Käyttäjien esittäytymiset ja kuulumiset

Säännöt, foorumin tiedotteet ja Mökkicon suunnittelua.

Käyttäjien esittäytymiset ja kuulumiset

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 15 Heinä 2015, 12:52

Foorumimme ja samalla porukkamme saa pari uutta kasvoa, joten tälläinen esittäytymisketju lienee ihan paikallaan vaikka iso osa meistä tietääkin ja tuntee toisensa jo. Jotain yksityiskohtia voi omasta pelihistoriasta ja elämästään jakaa muillekin. Kuulumisosio tässä ketjussa sisältää sellaiset elämän muutokset, joita haluaa tämän peliporukan kanssa jakaa. Muuttaminen, avioituminen, pitkä sairaalareissu, lemmikin hankinta, autottomuus ja niin edelleen. Erityisesti tämä ketju on kahta uutta jäsentä varten näin aluksi, eli toivottakaa Teemu ja Ari tervetulleiksi, esittäytykää ja kätelkää kun näätte oikeassa elämässä. ^^

Voin aloittaa ja näyttää esimerkkiä:

Antti (25), joulukuussa valmistunut sosionomi + kirkon nuorisotyönohjaaja, joka tekee joulukuuhun asti sivaria Hämeenkyrön seurakunnassa nto:n työajoilla. Tarkoittaa lähinnä sitä, että leireilen, olen perjantaisin ja viikonloppuisin töissä ja työkseni kohtaan 15 - 20-vuotiaita nuoria. Sivarin loputtua siirryn jonnekin päin maailmaa tekemään töitä seurakuntaan, ainakin toivottavasti. Työ ja harrastukset menevät vahvasti lomittain, pelaaminen ja pelit ovat erinomainen nuorisotyön tekemisen väline. Nimesin tämän peliporukan ja perustin FB-ryhmän joskus 2009 tienoilla ja foorumin 2011 kun FB:n ryhmät muuttuivat käyttökelvottomiksi. Peliporukan nimessä ei ole mitään sen erikoisempaa merkitystä kuin, että päätöksen teko ja aikatauluttaminen tahtoi (ja tahtoo edelleen) mennä välillä jahkailuksi, täten Saamattomat. Olen foorumin Admin ja ainoa moderaattori eli sivistynyt yksinvaltias.

Roolipelit aloitin joskus 2000-luvun alkupuolella, kun veljekset Pesonen olivat saaneet käsiinsä Keski-Maa Roolipelin eli tuttavallisen KERPin. Parin vuoden tauko pelaamiseen tuli lukiovuosina mutta vuodesta 2009 tätä on tehty taas lähes päätoimisesti kun innostuin Paizon Pathfinder-tuotteista. Olen suomalaisten roolipelien ystävä mutta liian harvoin pääsen niitä pelaamaan/pelauttamaan. Keskustelun mielelläni roolipelaamisen hyödyistä, siitä miten tullaan paremmaksi roolipelaajaksi ja roolipelaamisen "teoriasta". Lauta- ja korttipelit ovat myös lähellä sydäntäni, miniatyyripelejä pelailen satunnaisemmin. Pelaaminen on elämäntapa mutta muita harrastuksia on kitaran soitto, pyöräily, erilaiset joukkuepelit höntsy urheilun muodossa ja jenkkipallon seuraaminen.

Sellaista. Eli esittäytykää ja toivottakaa uusi kaksikko tervetulleeksi.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Käyttäjien esittäytymiset ja kuulumiset

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 15 Heinä 2015, 13:10

Hei ja tervetuloa uudet jermut!
Mikko, 22 vee (-93). Ylioppinut (2013), jonka jälkeen SA-INT jossa myös puoli vuotta hommissa, ja aloittelen nyt syksystä -15 lääketieteen opintoja Tampereella, jonne muutan avopuolison kanssa elokuun puolella (tahdoin asuntoon ison olohuoneen että mahtuu pelaamaan ;) )
Vuonna 2010-11 vietin vuoden Yhdysvalloissa vaihto-opiskellen, mikä oli omalle pelaukselle huonoa aikaa, mutta muuten oikein hyvää ja siteet valtameren yli on edelleen vahvat. Siispä jos peliporukasta kukaan tarvitsee mitään siltä suunnalta / sille suunnalle niin autan/joku jonka tunnen auttaa mielellään.

Roolipelauksen alkulähteeni juontaa veljesten Antti & Atte tykö, aikajanalla hieman tuon jälkeen kun herrat itse olivat aloittaneet, jossa meikäläinenkin vihkittiin KERP:in myötä lajin pariin (ja lajin mestareita, Pesosia, en ollut vielä tavannut mutta jumalolentojen lailla heistä puhuttiin). Keski-Maa on jäänyt nyt melkolailla taakse nostalgisia kirja/elokuvamuisteloita lukuunottamatta, mutta rope elää juurikin lähinnä Pathfinderin muodossa, vaikkakin muutakin on pelattu ja toivottavasti vastaisuudessakin pelataan. Figupeleistä ajan oikeastaan enää Blood Bowlia jota sitäkin valitettavan satunnaisesti, lauta- ja korttipelit taas ovat ahkerammin käytössä ja onneksi niitä porukasta löytyy.

Muuten harrastuksiin kuuluu monipuolinen urheilu ja sen seuraaminen & touhuilu ja erinäinen puuhastelu.
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Käyttäjien esittäytymiset ja kuulumiset

ViestiKirjoittaja buffalo » 15 Heinä 2015, 13:13

Teemu (18) Roolipelaamisen maailmassa olen uusi vaikuttaja, mutta erilaisia lauta- ja korttipelejä on tullut harrastettua vähän tehokkaammin lukion alusta eli noin kolme vuotta. Joidenkin tämän peliporukan jäsenten kanssa ollaan ehditty jo pelailla tabletop-pelejä ja toisten kanssa säbää, jossa minut tunnetaan paikallis joukkoeen hitaana, mutta kankeena maalivahtina. Soitan myös kitaraa "aina joskus". Kahvi saa aivoni liikkeelle eli pelipaikalla kannattaa olla varattuna kahvinkeitin ja runsaasti puruja (Ismo on vastannut tästä yleensä hyvin).
buffalo
Goblin
 
Viestit: 18
Liittynyt: 15 Heinä 2015, 11:34

Re: Käyttäjien esittäytymiset ja kuulumiset

ViestiKirjoittaja Termostatti » 15 Heinä 2015, 14:41

Tero, Muinainen (pun intended) Hämeenkyrön nuorisopastori ja peliporukan emeritusjäsen. 2012 siirryin Hämeenkyröstä Kymen Häröksi (Kiitos Atte) ja asustelen nykyään Kouvolassa vaimon ja pojan ja kissan kanssa.

Roolipelaukseen kytenyt kipinä pitkään ja Antin ja muun peliporukan ansiosta se leimahti liekkiin vuonna 2011. Sitä ennen olin menettänyt sydämeni Munchkinille ja monelle muulle lautapelille. Olen siirtänyt harastusta myös aktiivisesti eteenpäin ja pojan kanssa tulee pelattua monenlaisia lasten pelejä, laivanupotuksesta, Monzan kautta Muumipeliin. Munchkinia aikuisten kesken aina kun mahdollista. Uusimpina innostuksen kohteina mm. BossMonster ja tilauksessa Death Angel.

Tietokonepelit ovat myös lähellä sydäntä, kovimmassa kulutuksessa ARMA3, WarGame Red Dragon, Worms ja Sonic Allstars Transformed, kaksi viimeisintä lähinnä pojan kanssa.

Minä myös vahingossa Hearthstone, tämä paha?
Termostatti
Goblin
 
Viestit: 4
Liittynyt: 05 Syys 2012, 22:50

Re: Käyttäjien esittäytymiset ja kuulumiset

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 15 Heinä 2015, 15:04

Minä myös vahingossa Hearthstone, tämä paha?

VERY.

Atte, 23 (-92). Ylioppinut (2011) ja sivari. Opiskelen Porin yliopistokeskuksessa Digitaalista kulttuuria ja museologiaa, ja asun sielä suurimman osan ajastani mutta viikonloppuja vietän kyllä 'kyrössä. Sieläkin voi pelata jos hätä koittaa. Teen osapätkätöitä silloin tällöin Tampereen Fantasiapeleissä. Tunnen paljon outoja ihmisiä eri alakulttuureista.

Pelit aloitettu samaan aikaan Antin kanssa juurikin veljekset Pesosen ansiosta. Keski-maa roolipelistä kaikki alkoi, ja sitten on pelattu yhtä sun toista joskin nyt jumitetaan Pathfinderin parissa. Pelaan myöskin Warhammer 40,000, Warhammer Fantasy Battle, Blood Bowl ja Hell Dorado- miniatyyripelejä ja maalaan miniatyyreja liukuhihnatyönä ihan vaan silkasta ilosta. Lautapelejäkin on tullut harrastettua. Pidän peleissä aina sujuvuudesta ja kevyestä tunnelmasta, raskaat mekaniikat ja kikkailut ärsyttää.

Pelaan myöskin aika paljon tietokoneella, varsinkin Biowaren videoroolipelejä kuten Dragon Agea ja Mass Effectiä sekä laajalti muita pelejä kuten Skyrimiä, Batman-pelejä ja Lego-pelejä. En omista konsolia. Pelien lisäksi harrastan sarjakuvien lukemista ja keräilyä, lelujen keräilyä, elokuvia, piirtämistä, cosplayta, huonoa huumoria ja nörtteilyä. Colan voimalla teen mitä tahansa.

Kirjoitan myös blogia.
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Käyttäjien esittäytymiset ja kuulumiset

ViestiKirjoittaja Jalakanen » 15 Heinä 2015, 23:15

Tervetuloa!
Mikko siis olen myös. Jonkinlaista roolipelaamista tuli harrastettua 1990-luvulla veljen pelatessa aiemmin mainittua Keskimaata, Twilight 2000:ta ja Tie tähtiin 2300:a. Siinä sivussa pelattiin jotain Gyberpunkin tapaista (veli muisti säännöt ulkoa, melkein) ja valtiotason Chaos-nimistä kehitelmää. Pienoismalleja aiemmin harrastaneena rupesin 2001 maalaamaan ukkeleita ja härveleitä pelikäyttöön. Toisen maailmansodan pienten yksiköiden Battlegroundia on tullut pelattua ehkä eniten, 20mm:n ukkeleilla siis 1:72 mittakaavassa. Toisen maailmansodan meininkiä on tullut muutenkin tutkittua. Faban tiimoilta tutustuin yli 10 vuotta sitten suurimpaan osaan Saamattomista. Enemmänkin sitä olisi voinut pelata, mutta taipumukseni vaihtaa projektia yhtä usein kuin sukkia sekä GW:n politiikkaa jättivät faban taka-alalle. Hassua sinänsä, että vaikka en juurikaan perusta fantasiasta, otti faba kuitenkin paremmin tuulta purjeisiinsa kuin 40k, jonka maalaaminen lopahti useammankin kerran. Helldoradoa löytyy. Pari peruslaivastoa Uncharted seasiin. Kirjoja ja 15 mm kalustoa löytyy Flames of Wariin sekä sääntösetti nimeltä Battlegroup - siihen lähdekirja Barbarossaan. Nyt on kuitenkin niin, että Toinen maailman sota on alkanut tympiä. Tällä hetkellä olen innostunut Napoleonin sodista Black Powder-säännöillä ja 1:72 ukoilla. Tarkoitus olisi pelata Waterloota ja Espanjaa, maalailen molempia osapuolia. Antilta hankkimastani Faba-empirestä rakentelen Pike&shotte säännöstön tuella 1600-luvun rähinöitä. Cathedrale-peliin olen tehnyt maastoa ja maalaillut sopivia geneerisiä figuja. Viimeisin innostus on hyödyntää fabafiguja Mordheimiin. Niin ja Bloodbowl tietty :)

Ropeissa alussa mainittujen lisäksi on tullut pelattua DD:tä, vaihtoehtohistoriaa CORPS(siis ei Gurps)-säännöstöllä, Pathfinderia, Twiligt 2000ta ja Dresden filesia. Twilightia peluutin pelijohtajana, ja olen mietiskellyt jonkinlaista uutta kampista siihen tamperelaisille pelaajille, mikäli heillä on siihen kiinnostusta.

Lauta- ja korttipelejä olen pelaillut monenmoista kuten varmaan kaikki meidän porukassa. Rakentelupelit ovat hauskoja, ja pidän sotastrategiasta. Strategiapelien huono puoli on niiden pitkä kesto.
Toki niinku toki lähtökohtaisesti toki haasteellista toki niinku toki sitä kautta toki niinku toki enään toki hässäkkä toki.
And something smart here in english. It's in english - not in finnish - so of course it's smart.
Avatar
Jalakanen
Bishop
 
Viestit: 407
Liittynyt: 04 Syys 2011, 11:17
Paikkakunta: Nahkalippis-City

Re: Käyttäjien esittäytymiset ja kuulumiset

ViestiKirjoittaja Visa » 18 Heinä 2015, 17:32

Tervetuloa joukkoon, ehkä foreen ja toimintaan ylipäätään saadaan vähän lisäeloa pienen hiljaiselon jälkeen.

Nimeni on Visa (arvasit ehkä fore-nickistä) ja asun Tampereella Lukonmäessä vaimoni Maaritin kanssa. Ostimme juuri asunnon sieltä ja nyt onkin kohtalaisesti tilaa mm. pelailulle. Suunnitelmissa olisi pitää 'syssymmällä' Saamattomien tuparit, jonne kaikki ovat tervetulleita. Olen arkitöissä joten suosin isompien ja Tampereen ulkopuolella (=Hämeenkyrössä/Mouhijärvellä) tapahtuvien pelisessioiden ajankohtana viikonloppuja. Tampereella minusta voi saada peliseuraa arki-iltoinakin ja saamattomien painopiste onkin siirtymässä tänne pikkuhiljaa.

Kuten mainittua, ensimmäisen roolipelini Keskimaa-Roolipelin ostin kaverini kanssa 2002 keväällä. Kaverin into lopahti aika pian mutta peliseuraa löytyi sitten omasta veljestä sekä Timosista. Itse olin vasta 14 ja muut sitten vähän nuorempia ja pelit sen mukaisia. Niitä voisi verrata B-luokan toimintaleffaan: juoni saattoi paikoin ontua (tai puuttua) mutta tappelua ja kriittisiä osumia oli paljon ja oli kyllä oikein hauskaa. Minä taisin olla yksinomaan PJ:n roolissa tuolloin. AD2300:aa ja Stormbringeriäkin kokeiltiin mutta niistä ei ikinä tullut niin suuria hittejä kuin KERP:sta. Jossain vaiheessa ropettaminen jäi figupelien tieltä, faba-armeijani hukkasin (oikeasti, älä kysy). Nykyään figuvalikoimasta löytyy bloodbowl-tiimi (Skaven sekä keskeneräiset haltiat) sekä Jalkasen innostamana 1:72 mittakaavan 2. Maailmansodan jenkkisolttuja. Näillä ollaan pelattu harvakseltaan Battleground-pelisäännöillä, jotka soveltuvat mukavasti tuollaisiin skirmish-kokoluokan matseihin. Isommatkin onnistuvat mutta pelin kesto rupeaa olemaan merkittävä. Varastossa on myös jonkinlainen määrä Warhammerin Tauta sekä liskomiehiä, joista luovun varsin kohtuullisesta hinnasta koska aikaa ei ole.

Twilightia peluutin pelijohtajana, ja olen mietiskellyt jonkinlaista uutta kampista siihen tamperelaisille pelaajille, mikäli heillä on siihen kiinnostusta.


Mikko peluutti meille takavuosina varsin mukavan Twilight 2000 kampanjan joka harmikseni jäi kesken. Hauskaa oli, siihenkin voisi palata joskus.

Roolipelaan tällä hetkellä Antin vetämässä Dresden Files-kampanjassa, joka onkin ollut mielestäni suuri menestys joka suhteessa. Pathfinderia on tullut muutaman pitkän kamppiksen sekä lukuisten society-sessioiden verran, ehkä joku päivä voisi senkin pariin palata. Pelinjohtamista en ole juurikaan tehnyt viime vuosina, ehkä joskus taas. Standardi on porukassa aika korkealla koska varsinkin Antti suhtautuu asiaan sen vaatimalla vakavuudella (muutkin varmasti mutta olen pelannut lähinnä Antin vetämissä peleissä) enkä ole nähnyt tarpeelliseksi lähteä siihen. Toinen syy siihen on, että olen melko laiska ja saamaton.

Lautapeleistä pidän laajalla skaalallla mutta liian vähän on päässyt/ehtinyt pelaamaan viime aikoina. Diggailen rakentelu- ja strategiapeleistä á la Catan, Eclipse ja Civilization (pelaan sitä myös tietokoneella) ja vähän vähemmänkin raskaiden pelien parissa viihdyn. Moninpelattavista tietokonepeleistä pelailen nykyään satunnaisesti Civilization 5:ttä sekä Heroes of the Stormia.
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: Käyttäjien esittäytymiset ja kuulumiset

ViestiKirjoittaja Pyry » 20 Heinä 2015, 07:29

Hiiohoi!

Mitäs sitä nyt sitten. Nimimerkin mukaisesti Pyry, Visan nuorempi (24v) ja komeampi veli. Niin kuin aikaisemmin oli jo muilla puhetta, niin mun ja velipojan KERP-innostuksesta tämä lähti käyntiin. Myöskin Warhammer Fabaa tuli harrastettua ja kaaoksen vanhat joukot odottaa vielä uutta nousua epätoivoisesti kaapin laatikoissa. Itseltä meni maku lopahti mielenkiinto Fabaan ja kaikkeen muuhunkin GW:n toimintaan n. viisi vuotta sitten, enkä ole sen jälkeen figuurien kanssa oikein touhunnut. Olen kyllä kovasti harkinnut maalaamisen uudelleen aloittamista, vaikken varmaan mitään suurempaa ala keräilemään.

Voisihan tässä vähän kertoa siviilielämänkin nopean historian. Syntymäni jälkeen olen vanhentunut tasaista tahtia 24 ja puoli vuotta. peruskoulun jälkeen totesin että lukio ei ole meikäläistä varten ja siirryin siitä pikkuhiljaa sitten Ikaalisten Kauppaoppilaitokseen. Armeijan kävin siinä välissä ja siellä minusta ei tehty miestä, vaan rekkamies. Tällä hetkellä olen työkokeilussa(Koittakaa välttää työkokeilua) Nokialla ja ajan muuttoautoa.
Muita harrastuksia on aikanaan ollut Airsoft joka vähän jäi kun muutin pois täältä Mouhijärveltä, minne olen ajautunut uudestaan rivitalon päätyyn asustelemaan, mutta kaikki/suurin osa kamppeista edelleen tallella. Myöskin bassoa olen tässä kymmenen vuotta rämpytellyt erilaisissa bändiprojekteissa ja välillä ihan keikkaillaankin.

Mitäpäs, tuossahan tuo pähkinänkuoressa. Pistetään vielä edustuskuva
Kuva
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
Pyry
Knight
 
Viestit: 184
Liittynyt: 27 Elo 2011, 19:20

Re: Käyttäjien esittäytymiset ja kuulumiset

ViestiKirjoittaja Andom » 20 Heinä 2015, 19:28

Ari on nimi ja Tampereella/Mouhijärvellä aikaani vietän. Harrastuksia ovat olleet kaikki ampumisesta miniatyyreihin. Warhammer FB ja 40K olivat yhdessä kohdassa elämää kova juttu ja sitten tapahtui GW:n "vähemmän enemmällä" politiikka ja sekin jäi. Videopelien jännässä maailmassa olen kiintynyt eritoten simulaattoriehin ( IL-2 Sturmovik, War Thunder--Simulaattori/Realisticilla, Elite Dangerous). Ikävä kyllä tällä hetkellä jopa yksi kamppis ja erinäiset hommat vievät kaiken ajan aivan totaalisesti, ja toivon pientä ymmärtämistä siihen, että täällä foorumilla käyn kerran kaksi viikossa, jos ja kun kerkiän :)


PS: Anime

Kuva
Kuva
Andom
Rook
 
Viestit: 72
Liittynyt: 20 Heinä 2015, 00:37

Re: Käyttäjien esittäytymiset ja kuulumiset

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 28 Heinä 2015, 13:47

Hienoa nähdä melkein kaikkien tulleen foorumille ja kirjoittaneen itsestään tähän ketjuun. ^^ Hyvä homma. Muutama kommentti.

Termostatti kirjoitti:Minä myös vahingossa Hearthstone, tämä paha?

Atte voi pitää tätä pahana mutta Ismo ja minä pelaillaan myös eli jos vielä on muita jotka pelailee niin huudelkaa. Kivempi aina tutuilta ottaa turpaansa kuin kasvottomilta netissä.

Visa kirjoitti:ja Heroes of the Stormia.

Ohhoh, tämä oli uusi tieto. Itsekin muutaman hetken tätä pelannut ja ihan viihdyttävä peli on kyllä. Pitää varmaan joskus yrittää, ehkä tammikuussa 2017 näillä aikatauluilla?

Jalakanen kirjoitti:Twilightia peluutin pelijohtajana, ja olen mietiskellyt jonkinlaista uutta kampista siihen tamperelaisille pelaajille, mikäli heillä on siihen kiinnostusta.

Uskoisin tähän löytyvän kiinnostusta myös Tampereen ulkopuolelta, Ismo oli kovin innoissaan joskus kun tästä puhuin ja omaa kirjaani hänelle näytin. Yllättäen porukassa, josta kolmella on sivaritausta on paljon kiinnostusta sotajuttuihin. (*gasp*) Vielä kun edellinen Twilight-setti oli sitä ainoaa roolipelaamista lukioaikanani ennen Pathfinderin rynnäkköä. Tässäkin on nostalgia arvoa.

Pyry kirjoitti:Pistetään vielä edustuskuva.

Judge Dredd-tyylinen hymy, arvostan.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Käyttäjien esittäytymiset ja kuulumiset

ViestiKirjoittaja Visa » 28 Heinä 2015, 16:00

Visa kirjoitti:
ja Heroes of the Stormia.

Ohhoh, tämä oli uusi tieto. Itsekin muutaman hetken tätä pelannut ja ihan viihdyttävä peli on kyllä. Pitää varmaan joskus yrittää, ehkä tammikuussa 2017 näillä aikatauluilla?


Tästä taisi olla ohimennen puhetta taannoin jossain sivulauseessa. Ettei mene OT:ksi niin tein ketjun tälle:

http://peliporukkasaamattomat.foorumimme.com/viewtopic.php?f=13&t=78
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: Käyttäjien esittäytymiset ja kuulumiset

ViestiKirjoittaja Juusoppi » 29 Touko 2018, 22:08

Melkeen kolmen vuoden hiljaiseloa tässä ketjussa? Ketju solmusta, uusi haastaja hyppää lenkkien jatkeeksi.

Juuso, vuosimallia -94, entis-eteläpohjalainen nyky-tamperelainen lääkisläinen (joskin tätä kirjoittaessa on kesäduunissa Seinäjoella). Ujuttautui Miksan kautta tänne kun kuuli juttuja, että enemmän kuin yksi medisiinari roolipelipöydän ääressä ei oo hyvä idea. Yhden kerran empiirisen kokeilun ja pikkuhiljaa etenevän saamattomien koodikielen murtamisen myötä tutkimustulokset jätettäköön julkaisematta, mutta olen innoissani mahdollisuuksista. Hongkong 2055 oli hyppy yhteen tuntemattomaan, aiemmin oon yhden käden sormilla laskettavan määrän kokeillut D&D:tä ja Pathfinderia, toista kättä oon käyttänyt improvisaatioteatteriporukoilla kuten luovempien rooli-/tarinankerrontapelien pyörittämiseen Act ja Dread. Nopanheittelymeiningit ovat kiinnostaneet aina, peliporukat vaan on tupanneet nuupahtaa ympäriltä.

"Jack-of-all-trades, master-of-none" kuvastaa minua aika hyvin. Teen opiskelun ohella kaikkea taiteellista näyttelemisestä soittamisen, laulamisen, tanssimisen, maalaamisen kautta tarinoiden ja laulujen kirjoittamiseen. Viittaan allekirjoitukseni ensimmäiseen riviin.
Kun muuta kuin taiteilua tulee tehtäväksi, koetan pysyä lenkkeilemällä kunnossa tai pelailen sitäsuntätä +100-tunnin roolipeleistä MOBA-syöpään. Remissiossa oleva Magic: the Gathering -addikti. Viittaan allekirjoitukseni toiseen riviin.

Asiasta moottorisahaan: Pelaamisen lisääksi peluuttaminen kiehtoisi, oon tässä kuluneen vuoden kirjoitellut paria novellia, joista toisen juonta voisi soveltaa pelailuun. Jos on jotain, mitä vakkari GM:t haluatte kokeilla pelaajien puolelta pöytää, niin vapaaehtoudun uhrilampaaksi!
"Kaikkea pitää kokeilla kerran paitsi omaa siskoa ja kansantansseja." -Sir Thomas Beecham

"We measure progress in heartbeats." -Zegana, Prime Speaker of the Simic Combine
Avatar
Juusoppi
Goblin
 
Viestit: 18
Liittynyt: 12 Maalis 2018, 11:51

Re: Käyttäjien esittäytymiset ja kuulumiset

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 03 Kesä 2018, 17:35

Juusoppi kirjoitti:Melkeen kolmen vuoden hiljaiseloa tässä ketjussa? Ketju solmusta, uusi haastaja hyppää lenkkien jatkeeksi.

Oikein tehty ja tervetuloa mukaan joukkoon! Juusoppin pari kertaa tavanneena ja yhden roolipelisession kokemuksella uskallan sanoa, että mukava mies on kyseessä ja hyvin sopii tähän joukkoon.

Blue_Hill kirjoitti:Oma esittelyteksti ylempänä

No huh huh, olipas se täynnä vanhaa tietoa. Ikää on tullut paro vuotta lisää mutta vuosimalli on pysyvästi -90 eli edustan peliporukan keski-ikäistä vanhusjoukkoa. Nykyisin työskentelen Kangasalla vastaavissa hommissa, eli kummallisilla työajoilla oleva, leireillä ja muualla hyppivä nuorisotyönohjaaja. Muutoin tuo pitää aika pitkälti paikkansa, ehkä uutena löytönä tässä vuosien varrella on tullut netin kautta pelatut roolipeli-kampanjat ja niiden seuraaminen, joitain nostoja voi löytää esimerkiksi tästä ketjusta. Omia suosikkejani ovat RollPlayn monet kampanjat (Swan Song, Nebula Jazz, Far Verona, Court of Swords). Seuraan myös keskustelua roolipelaamisesta, roolipeleistä, pelinjohtamisesta, pelisuunnittelusta ja muusta sellaisesta aktiivisesti, käyden keskustelua aiheesta aina tarpeen mukaan. Haastan itseäni oppimaan yhä paremmaksi pelinjohtajaksi ja pelaajaksi, usein kokeilemalla/lukemalla/seuraamalla jotain uutta peliä tai kampanjaa (esimerkiksi RollPlay: nebula Jazz opetti ja näytti kunnolla miten Faten saa toimimaan paremmin kuin miten olin itse aiemmin saanut sen toimimaan).

Sellaista. Lauta- ja roolipelejä on melkoinen kasa kotona ja niitä saa lainaan / tungen mukaan luettavaksi aina tarpeen mukaan.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Käyttäjien esittäytymiset ja kuulumiset

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 04 Kesä 2018, 01:37

Hei, lisää verta pankkiin. Yhden kokemuksen perusteella voisin sanoa että sopivaa materiaalia on mies tähän härväyspartioon.

Rosgakori kirjoitti:kolme vuotta vanhat löpinät


Onkohan kolmen vuoden jälkeen asiat muuttuneet.

- Opiskelen (yhä) Porin yliopistokeskuksessa Digitaalista kulttuuria, nyt päättyi neljäs vuosi. Loppusuoralla toivon mukaan, ja työllistymisnäkymä sama kuin kellä tahansa humanistilla. Gradua teen paraikaa, tai kun kerkeän. Työt Fantsussa loppuneet. Päätoimitan Porin ylioppilaslehteä josta vuoden lopussa pitäis rahaa tulla tukku käteen.

- Asun yhä Porissa, joskin asuinmuoto on kehittynyt hieman koreampaan suuntaan. Omaan siis pitkiinkin viikonloppupeleihin (todistetusti) sopivan peliluolan Porissa. Koitan viettää sielä yhä enemmän aikaa, kun on pelejä sieläkin päin.

- Tällä hetkellä on kaikki muut pelit paitsi roolipelit tipahtaneet pois vaaterista; ei ole aikaa nelkkariin, fantsuun, bowliin saatikka sitten nyt jo lopetettuun Hell Doradoon. Oh the progress of time. Maalaan tosin yhä aktiivisesti, en tosin omia figuja juurikaan, vaan palkkamaalajan niskalima hommia.

- Omistan konsolin. En osaa pelata sillä.

- Blogi voi lihavasti, ja avasin myös sivublogi Pelipöytäraportin käsittelemään peliasioita. Ei kovin elävä, mut mä yritän parhaani.

- Tunnen yhä enemmän erilaisia ihmisiä oudoista alakulttuureista. Olen nörttipiirien Kevin Bacon.
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Käyttäjien esittäytymiset ja kuulumiset

ViestiKirjoittaja Visa » 07 Kesä 2018, 20:57

Jaa voisi sitä itsekkin päivittäytyä. Tosiaan 2 vuotta sitten meille syntyi pieni tyttölapsi, joka on perinyt isänsä puheliaisuuden ja äitinsä itsepäisyyden. Luulen että hän tulee pärjäämään elämässään.

Teen töitä edelleen Valmetilla. Työn ja kodin ulkopuolinen elämä on jäänyt kovin vähille viime aikoina ja joudun aika paljon priorisoimaan vapaa-aikaani. Siihen mahtuu tällä hetkellä lähinnä astanga-joogaa ja iltaisin välillä tuota HoTS:ia edelleen. Lautapelejä fokusoin Gloomhaveniin ja muihin suurspektaakkeleihin. Elättelen suuria toivoja Hong Kong-kamppiksesta, jotta pääsisin pienen tauon jälkeen taas ropettamaan. Figupelit olen käytännössä lopettanut tältä erää, Warhammerit on myynnissä ja battlegroundit keräävät pölyä.

Odotan Mökkiconia suuresti tällä hetkellä.
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri


Paluu Ilmoitukset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron