Diablo 3 hypetystä

Hyvin yleinen keskustelu.

Diablo 3 hypetystä

ViestiKirjoittaja Viiksu » 15 Touko 2012, 11:35

Pelihän tuli ulos TÄNÄÄN!!!!!!!

Onko kukaan muu aikeissa ostaa kyseistä blizzardin uutta tuotosta? Jos haluatte arvostelun niin voin sitä tarjota. Pelihän perustuu moninpeliin hyvin vahvasti
vaikkakin yksinpeli on myös vahvasti tuettuna.
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: Diablo 3 hypetystä

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 15 Touko 2012, 14:31

Arvasin, että Ismo sie hypettäisit Diabloa täällä. :D Pari koulukaveria on ihan pähkinöinä tästä, edellisestä Diablosta kun on hieman aikaa. Omat kokemukseni tähän peliin jäänee tasan johki puolituntiseen Miksalvarezin luona joskus todella kauan sitten. Taisi olla Dieblo II silloin kyseessä, Miksa korjatkoon jos olen väärässä. Tuskin tälle pelille aikaa/kiinnostusta löytyy, ellei Atte sitten hanki ja siin ohella pääse pelaileen. Diabloissa vähän sama homma ko Elder Scrollseissa, mie en oo ollu kunnolla kosketuksissa koskaan ko. peleihin niin ei osaa hypettää. :P
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: Diablo 3 hypetystä

ViestiKirjoittaja Visa » 15 Touko 2012, 23:02

En oo varma uskallanko perehtyä ettei vie mennessään. Alkuperäisiin en oo ikänä kajonnu mutta periaatteessa tämä kyllä kiinnostaisi.

Eilen taas kerran GW2 pelanneena (oli 7h stressitesti) pelkään, että rajallinen aikani rupeaa uppoamaan jo muutenkin näihin hienoihin
peliteollisuuden helmiin. Mass effecteistäkin vasta n. 0,5/3 pelattuna.

Mutta toki ensikäden tuntumat kiinnostaa, laittakee vaan tännekkin päin kunhan tokenee alkuhuumasta.
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: Diablo 3 hypetystä

ViestiKirjoittaja Miksalvarez » 19 Touko 2012, 19:46

Blue, muistat aivan oikein :) Joskus koitin tosiaan käännyttää miestä (lähes) legendaariseen Diablo II:een mutta eihän tuo puolen tunnin istumalla aukene. Eikä välttämättä pidemälläkään, itse pidän Diabloporukkaa kokolailla kulttina, muut sitten ihmettelevät että mikäs tässä on niin erikoista. Ykkösdiablo oli pikselifantasian juhlaa, jonkinasteinen nettipelikin löytyi ja tunnelma oli huipussaan vaikka grafiikka ehkä laahasi vähän perässä (tosin tuohon aikaan Elder Scrollit sun muut kauniit pojat olivat vasta haavetasolla). Pikkunassikkana pelattu ja pelätty, kuitenkin läpipääsemättä. Sitten tuli suuri ja mahtava II. Voi sitä nettipelin juhlaa ja erilaisia character buildeja tutkiessa menneitä tunteja... Edelleen sai arvuutella että mikähän pikselikasa oli vihollinen mutta parannusta entiseen oli tullut roimasti. Ja nyt pelin jopa pääsi lävitse, jopa useasti. Tältä pohjalta koitan mieluusti myös uutta suuruutta kolmosen muodossa, eiköhän Blizzardin pojjaat ole luoneet taas jotain eeppistä.

Diablo noin ylipäätään (Ismo kutsukoon meteoriitin jos puhun kolmosen suhteen palturia) on pelimekaniikaltaan todella yksinkertainen ja ainakin omasta mielestäni miellyttävä; hiirellä liikutaan ja taistellaan (click,click,click,click,click) ja näppäimistöllä ei tehdä muuta kun otetaan vyöltä potionhuikkaa tai vaihdetaan pikakomennoilla asesettejä/loitsuja. Tarinallisesti/juonellisesti ei uppouduta mihinkään suureen elämykseen, keskusteluja ei ole paitsi NPC:iden kuuntelu tehtävänannossa (mutta kuka näitä kuuntelee, jonnekin mennään tappamaan joku ja mahdollisesti siltä putoaa joku esine joka palautetaan tehtävän antajalle) mutta puhdasta massataistelun juhlaa ja hahmo-optimoinnin hegemoniaa löytyy. Sanan "grindaus" kohdalla pelisanakirjassa täytyy olla kuva Diablosta. Kuten sanottua, luultavasti joko nappaa erittäin kovasti tai sitten ei nappaa ollenkaan.
"Et sinä tule, viimein sen hyväksyn
mut kuinka yksin yöstäni selviydyn?
Et sinä tule, olkoon se päätös sun
on silti rikki, maailma tänään mun,,,"
san. Upi L.
säv. Pablo de R.
Avatar
Miksalvarez
Setlementti I
 
Viestit: 455
Liittynyt: 27 Elo 2011, 15:55
Paikkakunta: Tanpere

Re: Diablo 3 hypetystä

ViestiKirjoittaja Viiksu » 20 Touko 2012, 01:05

Miksalvarez kirjoitti:Diablo noin ylipäätään (Ismo kutsukoon meteoriitin jos puhun kolmosen suhteen palturia) on pelimekaniikaltaan todella yksinkertainen ja ainakin omasta mielestäni miellyttävä; hiirellä liikutaan ja taistellaan (click,click,click,click,click) ja näppäimistöllä ei tehdä muuta kun otetaan vyöltä potionhuikkaa tai vaihdetaan pikakomennoilla asesettejä/loitsuja.


Yksi meteoriitti tilattu........

Noh ei vaineskaan. Itse olen tässä hakannut pelin normaalilla läpitte ja tällä hetkellä pusken nightmare modee eteenpäin ja täytyy sanoa, että vaikka en itse koskaan päässytkään Diablo 1-2 peliporukoihin sisälle (osittain kun en sitä mahdollisuutta tajunnu) niin nyt kolmonen viimestään kyllä räjäytti pankin.

Peli itsessään on kuten mikko sanoi, hiiren ja näppiksen hakkaamista. Pelaamiseen tarvitaan vaan hiiren korvat ja näppäimet 1-4 sekä Q pottujen imuttamiseen. Normaali vaikeusaste oli melko helppo pelata läpi, mutta nightmare alkoi jo oikeesti oleen haastavampi. Nyt vaan sitten täytyy katsoo miten nuo kaksi muuta vaikeusastetta etenee kun nightmare on päästy läpi. Peli muuten on todella kaunis katsella ja ei oikeastaan edes vaadi mitään supertietokonetta pelaamiseen, kunhan vaan pistää asetukset oikein: 60fps peliruutuun ja taustalle joku 5fps niin on bueno. Itse juoni koko pelissä on kieltämättä vähän löyhä, mutta eipä se sillä boustaakaan MUTTA ainakin siinä on selvät syyt, miksi jotain täytyy tehdä. Hahmot itse ovat saaneet myös ääninäyttelijät ja vanha kunnon Cain ekoista peleistä kehottaa sankareita "jäämään hetkeksi ja kuuntelemaan" (jos on pelannu diabloja niin tietää tämän). Valitettavasti tosin omaan hahmoon ei pääse mitenkään vaikuttamaan esim tekoihin ja puheisiin ja fiilis jää vähän "olen kärpäsenä katossa", mutta koska tämä on Diablo niin ei se haittaa ainakaan minua.

Sitten se jännä syy pelistä: Pelihän siis pelataan läpi monia kertoja eri vaikeusasteilla ja yritetään metsästää oikeaa loottia jotta päästäis kovemmille vaikeusasteilla ja lopulta voitettais pelin vaikein mode. Tätä helpottaakseen Blizzard on sisältänyt peliin erittäin helpon huutokaupan, jonne voi pistää tavaraa joita ei tarvitse myyntiin, jolloin muut pelaajat voivat ostaa ne. Tämä muuten toimii pelin kullalla TAI ihan konkreettisella rahalla. Jotta oikeaa rahaa tästä saisi niin täytyy tosiaan olla paypal tili, mutta tämä on pieni vaiva. Nyt maksoin 50 tästä pelistä, mikähän on paypal tilin saldo vuoden jälkeen?

ps: skeptikot jotka sanovat miksi joku maksaisi oikeaa rahaa näinkin "turhasta" aiheesta, niin vastaukseni on tylsästi "älä ikinä aliarvioi ihmisen ahneutta" ;)
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: Diablo 3 hypetystä

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 20 Touko 2012, 01:13

Ismo kirjoitti:ps: skeptikot jotka sanovat miksi joku maksaisi oikeaa rahaa näinkin "turhasta" aiheesta, niin vastaukseni on tylsästi "älä ikinä aliarvioi ihmisen ahneutta"

Hei, tyypit maksaa oikeaa rahaa saadakseen Habbohotelliinsa kunnon kamoi, joilla leijua kavereilleen? Se, että joku käyttää oikeaa rahaa saadakseen parhaat kamat Diablo-hahmolleen ei ole mitenkään kummeksuttavaa tuon rinnalla. :D

Kiitos Ismolle ja Miksalle pitkistä ja asiasisältöisistä viesteistä, avasivat kivasti Diabloa ja siihen liittyvää kulttuuria. Mutta joo, itseä ei ehkä nappaa vielä mutta kattellaan sit ens viikon jälkeen kun luokkakaverit hehkuttaa (jos pääsevät ees kouluun asti, toinen heistä pelas "vahingossa" lähes koko viikonlopun Skyrimiä kun se tuli ulos marraskuussa. Nukkui pari tuntia yössä ja söi vkonlopun aikana kahdesti), voipi olla tilanne toinen silloin. :P Toisaalta Grimrock on mulle mieluisampaa, loottia&mättämistä&simppeliä ja vielä todella haastavaa. ^^

Ismo vois kirjoittaa samanlaisen viestin tosta Old Republicista niin Atte vois hankkia sen meillekkin. ;)
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala


Paluu Yleinen

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron