oikeastaan lisää uskottavuutta esim Arin ja Visan hahmojen käyttämille edistyneille kommunikaattoreille. Sisältö oli taattua Blue Hillin laatua ja pelaajahahmot ovat oiva sekoitus ... ties mitä. Pieni yllätys oli se, kuinka nopeasti jouduimme kuseen, mutta mikä ei tapa se vahvistaa.

25. päivä olen töissä klo 13 asti, mutta levon jälkeen illemmalla onnistuu. 26. päivä ei käy, mikäli skypettelen Kanadaan kuten olisi tarkoitus.
Toki niinku toki lähtökohtaisesti toki haasteellista toki niinku toki sitä kautta toki niinku toki enään toki hässäkkä toki.
And something smart here in english. It's in english - not in finnish - so of course it's smart.
Avatar
Jalakanen
Bishop
 
Viestit: 407
Liittynyt: 04 Syys 2011, 11:17
Paikkakunta: Nahkalippis-City

Seuraava

Paluu Roolipelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron