[SD] Kommentit pelikerroista

Keskustelut roolipeleistä ja pelatuista peleistä

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Visa » 15 Huhti 2012, 19:49

Kiva että pj:lläkin oli mukavaa :)

Noh, Vonnarcin huoneessa ole löytynyt Gah´nenille (ainakaan vielä) mitään vakitehtävää johon olis kotiutunut hyvin ja
päässyt sisään. Toisaalta en itse ole kovin luova persoona juonittelun sun muun kikkailun suhteen ja se heijastuu väistämättä
pelaamiini hahmoihini.

Huomioitavaa on, että kolmoskirja ja hieman myös kakkoskirjassa oli aika paljon tuota taistelua, jossa kosmopoliitti
Orval ei ehkä ole ollut omimmillaan, joten mielestäni mitään harmia ei ole ollut hänen seikkailuistaa ja kuten sanottu,
riemulla tuota seurasi. Uskonpa, että tulevat tehtävät tornissa ja jatkossakin taivaan putoamisen tutkimisen parissa
tarjoaa Gah´nenille sopivasti haasteita ja toimintaa.

Ensi kamppiksessa ajattelin kyllä poistua tuolta mukavuusalueelta ja tehdä jotain ihan muuta...
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Viiksu » 20 Huhti 2012, 13:40

Jees, pelikerta oli kyl ihan mukava.

Näin päällisin puolin mieleen on jäänyt parhaiten nuo Orvalin sekoilut kirjastolla, ihan huvittavaa sekoilua ;)
Viime pelikerta ei hirveästi poikennut edellisestä, ihan mukavasti päivät ovat kuluneet huone Vonnarcin palveluksessa
ja kaikille on löytynyt jotain tekemistä, vaikka gah'nen onkin jäänyt vähän taaemmalle. Henk.koht oon ihan tykänny noista päivittäis askareista.
Nyt sitten vaan odotteleen, et mitä ensimmäinen tytär meistä haluaa......

Sitten vähän negaamista itse kirjasta: Tästä Antille jo mainitsin, mutta koko "menkää ja tutkikaa" tehtävä on kieltämättä hieman mahdoton toteuttaa pelkästään pelaajien voimilla. Ainakin tuossa 13 viikossa, sillä Drowien hierarkiassa kun ei kohota ihan niin hirveän nopeasti. Tämähän olisi ihan hieno kohta pistää PC't oikeesti epäonnistumaan jonkin tehävänsä kanssa. Melko selvästi on näkynyt tämä "Elven Choochoo train" termi tämän kirjan aikana, eli mitään ei oikeestaan voida saada aikaiseksi ilman NPC'tten väliintuloa.
Itse olisin, ehkä pyrkinyt Azrinaen huoneen luokse pian sen jälkeen kun savuimme zirnakeihin ja ilmoittanut, että Nolvenis on kuollut. Näin oltais ainakin päästy niitten piiriin jotka nyt tällä hetkellä ovat juonittelemassa jotain, mutta kyllä tämä tälläkin menee. Voin vaan kuvitella mitä tämä kirja olis "barebones".
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Visa » 23 Huhti 2012, 10:26

Nonniin, yksi lehti solun seikkailuista kääntyi kun pääsimme omiemme ampumiksi.

Pelikerta lähti omalta osaltani hieman tahmeasti käyntiin lievän väsymyksen vuoksi mutta
hieman toiminta tehostui loppua kohti. Itseäni ei pelaajana yllättänyt se, että ensimmäinen
tytär epäili oikeaa muotoamme ja yhden wish-loitsun kuluttaminen sai hyvälle tuulelle :D

Yllättävän armollinen arkkivelho ja hyvä tuuri kävi, että meistä oli hyötyä. Vähän oltiin
kyllä jännän äärellä kun menetettiin valepuku. Sanomattakin selvää, että hän olisi pyyhkinyt
meillä lattioita (ainakin ilman ylenmääräistä krittailua) mikäli olisi epäillyt meidän hyödyllisyyttä.
Satuinpa tarkistamaan, että devourerin luomiseksi piti olla CL20 ;)

Noh, metapelit sikseen. Hyökkäys paheiden Myrkkysuudelmaan oli osoitus solumme tehokkuudesta
ja siitä, miksi olemme tähänkin asti selvinneet. Slow ja Devianin Munchkin-critti tekivät sen
päällikön kanssa elämisestä aika paljon helpompaa, hieno suunnitelma saada se hengiltä sneak
attackeilla meni harmi kyllä pieleen. Minotauri-muodolla oli juurikin toivottu vaikutus viholliseen,
olen tyytyväinen loitsun ensi-iltaan.

Orvalin hairahtaminen pahoille teille oli hankala takaisku mutta pakkoraossa homma hoidettiin
kotiin. Nyt pitää saada kaveri katkolle mikäli meidän rankkuriystävämme eivät ota häntä hengiltä.
Gah´nenin mielestä speedeissä ratsastelu hengenvaarallisissa luolissa oli siinä määrin riskialtista,
että asian ei voi antaa olla. Vähän niinkuin huumepäissään ajelemaan motaria väärään suuntaan :D

Pako luolia pitkin oli muuten jännä, Gah´nenin uteliaisuus voitti sisäsyntyiset epäilykset nekromantiaa
kohtaan ja saimme käteviä luurankoja, joista olikin sitten parin kierroksen speed bumpiksi noutajaa
vastaan. Viimeinen taistelu oli harmillinen viivästys ja vaikutti jo melko pahalta kun toinen poika
liittyi siihen, oli aika hankala osuttava meinaan. Onneksi homma lopulta hoidettiin ja Valier sai
antaa pari tehokasta killing blowia. Onneksi Orvalissa on sen verran Indiana Jonesia, että sai pelastettua
itsensä vaikka aineissa olikin :D

Seikkailut maanalisessa saivat arvoisensa päätöksen, itse tykkäsin pelikerrasta ylipäätään
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 25 Huhti 2012, 13:14

Olipas siinä pelikertaa. Kokonaisuutena ehkä vähän hajanaisempi kuin kaksi edellistä mutta ainakin sattui ja tapahtui taas koko rahan edestä.

Ihan en itse hahmottanut "Loputonta Yötä" valmistellessa sitä, että teitä varten olisi pitänyt tehdä hieman isompia muutoksia kuin mitä tuli tehtyä. Ismon aiempi kommentti pitää paikkansa, hieman vaikealtahan tuo tehtävä tuntuu kun hahmot päätyvät Vonnarciin, olkoonkin että Orval näytti esimerkkiä siitä miten voi helpottaa omaa olemistaan ja samalla (kenties) auttaa tehtävän sujumista. Toisaalta, teillä oli kuitenkin kohtuullisesti (mielestäni, korjatkaa jos olen väärässä) mahdollisuuksia penkoa asioita kun pääsitte Vonnarcin muurien takaa pois kaupungille. Summa summarum: koitin antaa teille vapaat kädet tehtävän suhteen mutta loppujen lopuksi mentiinkin aika vahvasti kirjan juonen mukaisesti, teidän omat juonet siihen ynnättynä. Pakko sanoa kuitenkin, että teidän omat pikku juonet oli mainiota, toi ihan uutta fiilistä pelaamiseen.

Tän kirjan loppu on mainio ja se toimi ihan kivasti myös meidän pelissä. Veditte sikäli hyvin arkkimaagin luona, että osasitte perustella teidän "kummallisuuksia" niin pätevästi, että hän tarvitsi oikeasti Toive-loitsun teidän paljastamiseen. Pointsit teille, olisitte voineet mokata jo aiemmin ja Toive olisi lausuttu vain teidän naamioiden purkamiseksi. Nyt arkkimaagi todella tarvitsi sitä saadakseen uteliaisuutensä tyynnytettyä. Pako Zirnakayninistä toimi hyvin, te teitte kaiken hieman helpomman kautta kuin olin kuvitellut, arkanisti matkassa helpottaa tuota pakoa todella paljon (nimimerkk. kun itse tätä pelasin niin ei ollut arkanistia matkassa). Lopputaistelu oli viihdyttävä, oli muikeaa laittaa teidät kunnolla koetukselle, mielestäni olette Hopeisen Sirpin aikana päässeet aika helpoilla tappeluilla? Tiryin sai surmansa, samoin Noutaja. Komea suoritus teiltä, erityisesti kun mun versio Tiryinistä on paljon kovempi kuin alkuperäinen.

Peli jäi hyvään kohtaan, Kyoninin vartijat ampuvat kaksi Shin'Rakorath agenttia täyteen nuolia. ^^ Seuraavaan kertaan voikin olla jonkin verran aikaa mutta innolla odotan jatkoa, seuraava osa on teemoiltaan/ideoiltaan mainio seikkailu on toteutus on susihuono, jään odottamaan miten homma etenee tässä meidän 2.0-versiossa. Pimeyden Muisto odottaa!
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Viiksu » 26 Huhti 2012, 11:12

Blue_Hill kirjoitti:Toisaalta, teillä oli kuitenkin kohtuullisesti (mielestäni, korjatkaa jos olen väärässä) mahdollisuuksia penkoa asioita kun pääsitte Vonnarcin muurien takaa pois kaupungille. Summa summarum: koitin antaa teille vapaat kädet tehtävän suhteen mutta loppujen lopuksi mentiinkin aika vahvasti kirjan juonen mukaisesti, teidän omat juonet siihen ynnättynä. Pakko sanoa kuitenkin, että teidän omat pikku juonet oli mainiota, toi ihan uutta fiilistä pelaamiseen.


Toisaalta tuossa nyt vaan on se, että Drovien suuret huoneet ei varsinaisesti sitä tietoa latele yleiseen tietoon ja hechmanit ei varsinaisesti lavertele, mutta ihan hyvin meni loppupeleis.

Joo pelikertahan oli kyllä hyvä, Ensimmäisen tyttären kohtaamisen aikana oli pakko kiristää sulkijalihasta, kun ei ollu ihan varma mitä se tekis. Tietääkö se meitin todellisen tehtävän? Tehtiinkö muuten jotain väärin? Onko Orval pölliny jotain jostain? etc. Melko nopeestihan hän korttinse paljasti, mutta onneks meillä oli inkarnaation suojana, siinä ruuassa oli ihan varmana jotakin! Orvinnaton paikan raidaaminen meni ihan hyvin, pitkäjousi critit ftw ja Gah'nenin minotaurimuoto oli aika vänkiä. Orvinnato itse oli aika tiukka kaveri osua tosin ja +6 coni vyö oli melkoinen wtf lootti.

Kun ensimmäinen tytär loppujenlopuks toivoi inkarnaation pois niin se edellämainittu lihas petti. Pienoinen epätoivo isku tuossa kohtaa, mutta Gah'nenin näkymättömyyskehrä sopi tilanteeseen kuin nenä päähän. Päästiin pakeneen ihan mukavan noileesti ja Undamestakin saatiin hengiltä siinä sivussa. Maanalisen tunneleita tutkiessa oli tunnelma ihan hyvin kohdallaan, kuten se kivi.........mikä hitto se oli?! Lopputaistelu oli kyllä pure epic, aikas sopiva kirjan lopetus. Ismolle ja Valierille varsinkin jäi positiiviset fiilikset kun saatiin kaksintaistelussa voitettua se Tiryinin äpärä ja noutajaakin päästiin kutitteleen, nom nom. Niin ja Castrokin pääsi taas veren makuun.

Valier varmaan herää sairaspaareilta........tai haudasta seuraavan pelikerran alussa, et katotaan mistä jatketaan, kun jatketaan.
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Pyry » 26 Huhti 2012, 22:30

Hiiohoi, jälleen yksi mainio pelikerta takana päin!

Hieman alkoi kuumoitella siinä, kun se ensimmäinen tytär alkoi vihjailemaan, että ei ehkä olla sitä miltä näytetään... Noh, sen verran luottamusta kuitenkin oli, että päästi meidät tekemään vielä yhden tehtävän.

Huumemajan tutkiminen oli mielenkiintoista ja löytyihän se Orvalin sisäinen narkkikin :D Taisteluun käytiin sitten aika äkkipikaisesti, kiitos Valierin. Oli kyllä melkoinen teurastus tuo taistelu. Olenkin odottanut tuota many shot/gravity bow-krittiä jo melko pitkään ja se oli kyllä odotuksen väärti! :D Ei ollut Orvinaattorilla kauheesti vastaan sanomista drnnndnrnndnrnn (pitää ny vähän leijua ku oli vaan niin jäätävä :D ). Samoin Gah'nenin minotauri oli myös aikas jäätävä ja sekin pisti jonkun epäonnisen drowin kritillä poikki ja pinoon. Nice!

Siinä vaiheessa kun päästiin takaisin raportoimaan (ja Orval lepäilemään), niin tuli kyllä aika orpo olo, kun se naamiointi toivottiin poijes. Oli ihan millistä kiinni, etten olisi saman tien tempaissut jousta esille ja aloittanut kenties viimeisen ja epätoivoisen taistelun ensimmäistä tytärtä vastaan. Onneksi Devian ei ole niin äkkipikainen, etteikö olisi kuunnellut loppuun, mitä tällä oli vielä sanottavana ja taistelutta päästiin, ainakin siinä tilanteessa ^^ Pako näkymättömyyskehrän avulla oli kyllä omalla tavallaan aika hauskaa, vaikkakin se balor vai mikälie pikkupiru sielä vesielementaalin sisällä meidät huomaskin. loppujen lopuksi pako tapahtui aika nopiaan ja onneksi törmättiin Orvaliin vielä pakomatkalla(Orvalin onneksi). Luolaston koluaminen olikin sitten jännää ja nämä Morlokitkin saatiin sitten nitistettyä nopeasti ja väkivaltaisesti. Olin kyllä suht yllättynyt Gah'nenin nekromantiakokeiluista ja myös tyytyväinen, kun skeletoorit toimivat niin nätisti lihamuurina lopputaistelussa. Harmi ettei törmätty tähän Morlokkejen "Iso-pomoon"...

Lopputaistelu. Talon kokoinen mekaaninen lukki ftw? Jooh, olin jo miettimässä saattopuhetta Orvalille, kun spiideissä juoksi suoraan lukin ohi haltiaportille, joka ei ollut vielä aktivoitunut. eeppisellä Indiana Jones-tyylillä selvis kuitenkin hengissä. Tiryinin saapuminen taisteluun kyllä yllätti ilkeästi pistäen Devianin. Kaksintaistelu Valierin ja Tiryinin välillä oli kyllä eeppinen. Etenkin kun Tiryin kikkaili miekkansakin siinä välissä maahan D:
Niistä tykinruoka-droweista jotka sielä leijaili en viitsi mainita mitään, kun osuivat muistaakseni kerran, ennen kuin niistä tuli linnunruokaa.
Lopulta Tiryinista tulikin sitten ohuen ohuita palvileikkeleitä ja niin meni kostajakin siinä samalla vaivalla. Nice.

Kun portista päästiin, niin hahmot toivotettiin saman tien sankareina takaisin maanpäälle! Eiku... hetkonen! :D

Devian on pannut merkille Valierissa vähän turhan paljon liiallista ylpeyttä ja paremmuudentunnetta. Devian taitaa palata asiaan ensi pelikerran alussa ja tiedänkin jo kuinka toimin *Snickers. Deviania kyllä huvitti suuresti, kuinka kaksi hahmoa päätyi neulatyynyksi heti, kun päästiin takaisin :D Orvalin joutuminen maalitauluksi kuitenkin ehkä vähän harmitti... :D
Näissä tunnelmissa seuraavaan pelikertaan!
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
Pyry
Knight
 
Viestit: 184
Liittynyt: 27 Elo 2011, 19:20

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Jalakanen » 27 Huhti 2012, 13:46

Jaaahasss! Kone toimii ja työssäoppimispohjaisen vitutuksen haurastuttama kehoni on jälleen flunssan kourissa, joten nyt on aikaa kirjoitella.

Koska en ole välillä päässyt kommentoimaan, puhun ennemminkin retkestämme maan alle kokonaisuutena kuin yksittäisistä pelikerroista.

Oikeastaan kamalinta koko retkessä oli se, että menimme nimenomaan maan alle. Olemme kohdanneet aiemminkin mitä erilaisimpia hirviöitä ja joutuneet soluttautumaan epämiellyttävien kavereiden seuraan, joten siinä mielessä ei mitään uutta. Mutta ainakin itselläni kaikkea varjosti (kirjaimellisesti :D ) tieto siitä, että maan alla, uumenissa, jossakin, siellä minne aurinko ei paista... Lisäksi tehtävän epämääräisyys ja "alakerran" tiukka hierarkia saivat epäilemään vahvasti onnistumista.

Kuten jossain vaiheessa pelikerralla mainitsinkin, tiukka tilanne innosti pelaamaan taas Orvalia orvalmaisesti - siis menköön miten menee, mutta pidetään nyt edes hauskaa ja yritetään edes jotain. Orvalhan ei ole mikään taistelukone enkä minä mikään sääntäekspertti (enkä siis myöskään munchkaaja), joten on käytettävä luovuutta. Oikeastaan haluaisin pelata koko ajan enemmäin tällaisia vajavaisia ja inhimillisiä hahmoja - ehkä joskus jopa suoranaista pelkuria. Huomaan, että välillä pelaajien ja palaajahamojen otsat rypistyvät, välillä aiheesta, välillä aiheetta. Jos Orval on persoonana liian räiskyvä, reagoigoot hahmot siihen. Jos itse heitän liikaa ooftherecordia - kuten välillä teen - huomautettakoon siitä. Itseäni taas ärsyttää välillä liian yksioikoinen "mennään ja tapetaan ne"-asenne sekä hahmojen epärealistinen sitoutuminen yhteisen asian taakse joka tilanteessa. Jokaisen pikku nippelin käyttäminen hyödyksi taistelutilanteessa on lähinnä huvittavaa.

No, joka tapauksessa, löysimme tiemme maan päälle. Tietyssä mielessä voidaan sanoa, että eloonjäämistä lukuun ottamatta koko tehtävä oli surkea epäonnistuminen: vihollinen oli meistä selvillä koko ajan, emmekä ole juurikaan viisaampia alkuperäisen tehtävän suhteen. Tai ehkä kuitenkin. Tiedämme edes jotain vihollisesta, sen yhteisön rakenteesta ja reiteistä, joita pitkin hyökkäykset ehkä toteutetaan. Mikä tärkeintä: vihollinen paljasti pahimman heikkoutensa, ylimielisyyden.
Toki niinku toki lähtökohtaisesti toki haasteellista toki niinku toki sitä kautta toki niinku toki enään toki hässäkkä toki.
And something smart here in english. It's in english - not in finnish - so of course it's smart.
Avatar
Jalakanen
Bishop
 
Viestit: 407
Liittynyt: 04 Syys 2011, 11:17
Paikkakunta: Nahkalippis-City

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Visa » 27 Huhti 2012, 17:05

Juu fantsuropea voi pelata monella tavalla ja pelaajana Orvalin seikkailut olivat hyvää seurattavaa
(hahmostani ei niinkään). En oikein ole koskaan päässyt sisään 'hyvään' roolipelaamiseen
ehkä mielikuvitukseni ei riitä. Niinpä kompensoin asiaa muuttamalla hahmoni sarvipäiseksi bersekiksi.
Ensi kamppikseen lupaan yrittää jotakin uutta ja parempaa tällä saralla.

Mutta oi, tehtävämmehän oli oikeastaan täysi menestys, alla mainitun tiedustelutiedon lisäksi tiedämme,
mitä Asrinaet tekevät ja vielä hienompaa on se, että tiedämme muutaman kymmenen kilometrin säteellä
mistä :D Kuullostaa uudelta itsemurhatehtävältä, eikö?

Noh, Gah´nen on sitä mieltä, että solu on ansainnut kunnon loman, 9kk tjsp. viholliseen pääkaupunkiin
pimeässä kusipäiden joukkoon soluttautuneena on melko raskas kokemus.

Mielenkiinnolla odotan, mitä Devian on keksinyt Valierin varalle. Jos miestä nyt saadaan vielä pelikuntoon ;)
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Jalakanen » 03 Touko 2012, 19:04

Sepä siinä on, ettei oikeastaan ole "oikeaa" tai "hyvää" tapaa pelata hahmoaan. Olisihan se mukavaa, että osaisi olla luova ja persoonallinen, muistaisi jokaisen säännön ulkoa eikä kuitenkaan munchkaisi. Siis jonkinlainen Rambon, McGywerin ja vaikkapa Aristoteleen sekoitus. Mun heikkouteni on se, etten ole yrityksistäni huolimatta ole omaksunut fantasia-genreä. Se ei sinällään estä pelaamista ja pelaamisesta nauttimista, mutta johtaa siihen, että mulla on murto-osa siitä taustatiedosta mitä muilla on. Taustatieto taas on välillä isossa roolissa esim. uskottavaa hahmoa luotaessa sekä ns. "kartalla pysymisessä".

Olen siis viime aikoina miettinyt suhdettani roolipelaamiseen (ja muuhunkin pelaamiseen), mitä siltä haluan ja kuinka voisin siinä kehittyä. Asiaan liittyen hankin yhden uuden roolipelikirjan ja aion luopua jostakin muusta nurkkiin kertyneestä ylimääräisestä, mutta niistä lisää muissa osioissa. :roll:
Toki niinku toki lähtökohtaisesti toki haasteellista toki niinku toki sitä kautta toki niinku toki enään toki hässäkkä toki.
And something smart here in english. It's in english - not in finnish - so of course it's smart.
Avatar
Jalakanen
Bishop
 
Viestit: 407
Liittynyt: 04 Syys 2011, 11:17
Paikkakunta: Nahkalippis-City

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 27 Touko 2012, 19:27

Kuukauden tauon jälkeen oli mahtavaa päästä jatkamaan pelaamista. Huomasin, että hieman tuo kuukauden tauko näkyi omassa pelaamisessani, ihan en ole omaan suoritukseeni tyytyväinen. Osittain voi johtua myös siitä, että lähdin hieman takki auki johtamaan pelikertaa, jätin paljon juttuja auki peliä varten ja noh.. Ihan ei toiminut omasta mielestäni niin hyvin kuin olisi voinut.

Tein kikkailuja ja edesottamuksia oli kiva seurata. Hieman tietty Valierin ja Devianin kahden keskinen juttutuokio vei showta mutta ei näyttänyt muita haittaavan. Mie nautin siitä täysin rinnoin, oli mainio keskustelu ilman off-game huomautuksia ja sellaista. Tykkäsin! Katsotaan miten homma tuosta etenee tuon keskustelun pohjalta. Vapaa-aika hillumista olisi voinut olla enemmänkin mutta verrattuna Zirnakayniin, Iadara on tosi tylsä paikka. En tiä onko tuo tehty ihan tarkoituksella vai mikä on kun kaupungille ei ole oikein muuta tarkoitusta kuin "olla kuningattaren koti ja paikka isoille ostoksille".. Visalle pahoittelut siitä, etten muistanut siun taustastooria kunnolla, siitä olis voinu keksiä lisää settiä.

Tappelu oli tuollainen perustaistelu, jossa teidät yllätettiin ja te alun yllätyksen jälkeen veditte hyökkääjiä kuonoon. Valier tipahti vähän turhan aikaisin pois kyydistä, toivottavasti Ismo et ihan täysin kyllästynyt odotteluun. Tämän jälkeen taas päästiin jännän äärelle, Paratiisi Kammio on mahtava paikka. ^^ Teidän pohdintaa ja idealamppujen syttymistä oli kiva seurata, ilmeisesti teidän laittaminen mahdottomalta tuntuvan haasteen eteen laittaa teitit myös miettiin kaikkia pikku vinkkejä uudesta näkökulmasta. Tapa jolla pakenitte oli aika erikoinen mutta ei se mitään, kaikki toimii. Sen sijaan se, että pakenitte Viherkultaan yllätti miut toden teolla..

Seuraava pelikerta näyttänee miten monta sessiota meille tulee tätä kirjaa. Kaksi voikin olla liian vähän tällä menolla!
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Visa » 28 Touko 2012, 16:50

Juu itse oli kans vähä pää jäässä ku oli huonosti nukuttu yö alla, joten et ollu ainoo :D

Mutta hyvä pelikerta se oli, pääasia että päästiin pelaamaan. Iadara jäi kieltämättä hieman
persoonattomaksi mutta eipä siellä oltukaan nähtävyyksiä katselemassa. Paitsi vähän.

En muista itse puoliakaan hahmoni taustatarinasta joten annetakkoon muistamattomuutesi
anteeksi. Jos ryhmän velho on kotoisin kaupungista ja pitää päästä äkkiä ja turvallisesti pakoon,
on melko luontevaa teleportata sinne jos ei ole aikaa tuumailla sen enempää :D Jos Gah´nenilla
olisi ollut minuutti enemmän aikaa, olisi hän luultavasti valinnut toisen kaupungin.

Mutta pelikerta itsessään oli sopivat tuollanen juonen eteenpäinviejä ja saatiin myös
tutustua tehottomaan hallintoon vaihteeksi haltioiden keskuudessa. Paratiisiansa olisi pitänyt
kyllä pelaajahahmojenkin tajuta mutta vähän liian myöhään. Onneksi Orvalin köysikikkailuiden avulla
päästiin sieltä, hyvä idea!

Tappelu oli sopiva välitappelu, yllätysetu oli koitua kohtaloksemme mutta Nolveniksen loitsuvalikoima
osoittautui jälleen kerran tehokkaaksi ja Devianin pyssyttely sai viholliset pysymään aisoissa.
Kaukotaistelijoiden siirtyminen meleeseen oli tyylikäs ja tappava, hankalasti pääsivät lentäen pakoon.
Ismo jäi valitettavasti hahmoineen vähän statistin rooliin, se on valitettavasti lähismättäjien osa joskus.
Harmi ettei saatu kuulusteltua vastustajia, olisi ollut Valierin kieroista mieltymyksistä iloakin ja mies
saanut edes jotain tyydytystä taistelusta :D

Juu ja Devianin ja Valierin mielipiteenvaihto oli hyvä, itseäni ei myöskään haitannut ollenkaan, hyvää kuultavaa.
Taas kerran todistettiin, ettei alignmentit yksinään ole kovin käyttökelpoisia (vaikka tämä jo tiedettiinkin).

Ja sitten vielä liittyen aiempaan sääntökeskusteluun criteistä ja ability-damagesta:
If a spell causes ability damage or drain (see Special Abilities), the damage or drain is doubled on a critical hit.


Tarkoitetaankohan tuolla drainilla myös level drainia? Mutta siis attack rollia vaativien loitsujen ability dama/drain
tuplataan, muulloin ei eikä esim negative leveleitä tuplata (ellei GM niin päätä). Hassua sinänsä ettei asehyökkäyksiin/bleediin
päde tämä mutta näin on nähtävä. Jotkut loitsut antavat myös 'penaltyn' ability scoreen, mitenköhän nämä toimivat( esim. ray of enfeeblement).
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 28 Touko 2012, 18:29

//sääntö-offi
Visa kirjoitti:Ja sitten vielä liittyen aiempaan sääntökeskusteluun criteistä ja ability-damagesta:
If a spell causes ability damage or drain (see Special Abilities), the damage or drain is doubled on a critical hit.


Tarkoitetaankohan tuolla drainilla myös level drainia? Mutta siis attack rollia vaativien loitsujen ability dama/drain
tuplataan, muulloin ei eikä esim negative leveleitä tuplata (ellei GM niin päätä). Hassua sinänsä ettei asehyökkäyksiin/bleediin
päde tämä mutta näin on nähtävä. Jotkut loitsut antavat myös 'penaltyn' ability scoreen, mitenköhän nämä toimivat( esim. ray of enfeeblement).

No ohhoh. Olinpas väärässä, ei toisaalta ensimmäinen kerta. Eli siis voi kritata ja yht'äkkiä vampyyrit, vampyyrinsikiöt ja wightit on aivan sairaan pelottavia.. KöhköhKVK:nkakkoskirjaköhkö.
//sääntö-offi
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Viiksu » 28 Touko 2012, 22:13

Blue_Hill kirjoitti://sääntö-offi
Visa kirjoitti:Ja sitten vielä liittyen aiempaan sääntökeskusteluun criteistä ja ability-damagesta:
If a spell causes ability damage or drain (see Special Abilities), the damage or drain is doubled on a critical hit.


Tarkoitetaankohan tuolla drainilla myös level drainia? Mutta siis attack rollia vaativien loitsujen ability dama/drain
tuplataan, muulloin ei eikä esim negative leveleitä tuplata (ellei GM niin päätä). Hassua sinänsä ettei asehyökkäyksiin/bleediin
päde tämä mutta näin on nähtävä. Jotkut loitsut antavat myös 'penaltyn' ability scoreen, mitenköhän nämä toimivat( esim. ray of enfeeblement).

No ohhoh. Olinpas väärässä, ei toisaalta ensimmäinen kerta. Eli siis voi kritata ja yht'äkkiä vampyyrit, vampyyrinsikiöt ja wightit on aivan sairaan pelottavia.. KöhköhKVK:nkakkoskirjaköhkö.
//sääntö-offi


Itse luulin kyllä kans, että loitsuista tulevat drainit ei tuplaannu, mutta Wigtien omassa drainissa ainakin mainitaan, että kritillä siitä tulee x2 vahinko.

Mut pelikertaan:

Juu olihan tuossa taukoa, mutta ihan OK pelikerta silti vaikkei ollutkaan niitä parhaimpia. Herääminen Iadarassa oli kyllä ihan jees kun pääsi samalla Kyonia ihastelemaan, vaikka hieman hätäiseltä
tuo kuningattaren vastaanotto tuntui olevan. Olisi omasta mielestä ollut hieman "realistisempaa" antaa Valierin ja Orvalin toipua vammoistaan ennen vastaanottoa sillä väsymys oli kyllä tod.näk melkoinen
kun ekana oltiin humpattu maanalla ja sitten tultiin viellä ammutuksi kun päästiin maan päälle. Ihan jees kuiteski. Oon alkanut nykyään miettiin, että parantuuko väsymys noilla parannuksilla? Restorationhan sen tekee?
Noh Valier ja Orval pysy jaloillaan tämän vastaanoton joten no worries.

Vastaanotto itsessään oli melkoisen samanlainen kuin arvasin sen olevan. Unohtui kysyä loitsijoiltamme, että olisiko mahdollista, että kuningatar on loitsun alaisena, mutta se jäi nyt sitten kysymättä. Uusi inhokkikin saatiin
peliin mukaan, Lordi mikä nyt lieneekään, toivottavasti päästään seivästään mokoma.

Chillailu Iadarassa oli ihan jees, varsinkin pelituokio Devianin kanssa osoittautui melko herkulliseksi tilanteeksi. Saas nähä mitä tästä kehkeytyy. Hieman kyl on tullu massia vähän jos täällä olis tarkotus ollu tehä niitä isoja ostoksia,
mutta kaikkea ei voi aina saada joten.........meh

Tappelutilanne oli kyllä henkilökohtainen painajainen, just niin tylsä ambushi kuin olla ja voi, muutama lähistelevä rouska ois kummasti tehny touhusta mielenkiintosemman. Kyllähän tuo sisälle meneminenkin kävi mielessä, mutta Valierin oma "kunnia" ei kyllä sitä tekoa olisi sulattanut. Lisäksi Devian tulitti edestä ja takaa ja viimeinen asia, jonka Valier olisi tehny olisi ollu pelkurilta näyttäminen. Omalta osalta varsin väritön tappelu, mut mitäs pelaan lähistelijää.

Paratiisikammio oli sitten loikkaus parempaan, erittäin mielenkiintoinen WTF momentti, vaikka kyllä tuo olisi pitänyt tajuta, että jotain hämärää on tapahtumassa. En kyllä ihan odottanut tämmöistä. Hieno vankila täytyy myöntää. Vanki, jonka nimee nyt en saa päähäni vaikutti vähän hämärältä ja se tarina kirja kuvas harvinaisen erikoisesti meidän tilannetta, mutta saas nähä johtaako nämä mihinkään. Intti 10 YEAH! Pakeneminen kammiosta oli ihan jännä, vaikka tuommoiset "pääset pakoon kun heität seivit hyvin" onkin vähän tylsä vaihtoehto. Teleporttaus Viherkultaan oli jees, sitten vaan pällistelemään, että mitä tehdään seuraavaksi.

Valierilla itsellään alkaa olla aikas horjuvat aatteet Haltiayhteiskunnista ja järjestöistä. Olis odottanut, että Kaerishiel ois saanu jotain konkreettista aikaiseksi tms. mutta "tsemppiä" oli kyllä vähän meh. Jätti sitten itsemurhatehtävälle lähteneet agentit täysin pulaan. OK pelikerta kuiteski, tätä lisää.
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 28 Touko 2012, 22:55

Ismo kirjoitti:Paljon hyvää juttua..

Joo siis erityisesti siihen pelikerran alkuun en ole omasta puolestani tyytyväinen. Olisi pitänyt antaa teille hetki aikaa hengähtää ennen kuningattaren tapaamista mutta ehän mie tajunnu sellasta pientä juttua. Meni siis aika suoraa kirjan meiningillä tää pelikerta mikä kyllä näkyi. Väijytystaistelusta en sano mitään suuntaan tahi toiseen, koska se on yks tyylikkäimmistä taisteluista osana tätä kirjaa. Lähinnä se, että hyökkääjä on oikeasti epäreilu eikä tarjoa teidän hyvin melee-pohjaiselle tiimille mahdollisuutta melettää. Tälläiset tilanteet ei tule toistumaan mutta tässä kohtaa ja tässä tilanteessa se tekee järkeä.

Paratiisi Kammiosta leikkasin pois sen übervartijat, jotka yhdistettynä vaikuttaviin loitsuihin ja siihen, että kammiosta pääsee käytännössä yksi kerrallaan pois, olisi johtanut TPK:hon/usean hahmon kuolemaan ilman mahdollisuutta nostattamiseen/uusien hahmojen sisääntuontiin. Siksi ehkä saattoi tuntua tylsältä, että on parista pelastusheitosta kiinni.

Lupaus seuraavalle pelikerralle: monet nyt hämmentävät/kummalliset/ jutut tulevat selkeytymään. Ei huolta. Tän kirjan sisällöistä on vaikea varoittaa/kertoa mitään jotta osaisitte olla turhautumatta mutta kaikelle löytyy syy. (Vrt. kikkailu Zirnakaynissa, kun kuulitte tehtävän osasitte asennoitua tietynlaisiin haasteisiin, tässä osassa ei anneta sellasia premissejä etukäteen.)
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Visa » 30 Touko 2012, 15:46

Tuntuu pahasti siltä että päädyttään sinne hemmetin suolle demonien, kusta päässään omaavien haltioiden
ja hyttysten joukkoon.

Hämmentävät ja kummalliset asiat kuuluvat tämän kamppiksen henkeen, niitä pitääkin olla.

Hyvä että leikkasit yyber-vartijat, olisi pelikerta venynyt ja pelaajien ilo pakenemisesta mennyt pilalle :)

Mikä on TPK?
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 30 Touko 2012, 17:01

Visa kirjoitti:Mikä on TPK?

Total Party Kill, toisin sanoen tilanne kun koko ryhmä kuolee kerralla. Yleensä aika ikäviä mutta joissain piireissä hyvin yleisiä. Saamattomissa ei ole vielä ollut yhtäkään TPK:ta.
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Blue_Hill » 11 Heinä 2012, 23:56

Pitkästä pitkästä aikaa pelikerta, hieman alkoi jo joskus kesäkuussa toivoa toivottomalta tämän suhteen mutta tämän päiväinen kyllä nostatti taas toivoa! Oli kiva pelikerta, kaikenlaista ehti sattua ja tapahtua, toivottavasti vastasi edes jotenkin odotuksia näin pitkän tauon jälkeen. Kaikin puolin muutamia raakoja off-game höpötyksiä (joita näin pitkän tauon jälkeen tulee automaattisesti) niin oli kyllä teiltä erinomainen pelikerta. Vaikka vähän sain potkia eph:iden kautta toimimaan niin esimerkiksi kohtaus Talvineuvoston edessä toimi kivasti (ihmettelin kun kukaan ei kysynyt kahdesta viimeisestä taulusta mitään, Perelir sai tehdä suuren paljastuksen), tykkään Talvineuvostosta hlökohtaisesti vaikka seikkailu ei itsessään ole kovin kummoinen. Harmittaa, etten heittäny legendaa näistä jo aiemmin, periaatteessa Maailmanlopun Kaiussa olis voinu oppia paljonkin Neuvostosta. Noh, toimi se näinkin.

Seuraavaksi vuorossa Laskeutuminen Keskiyöhön! Muistakaapas tehdä tasot, katsellaan toisessa ketjussa pelipäivää. :)
In War, Victory.
In Peace, Vigilance.
In Death, Sacrifice.

If the only thing that is good about the game is its license, it's a bad game.
Avatar
Blue_Hill
Hand of the King
 
Viestit: 1031
Liittynyt: 26 Elo 2011, 23:52
Paikkakunta: Kangasala

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Visa » 12 Heinä 2012, 07:59

Juu hyvät peli oli jälleen, Gah´nen päätti että Talvineuvosto kertokoon taulujen tarinan itse ja kertoivathan se sen sitten.

Kuningattaren naiivin käyttäytymisen jälkeen oli ehkä jopa riemastuttavaa huomata, kuinka ovelan juonen hän kutoi
ympärillemme. Lähdimme tuhoamaan talvineuvostoa mutta tehtävä hieman muuttui siinä pelikerran edetessä. Tai no,
1/5 jäljellä olevista pääsi hengestään.

Velho, jonka nimeä en muista oli melko mykistävä tapaus. Ensin muuttuminen drowiksi, hyökkäys muuta neuvostoa
vastaan ja lopuksi suunnitelmat maailman valloituksesta. Onneksi se uhka on nyt poistettu. Taistelu oli aika
jännä, vastustaja jolla on noin monipuolinen loitsuvalikoima on vaarallisen arvaamaton.
If its not broken, youre not innovating.
-Old asuran saying
Visa
Bishop
 
Viestit: 701
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:52
Paikkakunta: Tanpesteri

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Viiksu » 13 Heinä 2012, 00:05

Mjuu hyvä pelikerta kyllä.

Hieman itse olin kyllä yllättynyt, että miten pelkistetty tämä kirja oli kun yhtä paikkaa vähän supisti. Nooh toisaalta kirjan idea oli hyvä, mutta toteutus paizon osalta khyl nyt vähän succasi.

Mutta pelikerta oli ihan ok, hyvin saatiin porukka marssimaan talvineuvoston torniin vaikka itse olisin hieman tykännyt enemmän siitä versiosta, että kuningatar olisi pistänyt meidät asialle Kaerishielin sijasta, mutta meni se näinkin.
Talvineuvoston torni itsessään oli kyllä mukava, ei turhaa zombailua ympäriinsä etc. Kokous itsessään oli hyvin toteutettu ainakin omasta mielestä ja Hialinin (nimi oikein?) muutos drowiksi oli vähän wtf momentti. Emogootti repi pelihousunsa ja silleen. Tappelu itsessään oli aikas brutaali vaikka meillä olikin apujoukkoja, hyvin saatiin pelattua hahmoja pihalle tuossa kyllä......kuopat ffs.

Loppujenlopuksi kuningatteran juoni oli ihan ok, vaikka itse olisinkin pitänyt enemmän siitä, että kuningatar olisi lähettänyt meidät paratiisikammioon huijaamaan Quilindraa, mutta meni se näinkin tosiaan.

Jatkoa odotellessa......
Avatar
Viiksu
Knight
 
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Elo 2011, 16:45
Paikkakunta: Herwood

Re: [SD] Kommentit pelikerroista

ViestiKirjoittaja Pyry » 14 Heinä 2012, 23:20

Hiiohoi

Eipä tullut yllätykseksi, että se Quilindra oli jonkin sortin paholainen. Matka Talvineuvoston luokse oli nopea, mutta hyvä. Etenkin se riivattu talo oli ihan mielenkiintoinen D: Voin vaikka vannoa, että joillakin peliporukoilla on kuollut hahmoja siellä bansheen walitukseen...
Lopulta päästiin päämäärräämme. Oli ihan aikuisten oikeasti erittäin pienestä kiinni, ettei Devian olisi avannut tulta niitä Shin'rakorath-tyyppejä vastaan, jotka sisällä meidät otti vastaan D: Ihan syke nousi tilanteessa, etenkin sen jälkeen, kun tajusin että moinen olisi ollut aika huono vaihtoehto neuvottelujen kannalta...

Talvineuvoston jäsenet olivat kaikki hyviä persoonia ja pidin todella paljon heidän pyytämisestä yhteiseen neuvotteluun. Me likes! Parit kohtalokkaat paljastukset ja sitten tappelu:

Vähän ehkä jäi harmittamaan, ettei se oma aloitus onnistunut, kun Hialinin spell resistance oli niin kova, etten edes kahdellakympillä päässyt läpi (vaikka jäikin vain yhden päähän) Taistelu jäi kyllä omalta osin aika lyhyeen, mazen takia, mutta eipä se sinänsä harmittanut, sillä tuollainen huomio (Disintegrate ja Maze) on aika imartelevaa :D

Taistelu oli noin muuten aika kaaosta, mutta hyvinhän siitä selvittiin!
Itselleni ainakin tuli yllätyksenä tuo kuningattaren juonittelu, mutta se oli kyllä vain plussaa.
Samoin pidin myös Talvineuvoston reaktiosta siitä, että meidät lähetettiin maan alle ilman, että he tiesivät asiasta mitään ^^

Hiiohoi, seuraavaan kertaan!
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
Pyry
Knight
 
Viestit: 184
Liittynyt: 27 Elo 2011, 19:20

EdellinenSeuraava

Paluu Roolipelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron