Ikaroksen Siivet [SWN]

Keskustelut roolipeleistä ja pelatuista peleistä

Re: Ikaroksen Siivet [SWN]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 07 Syys 2017, 20:25

Mun tää viikko muuttui tänään ratkaisevasti, oon lauantai-illan töissä ja sunnuntaille oli toiset pelit jo sovittuna. Uusi kollega tartti vähän apua nuortenillassa joten lauantai-ilta on no-go. Siirretään tulevaisuuteen, mahdollisuutta livepeliin etsitään. Mikolla hyviä pointteja viestissään, kommentoin lisää kun joku muukin on sanonut aiheesta jotain.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ikaroksen Siivet [SWN]

ViestiKirjoittaja Visa » 07 Syys 2017, 20:48

Ens viikon Pe- tai la-ilta vois onnistua netin yli (la mieluummin). Tekniset ongelmat ovat olleet kieltämättä riesana nettipeleissä mutta live-peleihin en luultavasti pariin-kolmeen viikkoon taivu. Tai ehkä pystyn mutta pelikerrat melkeen pitäs pitää siinä 3-4 tunnissa ja niin lyhyen pelin takia on live-kokoontuminen vähän niin ja näin.
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: Ikaroksen Siivet [SWN]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 08 Syys 2017, 16:31

Ensi viikon perjantaina pidän grillijuhlia Humanistien Herralassa (aka kotonani) joten silloin ei hommat luonnistu. La-Su vois livepeli onnistua ainakin.
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Ikaroksen Siivet [SWN]

ViestiKirjoittaja Jalakanen » 08 Syys 2017, 18:48

Koska ensi viikon lauantai näyttäisi olevan suotuisa, voisin harkita sitä vielä. Olisin menossa Toijalaan talkoisiin (ehkä ehkä), mutta siellä menee korkeintaan klo 16, ja pelihän menee joka tapauksessa iltaan. Voin tietenkin lähteä sieltä kun sanon vaan, ja yleensä olenkin lähtenyt viim klo 14. Näillä varauksilla se siis käy - höyryvetureista avaruuteen. :D
Toki niinku toki lähtökohtaisesti toki haasteellista toki niinku toki sitä kautta toki niinku toki enään toki hässäkkä toki.
And something smart here in english. It's in english - not in finnish - so of course it's smart.
Avatar
Jalakanen
Bishop
 
Viestit: 407
Liittynyt: 04 Syys 2011, 11:17
Paikkakunta: Nahkalippis-City

Re: Ikaroksen Siivet [SWN]

ViestiKirjoittaja Visa » 14 Syys 2017, 19:42

Tähtään klo 19 koneen ääreen.
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: Ikaroksen Siivet [SWN]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 14 Syys 2017, 22:34

Ois hyvä tietää huomisen aikana että pelaammeko vai ei; jos pelaamme, en lähde Porista viikonlopuksi Hämeenkyröön vaan kökötän täällä ja pelaamme netin välityksellä. Lauantaina siis iltapeli käy.
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Ikaroksen Siivet [SWN]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 16 Syys 2017, 10:50

Andomille ei pelit käy tänä viikonloppuna, ei ollu pongannut keskustelua täällä. Ens viikonloppu on mulle vähä hankala mutta etäpeli lauantaina klo 20 vois toimia.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ikaroksen Siivet [SWN]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 16 Syys 2017, 16:14

Ensi lauantaina Traconin kaato, ei onnistu.
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Ikaroksen Siivet [SWN]

ViestiKirjoittaja Visa » 03 Loka 2017, 21:08

Mikäs tämän kamppiksen kohtalo on, jatketaanko vielä haasteista huolimatta?
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: Ikaroksen Siivet [SWN]

ViestiKirjoittaja Jalakanen » 09 Loka 2017, 17:25

14. - 23. 10. olisi syyslomaa tiedossa, joten silloin sopii toistaiseksi aika hyvin ainakin iltapuolesta.
Toki niinku toki lähtökohtaisesti toki haasteellista toki niinku toki sitä kautta toki niinku toki enään toki hässäkkä toki.
And something smart here in english. It's in english - not in finnish - so of course it's smart.
Avatar
Jalakanen
Bishop
 
Viestit: 407
Liittynyt: 04 Syys 2011, 11:17
Paikkakunta: Nahkalippis-City

Re: Ikaroksen Siivet [SWN]

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 09 Loka 2017, 22:07

15.10 olisi minulle varsin otollinen päivä, vapaapäivä ja olen Porissa koko päivän.
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Ikaroksen Siivet [SWN]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 10 Loka 2017, 15:41

Pitkä viesti, lue ihan rauhassa läpi, pureudun pelimme kohtaamiin haasteisiin melko tarkasti.

Visa kirjoitti:Mikäs tämän kamppiksen kohtalo on, jatketaanko vielä haasteista huolimatta?

Ainakin pelipäivien sopimisesta katsottuna oltaisiin tätä jatkamassa. Se missä muodossa ollaan jatkamassa onkin isomman keskustelun kysymys. Kuten tuossa edellisen sivun toiseksi viimeisessä viestissä nostin esille, tekniikka on tuonut tähän muutamia haasteita matkan varrella. Mua kovasti motivoi tän tyyppinen peli, missä maailma on auki ja seurataan nimenomaan teidän edesottamuksia maailmassa joka elää sit omaa elämäänsä (faktio-vuorot on ehkä parasta ikinä). Peli on myös helpon yksinkertainen ja mielestäni taipuu aika kivasti meidän tarpeisiin. Myös scifin pelaaminen kiinnostaa ja innostaa, koska sen kanssa voi käsitellä vähän eri teemoja kuin vaikka fantasiamaailmassa.

Myös etäpeli sen tuoman "helppouden" kanssa olisi mun listalla aika korkealla. Olen Arin kanssa samaa mieltä siitä, että kyllähän peli sujui jouhevammin pelipöydän ääressä kun livenä pelattiin. Kuitenkin aikataulut tuppaa nykyään olemaan sitä, että livehetket on etäpeliin verrattuna vaikeita järjestellä: on toisia pelejä, perhettä, opiskeluja ja muita harrastuksia. Pari tuntia löytyy helpommin koneen ääreltä kuin matkustaminen+peli+matkustaminen johonkin paikkaan pelaamaan. Tietty meillä on tässä ollut etäpelinkin kanssa pieniä ongelmia aikataulutuksen suhteen, oikeasti helpointa mun mielestä olisi pelata arki-iltaisin mutta ymmärrän olevani vähemmistössä sen kanssa miten töiden ja opiskeluiden jälkeen jaksaa enää iltaan painaa pelin äärellä. Etäpelien laittaminen samalle päivälle kun on mahdollista pelata livenä (eli pääasiassa la-su) on mielestäni vähän hassua mutta toki ymmärrettävää, yllä olevista syistä.

Etäpelaaminen on kiinnostava konsepti, kunhan kaikki toimii. Itselläni on ollut muutamia bugeja ääniteknologian kanssa, Mikolla ehkä enemmän nettiyhteyden kuin minkään muun kanssa. Discord sai videochat-ominaisuuden kaikille käyttäjille viime viikolla, mikä mahdollistaisi taas uuden kokeilumahdollisuuden, ilman Roll20-järjestelmän parjattua video/ääni-systeemiä. Roll20 toimisi varmaan edelleen noppasysteeminä, Discordissa kun ei sellaista ole. Se on tietty mielenkiintoinen kysymys, että ratkaiseeko Discord kaikkia ongelmia, toimiiko Mikon yhteydet yhtään paremmin äänen&kuvan suhteen kuin aiemmin. Musta on kurjaa jos yksi pelaaja joutuu olemaan pimennossa 4h muiden nähdessä ja pystyessä puhumaan toisilleen. Toisaalta jos päätetään, että pelataan livenä niin voitais harkita olisko meillä halua/kykyä testat vähän sellasta foorumipohjaista settiä tässä samalla, jotain pelin tapahtumia voitais käydä täällä foorumilla läpi tekstimuodossa. Se vaatii toki vähän jumppaa kans mutta SpaceMasterina oon siihen valmis.

Summa summarum: mua kiinnostaa jatkaa peliä muodossa tai toisessa. Aten ehdottoma 15. päivä on ainakin iltaiselle etäpelille vähän ongelmallinen, mulla on taekwondo-treenit klo 19 Kuhmalahdella. Visa ei taida olla syyslomalla, että jos tuohon Mikon ja Aten (17.-19.10.) saumaan saataisiin livepeliä aikaiseksi?
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ikaroksen Siivet [SWN]

ViestiKirjoittaja Jalakanen » 13 Loka 2017, 18:54

19. päivä ollaan menossa isolle kirkolle, mutta muuten edelleen illat vapaina.
Toki niinku toki lähtökohtaisesti toki haasteellista toki niinku toki sitä kautta toki niinku toki enään toki hässäkkä toki.
And something smart here in english. It's in english - not in finnish - so of course it's smart.
Avatar
Jalakanen
Bishop
 
Viestit: 407
Liittynyt: 04 Syys 2011, 11:17
Paikkakunta: Nahkalippis-City

Re: Ikaroksen Siivet [SWN]

ViestiKirjoittaja Jalakanen » 13 Loka 2017, 20:09

Andom sanoi puhelimessa, että hänelle käy arkisin klo 18 jälkeen.
Toki niinku toki lähtökohtaisesti toki haasteellista toki niinku toki sitä kautta toki niinku toki enään toki hässäkkä toki.
And something smart here in english. It's in english - not in finnish - so of course it's smart.
Avatar
Jalakanen
Bishop
 
Viestit: 407
Liittynyt: 04 Syys 2011, 11:17
Paikkakunta: Nahkalippis-City

Re: Ikaroksen Siivet [SWN]

ViestiKirjoittaja Visa » 14 Loka 2017, 12:01

Live-peli arkena saattaisi onnistua mutta 18 on liian myöhäinen aloitus mulle valitettavasti, mun pitäs olla kotona nukkumassa viim. yheltätoista. Tai sit pelataan lyhyitä settejä. Neuvottelen asiasta Maaritin kanssa.
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: Ikaroksen Siivet [SWN]

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 15 Loka 2017, 13:59

Mun 17. ja 18. päivä on jo täynnä ellei jotain tosi yllättävää tapahdu, 19. olis ollu tosi hyvä mutta se ei mene Mikon kanssa yksiin. Tietty viikonloppuna (21.-22.) jos aikaa löytyy niin sais helposti pelit järjestymään. Ilmeisesti siis teitä kiinnostaa jatkaa, koska aikatauluista keskustellaan. Hyvä niin.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ikaroksen Siivet [SWN]

ViestiKirjoittaja Visa » 16 Loka 2017, 17:59

Pe- ja La-illat voisi olla sovittavissa minun puolesta (sekä etänä että livenä).
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: Ikaroksen Siivet [SWN]

ViestiKirjoittaja Jalakanen » 17 Loka 2017, 09:49

Sopii mullekin.
Toki niinku toki lähtökohtaisesti toki haasteellista toki niinku toki sitä kautta toki niinku toki enään toki hässäkkä toki.
And something smart here in english. It's in english - not in finnish - so of course it's smart.
Avatar
Jalakanen
Bishop
 
Viestit: 407
Liittynyt: 04 Syys 2011, 11:17
Paikkakunta: Nahkalippis-City

Re: Ikaroksen Siivet [SWN]

ViestiKirjoittaja Andom » 19 Loka 2017, 20:04

Itselleni tämä viikonloppu ei oikein sovi. Olen töiden johdosta lauantai-aamuna krap... eikun Porissa. En tiedä ehtimisestäni koko päivänä, että miten pystyisin olemaan Tampereen alueella. Sunnuntai olisi kiva pitää itselle vapaana, että olisi edes yksi päivä viikosta sillain, että ei tarvitse "tehdä mitään".

Pahoittelut, mutta oman jaksamiseni vuoksi joudun sanomaan ei :(
Kuva
Andom
Rook
 
Viestit: 72
Liittynyt: 20 Heinä 2015, 00:37

Re: Ikaroksen Siivet [SWN]

ViestiKirjoittaja Visa » 19 Loka 2017, 20:18

Parempi krapulassa kuin Porissa...
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

EdellinenSeuraava

Paluu Roolipelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron