[SD] Yleinen Keskustelu

Keskustelut roolipeleistä ja pelatuista peleistä

[SD] Yleinen Keskustelu

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 28 Elo 2011, 12:38

Toinen Pimeys

Nouseva pimeys, varjojen leikki
kuunvalossa on vain sinisen sävyjä.
Korruptio ja synti, valon ja pimeyden terällä
toivon pilkahdus, synkimmälläkin hetkellä.


Syksyllä olisi tarkoitus aloittaa Paizon julkaisema seikkailupolku Toinen Pimeys (Second Darkness, SD). Olemme tästä jo sähköpostin avulla viestitelleet mutta koin, että on hyvä siirtää sama informaatio tänne foorumille, saadana jotain keskustelua aikaiseksi ja tulee foorumi heti käyttöön. Itse pelasin Toisen Pimeyden tammi-toukokuussa 2010 Aten alaisuudessa. Kampanjassa oli monia siistejä juttuja mutta myös isoja vikoja (ihan siis juonen puitteissa, ei Aten takia) ja jo silloin heräsi halu katsoa miten kampanjasta saisi hieman toimivamman kokonaisuuden. Eräs suomalainen pj veti Toisen Pimeyden "hieman erilailla" kuin kampanja on kirjoitettu ja hänen jalanjäljissään lähden tätä kampanjaa teille johtamaan. Tarkoitus on johdonmukaistaa ja fiksailla kampanjaa niiltä osin kuin itse koen, että jokin homma ei toimi. Samalla haluan myös ajaa hieman erilaista pelaamismallia teille: kaikkea ei kuulu, eikä voi voittaa tai hommia hoitaa väkivallalla vaan pelaajia rohkaistaan miettimään vaihtoehtoisia ratkaisuja ja suunnittelemaan etukäteen.

Yleisissä keskusteluissa käymme läpi kampanjan tyyliä, pelautusnopeutta sekä hahmoja ja heidän taustojaan ja motiiveja. Palauteketju ilmestyy tänne kunhan peli pyörähtää käyntiin. Koitan tarjota mahdollisimman hyvän pohjan haltioiden pelaamiselle mutta myös esitellä hahmojen taustajärjestöön kuuluvien haltioiden ajatusmallia, jotta pelissä voidaan olla jo roolissa eikä tarvitse miettiä tai opetella "miten nää hemmot tekee työtään". Tietenkin pelaaminen on aina oppimista enkä vaadi ektään muistamaan kaikkea infoa ulkoa mutta jos saadaan muutamia juttuja jäämään mieleen niin hyvä tulee. Varsinkin Shin'Rakorathin ajatusmallin esittäminen tiiviisti on tärkeää.

Sen pidemmittä puheitta kiitän Mikkoa, Visaa, Pyryä ja Ismoa kiinnostuksesta kampanjan suhteen. Uutta ja ihmeellistä on luvassa ja aika ajoin hommat muuttuvat hurjiksi joten pidetään hatuista ja suippokorvista kiinni kun peli lähtee käyntiin.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: [SD] Yleinen Keskustelu

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 28 Elo 2011, 13:46

Hahmonluonti:
Mekaaniset asiat kirjoitti:
    -Race: Elf
    -Heroic Purchase (20 pts)
    -200 kullan aloitus
    -Maksimi hit points lvl 1
    -d/2+1 level upissa, multi-classissa isoin d aina alimmaiseksi (hahmolla voi olla maksimissaan kaksi classia+yksi prestige class. Poikkeuksista voidaan neuvotella. PF tukee yksiluokkaisuutta.)
    -Lvl 2 aloitus
    -Ei experienceä, level up kun GM sanoo
    -Kaksi traittia
    -Kaikki Shin'Rakorathin jäsenet saavat bonus featin listasta: Alertness, Deceitful, Persuasive, Stealthy, Blind-Fight, Improved Unarmed Strike, Iron Will tai Lightning Reflexes


Pelissä pelataan haltioiden salajärjestön agentteja, jotka ovat alansa kovia osaajia ja monet on koulutettu nuoresta alkaen tähän tehtävään. Ei tosin kaikkia, osa värvätään kun Shin'Rakorath huomaa yksilön olevan sovelias liittymänä järjestöön. Olette kaikki vielä pelin alussa matalalla järjestön rankingissä ja ettekä esimerkiksi tiedä ketkä ovat Shin'Rakorathin johtajia. Eli siis rotu pakko tulee siitä, että kampanja toimii parhaiten haltia-kamppiksena, se ei ole teidän kiusaksi pakollinen. 20 pisteen osto-systeemi stattien luomiseen tuo teille niin tasapuolisuutta kuin itsemääräämisoikeutta hahmon statsien suhteen. olen huomannut, että heitetyillä ominaisuuksilla tuppaa tulemaan todella eritasoisia rivejä ja tässä kampajassa teidän tulisi periaatteessa olla samalla viivalla toistenne kanssa. Kullan määrän muutin maksimeista 200 kultaan. Osalle se on enemmän kuin maksimirahat, osalle taas vähemmän. Hipareissa tuttu systeemi Pathfinder Societystä ja muista mun peleistä, puolet nopasta+1+kaikki muuttujat. Ensimmäisellä tasolla maksimitulos+muuttujat.

Aloitamme tasolta kaksi, koska olette koulutettuja kavereita ja jonkin verran kokemusta löytyy jo vyön alta. Metatasolla haluan myös välttää sitä, että pelin alussa saatte tason joka pelikerran jälkeen. Se ei palvele yhtään mitään kun uusia temppuja tulee tiheään vanhojen tilalle ja uusia juttuja tulee koko ajan matkaan. Eikä se ole edes realistista. Näin ollen aloitamma tasolta kaksi ja tasoja saatte sitten kun mie niin sanon. Ei jaksa räknätä sitä kokemusta. Pelin alussa kaksi traittia, joko APG:n takaa perustraitteja tai jostain muusta materiaalista (esimerkiksi Elves of Golarion, Inner Sea Primer ja Inner Sea World Guide) sopiva traitti. Bonusfiitit kuuluvat tuohon teidän ammattimaisuuteen ja koulutukseen, nuo ovat niitä taitoja joita Shin'Rakorath vaalii joten saatte valita yhden fiitin joka voisi kuvata teidän saamaa koulutusta tai vahvuuksia joiden ansiosta teidät on värvätty.

Ryhmä:
Roolitusta kirjoitti:"Nimemme tarkoittaa hopeista sirppiä. Sirppi on yksinkertainen ja täysin arkinen työkalu. Sirppi niittää nopeasti, terävästi ja tarkasti. Kuin sirppi, Shin'Rakorath leikkaa kirurgisen tehokkaasti pois kansamme keskuuteen pesiytyneen pahuuden."


Jokaiseen Shin'Rakorath-soluun kuuluu ainakin yksi:

    -Joka tietää vihollisen mahdollisesti käyttämistä arkaaneista metodeista, sekä mahdollisesti suojautumisesta niitä vastaan.
    -Joka vastaa solun muiden jäsenten turvallisuudesta, oli kyse miekkataidosta tai tiedustelusta.
    -Joka taitaa salavihkaisuuden sanoissa tai teoissa.
    -Joka taitaa tiedonhankinnan, oli hänen käyttämänsä metodi sitten puhuminen, loitsiminen, kiristys, kuulustelu tai hiipiminen.


Nämä ovat työkaluja, joita Shin'Rakorath käyttää.


Te olette työkaluja joita Shin'Rakorath käyttää. Solun oletetaan toimivan ja täyttävän nämä vaatimukset ainakin jotenkin. Tämä ei tarkoita, että soluun jaetaan jäsenet tarkasti "sinä suojaat muita, sinä hiivit ja sinä loitsit" ja kukaan ei osaa oman alueensa ulkopuolelta mitään, vaan solun oletetaan jotenkin täyttävän nämä vaatimukset. Ehkä enemmän tälläisiä suuntaviioja siihen minkälaisia tyyppejä Shin'Rakorathiin eksyy ja miten näistä henkilöistä muodostetaan solu. Kirjoitinkin jo sähköpostissa parannus-jutuista joten en toista itseäni tämän enempää. Taistelussa parantaminen < taistelun jälkeen parantaminen.

Solun kokoonpanosta kannattaa keskustella tässä ketjussa.

Alignment:
Hahmojen aloitus-alignmenteja koskevat tietyt rajoitukset. Pelin aikana tapahtuvat muutokset ovat toki sitten asia erikseen.

    - Kukaan hahmoista ei ole Lawful Good, sillä työ vaatii usein äärimmäisiä keinoja.
    -Kukaan hahmoista ei ole Chaotic Good, Chaotic Neutral tai Chaotic Evil sillä tehtävät vaativat kurinalaisuutta ja käskyjen ehdotonta noudattamista.
    -Kukaan hahmoista ei ole Neutral Evil, sillä haltiakansakunnan edun tulee aina tulla ennen yksilön etua.

    -Jos hahmosi on Lawful Neutral, hän on kutsumukselle ja kurille itsensä täysin antanut yksilö, jolle Shin'Rakorath tulee aina ensin.
    -Jos hahmosi on Lawful Evil, hän on kuin veitsi yössä; ase vihollisen arsenaalista, joka ei kaihda keinoja päästäkseen päämääräänsä.
    -Jos hahmosi on Neutral Good, hän kuuluu Shin'Rakorathiin, koska uskoo sen aatteeseen ja on lojaali sen päämäärille, joskin vierastaa joitain sen metodeja. Hänen ensisijainen lojaliteettinsa on kuitenkin ryhmän muille jäsenille.
    -Jos hahmosi on Neutral, hän kuuluu Shin'Rakorathiin ei aatteidensa, vaan kenties taitojensa, kykyjensä tai olosuhteiden takia. Kenties hänet on vastikään värvätty. Hän uskoo tasapainoon kaikessa ja on vaa'ankielenä ryhmän toiminnassa.


Tästäkin kirjoitin sähköpostissa mutta kerrataan. Hahmojen alignmentit voivat muuttua pelin aikana pj:n toimesta mutta myös teidän itsenne toimesta. Älkää lyökö hahmoanne liian lukkoon luontivaiheessa vaan jättäkää mahdollisuus kasvamiseen, muuttua pelin aikana. Oikeassa elämässäkin uudet kokemukset ja tapahtumat tuppaavat muuttamaan meitä ja Shin'Rakorathin agentit ovat melkoisen paineen alla ja kokevat kovia työssään joten on ihan oletettavaa että hekin muuttuvat työssään. Joten jättäkää mahdollisuuksia kasvaa, miettikää onko hahmolla jotain heikkouksia (viina ja naiset on tässä pelissä ehkä hieman huono heikkous koska olette "sotilaita") ja muita ominaisuuksia jotka tekevät pelistä mielenkiintoisen.


Kysymyksiä ja ajatuksia saa esittää. Seuraavissa viesteissä käsittelen haltioita, heidän kotimaitaan ja Shin'Rakorathia siltä osin kuin on teille tarpeellista.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: [SD] Yleinen Keskustelu

ViestiKirjoittaja Visa » 31 Elo 2011, 14:24

Tahtoo pelata :D

Jalkanen pitäis saada tänne nyt kanssa ni saadaan homma käynttin.

Olikos Ismolla jotain ideoita hahmoksi? Tein hahmoni jo käytännössä valmiiksi mutta jos jotain valmiuksia ryhmään kaivataan niin toki muutetaan sitten sen mukaan. Eli hahmoltani tulisi löytymään arkanistin taitoja sekä tarvittaessa myös asein taistelukykyä. Hiippailu onnistuu myöskin, vuorovaikutustaidot menevät jotakuinkin nolla-boonuksella ja niiden nostaminen tulee olemaan hankalaa, joten sitä kaivattaisiin ainakin vähän.

Niin, ja oli kysymyskin: Onko ryhmän toiminnalla mitään tulevaisuutta jos remmissä on NG ja LE hahmot? Vaikka ollaankin yhteisellä asialla, on toimintatapoja koskevat jyrkät näkemyserot melkoisen todennäköisiä jos yhtään tilannetta ja kamppiksen luonnetta luen oikein. Toki hyvä roolipelaaminen on aina jees ja homman suola mutta jos ryhmä ei tämän seurauksena saa mitään aikaan niin hommalta katoaa vähän pohja. Vaikka tietenkin esimiehillä lienee tällaisissä soluissa veto-oikeus kaikkeen toimintaan mutta itsenäisesti pitäisi kai lähtökohtaisesti selvitä.

Oma hahmoni on näillä näkymin ainakin kampanjan alussa LN että eipä sillä. Lienee kuitenkin merkittävin maailmankatsomus järjestön keskuudessa olkoonkin, että aligmenttisysteemi onkin vähän hassu välillä. Ihan vaan jo siksikin että haltia voi viitata kintaalla jonkin ihmisvaltakunnan normeille ja laeille (chaotic?) mutta olla kuitenkin jonkin vakaumuksen tai muun tahon, tässä tapauksessa haltiasissien, uskollinen ja vankkumaton kannattaja joka noudattaa viimeiseen asti näiden normeja ja sääntöjä. Tästä ongelmasta saisi varmaan oman threadinkin tehtyä mutta onneksi noilla ei ole oikeasti hirveää merkitystä oikein minkään suhteen :)
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: [SD] Yleinen Keskustelu

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 31 Elo 2011, 16:36

Jalkaselle pistin sähkpostia foorumista mutta pitää ehkä muistutella jos ei piakoin liity.
Visa kirjoitti:Tahtoo pelata :D

Kiva kuulla. ^^
Visa kirjoitti:Niin, ja oli kysymyskin: Onko ryhmän toiminnalla mitään tulevaisuutta jos remmissä on NG ja LE hahmot? Vaikka ollaankin yhteisellä asialla, on toimintatapoja koskevat jyrkät näkemyserot melkoisen todennäköisiä jos yhtään tilannetta ja kamppiksen luonnetta luen oikein. Toki hyvä roolipelaaminen on aina jees ja homman suola mutta jos ryhmä ei tämän seurauksena saa mitään aikaan niin hommalta katoaa vähän pohja. Vaikka tietenkin esimiehillä lienee tällaisissä soluissa veto-oikeus kaikkeen toimintaan mutta itsenäisesti pitäisi kai lähtökohtaisesti selvitä.

Oma hahmoni on näillä näkymin ainakin kampanjan alussa LN että eipä sillä. Lienee kuitenkin merkittävin maailmankatsomus järjestön keskuudessa olkoonkin, että aligmenttisysteemi onkin vähän hassu välillä. Ihan vaan jo siksikin että haltia voi viitata kintaalla jonkin ihmisvaltakunnan normeille ja laeille (chaotic?) mutta olla kuitenkin jonkin vakaumuksen tai muun tahon, tässä tapauksessa haltiasissien, uskollinen ja vankkumaton kannattaja joka noudattaa viimeiseen asti näiden normeja ja sääntöjä. Tästä ongelmasta saisi varmaan oman threadinkin tehtyä mutta onneksi noilla ei ole oikeasti hirveää merkitystä oikein minkään suhteen :)

Ryhmän sisäiset alignment erot on kyllä mahdollisesti ryhmää rikkovia mutta: "Jos hahmosi on Neutral Good, hän kuuluu Shin'Rakorathiin, koska uskoo sen aatteeseen ja on lojaali sen päämäärille, joskin vierastaa joitain sen metodeja. Hänen ensisijainen lojaliteettinsa on kuitenkin ryhmän muille jäsenille". Neutral Good tietää, että Shin'Rakorathin metodit ovat välillä hyvin äärimmäisiä mutta on valmis hyväksymään ne jos ei ole muuta vaihtoehtoa tai tehtävä/haltiat/solu ovat vaarassa ilman rajuja otteita. Voisi sanoa, että Shin'Rakorathin NG jäsenet ovat "For the Greater Good"-lauseen ruumiillistumia. MUtta ei jakseta nipottaa alignmenteista, itseä kiinnostaa lähinnä hahmojen luonteen tai käytöksen muutokset, ei se mikä muutuu hahmolomakkeella.

Alignmentithan on Visa universaaleja, haltiat ei ole chaotic-pohjaisia koska eivät välitä ihmisten laeista vaan koska ovat luonnostaan vapauden kaipuisia ja vapaamielisiä. Haltiathan ovat CG-aligmentin edustajia suurimmilta osin ja esimerkiksi Kyonin, haltioiden ainoa oma valtio (tästäkin lisää myöhemmin), on lähtökohdiltaan CG. Shin'Rakorath taas on poikkeuksellisesti LN eli eroaa siis hyvin paljon muista haltioista. Kirjoittelen Shin'Rakorathista tulevana viikonloppuna mutta voin todeta, että maailmankatsomukseltaan Shin'Rakorath on hyvin erilainen kuin voisi haltiajärjestön olettaa olevan. Vanhoillinen, sisäänpäinkääntynyt ja velvollisuuseettinen ("man gotta to do what man gotta do") voisivat olla joitain avainsanoja Shin'Rakorathin ymmärtämiseen.

Tässä toivottavasti joitain vastauksia, palaan huomenna Hämeenkyröön ja voin taas keskittyä tähän kunnolla. Granissa kun ei ole SD- tai muita PF-kirjoja hyllyssä.. Vielä.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: [SD] Yleinen Keskustelu

ViestiKirjoittaja Visa » 07 Syys 2011, 10:49

Jaa nii tuo yksilönvapaushomma oli tosiaan tuo homman ydin. Noh, eipä sillä että on niin justiinsa.

Mahdettaisko päästä lokakuulla alottelemaan? Itselle ei tämän kuun aikana välttis onnistu kovin hyvin ja Antillakin taitaa olla jonkinnäköistä asettumista vielä käynnissä? Innostuin taas koodaamaan ni tuosta loppukuusta en uskalla sanoa mitään ja sitten on kuunvaihteessa markkinkeikkaa ja sellasta...
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: [SD] Yleinen Keskustelu

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 07 Syys 2011, 19:43

Lokakuu kuulostais buenolta, pitäiskö koittaa saada päivää lukkoon? Mie kirjoittelen noita lisäinfojuttui kuhan ehin, tääl Granissa on niin hektistä tämä elämä (tänään tulin koulusta tuossa hetkeä ennen seiskaa) ja koulujuttuja olis hieman tehtäväksi. Lokakuussa vaihtuu aihe (päästään näistä starttiopinnoista eroon) ja pitäis hetkeksi ainakin helpottaa.

Kuulumisiin. Kyssäreitä saa esittää. Myös niitä hahmisideoitanne voitte tänne heitellä jo vaikka en ole Shin'Rakorathista viel kirjoitellu. Kuitenkin teill joku idea jo on.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: [SD] Yleinen Keskustelu

ViestiKirjoittaja Viiksu » 08 Syys 2011, 19:11

Jees, kuulostaa ihan hyvältä tämä SD. Ihan tähän kohtaan kyssäri, eli olemmeko me pelaajat yksi solu vai koostuuko solu useammasta jantterista?

Itsellä tuo hahmon kehittely meni vähän seinään. Aattelin pelata transmutator velhoo tai piraattia seuraavassa kamppiksessa jota tulisin pelaamaan, mutta pitää nyt viellä katsoa.
Mitä muu porukka on peluuttamassa tällähetkellä? Toisaalta vois yrittää lähtee jollekin multi-class linjalle. Pitää kattoo.

Pelipäivä lokakuulle kuulostaa buenolta. Täytyy vaan saada nuo pelipäivät sovittua fiksusti. Mieluiten silleen että molemmat peliporukat pääsee pelaamaan.
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: [SD] Yleinen Keskustelu

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 08 Syys 2011, 19:30

Pelaajahahmot muodostavat yhden solun, solussa ei ole mukana eph:ita. Solulla on kuitenkin eph "johtaja"/mentori/valvoja/tiedottaja mutta tämä ei ota osaa varsinaisiin tehtäviin tai hänellä on omat tehtävänsä teidän neuvomisen suhteen. Lähtökohta on siis se, että solu selviää ilman mentoriaan mutta käyttää tätä esimerkiksi ottaessaan yhteyttä Shin'Rakorathin ylempiin elimiin tai raportoi hänelle siitä miten tehtävä edistyy. Vastasinhan kysymykseesi?

Ismo kirjoitti:Mitä muu porukka on peluuttamassa tällähetkellä?

Visa tuossa ylempänä puhui jotain transmutaattorivelhosta ja mikäli olen oikein ymmärtänyt niin eldritch kinght-prestiisi luokkaa olisi tarkoitus ympätä joukkoon. Pyry puhui jossain välissä arcane archer-hahmosta mutta en tiä mikä on tällä hetkellä tilanne.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: [SD] Yleinen Keskustelu

ViestiKirjoittaja Visa » 10 Syys 2011, 11:14

Juu tuollasta lähitaistelu/arkanisti-hybridiä polymorph- ja muilla transmuteloitsuilla aseistettuna. Paitsi että poly-loitsuja saa vasta joskus tasolla X mutta se on toissijaista.

Pyry taisi olla melko vakavissaan siitä A-archerista.

Mutta ei kaksi transmuteria paha ole (kai?). Tästähän voidaan saada mielenkiintoisia rope-juttuja aikaiseksi kun jonkin näköistä kollegiaalisuutta on ilmassa :D

Ilmeisesti Antti juurikin sanoi, että pitää varmistaa, että ryhmäläisten kyvyt edes jollakin tasolla täydentävät toisiaan? Eli pitää sitten katella, ettei ihan ristiin mene. Taisin tuossa yllä kirjoittaa jo jotain näkemyksiä omasta hahmostani ja roolistansa.
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: [SD] Yleinen Keskustelu

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 10 Syys 2011, 21:21

Tuossa toisessa viestissäni on niitä Shin'Rakorathin vaatimuksia soluille. Ne on hyvä pitää mielessä hahmoaan miettiessä: "minkä osan mun hahmo pystyy hoitamaan" tai "miksi mun hahmo on tässä solussa, miten se täydentää muiden osaamista".
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: [SD] Yleinen Keskustelu

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 12 Syys 2011, 23:47

Vihollisten konvertoiminen PF-systeemille aloitettu. Aikaa vievää mutta ihan kivaa, ainakin tiedän mitä viholliset osaa tehdä. :P

Miltä herrojen lokakuu näyttää? Mulla on 14.-16 viikonloppuna isosleiri Hämeenkyrössä joten se ei sovi mulle. Mahdollisesti lokakuussa tulen pitämään Hämeenkyröön yhden nuortenillan joten reissaamista siihen suuntaan on tulossa vaikka koulusta en tiijä lokakuussa juuri mittään (vaihtuu opetuskokonaisuus 10. päivä lokakuuta eli en näe lukkaria loppu kuulle). Heitelkää hieman ilmaan viikonloppuja ja sorvataan pelipäivä. Ismo hoitaa, että ko. pelipäivälle ei tule Raatokruunun pelipäivää.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: [SD] Yleinen Keskustelu

ViestiKirjoittaja Pyry » 13 Syys 2011, 01:12

Hmm, jotenkin tää toinen pimeys on mennyt jollain asteella ohitse, mutta siis. Arcane-Archerilla olisi tarkoitus tulla hyvin vakaasti. Mietin sitä L/E-Hahmoa, mutta en nyt kuitenkaan tiedä. Varmasti moni muukin tahtoisi, kun moinen herkku kuin PAHA hahmo on vaihtoehtona.
Mutta jees. Mukana kyllä olen siis juu nääs.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
Pyry
Knight
 
Viestit: 184
Liittynyt: 27 Elo 2011, 19:20

Re: [SD] Yleinen Keskustelu

ViestiKirjoittaja Visa » 13 Syys 2011, 19:37

Voi meillä varmaan useampi L/E olla :D

Itselle sopisi varmaan viikonloppuna 7.-9.10. Muuta en osaa ehdottaa tähän hätään.
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: [SD] Yleinen Keskustelu

ViestiKirjoittaja Jalakanen » 14 Syys 2011, 11:44

Visa kirjoitti:Voi meillä varmaan useampi L/E olla :D

Itselle sopisi varmaan viikonloppuna 7.-9.10. Muuta en osaa ehdottaa tähän hätään.


Tuo sopisi mullekin.
Toki niinku toki lähtökohtaisesti toki haasteellista toki niinku toki sitä kautta toki niinku toki enään toki hässäkkä toki.
And something smart here in english. It's in english - not in finnish - so of course it's smart.
Avatar
Jalakanen
Bishop
 
Viestit: 407
Liittynyt: 04 Syys 2011, 11:17
Paikkakunta: Nahkalippis-City

Re: [SD] Yleinen Keskustelu

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 14 Syys 2011, 21:29

Munkin puolesta 7.-9.10 on loistava aloitusviikonloppu, koska se on seuraavalla viikolla alkaa uusi opintokokonaisuus eli ei ole mitään koulujuttuja tuolloin. Voidaanko pitää tämä sovittuna kunhan Ismo ja Pyry sanoo sanansa? Itse ehdottaisin lauantaita (eli 8.päivä), koska pääsen vasta perjantaina Granista ja sunnuntaina varmaan jo palailen takaisin joten..

Onko Mikolla ajatuksia hahmosta, kysyttävää, kommentoitavaa? Jaa ihmeessä kaikki aatoksesi, kehotan muita tekemään saman. Varsinkin hahmosta kannattaa keskustella täällä. Mitä olette muuten mieltä, teettekö hahmot yllä olevien ohjeiden mukaisesti kotosalla vai haluatteko kokoontua tekemään ohjatusti? Vai auttaako esimerkiksi Pyry Mikkoa (jos hän apua tarvitsee) hahmonluonnissa, Rolfsnudderin luomisesta on kuitenkin jo kaksi vuotta (kauhea tajuaminen että noin kauan jo).
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: [SD] Yleinen Keskustelu

ViestiKirjoittaja Visa » 14 Syys 2011, 23:43

Ai prkl, onko tuosta jo noin kauan? :D

Mutta kyllä kelpaisi ettei nämä viikkoharrastukset lähtisi näin käsistä kuin tänään...
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: [SD] Yleinen Keskustelu

ViestiKirjoittaja Jalakanen » 15 Syys 2011, 12:54

Juu ei oikein yksin onnistu luonti, käy ainakin nopeammin kun joku auttelee
Toki niinku toki lähtökohtaisesti toki haasteellista toki niinku toki sitä kautta toki niinku toki enään toki hässäkkä toki.
And something smart here in english. It's in english - not in finnish - so of course it's smart.
Avatar
Jalakanen
Bishop
 
Viestit: 407
Liittynyt: 04 Syys 2011, 11:17
Paikkakunta: Nahkalippis-City

Re: [SD] Yleinen Keskustelu

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 15 Syys 2011, 16:14

Näin juuri, Pyry pystytkö sie jeesaan? Tai sit voidaan kattoa viikonloppu jolloin olen Hämeenkyrön suuntimilla (mikä ei näytä kovin todennäköiseltä, paitsi 23.-25. päivä, tyhjiä päiviä on kyllä mutta ne on tenttiin lukua/tms mutta kyll se hätätilanteessa on mahdollista). Pitäisi olla Pyrylle/Ismolle/Visalle perussettiä point buy ja sen sellaiset hahmonluonnin jipot, ei mua käytännössä siinä tarvita. Totta kai haluaisin nähdä kaikki hahmot ennne peliä mutta se ei liene käytännössä mahdollista.

Hahmon taustastooria sitten kirjoittelemaan vain, kunhan saatte täällä keskusteltua millaisella hahmolla kukin on tulossa. Tässä vinkkejä taustastoorin kirjoittamiseen (pitäkää mielessä myös kaikki viestini joita olen tänne kirjoittanut, niissä on tärkeää infoa):
    -Miten hahmo päätyi Shin'rakorathiin? Kasvatettiinko eläväksi aseeksi/järjestöä varten vai värvättiin kykyjensä puolesta?
    -Millaista roolia hahmo täyttää solussa? Mitkä ovat hänen erikoisalansa tai vahvuutensa? Entä heikkoudet?
    -Hahmon ulkonäkö, tyyli?

Sitten kun noihin on saatu vastaus kaikilta voidaan siirtyä aiheeseen: hahmojen yhteinen tausta?
    -Mikä toi heidät yhteen?
    -Ovatko sukua? Kuinka läheistä?
    -Onko heillä yhteisiä koettelemuksia menneisyydessä?
    -Millainen oli heidän ensikohtaamisensa?
    -Entä miten heidät värvättiin Shin'Rakorathiin?
    -Millaisia tehtäviä he ovat suorittaneet yhdessä? Mistä hahmot keräsivät kenttätyöskentelykokemusta noustakseen tasolle kaksi?

Seuraavaksi jotain Sin'rakorathista ja haltioista ylipäätään.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: [SD] Yleinen Keskustelu

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 15 Syys 2011, 18:35

Shin'Rakorath:
Se mitä tiedätte järjestöstänne on likimain tässä esiteltynä. Voi olla pelissä tuon esille sellaisia juttuja joita hahmonne tietävät mutta niistä sitten pelissä- Haluan säästää tiettyjä puolia järjestöstä yllätyksiksi, en halua avata koko järjestöä tässä auki. Saatte sitten pelissä lisää tietoa ja sen sellaista. Taas kerran aiemmat viestit ovat mainioita lähteitä lisätiedolle, sinne on tiputeltu tietoa Shin'Rakorathista.

    -Shin'rakorath on puhtaasti haltioiden oma järjestö, se on salattu järjestö ja ei värvää muita kuin haltioita. Puolihaltiat jakavat mielipiteitä, jotkut kokevat että heihin ei voi luottaa mutta muutamat puolihaltiat ovat nousseet merkittäviksi jäseniksi palveluksensa aikana. Salattu järjestö tarkoittaa myös sitä, että vain korkeat haltia virkamiehet ja hallitsijat tietävät järjestön olemassaolosta ja tehtävästä. Järjestö on useimmilta haltioilta siis salattu ja luultavasti teidänkin hahmonne ovat kuulleet vain huhuja ennen värväämistä, jos edes niitä.

    -Järjestön tehtävä on suojella haltioita vihollisilta, vihollisilta jotka usein tulevat heidän oman yhteiskuntansa sisältä mutta myös haltia-kansaa vastaan juonittelevilta ulkopuolisilta. Shin'Rakorath hoitaa tehtävänsä nopeasti, tarkasti ja organisoidusti (muistakaa nimen käännös: hopeinen sirppi, arkinen työkalu joka on kliinisen yksinkertainen). Turhaa huomiota ei saa kiinnittää, siksi agenteilta vaaditaan kurinalaisuutta ja tarkkaavaisuutta. Välillä tehtävät vaativat äärimmäisiä keinoja, osittain tästä syystä järjestö on salattu muilta haltioilta, mitä he mahtaisivat ajatella jos heitä suojeleva järjestö käyttää salamurhia välineenään? Mitä mahtaisivat haltiat sanoa, jos ainoa käsky jonka Shin'Rakorath solu saa on: "etsi ja tuhoa" eikä "etsi ja tutki", mikä ehkä sopisi haltioiden maailman kuvaan paremmin.

    -Shin'rakorath luottaa ja odottaa solun hoitavan tehtävänsä huolella ja tehokkaasti. Kun solu on tehtävällä sen jäsenten odotetaan toimivan yhdessä, tehtävien ulkopuolella tilanne voi olla toinen.
    -Aligmentiltaan järjestö on Lawful Neutral. Shin'Rakorath toimii omien koodiensa mukaisesti, eikä ota sen enempää kantaan pahuuden tai hyvän taisteluun, heidän tehtävänsä on tuollaisten arvojen yläpuolella. Vain heidän tehtävällään on merkitystä, jos he epäonnistuvat ovat seuraukset haltioille kohtalokkaita. Yksilön omat edut eivät koskaan saa tulla Shin'rakorathin tai sen antaman tehtävän tielle. Jotkin tilanteet vaativat voimakeinoja ja niitä ollaan tarpeen mukaan valmiita käyttämään.

Haltiat Golarionissa:
Seuraavaksi hieman tiedon jakoa Golarionin haltioista. Visa onkin täyspäistä haltiaa pelannut ennen ja on saanut infoa aiheesta mutta ehkä tässä tulee jotain uutta.
    -Haltioiden ainoa kotimaa on Kyonin, valtio Encarthan järven itäisellä rannalla. Kotimaansa lisäksi haltioilla on "siirtokuntia"/alueita ympäri Golarionia. Tälläisiä ovat esimerkiksi Mieranin metsä Varisiassa, Terävä Torni Kiehuvan Meren keskellä (Varisiasta länteen, The Mordant Spire) ja Mwangi Ekspansion alueella olevat kylät (aivan eteläinen osa kartasta, Mwangi Expanse). Vaikka ihmiset pitävät kaikkia haltioita samoina haltioina, on heillä oikeasti isojakin eroja juuri asuinpaikasta riippuen. Mieranin metsän ja Kyoninin haltiat ovat ns. tavallisia haltioita, Terävän Tornin haltioita kutsutaan harmaahaltioiksi ja Mwangi Eskpansion haltioita ekujae -haltioiksi, villi-haltioiksi. Yleensä nimityksillä ei ole merkitystä paitsi jos halutaan tehdä selvä ero kulttuuripohjan vuoksi.

    -Yksi merkittävä joukkonsa ovat ns. toivottomat/hylätyt (forlorn) haltiat. He ovat kasvaneet ihmisten keskuudessa ja oppineet selvitymään ihmisten kulttuurissa ja ovat yleensä kovaksi keitettyjä (pelimekaanisesti forlorn traitti antaa fortitude saveihin plussaa). Syyt miksi he ovat ihmisten kasvattamia parissa vaihtelevat haltiasta haltiaan, orpous on yleinen syy. Haltiat elävät ihmisiä pidempään ja yleensä tuttavien kuolema vielä forlornin ollessa nuori jättää häneen jälkensä. He joutuvat myös taistelmaan ennakkoluuloja vastaan niin ihmis- kuin haltiayhteisöissä (eivät kuitenkaan yhtä kovasti kuin puolihaltiat, -pj huom.).

    -Haltioiden sivilisaation huippu ja kukoistus oli tuhansia vuosia sitten, sen jälkeen he eivät ole kyenneet palaamaan samaan loistoon. Osittain siksi, että ihmisrotu on ottanut vallan ja vanhaa taikuutta ja tietoa on kadonnut ajan syövereihin. Monet haltioiden vanhat kotipaikat ovat edelleen asumattomia, haltiat eivät ole kyenneet asuttamaan niitä, mikä tietenkin on heille katkeraa.

    -Haltioiden keskuudessa suositut jumaluudet ovat Calistria (kosto, himo, huijaus) ja Desna (unet, tähdet, onni, matkustus), sekä vähimmissä määrin Nethys (taikuus). Suhde jumaluuksiin ei ole fanaattinen, enemmänkin inspiraation lähde kuin tiukkojen elämän ohjeiden. Jotkut haltiat kunnioittavat myös keiju kansan jumaluuksia.

    -Jotkut haltiat uskovat uudelleen syntymiseen. Tälläisiä haltioita kutsutaan yleensä kirkkauden etsijöiksi, heidän suuri tavoitteensa elämässä on reinkarnoitua luonnollisena olentona takaisin maailmaan.

    -Haltiat elävät satoja vuosia, jotkut jopa yli tuhat vuotta. Ikä ei silti juurikaan näy heidän kasvoiltaan tai kehosta ylipäätään. Perimätieto kertoo, että haltiakulttuurin kukoistus aikana jotkin yksilöt saavuttivat iällisen kuolemattomuuden.

Siinä jotain mitä tuli kohtuullisen nopeasti mieleen. Saa esittää kysymyksiä ja pyytää tarkennuksia. Toivottavasti näistä on hyötyä hahmoa suunnitellessa.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: [SD] Yleinen Keskustelu

ViestiKirjoittaja Visa » 22 Syys 2011, 08:15

Millasia asioita haluaisit tähän kirjotettavan ja miten pian? Taustatarinaa paremmin kerkiän tossa kuunvaihteen jälkeen kirjailemaan. Jotain tuollasta peliteknista juttua oon ripotellu tuonne ketjuun aiemmin?

Lähipäivinä ei tosin oo tulossa yhtään mitään, lähden loppuviikoksi viroon 2 tunnin päästä :D
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Seuraava

Paluu Roolipelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron