Pathfinder 2.0 pelitesti- Tuomiopäivän kajo

Keskustelut roolipeleistä ja pelatuista peleistä

Pathfinder 2.0 pelitesti- Tuomiopäivän kajo

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 07 Elo 2018, 12:50

Kuten varmasti teistä suurin osa tietää, meille kaikille rakas Pathfinder- roolipeli on hiljalleen saamassa uuden laitoksen. Nyt käynnissä on pelitesti, jossa on tarkoitus hioa sääntöjä peliyhteisön voimin toimivaan kuntoon. Tätä varten Paizo on julkaissut sekä tietysti säännöt että seikkailun, jonka kautta voidaan nähdä miten uudet pelimekaanikat toimivat eri tilanteissa ja eri tasoilla

On aika astua...Tuomiopäivän kajoon.

Tik, tok.

Golarion on kokenut paljon. Sotia, luonnonmullistuksia, kärsimystä. Sankarit ympäri maailman ovat estäneet muinaisten velhokuninkaan kuin verenhimoisen kuningattaren valtaannousun. He ovat taistelleet viidakossa, maan uumenissa ja polttavilla aavikoilla. Taistelut metropolien kaduilla ja lumisissa erämaissa ovat ratkaisseet kansakuntien ja maiden kohtaloita.

Mutta mitä yksikään sankari voi mahtaa matemaattisille vakioille, asioille jotka ovat vääjäämättömiä? Tuomiopäivä lähestyy kosmisten lakien näin määräten, ja vahvinkaan sankari ei voi tätä pysäyttää....ainakaan yksin.

Tik, tok, tik, tok.

Luota lukuun itseesi ja pyhään geometriaan
Luota lukuun itseesi ja pyhään geometriaan


Kuva

Tuomiopäivän Kajo on seikkailu, jossa pelataan hahmoja tasoilla 1, 4, 7, 9, 12, 14 ja 17, joista vahvistetuilla tasoilla pelataan samoilla hahmoilla. Muilla tasoilla pelataan eri hahmoilla, mahdollisesti aivan toisella puolella Golarionia. Lumiset metsät, polttavat aavikot ja muinaiset rauniot tulevat tutuiksi eri seikkailujen muodossa. Tasojen määrästä huolimatta kyseessä ei ole mikään PF- kampanjan kokoinen rupeama; jokaisen tason seikkailut ovat suhteellisen tiukkoja paketteja, muistuttaen hieman seikkailupolkujen lukuja tai Pathfinder Societyn seikkailuja.

Homma juju on siis seuraava: Tätä seikkailua pääsee pelaamaan haluamallaan/haluamillaan tasoilla vaikka kaikki saamattomat. Muodostamme jokaiselle tasolle ja luvulle oman porukan.

Ryhmä 1 (Tasot 1, 9, 17). Tämä on ainoa porukka jonka hahmot palaavat seikkailun toisissa osissa mukaan toimintaan. Arkkityypillisiä "olimme väärässä paikassa oikeaan aikaan" sankareita, jotka astuvat vahingossa itseään paljon isompiin saappaisiin.

Ryhmä 2 (Taso 4). Tämä porukka pääsee pelaamaan tason 4 seikkailun, jossa pelaajahahmot ovat enigmaattisen järjestön palkkaamia sotureita, jotka on lähetetty tärkeälle ekstraktiotehtävälle.

Ryhmä 3 (Taso 7). Tason 7 pelaajat ovat saman järjestön leivissä, mutta tällä kertaa tapaamassa muita operatiiveja. Ainakin kahden pelaajajahahmon olisi oltava kyvykäs loitsimaan parannustaikuutta.

Ryhmä 4 (Taso 12). Pelaajahahmot ovat ristiretkeläisiä pyhällä tehtävällä.

Ryhmä 5 (Taso 14). Tällä kertaa pelaajahahmot ovat aiemmin esitellyn järjestön johtohahmoja, tehtävällä joka tarvitsee hieman sulavuutta ja kieroilua.

Ideana olisi siis luoda kuva laajemmasta skenaariosta, jossa sankarit ympäri maailman eri tehtävillä koittavat pelastaa maailman. Tiedot mitä pelaajahahmot oppivat toisilla tehtävillä voidaan jakaa eteenpäin toiselle ryhmälle. On mahdollista ja sallittua sekä realismia, että samat pelaajat pelaavat useammassa ryhmässä. Ideana on kuitenkin se, että mahdollisimman moni pääsee kokeilemaan peliä. Pelit on tarkoitus pelata kronologisessa järjestyksessä tasojen mukaan. Pelit ovat pituudeltaan noin Pathfinder society- seikkailujen mittaisia, eli yksi 3-5 tuntinen sessio per tasoryhmä. Ryhmä 1 pelaa kolme 3-5 h pelikertaa.

PELITESTI.

Koska kyseessä on tosiaankin Pathfinderin 2. laitoksen pelitesti, lienee selvää että osa säännöistä, kyvyistä ja muista jutuista ei välttämättä toimi täydellisesti. Tarkoituksena onkin eri skenaarioiden kautta testata peliä eri hahmoilla ja pelaajilla. Vaikka peli toimmii perinteisen d20 -mekaniikan mukaisesti yhä, on Pathfinder 2.0 kuitenkin erilainen peli kuin tuttu Pathfinder. Hahmonteon aikana käymme myös läpi hieman perusmuutoksia, mutta tulen myös tekemään perinteisen huijauslakanan pelin ajaksi, josta muutokset on helppo muistaa.

Tulen myöskin dokumentoimaan pelaajakokemuksia. Teen sitä varten jonkinnäköisen pohjan johon voi laittaa ajatuksia ja fiiliksiä pelitestistä ja säännöistä. Käytän näitä tietoja (anonyymisti, tarvittaessa) Pöytäpeliraportti- blogin puolella.

Pelissä käytössä on seuraavat syntyperät ja ammatit, jotka esitellään Pathfinder 2.0 pelitestissä:

Class: Alchemist, Barbarian, Bard, Cleric, Druid, Fighter, Monk, Paladin, Ranger, Rogue, Sorcerer, Wizard.

Ancestry: Dwarf, Elf, Halfling, Gnome, Goblin (kyllä, Goblin) ja Human, joka voi valita olevansa Half-Elf tai Half-Orc.

Voitte ladata Pathfinder- pelitestidokkarin täältä. Jos pelitesti näyttää liian monimutkaiselta tai ette hiffaa, ei huolta, tulemme käymään yhdessä läpi juttuja.

Teemme hahmot yhdessä tasoryhmien kesken (Ryhmä 1 tekee yhdessä, ryhmä 2 yhdessä jne), minimoidaksemme virheet ja oppien näin porukalla uutta peliä. Tämä voi myös luonnistua kaukoyhteyksien kautta vaikka discordin chatissa.

Oletko SINÄ valmis astumaan jälleen pimeyden sykkivään sydämeen, ja kokeilemaan meille tutun ja rakkaan pelin uutta versiota?

It's a brand new world, Hobbes ol' buddy. Let's go explore it.
Viimeksi muokannut Rosgakori päivämäärä 07 Elo 2018, 16:17, muokattu yhteensä 1 kerran
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Pathfinder 2.0 pelitesti- Tuomiopäivän kajo

ViestiKirjoittaja Juusoppi » 07 Elo 2018, 14:11

Hetkeksi pelkäsin että tuomiopäivän kajo ois ollut linkki Keinosen nimipäivään. :D

Kiinnostusta on sekä tohon hahmojatkumoon hyppäämiseen että oneshotteihin, ehkä nyyppänä mieluummin 1-2 oneshottia vois olla kelpo koeajo sekä pelille että mulle. :)
"Kaikkea pitää kokeilla kerran paitsi omaa siskoa ja kansantansseja." -Sir Thomas Beecham

"We measure progress in heartbeats." -Zegana, Prime Speaker of the Simic Combine
Avatar
Juusoppi
Goblin
 
Viestit: 18
Liittynyt: 12 Maalis 2018, 11:51

Re: Pathfinder 2.0 pelitesti- Tuomiopäivän kajo

ViestiKirjoittaja Visa » 08 Elo 2018, 17:17

Moro, kaikki kiinnostaa mutta jos on enemmän innokkaita tuohon 3 skenaarion settiin niin ei ole mikään pakko päästä pelaamaan.
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: Pathfinder 2.0 pelitesti- Tuomiopäivän kajo

ViestiKirjoittaja Rosgakori » 09 Elo 2018, 17:56

Selvennykseksi; kaikki nuo pelataan jollain kokoonpanolla. Eli jos joku taso/ryhmä kiinnostaa, niin sen pääsee pelamaan mitä luultavammin. Järjestyshän on:

Taso 1 (Ryhmä 1)
Taso 4 (Ryhmä 2)
Taso 7 (Ryhmä 3)
Taso 9 (Ryhma 1)
Taso 12 (Ryhmä 4)
Taso 14 (Ryhmä 5)
Taso 17 (Ryhmä 1)

Ja tuossa järjestyksessä myös pelataan, koska aiemmat osat vaikuttavat seuraaviin.
Kuva
Avatar
Rosgakori
Atte the Gathering
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Elo 2011, 01:32
Paikkakunta: Suomen Turku

Re: Pathfinder 2.0 pelitesti- Tuomiopäivän kajo

ViestiKirjoittaja Juusoppi » 01 Syys 2018, 20:56

Väkersin itselleni aikani ratoksi stance-munkin kokeiluun. Ois mielenkiintoista kokeilla eri tasoilla sitä, eli ryhmään yks tarjolla yksi hullu munkki.
"Kaikkea pitää kokeilla kerran paitsi omaa siskoa ja kansantansseja." -Sir Thomas Beecham

"We measure progress in heartbeats." -Zegana, Prime Speaker of the Simic Combine
Avatar
Juusoppi
Goblin
 
Viestit: 18
Liittynyt: 12 Maalis 2018, 11:51


Paluu Roolipelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron